IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Sfaturi pentru soferii incepatori

This topic is about Sfaturi pentru soferii incepatori, the author, Alex61311, wrote about: Salut forum! :wave: Sunt sofer incepator, mi-am luat permisul de o luna si nu am apucat inca sa ma urc la volan sa conduc. Scoala am facut-o cu un ins ... To read more just scroll down

9 Pages V   1 2 3 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Sfaturi pentru soferii incepatori
Alex61311
post Nov 18 2005, 02:21 AM
Post #1


sofer incepator
*

Group: Membri
Posts: 10
Joined: 18-November 05
From: Bucuresti
Member No.: 61.304



Salut forum! :wave:

Sunt sofer incepator, mi-am luat permisul de o luna si nu am apucat inca sa ma urc la volan sa conduc.

Scoala am facut-o cu un instructor despre care (atat cat pot sa-mi dau seama avand in vedere ca nu am experienta) si-a dat toata silinta sa ma invete cam tot ce se putea in cele 30 de sedinte pe care le-am avut la dispozitie. Spun ca si-a dat silinta fiindca a insistat exact pe punctele pe care a vazut ca nu imi plac, ca nu am siguranta, cum ar fi spre exemplu seara pe intuneric, pe stradute inguste printre blocuri, pana cand a vazut ca ma obisnuiesc si ma descurc.

Nu am fost geniu la sala, am luat cu 23 de puncte, la traseu nu am dat spaga fiindca nu am avut bani si am mers la risc: daca iau acum e ok, daca nu cel putin o sa fiu mai linistit cand dau a doua oara ca o sa stiu cum se desfasoara traseul, dar spre surprinderea mea am luat, chiar daca am gresit o manevra de intoarcere.

Am deschis subiectul asta din mai multe motive. In primul rand stim cu totii ca pe sosele si pe strazi nu se respecta regulile de circulatie, si chiar daca eu le respect sunt altii care le incalca, si care ar putea intra in mine (acordarea prioritatii, etc). Imi dau seama ca in orele de scoala nu inveti mare lucru, si am mers mult cu masina cu tot felul de prieteni si am avut ocazia sa vad ca in foarte multe cazuri conteaza experienta, instinctele si viteza de reactie care nu se pot dobandi decat in timp, la volan. Tin foarte mult la viata mea si la masina mea si normal ca imi doresc sa pot evita accidente, si de ce nu, sa evit sa distrug masina daca nu o conduc corect.

M-ar ajuta foarte mult daca cei care au experienta ar putea sa vina cu ceva sfaturi. Probabil nu sunt singurul incepator caruia i-ar fi mai usor daca ar sti de ce sa se fereasca si cum sa nu isi distruga masina (discutiile despre ambreiaj, etc).

Sunt multe subiecte pe care as vrea sa le discut cu voi: care sunt cele mai frecvente greseli ale incepatorilor, care sunt cele mai dese situatii delicate in care as putea fi pus din cauza ca altii nu respecta regulile de circulatie, ce va deranjeaza pe voi cand intalniti incepatori in trafic, cum trebuie actionat in situatii limita de genul: intalnesti pe sosea o vulpe, ce faci, franezi, o ocolesti sau dai peste ea, cu ce alte situatii limita de genul asta o sa ma confrunt, etc.

Poate vi se pare ciudat topicul asta, dar vreau sa fiu un bun sofer, nu doar un absolvent de scoala de soferi. M-ar ajuta foarte mult sfaturile voastre.

