IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Oprire motor in mers

This topic is about Oprire motor in mers, the author, vlademir, wrote about: Prima oara am avut senzatia ca am scapat-o, cum se zice. Eram dupa un sens giratoriu in care intrasem cu ambreiajul apasat si in viteza a doua, sa pot ... To read more just scroll down

2 Pages V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> Oprire motor in mers, Noroc ca sunt un pilot de exceptie
vlademir
post Jul 27 2010, 10:18 PM
Post #1


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 338
Joined: 5-October 07
From: Suceava/Bucuresti
Member No.: 114.935



Prima oara am avut senzatia ca am scapat-o, cum se zice. Eram dupa un sens giratoriu in care intrasem cu ambreiajul apasat si in viteza a doua, sa pot degaja. M-am trezit ca nu mai aud motorul si ca s-au aprins beculetele de ulei si toate celelalte care stau aprinse de obicei pana dai cheie.
A doua oara, a doua zi, eram deja alertat de incident si pot spune ca nu cred ca am scapat-o, am o mica experienta in condus dar nu sunt infailibil, si s-a oprit din nou. I-am dat cheie din mers, a pornit si am continuat drumul. Oricum era implicata apasarea ambreiajului, de aici si referirile la "a scapa masina".
Te sperii daca te gandesti ca s-ar putea intampla la viteze mai mari.
Am zis sa stiti.


--------------------
Actual Subaru Outback Diesel ZS
Fost Toyota AVENSIS 2.0 D-4D SOL din 2006 de pe Iuliu Maniu, sector 6
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pista
post Jul 28 2010, 09:36 PM
Post #2


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.818
Joined: 30-September 08
From: Odorheiu Secuiesc
Member No.: 118.083



Exact la fel s-a intamplat si cu un alt posesor de OBD in tara vecina. Am citit in forumul Subaruklub maghiar.

This post has been edited by pista: Jul 28 2010, 09:36 PM


--------------------
Mazda 6 MPS

ex: Subaru Outback 2.5i MY07 5MT Bi-Fuel
BMW 120d MY'04 6MT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bogcot76
post Jul 28 2010, 10:21 PM
Post #3


specialist
******

Group: Membri
Posts: 789
Joined: 28-July 09
From: Bucuresti
Member No.: 120.558



Chestia asta cu opritul din senin s-a mai semnalat pe alt topic parca. Mie mi se intampla frecvent in primii 5000 - 10000 km mai ales dupa accelerari brutale prin oras. Niciodata la drum lung. De la un moment dat nu mi s-a mai intamplat. Am deja 36000. Nu stiu nici pana azi care e explicatia.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Zetics
post Jul 29 2010, 03:05 PM
Post #4


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 462
Joined: 19-February 08
From: Bucuresti
Member No.: 116.423



Ca o sugestie, mergi in service si vezi daca nu ai clapeta de acceleratie (senzorul) murdar(a). Am avut si eu probleme pana alaltaieri de genul asta, daca aveam a/c pornit uneori mi se oprea motorul cand lasam la relanti.
Fa un test simplu: mergi cu masina, sa zicem intr-a doua, la o turatie normala de vreo 2500 de ture, apoi ia piciorul de pe acceleratie si scoate-o din viteza. Stai cu ochii pe turometru. In mod normal, nu are voie sub nicio forma sa scada sub 700 (sau cat o fi la diesel). La mine, inainte sa curat clapeta, scadea pana pe la vreo 200 de ture, mai-mai sa moara motorul, apoi se tura brusc pana pe la 900-1000 si dup-aia scadea la vreo 700.


