IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Lacia Delta 1,9 multijet biturbo 190 Cai Putere !

This topic is about Lacia Delta 1,9 multijet biturbo 190 Cai Putere !, the author, DORU, wrote about: Ei bine, recunosc ca la vederea acestei masini mai de departe, si pe care sincer nu am avut ocazia inainte sa o vad in realitate, mi-am zis: Domne, nu ... To read more just scroll down

2 Pages V  < 1 2  
Reply to this topicStart new topic
> Lacia Delta 1,9 multijet biturbo 190 Cai Putere !, drive test cu o mașină pe deosebită, care te face să te simți special
DORU
post Feb 27 2009, 12:56 AM
Post #21


Super Moderator
******

Group: Moderator
Posts: 8.261
Joined: 11-November 02
From: ORADEA
Member No.: 7.754



Ei bine, recunosc ca la vederea acestei masini mai de departe, si pe care sincer nu am avut ocazia inainte sa o vad in realitate, mi-am zis: "Domne, nu credeam sa vad o Lancia combi !"

Pe masura ce m-am apropiat...s-a dezvaluit cu totul. Puteti s-o admirati aici in toata splendoarea:
http://www.zercustoms.com/photos/Lancia-De...ore-Photos.html

Aceasta masina frumoasa, de un negru ca abanosul, ma astepta sa ma urc la volan si sa fac un drive-test ! Va dati seama ca asa o ocazie...este de nerefuzat !

Exteriorul
Este o aparitie neasteptata si foarte atragatoare...design-ul formelor este incitant si deloc obisnuit...masina are sex-appeal din plin ! Stopuri cu leduri, forme rotunjite si foarte extravagante, partea frontala extrem de indrazneata, jantele pe 18" ce se incadreaza perfect in linia masinii, toate acestea fura pur si simplu ochiul privitorului...

Interiorul
Nu am mai stat niciodata intr-o Lancia. Pana acum !
Plasticul bordului este foarte placut la atingere, moale chiar. Comenzile consolei centrale sunt mari si accesibile pt sofer. Pt cei obisnuiti cu VAG necesita putin timp de acomodare cu manetele volanului pt ca activarea unor comenzi se face prin rotirea unor segmente ale manetei, uneori aflata in spatele spitelor volanului... Fata de VAG, activarea stergatoarelor la stropirea parbrizului/lunetei de ex are o latenta de 2 sec. Modul in care au fost desenate bordul pe de-a-ntregul sau gurile de ventilatie este foarte avangardist...dar si reusit !
Am lasat la final detaliul cel mai fain: pielea neagra cusuta cu ata alba este de f buna calitate, iar la pipait cea de pe panourile de usi de ex este de o calitate premium... Bancheta spate este culisabila fata/spate dar si fractionabila 60/40 in timp de locul pt picioare este bun. Pt cap mai putin...cei inalti vor atinge pavilionul. Care in cazul masinei testate - in echipare Platinium - era din sticla... In fata trapa electrica, in spate pavilion din sticla.
Si daca tot am ajuns la dotari...mai gasim volan multifunctional, airbag-uri frontale, laterale si pt cap fata/spate, dublu climatronic, ABS + ASR, computer bord, proiectoare ceata cu functia de cornering, R-CD + 6 boxe. La care se adauga jante 18", piele integral, trapa si pavilion de sticla.
Bordul este f lizibil, insa cei obisnuiti cu VAG vor gasi dificila inversarea turometrului cu tahometrul la Lancia...cel putin la inceput.
Comenzile volanului si scaunelor fata sunt manuale, nu electrice. Si lipseste ESP, dar e optional totusi. La fel ca si xenon-ul, masina avand halogen cu lupa.
Portbagajul in limitele clasei, totusi mic comparativ cu Octavia. Spatiile de depozitare sunt putine si nu f. incapatoare...iar cotiera centrala este meschina de-a dreptul (intra maxim un telefon mobil SLIM pt ocupantii din fata).

