IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Tu de ce nu ti-ai lua un HYBRID?

This topic is about Tu de ce nu ti-ai lua un HYBRID?, the author, James Kilowatt, wrote about: Si mie mi se pare clar pe pe timp indelungat nu poti conta decat pe motorul termic, adica pe cei 78CP. Cei 110 sunt o combinatie de termic + electric ... To read more just scroll down

12 Pages V  < 1 2 3 4 5 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Tu de ce nu ti-ai lua un HYBRID?
Rating 3 V
James Kilowatt
post Mar 29 2008, 04:06 PM
Post #41


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Si mie mi se pare clar pe pe timp indelungat nu poti conta decat pe motorul termic, adica pe cei 78CP.
Cei 110 sunt o combinatie de termic + electric care nu are cum sa poata fi sustinuta din austria pana-n franta ca ar insemna revolutionarea fizicii moderne. wink.gif

Insa sunt curios...110CP cum se calculeaza? 35 electrici + 75 termici? Asta ar insemna ca motorul termic sa mearga aproape de turatia de putere maxima, iar io n-am reusit cand am facut test sa-l turez prea tare oricata talpa i-am dat, insa n-am avut unde sa trec de 110. Poate ne spune Far_eastern ce se intampla cand ai talpa la blana si peste 140...

Oricum ar fi... teoretic ar avea... niscai potential de tuning din electronica smile.gif. Adica, din cate stiu eu, puterile adunate sunt vreo 140CP (care iti descaca puternic bateria, insa poate te tine cat depasesti un tir...). Totul e sa convingi calculatorul sa te lase sa duci motorul termic la rosu si sa scoti toata zeama din baterie smile.gif

This post has been edited by James Kilowatt: Mar 29 2008, 04:14 PM


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Paul46623
post Mar 29 2008, 06:30 PM
Post #42


specialist
******

Group: Membri
Posts: 585
Joined: 11-May 05
From: Bucuresti
Member No.: 46.616



Nu chiar. Motorul ala electric incepe sa mearga exponential mai prost peste 1600 rpm. De la 2000 rpm merge 'pe furate', iar peste 2500 i se taie electricitatea, deoarece altfel risca sa se autodistruga prin supraincalzire. La o acceleratie mai 'in vena' efectiv nu ai decat aia 78 cp ai motorului termic. Iar la reprize (adica accelerare in sarcina, depasire 'n stuff), daca deja ai motorul CI la 3000+ rpm, o sa vezi cum vine noua era glaciara pana treci tu de ce vroiai sa treci.

Ca fapt divers, pocnitoarea aia de Logan prestij (1.6 16v) are dat (in scripte) timpul de acceleratie 0-62 (mph adica 100 km/h) ca fiind 10.2 s, cu 0.7 s mai putin ca Prius. Si puterea nominala e de 77 kW. Si nici n-are tot felul de smecherii tehnologice gen Hybrid Synergy Drive sau alte gargari placute urechilor de technojunkie.


--------------------
Conducator de Pejos momentan
Go to the top of the page
 
+Quote Post
T u d o r
post Mar 29 2008, 07:15 PM
Post #43


Membru destul de avansat
******

Group: Moderator
Posts: 8.813
Joined: 10-October 05
From: Ramnicu Valcea (Valcea)
Member No.: 57.984



Nu stiam cum functioneaza in mers motorul Prius-ului. Daca e asa, nu merita, dar asteptam si parerea lui Far, ca si posesor. Civic-ul Hibrid cum functioneaza? Tot asa?

Cat despre Loganul ala, l-am condus eu si cred ca face de rusine multe masini cu pretentii. Oricum, la 1.6 nu cred ca are multi rivali, chiar daca e penalizat de cutia lunga. Are doar 1000 si ceva kile. biggrin.gif


--------------------
Honda Accord 2.0 Executive Premium White

Great minds discuss ideas. Average minds discuss events. Small minds discuss people.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ozz86651
post Mar 29 2008, 09:21 PM
Post #44


specialist
******

Group: Membri
Posts: 3.387
Joined: 8-September 06
From: San Francisco
Member No.: 86.644



QUOTE
mai ales ca in Romanica avem de bine de rau niste limite decente, nu prostiile alea americane.


