IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Pozitia pedalelor de frina si ambreiaj

This topic is about Pozitia pedalelor de frina si ambreiaj, the author, f1anatic, wrote about: Am si eu o curiozitate mica... Am vazut un videoclip cu Formula Unu al anilor 80-90 (1988-1990-1991) sind inca mai aveau cutii manuale. La o masina no ... To read more just scroll down

 
Reply to this topicStart new topic
> Pozitia pedalelor de frina si ambreiaj
f1anatic
post Jun 30 2004, 08:56 PM
Post #1


Subaru Anti-Hero
******

Group: Moderator
Posts: 5.293
Joined: 13-May 04
From: F 1 World
Member No.: 25.368



Am si eu o curiozitate mica...

Am vazut un videoclip cu Formula Unu al anilor 80-90 (1988-1990-1991) sind inca mai aveau cutii manuale.

La o masina normala, pozitia pedalelor este AMBREIAJ-FRINA-ACCELERATIE

Ei bine, in clipul pe care l-am vazut...era FRINA-AMBREIAJ-ACCELERATIE

Frina se apasa cu piciorul sting si cind se apasa pe frina mai mult ambreiajul se misca si el. De fapt asta se poate realiza foate simplu cu o pirghie...dupa ce pedala de frina a avut o cursa mai mare de X cm, pirghia apasa si pedala de ambreiaj.

Credetzi ca v-atzi descurca mai bine cu pedalele dispuse altfel ? Sau cu asemenea sistem ?

(PS chiar daca teoretic masinile cu cutii automate se conduc cu un picior...eu folosesc stingul pt frina. Daca frinez cu dreptul...ai toate sansele sa te terzesti cu nasul in parbriz)


--------------------
Schumi drive it like you stole it !
Subaru Legacy & Forester ; Jeep Grand Cherokee
Go to the top of the page
 
+Quote Post
G e o r g e
post Jun 30 2004, 09:00 PM
Post #2


workaholic * * * * * *
******

Group: Moderator
Posts: 11.052
Joined: 4-August 03
From: Bucuresti
Member No.: 14.854



prima data cand am franat cu stangul era sa musc din volan, noroc ca purtam centura. laugh.gif

la raliuri se foloseste piciorul stang pentru a frana , cica se iese mai repede din viraje :roll:


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
f1anatic
post Jun 30 2004, 09:09 PM
Post #3


Subaru Anti-Hero
******

Group: Moderator
Posts: 5.293
Joined: 13-May 04
From: F 1 World
Member No.: 25.368



QUOTE(G e o r g e)
prima data cand am franat cu stangul era sa musc din volan, noroc ca purtam centura. laugh.gif

la raliuri se foloseste piciorul stang pentru a frana , cica se iese mai repede din viraje :roll:



eram sigur ca si masinile de raliuri au acelasi principiu. Nu esti obsinuit (1) iar pedala ta de frina nu este pozitionata pentru o asemenea manevra (2)


--------------------
Schumi drive it like you stole it !
Subaru Legacy & Forester ; Jeep Grand Cherokee
Go to the top of the page
 
+Quote Post
G e o r g e
post Jun 30 2004, 09:26 PM
Post #4


workaholic * * * * * *
******

Group: Moderator
Posts: 11.052
Joined: 4-August 03
From: Bucuresti
Member No.: 14.854



deci ziceam prima data DA ? laugh.gif

acum pot sa franez si cu stangul fara probleme biggrin.gif

ar fi ideal sa fiu tripod :roll:


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Daniel28344
post Jun 30 2004, 09:31 PM
Post #5


novice
**

Group: Membri
Posts: 21
Joined: 23-June 04
From: Bucuresti
Member No.: 28.337



Universal 650 are 2 (doua) pedale de frina si sunt pozitionate in dreapta acceleratiei!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :rr:


--------------------
$ Dsign $
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Echo
post Jun 30 2004, 09:46 PM
Post #6


