Stabilitatea in curbe. |
This topic is about Stabilitatea in curbe., the author, HalbaSus, wrote about: Pai si vara poate ploua, si nu prea stiu cum poti cobori niste serpentine mai serioase fara frana de motor. Ori risti sa derapezi in orice moment ori ... To read more just scroll down
Stabilitatea in curbe. |
Apr 7 2005, 03:07 PM
Post
#21
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 10.684 Joined: 29-March 04 From: Oradea (Bihor) Member No.: 23.122 |
Daca ai o masina cu ABS nu e obligatoriu sa folosesti frana de motor (nici maica-mea nici nevasta-mea nu folosesc asa ceva)... Ah, uitasem sa spun, frana de motor in curba are inca un avantaj (pt condus sportiv) cand accelerezi la iesirea din curba avand o turatie mai mare poti iesi mai repede din curba (desigur, nu incercati asta pe drum alunecos ca s-ar putea sa patinati ca si cum ati porni de pe loc ) -------------------- Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson |
|
|
Apr 7 2005, 03:21 PM
Post
#22
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 134 Joined: 17-December 02 Member No.: 8.560 |
k! am inteles, cert este ca e prima data cand aud varianta asta. :wtf:
|
|
|
Apr 7 2005, 04:12 PM
Post
#23
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 135 Joined: 15-May 03 From: Bucuresti Member No.: 12.477 |
QUOTE(Halba-2) Daca ai o masina cu ABS nu e obligatoriu sa folosesti frana de motor (nici maica-mea nici nevasta-mea nu folosesc asa ceva)...
Nu e obligatoriu, dar e indicat. Frana de motor e prietena mea (si am ABS la masina), in primul rand ca imi reduce consumul (s-a mai tot discutat de asta) si plus ca asa cum spui si tu ma ajuta sa am cuplu mai bun la iesiri din curbe, mai ales pe serpentine, nu sacai atat frana ...etc. |
|
|
Apr 7 2005, 07:29 PM
Post
#24
|
|
CFO Group: Membri Posts: 2.695 Joined: 10-September 04 From: Bucuresti Member No.: 32.254 |
Sau daca ai frane de ceramica. AMS are un test destul de complex pentru frane, care incheie o zi de franari la cald, rece, ud, uscat, miu-split, etc. cu o coborare cu frana de serviciu pe un masiv muntos GlockX^%#$-something parca. Cand se ajunge jos se mai testeaza odata franele. Singurul care a avut rezultate remarcabile a fost 911 cu frane de ceramica. Si evident ca toate masinile aveau ABS. Deci vreau sa spun ca se incalzesc placutele , scazand astfel capacitatea de a frana CHIAR daca ai ABS. Astfel, la drumuri montane frana de motor e imperioasa Chiar am un coleg care ne-a sunat de pe Trasnfagarasan sa intrebe de ce miros franele a ars |
|
|
Apr 7 2005, 08:19 PM
Post
#25
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 10.684 Joined: 29-March 04 From: Oradea (Bihor) Member No.: 23.122 |
-------------------- Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson |
|
|
Apr 7 2005, 09:01 PM
Post
#26
|
|
pilot Group: Membri Posts: 498 Joined: 12-March 05 From: Baia Mare (Maramures) Member No.: 42.185 |
Frana de motor inrta in actiune cand ai peste 80 (acum depinde si de masina) si bagi in viteza a patra. Proceduara asta e buna pe carosabil, umed sau zapada.