Pacat ca avem numai limitele nu si autostrazile smile.gif.

QUOTE
Prostii. Aia-i vreajeala ieftina pentru aia care nu se uita cu atentie. Pe autostrada motorul electric nu zice pas, pen'ca nu poate. La drum intins ai 57 de kW mari si lati. La o masina de 1.4 tone.


Masa si puterea nu conteaza decit in aceleratii. Ca sa mentii viteza constanta la 100-230 la chiar si la masini supersport de >500CP n-ai nevoie de mai mult de 20-30CP (depinzind de aerodinamica). Toata smecheria e ca un motor de MAXIM 500CP nu poate sa genereze 30CP la randament foare bun. Randamentul e mult mai bun la un motor de 80-100CP. Filozofia din spatele hibridului e ca pentru autsotrada ai un motor de 80CP care nu consuma asa mult folosit ca sa mentii viteza constanta si inca un motor electric care iti ofera suplimentul de putere de 20-30CP cind apesi acceleratia intr-o depasire sau plecare de pe loc. Eu vad gramada de priusuri zilnic la viteze de 80-85mph si iti garantez ca se misca acceptabil (nu spectaculos, nici nu ar avea cum, chiar si la 110CP la 1.4t nu sint multi).
Evident sa meregi cu un motor de 80CP la 130 pe autostrada pentru 6 ore (nu-i cazul in Romania) iti aduce niste probleme, ca de exemplu disconfortul ca motorul e tinut la turatii mari. Dar asta e alta mincare de peste. Hibridele nu au fost facute sa strabati 5 tari, ci pentru mersul la serviciu, la piata, in oras si miniexcusriile din jur de 2-3 ore de condus... adica 90% din condus pentru multi. Iarasi hibridele nu-s facute atit pentru consum (slabe sanse sa-ti scoti banii), cit mai ales pentru poluare in oras. Daca primarele o sa-ti impuna numai hibrid in centru, n-o sa ai ce face.

This post has been edited by ozz86651: Mar 29 2008, 09:27 PM


--------------------
---------------
Honda Civic EX 2006 140CP
Mazda 6S 2003 220CP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
FAR EASTERN
post Mar 29 2008, 09:43 PM
Post #45


Tree Hugger
******

Group: Membri
Posts: 3.097
Joined: 30-January 08
From: Botosani, RO
Member No.: 116.228



Draji coleji,
tocmai m-am intors de la Iasi. Am fost cu ceva treaba si m-am intalnit si cu Dan si Hoinarii. Si am fost si la o plimbare cu ei (Hoinarii). Despre cum merge si cum accelereaza va pot povesti ei. Sau razmatazz, care a facut si el o tura la Danes. Eu va zic altceva:
Am plecat din Bt avand 120 km facuti cu o medie de 5,8%. Am ajuns in IS, dupa 125 km, cu un cosum total in 245 km de 5,1%. Regimul de mers a fost cu viteze intre 50/h si 140/h, in functie de drum si localitati. Deci o medie pe 125km de cam 5,4%. Si am facut 1h40m.
In cazul asta nu pot decat sa va contrazic pe cei care spuneti ca la drum lung nu e decat o masionoaie cu un motor de doar 1,5l. Si daca va mai spun ca au fost portiuni, drepte, pe care am mers constant cu aprox. 100/h doar cu bateriile...... Si am ajuns acasa, cu 400km si 5% consum. EU zic ca se cam apropie de realitate, nu? Mai ales la ci shushali avem in Ro. smile.gif


--------------------
prius - adv. mai intai, de mai inainte
GREEN ENGINE OF THE YEAR 2008
QUOTE (f1anatic @ Oct 16 2006, 10:16 PM) *
Daca chiar vrei sa salvezi planeta...cumpara un Prius sau Civic ...