--------------------
Hyundai Accent 2005 1.6 16V 105CP
Subaru Forester 2006 2.5XT 230CP
Save the trees... eat more beavers!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bogcot76
post Jul 29 2010, 03:16 PM
Post #5


specialist
******

Group: Membri
Posts: 789
Joined: 28-July 09
From: Bucuresti
Member No.: 120.558



Nu cred. Ceea ce spune Vlademir e legat de altceva. Mie mi s-a intamplat cand masina era noua, deci nu cred ca poate fi clapeta de acceleratie. Motorul "moare" pur si simplu ca atunci cand ramai fara combustibil, nu are variatii ciudate de turatie. Probabil ca e ceva legat de electronica.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bogdaro
post Oct 12 2010, 08:07 PM
Post #6


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 139
Joined: 27-November 07
From: Bucuresti
Member No.: 115.613



Salut,

Eu am deschis topicul despre motorul oprit in mers. Prima oara mi s-a intamplat anul trecut in vara; in toamna-primavara nu s-a mai intamplat; anul acesta a inceput din nou sa mi se intample in vara si din ce in ce mai des indiferent de combustibil (frecventa zilnica). Am fost cu ea la SMT de cateva ori, s-au facut teste, s-au trimis la fabrica masuratorile si concluzia a fost ca saptamana viitoare sunt programat la schimbarea tuturor injectoarelor sad.gif( (pe garantie din fericire)

Ideea principala este ca se intampla cu cat mai des cu cat aerul conditionat merge mai tare; urmariti turometrul la momentul in care sunteti cu ambreiajul calcat la podea si masina inca merge (mai ales la apropieri de viraje la 90 de grade)...eu am observat scaderi multe pana in 500 de rotatii pe minut; cele care s-au dus sub 500 s-au terminat cu oprirea motorului...in toate cazurile cu ambreiajul calcat la podea. Mi s-a intamplat si in oras si la drum lung, deci nu are nici o legatura cu acceleratia sau viteza. S-au facut toate updateurile la soft cu ocazia vizitelor in service, deci la mine nu a fost o problema de software.

This post has been edited by bogdaro: Oct 12 2010, 08:11 PM


--------------------
Subaru Legacy 2.0D 2008
Go to the top of the page
 
+Quote Post
noname29
post Nov 9 2010, 07:40 PM
Post #7


sofer incepator
*

Group: Membri
Posts: 11
Joined: 21-October 10
Member No.: 129.748



Aceeasi problama mi sa intamplat is mie acum 3 zile . Incercam sa ies din parcare si brusc sa oprit am pornit pana am dat cu masalieru iar sa oprit bingo ! mam gandit ca e de la combustibil probabil vreo 10 litri mai avea chiar trebuia sa merg la peco. Am alimentat si acceasi faza o singura data sa oprit (cu fulul) nu stiu care a fi problema . Mentionez ca numai dimineata mi se intampla. Si vroiam sa va mai intreb daca la voi este la fel pornesc dimineata motorul sta turat la 1500 ture dupa 3 minute scade sub mie 700 probabil ! mentionez ca este cu cutie automata subarelul 26000km !!!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Marius30562
post Jul 12 2011, 08:04 AM
Post #8


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 420
Joined: 9-August 04
From: Sibiu (Sibiu)
Member No.: 30.555



QUOTE (bogdaro @ Oct 12 2010, 02:07 PM) *
Salut,

.....

Ideea principala este ca se intampla cu cat mai des cu cat aerul conditionat merge mai tare;.....


A inceput sa-mi faca si mie la fel.

Deocamdata rar si aleatoriu, dar in principiu simptomele sunt aceleasi.

@bogdaro - dupa schimbarea injectoarelor ai mai avut probleme ?

Incheie epopeea, nu ne lasa in suspans !


--------------------
To own one is to love one !
Subaru Forester 2.0 Diesel - Boxer Diesel
Ex. :Kalos 3u 1.4 16V
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Marius30562
post Jul 12 2011, 05:58 PM
Post #9


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 420
Joined: 9-August 04
From: Sibiu (Sibiu)
Member No.: 30.555



Revin.
Am fost azi in service cu problema mentionata.
Pare-se ca s-a rezolvat printr-un up-date de soft (versiunea x05 - nu am retinut daca este 405 sau 205).

Daca s-a ajuns la up-date inseamna ca au fost mai multe probleme de gen (cei din service nu stiau exact ce si cum, dar e ceva legat de functionarea compresorului de AC coroborata cu calitatea motorinei romanesti ...).