Edit: mentionez ca nu am mai condus deloc inainte de scoala de soferi iar intimpul acesteia am condus doar in orele de scoala, deci experienta in rest zero.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
VECTOR
post Nov 18 2005, 09:11 AM
Post #2


specialist
******

Group: Membri
Posts: 543
Joined: 4-February 05
From: Constanta (Constanta)
Member No.: 39.800



salut...felicitari pentru obtinerea permisului in primul rand.
in al 2-lea rand,cred ca o sa gasesti o parte din raspunsuri daca o sa citesti topicul "puterea masinii pentru un incepator".acolo sunt expuse o parte din greselile pe care le fac de obicei incepatorii si nu numai.
principalul meu sfat :daca ii vezi pe soferii "cu experienta" incalcand regulile de circulatie,nu face si tu ca ei,pentru ca genul asta de experienta nu te ajuta cu nimic,poate doar sa te muti mai repede int-o casa noua,la demisol si fara ferestre.
principalul motiv pentru care incepatorii gresesc,este intradevar lipsa de experienta,lipsa de concentrare si teama de a nu lua o decizie gresita in situatii de criza,teama care duce de fapt la blocare si la intarzierea luarii unei decizii.la toate astea se mai adauga si faptul ca suntem in romania,unde mamaliga aia pe care o ai tu in geam nu reprezinta absolut nimic pentru soferii din jur...asa ca nu te astepta sa te menajeze cineva in trafic.


--------------------
masini.ro Team Hard To Beat :coolspeak:

matiz E
renault sedan II 1.6
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bogdanM
post Nov 18 2005, 09:14 AM
Post #3


novice
**

Group: Membri
Posts: 29
Joined: 3-November 05
From: Bucuresti
Member No.: 60.074



un singur cuvint am de spus: asigura-te!

de ce bat toti instructorii si toti politaii toba asta, a atentiei si a asigurarii: nu trebuie sa faci manevre bruste fara sa te asiguri in prealabil, asta cel putin pina incepi sa-ti formezi reflexele, sa inveti sa te uiti repede in oglinzi daca trebuie sa frinezi sau sa tragi de volan... asta, daca mai ai timp wink.gif (sa te uiti)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
eugen-51
post Nov 18 2005, 09:25 AM
Post #4


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 3
Joined: 26-March 03
From: Bucuresti
Member No.: 10.750



salut si felicitari. bine ai venit in marea jungla a traficului. o parere care s-a dovedit ca nu o impartasesc numai eu este aceea ca in primul rand trebuie sa te feresti de altii. mergi pe banda 1 de cate ori ai ocazia, chiar daca ai prioritate asigura-te ca nu trece vreun "profesionist" din sensul celalalt (valabil si la semafor cand ai unda verde), iar despre animale care sar in fata masinii (altele despre care se vorbeste in mod obisnuit smile.gif) ) e la fina ta apreciere. daca nu ai viteza poti sa le eviti, daca ai mai bine dai peste ele(din pacate) (un scut indoit, un far spart) decat sa tragi de volan si sa te proptesti intr-un stalp sau sa intri pe contrasens sub rotile unui tir. si poate nu vei fi nici singur in masina. dar toate astea tin de experienta... condu prudent si cu viteza adaptata!!!(cred ca si la cod zice asta, nu? smile.gif) ). ar mai fi o gramada de constatari , insa cu siguranta iti vor scrie multi si se vor descrie multe situatii. bafta si tie si masinii!!!


--------------------
megane 2 bicorp 1.5 dci 100cp
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mike.omega
post Nov 18 2005, 09:44 AM
Post #5


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 6.522
Joined: 12-May 04
From: Constanta
Member No.: 25.186



E simplu tongue.gif
Te asiguri de 3 ori semnalizezi odata biggrin.gif Nu te infigi prin trafic si incerci sa nu depasesti viteza legala :angel:


--------------------
Daewoo Nubira II 1.6 GPL

http://viatacudba.blogspot.com/
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Nov 18 2005, 11:45 AM
Post #6


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.655
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Nu incerca sa depasesti limitele tale... daca nu te simti confortabil sa mergi pe stradute inguste cu mai mult de 40 la ora noapte, nu merge chiar daca rad amicii de tine. In timp vei capata experienta si obisnuinta si multe din complexe si nesigurante vor disparea.

Asigura-te de milioane de ori.... pleaca de la premiza ca toti ceilalti (si soferi si pietoni) sunt niste handicapati pana la proba contrarie, si ca oricand vor putea gresi. Nu pleca de la ipoteza ca ceilalti sunt niste schumacheri si respecta intotdeauna regulile. Mai bine lasi de la tine intr-o intersectie de 100 ori, desi ai prioritate, decat sa dai peste un idiot care intra in tine o singura data.