Asa ai spus Mircea. Sunt de acord cu tine ca la unele masini numai atunci intra. Eu am un Tico. La mine si daca bag din a 3-a in a 2-a am frana de motor. Acuma dupa toate opiniile vazute, si care le respect(pe fiecare), am ajuns la o concluzie. Deci cel mai bine in abordarea unei curbe este sa schimbi inainte de curba intr-o viteza mai mica si asa sa iau curba. Aici ma refer la curbe gen ac de par. Deci ce concluzie am tras : inainte de curba sa franez pana nu este turat motorul, sa schimb intr-o treapta inferioara si asa sa intru in curba. Si alta concluzie. Aceasta e legata de diminuarea "discomfortului" franei de motor. Sa retrogradez doar atunci cand e subturat motorul si atunci nu va fii asa puternica frana de motor. Am dedus bine? Asa trebuie sa abordez curbele si sa diminuez efectul franei de motor? Va rog sa va spuneti opiniile. Asa trebuie sa fac sau altcumva? M-am invatat prost la scoala de soferi. Instructorul m-a invatat ca trebuie sa apas ambreajul inainte de curbe mai stranse. Si asa am crezut ca e bine pana am mers cu persoana respectiva si mi-a spus ca este total gresit. Acuma trebuie sa ma invat din nou. Dar mai bine invat acuma decat mai incolo cand deja mi-a intrat in reflex. Si acuma mi-a intrat in reflex sa fac asa dar ma gandesc ca mai bine invat cum e corect acuma, cand inca se poate repara greseala mai usor decat mai incolo cand e mult mai greu. Merci mult de pareri si mai astept cu nerabdare parerile voastre in continuare despre concluziile mele de mai sus. -------------------- Golf 4 , 1.6 105 CP
|
|
|
Apr 7 2005, 09:44 PM
Post
#27
|
|
THE GODFATHER Group: Membri Posts: 3.845 Joined: 8-August 04 From: Timisoara Member No.: 30.528 |
QUOTE(Alecs) si inca un tip de la mine: jucati need for speed.. invatati multe despre comportamentul masinilor.. pe mine m-a ajutat foarte mult, no kidding
Da' Grand Prix 3 sau Grand Prix 4 nu sunt bune? :bash: Asa e, ai dreptate Alecs.....intr-un fel......dar nu stiu daca faza asta tine la toata lumea Si io am jucat si inca joc pe calculator DOAR jocuri de Formula 1 si intr-adevar nu poti decat sa inveti din asa ceva, dar totusi ramane ca fizica (dinamica) masinii s-o simtim doar "live", pe strada......asta pana cand n-o sa ne putem cumpara si noi acasa simulatoare complete, care se cupleaza cu jocul de pe calculator si.....gata, esti ca-n masina pe strada, cu forte centrifuge, de franare, simti hop-urile/gropile drumului etc....tot tacamul Cred ca atunci n-o sa mai ies din casa, o sa stau doar in simulator.....acolo mananc, acolo dorm, acolo.... :bash: Hai ca mai vorbim! Hai pa ALEX |
|
|
Apr 8 2005, 08:24 AM
Post
#28
|
|
pilot Group: Membri Posts: 400 Joined: 13-May 04 From: in fata monitorului Member No.: 25.259 |
n-am zis ca devii schumacher jucand jocuri pe calculator.. poate m-am exprimat gresit.. sa-ti dau un exemplu.. mi-am dat seama de utilitatea jocurilor cand, abia imi luasem permisul (in prima zi!), ploua afara si m-am bagat pe niste serpentine.. aveam destula viteza (eram oarecum inconstient) si intr-o curba, mi-a derapat spatele.. ei bine, din reflex am tras din volan si am redresat masina fara sa se intample nimic. Acum zi-mi tu, nu e datorita nfs-ului?
-------------------- Opel Astra G 2.0 dtl (2000) - plina de zgarieturi (baietii din bucuresti 'rullz') :D
|
|
|
Apr 8 2005, 07:21 PM
Post
#29
|
|
pilot Group: Membri Posts: 470 Joined: 29-September 04 From: Bucuresti Member No.: 33.451 |
QUOTE(Lucian42192) Asa ai spus Mircea. Sunt de acord cu tine ca la unele masini numai atunci intra. Eu am un Tico. La mine si daca bag din a 3-a in a 2-a am frana de motor.
