IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

RCA 2010

This topic is about RCA 2010, the author, FAR EASTERN, wrote about: Ar putea parea tarziu de tardiv acest subiect, dar consider ca sunt informatii importante de care e bine sa tinem cont... QUOTE Chiar dacă nu vor avea ... To read more just scroll down

2 Pages V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> RCA 2010, ce si cum...
FAR EASTERN
post Dec 31 2009, 07:00 PM
Post #1


Tree Hugger
******

Group: Membri
Posts: 3.096
Joined: 30-January 08
From: Botosani, RO
Member No.: 116.228



Ar putea parea tarziu de tardiv acest subiect, dar consider ca sunt informatii importante de care e bine sa tinem cont...

QUOTE
Chiar dacă nu vor avea niciun incident rutier, șoferii disciplinați nu se vor bucura de reducerea de 10% din asigurarea obligatorie.

Șoferii disciplinați în trafic, care nu înregistrează nicio daună vor fi ?sancționați? de sistemul asigurărilor de răspundere civilă auto. Calculul din care șoferii ies șifonați la preț este simplu. Să presupunem că o asigurare RCA costă 500 de lei. Un șofer care nu a înregistrat nicio daună va primi, în 2011, un discount de 10%, conform noului sistem bonusmalus.

Deci, ar trebui să plătească 450 de lei. Cu toate acestea, el va fi nevoit să ?cotizeze? mai mult, deoarece costul asigurărilor auto obligatorii crește în medie cu 50% pe an. Astfel, în loc să coste 450 de lei, polița șoferului cuminte va ajunge la 675 de lei. În principiu, reducerea se aplică, dar este ineficientă.

?În momentul de față, ne aflăm într-o etapă de creștere continuă a nivelului primelor de asigurare obligatorie RCA, atât raportată la moneda națională, cât și la euro, iar bonusul acordat celor fără daune va fi în mare măsură diminuat sau chiar anulat de aceste creșteri?, explică Radu Ionescu, șef birou Auto Generali Asigurări, pentru ?Evenimentul zilei?.

În aceeași ordine de idei, Mihail Tecău, directorul general al BCR Asigurări, spune că asigurații sunt recompensați cu un discount ce se aplică la prima de asigurare aferentă poliței reînnoite, în cazul în care nu s-au plătit despăgubiri pentru evenimente produse în anul calendaristic anterior datei reînnoirii.

Tranziția afectează costul poliței

Potrivit lui Sorin Zaharescu, director în cadrul Allianz Țiriac Asigurări, segmentul RCA din România traversează încă o perioadă de tranziție pentru alinierea la directivele europene.

Aceasta înseamnă, în principal, faptul că valorile răspunderilor asumate de asigurătorii români trebuie să se alinieze treptat la valorile minime impuse la nivelul UE.

?Să nu uităm că, în ultimii ani, limitele de despăgubire pentru daune materiale /indemnizare pentru vătămări corporale s-au majorat progresiv, ajungând la echivalentul a 500.000 euro, respectiv 750.000 euro pentru pagube materiale, respectiv la echivalentul a 2.500.000 euro, adică 3.500.000 euro pentru vătămări corporale rezultate din accidente auto produse în 2010, respectiv 2011?, mai spune Zaharescu.

Numărul mare de daune crește prețul

Prețurile practicate de asigurători sunt stabilite - cel puțin în teorie - de statistica privind evoluția daunalității la nivelul segmentului RCA. ?În ultimii ani, cheltuielile cu despăgubirile datorate de asigurători pentru acoperirea răspunderii civile a șoferilor vinovați de producerea accidentelor auto au crescut foarte rapid - mult mai rapid decât ?au îndrăznit? asigurătorii să majoreze tarifele pentru aceste polițe?, mai spune directorul Allianz Țiriac Asigurări.

Acest lucru a dus la pierderi extrem de mari înregistrate de companiile de asigurare - nu numai pe această clasă de asigurări, ci la nivelul agregat al activității companiilor din domeniu.

Încasări mai mici decât daune plătite

Asigurătorii spun că, la fiecare 100 de euro pe care îi încasează într-un an pe polițele RCA din România, cheltuiesc 140-150 de euro pe despăgubiri datorate terților păgubiți și pe alte necesități operaționale.

