orice despre hibride, circulati verde pe verde |
This topic is about orice despre hibride, the author, ToRnada, wrote about: CITAT(klm Apr 11 2008, 1033 AM) CITAT(FAR EASTERN Apr 11 2008, 0942 AM) O mica observatie vis-a-vis de chineji. A se intelege prin chineji cei cu ochi ... To read more just scroll down
orice despre hibride, circulati verde pe verde |
Apr 11 2008, 12:16 PM
Post
#41
|
|
pilot Group: Membri Posts: 271 Joined: 5-February 08 From: BT Member No.: 116.288 |
O mica observatie vis-a-vis de chineji. A se intelege prin chineji cei cu ochi oblici care fac hibride . te-ai scos cu definitia asta savanta .....cu bicicleta iti mentii tonusul (si trupul tanar) ...clar -------------------- |
|
|
Apr 11 2008, 12:30 PM
Post
#42
|
|
Tree Hugger Group: Membri Posts: 3.097 Joined: 30-January 08 From: Botosani, RO Member No.: 116.228 |
O mica observatie vis-a-vis de chineji. A se intelege prin chineji cei cu ochi oblici care fac hibride . De ce faci discriminare, ca fac si americanii hibride... Sau or fi tot din aia cu ochi oblici..... -------------------- prius - adv. mai intai, de mai inainte
GREEN ENGINE OF THE YEAR 2008 Daca chiar vrei sa salvezi planeta...cumpara un Prius sau Civic ... << Drive safely! Girls preffer you in one piece!>> |
|
|
Apr 11 2008, 05:19 PM
Post
#43
|
|
specialist Group: Membri Posts: 3.387 Joined: 8-September 06 From: San Francisco Member No.: 86.644 |
QUOTE A se intelege prin chineji cei cu ochi oblici care fac hibride Vai, cit de spiritual si inteligent. -------------------- ---------------
Honda Civic EX 2006 140CP Mazda 6S 2003 220CP |
|
|
Apr 11 2008, 06:15 PM
Post
#44
|
|
specialist Group: Membri Posts: 2.278 Joined: 22-February 07 From: in traffic Member No.: 100.009 |
-------------------- allinol IS EVIL!
2011 Subaru Outback --- 2012 Acura TL |
|
|
Apr 11 2008, 06:55 PM
Post
#45
|
|
Tree Hugger Group: Membri Posts: 3.097 Joined: 30-January 08 From: Botosani, RO Member No.: 116.228 |
Eu nu spun ca hibridele sunt panaceul mediului inconjurator. Ele reprezinta practic puntea catre vehiculele viitorului(care dupa mine vor fi tot hibride, numai ca electric-hidrogen) si un pas pe care putini s-au incumetat sa-l faca. Ca acu s-a tranformat intrun fel de moda, asta e. Macar nu e o moda care sa dauneze, gen hainele de blana naturala. Iar daca e sa judeci drept, pai poluare se face si de catre industria farmaceutica, care, sa zicem, produce medicamente pentru cei afectati de poluare. Cum ziceai, e important ca impactul asupra mediului sa fie cat mai mic in final. Read you. -------------------- prius - adv. mai intai, de mai inainte
GREEN ENGINE OF THE YEAR 2008 Daca chiar vrei sa salvezi planeta...cumpara un Prius sau Civic ... << Drive safely! Girls preffer you in one piece!>> |
|
|
Apr 11 2008, 07:01 PM
Post
#46
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
Eu am mers timp de un an cu bicicleta la servici (cand nu ploua ) Locuiam si lucram in padure, aveam cam 4km/zi dus-intors si cu bicicleta ca timp faceam exact acelasi timp ca si cu masina. Cu masina mergeam in oras, la vreo 7km.
Acum insa fac naveta 210km/zi, cu trenul as face dus-intors vreo 5 ore avand in vedere ca nici nu locuiesc nici nu lucrez pe langa o gara. Masina e obligatorie. Ce pot io sa fac pentru balena de padure si evident pentru buzunar (ordinea e alfabetica ) e impart masina cu inca 2 colegi. Plus ca stand la o palavra trece mai repede ora de drum... -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Apr 11 2008, 07:11 PM
Post
#47
|
|
Tree Hugger Group: Membri Posts: 3.097 Joined: 30-January 08 From: Botosani, RO Member No.: 116.228 |
Car sharing e o idee foarte buna, numai ca la noi in RO nu poate fi aplicata decat eventual in cazurile in care cel cu masina se ofera sa-i transporte la si de la munca pe colegii care n-au. Ca daca au toti, vin toti cu masina, ca sa fie vazuti. Sau motiveaza imposibilitatea repectarii orei de intalnire, etc.