Motor si cutie
Ei da, MultiJet cu tehnologie CR si un antifonaj excelent ce acopera la relanti f bine zgomotul.
Insa in mers se aude mai tare decat CR-ul de 170CP de pe Noul Superb....Reprizele insa sunt convingatoare, personal am gasit cei 190CP cu TwinTurbo si cutia viteze cu 6 rapoarte ca fiind un cuplu f eficient...mai rapida decat un RS TDI in mod cert...La cele 1500kg ai masinii.
Dar, cu toate ca sprinturile nu sunt excluse, toata masina respira a eleganta...totul te imbie la un mers confortabil (suspensia absoarbe bine denivelarile si gropile, am testat pe un traseu unde mergeam des si cu Octi 4x4 a mea). Esti deja trecut de momentele infantile cand pui la respect pustani cu Passat sau Audi, acum este un om asezat care poate rula tare, dar care se delimiteaza prin maturitatea lui de intreceri in trafic...le poti face, motorul si cutia te ajuta, am ajuns la 5000 rot/min si asta in fiecare viteza aproape, dar de fapt nu ai motive s-o faci...
Esti o clasa deasupra celor cu masini bune si atat. Acum esti elegant. Cu acest gand trebuie sa te sui la volan si el trebuie sa ramana activ tot drumul.
Am atins 170km/h pt ca am avut unde (am rulat si pe A1), de fapt masina de test avea rotile fata dezechilibrate, pt ca la 140km/h deja vibra si volanul...insa este clar ca mersul la viteze de croaziera este f confortabil si e bine sa te obisnuiesti astfel.

Impresii generale
In mod cert, o masina italiana de buna calitate.
Pt ca m-a impresionat, am sa trec in revista pe scurt doar punctele slabe: la peste 110km/h curentul de aer face ca din interior sa auzi un suierat ce se amplifica odata cu viteza, sincer am fost surprins de asa ceva, nici Octavia mea nu se aude in halul asta. Apoi, trebuie sa te obisnuiesti cu un ambreiaj care tin f.f. jos...fapt ce cere talent la schimbatul vitezelor, pt a nu smuci masina. Conceptul de maxi-dot nu exista, de aceea informatiile prezentate in bord sunt cam ingramadite intr-un LCD putin neincapator. Spatiile de depozitare sunt putine si mici.
Ar mai fi cateva, dar nu esentiale.

Tuning
O sa va mire poate, dar m-am uitat si la acest aspect...dpdv al accesorizarii, putine se mai pot face aftermarket. Bara fata arata f bine, proiectoarele sunt cu un design f reusit, la pragurile interioare are ornamente cromate si inscriptionate Lancia si pana si la bara spate sub portbagaj exista protectie de inox din fabrica. Toba finala are doua capete cromate drepte.
Sincer, cu asa model tunerii cam mor de foame !

Concluzie
Nu am fost niciodata impresionat atat de placut de o masina italiana...in cei doar 60km rulati la volanul ei. Stiam ca sunt renumiti pt emotia pe care ti-o transmit, dar dpdv al calitatii materialelor, noua Lancia este o surpriza nu placuta, ci de-a dreptul socanta ! Cei mai putini rigurosi o vor cumpara pt ca pur si simplu o poti iubi de la prima privire aruncata ei...si doar cu 23.000 euro ai multa masina si mai ales o aparitie deloc terna...

Noi skodarii care am vazut, pipait si condus Superb-ul nou vom fi mai greu de convins, suntem mai pragmatici, dar va spun cu mana pe inima ca Lancia are un dar: acela de a fi LATINA !

Multumiri lui Adi Mitrea...care a facut posibil acest drive-test.

This post has been edited by DORU: Feb 27 2009, 12:57 AM


--------------------


OCTAVIA 1.8T 4X4 - Powered by Dimsport, Milotec, Forge, EBC and Ferodo Racing !

Detalii despre masina mea si Skoda in general pe FORUMUL SKODA-CLUB !

Uneori Dumnezeu ne taie craca de sub picioare ca sa ne aducem aminte ca putem zbura.

"What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
andreistn
post Oct 12 2009, 01:02 PM
Post #22


novice
**

Group: Membri
Posts: 43
Joined: 12-November 08
Member No.: 118.522




Lancia Delta super masina , super istorie !!!

Sper sa o bage si in WRC !!!! rolleyes.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
omuletulFsomn
post Nov 2 2009, 11:03 AM
Post #23


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 2
Joined: 30-October 09
From: bucuresti
Member No.: 121.644




Exercitiu de design noua Lancia delta arata uimitor de bine thumbsup.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Pages V  < 1 2
Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

2 User(s) are reading this topic (2 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 25th April 2024 - 07:08 PM