IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Intoarcerea intr-o miscare

This topic is about Intoarcerea intr-o miscare, the author, adi45619, wrote about: Poate parea amuzant dar sunt curios cum se face intoarcerea intr-un singur timp. Mai ales daca mergi in marsarier. Ca acelea pe care le vedem in filme ... To read more just scroll down

2 Pages V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> Intoarcerea intr-o miscare
adi45619
post Jul 23 2005, 09:59 AM
Post #1


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 267
Joined: 27-April 05
From: Turnu Severin
Member No.: 45.612



Poate parea amuzant dar sunt curios cum se face intoarcerea intr-un singur timp. Mai ales daca mergi in marsarier. Ca acelea pe care le vedem in filme. Am incercat ceva pe zapada si la viteza mica cu frana de mana dar nu imi iesea chiar bine. biggrin.gif


--------------------
C220
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Edi45845
post Jul 23 2005, 12:19 PM
Post #2


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 268
Joined: 2-May 05
From: Vaslui
Member No.: 45.838



QUOTE
Am incercat ceva pe zapada si la viteza mica cu frana de mana dar nu imi iesea chiar bine.

Mie da. biggrin.gif Dar vezi sa ai grija unde faci manevra.Cu spatele nu mai poti sa o contrololezi.In schimb cu fata te poti juca fara probleme.Iti recomand sa o faci pe zapada,carosabil umed,etc ca altfel poate te trezesti pe-o parte. bicycle.gif


--------------------
2005 Renault Clio Symbol
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Maff
post Jul 23 2005, 01:15 PM
Post #3


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.261
Joined: 3-May 05
From: Bucuresti
Member No.: 45.944



Ma jucam si eu asa, cu masina, dar este destul de nasol pentru masina.Poate avea destul de mult de suferit.


--------------------
Hyundai Accent 1.5Crdi VGT 110cp
I am but a fool, and have never claimed otherwise
Expect less than a fool, and you shall be satisfied
Expect but a fool, and you should be gratified
Expect more than a fool, and you are but a fool yourself
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrei Suzuki
post Jul 23 2005, 01:51 PM
Post #4


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.291
Joined: 17-June 04
From: Bucuresti
Member No.: 28.023



Te rastorni pe naiba.CIne ti-a zis tie?Bine,daca tii neaparat,o si rastorni..dar greu.
Cu fata e usor.Cel putin mai usor decat cu spatele. Mergi..mergi ce mergi,si pe la 30-40 iei brusc de volan stanga sau dreapta (cum vrei) ciupesti putin de tot frana de picior si dupa aia tragi TARE frana de mana,si o tii asa cat vrei (fara sa dai drumu la buton).Asa,dupa ce ai facut asta,ai 2 solutii:daca vrei sa te intorci la 180 pur si simplu lasi masina sa se intoarca.DAca vrei mai mult,o accelerezi tu,cu frana de mana trasa.Si uite asa,iese "cerculetu".biggrin.gif
Am dreptate,sau nu? blush.gif


--------------------
2004 Suzuki Ignis 1.3 VVT
2007 Suzuki Swift Sport 1.6 VVT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Edi45845
post Jul 23 2005, 03:34 PM
Post #5


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 268
Joined: 2-May 05
From: Vaslui
Member No.: 45.838



QUOTE
Te rastorni pe naiba.CIne ti-a zis tie?Bine,daca tii neaparat,o si rastorni..dar greu.

Ma refeream la masinile mai putin stabile.De aia e bine sa te "joci" pe suprafete unde aderenta e mai mica.