--------------------
To own one is to love one !
Subaru Forester 2.0 Diesel - Boxer Diesel
Ex. :Kalos 3u 1.4 16V
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hdi
post Jul 12 2011, 10:22 PM
Post #10


subarugeot
******

Group: Membri
Posts: 1.484
Joined: 11-December 08
Member No.: 118.741



QUOTE (Marius30562 @ Jul 12 2011, 05:58 PM) *
(cei din service nu stiau exact ce si cum, dar e ceva legat de functionarea compresorului de AC coroborata cu calitatea motorinei romanesti ...).


Daca in service nu stiu ce si cum, ce te face sa crezi ca asta e rezolvarea problemei?


--------------------
スバル Subaru Outback 2.0D AC 150cp Obsidian Black Pearl - Peugeot 307 1.6 HDI 110cp Rouge Lucifer
Mandru posesor al uneia dintre ultimele KATANA autentice. Ce au facut dupa? Doar arme de foc ...
"Unii au impresia ca au tractiune integrala altii chiar o au!" razvan p.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Marius30562
post Jul 13 2011, 07:18 AM
Post #11


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 420
Joined: 9-August 04
From: Sibiu (Sibiu)
Member No.: 30.555



Cei din service nu stiau exact ce si cum - legat de up-date-ul de soft.

Hai sa incerc sa fiu mai explicit si sa le iau pe rand:
- Am avut problema oprii aiurea in urma cu peste o luna. Am fost la revizie in urma cu 2-3 saptamani, am pus testerul - nu aparea nicio eroare.
Am desfacut clapeta de acceleratie pentru curatare - nu aveai ce, era sclipitor de curata.

Intre timp, am schimbat motorina (am trecut pe OMV Maxx Motion) - facut peste 1500 km fara probleme.

Alaltaieri - am patit-o din nou (ultima alimentare a fost din nou cu OMV Diesel). In oras. De doua ori in interval de 30 min (si vre-o 20 km, cu AC ON full).

Am fost ieri in service in speranta ca poate, de data asta, a ramas ceva stocat in CB. Nimic !
Ma pregateam sa le spun si de @bogdaro - schimbarea injectoarelor.

Seful de service a sunat la SMT in ideea ca poate s-au mai lovit de aceasta problema si pot da o indicatie
A vorbit cu Dragos (daca nu mai insel) - i-a expus problema si indicatia a fost: up-date de soft la versiunea xx5 care ar rezolva aceasta problema (nu au dat insa detalii despre ce si cum face acest up-date).

Eu nu pot decat sa sper ca problema s-a rezolvat.
Am zilele astea niste derumuri de peste 1000 km (cumulat) si am sa vad daca mai face figuri.

PS: Pare-se totusi ca era vorba despre o problema simptomatica, daca au ajuns la o solutie de acest gen.


--------------------
To own one is to love one !
Subaru Forester 2.0 Diesel - Boxer Diesel
Ex. :Kalos 3u 1.4 16V
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hdi
post Jul 13 2011, 01:12 PM
Post #12


subarugeot
******

Group: Membri
Posts: 1.484
Joined: 11-December 08
Member No.: 118.741



Eu am patit-o de 2 ori in 35000km, pe caldura mare si AC pornit. Prima oara s-a intamplat acum 2 veri iar ultima oara a fost vara trecuta. Cand le-am spus la service (Buc+Bv) au ridicat din umeri de parca auzeau pt prima data. Te rog sa ne tii la curent.


--------------------
スバル Subaru Outback 2.0D AC 150cp Obsidian Black Pearl - Peugeot 307 1.6 HDI 110cp Rouge Lucifer
Mandru posesor al uneia dintre ultimele KATANA autentice. Ce au facut dupa? Doar arme de foc ...
"Unii au impresia ca au tractiune integrala altii chiar o au!" razvan p.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Marius30562
post Jul 13 2011, 03:39 PM
Post #13


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 420
Joined: 9-August 04
From: Sibiu (Sibiu)
Member No.: 30.555



Si in cazul meu, facea figura doar pe caldura mare si cu AC ON full.

Eu am banuit ca functionarea compresorului de clima potenteza aparitia problemei.
Si se pare ca am avut dreptate.

