IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Diesel vs Hibride

This topic is about Diesel vs Hibride, the author, HalbaSus, wrote about: QUOTE (ozz86651 Oct 11 2009, 1121 AM) QUOTE mai gurmande decat cele diesel Asta chiar nu e adevarat. Nici ratiunea economica nu mai e asa indoielnica ... To read more just scroll down

 
Reply to this topicStart new topic
> Diesel vs Hibride, din punct de vedere economic
HalbaSus
post Oct 11 2009, 10:14 PM
Post #1


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 10.684
Joined: 29-March 04
From: Oradea (Bihor)
Member No.: 23.122



QUOTE (ozz86651 @ Oct 11 2009, 11:21 AM) *
QUOTE
mai gurmande decat cele diesel

Asta chiar nu e adevarat. Nici ratiunea economica nu mai e asa indoielnica ca pe vremuri.


Sa o luam "dupa catalog":
- Toyota prius, consum mixt: 4.0, cost: 25.300 - 30.000 euro in functie de nivelul de echipare (apropo, astia sunt bani de serie 1) pret benzina: 3.64 RON - pret pe 100 km: 14.56
- Toyota Auris 1.4 D4D, consum mixt: 4.8, cost: 16.040 - 18.140 euro, pret motorina: 3.48 RON - pret pe 100 km: 16.70 RON

Concluzie:
Presupunand ca ai lua cel mai ieftin prius si l-ai compara cu cel mai scump auris 1.4 D4D, dupa fix 1.432.000* km investitia facuta in prius s-ar amortiza... eu zic ca merita sa ne luam doua la cat de economic e. Si asta presupunand ca datele din catalog sunt adevarate, eu am senzatia ca in realitate un prius poate consuma mult, muuult mai mult decat un diesel de putere similara.

*calcul facut la un curs de 1 EUR = 4.28 RON

P.S: scuzati off-topicul crunt, promit sa nu mai fac.


--------------------
Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ozz86651
post Oct 14 2009, 01:25 AM
Post #2


specialist
******

Group: Membri
Posts: 3.387
Joined: 8-September 06
From: San Francisco
Member No.: 86.644



Hibridele nu s eadreseaza pietei europene ci celei americane si asiatice unde nu sint dieseluri cu care sa competitioneze si sint mult mai ieftine ( Prius 2010 incepe de la 22000, cu cutie automata CVT, deci cu numai vreo 2000 mai scump ca un accord sau camry, care e drept sint ceva mai mari; Honda Insight e cu 2000 in plus fata de Civic; in rest Civici Hibrid si Camry hibrid sint vreo 4000 in plus). Ceva se recupereaza de la taxe, cistigi dreptul de a folosi o banda pe autostrada care nu e deschisa pentru orice - avantaj la ora de virf si alt avantaj la consum ca stai mai putin in trafic).
In plus nu mie clar daca Prius si Auris sint chiar in aceeasi clasa.

Oricum tu ai zis asta:

QUOTE
NU, sunt niste masini mai proaste decat cele clasice pe benzina, mai gurmande decat cele diesel,


Afirmatia in sine nu e adevarata, chiar daca diferenta nu e suficient de mare ca sa merite neaparat economic.


--------------------
---------------
Honda Civic EX 2006 140CP
Mazda 6S 2003 220CP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
HalbaSus
post Oct 14 2009, 11:38 AM
Post #3


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 10.684
Joined: 29-March 04
From: Oradea (Bihor)
Member No.: 23.122



In specificatiile date de toyota, prius pare mai economic, in testele independente de multe ori dieselul castiga. Depinde si de unde mergi, daca faci macar 40% extraurban atunci deja diesel rullz. Daca faci 90% urban atunci posibil sa castige hibridele, dar depinde si de stilul de condus.

Oricum suntem off-topic.

O sa fac un split si o sa mut aceasta discutie in "zona verde" smile.gif


--------------------
Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ozz86651
post Oct 14 2009, 06:22 PM
Post #4


specialist
******

Group: Membri
Posts: 3.387
Joined: 8-September 06
From: San Francisco
Member No.: 86.644



Am citit saptamina asta un test cu Smart, Jetta TDI de 140CP, Honda Insight si Prius si inca un Ford (in Popular Mechanics, mi-a ajuns din greseala de la un vecin biggrin.gif). In afara de Ford, hibridele au cistigat sau tot pe acolo. Smartul de exemplu nu consuma asa putin deloc. Nu-l gasesc pe net.
Daca iei in considerare si ca motorina e mai scumpa, si ca uneori anumite taxe ar putea fi mai mari la diesel (la intrarea in parcul national Yosemite scria acum ceva vreme ca n-ai voie cu Diesel smile.gif, evident cine stie de cind era placa aia), pina la urma iesi sa zicem cam la fel.
Sint de acord ca nu e o diferenta majora si ca de obicei nu merita, dar in general hibridele nu sint mai gurmande decit un diesel echivalent.


