Cum ne spalam masinile |
This topic is about Cum ne spalam masinile, the author, madalina, wrote about: Vopseaua este atacata dupa timp foarte lung de utilizare. Stiu pe cineva ce isi spala masina numai asa de un an si ceva, dar merge cu masina in spalat ... To read more just scroll down
Cum ne spalam masinile |
Feb 16 2005, 11:39 PM
Post
#21
|
|
specialist Group: Membri Posts: 3.566 Joined: 17-October 03 From: Bucuresti Member No.: 17.205 |
Importanta este si aplicarea spumei. |
|
|
Feb 18 2005, 12:16 AM
Post
#22
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 167 Joined: 1-October 04 From: Iasi (Iasi) Member No.: 33.560 |
La ce te referi cu aplicarea spumei
A aparut prin magazine o spuma activa romaneasca, cica se pune un raport de 1/35 , eu am pus 100 ml la 25 l apa si nu a avut nici un efect. Am incercat sa spal cu spuma activa passatu lu tata ca sa nu-mi stric vopseaua de pe megane . |
|
|
Feb 19 2005, 06:40 PM
Post
#23
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 219 Joined: 5-February 05 Member No.: 39.882 |
De spalatoriile OMV ce parere aveti? Din reclama lor nu-mi dau seama daca Top-Wash utilizeaza integral doar presiune sau si perii (in ultimul caz ma feresc).
Ca fapt divers, un prieten mi-a spus de o spalatorie Petrom automata la care s-a stricat senzorul de proximitate al cadrului de uscare... -------------------- Toyota Corolla 1.4D4D sedan
|
|
|
Feb 27 2005, 11:12 PM
Post
#24
|
|
specialist Group: Membri Posts: 618 Joined: 1-October 04 From: Timisoara (Timis) Member No.: 33.554 |
Eu am facut-o cu burete, asa scrie in manual. Cineva mi-a spus ca nu e bine, ca zgarie, cica trebuie perie. Daca e sa fie perie, de care? Din par de ceva animal? Sau sa fie lavete? Din piele, imitatie de piele? Desi mi-am spalat masina de cateva ori la spalatorie nu mai stiu ce foloseau. Voi ce ziceti? Si dupa spalare, trebuie stearsa sau lasata sa se usuce singura? |
|
|
Feb 28 2005, 12:56 AM
Post
#25
|
|
specialist Group: Membri Posts: 4.291 Joined: 17-June 04 From: Bucuresti Member No.: 28.023 |
-------------------- 2004 Suzuki Ignis 1.3 VVT
2007 Suzuki Swift Sport 1.6 VVT |
|
|
Feb 28 2005, 03:10 AM
Post
#26
|
|
specialist Group: Membri Posts: 3.566 Joined: 17-October 03 From: Bucuresti Member No.: 17.205 |
Mai este un subiect asemanator la "Renauklt". Le uneste cineva, va org?http://www.masini.ro/forum/viewtopic.php?t=3404&start=0
|
|
|
Feb 28 2005, 06:25 AM
Post
#27
|
|
Subaru Anti-Hero Group: Moderator Posts: 5.323 Joined: 13-May 04 From: F 1 World Member No.: 25.368 |
Pai eu o spal cu H²O...
Numai cu jetul de apa...altfel zgirii tabla / vopseaua mai ales la o masina noua. Trebuie tabla sa se incinga macar o vara la soare...ca sa stii ca rezista. Masinile se spala la umbra....ca sa se evite skimbarile de temperatura bruste ...care pot face sa crape vopseaua. Pai Andrei...tu bei o bere de la gheatza imediat dupa o ciorba fierbinte ? Sau inghetzata dupa ceai/cafea ? -------------------- Schumi drive it like you stole it !
2005 Subaru Legacy GT ; 2009 Subaru Forester XP ; 2014 Jeep Grand Cherokee |
|
|
Feb 28 2005, 10:40 AM
Post
#28
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 6.522 Joined: 12-May 04 From: Constanta Member No.: 25.186 |
Puteti zgaria vopseaua masinii daca o spalati cu detergent de care se pune si in masina de spalat... pentru ca acela este granulat, si granulele pot zgaria vopseaua :bash:
-------------------- |
|
|
Feb 28 2005, 10:43 AM
Post
#29
|
|
specialist Group: Membri Posts: 4.291 Joined: 17-June 04 From: Bucuresti Member No.: 28.023 |
Ai innebunit?Cine spala masina cu detergent pt rufe?