<< Drive safely! Girls preffer you in one piece!>>
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mike.omega
post Mar 29 2008, 09:56 PM
Post #46


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 6.522
Joined: 12-May 04
From: Constanta
Member No.: 25.186



QUOTE( T u d o r @ Mar 29 2008, 07:15 PM) *
Cat despre Loganul ala, l-am condus eu si cred ca face de rusine multe masini cu pretentii. Oricum, la 1.6 nu cred ca are multi rivali, chiar daca e penalizat de cutia lunga. Are doar 1000 si ceva kile. biggrin.gif


offtopic.gif
Loganul ala sigur are cutie lunga. Cu Nubira i-am aratat unuia stickeru de la GPL de si-a bagat unghia-n gat tongue.gif



--------------------
Daewoo Nubira II 1.6 GPL

http://viatacudba.blogspot.com/
Go to the top of the page
 
+Quote Post
f1anatic
post Mar 30 2008, 12:48 AM
Post #47


Subaru Anti-Hero
******

Group: Moderator
Posts: 5.323
Joined: 13-May 04
From: F 1 World
Member No.: 25.368



QUOTE(FAR EASTERN @ Mar 29 2008, 02:43 PM) *
Draji coleji,
Si daca va mai spun ca au fost portiuni, drepte, pe care am mers constant cu aprox. 100/h doar cu bateriile...... smile.gif


Asta e sains-ficshan ...sau mai bine spune ca ai mers la vale...! La viteze de peste 30mph (cit or fi 50 kph) treci inapoi pe motorul cu benzina.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
FAR EASTERN
post Mar 30 2008, 08:53 AM
Post #48


Tree Hugger
******

Group: Membri
Posts: 3.097
Joined: 30-January 08
From: Botosani, RO
Member No.: 116.228



f1, nu-i SF, desi imi place genul inca din coplilarie.
Iar despre mersul la vale, sa stii ca se poate face si cu consum 0, iar aici ma refer la ZERO. Caz in care chiar iti creste viteza mai mult deact daca ridici piciorul de pe pedala de acc. Got it?


--------------------
prius - adv. mai intai, de mai inainte
GREEN ENGINE OF THE YEAR 2008
QUOTE (f1anatic @ Oct 16 2006, 10:16 PM) *
Daca chiar vrei sa salvezi planeta...cumpara un Prius sau Civic ...

<< Drive safely! Girls preffer you in one piece!>>
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Mar 30 2008, 09:05 AM
Post #49


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



QUOTE(FAR EASTERN @ Mar 30 2008, 02:53 AM) *
f1, nu-i SF, desi imi place genul inca din coplilarie.
Iar despre mersul la vale, sa stii ca se poate face si cu consum 0, iar aici ma refer la ZERO. Caz in care chiar iti creste viteza mai mult deact daca ridici piciorul de pe pedala de acc. Got it?


Si la ale noastre la fel smile.gif Cut-offul de benzina nu e o inventie a hibridelor, exista chiar si un dispozitiv care facea asta la daciile cu carburator.

Cat timp a mers magaoaia la 100 pe baterii? Ca timp?


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
FAR EASTERN
post Mar 30 2008, 09:39 AM
Post #50


Tree Hugger
******

Group: Membri
Posts: 3.097
Joined: 30-January 08
From: Botosani, RO
Member No.: 116.228



QUOTE(James Kilowatt @ Mar 30 2008, 09:05 AM) *
Si la ale noastre la fel smile.gif Cut-offul de benzina nu e o inventie a hibridelor, exista chiar si un dispozitiv care facea asta la daciile cu carburator.


Da, James, stiu. Chestia sta un pic altfel la mine, pentru ca trebuie sa "cut off" si motorul electric care, daca ridici piciorul de pe pedala, trece pe generare. Ei, exista o pozitie a pedalei de acc. care e de mijloc si care nici nu goleste bateriile dar nici nu le incarca. Atunci apare "cut off-ul" la ambele motoare. Iar asta se poate face fara ca masina sa fie practic "shut down"-ata.

QUOTE
Cat timp a mers magaoaia la 100 pe baterii? Ca timp?