Nu tot ce se spune pe forumul asta e 100% corect. Sofer bun nu inseamna doar sa iesi la limita dintr-un accident, asa cum se lauda multi. De multe ori asta inseamna si o doza de noroc... Important e sa ai intuitia sa nu intri in el de la bun inceput. Experienta aici se vede... un al 6-lea simt care te avertizeaza ca in cateva secunde se poate intampla ceva.

Cauta topicul ala cu condusul sportiv, sunt si acolo cateva tips&tricks.


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Vlad6
post Nov 18 2005, 12:42 PM
Post #7


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 472
Joined: 22-September 03
From: Bucuresti
Member No.: 16.369



Cauta topicul cu condusul sportiv, citeste-l dar lasa aplicatul pana prinzi ceva experienta.
Sfatul meu este sa nu faci niciodata vreo manevra daca nu esti 100% sigur ca o poti face in deplina siguranta. Circula cu viteza la care esti sigur pe tine si pe masina. Cu cat viteza este mai mare cu atat mai greu iti este sa franezi iar la viteze mari actionarea violenta a franei iti poate creea probleme "neasteptate" (derapaj, blocarea rotilor daca nu ai ABS).
Ignora semnele asazisilor "experti" ( flashuri claxoane) pana in momentul in care esti sigur ca ii poti elibera calea fara nici un risc. In cazul in care faci accident politia nu iti ofera circumstante atenuante daca tu ai executat o manevra presat de flashurile si claxoanele altui sofer.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Horia49540
post Nov 18 2005, 01:33 PM
Post #8


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.411
Joined: 21-June 05
From: Bucuresti
Member No.: 49.533



un sofer bun este cel care nu evita doar greselile proprii, ci si care intuieste si evita greselile celorlalti
dar asta vine odata cu experienta...dar i experienta...degeaba conduci 1 milion de km fara minte...totul trebuie facut cu cap... :wave:


--------------------
Fiat Albea Dynamic
am avut Lada 1200 S - o masina fantastica !
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Alex61311
post Nov 18 2005, 01:41 PM
Post #9


sofer incepator
*

Group: Membri
Posts: 10
Joined: 18-November 05
From: Bucuresti
Member No.: 61.304



Multumesc tuturor celor care mi-au raspuns pana acum :wave:

Din cauza ca am fost apropiat mai mult de domeniul aviatiei, fara sa vreau fac o analogie la conducerea masinii cu pilotarea unui avion. Sunt diferente, e drept, dar si asemanari. Practic, de baza este sa pleci si sa ajungi cu bine la destinatie, fara incidente, iar pasagerii pe care ii ai cu tine in masina (sau avion) sa fie cat mai multumiti de conditiile de transport (fara frane sa-i dai cu capul de bord, accelerari puternice, unii pot avea rau de masina). Atunci cand stiu ca de mine poate sa depinda viata unor oameni nu ma prea tenteaza teribilismele, fiindca stiu cum este sa pierzi pe cineva drag.

O perioada mai scurta o sa conduc avand in dreapta pe cineva cu experienta. Primul "hop" pe care il voi avea de trecut va fi momentul in care ma voi urca la volat singur. La voi cum a fost? V-a fost teama sau v-ati relaxat?

Cum trebuie sa actionez in momentul in care ma va opri politia? Unii prieteni de-ai mei coboara ei si se duc la politist cu actele, altii stau in masina pana vine politistul si ii da actele pe geam. Ma gandesc ca pentru politist e mai magulitor sa cobori si sa te duci la el, dar pe de alta parte cum dovedesti ca aveai centura daca ti-o desfaci sa cobori? Trei prieteni de-ai mei au platit amenzi in cursul aceleiasi saptamani pentru ca nu purtau centura. Eu personal prefer sa o port mereu, nu ma incurca cu nimic, si daca atunci cand sunt in avion o pun, aici de ce nu as purta-o?