--------------------
2005 Renault Clio Symbol
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrei Suzuki
post Jul 23 2005, 03:37 PM
Post #6


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.291
Joined: 17-June 04
From: Bucuresti
Member No.: 28.023



Pai si eu ma refeream la masinile mai putin stabile.De ex a mea!
N-are nici o greata,fie ca-i asflat,noroi,apa sau zapada. wink.gif


--------------------
2004 Suzuki Ignis 1.3 VVT
2007 Suzuki Swift Sport 1.6 VVT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Watcher
post Jul 23 2005, 04:28 PM
Post #7


CFO
******

Group: Membri
Posts: 2.695
Joined: 10-September 04
From: Bucuresti
Member No.: 32.254



1) Exista doua situatii: FWD si RWD. Tot ce s-a zis pana acum e la FWD.
2) La FWD e mai usor sa faci manevrele cu spatele, pentru ca asa e natural 'cerculetul', sa se invarta spatele in jurul botului, de fapt, sa e invarata rotile MOTIRCE in jurul celorlate.
3) TOT la FWD: indiferent daca faci cu fata sau cu spatele, pilotii spun ca se trage frana de mana INAINTE sa tragi de volan. Incercand ambele variante mi se pare ca au dreptate biggrin.gif:D.
4) FWD: nu vad rostul sa mai pui si frana, pierzi timpi, stai sa te gandesti sa iti coordonezi miscarile. Nu are rost, e suficienta frana de mana.
5) La RWD e mult mai usor, dar trebuie sa ai ceva cuplu. Si fara ESP, ASR, etc. Adica cu ele decuplate daca exista. Sau pt cei cu Ferrari, Porsche, Lamborghini, BMW M6, etc, setate in modul 'race' biggrin.gif biggrin.gif
5) La RWD: pur si simplu tragi de volan si 'ii dai blana'. Avantajul la RWD este ca merge facuta si de pe loc. Dezavantajul este ca e considerabil mai greu sa faci manevrele cu spatele.

PS: ideal e sa exersati pe zapada, piatra cubica uda, etc, pentru ca este totul mult mai usor, si initial trebuie sa te obisnuiesti cu manevrele. Pe asfalt uscat am vazut foarte putini sa faca nice drifts in RO. La ultima proba de la Prisma, la FWD au fost doar 2 concurenti de luat in seamna, un Vectra negru FOARTE talentat si un Astra F - sensibil sub VEctra. La RWD tot asa, ajuta masina, dar doar 2 E30-uri au avut soferi talentati, sa arate chestii in plus fata de ce face masina singura wink.gif
PS2> umbla pe internet, nu stiu daca nu e si pe aici un filmulet cu 'arabian drifting' - merita toti banii wink.gif


--------------------
Avensis 2.2D4D, PatrolGR RD28TI, cu cutie manuala.
In cautare de masina spectaculoasa, veche si de toata ziua
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Jul 23 2005, 04:30 PM
Post #8


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.655
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



mi-am stres singur mesajul :angel:


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Edi45845
post Jul 23 2005, 06:47 PM
Post #9


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 268
Joined: 2-May 05
From: Vaslui
Member No.: 45.838



QUOTE
2) La FWD e mai usor sa faci manevrele cu spatele, pentru ca asa e natural 'cerculetul', sa se invarta spatele in jurul botului, de fapt, sa e invarata rotile MOTIRCE in jurul celorlate.

La FWD rotile motrice sunt pe fata asa ca ar trebui sa se invarata fata in jurul spatelui, nu invers. blink.gif
Sau poate n-am priceput eu bine ce-ai spus. blink.gif


--------------------
2005 Renault Clio Symbol
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mike.omega
post Jul 23 2005, 11:41 PM
Post #10


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 6.522
Joined: 12-May 04
From: Constanta
Member No.: 25.186



QUOTE(adi45619)
Poate parea amuzant dar sunt curios cum se face intoarcerea intr-un singur timp. Mai ales daca mergi in marsarier. Ca acelea pe care le vedem in filme. Am incercat ceva pe zapada si la viteza mica cu frana de mana dar nu imi iesea chiar bine. biggrin.gif


Am vazut intoarceri din astea pe ulei :angel: supeeerb biggrin.gif


--------------------
Daewoo Nubira II 1.6 GPL

http://viatacudba.blogspot.com/
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Watcher
post Jul 24 2005, 12:51 PM
Post #11


CFO
******

Group: Membri
Posts: 2.695
Joined: 10-September 04
From: Bucuresti
Member No.: 32.254



QUOTE
La FWD rotile motrice sunt pe fata asa ca ar trebui sa se invarata fata in jurul spatelui, nu invers. blink.gif
Sau poate n-am priceput eu bine ce-ai spus.