Am sa revin cu noutati - si daca sunt si daca nu ! biggrin.gif


--------------------
To own one is to love one !
Subaru Forester 2.0 Diesel - Boxer Diesel
Ex. :Kalos 3u 1.4 16V
Go to the top of the page
 
+Quote Post
AlexTM
post Jul 13 2011, 03:47 PM
Post #14


specialist
******

Group: Membri
Posts: 2.071
Joined: 23-August 05
From: Timisoara (Timis)
Member No.: 53.969



Ce inseamna AC ON full? AC merge sau nu merge, e 0 sau 1.
Te referi la ventilatorul care mergea cu viteza mare?


--------------------
Ford cu motor de Skoda
Citroen cu motor de BMW
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Marius30562
post Jul 13 2011, 05:35 PM
Post #15


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 420
Joined: 9-August 04
From: Sibiu (Sibiu)
Member No.: 30.555



Adica merge la viteza foarte mare.

Daca-l pui pe Auto, setezi sa zicem 20 grade si masina a stat in soare o jumate de zi la 3x grade ... face ca uraganul !

Cand ajunge la temperatura setata, nu-l mai simti.

Compresorul functioneaza tot timpul, dar nu in acelasi regim - una e sa racesti cu 2 grade un volum de 4 mc, alta sa racesti acelasi volum cu 12 sau 20 de grade. In ultimul caz, ca sa raceasca repede este nevoie de un debit foarte mare de aer ... rece.
In primul caz, pentru alea 2 grade e suficient sa racoreasca un firicel de aer.


--------------------
To own one is to love one !
Subaru Forester 2.0 Diesel - Boxer Diesel
Ex. :Kalos 3u 1.4 16V
Go to the top of the page
 
+Quote Post
vlademir
post Jul 14 2011, 08:28 AM
Post #16


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 338
Joined: 5-October 07
From: Suceava/Bucuresti
Member No.: 114.935



Citind cele de mai sus, aș îndrăzni să spun că parcă și în cazul meu opririle se produc în anotimpul cald, iarna parcă nu am avut probleme. Ar fi minunat dacă s-ar rezolva problema cu un update de soft.


--------------------
Actual Subaru Outback Diesel ZS
Fost Toyota AVENSIS 2.0 D-4D SOL din 2006 de pe Iuliu Maniu, sector 6
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Zetics
post Jul 15 2011, 10:08 PM
Post #17


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 462
Joined: 19-February 08
From: Bucuresti
Member No.: 116.423



Ceva probleme tot cred ca au astia de la Subaru cu compresorul. La Foresterul meu, modelul vechi, compresorul face ca toate alea, este foarte zgomotos, geme cu un zgomot ... electric, ca sa zic asa, si se simte ca dracu' in mersul masinii. Curatarile de galerie de admisie + reset mai reduce din simptome, dar nu pentru mult timp.

La service, cand m-am plans de aceste aspecte (si masina inca mai era in garantie...) am primit inevitabilul "asa face toate", dar am fost asigurat ca pe Foresterul nou este alt model de compresor care nu mai e asa zgomotos si nu face asa probleme. Ma simt usurat! turned.gif


--------------------
Hyundai Accent 2005 1.6 16V 105CP
Subaru Forester 2006 2.5XT 230CP
Save the trees... eat more beavers!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mircea104901
post Jul 19 2011, 09:22 AM
Post #18


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.805
Joined: 27-April 07
From: Cluj-Napoca (Cluj)
Member No.: 104.894



QUOTE (Zetics @ Jul 15 2011, 04:08 PM) *
Ceva probleme tot cred ca au astia de la Subaru cu compresorul. La Foresterul meu, modelul vechi, compresorul face ca toate alea, este foarte zgomotos, geme cu un zgomot ... electric, ca sa zic asa, si se simte ca dracu' in mersul masinii. Curatarile de galerie de admisie + reset mai reduce din simptome, dar nu pentru mult timp.