-------------------- prius - adv. mai intai, de mai inainte
GREEN ENGINE OF THE YEAR 2008 Daca chiar vrei sa salvezi planeta...cumpara un Prius sau Civic ... << Drive safely! Girls preffer you in one piece!>> |
|
|
Apr 11 2008, 07:19 PM
Post
#48
|
|
Tree Hugger Group: Membri Posts: 3.097 Joined: 30-January 08 From: Botosani, RO Member No.: 116.228 |
http://www.hybridcars.com/news/miles-elect...yed-coming.html
pret - foarte mare design - arata ca toate la un loc, alegeti voi cu ce... in rest, mai vedem... This post has been edited by FAR EASTERN: Apr 11 2008, 07:20 PM -------------------- prius - adv. mai intai, de mai inainte
GREEN ENGINE OF THE YEAR 2008 Daca chiar vrei sa salvezi planeta...cumpara un Prius sau Civic ... << Drive safely! Girls preffer you in one piece!>> |
|
|
Apr 11 2008, 08:53 PM
Post
#49
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
Eu nu cred ca lumea e pregatita pentru masina full electrica. Nici centralele electrice, nici retelele de distributie nu sunt inca capabile sa faca fata unei asemenea cereri de energie electrica.
Si nici consumatorii nu sunt pregatiti psihiatric sa "faca un plin" in cateva ore bune.... Cel putin la capitolul asta aerul comprimat e mult superior. -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Apr 11 2008, 09:28 PM
Post
#50
|
|
Tree Hugger Group: Membri Posts: 3.097 Joined: 30-January 08 From: Botosani, RO Member No.: 116.228 |
Stii ce ar fi fain la astea cu aer comprimat? Sa aiba un sistem care sa functioneze ca si compresor, luand aer de afara si comprimandu-l. Plus sistemul electric (baterii-motor-generator). Mai mult de atat.... si mai ieftin....
-------------------- prius - adv. mai intai, de mai inainte
GREEN ENGINE OF THE YEAR 2008 Daca chiar vrei sa salvezi planeta...cumpara un Prius sau Civic ... << Drive safely! Girls preffer you in one piece!>> |
|
|
Apr 11 2008, 10:06 PM
Post
#51
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
N-au nevoie de baterii (grele si urate). Pot face recuperarea energiei de franare prin cuplarea rotilor la un compresor care "regenereaza" aerul comprimat. Nici nu ar fi neaparat nevoie de o piesa suplimentara, motorul poate deveni compresor (reoptimizand deschiderea supapelor). Mult mai eficient decat sistemul electric....rezervorul de aer inghite cat debit ii dai, nu ca bateriile care nu pot inghiti peste o anumita putere.
Si sunt modele care au si compresor antrenat de un motor termic. Care merge doar la regimul de randament maxim,nefiind legat de roti (cum visam noi pe la inceputul topicului...). Theaircar sunt super-economice de la prima incercare, fiind dezvoltate de o firma de buzunar. Oare ce-ar fi daca VW si-ar pune mintea sa scoata o masina din asta ? In mod sigur s-ar duce dracu' vanzarile la Golf dizal.... This post has been edited by James Kilowatt: Apr 11 2008, 10:07 PM -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Apr 11 2008, 10:16 PM
Post
#52
|
|
Membru destul de avansat Group: Moderator Posts: 8.813 Joined: 10-October 05 From: Ramnicu Valcea (Valcea) Member No.: 57.984 |
Crezi tu? Daca ar face-o VW, ar costa dublu, ca deh... placerile costa la unii, nu?
-------------------- Honda Accord 2.0 Executive Premium White
Great minds discuss ideas. Average minds discuss events. Small minds discuss people. |
|
|
Apr 11 2008, 10:38 PM
Post
#53
|
|
Subaru Anti-Hero Group: Moderator Posts: 5.323 Joined: 13-May 04 From: F 1 World Member No.: 25.368 |
io unu nu cred c-as pune imediat semnul de echivalenta intre hibrid si nepoluant. si tot asa, indrept aratatorul catre fabrica lu subaru din indiana, care (cel putin se lauda ca) e singura fabrica de masini cu 0 landfill din lume. (si va rog nu ma acuzati de f1anatisme aici, ca n-am pus nici un link de youtube cu fabrica lu subaru care depaseste cu 3 secunde fabrica lu prius pe drumuri in curbe ) Mi-ai placut. Ai citeva beri de la mine. -------------------- Schumi drive it like you stole it !