Deci cel mai bine in abordarea unei curbe este sa schimbi inainte de curba intr-o viteza mai mica si asa sa iau curba. Aici ma refer la curbe gen ac de par. Deci ce concluzie am tras : inainte de curba sa franez pana nu este turat motorul, sa schimb intr-o treapta inferioara si asa sa intru in curba. Si alta concluzie Bai nene. Frana de motor faci si din a cincea in a patra si din a 2 in a 3. Efectul este acelasi. Lasa acele de par, ca acolo e diferit. Profesionistii ciupesc frana de mana in cazul asta. Soferii normali reduc foarte mult si le iau cu viteza ff mica ca sa nu existe nici un risc. Asa iti recomand si tie. Reduci mult, bagi a doua si iei acul de par. Acum referitor la frana de motor in curbe. Tot respectul pentru toti care si-au spus pararea. Fiecare are stilul lui de condus, care depinde de multe...masina, firea fiecaruia, aptitidini...etc Cu o masina puternica, daca vrei sa iei curbele cu viteza poti sa o controlezi numai din cutie, cu frana de motor. Acum nu vreau sa fiu inteles gresit. Nu dau lectii nimanui si nici nu recomand asta nimanui, si in nici un caz incepatorilor..... De obicei nu fac asa, pentru ca iti trebuie masina puternica, stabila si cu cutie manuala pentru asa ceva. Sau daca o fac, o fac la viteze mai mici. adica intru cu o suta in curba si faca frana de motor. Repet, asta nu este o proceduta strandard si depinde de masina si de complexitatea curbei. Acolo unde trebuie pui sanatos piciorul frana din timp, ca e mai sigur. -------------------- Kadett fun...
|
|
|
Apr 15 2005, 06:25 PM
Post
#30
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 125 Joined: 30-June 04 From: Bucuresti Member No.: 28.667 |
Stilul tau de condus este cam de WCTC.Daca te pricepi, treabat ta dar nu recomand asta la nimeni.Apropo de stilul tau de condus asa au murit 2 persoane nevinovate lovite vineri de un Passat care il incerca si care nu a putut sa mai intre in curba si a intrat pe contra sens si a ucis 2 pers dintr-o Dacie.
Lucian cel mai bien ar trebui sa stii ca nu este bine sa scoti din viteza, pentru ca asa nu mai poti sa contolezi masina in caz de incercare de evitare ca pana o bagi tu in viteza il lovesti pe ala.La fel cu apasatul ambreiajului , cred ce cel mai indicat ar fi ptr tine sa reduci viteza franand si sa schimbi intr-o viteza inferioara daca se impune sau sa ramai in viteza respectiva daca iti permite turatia masinii. Ceea ce ai spu la inceput ca masina nu este stabila daca apesi ambreiajul nu cred ca este adevarat.Cum sa fie sau sa nu fie stabila daca apesi sau nu ambreiajul!!Cred ca asta este nestiinta.Conteaza dinamica masinii si traiectori pe care o are, mai conteaza si ce putere are masina in momentul respectiv pentru a accelera.Cred ca amicul tau profesionist a vrut sa zica ca atunci cand esti in curba si masina este intro anumita viteza este mai usor de manevrat nu ca poti pierde controlul masinii in conditii de aderenta scazuta. :angel: Oricum iti recomand, ca mai toti, sa inveti mai intai reactiile masinii si cum se comporta ea in astfel de conditii ca sa poti sa o conduci asa cum iti doresti. |
|
|
Apr 15 2005, 06:30 PM
Post
#31
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 125 Joined: 30-June 04 From: Bucuresti Member No.: 28.667 |
Si inca ceva.Daca vrei sa vezi cum se comporta o masina in astfel de conditii iti recomand jocurile pe compute sau PS2 gen raliuri dar care sunt simulatoare nu cum au zis mai devreme cineva NFS Underground care NU este un simulator!!!
