IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Difuzoare - alegere

This topic is about Difuzoare - alegere, the author, Luka, wrote about: Pai dupa cum spuneam si mai sus, nu am plecat de nebun sa iau boxe /smile.gif" style="vertical-align:middle" emoid=":)" border="0" alt="smile.gif" /> ... To read more just scroll down

9 Pages V  < 1 2 3 4 5 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Difuzoare - alegere
Luka
post Nov 16 2005, 05:31 PM
Post #41


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.176
Joined: 10-November 04
From: Bucuresti
Member No.: 35.601



Pai dupa cum spuneam si mai sus, nu am plecat de nebun sa iau boxe smile.gif , ci am vb cu oameni specializati (de la firme specializate), iar raspunsul lor m-a dezamagit, din pacate.
Mai exact, nu ei m-au dezamagit, ci masina blush.gif
Si dupa cum am spus, ma intereseaza firme care fac numai lucruri in domeniu. Mi se pare mai ok o firma care numai asta face si are un nume in domeniu, decat una care face zece mii de alte chestii. Si asta si in alte domenii e de urmarit.


--------------------
RENAULT Laguna II, 2.0 16 V, Privilege

''Nu viteza ucide, oprirea brusca o face''
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Vlad60979
post Nov 16 2005, 05:50 PM
Post #42


novice
**

Group: Membri
Posts: 49
Joined: 14-November 05
From: iasi
Member No.: 60.972



Vad ca te-au bagat toti in ceata.
1) trebuie ca diametrul taiat in usa sa corespunda cu cel al difuzorului pe care doresti sa il inlocuiesti.
2) Este foarte important ca atunci cand cumperi difizoare pentru usi sa cunosti adancimea. Distanta de la buza cercului unde este sau va fi amplasat difuzorul pana la tabla exterioara a usii-(tine cont de faptul ca difuzorul poate fi amplasat deasupra taieturii sau in dedesubtul ei).
3) Puterea este foarte importanta in alegerea difuzorului. Cu cat mai mare cu atat mai bine. Asta nu inseamna ca nu iti trebuie pentru ca nu il dai tare. Asta inseamna ca va suporta sarcina mult mai usor si ca raspunsul lui va fi de sute de ori mai bun si mai calitativ.
Nu uita ca impedanta sa fie aceeasi cu iesirea prevazuta de constructor.
Deoarece esti conditionat de adancime trebuie sa cauti difuzoare cu magnet cat mai mare (diametru) si mai gros posibil. In acest fel cursa de lucru a membranei este mai mare si implicit prezenta Bass-ului.
Este unul dintre cele mai simple sfaturi pentru cei neexperimentati: ia-l cu magnetul cat mai mare !
Dearece esti conditionat de adancime trebuie sa fii atent sa mergi pana la o anumita dimensiune care sa lase intre magnetul difuzorului montat si fata usii cel putin 5-7 mm. Nu stiu cum este pa Laguna ta insa in spatele difuzorului trebuie sa existe o folie mai groasa lipita de fata usii (pe interior binenteles). Daca nu exista, cauta ca inainte sa montezi difuzorul sa cumperi si sa lipesti (prenadez-ul este ok) o folie de pluta. Arata ca o foaie de hartie A4, este facuta din pluta ( da, acelasi material cu dopul de la sampanie) si are o grosime de 3-4 mm. Daca ai norocul si gasesti -poate te indruma careva de pe aici) lipeste folia respectiva pe interiorul fetei usii ( nu pe tabla pe care montezi difuzorul ci pe cea opusa adica pe fata usii) in dreptul locului unde va fi amplasat difuzorul. Apoi monteaza difuzorul.
A! Cel mai important! Prin usa se scurge apa de ploaie!
Difuzorul trebuie sa aibe o protectie de plastic care acopera difuzorul.
probabil ca cele din usi au cedat datorita infiltrarii de apa.
Ar fi bine sa cauti difuzoare care sunt destinate acestei munci.
daca nu gasesti trebuie sa gasesti o metoda sa e ocrotesti.
In alte cazuri masina are din fabricatie acea protectie (plastic in general) si va trebui sa dai jos conul respectiv si sa te duci cu el la cumparat difuzoare ca sa fi sigur ca se vor potrivi.
Nu uita ca folia care acopera toate gaurile usii trebuie lipita la loc extrem de constiincios . Altfel te vei trezi cu apa in habitaclu.
Eu prefer JBL .
Succes
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Luka
post Nov 16 2005, 06:40 PM
Post #43