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 223
Joined: 2-June 04
Member No.: 26.859



Una pentru fiecare roata din spate:lol: Eu unu stiam ca pilotii finlandezi au inventat un stil de condus in care varful piciorului e pe frana si calcaiul pe acceleratie (sau invers - nu conteaza, efectul e acelasi) care-i ajuta la derapajele controlate, adica la aproape fiecare curba smile.gif . Asta presupune ca acceleratia si frana sa fie foarte aproape una de alta. Chestia cu pedalele invers mi se pare cam nefireasca. Cred ca in primii km asi provoca cateva accidente usoare + vertebre dislocate. Cand am trecut de pe manual pe auto am pus o frana crunta cu piciorul stang vroind sa apas ambreiajul. Dar de atunci am progresat si daca mai conduc vre-o masina manuala uit sa apas ambreiajul cand pornesc sau opresc.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
HalbaSus
post Jun 30 2004, 10:11 PM
Post #7


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 10.661
Joined: 29-March 04
From: Oradea (Bihor)
Member No.: 23.122



[quote] Daca frinez cu dreptul...ai toate sansele sa te terzesti cu nasul in parbriz
[/quote]

Ciudat... eu cand am condus prima data o masina cu schimbator automat.. am considerat normal ca avand 2 pedale, 2 picioare sa le folosesc asa... in schimb cand am apasat frana cu intentia de a INCETINI (de la vreo 50 km/h) era sa ma implant si eu cu nasul in parbriz... cand am inceput sa folosesc un singur picior totul era OK.

Cat despre ideea cu pedalele invers... nashpa... da-mi o masina din asta si o sa ma apuc sa-i mut pedalele cu levierul smile.gif Cat despre franatul cu stangul la raliuri... pai alea au schimbator automat... si e normal ca e mai eficient sa nu muti piciorul de pe o pedala pe alta... La 3 pedale e tot una... nu e mai departe piciorul stang de frana decat piciorul drept... so...

[/quote]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
f1anatic
post Jun 30 2004, 10:24 PM
Post #8


Subaru Anti-Hero
******

Group: Moderator
Posts: 5.293
Joined: 13-May 04
From: F 1 World
Member No.: 25.368



Pai parca in 1998 McLAren Mercedes F1 Team venise cu o inventzie de 2-3 pedale de frina, care frinau selectiv rotzile pe spate - control tractinue, directie (pivotare in jurul unei rotzi pe spate) ca s-au pins astia de la Ferrari si au avut grija sa fie interzise. Vedetzi voi...la sfirsitul lui 1997 McLaren reusise sa fie declarate ilegale aripioarele din material flexibil pe care Ferrari le construise si care le dadea diferite performantze aerodinamice la viteze diferite.

Nu-i tot dracul ala mah BERE, adica HALBA. Dreptul ar fi pentru acceleraztie si stingul pentru restul...eu asa vad normal. Acum cind pui frina trebuie sa apesi si cu stingul si cu dreptul.

Nu stiu, eu m-am invatzat asa si sincer plec de pe loc mai repede...ridic usor pe stingul de pe frina si am dreptul pus pe acceleratzie... decit sa ma apuc sa-mi plimb picioarele prin masina...De-aia am 2 copane, ca sa le folosesc pe amindoua.


--------------------
Schumi drive it like you stole it !
Subaru Legacy & Forester ; Jeep Grand Cherokee
Go to the top of the page
 
