IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

producatorii auto...

This topic is about producatorii auto..., the author, Iulian HondaFan, wrote about: iata clasamentul mondial al vanzarilor auto pe producatori mondiali in 2003 ( in mil de bucati): 1) GM 8,758 ( include Hummer -desi nu are control asu ... To read more just scroll down

10 Pages V   1 2 3 > »   
Reply to this topicStart new topic
> producatorii auto...
Iulian HondaFan
post Aug 29 2004, 11:24 PM
Post #1


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.583
Joined: 30-May 04
From: Honda World
Member No.: 26.577



iata clasamentul mondial al vanzarilor auto pe producatori mondiali in 2003 ( in mil de bucati):

1) GM 8,758 ( include Hummer -desi nu are control asupra producatorului are drepturi exclusive de distributie si vanzare a marcii-, Opel/Vauxhall, Saab, GM Daewoo, Holden- marca australiana)

2)Toyota 6,784
(include Daihatsu si Hino- marci asiatice si Scion -marca americana)

3)Ford 6,542
( nu include Mazda unde Ford are cota dominanta dar nu majoritara)
(include Volvo cars, Jaguar, Aston Martin, Land Rover)

4) VAG 5,015 ( include in afara marcilor europene populare si Bentley, Bugatti si Lamborghini)

5) DCX 4,356 (Mercedes-Benz, Smart, Chrysler group, si marcile de camioane Freightliner, Setra, Sterling, Western Star, TBB - este producatorul mondial nr.1 de camioane)

6) PSA 3,286 (=Peugeot si Citroen)

7) Hyundai 3,046 ( include Kia)

8) Nissan 2,968, nu are subsidiari

9) Honda 2,910, nu are subsidiari

10) Renault Group 2,388
(dar daca il consideram impreuna cu Nissan unde este actionar majoritar ar fi nr 4 mondial)
(camioanele Renault sunt insa in posesia Volvo Truck Co. care au ramas o companie independenta si au si posesia celebrei marci de camioane Mack aici in USA)

11)FIAT 1,99 ( include Ferrari, Maseratti si Iveco)

12)Suzuki 1,825 ( include marca asiatica Maruti)

13)Mitsubishi 1,354

14) BMW 1,104 ( include Mini si Rolls Royce)

15) Mazda 1,068

16) First Automotive Works-FAW 0,861
( producator chinez care este si principalul partener al VAG in China, VAG este producatorul nr. 1 pe piata chineza)

17) Shanghai Automotive 0,848

18) AutoVaz 0,710

19) Fuji Heavy Industries( producatorul marcii Subaru) 0,544

20) Isuzu Motors 0,510
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Doru25169
post Aug 30 2004, 12:07 AM
Post #2


novice
**

Group: Membri
Posts: 37
Joined: 12-May 04
From: Bucuresti
Member No.: 25.162



Se pare ca Renault tinteste sus de tot in acest top. Si am 2 motive:
- in primul rand prin pachetul majoritar de la Nissan
- prin achizitionarea Dacia. Dadeau sefii Renault niste cifre de vanzari pentru intruchiparile proiectului X90 de te dadeau pe spate.
Tinand cont ca vreau sa fac un upgrade de Dacie la scurt timp dupa aparitie, nu pot sa zic decat: Hai Renault! :cheers:

PS: Nu stiam ca Nissan are vanzari atat de mari. Banuiesc ca o mare parte sunt in SUA. As fi curios sa vad un clasament al vanzarilor de automobile in state, chiar o detaliere pe modele. Un link imi e deajuns, engleza ma ajuta la nevoie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Iulian HondaFan
post Aug 30 2004, 12:46 AM
Post #3


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.583
Joined: 30-May 04
From: Honda World
Member No.: 26.577



eu am luat datele de pe autonews.com unde insa pt. acces ai nevoie de permis platit e 10$ pe saptamana, eu iau din cand in cand unul si imi mai scot date... cum puteti ghici imi plac statisticile. datele le am pe fisiere adobe care sunt f. mari si nu le pot trimite de pe hotmail unde am cont.