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.176
Joined: 10-November 04
From: Bucuresti
Member No.: 35.601



Mersi frumos de sfaturi, un adevarat indreptar de montat boxe.
Faza e ca eu nu vreau sa montez singur boxele (probabil ca as face numai prostii) si nici nu vreau sa cheltuiesc exagerat cu asta. In consecinta, mi-ar fi mult mai usor sa apelez la profesionisti in asa ceva. Am apelat la ei si mi-au spus ce am povestit mai sus, si anume ca masina e cumva construita incat nu prea merita sa schimbi. Bineinteles ca se poate schimba in bine sunetul, insa necesita o investitie prea mare fata de ce bani am eu disponibili. Poate mai tarziu...
Dar te rog sa detaliezi un pic partea cu acea bucata de pluta. N-am inteles foarte bine unde anume se lipeste.


--------------------
RENAULT Laguna II, 2.0 16 V, Privilege

''Nu viteza ucide, oprirea brusca o face''
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Vlad60979
post Nov 16 2005, 07:06 PM
Post #44


novice
**

Group: Membri
Posts: 49
Joined: 14-November 05
From: iasi
Member No.: 60.972



Nu este deloc o investitie prea mare. Probabil ca le este greu sa faca sau nu isi iau responsabilitatea pentru asa o lucrare. Daca ai dat fata interioara a usii jos (tapiseria) si ai o poza facuta imi pot face o idee.
Dupa ce ai desfacut tapiseria usii constati ca portiera este constituita din doua bucati de tabla:
una pe interior , pe care se monteaza si difuzorul tau si o alta pe exterior denumita si fata de usa care reprezinta pentru tine portiera masinii.
Pluta o vei lipi in interiorul fetei de usi (adica tabla exterioara de care este prins si manerul cu care deschizi masina din afara). Pluta trebuie lipita vis-a-vis de gaura in care va intra difuzorul. Este un izolant fonic, electric, termic si mecanic. Fii sigur ca totusi ai lasat spatiu intre difuzor (ori carcasa acestuia) si pluta. Desi nu pare, caroseria "lucreaza' in timpul mersului iar prezenta unor zgomote ciudate este ultimul lucru de care ai nevoie.
Sunt aproape convins ca acolo exista o carcasa de plastic in care este gazduit difuzorul. Intre carcasa de plastic si tabla de care este prins ar trebui sa existe o garnitura de cauciuc. Ai grija sa nu o distrugi. Aceasta protejeaza difuzorul de apa si opreste infiltrarea apei in habitaclu prin gura difuzorului. Daca s-a plastifiat si a imbatranit in timp, curata suprafetele si foloseste la montare cauciuc siliconic.

Scoate carcasa afara si du-te la magazin cu ea. Trebuie ca difuzorul tau sa incapa in ea.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrei Suzuki
post Nov 16 2005, 07:17 PM
Post #45


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.291
Joined: 17-June 04
From: Bucuresti
Member No.: 28.023



Vlad,cred ca te inseli.Nu e vorba de bucata de pluta.E vorba de pal,sau si mai bine (si ceea ce e recomandat) de MDF.E foarte important acest aspect. Eu o sa ma duc prin Decembrie (cand le vin materiale) la Tottal si o sa imi fac toata placa din spate din MDF.Patronul mi-a zis ca daca EU (care nu am urechea formata ca ei) nu simt nici o diferenta,adica daca sunetul nu se schimba in bine,e din partea casei toata operatiunea.
Deci...e foarte important MDF.