Asa e, n-ai priceput :harhar: .Uite un adevar universal, care sa serveasca drept punct de plecare pentru ce a inteleg ce am spus:
" Daca mergi cu spatele, totul e invers ":D:D

Deci: atunci cand ai FWD SI MERGI CU SPATELE, rotile motrice se afla in spate (fata de directia de mers). Portbagajul masinii se afla in fata iar motorul in spate(repet, fata de directia de mers). Si totodata fata de punctul fix, care sunt rotile NE-MOTRICE. Pe scurt, cand ai FWD si mergi cu marche-arrier-ul , masina se comporta oarecum ca RWD.

Acum esti de acord?

PS: du-te si incearca undeva sa vezi ca asa e, ca mine, la FWD e mult mai usor si MAI FRUMOS cand faci cerculete cu spatele...


--------------------
Avensis 2.2D4D, PatrolGR RD28TI, cu cutie manuala.
In cautare de masina spectaculoasa, veche si de toata ziua
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Edi45845
post Jul 24 2005, 04:27 PM
Post #12


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 268
Joined: 2-May 05
From: Vaslui
Member No.: 45.838



QUOTE
Acum esti de acord?

Acuma da. drunk.gif


--------------------
2005 Renault Clio Symbol
Go to the top of the page
 
+Quote Post
f1anatic
post Jul 24 2005, 04:37 PM
Post #13


Subaru Anti-Hero
******

Group: Moderator
Posts: 5.323
Joined: 13-May 04
From: F 1 World
Member No.: 25.368



QUOTE(Watcher)
1) Exista doua situatii: FWD si RWD.


Da cu AWD cum facem ?

Pe asfalt nu se poate...insa pe zapada...daca ai distributzia pe spate mai mare(60%-40%) este posibil.

In general cu un Audi sau Subaru prin zapada se poate merge pe "diagonala". Potzi sa ai rotzile max. stinga (sau dreapta) si sa calci acceleratzia...Nu te intorci pe loc...si nici nu mergi drept inainte...dar mergi ... ca la geometrie cind adunai vectorii...unul in capul aluilalt si trasai vectorul suma...


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Edi45845
post Jul 24 2005, 04:44 PM
Post #14


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 268
Joined: 2-May 05
From: Vaslui
Member No.: 45.838



Dar presupun ca e mai greu sa faci cerculete cu AWD, nu? bicycle.gif
Chiar oare cu un jeep ai putea? blink.gif


--------------------
2005 Renault Clio Symbol
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Watcher
post Jul 24 2005, 05:09 PM
Post #15


CFO
******

Group: Membri
Posts: 2.695
Joined: 10-September 04
From: Bucuresti
Member No.: 32.254



F1, banuiesc ca nu ai incercat, dar ce se intampla daca tragi frana de mana? Adica daca faci ca si cum ai avea FWD? La WRC asa se face, dar banuiesc ca este modificata frana si taie si tractiunea.
La masini nemodificate imi imaginez doua scenarii:
1) daca nu mai accelerezi merge si la AWD ca la FWD, cu frana de mana (doar 180 grade deci - nu 360+)
2) daca accelerezi (pt 360+) si tragi si frana de mana nu stiu ce mare branza faci, probabil ca fortezi inutil frana de mana...

Stie cineva exact?

PS: edi, daca 'jeep' inseamna off-roader cu posibilitate de cuplaj 2x4 sau 4x4, atunci il pui pe 2x4 si faci foarte frumos ca la RWD. (sau FWD daca e cazul). Daca 'jeep' inseamna AWD atunci ramane cum a zis F1 la AWD si trebuie sa ne lamurim cum e cu frana de mana wink.gif


--------------------
Avensis 2.2D4D, PatrolGR RD28TI, cu cutie manuala.
In cautare de masina spectaculoasa, veche si de toata ziua
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Edi45845
post Jul 24 2005, 05:28 PM
Post #16


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 268
Joined: 2-May 05
From: Vaslui
Member No.: 45.838



QUOTE
PS: edi, daca 'jeep' inseamna off-roader cu posibilitate de cuplaj 2x4 sau 4x4, atunci il pui pe 2x4 si faci foarte frumos ca la RWD. (sau FWD daca e cazul).