Am citit topicurile pe care mi le-ati recomandat. V-as ruga daca puteti sa-mi dati sfaturi care mai sunt prin alte topicuri, sa le adunam pe toate aici, probabil or sa mai fie incepatori pe forum si le-ar fi de folos sa gaseasca toate informatiile adunate intr-un singur loc.

Presupunem situatia: merg pe o sosea cu cate o banda pe sens; daca vrei sa depasesti trebuie sa treci pe contrasens. Eu nu am pe nimeni in fata sau in spate, de pe contrasens vine din fata un tir. O masina intra in depasire din spatele tirului respectiv, pe sensul meu, nu are cum sa termine depasirea si inevitabil se indreapta spre mine riscand un impact frontal. Ce ar trebui sa fac in acel moment?

Cred ca v-am ametit cu intrebarile, imi cer scuze blush.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Vlad6
post Nov 18 2005, 01:47 PM
Post #10


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 472
Joined: 22-September 03
From: Bucuresti
Member No.: 16.369



QUOTE(Alex61311)
Presupunem situatia: merg pe o sosea cu cate o banda pe sens; daca vrei sa depasesti trebuie sa treci pe contrasens. Eu nu am pe nimeni in fata sau in spate, de pe contrasens vine din fata un tir. O masina intra in depasire din spatele tirului respectiv, pe sensul meu, nu are cum sa termine depasirea si inevitabil se indreapta spre mine riscand un impact frontal. Ce ar trebui sa fac in acel moment?


Franezi si te bagi cat mai in dreapta smile.gif
Daca vreodata vei pati asa ceva (si vei pati) o sa vezi ca e reflex.
O sa-ti cresaca pulsul si in mod relex o sa injuri dupa ce ai scapat ( fara sa mai ti cont de cine e in masina pentru ca o sa fie de acord cu tine )
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mihai58026
post Nov 18 2005, 01:59 PM
Post #11


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 284
Joined: 11-October 05
From: Bucuresti
Member No.: 58.019



felicitari pt permis!!
un singur lucru am de spus cu care ceilalti vor fi sau nu de acord: teoria e teorie, practica altceva....incearca sa faci cat mai multa practica. sunt convins ca in situatia descrisa de tine nu vei avea timp sa gandesti ce scriau baietii pe forum. condu cat mai mult, mai ales in oras...o sa te ajute sa-ti formezi mai repede refelexele..viteza e ceva mia mica decat viteza de croaziera din afara oraselor si spatiile sunt mult mai mici.
bafta maxima!!!


--------------------
i chose not to choose life
i chose something else...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Alex61311
post Nov 18 2005, 02:35 PM
Post #12


sofer incepator
*

Group: Membri
Posts: 10
Joined: 18-November 05
From: Bucuresti
Member No.: 61.304



QUOTE(mihai58026)
felicitari pt permis!!
un singur lucru am de spus cu care ceilalti vor fi sau nu de acord: teoria e teorie, practica altceva....incearca sa faci cat mai multa practica. sunt convins ca in situatia descrisa de tine nu vei avea timp sa gandesti ce scriau baietii pe forum. condu cat mai mult, mai ales in oras...o sa te ajute sa-ti formezi mai repede refelexele..viteza e ceva mia mica decat viteza de croaziera din afara oraselor si spatiile sunt mult mai mici.
bafta maxima!!!


Am inteles faza cu teoria vs. practica. Din cauza asta in momentul din care voi avea liber la masina (momentan nu o am, este la cineva, vine in cateva zile) voi conduce cat mai mult. Normal, in Bucuresti la inceput iar apoi voi incepe incet-incet si in afara orasului. Sper doar sa se insele cei de la INMH si sa avem o iarna mai uscata...

Insa si cunoasterea teoretica ajuta: la intalnirea in practica a situatiei pe care o cunosti teoretic faptul ca subiectul iti este cunoscut ajuta, castigi cateva milisecunde sau chiar secunde. Procesul de gandire este de obicei asa: are loc o situatie neobisnuita, creierul cauta in memorice daca exista informatii despre situatia respectiva, iar daca nu exista are nevoie de timp pentru a construi imaginea logica si variantele de rezolvare.

