IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Limbajul semnelor intre soferi

This topic is about Limbajul semnelor intre soferi, the author, Lexy, wrote about: Soferii profesionisti sau aia mai "umblati" asa fac cand la drum lung este un blocaj ceva ca sa anunte ca traficul se desfasoara diferit de pana atunc ... To read more just scroll down

5 Pages V  < 1 2 3 4 5 >  
Reply to this topicStart new topic
> Limbajul semnelor intre soferi
Guest_Lexy_*
post Jul 24 2004, 02:09 PM
Post #41





Guests






Soferii profesionisti sau aia mai "umblati" asa fac cand la drum lung este un blocaj ceva ca sa anunte ca traficul se desfasoara diferit de pana atunci asa ca ca ultimul pune avariile.
Mi s-a intamplat personal acum 2 ani cand intr-o curba era un blocaj si se circula pe un singur sens si conducea un tip care fusese sofer pe tir .De la el am invatat faza asta...gandeste-te ca tu mergi cu viteza mare il vezi pe ala ca are stopurile pe frana aprinse dar poate nu vezi ca e oprit si asa macar vezi avariile si iti dai seama ca e ceva "wrong" ..Eu zic ca e super buna metoda...


Si legat de avarii..sa sunt destui idiotzi care esti oprit (langa parcare in cazul meu asteptand sa iasa o masina) si fix in spatele meu s-au asezat si statea...(faza asta petrecandu-se in fata unui super market care si daca ai trecut de 2 ori in viata ta pe acolo te prinzi care-i smecheria)..asa ca avariile sunt bune oricand..ptr cei care au si creier sa inteleaga si ochi sa vada...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
M i h a i
post Jul 24 2004, 06:59 PM
Post #42


specialist
******

Group: Membri
Posts: 795
Joined: 24-November 03
From: Bucuresti
Member No.: 18.486



QUOTE(Lexy)
...gandeste-te ca tu mergi cu viteza mare il vezi pe ala ca are stopurile pe frana aprinse dar poate nu vezi ca e oprit si asa macar vezi avariile si iti dai seama ca e ceva "wrong" ..Eu zic ca e super buna metoda...

Asa e....mi s-a intamplat de 2 ori, noaptea, sa vad in fata stopuri de frana insa nu ma asteptam ca cel din fata sa fie oprit...mai ales ca nu era nici macar pe banda 1. huh!
...ia sa-l mai intrebi pe nenea ala profesionistu` daca mai stie si alte smecherii smile.gif


--------------------
BMW Rulez
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Valentn28356
post Jul 29 2004, 05:03 PM
Post #43


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 7
Joined: 24-June 04
From: Bucuresti
Member No.: 28.349



Mihai... sunt ok si cam la fel interpretez si eu toate semnalele detaliate de tine.
Cu toate astea eu mai folosesc avariile si pt. a-i semnaliza celui din spate ceva de genul atentie pericol sau fii atent la ce fac acum (de obicei cand rulez cu viteza mai mare si observ in fata un blocaj care ma obliga sa incetinesc brusc sau chiar sa opresc.

Cand tipul din spate are faza mare eu imi aprind lampa de ceata... stiu ca e la fel de enervanta ca si faza mare ce se reflecta in oglinda.

in curbe cu vizibilitate redusa, cand te aflii dupa un camion/tir/ whatever as depasi cu precautie totusi acea masina, chiar daca soferul semnalizeaza stanga si mai face si semn pe geam cu du-te... mi s-a intamplat ca unul sa se distreze asa si a fost destul de stransa chestia.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TheCube
post Jul 30 2004, 08:40 AM
Post #44


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 191
Joined: 2-April 04
From: Bucuresti
Member No.: 23.312



QUOTE(Valentn28356)
in curbe cu vizibilitate redusa, cand te aflii dupa un camion/tir/ whatever as depasi cu precautie totusi acea masina, chiar daca soferul semnalizeaza stanga si mai face si semn pe geam cu du-te... mi s-a intamplat ca unul sa se distreze asa si a fost destul de stransa chestia.