--------------------
2004 Suzuki Ignis 1.3 VVT
2007 Suzuki Swift Sport 1.6 VVT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Vlad60979
post Nov 16 2005, 07:26 PM
Post #46


novice
**

Group: Membri
Posts: 49
Joined: 14-November 05
From: iasi
Member No.: 60.972



Andrei,
cred ca nu ai citit bine problema lui Luka.
Luka a scris
"
Si acum o intrebare de necunoscator absolut pentru care imi cer scuze anticipat.....sistemul postat de mine mai sus are 2 difuzoare sau unul singur? Habar n-am Eu as vrea sa pun in ambele usi din spate, dar.....chiar nu ma pricep la chestiile astea."


In al doilea rand nu ai citit bine postarile mele.
Luka are o problema cu difuzoarele din usile spate. Sau poate am inteles eu gresit.
Da, pentru a construi o incinta acustica in spate (masini hatchback, hayon, etc.) se foloseste cu succes pal-ul.

In interiorul usii nu se poate lipi palul, pentru ca nu are nici este maleabil nici indicat pentru aceasta operatiune. Materialul de care vorbesc se comporta identic cu o coala de hartie. Poate fi facut sul, bagat in interiorul usii, dat cu prenadez pe o fata si lipit in partea opusa fundului difuzorului.
asa si este facut : in coli.

Aici vorbim de difuzoarele prezente in portierele din spate! IN PORTIERE!!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Luka
post Nov 16 2005, 07:27 PM
Post #47


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.176
Joined: 10-November 04
From: Bucuresti
Member No.: 35.601



Andrei, lamuriri...ce e MDF?
Fara polemici violente, va rog :wave:


--------------------
RENAULT Laguna II, 2.0 16 V, Privilege

''Nu viteza ucide, oprirea brusca o face''
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Vlad60979
post Nov 16 2005, 07:29 PM
Post #48


novice
**

Group: Membri
Posts: 49
Joined: 14-November 05
From: iasi
Member No.: 60.972



Luka, acum, lamureste-ma si pe mine ca deja sunt confuz: nu de portiere este vorba?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrei Suzuki
post Nov 16 2005, 07:30 PM
Post #49


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.291
Joined: 17-June 04
From: Bucuresti
Member No.: 28.023



Mda...o fi cum zici tu.Nu stiu...eu nu am mai auzit pana acum sa se foloseasca pluta.In usi,daca se cere,se baga dynamat,se folosesc spray-uri cu material bituminos,etc... asta pt a crea o incinta cat mai buna difuzorului in interiorul usii si pt a elimina,cat se poate,vibratiile.
IN sfarsit...cat traiesti inveti.


--------------------
2004 Suzuki Ignis 1.3 VVT
2007 Suzuki Swift Sport 1.6 VVT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Luka
post Nov 16 2005, 07:31 PM
Post #50


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.176
Joined: 10-November 04
From: Bucuresti
Member No.: 35.601



E vorba de portierele din spate, intr-adevar.


--------------------
RENAULT Laguna II, 2.0 16 V, Privilege

''Nu viteza ucide, oprirea brusca o face''
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Vlad60979
post Nov 16 2005, 07:33 PM
Post #51


novice
**

Group: Membri
Posts: 49
Joined: 14-November 05
From: iasi
Member No.: 60.972



ce spui tu este corect si sunt folosite. Dar si aceasta varianta este demna de luat in seama. de fapt bitumul acela se da peste folia de pluta. Pluta este mult mai usoara. Intr-adevar este indicat sa o acoperi cu un strat bituminos sau un lac special. Fereste materialul de coroziune in timp. Nu este insa absolut necesar.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Luka
post Nov 16 2005, 07:36 PM
Post #52


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.176
Joined: 10-November 04
From: Bucuresti
Member No.: 35.601



Dar daca se uda nu se strica pluta asta?