Ma refeream la 4x4 adevarate gen X5,ml,pajero care au 4x4 permanent si totodata din prisma masivitatii.


--------------------
2005 Renault Clio Symbol
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mike.omega
post Jul 25 2005, 12:37 PM
Post #17


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 6.522
Joined: 12-May 04
From: Constanta
Member No.: 25.186



Oameni buni, gata cu off-topicul :bash:
Vorbim de intoarceri dintr-o miscare, nici de cum de 4x4 :angel:


--------------------
Daewoo Nubira II 1.6 GPL

http://viatacudba.blogspot.com/
Go to the top of the page
 
+Quote Post
f1anatic
post Jul 25 2005, 03:49 PM
Post #18


Subaru Anti-Hero
******

Group: Moderator
Posts: 5.323
Joined: 13-May 04
From: F 1 World
Member No.: 25.368



QUOTE(Watcher)
F1, banuiesc ca nu ai incercat, dar ce se intampla daca tragi frana de mana? Adica daca faci ca si cum ai avea FWD? La WRC asa se face, dar banuiesc ca este modificata frana si taie si tractiunea.

Stie cineva exact?


Daca chiar nu m-a lasat de tot memoria, la WRC pilotzii pot controla prin frina de mina rotzile pe spate SEPARAT. Adica au o maneta pt stinga spate si alta pt dreapta spate. Nu trebuie sa taie tractziunea la ambele rotzi...doar la una...pt a crea un efect de pivotare in jurul unei axe. Plus...din alte topic-uri Subaru STi are posibilitatea ajustarii raportului de putere transmise la puntea fatza-spate.

In general ca o definitzie general valabila AWD este permanent si rotzile pe fatza au "tractziune" si se pot invirti la viteze diferite. Un 4x4 adevarat cupleaza rotzile in diferite rapoarte (prin intermediul diferentzialului central) insa blocheaza rotzile (mai ales alea pe fatza) de se rotesc cu viteza egala. Daca in asemenea situatzie , ai vrea sa mergi mai repede prin curbe...garantezi stricarea cutiei de viteza. De aceea un 4x4 ori decupleaza puntea pe fatza ori "deblocheaza" diferentzialul pe fatza, permitzind viteze unghiulare diferite pt rotzile pe fatza (Jeep, presupun si alte firme care se respecta).


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Watcher
post Jul 25 2005, 04:02 PM
Post #19


CFO
******

Group: Membri
Posts: 2.695
Joined: 10-September 04
From: Bucuresti
Member No.: 32.254



Partea a doua a measjaului cred ca ai copiat-o gresit de pe threadul ala cu Offroaderele smile.gif

Nu stiam de treaba cu doua manete, cand se dau imagini di ncockpit eu am vazut decat una blink.gif blink.gif .

Dar intrebarea persista: la AWD, daca tragi frana de mana fra sa accelerezi, nu faci 180 grade?


--------------------
Avensis 2.2D4D, PatrolGR RD28TI, cu cutie manuala.
In cautare de masina spectaculoasa, veche si de toata ziua
Go to the top of the page
 
+Quote Post
G e o r g e
post Jul 25 2005, 04:04 PM
Post #20


workaholic * * * * * *
******

Group: Moderator
Posts: 11.052
Joined: 4-August 03
From: Bucuresti
Member No.: 14.854



da , 2 manete , una pentru viteza si una pentru reductor smile.gif
cu aia mai lunga operezi vitezele 1,2,3...
cu aia mai scurta operezi modul in care mergi : 2WD , 4WD high, 4WD low.
pe low ai cuplat reductorul si ai o demultiplicare de x,xx


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Pages V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 24th February 2018 - 02:22 PM