Pai daca ti-a semnalizat omul stanga nu trebuia sa-l depasesti. :smt018 Si nici nu trebuie sa tii minte conventia; in general, daca unul semnalizeaza stanga, nu-l depasesti. Cel putin nu prin stanga.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
M i h a i
post Jul 30 2004, 10:11 AM
Post #45


specialist
******

Group: Membri
Posts: 795
Joined: 24-November 03
From: Bucuresti
Member No.: 18.486



cred ca omul a vrut sa zica semnal dreapta smile.gif...oricum aceeasi precautie am recomandat-o si eu


--------------------
BMW Rulez
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Valentn28356
post Jul 30 2004, 02:10 PM
Post #46


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 7
Joined: 24-June 04
From: Bucuresti
Member No.: 28.349



ok, ok... my mistake. semnaliza dreapta... doar findca ma grabeam sa depasesc am ametit lucurile aici smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dragos1
post Jul 31 2004, 10:06 AM
Post #47


novice
**

Group: Membri
Posts: 26
Joined: 17-September 02
From: Bucuresti
Member No.: 6.430



Pe mine ma enerveaza cetzishti. Le dau faza mare, dupa ce ii depasesc le aprind si eu ceatza, si totusi cu greu isi dau seama.

Legat de topic e un gest frumos ca atunci cand esti depasit noaptea sa dai un semn scurt dreapta si sa aprinzi faza lunga pana cand esti depasit.

Eventual eu unul calc si frana (o pisc) pentru a intelege ca-l lassa depaseasca.

Pe mine ma enerveaza cetistii. le dat faza mare , dupa ce azi depasesc le aprind eu ceata si cu greu isi dau seama . Legat de topic este un gest frumos ca atunci cand esti depasit noapte sa dai un semn scurt dreapta si sa aprinzi faza lunga pana esti depasit . Eventual eu unul calc usor frana pentru a intelege ca il las sa depasesca.

editat de moderator. mai bine de atat nu am priceput :roll: sa traduc.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
G e o r g e
post Jul 31 2004, 01:39 PM
Post #48


workaholic * * * * * *
******

Group: Moderator
Posts: 11.052
Joined: 4-August 03
From: Bucuresti
Member No.: 14.854



te rog frumos sa scrii cu caractere EN nu cu RO . se pare ca forumul nu suporta RO . multumesc.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
M i h a i
post Jul 31 2004, 07:15 PM
Post #49


specialist
******

Group: Membri
Posts: 795
Joined: 24-November 03
From: Bucuresti
Member No.: 18.486



La ultima fraza era "calc usor frana..." smile.gif


--------------------
BMW Rulez
Go to the top of the page
 
+Quote Post
HalbaSus
post Aug 1 2004, 10:47 AM
Post #50


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 10.684
Joined: 29-March 04
From: Oradea (Bihor)
Member No.: 23.122



Faza cu aprinsul fazei lungi cand esti depasit pentru "a-i lumina drumul" celui din spate mi se pare de bun simt, din pacate putini practica chestia asta... De multe ori noaptea cand depasesc imi vine sa aprind faza lunga (cand trec pe contrasens bineinteles) dar nu vreau sa il orbesc pe cel din fata asa ca ma abtin...
Intrebarea mea e daca e corecta prezumtia ca daca eu intru in depasire (deci trec pe contrasens) si pun faza lunga pentru a lumina drumul il orbesc (din retroavizoare) pe cel care merge in fata mea... mi-ar fi de un real ajutor in depasiri... in general noaptea prefer sa depasesc in localitati (unde exista felinare pe marginea drumului) desi astfel incalc o alta regula de circulatie... ce parere aveti ? e mai bine sa ii bag faza lunga in oglinda celui pe care il depasesc sau sa merg cu 120 in localitate (dar pe drum luminat) ?
si apropo... nu exista vre-un semn conventional care sa semnalizeze soferului din fata: "aprinde faza lunga sa vad si eu drumul" ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dragos1
post Aug 3 2004, 03:46 PM
Post #51


novice
**

Group: Membri
Posts: 26
Joined: 17-September 02
From: Bucuresti
Member No.: 6.430



Eu nu stiu sa existe.