Vreo 2-3 km, in care am reusit sa gasesc conditiile necesare.


--------------------
prius - adv. mai intai, de mai inainte
GREEN ENGINE OF THE YEAR 2008
QUOTE (f1anatic @ Oct 16 2006, 10:16 PM) *
Daca chiar vrei sa salvezi planeta...cumpara un Prius sau Civic ...

<< Drive safely! Girls preffer you in one piece!>>
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mike.omega
post Mar 30 2008, 09:44 AM
Post #51


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 6.522
Joined: 12-May 04
From: Constanta
Member No.: 25.186



Ce face?! blink.gif Adica tu ai parcurs 2-3 km la aceeasi viteza din inertie? smile.gif Eu nu cred! din cate stiu eu oprirea consumul de carburant(sau folosirea motorului electric) se poate obtine decat in frana de motor. In rest, ceva trebuie sa consume ca sa produca puterea de care are nevoie masina sa ramana la acea viteza constanta.

PS: o dam in perpetum mobile(am scris bine?!) tongue.gif


--------------------
Daewoo Nubira II 1.6 GPL

http://viatacudba.blogspot.com/
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ozz86651
post Mar 30 2008, 10:02 AM
Post #52


specialist
******

Group: Membri
Posts: 3.387
Joined: 8-September 06
From: San Francisco
Member No.: 86.644



huh? de unde ai inteles tu asta?


--------------------
---------------
Honda Civic EX 2006 140CP
Mazda 6S 2003 220CP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mike.omega
post Mar 30 2008, 10:08 AM
Post #53


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 6.522
Joined: 12-May 04
From: Constanta
Member No.: 25.186



QUOTE(FAR EASTERN @ Mar 30 2008, 10:39 AM) *
Da, James, stiu. Chestia sta un pic altfel la mine, pentru ca trebuie sa "cut off" si motorul electric care, daca ridici piciorul de pe pedala, trece pe generare. Ei, exista o pozitie a pedalei de acc. care e de mijloc si care nici nu goleste bateriile dar nici nu le incarca. Atunci apare "cut off-ul" la ambele motoare. Iar asta se poate face fara ca masina sa fie practic "shut down"-ata.


Iata! Mie nu mi se pare posibil! Decat daca esti in frana de motor, altfel nu!


--------------------
Daewoo Nubira II 1.6 GPL

http://viatacudba.blogspot.com/
Go to the top of the page
 
+Quote Post
FAR EASTERN
post Mar 30 2008, 10:08 AM
Post #54


Tree Hugger
******

Group: Membri
Posts: 3.097
Joined: 30-January 08
From: Botosani, RO
Member No.: 116.228



Da, chiar, de unde ai intele, mike?


--------------------
prius - adv. mai intai, de mai inainte
GREEN ENGINE OF THE YEAR 2008
QUOTE (f1anatic @ Oct 16 2006, 10:16 PM) *
Daca chiar vrei sa salvezi planeta...cumpara un Prius sau Civic ...

<< Drive safely! Girls preffer you in one piece!>>
Go to the top of the page
 
+Quote Post
FAR EASTERN
post Mar 30 2008, 10:10 AM
Post #55


Tree Hugger
******

Group: Membri
Posts: 3.097
Joined: 30-January 08
From: Botosani, RO
Member No.: 116.228



QUOTE(FAR EASTERN @ Mar 30 2008, 09:53 AM) *
Iar despre mersul la vale, sa stii ca se poate face si cu consum 0, iar aici ma refer la ZERO. Caz in care chiar iti creste viteza mai mult deact daca ridici piciorul de pe pedala de acc. Got it?


Mike, era vorba de situatia asta. smile.gif


--------------------
prius - adv. mai intai, de mai inainte
GREEN ENGINE OF THE YEAR 2008
QUOTE (f1anatic @ Oct 16 2006, 10:16 PM) *
Daca chiar vrei sa salvezi planeta...cumpara un Prius sau Civic ...