?La o piață care se ridică la circa o jumătate de miliard de euro anual, asigurătorii încasează 500 de milioane de euro din prime RCA și cheltuiesc 700-750 de milioane de euro. Altfel spus, asigurătorii au ajuns să suporte pierderi anuale agregate de 200-250 de milioane de euro doar pentru clasa de asigurări RCA?, mai spune Zaharescu.

RCA, o dovadă de bun-simț

?Asigurarea RCA nu este o taxă sau un impozit, așa cum o percep încă, din păcate, majoritatea românilor, ci o poliță prin care se repară, măcar parțial, un prejudiciu pe care vinovatul s-ar putea să nu-l poată acoperi singur niciodată.

În ultimă instanță, e o dovadă de civilizație?, precizează Radu Ionescu. Potrivit legislației, șoferii care nu au o poliță RCA sunt amendați cu o sumă cuprinsă între 1.000 și 2.000 de lei și li se reține certificatul de înmatriculare sau înregistrare până când își încheie asigurarea.


Ce as vrea sa adaug:
- recomand reconsiderarea "prejudecatii" prin care se spune ca, in caz de accident, se da asigurarea in brate, pagubitului, dupa care putem sta linistiti. Desi pare de necrezut, SI pretul RCA poate sugera calitatea acestui tip de asigurare. De cand s-a "liberalizat" piata RCA, dovada fiind binecunoscutele diferente de tarife practicate, ar fi bine sa ne comportam ca si cum am cumpara cartofi. Adica, daca vrem cartofi mari si fara "bube", va rebui sa platim pretul aferent. Daca vrem doar pentru mancare la porci, atunci vom da pretul corespunzator.
Ce nu se prea intelege, e faptul ca, desi detii o polita de RCA, daca asiguratorul nu plateste "asa cum are pretentia" pagubitul, atunci ne putem trezi dati in judecata de acelasi, pentru recuperarea diferentei.
Ce presupune limita maxima de despagubire:
-asiguratorii RCA au la baza niste norme stabilite de CSA referiotare la acordarea despagubirilor. Probabil stiti ca, in caz de accident, pe langa constatarea pagubelor, se face si o evaluare a starii de intretinere a vehiculului avariat. Aceasta evaluare este BAZA, la care se aplica restul calculelor. Aici intervine acea "smecherie" din care rezulta cele mai multe nemultumiri.
Nu trebuie insa uitat principul de baza: asiguratorul trebuie sa suporte costurile aducerii vehiculului avariat la starea de dinaintea evenimentului. De aici incepe dansul, pentru ca, de cele mai multe ori, pagubitul vrea "bara noua, vopsita toata masina, schimbata toba(eventual tot sistemul de evacuare)", desi acestea erau la momentul respectiv, intro stare deplorabila.
Aici se poate face diferenta intre "calitatea" neinteresanta a RCA-ului.
Inca un lucru de luat in seama, inainte de a incheia RCA: unde am prefera sa aiba asigurare cel care ne-a avariat masina?

Sfatul meu este sa puneti in balanta nu numai pretul ci si conditiile in care cei la care faceti RCA acorda despagubiri. Va spun din surse sigure ca, in cel putin trei luni, cei care practica preturi de dumping, vor avea probleme la plata despagubirilor si vor fi nevoiti sa amane la dosarele la plata pana la urmaotarea "campanie", can vor mai face rost de ceva bani, pentru plata datoriilor...

So, "Think outside the box" !

This post has been edited by FAR EASTERN: Dec 31 2009, 07:04 PM


--------------------
prius - adv. mai intai, de mai inainte
GREEN ENGINE OF THE YEAR 2008
QUOTE (f1anatic @ Oct 16 2006, 10:16 PM) *
Daca chiar vrei sa salvezi planeta...cumpara un Prius sau Civic ...

<< Drive safely! Girls preffer you in one piece!>>
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Legionaru'
post Dec 31 2009, 07:36 PM
Post #2


Alergator de viteza
******

Group: Membri
Posts: 3.371
Joined: 19-September 05
From: Craiova
Member No.: 56.143



Taica-meu pe 2009 a platit la papuc 502 lei.
Ieri a reinnoit RCA-ul dupa un an fara daune si a platit 693 lei!