De obicei, si asta functioneaza, dau semnal ca il depasesc si ii dau un flash scurt eventual 2.

Asta 1 ca sa-l fac atent, si doi, ca sa vad daca pe stanga nu e cumva o carutza sau un pieton ceva (Mi-a fost de mare folos o data cu o caruta)

In principiu experientza te invatza si e bine sa invatzam si din experientza altora...


Dragos
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Blizzzard
post Aug 15 2004, 01:30 PM
Post #52


sofer incepator
*

Group: Membri
Posts: 14
Joined: 22-April 04
From: Timisoara (Timis)
Member No.: 24.114



Aici prin Vest oameni sunt astfel decat prin est sau mai in colo , majoritatea timisorenilor au un minim de bun simt atunci cand vine vorba de semne intre soferi (cu mici exceptii ca doar suntem romani :evil: ), dar in mare te atentioneaza chiar in coloana ca este radar sau ca te depaseste sau altele! Idea e ca ar trebui sa citeasca mai multi forum-ul sau alte surse , sa mai invete cat de cat reguli de atentionare ca doar o fac pentru siguranta lor cat si a celorlati . Ideea cu faza lunga la depasire este cu parti bune si rele dar este recomandata cand sunt putine masini pe sosea ca doar nu ii orbesti pe toti (parerea mea) cel mai bine este sa incetinesti putin (frana de motor sau de mana:) tongue.gif


--------------------
The one , the only ........Me !
Go to the top of the page
 
+Quote Post
stefan_ieu
post Aug 16 2004, 08:30 AM
Post #53


specialist
******

Group: Membri
Posts: 518
Joined: 8-July 02
From: Bucuresti
Member No.: 5.114



Asta cu faza lunga cand esti depasit e cam ciudata. Nu stiam de ea si incerc sa ma gandesc logic cum as face daca unul ma depaseste :
- am pe cineva in fata => nu pot sa aprind faza lunga ca il orbesc
- nu am pe nimeni in fata => oricum mergeam cu faza lunga pana ajungea in fata mea cel care ma depaseste.
Asa ca nu prea inteleg "regula" asta.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrei Suzuki
post Aug 16 2004, 10:23 PM
Post #54


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.291
Joined: 17-June 04
From: Bucuresti
Member No.: 28.023



stefan_ieu oricum prima varianta pica pt ca daca ai avea pe cineva in fata nu ar fi nevoie sa dai faza lunga pt ca lumineaza si cel din fata ta,iar daca ar veni cineva din fata...cel din spatele tau nu te-ar mai depasi.
La a doua varianta sunt de acord cu tine,dar cine stie..poate umbli pe o straduta din Buc care e mai prost iluminata si tu nu mergi cu faza lunga dar te gadesti sa o aprinzi sa ii faci un bine celui din spate.Oricum eu sincer nu am mai auzit de cineva care sa faca asta,indiferent de drumu pe care circula.


--------------------
2004 Suzuki Ignis 1.3 VVT
2007 Suzuki Swift Sport 1.6 VVT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
stefan_ieu
post Aug 17 2004, 09:23 AM
Post #55


specialist
******

Group: Membri
Posts: 518
Joined: 8-July 02
From: Bucuresti
Member No.: 5.114



Pai asta spuneam si eu. In teorie suna bine si cand am citit prima oara despre chestia asta am spus : ce chestie interesanta, tine de educatia rutiera, ia sa o invat si eu. Dar cand m-am gandit mai mult mi-am dat seama ca nu prea ai cand sa o pui in practica...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gutu31083
post Aug 20 2004, 08:48 PM
Post #56


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 2
Joined: 19-August 04
From: Giurgiu (Giurgiu)
Member No.: 31.076