un link pt. top 10 vanzari pe modele aici:

http://www.edmunds.com/reviews/list/top10/...28/article.html

clasamentul pe 2003 in USA pe marci (mii buc) la turisme:

1) Toyota 858

2) Chevrolet 799,5 ( principala marca a GM)

3) Ford 792

4) Honda 706,5

5) Nissan 419,5

6) Pontiac 409,5 ( asa-numitul BMW al GM-ului, dar cred ca ... ar vrea ei)

7) Hyundai 299

8) Dodge 298,5 ( marca populara a Chrysler group)

9) VW 281,5

10) Chrysler 266

11) Buick 259,5 ( marca de near luxury a GM)

12) BMW 200

13) Saturn 189,5 ( alta marca GM pe care o promoveaza ca "european style" si "german engineering", echivalentul Opel cumva, dar ca de obicei... a lot of BS from GM)

14) Subaru 187

15) Mercedes 186,5


Cum se vede producatorii americani sunt in minoritate pe acest segment si nu cred ca au capacitatea tehnologica sa ii mai disloce pe japonezi de pe pozitiile pe care acestia le ocupa, ba chiar se pare ca japonezii si coreenii isi vor intari pozitiile.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Iulian HondaFan
post Aug 30 2004, 12:58 AM
Post #4


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.583
Joined: 30-May 04
From: Honda World
Member No.: 26.577



clasamentul la vanzari pe 2003 in USA la camionete si SUV-uri mari bazate pe camionete. din 2002 americanii cumpara anual mai multe masini bazate pe camionete decat turisme ( cifrele to in mii de buc):

1) Ford 2094

2)Chevrolet 1843

3) Dodge 924,5

4) Toyota 737,5

5) GMC 563,5 ( marca traditionala de camionete a GM)

6) Honda 472,5

7)Jeep 440,5 ( parte a Chrysler group)

8) Nissan 256,5

9) Chrysler 198

10) Lexus 133

dupa cum se vede americanii domina copios dar japonezii s-au infiltrat deja si in acest segment.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Iulian HondaFan
post Aug 30 2004, 01:10 AM
Post #5


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.583
Joined: 30-May 04
From: Honda World
Member No.: 26.577



clasamentul total pe marci USA 2003 (mii buc):

1) Ford 2886,5

2) Chevrolet 2642,5

3) Toyota 1595,5

4) Dodge 1223

5) Honda 1179

6) Nissan 675,5

7) GMC 563,5

8) Pontiac 475,5

9) Chrysler 463,5

10) Jeep 440,5

11) Hyundai 400

12) Buick 337

13) VW 302,5

14)Saturn 271

15)Lexus 260

16)Mazda 259,5

17)Mitsubishi 257

18)BMW 241

19)Kia 237,5

20)Mercedes 218,5

21) Cadillac 216
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Iulian HondaFan
post Aug 30 2004, 01:19 AM
Post #6


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.583
Joined: 30-May 04
From: Honda World
Member No.: 26.577



si ca sa avei o idee de diferentele intre ceea ce cumpara americanii si ceea ce cumpara europenii iata top 20 pe modele intre USA si UE side by side:

BEST SOLD NAMEPLATES IN 2003
USA EUROPE
1. Ford F-Series 821,865 1. Volkswagen Golf 494,832

