Din 'Cotidianul': cele mai mici consumuri de carburant |
This topic is about Din 'Cotidianul': cele mai mici consumuri de carburant, the author, HalbaSus, wrote about: Eu cu un Audi A4 1.9 TD I 115 cp am obtinut un consum Oradea - Cluj (~140 km, trebuie traversata piatra craiului) consum = 3.8 (facut plinul in Oradea ... To read more just scroll down
Din 'Cotidianul': cele mai mici consumuri de carburant |
Jun 11 2005, 10:22 PM
Post
#21
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 10.684 Joined: 29-March 04 From: Oradea (Bihor) Member No.: 23.122 |
Cum am reusit ? Secretul e simplu... vi-l impartasesc si voua: Am mers cu 2 masini, eu cu audi-ul iar taica-meu cu SuperNova, ca sa nu o ajung eu cu o ora inaintea lui am zis sa mearga el in fata si eu stau in spatele lui orice ar fi... lui ii era frica sa conduca supernova cu viteza ca ii dadea senzatie de instabilitate (Audi-ul era al lui... deci era obisnuit cu altceva)... Viteza maxima a fost 100 km/h si am folosit mult frana de motor ca mergea prea incet dacia din fata mea... Deci daca vreti sa atingeti un consum ideal gasiti-va ceva camion sau o dacie 1300 care nu merge mai repede de 100 km/h si urmariti-o... veti fi surpsinsi de rezultat... Ah... am uitat sa zic... daca mergeam singur consumul ar fi fost cam cu 1.5-2 litri PESTE cel declarat de producator... care e de vre-o 5.5 sau ceva de genu -------------------- Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson |
|
|
Jun 12 2005, 10:26 AM
Post
#22
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.261 Joined: 3-May 05 From: Bucuresti Member No.: 45.944 |
Pai este normal, ca daca stai in spatele unui TIR care merge cu o anumita viteza sa consumi mai putin decat de obicei.Se produce asa numitul fenomen de "aspiratie".Datorita curentilor de aer formati in spatele TIR-ului masina din spatele lui inainteaza mai usor, ba chiar este trasa putin de acestia.Problema este la o frana brusca a TIR-ului.Daca este frana de urgenta si TIR-ul este gol, s-ar putea sa ajungi in cabina soferului cu tot cu masina.....Asa ca nu este bine sa stai foarte mult in spatele unui TIR.Mai ales ca vizibilitatea este foarte redusa.Dar intr-adevar daca vrei sa ai un consum mai mic ar fi o solutie ideala.Mai ales ca TIR-urile merg de obicei cu o viteza constanta.Mai este un aspect: daca soferul este obosit, se mai intampla datorita faptului ca desi ei trebuie sa faca niste pauze din cand in cand, ei nu prea le fac, si s-ar putea sa te trezesti ca a adormit la volan si ca o ia pe aratura si tu dupa el, ca nu vezi exact pe unde este drumul din cauza vizibilitatii reduse..........
-------------------- Hyundai Accent 1.5Crdi VGT 110cp
I am but a fool, and have never claimed otherwise Expect less than a fool, and you shall be satisfied Expect but a fool, and you should be gratified Expect more than a fool, and you are but a fool yourself |
|
|
Jun 14 2005, 11:28 PM
Post
#23
|
|
novice Group: Membri Posts: 34 Joined: 8-May 05 From: Sibiu (Sibiu) Member No.: 45.859 |
Pentru Maff:
Pentru Dan: e benzina In rest, am observat un nivel al uleiului mult peste maxim (Asa a fost livrata)... Asta sa fie cauza consumului ridicat? Parca am citit undeva ceva de genu' asta... -------------------- Renault Megane Scenic 1.4l, 75CP
Renault Scenic II Dynamique 1.6l, 115CP |
|
|
Jun 15 2005, 11:08 AM
Post
#24
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
QUOTE(Maff) Pai este normal, ca daca stai in spatele unui TIR care merge cu o anumita viteza sa consumi mai putin decat de obicei.Se produce asa numitul fenomen de "aspiratie".Datorita curentilor de aer formati in spatele TIR-ului masina din spatele lui inainteaza mai usor, ba chiar este trasa putin de acestia
Eu am scos o data in jur de 4% cu un seat ibiza 1.2 din 93 folosind smecheria asta.... -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Jun 15 2005, 11:21 AM
Post
#25
|
|
specialist Group: Membri Posts: 518 Joined: 8-July 02 From: Bucuresti Member No.: 5.114 |
-------------------- Skoda Fabia 1.2HTP 12v Model 2005
|
|
|
Jun 15 2005, 01:58 PM
Post
#26
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 10.684 Joined: 29-March 04 From: Oradea (Bihor) Member No.: 23.122 |
Si totusi e vorba de o subcompacta cu motor de 1.4 tdi... care probabil nu a depasit 2500 de ture decat in frana de motor (cand nu consuma)... Deci nu mi se pare o chestie foarte mare... Oricum nu cred ca cineva normal ar fi in stare sa mearga in spatele camioanelor doar pt un consum minuscul.. si daca da, atunci ar trebui amendat ca incurca circulatia, deoarece face depasirea camionului si mai dificila pt ceilalti soferi...