La service, cand m-am plans de aceste aspecte (si masina inca mai era in garantie...) am primit inevitabilul "asa face toate", dar am fost asigurat ca pe Foresterul nou este alt model de compresor care nu mai e asa zgomotos si nu face asa probleme. Ma simt usurat! turned.gif

unsure.gif
La mine, compresorul nu face nicicum. Merge normal.
Acest "asa face toate" .... e umbrela necunostintei lor sau a "pacalirii" clientului.
Ca si mersul neregulat la 2.0 la relanti. Sunt aproape sigur ca nu e cauzat de altceva decat de supape, care sunt reglate sa deschida mai devreme decat e cazul.
Citind prin postarile mele mai vechi (pentru ca daca te obisnuiesti cu o simptoma, nu mai stii cum e "normal") - eu am avut problema asta inca de la inceput. Deci masina nu a fost ok inca din fabrica, sau necesita o ajustare dupa rodaj.
De ce zic asta: Dupa ce am schimbat supapele, motorul a mers "foarte rotund" o perioada scurta (1000-1500km)(mers numai pe benzina), dupa care si-a revenit la mersul neregulat la relanti. Foarte neregulat. Pentru ca aveam nevoie si de reglajul instalatiei gpl, am mers la Brasov, unde domnul de acolo (P.S. merci Pista) a legat computerul gpl, si mi-a spus ca am presiune de galeria de admisie prea mica -> supape care deschid mai devreme (concluzia dansului, care a mentionat ca poate fi si vreun furtun de vacuum fisurat, dar nu a fost cazul). Si mi-a recomandat sa le reglez inainte de a mai merge pe gpl.
Asa ca am revenit in service Subaru si le-am explicat problema si i-am rugat sa efectueze reglajul. Convinsi destul de greu (pentru ca ei au pus piese noi si au mers pe cotele din manualul Subaru) au desfacut chiulasele si au masurat distanta dintre supape si tacheti (sau cum se numesc). Surpriza: nu mai erau in cote. Asa ca le-au re-reglat (1,5 zile a durat) si acum merge "rotund".

Acum, stiind toate astea, aproape ca incep sa ma conving ca problema cu gpl-ul a fost cauzata tocmai de faptul ca supapele deschideau mai devreme (implicit consum mai mare, putere mai mica), iar cunoscut este faptul ca "explozia" gpl-ului este mai lunga ca durata decat cea a bezinei -> supape arse.
Voi urmari in timp evolutia presiunii din galeria de admisie.

This post has been edited by Mircea104901: Jul 19 2011, 09:23 AM


--------------------
BMW X3 3.0D
Ex Forester 2.0X MY07


Don’t argue with Idiots... They will bring you down to their level and beat you with experience.
“If A is a success in life, then A equals x plus y plus z. Work is x; y is play; and z is keeping your mouth shut.” Albert Einstein
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Seri
post Jul 19 2011, 09:31 AM
Post #19


Captain Obvious.
******

Group: Moderator
Posts: 1.312
Joined: 3-August 05
From: Oradea/Cluj
Member No.: 52.535



Ca sa umble la supape a trebuit sa dea jos motorul?


--------------------
1994 Opel Astra F 1.8 GSi 125 cp
2004 Opel Astra G 1.6i 103 cp
2007 Opel Astra G 1.6i 105 cp
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mircea104901
post Jul 19 2011, 09:53 AM
Post #20


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.805
Joined: 27-April 07
From: Cluj-Napoca (Cluj)
Member No.: 104.894



QUOTE (Seri @ Jul 19 2011, 03:31 AM) *
Ca sa umble la supape a trebuit sa dea jos motorul?


Pentru masurat cotele, nu. Corectez mai sus: nu au desfacut chiulases, doar capacele de la chiulase smile.gif.
Pentru reglat, da, l-au dat jos.

This post has been edited by Mircea104901: Jul 19 2011, 09:55 AM


--------------------
BMW X3 3.0D
Ex Forester 2.0X MY07


Don’t argue with Idiots... They will bring you down to their level and beat you with experience.
“If A is a success in life, then A equals x plus y plus z. Work is x; y is play; and z is keeping your mouth shut.” Albert Einstein
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Pages V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

2 User(s) are reading this topic (2 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 19th April 2024 - 07:48 AM