2. Chevrolet Silverado 684,302 2. Peugeot 206 491,687

3. Dodge Ram 449,371 3. Renault Clio 461,369

4. Toyota Camry 413,296 4. Peugeot 307 440,421

5. Honda Accord 397,750 5. Ford Focus 440,383

6. Ford Taurus 300,496 6. Opel/Vauxhall Corsa 366,535

7. Honda Civic 299,672 7. Fiat Punto 361,856

8. Ford Explorer 268,644 8. Renault Megane 354,814

9. Chevrolet Impala 267,882 9. Opel/Vauxhall Astra 350,015

10. Chevrolet Trail Blazer 261,337 10. Volkswagen Polo 344,169

11. Toyota Corolla 257,696 11. BMW 3 series 320,029

12. Chevrolet Cavalier 256,550 12. Ford Fiesta 310,774

13. Dodge Caravan 233,394 13. Citroen C3 290,666

14. Ford Focus 229,353 14. Audi A4/S4 260,931

15. Ford Ranger 209,117 15. Volkswagen Passat 259,362

16. Jeep Grand Cherokee 207,479 16. Renault Scenic 250,317

17. Nissan Altima 201,240 17. Opel/Vauxhall Zafira 224,728

18. Chevrolet Tahoe 199,065 18. Mercedes C class 220,168

19. GMC Sierra 196,689 19. Ford Mondeo 199,370

20. Ford Expedition 181,547 20. Citroen Xsara Picasso 198,099


de remarcat ca USA cu o populatie ( 293 mil) mult mai mai mica decat EU (380 mil)are o piata auto mai mare cu peste 1.5milioane de buc... 16.675.704buc vs 14.917.912 buc. in 2003.

datele sunt inainte de noua extindere dar nu cred ca ar arata mai favorabil EU nici dupa aceasta extindere... apropos, dupa extindere UE are o populatie de 453mil... cred ca piata rezultata este cea mai mare din lume ca putere de cumparare, sau doar putin sub zona NAFTA: USA, Canada & Mexic, care pana in prezent era cea mai mare. dar China e intr-o crestere economica accelerata si in urmatorii 20 de ani se prevede ca va deveni cea mai mare putere economica a lumii.

e clar ca america este o tara super-energofaga... nu e de mirare de ce majoritatea americanilor au sprijinit razboiul din Irak...

sunt doar 2 perechi in care modelul american din lista de mai sus este mai mic sau mai economicos decat cel european corespunzator!!! dar in multe cazuri diferentele de gabarit se apropie sau depasesc dublul!!!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Doru25169
post Aug 30 2004, 02:13 AM
Post #7


novice
**

Group: Membri
Posts: 37
Joined: 12-May 04
From: Bucuresti
Member No.: 25.162



Multumesc Marius! Apreciez promptitudinea ta!

Sunt total coplesit de numarul de masini mari comercializate in state. Nu ma asteptam.
Am mers o singura data cu Ford F-150 al unui prieten din Braila. Masina e Forta Bruta, iar consumul (benzina) imens. Am apreciat spatiul interior, dar nu o vad nici acum ca masina de oras. Dar scopul era nobil: masina era adusa in Ro pentru a merge prin Insula Mare a Brailei, care e un imens teren agricol. Mai mult, pritenul meu avea sarcina ca folosind F-150 si ATV-ul din remorca sa faca cercetari in teren si harta terenului.

Cu 419500 unitati in 2003 Nissan nu pare a avea America drept principala piata de desfacere. Asta reprezinta cam 10,5% din vanzarile totale (termin ASE-ul si cred ca de aia sunt pasionat si de astfel de topuri si procentaje). Cineva din state zicea pe undeva pe forum ca nu se da in vant dupa camionete, dar ar tine un timp un H2 doar pentru a-l speria pe vecinu.

Cred ca in Europa isi spune cuvantul si sistemul de strazi gandit pentru muuult mai putine masini. De aceea o masina micuta poate fi mult mai practica (ieri am auzit-o pe maicamea ca daca tot mi-a lasat mie dacia isi ia Matiz, desi nu prea cred pentru ca ii place sa se dea cu ML de la servici). Si pe aici camionetele nu prea impresioneaza, cel putin nu atat de mult.

Pentru fisierele mai mari iti dau cu cea mai mare placere contul meu de pe spymac.com, unde am 1Giga spatiu si cred ca se poate trimite aproape orice cu el. Asta, bineinteles, daca ai timp.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Iulian HondaFan
post Aug 30 2004, 04:38 AM
Post #8


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.583
Joined: 30-May 04
From: Honda World
Member No.: 26.577



initial am facut o greseala de stenografie: productia mondiala a Nissan este 2,968 mil, in USA vand per total 675000, deci piata USA e aproape 23% din afacerea firmei. vanzarile europene sunt vreo 400000 ( un alt 13.5 % din totalul firmei). grosul este probabil in Asia, stiu ca masinile Nissan sunt populare si in orientul mijlociu, africa si america de sud desi acestea nu sunt piete f. mari, dar se aduna.