Nu cred ca a murit nimeni de la un consum de 4.5-5 litri la suta... -------------------- Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson |
|
|
Jun 15 2005, 06:57 PM
Post
#27
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.261 Joined: 3-May 05 From: Bucuresti Member No.: 45.944 |
Hehe, in afara merg TIR-urile cu 100-120 de zici ca nu-i adevarat, daca te depaseste unul d-ala parca trece taifunul.Asa ca nu ar fi o viteza foarte mica si in afara de asta am vazut foarte multe care depaseau ele masini mici......... .Dar sa fim seriosi, e o nebunie oricum sa stau in siajul unui TIR doar pentru a obtine un consum mic.Si ce mare chestie este consumul aluia?Am obtinut 4% pe autobahn cu un Fiat Stilo de 115cp JTD, asa ca ce mare chestie ar fi sa obtina un consum mai mic.Tehnica evolueaza, Fabia este cu cateva sute de Kg mai usoara decat Stilo, are motor mai mic, nu vad ce atata tam-tam........si soferul era un profesionist, cred ca ar fi obtinut un consum identic si cu alta masina..
-------------------- Hyundai Accent 1.5Crdi VGT 110cp
I am but a fool, and have never claimed otherwise Expect less than a fool, and you shall be satisfied Expect but a fool, and you should be gratified Expect more than a fool, and you are but a fool yourself |
|
|
Jun 15 2005, 10:21 PM
Post
#28
|
|
pilot Group: Membri Posts: 267 Joined: 27-April 05 From: Turnu Severin Member No.: 45.612 |
Mie imi e frica de TIR-uri. Nu le suport nici in fata nici in spatele meu. E ca si cum ar sta un soricel pe langa un elefant. Am grija de fiecare data sa pun cateva masini intre mine si TIR-uri .
-------------------- C220
|
|
|
Jun 16 2005, 12:58 PM
Post
#29
|
|
novice Group: Membri Posts: 34 Joined: 8-May 05 From: Sibiu (Sibiu) Member No.: 45.859 |
AM GASIT!!
Consum ZERO!!! Dai un ciubuc TIR-istului si te agheti cu o bara de el...adica de TIR De ce sa ai emotii cand franeaza... cand accelereaza? Stai pasiv in "remorca" Sport extrem -------------------- Renault Megane Scenic 1.4l, 75CP
Renault Scenic II Dynamique 1.6l, 115CP |
|
|
Jun 24 2005, 10:44 AM
Post
#30
|
|
novice Group: Membri Posts: 34 Joined: 8-May 05 From: Sibiu (Sibiu) Member No.: 45.859 |
Dupa cum mi-au spus de la reprezentant, consumul a inceput sa scada. Acum am peste 1000 km parcursi si deja am ajuns la 7,5l/100 Km consum mixt, 6,5 in exterior. Daca se stabilizeaza la cca. 6 in medie in ext. va fi ca in prospect. Va mai tin la curent cand (si daca ) va avea loc evenimentu'.
-------------------- Renault Megane Scenic 1.4l, 75CP
Renault Scenic II Dynamique 1.6l, 115CP |
|
|
Jun 25 2005, 08:44 AM
Post
#31
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.261 Joined: 3-May 05 From: Bucuresti Member No.: 45.944 |
E normal sa scada consumul dupa 1000-2000 de km.
-------------------- Hyundai Accent 1.5Crdi VGT 110cp
I am but a fool, and have never claimed otherwise Expect less than a fool, and you shall be satisfied Expect but a fool, and you should be gratified Expect more than a fool, and you are but a fool yourself |
|
|
Jul 2 2005, 09:30 PM
Post
#32
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.060 Joined: 28-June 05 From: vecin cu Obama Member No.: 49.917 |
hibridele au cele mai mici consumuri de carburant.
|
|
|
Aug 25 2005, 08:33 AM
Post
#33
|
|
sofer Group: Membri Posts: 54 Joined: 19-August 05 From: Bucuresti Member No.: 53.634 |
Stie cineva care e distanta ideala fata de un TIR pentru un consum/siguranta ok?
Mai cunosc pe cineva (sute de mii de Ok la activ pe tot felul de sosele din tara si Europa) caruia ii place sa stea in "coada" camionagiilor. Totul este sa stii pe care sa ti-l alegi. In nici un caz turc. Banatenii stiu de ce... |
|
|
Aug 25 2005, 10:40 AM
Post
#34
|
|
pilot Group: Membri Posts: 267 Joined: 27-April 05 From: Turnu Severin Member No.: 45.612 |
Dar toate pietricelele care le arunca TIR-ul in aer nu distrug vopseaua si caroseria?
-------------------- C220
|
|
|
Aug 26 2005, 08:23 AM
Post
#35
|
|
sofer Group: Membri Posts: 54 Joined: 19-August 05 From: Bucuresti Member No.: 53.634 |
Depinde la ce distanta Plus ca se intampla rar, chiar si pe drumurile de la noi.
Eu n-am avut niciodata probleme cu pietricelele pe drumul Arad - Bucuresti (Rm. Valcea). |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 23rd April 2024 - 06:41 PM |