-------------------- 2004 Suzuki Ignis 1.3 VVT
2007 Suzuki Swift Sport 1.6 VVT |
|
|
Feb 28 2005, 11:01 AM
Post
#30
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 6.522 Joined: 12-May 04 From: Constanta Member No.: 25.186 |
Mai sunt si din astia... am vazut multi coborand din casa cu galeata de apa si de cele mai multe ori miroasea de la o posta a detergent :minigun:
-------------------- |
|
|
Feb 28 2005, 01:46 PM
Post
#31
|
|
novice Group: Membri Posts: 27 Joined: 23-December 04 From: Bucuresti Member No.: 37.513 |
Un alt motiv pentru care se recomanda spalarea la umbra este ca la soare se usuca repede samponul pe masina si nu apuci sa-l dai jos si lasa urme.
|
|
|
Feb 28 2005, 02:26 PM
Post
#32
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 239 Joined: 15-September 04 From: Bucuresti Member No.: 32.567 |
Ori cu peria, ori cu buretele tot cam aia'i treaba, eu as merge pe o perie cat mai moale.
Problema "care este", faptul ca intotdeauna se va gasi o pietricica sau un fir de nisip care sa-ti "rezolve" masina, asa ca incercati sa nu apasati/insistati prea mult pe o suprafata, pentru ca oricum cel putin in Bucuresti, azi o speli si maine nici nu se cunoaste. Pa ! :bye: |
|
|
Feb 14 2009, 08:32 PM
Post
#33
|
|
sofer Group: Membri Posts: 73 Joined: 22-November 08 From: Bucuresti/Titan Member No.: 118.607 |
Dar motoru' ... ati spalat motoru' la spalatorie, cum a iesit, a mai pornit???
This post has been edited by danker62: Feb 14 2009, 08:32 PM |
|
|
Feb 14 2009, 09:09 PM
Post
#34
|
|
Garfield Group: Moderator Posts: 3.307 Joined: 19-November 06 From: Otopeni Member No.: 92.772 |
Dar de ce sa-l speli, merge mai bine curat?
Eu nu l-am spalat niciodata, eventual doar sters de praf cu o carpa uda sau dat cu o pensula Legat de spalatul masinilor... In ultima vreme mi-am facut un prost obicei si am curatat-o la spalatoriile cu perii si am cam matuit vopseaua. Am incercat azi sa vad ca mai iese pe o portiera. Dat cu un pic de polish de la Sonax si arata ca noua Zgarieturile sunt superficiale. Trebuie sa imi fac timp pentru ea sa o lustruiesc si o mana de ceara This post has been edited by 22nst: Feb 14 2009, 09:10 PM -------------------- Toyota Yaris 1.4 D4D
Dacia Logan 1.5 DCI |
|
|
Feb 14 2009, 11:47 PM
Post
#35
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.659 Joined: 7-January 08 From: Bucuresti Member No.: 115.994 |
Dar motoru' ... ati spalat motoru' la spalatorie, cum a iesit, a mai pornit??? O pensulă, o cârpă și o soluție antistatică sunt suficiente. Legat de spalatul masinilor... In ultima vreme mi-am facut un prost obicei si am curatat-o la spalatoriile cu perii si am cam matuit vopseaua. Am incercat azi sa vad ca mai iese pe o portiera. Dat cu un pic de polish de la Sonax si arata ca noua Zgarieturile sunt superficiale. Trebuie sa imi fac timp pentru ea sa o lustruiesc si o mana de ceara Dacă o mai speli mult la perie, nici mama polishului nu va mai scoate zgârieturile. Va trebui să refaci întreg stratul de lac. -------------------- |
|
|
Feb 19 2009, 02:31 PM
Post
#36
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.469 Joined: 2-September 05 From: Timisoara Member No.: 54.800 |
Motorul se poate spala, diesel mai ales. Recomandat este cu apa calda si motor rece sau putin rulat (ex un 10 min).
Buda (Loganu) mea o spal in spalatorii fara burete sau alte balarii doar cu jet de apa si spuma + stersul de rigoare. Pasii sunt urmatorii jet apa - spuma - jet apa - sters de sus in jos (plafon, geamuri, capota, aripi partea de sus, aripi jos cu praguri). Unde imi place si insist este la pasajele rotilor, interiorul rotilor si sasiu cat se poate. Motorul il spal cand am de facut reparatii sau revizii, fiind diesel nu prea imi fac probleme cu delcoul. Benzinarul daca stii sa dai cu jetul il poti spala fara probleme. Cam toate spalatoriile spala si motoare dar numai pe raspunderea proprietarului. |
|
|
Feb 19 2009, 08:07 PM
Post
#37
|
|
JapaneseFreaks Group: Membri Posts: 2.345 Joined: 20-June 06 From: Bucuresti / Craiova Member No.: 80.350 |
Pentru motor prefer o carpa umeda/servetele umede pentru luat jegul, apoi Diamant Plast Four de la Mafra(are si efect antistatic) si arata ca nou!