Honda este marca ne-americana cu cel mai mare procentaj al vanzarilor in USA: din 2.9 mil buc vandute mondial aproape 1.2 mil sunt vandute aici ceea ce reprezinta 41% din totalul firmei si 7.2% din piata US ( dpdv al profitului Honda culege mai mult de 50% aici in state). in europa au o prezenta f. limitata ( 235000buc, aprox 1.5% din piata europeana si 8% din totalul pt. firma) dar cred ca se vor extinde. zic asta pt. ca gama lor de produse este apropiata de gusturile europene si f. competitiva la raport pret-valoare. Honda are o penetratre relativa si mai buna in Canada de aproape 10% din piata ( Canada are si ea raportat la nr. de locuitori o piata f. activa aprox 1.5 mil pe an, populatia fiind de 32 mil).

I kind of went a little bit overboard with these statistics...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Iulian HondaFan
post Sep 5 2004, 10:46 PM
Post #9


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.583
Joined: 30-May 04
From: Honda World
Member No.: 26.577



Iata o compilatie a vanzarilor in USA pe producatori in USA in primele 8 luni ale 2004 in comparatie cu perioada similara din 2003, procentajul din coada reprezinta diferenta fata de anul trecut:

1)General Motors****3,129,900 vs 3,188,072 –1.8%

In ciuda programului agresiv de reduceri de preturi de 2 pana la 6000$ pe masina si/sau dobanda 0% la majoritatea modelelor sale ( pacat ca nu se face si in Ro chestia asta de catre cineva :!: ), GM o ia la vale, si cred ca asta e numai inceputul...abia de curand stabilor de la GM le-a trecut prin cap ca facand asemenea reduceri desi ii ajuta pe termen scurt duce la deprecierea masinilor tuturor proprietarilor de masini GM si in final lumea va evita marcile sale tocmai din acest motiv.
de prin 1920 GM este cel mai mare producator auto din lume.

2)Ford Motor Co.*** 2,241,525 vs. 2,355,342 –4.8%,

continua caderea desi ceva mai incet, toata lumea asteapta noile oferte din clasa turismelor. faptul ca s-au bazat numai pe SUV si pick-up trucks i-a adus in situatia asta. daca o dau in bara si in urmatorul an s-ar putea sa se duca de rapa de tot :wave: . ramane totusi al 3-lea producator mondial, dar renault -nissan ii sufla deja in ceafa, iar toyota tocmai ce i-au depasit. Ford si ei folosesc reduceri considerabile ca sa-si resusciteze vanzarile desi se vede ca au cam ajuns la fundul sacului.

3)DaimlerChrysler**1,643,757 vs. 1,616,316 1.7%
in sfarsit se pare ca Dieter Zetsche a reusit sa puna divizia Chrysler pe picioare, dar nu inainte ca Toyota sa devina al treilea producator pe piata americana in luna August. Chrysler are oferte noi in clasa turismelor. Chrysler 300 si Dodge Magnum s-au adaugat anul acesta lui Chrysler Pacifica. Aceste 3 sunt cele mai tari modele americane la ora asta. mamutul Dodge Ram :banghead: ramane insa modelul cel mai vandut al firmei aici, desi vanzarile s-au mai molesit.

4)Toyota‡ 1,385,236 vs. 1,273,254 8.8%
imperturbabila si implacabila ca un alergator de maraton in primii 10km Toyota a pus cap compas pe GM si pana la sfarsitul deceniului cred ca o sa-i surclaseze la nivel mondial smile.gif . Camry ramane inima succesului american al firmei, si, cu derivatele, cel mai mare succes al unei platforme auto intr-o piata unde au plecat de la zero cu 30 de ani in urma.

5)Honda† 942,521 vs. 944,719 –0.2%
ceva nu mai merge asa cum ar fi trebuit la Honda, anul trecut si anul acesta vanzarile s-au plafonat :scratch: . Civicul desi ramane cel mai bun in clasa calitativ si ca vanzari, nu a fost ceea ce s-a sperat. poate ca Focus sa fi fost motivul. si ar fi fost si mai rau daca Focusul ar fi fost produs de, sa zicem, Toyota si nu de Ford care stie sa screw-up o masina f. buna producand-o cu picioarele. Accord desi excelent nu a fost in stare sa ia coroana de lauri lui Camry. Oddysey si-a intalnit nasul in noua Toyota Sienna... iata ca si cu o gama de produse ireprosabila succesul este greu de atins.