:!: Salutare natiune de piloti innascuti! Este prima mea zi pe acest forum si daca acceptati un proaspat inscris la scoala de soferi imi voi face simtita prezenta in continuare.
Un semn cu care probabil ca sunteti obisnuiti este ridicatul usor al mainii in semn de multumire pentru cineva care te atentioneaza ca este radar,insa venind ieri dinspre mare am observat ca daca persoana careia i se atragea atentia era femeie,nu schita nici un gest- parerea mea e ca erau prea stresate sa ridice mana de pe volan la 120 km/h pe autostrada-
N-am nimic cu fetele - pentru Mada - drept dovada interlocutorul cu care eram in masina si pe care o si conducea era de sex feminin...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tavy31112
post Aug 21 2004, 05:09 PM
Post #57


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 5
Joined: 20-August 04
From: Bucuresti
Member No.: 31.105



Intii ii voi raspunde lui Mihai la citeva elemente legate de semnalizarea luminoasa. Din pacate amanuntele sunt explicate din prisma unui sofer de TIR, sau un "idiot" asa cum suntem denumiti de multi soferi.

Flash din spate : -intra pe o banda inferioara, sau -ai grija, cel care te depaseste are gabarit mare, va fi o manevra care necesita atentie.
1 Flash din fata: - lasa faza lunga jos
2 Flashuri din fata - radar, politie in drumul tau
Flashuri repetate (3,4) - un pericol mai mare, un eventual accident in calea ta, un filtru rutier mai sever, dar pentru alta gama de soferi mai inseamna si controlul actelor (economicul), eventual cintarul.
Flashuri repetate cind camionul din fata ta e in depasire inseamna "incetineste! sint in depasire, sint mare, nu ma mai pot incadra!" sunt situatii neplacute, va spun sincer, dar se intimpla in cazurile cind un camion sau TIR cum i se zice in mod normal "are tupeul" sa vrea sa depaseasca o masina mica, de regula sport, cu un proaspat sofer care are linga el citeva colege blonde, si le intreaba pe sub ochelarii de soare:"idiotu asta vrea sa ma depasesca? las sa vezi ce-l ard". Si apoi daca se intimpla ceva sau se vede "strins" la marginea soselei de "jigodia aia mare" se enerveaza foc. "Stringerea" spre interior este singura solutie pentru evitarea impactului frontal, mai ales cu un camion.
Cit despre "multumire".....e normal ca un sofer cu bun simt care tocmai a depasit in conditii grele si riscante un camion, iar acesta a frinat taman 40 de tone pentru ai face loc omului sa se incadreze, dupa ce trece sa faca un gest de "mersi ma nene". Asta se face printr-o simpla apasare a avariilor, avind ca rezultat doar un flash al avariilor.
In schimb, 3-4 flasuri cu avariile pe timp de noapte inseamna clar "fa ceva cu faza lunga, ma deranjeaza" Daca asa cum zici "multi nu pricep", urmeaza 3-4 apasari scurte ale stopurilor ceata sau frina concomitent cu avariile. Daca nici asa......depinde ce masina are. Aici glumeam.

Este pacat ca exista tot timpul astfel de disensiuni datorate gabaritului, dar de fapt nu exista sofer de Solenza sau sofer de TIR. Suntem toti soferi, doar daca ne dam jos din masini nimeni nu ne poate deosebi. Exceptie fac "baietii de baieti" pe care se vede clar banul lui tata exprimat prin BMWul care il au si prin tonele de fier ca care le au la git, miini, urechi....
Cit despre soferi de TIR "idioti", ar fi bine sa observati provenienta lor. Daca acestia sunt turci (TR), polonezi (PL) si mai ales unguri (H), atunci intradevar se aplica regula cu "idiotia". Si noi suntem de aceeasi parere. Opinia "sint mare, pot sa-l fac praf" nu e buna. Dar ei o aplica. Probabil vi se pare stressant un drum in care trebuie sa depasiti TIRuri conduse de idioti, dar macar cu masina mica o puteti efectua mai usor. De asta se intimpla cite o depasire TIR-TIR care dureaza 2 minute si necesita uneori flashuri disperate, claxoane, si conform traditiei, opriri ulterioare pentru un duel cu "betigasul din usa".
Dar totusi sa nu asociem termenul de sofer de TIR cu idiot in toate cazurile, si sa intelegem ca asa cum padure fara uscaciuni nu e, asa nici sosea fara turc nu e! Un sofer de camion care merge aprope continuu 2-3 zile (cu saiba de la taho smenuita) e normal ca e mai satul si mai "fara chef de glume" decit cel care merge juma de ora pe zi cu un Mercedes.