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
HalbaSus
post Dec 31 2009, 10:38 PM
Post #3


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 10.684
Joined: 29-March 04
From: Oradea (Bihor)
Member No.: 23.122



ML-ul si Touaregul, cu motoare de peste 3 litri (3.2 respectiv 3.6) au beneficiat de asigurari MAI IEFTINE (cu foarte putin ce-i drept) decat anul trecut. In schimb toate masinile cu cilindree sub 2.0 au avut de suferit, in special daciile a caror asigurare a crescut simtitor, cum a spus si Legionaru' (avand in vedere ca noi avem mai multe dacii decat SUV-uri am fi preferat sa fie invers... dar asta e).


--------------------
Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DORU
post Jan 4 2010, 09:15 PM
Post #4


Super Moderator
******

Group: Moderator
Posts: 8.261
Joined: 11-November 02
From: ORADEA
Member No.: 7.754



La Octavia 1.8T am platit pt 6 luni suma de 288 lei la RCA... Fabia 1.9 a fost 477 lei pt tot anul, insa e pe numele tatei si are reducere de pensionar (de la 622 lei).


--------------------


OCTAVIA 1.8T 4X4 - Powered by Dimsport, Milotec, Forge, EBC and Ferodo Racing !

Detalii despre masina mea si Skoda in general pe FORUMUL SKODA-CLUB !

Uneori Dumnezeu ne taie craca de sub picioare ca sa ne aducem aminte ca putem zbura.

"What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Cipp
post Jan 4 2010, 10:50 PM
Post #5


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.135
Joined: 9-May 06
From: Bucuresti
Member No.: 76.040



Fiat Albea 1.4 77CP, 230ron pe 6 luni la Asirom.


--------------------
FIAT Albea Dynamic 2006
Go to the top of the page
 
+Quote Post
FAR EASTERN
post Jan 5 2010, 10:09 AM
Post #6


Tree Hugger
******

Group: Membri
Posts: 3.096
Joined: 30-January 08
From: Botosani, RO
Member No.: 116.228



Noutati:
QUOTE
Incepand de vineri(01.01.2010), firmele romanesti de asigurare vor aplica sistemul bonus-malus la tarifele pe care le-au stabilit, publicate pe site-urile proprii. Tarifele vor depinde de cat de bun sofer s-a dovedit a fi clientul de-a lungul unei perioade de referinta.

Practic, un asigurat care nu a produs daune in 2009 si incheie o polița pentru o perioada de un an va obtine o reducere cu 10% a tarifului afisat de asigurator. Intrucat normele CSA reglementeaza existența a 14 clase de bonus, rezulta ca, daca timp de sapte ani un asigurat nu a produs daune pe RCA, bonusul acordat poate ajunge la 50%. „Cei mai mulți dintre asigurați, circa 90%, vor beneficia de bonus intrucat nu provoaca evenimente”, a explicat presedintele CSA, Angela Toncescu.

Pentru aplicarea unui malus pentru un asigurat/utilizator persoana fizica sunt luate in calcul evenimentele pentru care a fost platita cel puțin o dauna in perioada de referința. Intr-o astfel de situație, malus-ul se aplica indiferent de cine a condus vehiculul la data producerii accidentului, precum și indiferent de modul de protocolare a accidentului (prin proces verbal intocmit de poliție sau prin constatare amiabila de accident).

Coeficientul din sistemul bonus-malus al asiguratului nu este influentat doar in situația in care, la momentul producerii evenimentului, vehiculul era insusit si folosit fara acordul proprietarului si acest lucru a fost sesizat in scris Politiei. Clauza de malus (majorarea primei) se aplica in funcție de numarul de daune produse și platite, putand ajunge pana la 200%.

Normele CSA prevad faptul ca, in situația in care un asigurat deține mai multe vehicule, sistemul bonus-malus se aplica distinct pentru fiecare vehicul. De asemenea, in cazul instrainarii/radierii vehiculului asigurat, stabilirea noii clase de bonus-malus pentru un vehicul nou-dobandit se face pornind de la clasa bonus-malus de care asiguratul a beneficiat anterior.


--------------------
prius - adv. mai intai, de mai inainte
GREEN ENGINE OF THE YEAR 2008
QUOTE (f1anatic @ Oct 16 2006, 10:16 PM) *
Daca chiar vrei sa salvezi planeta...cumpara un Prius sau Civic ...