6)Nissan††† 646,396 vs. 526,023 22.9%
Nissan sub bagheta magica al acestui Carlos Ghosn continua sa uluiasca pe toata lumea cu aceste rate de crestere astronomica. desi multe din produsele sale sunt sub cele ale Honda, faptul ca au o gama mai larga inclusiv SUV offroad si pick-up truck ii ajuta, mai ales pe aceasta piata. dupa ce Honda i-a depasit in anii 90, Nissan a revenit anul trecut pe locul 2 in topul producatorilor japonezi. Ghosn va prelua din ianuarie conducerea executiva si a Renault :bounce: . sa vedem unde va ajunge acest libanez nascut in Brazilia, educat la Paris si care a condus operatiunile Michelin in Brazilia si USA inainte de a veni la Renault. pt. cine nu stie, in 1999 cand Ghosn a luat fraiele la Nissan compania avea 22 miliarde de dolari datorii si era dupa 10 ani de mers din rau in mai rau printre cele mai bolnave companii din Japonia. acum este compania auto cu cea mai mare margine de profit din lume :!: , alaturi de BMW :!: , si cu cresterea cea mai galopanta.

7)Hyundai Group†† 464,319 vs. 444,993 4.3%
isi continua cresterea atat in vanzari cat si in calitatea produselor. nu e Toyota sau Honda, dar sunt acolo unde acestia erau acum 20 de ani. au patruns peste tot in lume, sunt printre cele mai accesibile marci si au produse cu multa valoare pt. pret.

8)VAG‡‡227,081 vs. 261,625 –13.2%,
VW plateste pretul tratarii acestei piete ca o piata secundara :evil: . nici un produs nou anul acesta,dupa ce anul trecut au introdus numai Phaeton (care este mai scump decat un MB S classe si nu vad ca a convins pe mult lume sa plateasca pret de MB pe un VW) si Touareg (care se vinde binisor dar e un produs premium). VW este totusi o masina populara prin definitie, aceasta mutare up-market cred ca a fost un pic exagerata si se pare ca e o idee proasta si in Europa. Audi nu are aici succesul din Europa pt. ca oferta este mult mai variata in segmentul de lux.

9)BMW* 192,569 vs. 185,447 3.8%
isi continua cresterea inceata dar sigura, mai ales in detrimentul lui MB care a pierdut mult aici din lustrul pe care il avea odata.

10)Mazda 185,239 vs. 174,278 6.3%
o duce in sfarsit mai bine dupa 3-4 ani mai prosti, dar masinile ei sunt mai mult pe gustul Europei, unde dealtfel sunt si mult mai de succes. in aceste zile negre pt. Ford, iata ca au la indemana in propria ograda o reteta de succes.

11)Mitsubishi 123,715 vs. 189,118 –34.6%
Mitsubishi e in prabusire peste tot: Japonia, America si Europa :help: . DaimlerChrysler i-au lasat cu fundul in balta, familia de firme Mitsubishi se face ca nu vede si au si ei problemele lor intr-o economie japoneza care isi revine f. timid din recesiune.

12)Subaru 121,888 vs. 130,227 –6.4%
deocamdata schimbarea de generatie a legacy/outback nu a prins dar cred ca pana la sfarsitul anului se va vedea.