--------------------
---------------
Honda Civic EX 2006 140CP
Mazda 6S 2003 220CP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ozz86651
post Oct 14 2009, 06:28 PM
Post #5


specialist
******

Group: Membri
Posts: 3.387
Joined: 8-September 06
From: San Francisco
Member No.: 86.644




Daca insa dauagi si posibilitatea de plug in, hibridul cistiga pe departe pentru ca ajungi sa folosesti combustibil numai in unele weekenduri, in excursiile lungi.


--------------------
---------------
Honda Civic EX 2006 140CP
Mazda 6S 2003 220CP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
FAR EASTERN
post Oct 14 2009, 06:41 PM
Post #6


Tree Hugger
******

Group: Membri
Posts: 3.096
Joined: 30-January 08
From: Botosani, RO
Member No.: 116.228



Iarasi, fratilor???!!?!?!!? ohmy.gif


--------------------
prius - adv. mai intai, de mai inainte
GREEN ENGINE OF THE YEAR 2008
QUOTE (f1anatic @ Oct 16 2006, 10:16 PM) *
Daca chiar vrei sa salvezi planeta...cumpara un Prius sau Civic ...

<< Drive safely! Girls preffer you in one piece!>>
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mircea104901
post Oct 14 2009, 07:35 PM
Post #7


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.805
Joined: 27-April 07
From: Cluj-Napoca (Cluj)
Member No.: 104.894



Oricum ati da-o, viitorul este al celor electrice. Ce diesel, bio-diesel, benzina.... Oricum rezervele petroliere se vor termina intr-un timp t<100ani; pe masura diminuarii rezervelor vom avea de-a face cu scumpirea carburantului (Ma rog, bio-motorina se poate obtine in detrimentul hranei (din porumb, trestie, etc) in conditiile in care populatia globului e in crestere. no.gif ). Scumpirea asta va face uitat motorul cu combustie interna intr-un timp u<t.
Nu vi se pare ciudat ca, subit, toti producatorii care nu-s falimentari s-au apucat de hibride/electrice cam in aceeasi perioada, desi Toyota sunt pionieri de muuuulti ani, si nimeni pana acum nu a urmat trend-ul? Or fi stiind/banuind ei ceva.
Asa ca fratilor, bucurati-va cat mai puteti de "fumigene" si benzinare drive.gif


--------------------
BMW X3 3.0D
Ex Forester 2.0X MY07


Don’t argue with Idiots... They will bring you down to their level and beat you with experience.
“If A is a success in life, then A equals x plus y plus z. Work is x; y is play; and z is keeping your mouth shut.” Albert Einstein
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Oct 14 2009, 08:19 PM
Post #8


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.652
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Da' oare peste 100 ani or sa ne mai lase astia sa conducem? laugh.gif Ne mai dau vizita medicala? laugh.gif


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
HalbaSus
post Oct 14 2009, 09:10 PM
Post #9


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 10.684
Joined: 29-March 04
From: Oradea (Bihor)
Member No.: 23.122



Treaba cu "se vor epuiza rezerverele petroliere in mai putin de 100 de ani" e oarecum un mit. Adica se refera la rezervele petroliere cunoscute in prezent si exploatabile la un pret decent... alea se vor epuiza... vor exista rezerve in continuare, dar va trebui sapat mai adanc dupa ele => pret mai mare (ceea ce e oarecum irelevant avand in vedere ca in europa oricum pretul la pompa e compus in principiu din taxe, si mai putin din pretul efectiv al combustibilului).

In al doilea rand dieselul este imbatabil daca mergi cu el extraurban distante lungi. Cu un A4 1.9 TDI, motor conceput in mezozoic, am scos odata un consum de 3.8 (verificat la pompa, nu avea nici macar computer de bord masina). O hibrida nu va fi in stare de asa ceva niciodata. Pe de alta parte hibridele, folosind muuuult mai multa tehnologie decat motoarele tractoraselor reusesc (uneori) sa obtina un consum urban mai bun decat dizelarele.