+Quote Post
stefan_ieu
post Jul 1 2004, 09:50 AM
Post #9


specialist
******

Group: Membri
Posts: 518
Joined: 8-July 02
From: Bucuresti
Member No.: 5.114



Asta cu pedalele invers e ceva specific curselor. Prin pozitionarea asta pilotii pot probabil sa faca, dupa antrenamente serioase, diverse manevre in conditii la limita (in curse). Asa cum la motociclete schimbatorul de viteze se foloseste invers in motoGP-uri decat pe motoarele de strada. Cica le e mai usor sa schimbe cand ies din viraje.
Evident ca soferii "de rand" cred ca folosirea pedalelor inversate ar fi ceva groaznic. Doar sunt obisnuiti asa cum le au acum. Dupa un "antrenament" mai serios probabil ca oricine ar spune ca e la fel de simplu/complicat. Iar cei cu veleitati sportive ar avea si cateva aprecieri in plus.
Aia cu apasarea ambreiajului la franare mai serioasa cred ca e buna pentru incepatori. :blackeye:
Go to the top of the page
 
+Quote Post
HalbaSus
post Jul 1 2004, 11:25 AM
Post #10


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 10.661
Joined: 29-March 04
From: Oradea (Bihor)
Member No.: 23.122



QUOTE
Nu-i tot dracul ala mah BERE, adica HALBA. Dreptul ar fi pentru acceleraztie si stingul pentru restul...eu asa vad normal. Acum cind pui frina trebuie sa apesi si cu stingul si cu dreptul.


Pai da la plecari de pe loc (presupunand ca ai tinut piciorul drept pe frana) ai un avantaj... dar daca vrei sa pornesti si mai repede foloseste metoda descrisa mai sus in acest topic (aia cu piciorul drept care sta simultan pe frana si pe acceleratie)... astfel pornirile tale vor fi si mai rapide (pt ca nu mai trebuie sa coordonezi 2 miscari)... astfel vei evita si apasarea celor 2 pedale simultan (chiar si pt o fractiune de secunda) si e evident ca o singura miscare dureaza mai putin decat 2 (chiar daca ele sunt executate "simultan" poate exista un minuscul "delay") - de altfel eu am incercat tehnica aceasta si nu e deloc simpla (presupune si asta antrenament)... dar parca tot mai repede m-as obisnui cu asta decat cu frana cu piciorul stang... Oricum frana cu piciorul stang nu te ajuta la scurtarea timpului de franare (cel putin in oras... unde ambreajul e folosit mai tot timpul)... la schimbatoarele automate am zis deja ca e alta treaba... acolo te ajuta f mult sa franezi cu stangul...

Oricum eu de dragul sigurantei traficului promit sa nu ma apuc sa-mi schimb obiceiurile de apasare a pedalelor... pornirile de la stop pe care le fac mi se par destul de sportive (avand in vedere puturosenia de masina pe care o conduc)... so... fiecare sa faca cum stie el mai bine... important e sa franeze la timp smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Echo
post Jul 1 2004, 11:40 AM
Post #11


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 223
Joined: 2-June 04
Member No.: 26.859



A frana si a accelera sunt doua activitati diametral opuse (logic vorbind) care teoretic nu ar trebui sa aiba loc concomitent, deci folosesti doar un picior pt frana si acceleratie. Sigur ca in practica fiecare face cum ii convine mai mult (de gustibus..) sau cum e obisnuit. Eu sunt puturos si nu-mi folosesc deloc piciorul stang decat sa apas frana "de mana". Daca folosesti concomitent frana si acceleratia la cutia automata, nu ii incalzesti inutil lichidul? E practica cunoscuta sa stai cu masina in drive la stop, dar in manual se spune ca daca stai ceva mai mult sa o pui in neutru. Ah, si ii urasc pe aia care la stop o pun pe park, sa li se aprinda becurile de mers inapoi sa vada restul amarastenilor ca vezi-doamne, ei conduc automate.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
f1anatic
post Jul 1 2004, 03:24 PM
Post #12


Subaru Anti-Hero
******

Group: Moderator
Posts: 5.293
Joined: 13-May 04
From: F 1 World
Member No.: 25.368



QUOTE(vlad26866)
Ah, si ii urasc pe aia care la stop o pun pe park, sa li se aprinda becurile de mers inapoi sa vada restul amarastenilor ca vezi-doamne, ei conduc automate.