13)Suzuki 52,287 vs. 41,658 25.5%
desi ramane un pitic pe piata, suzuki inregistreaza o crestere spectaculoasa gratie lui unchiu' general motors care i-a dat cadou din cuferele decedatului Daewoo: nubira 2 ( Suzuki Forenza) si urmasul lui Leganza ( Verona)

14)Porsche 20,977 vs. 18,038 16.3%

15)Isuzu 19,651 vs. 21,704 –9.5%


Other (estimate) 1,463 vs. 1,731 1.6%

TOTAL 11,398,524 vs. 11,372,545 0.2%

Numbers in this table are calculated by Automotive News based on actual monthly sales reported by the manufacturers and may differ from numbers reported elsewhere.
Source: Automotive News Data Center
Note: Other includes estimates for Ferrari, Lamborghini and Lotus
*Includes Mini and Rolls-Royce
**Includes Mercedes-Benz
***Includes Aston Martin, Jaguar, Land Rover and Volvo
****Includes Saab
†Includes Honda Division and Acura
††Includes Hyundai and Kia
†††Includes Nissan Division and Infiniti
‡Includes Toyota Division and Lexus
‡‡Includes VW, Audi and Bentley
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Iulian HondaFan
post Oct 16 2004, 05:52 AM
Post #10


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.583
Joined: 30-May 04
From: Honda World
Member No.: 26.577



iata cateva trenduri pe piata auto americana:

1999 firmele americane detineau 68.5% din piata auto, acum detin 59.1%. :pale:

din cele 9.4 procente pierdute Ford a pierdut cel mai mult :cry: 5.3 ( ceea ce inseamna o scadere de peste 20% feliei sale din piata!!!). Chrysler a pierdut 2.6% iar GM 1.5% din tortul cel mare.

Ca sa faca lucrurile si mai dureroase pentru Ford se pare ca anul acesta Chevrolet va deveni din nou cea mai populara marca in USA ( Ford le-au luat titlul in 1986 si l-au detinut fara intrerupere de atunci incoace).

In ceea ce priveste piata turismelor cei 3 mari din Detroit detineau in 1999 55% din piata USA, acum au picat la 44%.

din nefericire :cussing: desi ritmul de crestere a vanzarilor de pick-up truck si SUV s-a diminuat, numai 46% din masinile vandute in USA anul acesta au fost turisme fata de 1999 cand 51.5 % din piata revenea turismelor.

Japonezii au castigat 7% din piata :cheers: , coreenii 1.7%( dar si-au dublat ponderea pe piata din 1999 incoace) iar europenii au luat si ei 0.7% :roll: .

tortul este de 17 000 000 buc pe an...

GM continua sa detina 28% din piata ( in anii '50 GM avea 60% din piata!!!), urmat de Ford cu 18.5%.

marcile straine sub controlul celor 3 si Mercedes sunt considerate ca marci ale tarilor de origine in aceasta statistica.


--------------------
Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Iulian HondaFan
post Oct 19 2004, 02:02 AM
Post #11


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.583
Joined: 30-May 04
From: Honda World
Member No.: 26.577



iata modelele cu cel mai mare succes anul acesta pe piata americana ( succesul fiind masurat ca raport intre vanzarile de anul cesta fata de cele de anul trecut):

Winners

Toyota Sienna 87.6
Chrysler 300 70.9
Hyundai Sonata 31.3
Chevy Malibu 26.6
Dodge Durango 21.5
Pontiac Grand Prix 18.7

Losers

Ford Ranger –25.2
Ford Taurus –17.2
Chevrolet Cavalier –15.8
Toyota Corolla –13.1
Ford Expedition –12.6
Ford Mustang –11.6


--------------------
Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Nicolae30758
post Oct 25 2004, 09:59 AM
Post #12


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 170
Joined: 13-August 04
From: Bucuresti
Member No.: 30.751



Marius, totusi de unde crezi ca vine succesul nissan. este fantastic ce a facut tipul acela acolo. o gramada de executivi americani super scoliti nu reusesc sa faca la GM ce a facut libanezo-braziliano-francezul respectiv. eu cred ca este vorba de viziune si leadership, lucruri pe care nici o scoala de business din lume nu te poate invata. asta se numeste spirit antreprenorial si il ai ori nu. cale de mijloc nu prea exista.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
madalina
post Oct 25 2004, 11:55 AM
Post #13


specialist
******

Group: Membri
Posts: 3.566
Joined: 17-October 03
From: Bucuresti
Member No.: 17.205