Lasand la o parte "ce va fi peste 100/1.000/10.000 ani" la ora actuala nu exista varianta mai economica decat dizalul. Ma rog, nu dizalul de pe masina mea, care acum ca au venit zilele orasului si s-a blocat centrul, apoi au venit ploile si brusc toata lumea a uitat cum sa circule, a inceput sa consume din nou 15-16% in oras... cand toata lumea era in concediu consuma 12.5% turned.gif

Pe de alta parte, dincolo de diesel/benzina/hibride, un factor extrem de important este stilul de condus. Daca luam 3 motoare de puteri identice, unul diesel, unul benzinar si unul hibrid, si unul dintre ele (oricare) va fi condus intr-un stil gen Gerhard Plattner acel motor va fi cel mai economic, indiferent care e. Pe acelasi traseu am scos 10% cu touareg benzina 3.6 si am scos 11% cu C320 CDI 4matic... dar ritmul de alergare a fost total diferit.


--------------------
Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mircea104901
post Oct 14 2009, 09:49 PM
Post #10


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.805
Joined: 27-April 07
From: Cluj-Napoca (Cluj)
Member No.: 104.894



Halba, eu am pus 100 ani cu tot cu rezervele necunoscute in ritmul actual de consum. Cele cunoscute acum se vor epuiza cam in max.40 ani, parca asta era ultima estimare (initial in 2018, apoi prin 2030 si acum spre 2050 -nu stiu daca-mi amintesc bine).
Cele mai economice (eur/100km) sunt cele electrice (numai ca-s cam putine), pe urma cele pe H2O, apoi GPL si motorina (cam la fel) si, ultima, benzina.


--------------------
BMW X3 3.0D
Ex Forester 2.0X MY07


Don’t argue with Idiots... They will bring you down to their level and beat you with experience.
“If A is a success in life, then A equals x plus y plus z. Work is x; y is play; and z is keeping your mouth shut.” Albert Einstein
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Oct 14 2009, 10:10 PM
Post #11


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.652
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Stai ca eu nu pricep, H2O e mai scumpa decat electricitatea? blink.gif


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mircea104901
post Oct 14 2009, 10:14 PM
Post #12


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.805
Joined: 27-April 07
From: Cluj-Napoca (Cluj)
Member No.: 104.894



Poate ca nu ar fi trebuit puse deloc cele cu H2O. Nu cred ca vor avea vreun viitor, din cauza tehnologiei ceva mai complicata si mai costisitoare. Nu rulajul cu H2O este cel mai scump, ci intretinerea.


--------------------
BMW X3 3.0D
Ex Forester 2.0X MY07


Don’t argue with Idiots... They will bring you down to their level and beat you with experience.
“If A is a success in life, then A equals x plus y plus z. Work is x; y is play; and z is keeping your mouth shut.” Albert Einstein
Go to the top of the page
 
+Quote Post
T u d o r
post Oct 14 2009, 11:27 PM
Post #13


Membru destul de avansat
******

Group: Moderator
Posts: 8.813
Joined: 10-October 05
From: Ramnicu Valcea (Valcea)
Member No.: 57.984



De ce diesel versus hibride? De ce nu diesel-hibride? Try to beat this...


--------------------
Honda Accord 2.0 Executive Premium White

Great minds discuss ideas. Average minds discuss events. Small minds discuss people.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Diesel
post Oct 14 2009, 11:32 PM
Post #14


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 2.661
Joined: 27-May 08
From: Constanta
Member No.: 117.183



Pentru ca se combina un motor greu cu un sistem de acumulatori greu si rezulta un fel de press-papier care nu se misca de pe loc.

Problema e ca uleiul satanei polueaza si cu alte chestii pe langa CO2 si d-aia abia trece normele ecologice americane.


--------------------
Kia Cee apostrofee Dee, the former Reasonably Priced Car
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mike.omega
post Oct 15 2009, 06:21 AM
Post #15


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 6.522
Joined: 12-May 04
From: Constanta
Member No.: 25.186



QUOTE (FAR EASTERN @ Oct 14 2009, 06:41 PM) *
Iarasi, fratilor???!!?!?!!? ohmy.gif

Vandam vs. Brusli
BMW vs. Mercedes
STI vs. Evo
Hibride vs. restu
si lista poate continua smile.gif

Parerea mea e ca in prima faza motoarele pe GPL(eventual si cu turbo biggrin.gif) vor prinde mai bine la public deoarece tehnologia(mare parte din ea) exista, a fost testata, reparata si imbunatatita! Restul de idei vor fi ori scumpe ori va mai dura pana vor avea capacitatile motoarelor cu combustie interna wink.gif