Daca situatia este cunoscuta, sau este cunoscuta (chiar si numai teoretic) o situatie asemanatoare, creierul gaseste un pattern deja existent pe care il ajusteaza la situatia actuala. Evident, astea nu se intampla constient, se deruleaza pur si simplu intr-un timp foarte scurt, e chiar posibil sa nu iti dai seama.

In plus cunoasterea teoretica ajuta la awareness: vezi un tir venind din fata si coltul unei masini de dupa tir, te gandesti automat ca masina ar putea sa depaseasca imprudent (chiar daca nu o face) si stai cu simturile ascutite sa poti reactiona cat mai rapid. Sau vezi o minge sarind in fata masinii tale, teoretic stii ca dupa ea urmeaza sa vina un copil, care poate sa apara sau nu, dar tu deja in momentul ala esti "activat" pentru a face fata unei situatii delicate.

Din cauza asta consider ca sfaturile despre situatii neobisnuite pot fi foarte folositoare. Evident, nu au nici pe departe valoarea unei experiente traite pe propria piele, dar chiar si asa, sunt de folos.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
VECTOR
post Nov 18 2005, 03:04 PM
Post #13


specialist
******

Group: Membri
Posts: 543
Joined: 4-February 05
From: Constanta (Constanta)
Member No.: 39.800



nu stiu cat de mult te ajuta sa ai pe cineva cu experienta in dreapta ta la inceput,pentru ca probabil o sa te zapaceasca cu sfaturi si pareri si nu o sa te mai poti concentra la fel de bine (mai ales daca ai o femeie in dreapta biggrin.gif ). eu cand am luat permisul ,preferam sa merg cat mai mult singur pentru a capata incredere in mine si pentru a gasi singur solutiile la problemele ce puteau apare. de cate ori mergeam cu ai mei in masina ma enervam pentru ca ma tot sfatuiau incontinuu ce sa fac si nu mai eram atent si abia atunci faceam greseli.
dupa parerea mea ,cel mai bine ar fi sa mergi singur pentru a capata incredere in tine,pentru a te putea concentra mai bine,si pentru ati doza toata atentia asupra manevrelor pe care le faci si nu asupra sfaturilor celor din jur.o iei la inceput mai usurel si te analizezi,vezi ce greseli ai facut si ce trebuie sa faci pentru a nu repeta acele greseli.cu timpul o sa fii din ce in ce mai relaxat si mai natural.tot ce iti trebuie este multa atentie,intuitie ,putere de a prevedea ce urmeaza sa faca cei din jurul tau,si bun simt atunci cand esti la volan.
daca spui ca ai conexiuni cu lumea avioanelor (esti cumva pilot?),nu ar trebui sa-ti fie prea greu sa te obisnuiesti si aici jos...


--------------------
masini.ro Team Hard To Beat :coolspeak:

matiz E
renault sedan II 1.6
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Vlad6
post Nov 18 2005, 03:11 PM
Post #14


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 472
Joined: 22-September 03
From: Bucuresti
Member No.: 16.369



La mine inceputul a fost simplu si rapid:
1.vineri seara a venit permisul
2.sambata+duminica plimbat prin oras
3.luni ploaie si frig deci cu masina in fata blocului si permisul in buzunar nu puteam sa ma duc la RATB mai ales ca trebuia sa ajung din Dr. Taberei in Pantelimon ( comuna )
Daca esti atent, constient de limitele tale si respecti regulamentul nu ai ce sa patesti smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
AZAZEL
post Nov 18 2005, 03:54 PM
Post #15


TeDeI-st cocalar
******

Group: Membri
Posts: 3.956
Joined: 30-May 05
From: Bucuresti (Romania)
Member No.: 48.029



sotia mea are permis de 5 ani (cu 1 mai mult ca mine). a condus in total vreo 5000 km. eu vreo 130 000.