In literatura de specialitate exista managerul-artist(creaza) si managerul tehnocrat(aplica). Fiecare cu avantajele si dezavantajele lui.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
M i h a i
post Oct 25 2004, 01:04 PM
Post #14


specialist
******

Group: Membri
Posts: 795
Joined: 24-November 03
From: Bucuresti
Member No.: 18.486



si despre managerul artizan (profesionist) nu ne spui nimic? laugh.gif


--------------------
BMW Rulez
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Iulian HondaFan
post Oct 25 2004, 07:45 PM
Post #15


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.583
Joined: 30-May 04
From: Honda World
Member No.: 26.577



Ghosn este deja un personaj mitologic si clar un tip cu o putere de munca extraordinara ( lucreaza 14-16 ore pe zi si isi forrteaza si colaboratorii in acelasi regim de lucru si realmente a controlat personal cele mai mici detalii ale Nissan) si cu un stil direct care a zguduit si schimbat din temelii o companie rigida si foarte tipicara care era Nissan.

Ce a facut in esenta nu e senzational: a scuturat reteaua de furnizori de subansamble a companiei si a obtinut preturi mai bune pentru cumparaturile firmei, a inchis si concediat pe ici pe colo unde se statea mai pe degeaba si a supravegheat cu atentie creearea unei noi linii de produse care s-a dovedit extrem de bine primita in Asia si USA. cred ca in Europa Renault le-a pus in vedere sa nu ii faca competitie puternica, asa ca performantele pe piata europeana sunt slabe si nu a avut loc o schimbare de gama de produse de amploarea celei de aici.

Ghosn este un personaj extrem de celebru iar in Japonia e realmente adulat.

de la anul va prelua si conducerea Renault si probabil ca va duce la o integrare si mai mare a celor 2 companii, vom mai auzi de el in curand...


--------------------
Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Iulian HondaFan
post Dec 11 2004, 01:33 AM
Post #16


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.583
Joined: 30-May 04
From: Honda World
Member No.: 26.577



FIAT continua sa fie in corzi desi anul acesta a fost un pic mai bun decat cel precedent, desi compania inca produce cu cel mai mare succes... pierderi.

MILAN (Reuters) -- Fiat is considering all options for its struggling car-making business including the "real live possibility" of exercising a 'put' option to sell Fiat Auto to General Motors, its CEO was quoted as saying on Friday.


--------------------
Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Iulian HondaFan
post Dec 15 2004, 04:53 AM
Post #17


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.583
Joined: 30-May 04
From: Honda World
Member No.: 26.577



TOYOTA IN EUROPA 2004

Toyota sold a record 715,438* units in the period from January to September 2004, an increase of 11% over the first nine months of 2003. Toyota also enjoyed record unit sales for the month of September, with 86,774 units sold - an increase of 4% over the same month last year. September sales gave Toyota a 5.2% market share** in Europe, up from 5.1% in September 2003. Toyota’s share for the first nine months reached 5.1%, up from 4.8 % last year. On the manufacturing side, in the first nine months, Toyota produced 426,327 cars (+30%), 366,912 engines (+18%) and 142,294 transmissions (+65%) at its plants in the U.K., France, Turkey and Poland.
"Our nine-month sales results - supported by our increased European production capacity - give us every reason to feel confident we will attain our European 2004 sales target of over 900,000 vehicles, " said Dr. Takis Athanasopoulos, Executive Vice-President of Toyota Motor Europe (TME). "This means we expect to enjoy our eighth consecutive year of record sales in Europe, bringing us a step closer to our 2010 challenge of 1.2 million units in annual sales in Europe," Dr. Athanasopoulos added.

Total sales of the Toyota Yaris rose 7% to 180,088 units in the January-September period, compared to the same period the previous year. Corolla sales rose 3% to 143,125 units, while the Avensis was very successful with sales of 116,815 units (+39%). Nine-month sales of the Corolla Verso climbed 24% to 44,744 units, while RAV4 and Land Cruiser sales rose 7% to 86,982 units and 31,461 units respectively. Sales of the Toyota Prius hybrid climbed a spectacular 1,236% to 5,838 units. Lexus sales for the first nine-months increased strongly to 19,634 units (+19%), compared to the same period last year.