<< Drive safely! Girls preffer you in one piece!>>
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TYGER1985
post Jan 7 2010, 08:50 AM
Post #7


sofer incepator
*

Group: Membri
Posts: 11
Joined: 3-February 09
Member No.: 119.171



astia ne duc in sapa de lemn
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rebel
post Jan 7 2010, 10:48 PM
Post #8


specialist
******

Group: Membri
Posts: 2.198
Joined: 11-July 08
From: Location Unknown
Member No.: 117.474



Si uite asa intrati in randul tarilor cu apa calda unde asigurarea nu este in fapt o asigurare ci un jaf la drumul mare!
Nimeni nu doreste sa isi avarieze masina. Asigurare inseamna sa dormi linistit nu sa iti fie frica. O sa ajungeti ca astia prin Canada cand daca se pupa se ascund de asigurari ca sa nu le creasca prima si platesc paguba din buzunar. Pai atunci la ce dracui mai platesc asigurare?


--------------------
///M - The Ultimate Driving Machine
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mike.omega
post Jan 7 2010, 11:08 PM
Post #9


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 6.522
Joined: 12-May 04
From: Constanta
Member No.: 25.186



Mie mi se pare normal! Ultima data cand am dat cu subsemnatul pe la accidente usoare(nu din cauza mea) era o tanti la ghiseu care avea talonul la service. Mai lovise masina si in urma cu 2 sapt rolleyes.gif

Astfel ca mi se pare normal o diferentiere intre soferii 2-3 evenimente pe an si soferii care nu astfel de probleme.

PS: pe mine ma sperie cei cu RCA-uri facute la firme suspecte sau prin intermediul unor brokeri si mai suspecti banned.gif


--------------------
Daewoo Nubira II 1.6 GPL

http://viatacudba.blogspot.com/
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DORU
post Jan 7 2010, 11:21 PM
Post #10


Super Moderator
******

Group: Moderator
Posts: 8.261
Joined: 11-November 02
From: ORADEA
Member No.: 7.754



QUOTE (mike.omega @ Jan 7 2010, 11:08 PM) *
PS: pe mine ma sperie cei cu RCA-uri facute la firme suspecte sau prin intermediul unor brokeri si mai suspecti banned.gif


Si nu sunt putini...dar ii doare-n cot, te lovesc si apoi tu nu-ti poti recupera banii de la firma lor de asigurari pt ca nici nu au cum s-o faca la ce tarife practica !


--------------------


OCTAVIA 1.8T 4X4 - Powered by Dimsport, Milotec, Forge, EBC and Ferodo Racing !

Detalii despre masina mea si Skoda in general pe FORUMUL SKODA-CLUB !

Uneori Dumnezeu ne taie craca de sub picioare ca sa ne aducem aminte ca putem zbura.

"What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
22nst
post Jan 7 2010, 11:25 PM
Post #11


Garfield
******

Group: Moderator
Posts: 3.307
Joined: 19-November 06
From: Otopeni
Member No.: 92.772



Imi pare rau Mike, dar avand in vedere ca la companiile mai cunoscute ma costa peste 1000 lei, chiar daca nu am evenimente, dezavantajul fiind varsta o sa fac RCA-ul unde este mai ieftin.
Carpatica, Euroins, Astra... sunt pe la 500-600 lei biggrin.gif


--------------------
Toyota Yaris 1.4 D4D
Dacia Logan 1.5 DCI
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mike.omega
post Jan 7 2010, 11:52 PM
Post #12


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 6.522
Joined: 12-May 04
From: Constanta
Member No.: 25.186



N-am zis de generalli sau alianz, aia au niste tarife mai mult decat nesimtite smile.gif
Dar spre exemplu, Euroins... despre astia s-a vorbit recent ca au scos polite false pe piata. Carpatica sunt greu de localizat in caz de ai nevoie si tot asa!

Daca stau bine sa ma gandesc stiu unde pot deschide un dosar de daune doar la 3-4 firme de asigurari in CT. Pe cand ele sunt minim 10.


--------------------
Daewoo Nubira II 1.6 GPL

http://viatacudba.blogspot.com/
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rebel
post Jan 8 2010, 12:43 AM
Post #13


specialist
******

Group: Membri
Posts: 2.198
Joined: 11-July 08
From: Location Unknown
Member No.: 117.474



Eu cred ca nu realizati ce fac de fapt baietii. Ei transforma ideea de asigurare in ideea de luat scalpul.
Sub umbrela legii care te obliga la asigurare, ei isi vor face anumite tarife si vor creste in nesimtire; asta e doar primul pas.