2005 Subaru Legacy GT ; 2009 Subaru Forester XP ; 2014 Jeep Grand Cherokee |
|
|
Apr 11 2008, 10:53 PM
Post
#54
|
|
specialist Group: Membri Posts: 2.278 Joined: 22-February 07 From: in traffic Member No.: 100.009 |
pai uite io nu cred ca hibridele sint viitorul, ci ca sint doar o etapa intermediara. in definitiv nu-s altceva decit strutzocamile cu doua motoare, legate cu izolirband si puse sub aceeasi capota, normal - vindute la preturi mai mari, si pentru ca tot sint de lux si greu de gasit - si cu toate zorzoanele after-market puse pe ele. dar nu vad nici un mare pas spre vreo tehnologie noua. acelasi lucru poti obtine cu doua masini separate - una electrica, ailalta pe benzina, nu?
masini electrice - da, atita vreme cit or sa reuseasca sa faca baterii mai usoare, care sa dureze mai mult si sa se incarce mai repede, alea le vad avansind. tot tehnologie existenta, dar inca perfectibila. in motoare cu aer comprimat nu cred, sa ma contrazica jk daca vorbesc ca un profan, dar am senzatia ca randamentul pirtzurilor alora din rezervor e destul de mic. cu aburi a mai incercat omenirea mai demult, n-a ajuns tare departe. celule de hidrogen - habar n-am cum functioneaza, asa ca nu ma pronunt. io cred ca pur si simplu ne trebuie ceva sanatos de tot, gen ultraperfectionare si ultrasecurizare a propulsoarelor atomice, sau... nu stiu, ceva o inventie revolutionara. in rest, cu ce-avem acuma, nu cred ca putem face avansuri dramatice nici la pret pe unitatea de distanta, nici la poluare, nici la comfort. -------------------- allinol IS EVIL!
2011 Subaru Outback --- 2012 Acura TL |
|
|
Apr 12 2008, 08:21 AM
Post
#55
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
Randamentul la panaramele alea cu aer comprimat nu e deloc mic. E chiar foarte bun (baietul de la BBC explica ca motorul e rece, nu produce caldura aiurea, iar baietii de la electrica francezilor spun ca fac stocare noaptea si productie de energie ziua prin comprimarea/destinderea aerului cu randamente globale de peste 80%. Chiar daca se lauda, tot e bine si tot bate electricul). Mica e totusi cantitatea de energie pe care o poti stoca in rezervor (si aici nu poti avansa la nesfarsit cu tehnologia), insa chiar si asa un rezervor de aer comprimat inmagazineaza mai multa energie decat o baterie actuala cu acelasi volum sau aceesi greutate.
Eu viitorul masinilor electrice il vad mai degraba imbarligat cu pila de hidrogen (care functioneaza si cu metanol la urma urmei). Si bateriile chimice au limite ce vor fi repede atinse. Ceva de genul perfectionam algele alea care fac hidrogen verde -> pila de hidrogen + motoare electrice + eventual si vreo doua baterii folosite NUMAI la recuperarea energiei de franare. Pui o frana care a umplut bateriile (putine, nu foarte multe) si le descarci instant cand accelerezi apoi revii la pila. Sau alta solutie pentru masinile full electrice ar fi sa nu incarci bateriile la benzinarie, ci sa le schimbi complet.... cam cum se facea pe vremuri cu caii Propulsoarele atomice bazate pe fisiune nu pot fi miniaturizate la nesfarsit, ca sa provoci fisiunea ai nevoie de o masa critica de material radioactiv, de un reactor suficient de solid, si de niste turbine suficient de mari sa poata prelua energia creeata. Nu am idee totusi care e limita teoretica la care pot ajunge ca putere/dimensiuni. Cele bazate pe fuziune n-au teoretic (cred) o dimensiune minima si au si bunul simt sa produca direct energie electrica fara sa mai treci prin aburi si turbine. Capcana magnetica care tine combustibilul cu forta in reactor transforma direct energia produsa de reactie in tensiune electromotoare. Insa sunt taaare departe de a fi puse la punct chiar si neminiaturizate.... Inca nu avem nici unul functional, astia se chinuie in Europa cu ITER-ul iar de americani nu se aude nimic... tot la tokamakul sovietic am ramas, care desi nu e chiar functional, macar are meritul ca a fost construit si terminat.... -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Apr 12 2008, 08:52 AM
Post
#56
|
|
specialist Group: Membri Posts: 3.387 Joined: 8-September 06 From: San Francisco Member No.: 86.644 |
Eh nu-i chiar asa. Exista pila atomica on chip (MEMS), e drept de energie foarte mica dar practic inepuizabila si care e cuplata la baterie. Sa zicem ai un celular, inauntru ai o baterie si pila asta atomica (vibratii de la radiatie => particule => sarcina => virbratii => piezoelectric => energie). Daca vorbesti mai mult in loc de 3 zile te tine 4, dar daca multa vreme nu vorbesti ca mine, nu mai trebuie sa-l incarci niciodata ca are timp sa recupereze. Evident asta e la stadiul de laborator, nimeni nu vrea atomica in celular... inca. Plus problemele de reciclare etc.