Biodiesel-ul se poate produce din uleiul vegetal folosit (deci nu afectezi hrana la nivel mondial.... ba chiar reduci oarecum poluarea) cu soda caustica si metanol. Insa, din cate stiu eu, biodiesel-ul momentan poate functiona in motoare diesel mai vechi, cele noi avand prea multe filtre sau cam asa ceva biggrin.gif


--------------------
Daewoo Nubira II 1.6 GPL

http://viatacudba.blogspot.com/
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Oct 15 2009, 09:14 AM
Post #16


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.652
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Generatia actuala de biocarburanti nu e prea interesanta pentru ca nu se poate produce f mult. Insa daca se gaseste o tehnologie accesibila pentru a produce asa-zisa generatie a doua, aka sa faca alcool sau biodiesel din celuloza, devine interesant pentru ca practic se pote folosi orice produs vegetal, inclusiv deseuri care nu concureaza cu piata alimentara, nu doar ulei sau zahar. Insa e inca o chestie de laborator...

Masina electrica ce inseamna mai exact? Ca in Germania de exemplu ar insemna de fapt masina cu carbune, cu un bilant CO2 mai naspa decat masinile actuale.

In ceea ce priveste economia, o masina electrica sau hibrida alimentata la priza e interesanta, insa nu neaparat revolutionara. Jucaria de aici
http://masini.ro/forum/index.php?s=&sh...st&p=336682

spune si ce putere e necesara pt o anumita viteza. LA 130km/h, un ceed electric ar costa cam 3€/km, la un pret de 15centi/kwh, adica pretul pe care il plateste populatia ( taxat si asta la greu). Un ceed diesel probabil e pe la 5€/100 km. Ar trebui sa fie la un pret foarte asemanator ca sa fie interesant economic. Insa daca masina electrica va deveni regula, cred ca vor fi ale naibii de scumpe datorita pretului la litiu care e mai greu de gasit decat petrolul...

Si deocamdata pana una alta, la nivel mondial energia electrica e de origine predominant fosila, iar pretul e in general legat de cel al petrolului, chiar daca e produsa din altceva.
Nuclearul e putin la nivel global, iar energia regenerabila (desi e incurajata la modul fanatic chiar daca nu se incadreaza la "dezvoltarea durabila" -parere personana-) se dezvolta, insa cererea de energie creste mai repede decat oferta de energie "verde" astfel incat vom mai arde carbune si gaze in mult timp. Masina electrica = solutia globala.... o fi, insa pentru asta e nevoie de revolutie, nu evolutie tehnologica.


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Diesel
post Oct 15 2009, 09:30 AM
Post #17


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 2.661
Joined: 27-May 08
From: Constanta
Member No.: 117.183



QUOTE (James Kilowatt @ Oct 15 2009, 09:14 AM) *
cererea de energie creste mai repede decat oferta de energie "verde" astfel incat vom mai arde carbune si gaze in mult timp. Masina electrica = solutia globala.... o fi, insa pentru asta e nevoie de revolutie, nu evolutie tehnologica.


In plus infrastructura electrica nu este pregatita pentru a suporta si consumul energetic al masinilor electrice. Noi avem probleme vara cand porneste toata lumea aerul conditionat. Cand pui si masina in priza s-a terminat povestea.

Apoi as vrea sa vad locatarii din Militari si Drumul Taberei care se bat intre ei pe locurile de parcare cum isi baga in priza masinile electrice smile.gif


--------------------
Kia Cee apostrofee Dee, the former Reasonably Priced Car
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mircea104901
post Oct 15 2009, 11:04 AM
Post #18


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.805
Joined: 27-April 07
From: Cluj-Napoca (Cluj)
Member No.: 104.894



QUOTE (Diesel @ Oct 15 2009, 04:30 AM) *
Apoi as vrea sa vad locatarii din Militari si Drumul Taberei care se bat intre ei pe locurile de parcare cum isi baga in priza masinile electrice smile.gif

teehee.gif teehee.gif


--------------------
BMW X3 3.0D
Ex Forester 2.0X MY07


Don’t argue with Idiots... They will bring you down to their level and beat you with experience.
“If A is a success in life, then A equals x plus y plus z. Work is x; y is play; and z is keeping your mouth shut.” Albert Einstein
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 20th November 2017 - 11:21 PM