Sint aici niscai intersectii...noroc ca ma barbieresc diminieatza ca Doamne-fereste se uita vreunul la mine si se sperie ce blana am pe fatza. Stai spre 7-8 minute pina itzi vine rindul. Pai cum sa nu o pui in PARK ? Potzi sa o pui in Neutral ...adevarat...

Nu mi s-a intimplat sa apas pe frina si accel in acelasi timp. Cred ca am reusit sa imi coordonez miscarile binisor. CInd am mers la karting in Mai, am condus niste bestiutze de vreo 30 de CP cu cutii auto. Ei bine pozitia pedalelor era in asa fel incit nu puteai sa frinezi decit cu stingul (asa fusesera construite). Cert este ca amicii mei au avut ceva probleme...(de vreo 2-3 ture in spatele meu) pe baza frinarii...Frinau si prea devereme, prea brusc si nu erau obisuitzi. EU frinez cu stingul in masina de toate zilele.


--------------------
Schumi drive it like you stole it !
Subaru Legacy & Forester ; Jeep Grand Cherokee
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Echo
post Jul 1 2004, 03:48 PM
Post #13


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 223
Joined: 2-June 04
Member No.: 26.859



Atunci ti-ai raspuns singur la intrebarea cu inversarea pedalelor. smile.gif Si la noi sunt probleme de trafic, cand prinzi 2 chiar 3 stopuri, atunci m-i se pare firesc sa o "parkezi", dar eu ma refeream la situatii de aproape stop-and-go. Probabil ca nici cei din masinile respective nu erau foarte familiarizati cu clasicul PRND si ca sa nu aiba probleme sau din ignoranta plimba schimbatorul
Go to the top of the page
 
+Quote Post
andrei27237
post Jul 1 2004, 04:27 PM
Post #14


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 348
Joined: 5-June 04
From: Baia Mare (Maramures)
Member No.: 27.230



eu stiu ca la inceputul "erei" masinilor asta era pozitia pedalelor:ambreiaj acceleratie frana... chiar unele modele de ferrari (ma refer la primele)aveau asa organizate pedalele..... :shock:


--------------------
Filtre sport K&N - Accesorii Tuning - Discuri Frina Brembo
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Echo
post Jul 1 2004, 08:52 PM
Post #15


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 223
Joined: 2-June 04
Member No.: 26.859



Bine, la inceput erau folosite pargii pt frana si ambreiaj, manivele pentru volan etc. Organizarea clasica a masinii de azi s-a definitivat abia prin anii '20, cand s-a ajuns la un standard in industrie. Si azi sunt unii ciudati care folosesc cealalta parte a drumului ca sa se deplaseze recte englejii australienii si japonezii dar pedalele banuiesc ca sunt dispuse la fel smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
HalbaSus
post Jul 2 2004, 10:39 AM
Post #16


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 10.661
Joined: 29-March 04
From: Oradea (Bihor)
Member No.: 23.122



Conventiile cu "pe care parte a drumului se circula" au fost inventate cu mult inaintea aparitiei masinilor... are legatura cu evul mediu cand calaretii care calatoreau impreuna (paralele) isi loveau reciproc sabiile (care atarnau de la centura)... astfel s-a facut o conventie ca fiecare sa isi poarte sabia in stanga (de acolo amplasarea volanelor pe stanga - sabia se poate scoate mai bine cu dreapta daca e pozitionata in stanga)... In anglia in schimb din nu se stie ce motiv nu s-a aplicat aceasta regula... ci invers... probabil majoritatea erau stangaci sau nu stiu... iar anglia a influentat si alte tari... iar noi acum le zicem "ciudati" smile.gif

Nu stiu daca chiar asa a fost dar asa se zice... oricum "non vero et bon trovato" (chiar daca nu e adevarat e bun de povestit smile.gif)
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 30th October 2014 - 02:12 PM