Hidrogenul e pacatos tare. Greu de produs, greu de stocat. BMWul ala pe H2 pierde tot rezervorul in 3 zile prin scapari. Numai pentru asta si iti trebuie ceva auxiliar ca sa ajungi la "benzinarie". -------------------- ---------------
Honda Civic EX 2006 140CP Mazda 6S 2003 220CP |
|
|
Apr 12 2008, 09:15 AM
Post
#57
|
|
Tree Hugger Group: Membri Posts: 3.097 Joined: 30-January 08 From: Botosani, RO Member No.: 116.228 |
N-ar fi mai bine sa lasam viitorul indepartat in seama stranepotilor nostri si noi sa ne ocupam de viitorul pe care il vom apuca? Sau macar sa discutam despre el. Pentru ca nu vom apuca noi masini electrice in productie de serie si care sa se vanda worldwide. Dar sa dea Domnul sa nu fie asa.
Pe de alta perte, vedeti ca cei de la miles electric fac mai mult decat sa critice hibridele. Lucreaza la ce viseaza multa lume... -------------------- prius - adv. mai intai, de mai inainte
GREEN ENGINE OF THE YEAR 2008 Daca chiar vrei sa salvezi planeta...cumpara un Prius sau Civic ... << Drive safely! Girls preffer you in one piece!>> |
|
|
Apr 12 2008, 10:02 AM
Post
#58
|
|
Tree Hugger Group: Membri Posts: 3.097 Joined: 30-January 08 From: Botosani, RO Member No.: 116.228 |
Altii care pun osul la treaba..
http://automobiles.honda.com/fcx-clarity/?gallery=1 Leasing numai pentru cei din Torrance, Santa Monica si Irvine, Ca., din vara 2008. This post has been edited by FAR EASTERN: Apr 12 2008, 10:16 AM -------------------- prius - adv. mai intai, de mai inainte
GREEN ENGINE OF THE YEAR 2008 Daca chiar vrei sa salvezi planeta...cumpara un Prius sau Civic ... << Drive safely! Girls preffer you in one piece!>> |
|
|
Apr 12 2008, 06:54 PM
Post
#59
|
|
specialist Group: Membri Posts: 2.278 Joined: 22-February 07 From: in traffic Member No.: 100.009 |
ooof... good luck with their project. exact ce se plinge toata lumea: 3 ani, $600 pe luna pentru o hondutza civicutza cu care nici macar nu poti s-ajungi in palm springs sau in san diego??? f'geddaboudit. $600 pe luna aici iti cumpara ditamai bimmeru.
inca o chestie. multe din tehnologiile puse pe tava de jk (foarte misto post, apropos) cer construirea unei infrastructuri serioase la statiile de benzina (sau ma rog - combustibil, ce-o fi). ca e compresor de aer gigantic, pompa de hidrogen, taraba cu alge doo la leu, sau mai stiu io ce, astea sint investitii pe care tre sa le faca vinzatorii. iar pina cind una din tehnologile astea n-o sa prinda de-a binelea, sa fie deasupra celorlalte, o sa avem fenomenul ala de blocaj in piata pe care l-am avut cel mai recent, de exemplu, cu hd-dvd vs blu-ray: nimeni nu se-apuca sa bage banii pentru ca nu stie inca sigur in ce. cele mai misto sint tot tehnologiile care-si poarta infrastructura cu ele - de-aia e ok electrica, sau cele care functioneaza pe o tehnologie existenta - de-aia e ok hibrida si aia pe gaz lichefiat. ideea cu schimbat setul de baterii e cea mai misto de pina acum, dar din nou, tre sa existe standarde cu care sa se alinieze toti producatorii, si masinarii de spalat masina pe burta, scos setul puizat si bagat in priza, bagat setul nou samd. -------------------- allinol IS EVIL!
2011 Subaru Outback --- 2012 Acura TL |
|
|
Apr 12 2008, 08:37 PM
Post
#60
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
@Ozz
Exista si baterii atomice bazate pe dezintegrarea radioactiva (folosite pe sondele voyager de ex), insa alea produc cam 100W... Nu le-am incadrat la reactoare pentru ca nu sunt bazate pe reactie in lant ci doar pe dezintegrare. Emit doar particule alfa incarcate pozitiv, care sunt oprite de invelis care se incarca si el pozitiv, iar nucleul radioactiv se incarca negativ si deci ai o diferenta de potential. Ce spui tu ce raport putere/greutate au? This post has been edited by James Kilowatt: Apr 12 2008, 08:40 PM -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 28th March 2024 - 02:03 PM |