de cand o cunosc ma chinui sa invete sa conduca. ceea ce a invatat de la mine :
-obligatoriu se uita in oglinzi cand roteste de volan. indifernt cat roteste. am reusit sa o determin sa faca asta intrband-o cel putin o data la fiecare km daca s-a uitat in oglinzi la o anumita manevra
-obligatoriu se uita in retrovizoare daca apasa mai tare pe frana. exista riscul sa fie cineva foarte aproape de tine in spate si sa te loveasca. incearca atunci cand ai situatii periculaoase iar traficul este aglomerat , sa apesi pedala de frana atat cat este necesar.daca ai apasat violent pe frana, ridica apoi un pic piciorul, dandu-i astfel ocazia celui din spate sa se dezmeticeasca, sa calce si el frana pentru a nu intra in tine, ulterior mai apesi inca o data frana si opresti masina. atentie aceasta manevra se deprinde in timp. sper ca ai inteles-o.

alta faza. sotia a avut un instructor DOBITOC ce i-a spus ca de fiecare data cand calca frana sa calce ambreiajul. urmari: dac are un pericol relativ in fata, ea se pregateste sa il evite calcand ambreiajul. apoi daca este necesar calca si frana. astfel pierde timp mare de oprire. i-am spus de numeroase ori ca atunci cand i se pare ca ceva este in neregula sa mute piciorul de pe acceleratie pe frana(fara sa apese). astfel reactiile ei ulterioare vor fi mai rapide.

nu spun de cate ori stateau sa ii sara pietoni in fata iar ea tot ceea ce face este sa se pregateasca sa apese ambreiajul.
bineinteles ca toate astea ma dispera. urmari: cearta pe capul ei. si deseori ceva varsari de lacrimi(din partea ei). dar ma imbolnaveste.

concluzie: de fiecare data cand in fata ai o situatie care tie ti se pare periculoasa, muta piciorul de pe acceleratie, deasupra franei , chiar daca nu franezi. este mai bine asa.
eu mi-am facut obisnuinta ca atunci cand nu accelerez , sa tin piciorul deasupra franei. deci atunci cand sunt in mers, chiar daca nu accelerez si nici nu franez, piciorul meu drept este situat deasupra franei. daca iti sare un prost in fata pe neasteptate vei constata ca vei reduce timpul de franare cu cativa metri. paza buna trece primejdia rea.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mihai58026
post Nov 18 2005, 04:16 PM
Post #16


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 284
Joined: 11-October 05
From: Bucuresti
Member No.: 58.019



Vector, mi-ai luat vorba din gura!!

Mariuskkk: mersi de ajutor.. a mea are permis din mai...ma gandeam ca sunt eu prea dur de o bufneste plansul cand incerc sa o mai invat cate ceva despre circulatia pe drumurile publice
stiu ca sunt off-topic


--------------------
i chose not to choose life
i chose something else...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Luka
post Nov 18 2005, 04:37 PM
Post #17


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.176
Joined: 10-November 04
From: Bucuresti
Member No.: 35.601



Ceva ce n-a mentionat nimeni foarte clar. Ai intrebat ce ii deranjeaza pe cei mai vechi la incepatori. Pe mine ma deranjeaza clar un aspect: desi nu au experienta si conduc foarte incet, sunt multi care nu stau cat mai in dreapta drumului posibil. E frustrant sa mergi in spatele cuiva care merge foarte incet si sa nu te lase sa depasesti doar pentru ca el nu te vede pur si simplu.

Evident ca sunt si soferi cu 'experienta' care fac asta, dar tu incearca sa fii atent si la trafic si sa nu strangi coloana in spatele tau doar pentru ca nu te uiti.

Si acum o sa se supere Madalina pe mine, dar e o observatie personala. :wave: Procentul de femei care fac treaba asta este covarsitor. Pur si simplu nu se uita, nu le intereseaza ce se intampla in jurul lor. Parca si-au pus ochelari din aia de cal si nu vad decat in fata.

Incearca sa fii cat de cat relaxat. La inceput e mai greu, dar dupa un timp o sa incepi sa te obisnuiesti si sa nu te mai gandesti la fiecare miscare. O sa intervina automatisme.