<< Drive safely! Girls preffer you in one piece!>>
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ozz86651
post Mar 30 2008, 10:24 AM
Post #56


specialist
******

Group: Membri
Posts: 3.387
Joined: 8-September 06
From: San Francisco
Member No.: 86.644



Unde apare cifra de 2-3km in citatul ala?


--------------------
---------------
Honda Civic EX 2006 140CP
Mazda 6S 2003 220CP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
FAR EASTERN
post Mar 30 2008, 10:29 AM
Post #57


Tree Hugger
******

Group: Membri
Posts: 3.097
Joined: 30-January 08
From: Botosani, RO
Member No.: 116.228



eu zic sa cititi de la postul 47. f1 are doua variante: sf sau mers la vale. eu am raspuns la ambele.......


--------------------
prius - adv. mai intai, de mai inainte
GREEN ENGINE OF THE YEAR 2008
QUOTE (f1anatic @ Oct 16 2006, 10:16 PM) *
Daca chiar vrei sa salvezi planeta...cumpara un Prius sau Civic ...

<< Drive safely! Girls preffer you in one piece!>>
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mike.omega
post Mar 30 2008, 10:32 AM
Post #58


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 6.522
Joined: 12-May 04
From: Constanta
Member No.: 25.186



Partea cu 2-3 km am interpretat-o gresit, recunosc smile.gif
Revenind(dupa ceva timp de gandire) am inteles partea cu mersul la vale, desi ma gandesc eu ca daca mergi cu cutia cuplata tot trebuie sa accelerezi ca sa nu pierzi viteza. Din ce am observat eu, masina incetineste daca o lasi sa mearga singura la vale. Dar poate ma insel....


--------------------
Daewoo Nubira II 1.6 GPL

http://viatacudba.blogspot.com/
Go to the top of the page
 
+Quote Post
FAR EASTERN
post Mar 30 2008, 10:35 AM
Post #59


Tree Hugger
******

Group: Membri
Posts: 3.097
Joined: 30-January 08
From: Botosani, RO
Member No.: 116.228



Mike, pozitia aceea a pedalei e un fel de "scoatere din viteza".
Si chiar daca la vale lasi motorul electric sa genereze, tot nu o face in asa fel incat sa incetineasca viteza, decat momentan, pentru ca la un moment dat tot creste.


This post has been edited by FAR EASTERN: Mar 30 2008, 10:40 AM


--------------------
prius - adv. mai intai, de mai inainte
GREEN ENGINE OF THE YEAR 2008
QUOTE (f1anatic @ Oct 16 2006, 10:16 PM) *
Daca chiar vrei sa salvezi planeta...cumpara un Prius sau Civic ...

<< Drive safely! Girls preffer you in one piece!>>
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dany_s
post Mar 30 2008, 04:59 PM
Post #60


specialist
******

Group: Membri
Posts: 550
Joined: 14-October 05
From: Montreal,Ca
Member No.: 58.382



pacat ca nu mai stiu exact daca era la C&D sau la R&D testul ala cu niste americani nebuni care au facut o traseu din asta lung in care se facea multa autostrada dar si prin oras si au scos la final 2.1 cu Prius. O sa-l caut pe net sa vad daca mai gasesc ceva. E chestie destul de veche, de prin 2004 cred.


--------------------
Mercury Cougar V6 - 2.5 - 170 hp, stock for now.... - prima masina manuala, pt joaca on/off track
Subaru Legacy Outback - 2.5 - 165hp, 16"s, Alpine, Infiniti - winter fun :D

Lexus GS 400-4.0, 300hp, Alpine, Nakamichi, Kaption, JL - Sold (amazing car that will be missed)
http://www.masini.ro/forum/content/Totul-d...9/Lexus-GS-400/
Lexus Es250 - 2.5 156hp, Alpine, Limited Alloys 17", American Legacy, Pyramid - Sold - my 1st car, will always have a special place in my heart
Go to the top of the page
 
+Quote Post

12 Pages V  < 1 2 3 4 5 > » 
Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

3 User(s) are reading this topic (3 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 28th March 2024 - 09:20 PM