In primul rand poti avea ghinionul sa ai doua accidente. Personal nu am facut niciodata un accident din vina mea dar nu se stie. Daca ajungi pe o strada cu gheata neagra te duci ca prostul si nu poti face nimic.

Ideea este ca asigurarea nu ar trebui ca in urma unei plati facute unei daune sa isi recupereze dauna 100% plus dobanda crescandu-ti gradul de risc pe anul viitor. Ori gradul de risc va creste dar nu va scadea tot asa de rapid. El iti ridica polita pe luna cu 80% si iti da dupa un an fara evenimente un 10%. Si ce nu vedeti voi este ca se va ajunge acolo incat si nevinovatului ii va creste polita intrucat a cerut despagubire.

La alea cu hit and run sau furt iarasi aceeasi poveste: ei iti dau dar la anul isi recupreaza de 3 ori casetofonul ala...


--------------------
///M - The Ultimate Driving Machine
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mike.omega
post Jan 8 2010, 12:57 AM
Post #14


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 6.522
Joined: 12-May 04
From: Constanta
Member No.: 25.186



Rebel, confunzi (sau nu departajezi ) RCA-ul de CASCO. Cat timp tu te folosesti de RCA-ul altuia pt a-ti repara masina(=> e vina aluia) asiguratorul nu are de ce sa-ti creasca tariful. Daca ai CASCO si te folosesti de el din cauza altuia (demonstrat) la fel. Daca e din cauza ta, platesti, asta e!

PS: este evident ca nu contesta nimeni ca vor scadea tarifele la asigurari insa asa cum am zis si mai sus, o departajare intre cei care calca pe bec si cei care nu, trebuie sa existe wink.gif


--------------------
Daewoo Nubira II 1.6 GPL

http://viatacudba.blogspot.com/
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rebel
post Jan 8 2010, 01:18 AM
Post #15


specialist
******

Group: Membri
Posts: 2.198
Joined: 11-July 08
From: Location Unknown
Member No.: 117.474



Domnu' in Romania era beton ca acolo asigurarea este facuta (sau era) sa dormi bine.

Ce iti spun eu se intampla aici. De exemplu daca doi se ciocnesc in parcare se considera vina amandorura 50/50. blink.gif yes, i know, it sucks dar asta e. Acum intelegi ce voiam sa spun?



dar dupa cate vad eu, e pe vine si la voi...


--------------------
///M - The Ultimate Driving Machine
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mike.omega
post Jan 8 2010, 01:37 AM
Post #16


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 6.522
Joined: 12-May 04
From: Constanta
Member No.: 25.186



Sau exista deja si se numeste intr-un anume fel dar nu-mi aduc aminte unsure.gif
Ideea e ca de cand cu constatarea asta amiabila, vina nu mai este clar departajata(nu se mai ajunge la politie). Si vorba ta, asiguratorul poate foarte bine sa zica ca e 50-50 si atunci sa te tii teehee.gif


--------------------
Daewoo Nubira II 1.6 GPL

http://viatacudba.blogspot.com/
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ozz86651
post Jan 8 2010, 01:56 AM
Post #17


specialist
******

Group: Membri
Posts: 3.387
Joined: 8-September 06
From: San Francisco
Member No.: 86.644



QUOTE
Eu cred ca nu realizati ce fac de fapt baietii. Ei transforma ideea de asigurare in ideea de luat scalpul.


Nu e adevarat. Poti vedea care sint profiturile firmelor de asigurari, nu-s asa nesimtite, din contra.
La o asigurare de 1000 pe an poti face lejer un accident de 7-8000$. Putina tabla indoita la viteze de genul 30kmh pe gheata iarna. Deja astia sint bani pe care ii platesti in 7-8 ani. Daca implica si o mica vatamare coroporala, zecii de mii e iarasi foarte usor.
In romania era si jaf la drumul mare. Nici un istoric, nici o legatura cu unde locuiesti, da oricine isi belea masina in parcare o facea pe banii asigurarii. Asigurarea nu e pentru genul asta de evenimente, ci e pentru accidente catastrofale pe care nu ti le permiti din buzunar. O prima de asigurare de 1000$ nu justifica un accident de 3000 la fiecare 2 ani. De exemplu daca lovesti pe unul in pacare la viteza de pieton e foarte usor sa aveti amindoi daune care sa insumeze 5000$.

QUOTE
De exemplu daca doi se ciocnesc in parcare se considera vina amandorura 50/50.