For the first nine months, the U.K. was Toyota’s largest national market in Europe, with 114,352 units sold (+6%), followed by Italy (100,185 units; +1%), Germany (92,668 units; +15%) and France (59,831 units; +11%). Toyota sales in Spain, the fifth biggest Toyota market in Europe, grew by an impressive 32% to 42,097 units. Meanwhile, Russia enjoyed the most spectacular growth (+91%), selling 31,761 units.

* Toyota’s European sales figures include all passenger and commercial vehicles in all 25 EU Member states and: Monaco, Andorra, Faro Islands, Greenland, Bulgaria, Romania, Macedonia, Albania, Switzerland, Liechtenstein, Norway, Russian Federation, Belarus, Iceland, Gibraltar, NATO UK, Portugal Exports, Croatia, Serbia & Montenegro, Bosnia & Herzegovina, NATO Germany, Kazakhstan, Azerbaijan, Uzbekistan, Ukraine, Tajikistan, Turkmenistan, Georgia.

** Market share figures include all passenger and commercial vehicles in 16 Western European countries, Poland, Hungary and the Czech Republic.


--------------------
Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Iulian HondaFan
post Jan 5 2005, 05:04 AM
Post #18


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.583
Joined: 30-May 04
From: Honda World
Member No.: 26.577



BMW in USA 2004

Reuters / January 04, 2005

FRANKFURT -- Riding the biggest product offensive in its history, BMW AG generated record U.S. vehicle sales in 2004 :cheers: and capped it off with an 18 percent surge in December, it said Tuesday.

That brought unit sales for the BMW and Mini brands to a record 296,111 vehicles in 2004, up 7 percent. Turnover of BMW brand models rose 8 percent to 260,079 vehicles, while sales of the Mini brand inched up by 22 cars to 36,032.

BMW's SUVs powered the sales growth last year, up 72 percent to 69,829 units, while BMW car sales dipped 5 percent to 190,250. :cry:

TOTUSI, numai in dec 2004 Ford a vandut 294.270 vehicule :scratch:


--------------------
Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Iulian HondaFan
post Jan 11 2005, 01:31 AM
Post #19


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.583
Joined: 30-May 04
From: Honda World
Member No.: 26.577



CELE MAI POPULARE MASINI IN USA in 2004 ( in mii buc vandute)

1) Ford F series 939,5 :evil:

2) Chevrolet Silverado 681 :evil:

3) Toyota Camry 427 :cheers:

4) Dodge Ram 426

5) Honda Accord 387 :cheers:

6) Ford Explorer 339

7) Honda Civic :cheers: 309

8) Chevrolet Impala 290

9) Chevrolet Trail Blazer 283.5

10) Ford Taurus 248

11) Dodge Caravan 242

12) Toyota Corolla 238

13) Nissan Altima 236

14) GMC Sierra ( geamanul lui Silverado) 214

15) Ford Focus 208


--------------------
Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Iulian HondaFan
post Jan 11 2005, 01:41 AM
Post #20


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.583
Joined: 30-May 04
From: Honda World
Member No.: 26.577



Reuters / January 10, 2005

DETROIT -- Toyota Motor Corp., the world's second-largest automaker, on Monday said it boosted sales in Europe by more than 10 percent in 2004 to a record 915,966 Toyota and Lexus vehicles and forecast another bumper year in 2005.

It marked the eighth consecutive year of record sales for the Japanese group in Europe and gave it some 5 percent of Europe's fiercely competitive market, which Toyota estimated to have grown by 2 percentage points last year.

Toyota delivered 24,913 premium Lexus cars -- a rise of 15 percent -- and 891,053 Toyota-brand vehicles in 2004.

"For 2005, Toyota has set the target of selling 980,000 Toyota and Lexus vehicles in Europe," the maker of the Prius hybrid and Land Cruiser off-roader said in a statement at the North American International Auto Show.

Britain was Toyota's biggest European market with 138,097 units sold, followed by Italy, Germany, France and Spain.

Se estimeaza ca in 2005 Toyota va depasi Fiat iar in 2006 Citroen in clasamentul marcilor celor mai populare in Europa.


--------------------
Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC
Go to the top of the page
 
+Quote Post

10 Pages V   1 2 3 > » 
Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

3 User(s) are reading this topic (3 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 20th April 2024 - 03:08 AM