:wave: |
|
|
Apr 16 2005, 09:36 AM
Post
#32
|
|
pilot Group: Membri Posts: 470 Joined: 29-September 04 From: Bucuresti Member No.: 33.451 |
QUOTE(Virgil28674) Stilul tau de condus este cam de WCTC.Daca te pricepi, treabat ta dar nu recomand asta la nimeni.
Vorbeam de frana de motor in curba, iar eu am expus o modalitate de abordare, care este posibila, in principiu, cu o masina puternica. Nici nu fac asta si nici nu recomand nimanui asa ceva. Conduceti cum e mai sigur!!!! -------------------- Kadett fun...
|
|
|
Apr 19 2005, 11:59 AM
Post
#33
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 185 Joined: 30-December 04 From: Bucuresti Member No.: 37.749 |
Referitor la sfatul solicitat, in calitate de sofer, -nu tocmai incepator, chiar daca moderatorii pun calificative in f. de nr. de postari-, iti recomand sa-l dai naibii de condus sportiv! Ce ai de dovedit si cui? In curbe scoate din viteza anicipat si reintri in a doua jumatate a curbei, in treapta adecvata. Distanta de la care sa scoti din viteza tine de bun simt, nu de experienta. Viata si banii tai sunt chestii mai importante decat 10 minute in minus pana la revederea parintilor etc. Unii spun ca scotand din viteza nu mai ai timp sa reactionezi. La ce? Mai adaug: cel din spate sa-si vada de masina lui, pe a ta o conduci tu cum vrei, mai ales pe banda din dreapta. Apoi daca nu ai masini in fata si in spate poti recupera din pierderea de viteza luand curba cat mai aproape de centrul ei. Daca totusi te alerga un iepure trebuie sa iei curba cat mai din timp, deci te incadrezi cat mai departe de centrul curbei ca sa poti obtine o traiectorie pe un cerc cu raza mai mare.
|
|
|
Apr 19 2005, 12:49 PM
Post
#34
|
|
CFO Group: Membri Posts: 2.695 Joined: 10-September 04 From: Bucuresti Member No.: 32.254 |
Sfatul cu condusul sportiv e bun, mai ales pentru incepatori, DAR de ce sa scoata din viteza??? La ce bun? Cand primul post in threadul asta spune ca testand se ia curba mai rau cu motorul decuplat, cand toti soferii merg cu motorul cuplat, pentru ce sa mergi cu el decuplat, mai ales in traseu montan?
Inca odata: motorul se tine cuplat cat mai mult timp IN MERS, deci ambreiajul este de dorit a se folosi cat mai putin.Te ajuta la frana de motor, la a avea tot timpul motorul la dispozitie, fara a fi nevoie sa mai faci o manevra suplimentara (sa bagi in viteza). Intrebarea 'la ce sa reactionezi' arata o oarecare lipsa de viziune (parerea mea): nu stii la ce sa reactionezi, la o stanca prabusita, la un copil care fuge, la un accident petrecut dupa colt, etc. Daca mai stai sa si cauti schimbatorul si sa bagi in viteza in timp ce decizi ce trebuie sa faci confruntat cu situatia, e o mare pirdere de timp si de resurse. |
|
|
Apr 26 2005, 02:02 PM
Post
#35
|
|
novice Group: Membri Posts: 48 Joined: 9-January 04 From: Alba Iulia (Alba) Member No.: 19.738 |
Sfatul meu este urmatorul : condu pur si simplu. Cu timpul o sa-ti dai seama de manevrele pe care trebuie sa le faci in curbe, pentru ca in primul rand trebuie sa cunosti masina pe care o conduci, sa stii ce dotari are, etc. Cu timpul o sa ajungi sa conduci foarte bine. Ceea ce trebuie sa faci este pur si simplu sa conduci.... Restul vine de la sine.
Ceea ce ai citit aici iti poate folosi doar in masura in care ai cateva mii de kilometrii pe drumuri..... Parerea mea |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 29th March 2024 - 09:26 AM |