Asta e legenda... sau hai sa nu te contrazic ca te superi iar smile.gif, desi stiu pe unul care lucreaza in asigurari in canada si sistemul pare foarte apropiat cu cel american. Vina in accidente se imparte pe baza raportului politiei si variaza intre 0%-100% 10%-90% ... etc pina la 50-50. E drept ca impartirea nu e din motive pur legale, adica daca aveai dreptate din pdv legal dar puteai evita accidentul e posibil sa te alegi cu niste procente... iarasi, accidentele de genul 1000$ nu se pun.
Una peste alta mie pretul la asigurare mi se pare foarte corect. Si-s sint atitea firme pe piata ca e o groaza de concurenta care a adus pretul jos.


--------------------
---------------
Honda Civic EX 2006 140CP
Mazda 6S 2003 220CP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rebel
post Jan 8 2010, 03:15 AM
Post #18


specialist
******

Group: Membri
Posts: 2.198
Joined: 11-July 08
From: Location Unknown
Member No.: 117.474



QUOTE (ozz86651 @ Jan 7 2010, 08:56 PM) *
Vina in accidente se imparte pe baza raportului politiei si variaza intre 0%-100% 10%-90% ... etc pina la 50-50. E drept ca impartirea nu e din motive pur legale, adica daca aveai dreptate din pdv legal dar puteai evita accidentul e posibil sa te alegi cu niste procente... iarasi, accidentele de genul 1000$ nu se pun.
Una peste alta mie pretul la asigurare mi se pare foarte corect. Si-s sint atitea firme pe piata ca e o groaza de concurenta care a adus pretul jos.


Asa este, dar ca regula generala, daca politia nu a fost chemata sau nu a venit (incident minor, bla, bla) te alegi cu 50/50.
Daca aveti un incident faceti poze. Stiu cazuri in care au cazut de acord si cand au ajuns la Politie vinovatul a spus ca nu e vina lui ci a celuilalt.


--------------------
///M - The Ultimate Driving Machine
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ozz86651
post Jan 8 2010, 04:54 AM
Post #19


specialist
******

Group: Membri
Posts: 3.387
Joined: 8-September 06
From: San Francisco
Member No.: 86.644



Asa e, am si eu o cunostinta care a fost lovita din spate, a venit si politia si ala a spus ca a dat ea in marsarier. Ala din lipsa de date (fiecare o tinea pe a lui) n-a avut de unde sa stie ce si cum si a zis 50-50. Dar asta ti se poate intimpla oriunde, si in Romania, si in Romania de acum 10 ani.


--------------------
---------------
Honda Civic EX 2006 140CP
Mazda 6S 2003 220CP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
klm
post Jan 8 2010, 08:56 AM
Post #20


Asa?!
******

Group: Membri
Posts: 3.821
Joined: 10-January 08
From: Galati
Member No.: 116.021



CITAT(mike.omega @ Jan 8 2010, 12:57 AM) *
Rebel, confunzi (sau nu departajezi ) RCA-ul de CASCO.

Nu, mike, in alte tari tipurile de polite (si riscurile asigurate pe ele) difera; de exemplu poti avea RCA care sa acopere si un procent din daunele suferite la propria masina in cazul unui accident.
CITAT(mike.omega @ Jan 8 2010, 01:37 AM) *
Ideea e ca de cand cu constatarea asta amiabila, vina nu mai este clar departajata(nu se mai ajunge la politie). Si vorba ta, asiguratorul poate foarte bine sa zica ca e 50-50 si atunci sa te tii teehee.gif

In cazul in care partile nu se inteleg amiabil judecarea dinamicii accidentului, respectiv impartirea vinei revine in sarcina politiei.
CITAT(ozz86651 @ Jan 8 2010, 04:54 AM) *
Asa e, am si eu o cunostinta care a fost lovita din spate, a venit si politia si ala a spus ca a dat ea in marsarier.

Vezi raspunsul de mai sus: daca nu te intelegi cu jupanul te duci la politie iar politia, pe baza legislatiei din Romania, totdeauna o sa il considere vinovat pe cel care care a lovit din spate wink.gif.

This post has been edited by klm: Jan 8 2010, 08:56 AM


--------------------
"Ai, n-ai mingea, tragi la poarta!" - Mircea Radulescu

Nu mai fumez
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Pages V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 21st June 2018 - 12:23 PM