Oricum, poate ati observat, TIRurile nu fac semne luminoase niciodata degeaba. Invers se intimpla in mod curent.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pytycu XPert
post Feb 17 2005, 10:50 PM
Post #58


novice
**

Group: Membri
Posts: 35
Joined: 26-August 03
From: Bucuresti
Member No.: 15.486



Mda... chiar interesant.... biggrin.gif
Ceea ce stiam si yo au fost deja postate... Daca o aflu noutati o sa va tin la curent :clapping:




Sa traiasca 1000 d ani cel care a deschis subiect!!! blush.gif Sunt f folositoare aceste sfaturi!! wink.gif


--------------------
Peugeot 405 Break 1.6l carburator 71CP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Zetics40545
post Feb 18 2005, 09:12 AM
Post #59


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 298
Joined: 16-February 05
From: Bucuresti
Member No.: 40.538



Intr-adevar, foarte util topicul, am mai invata si eu cite ceva.

Cu un singur subiect nu sint de acord in totalitate: flashuri multiple pt a anunta de radare. Pe linga riscul de a ma agata eventul un politai care sta sa pindeasc tocmai asta, mi se pare ca nu fac altceva decit sa ajut un vitezoman sa scape basma curata, dupa care eventual sa-l spulbere pe vreunul de pe margine ca a incercat sa evite un cîine cind avea 120/h in localitate.

In general, cam 70-80% din soferi mi se pare ca circula in limite legale in localitati, si consider foarte bun acest lucru.

Ce spuneti insa de E85, Bucuresti - Urziceni si mai incolo?

Acela este un drum cu o singura banda pe send, si cu o banda de urgenta sau cum s-o numi ea. Ziua mai merg pe acea banda, ca sa las berbecii sa se duca draqului, dar noaptea mi se pare sinucidere , tot timpul tre sa fie o caruta sau un biciclist pe acolo (chiar daca nu au voie....doh!)

Astfel incit de multe ori circul pe banda 1 (deci nu pe cea de urgente, care oricum e ingusta rau) si vine cite o vita in spate si face cu flashurile innebunit sa ma dau din fata lui desi din sens opus nu vine nimic. Animalul nu vede ca are linie discontinua (!) si are voie sa ma depaseasca prin stinga!!! Le fac semne sa ma depaseasc prin stinga si unii se prind la un moment dat, dar nu toti!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
madalina
post Feb 18 2005, 09:57 AM
Post #60


specialist
******

Group: Membri
Posts: 3.566
Joined: 17-October 03
From: Bucuresti
Member No.: 17.205



Zetics, un prieten al meu a luat amenda pentru ca mergea cu 61 de km la ora in localitate (intre Bucuresti si Brasov). Nu e deloc vitezoman, merge batraneste dupa parerea me, dar a luat amenda. Conditiile de trafic ii permiteau sa mearga cu 61 de km'h.

Daca nu-mi facea cineva semn eu o pateam rau cu radarul: intr-un sat se terminasera casele, aveam camp in dreapta, camp in stanga, dar mai avem de mers vreo 200 de m pana sa ajung la semnul de iesire din localitate. Normal ca acceleram cand s-au terminat casele, dar exact in acesi 200 de m era politia cu radarul. Asta nu e pus pentru prevenire, ci pentru luat bani, asa cum sunt 99% din aparatele radar de la noi.


Alta faza: intre Giurgiu si Bucuresti s-a lucrat. Cei de la drumuri au uitat semnele cu reducerea vitezei la 30 km/h, desi sunt in afara localitatilor, pe un drum perfect. Excat acolo stau astia cu radarul. Depasesti 40 km/h? Primesti amenda!
Go to the top of the page
 
+Quote Post

5 Pages V  < 1 2 3 4 5 >
Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

2 User(s) are reading this topic (2 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 28th March 2024 - 11:08 AM