La exterior treaba sta cam asa: o solutie(nu stiu ce tip sau alte detalii) care moaie jegul, lasata cateva minute sa actioneze, jet din plin, scapat de stratul generos de jeg, spuma la greu, lasata pana cade aproape in totalitate, limpezit bine, sters! La interior m-am obisnuit de cateva luni sa fac singur. Mai trebuie sa iau un aspirator Black&Decker, carpele cu microfibre sunt de toate culorile si dimensiunile ( ) si pentru bord si tot ce inseamna plastice la interior, o solutie cu silicon mat(Clean-Clean Cockpit Cleaner), pe care o iau din Cora. Dupa ce-am vazut interiorul masinii lui vio, m-am hotarat sa folosesc si eu aceasta solutie. -------------------- |
|
|
Feb 2 2013, 01:12 PM
Post
#38
|
|
perioada de proba Group: Membri Posts: 1 Joined: 2-February 13 Member No.: 140.787 |
Este destul de vechi acest topic insa problema de care ai scris continua sa ramana si din pacte nu va disparea pana cand exista masini.
Uite cum vad eu lucrurile : 1. cauta o spalatorie auto care nu este un garaj, sau vizibil o chestie improvizata. 2. uitate in jur si fi atent la detalii - curatenie, personal, imbracamintea acestora. 3. Lista de preturi - pentru un spalat exterior de calitate trebuie sa platesti intre 16 si 25 lei. Daca este sub acest prag te rog cauta maideparte. 4. Nu lasa sa-ti spele masina cu spama activa - niciodata - este un produs pentru prespalare si atat. 5. Prima oara cand mergi la o spalatorie auto incearca sa fi atent la toate detaliile cere se fac la masina ta. Intreaba cu incredere ce fel de detergenti se folosesc ( retine numele si cand ai ocazia poti sa verifici daca ti se spala cu soda caustica sau este chiar un detergent de calitate ). 6. Dupa ce ti se sterge masina va trebui sa luceasca identic cu una noua daca sa respectat procesul de spalare si uscare ( stergere ). Ceeace nu recomand : sa te apuci sa-ti speli masina acasa sau la serviciu. In primul rand sampoanele comercial pentru larg consum sunt unele de calitate slaba si nu ai cui sa i te adresezi in cazul in care iti distruge luciul masinii. Raspunsul la reclamatia ta va fi ca, nu ai respectat dilutia. Presiunea "mare"este foarte importanta pentru a inlatura nisipul din incheieturile masinii. Daca din cauza presiunii se deterioreaza vopseaua mergi la un vopsitor auto pentru ca, acolo ai o problema. Deci raspunsul pentru urmele dupa spalare este ca nu sa trespectat procesul de spalare corespunzator. Spune nu spalatoriilor ieftine. Spune NU matuiri masini tale prin aceasta. Spune NU acelor patronasi care nu platesc angajatii din spalatorii si care angajeaza oameni pe doua ore si ii tin la munca 12 ore. Daca contribui la asta intr o zi vei intra intr-o spalatorie oarecare si vei constata ca, masina ta nu mai este patata. |
|
|
Feb 2 2013, 05:29 PM
Post
#39
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.659 Joined: 7-January 08 From: Bucuresti Member No.: 115.994 |
Ceeace nu recomand : sa te apuci sa-ti speli masina acasa sau la serviciu. In primul rand sampoanele comercial pentru larg consum sunt unele de calitate slaba si nu ai cui sa i te adresezi in cazul in care iti distruge luciul masinii. Raspunsul la reclamatia ta va fi ca, nu ai respectat dilutia. Bazandu-te pe ce ? Este o informatie pe cat se poate de falsa. Sau Meguiar's, Autoglym, Dodo Juice, Optimum, Chemical Guys samd nu au invatat sa faca produse de calitate ? Barem spune-ne si noua care sunt produsele "necomerciale" minune. This post has been edited by OvidiuH: Feb 2 2013, 05:32 PM -------------------- |
|
|
Mar 22 2013, 05:16 PM
Post
#40
|
|
sofer incepator Group: Membri Posts: 13 Joined: 13-March 13 Member No.: 141.130 |
Cel mai simplu si mai sigur e sa iti speli masina tu, nu iti trebuie decat apa si niste carpe cu care sa poti sterge masina bine de apa sa nu ramana pete, si dupa daca vrei sa arate bine ca si cum ai fost la spalatorie, iti poti lua niste polish, ceara si ce mai trebuie si tot iesi in avantaj, chit ca dai ceva bani dar stii ca e facut de mana ta si platesti doar odata pe ustensile..
-------------------- Vand ieftin Samsung S3 display-ul zgariat, pe alb, detalii PM
|
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 20th April 2024 - 07:34 AM |