De asemenea, chiar daca o sa te injure multi, incearca sa nu sufoci intersectiile. Daca ai verde, dar in fata ta e coloana, stai pe loc si asteapta sa se elibereze astfel incat sa poti traversa intersectia. Asta e valabil pentru orice sofer, dar daca iti formezi deprinderi bune de la inceput e mai usor pentru toata lumea.


--------------------
RENAULT Laguna II, 2.0 16 V, Privilege

''Nu viteza ucide, oprirea brusca o face''
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Nov 18 2005, 04:51 PM
Post #18


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.655
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Ultimul punct atins de Luka tine de civilizatie, mai mult decat de experienta. Din pacate putini il aplica desi in multe tari s-a introdus si in regulament, asa cum a devenit lege si figura cu distanta minima pe autostrada si care este sistematic incalcata.

Nu intotdeauna soferii vechi au dreptate sau merg corect. Unii inca mai respecta reguli care s-au desfiintat de 30 ani, cum ar fi cea cu prioritatea tramvaielor in orice situatie, iar altii habar n-au sa semnalizeze (sau chiar mai grav, sa acorde prioritate) intr-un sens giratoriu pentru ca atunci cand au luat ei carnet nu exista respectiva regula......


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Marius43590
post Nov 18 2005, 04:51 PM
Post #19


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 279
Joined: 30-March 05
From: Bucuresti
Member No.: 43.583



0. Cea mai mare greseala a unui incepator e ca are impresia ca stie sa conduca bine. Din cauza asta, cei mai multi au un eveniment in prima luna de condus. Mie mi s-a intamplat in primul weekend, bine ca au fost numai fiare indoite.
1. Tine cat mai mult amandoua mainile pe volan. Cand rulezi cu viteza obligatoriu amandoua mainile pe volan. O pana, o groapa, ...., se simte diferenta (indiferent daca ai servo sau nu).
2. In mod normal se apasa frana, si daca e nevoie si ambreiajul. Mai bine pui frana sa ti se opreasca motorul, decat sa "cauti" ambreiajul si sa intri in cel din fata.
3. Incearca sa te asiguri in schimbarea benzii folosind NUMAI oglinzile. Si atunci sa nu-ti iei privirea de la masina din fata (daca este). (In USA pici examenul daca nu intorci si capul, in schimb distanta dintre masini este "reflex national" mult mai mare - ce vreau sa spun e ca am evitat milimetric masina din fata, doar pentru ca am intors capul sa ma asigur).


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Luka
post Nov 18 2005, 05:02 PM
Post #20


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.176
Joined: 10-November 04
From: Bucuresti
Member No.: 35.601



QUOTE(Marius43590)
0. 3. Incearca sa te asiguri in schimbarea benzii folosind NUMAI oglinzile. Si atunci sa nu-ti iei privirea de la masina din fata (daca este). (In USA pici examenul daca nu intorci si capul, in schimb distanta dintre masini este "reflex national" mult mai mare - ce vreau sa spun e ca am evitat milimetric masina din fata, doar pentru ca am intors capul sa ma asigur).


Apropo de asta, exista o tehnica de aranjare a oglinzilor pe care eu unul o folosesc si mi se pare mult mai buna decat cea obisnuita. Cea normala este de a aranja oglinzile in asa fel incat sa vezi coltul din spate al masinii in oglinda.

In schimb, eu le am aranjate mai spre exterior astfel incat nu vad coltul din spate al masinii. In felul asta se reduc simtitor unghiurile moarte si te ajuta foarte mult. Chestia cu vazutul masinii proprii in oglinda pentru a estima distantele mi se pare doar o prejudecata. E mult mai avantajos sa vezi mai mult in laterale.

Cand am incercat, mi s-a parut ciudat o zi-doua, dar m-am obisnuit repede si mi se pare mult mai bine asa.


--------------------
RENAULT Laguna II, 2.0 16 V, Privilege

''Nu viteza ucide, oprirea brusca o face''
Go to the top of the page
 
+Quote Post

9 Pages V   1 2 3 > » 
Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 24th February 2018 - 02:22 PM