--------------------
RENAULT Laguna II, 2.0 16 V, Privilege

''Nu viteza ucide, oprirea brusca o face''
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Vlad60979
post Nov 16 2005, 07:51 PM
Post #53


novice
**

Group: Membri
Posts: 49
Joined: 14-November 05
From: iasi
Member No.: 60.972



desigur ca se strica in timp insa asta in ani de zile. Insa este o varianta necostisitoare. Dupa lipire poti aplica cu degetul vaselina, sau o poti da cu pensula cu bitum, etc.
Exista (in occident cel putin) folii special facute pentru asa ceva, sunt un fel de bitum si sunt tot de dimensiunea unei coli A4. pe una din parti au autoadeziv, dezlipesti plasticul protector de pe partea lipicioasa si apoi aplici unde ai nevoie. Nu stiu daca in Bucuresti sunt magazine de specialitate sau ateliere.
Cred insa ca Laguna le are aplicate din fabricatie.
Cand vei demonta usa vei vedea.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Luka
post Nov 16 2005, 08:00 PM
Post #54


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.176
Joined: 10-November 04
From: Bucuresti
Member No.: 35.601



Pai aia e, ca n-o s-o demontez eu blush.gif Nu ma pricep si nu ma bag, oricat de 'usor' ar putea fi. Oricum, mersi de sfaturi, foarte bune par a fi.


--------------------
RENAULT Laguna II, 2.0 16 V, Privilege

''Nu viteza ucide, oprirea brusca o face''
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dragos45550
post Dec 2 2005, 11:15 PM
Post #55


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 239
Joined: 26-April 05
From: Bucuresti
Member No.: 45.543



salut , imi poti spune si mie ,pentru curiozitatea mea generala , la ce specialisti care fac doar boxe..si la aia se pricep cel mai bine ?
nu vreau sa par rautacios..dar mi se pare stupida ideea cu "mai bine pastrezi boxele din fabrica si daca dai jos faci o prostie , ca izolare , ca distorsiuni , ca vibratii in usi etc etc....
apa in masina..hmm..hai sa fim seriosi..cu totii am avut o dacie..candva smile.gif eu am avut una din 88 cu 2 ditai boxele pe usi ...si nu mi a plouat vreodata in interior smile.gif nu cred ca trbuie sa speriem omul chiar in halul asta smile.gif;folosirea de dynamat aduce imbunatatiri la calitatea sunetului ,in interiorul masinii, in sensul ca nu iti mai zboara toti decibelii in afara si prin exterior, "raman" inauntru smile.gif si se aude si mult mai putin muzica in afara masinii;eu asa stiu , sper sa nu gresesc si sa imi dati in cap smile.gif ;
la mine la masina , chederul de pe usa laterala , din afara, e prins in 2 puncte...in tabla...si doar pe acolo are cum sa mai intre ceva apa in usa cred;cineva mai sus spunea ca toata apa se scurge prin usa..sincer eu cred ca se scurge"pe usa"..pe afara...ca altfel ar fi cam nasol :)daca masina e pusa la punct si chederele sunt de calitate...pai n ar trebui sa fie apa in usi sau in masina sau etc smile.gif;gresesc cumva?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Luka
post Dec 3 2005, 03:51 PM
Post #56


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.176
Joined: 10-November 04
From: Bucuresti
Member No.: 35.601



Dragos, cred ca faci o mica eroare de intelegere.

Era vorba ca acea firma serioasa (firma de tuning, iar nu producatoare de boxe) a pus in felul urmator problema: daca schimbati difuzoarele stock, nu va putem garanta un sunet mult mai bun la bugetul pe care il aveam eu. Solutii exista intotdeauna si aveau si ei, insa ar fi trebuit sa cheltuiesc mai mult decat eram disponibil.


--------------------
RENAULT Laguna II, 2.0 16 V, Privilege

''Nu viteza ucide, oprirea brusca o face''
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrei Suzuki
post Dec 3 2005, 03:58 PM
Post #57


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.291
Joined: 17-June 04
From: Bucuresti
Member No.: 28.023



A nu se intelege prin firma de tuning(unde s-a interesat el) ceva gen ci&ci sau pit stop.A fost la specialisti care stiu ce vorbesc.


--------------------
2004 Suzuki Ignis 1.3 VVT
2007 Suzuki Swift Sport 1.6 VVT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dragos45550
post Dec 4 2005, 12:15 AM
Post #58


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 239
Joined: 26-April 05
From: Bucuresti
Member No.: 45.543



ok acum mi e clar...succes in continuare...si sa gasesti ceva pe placul tau
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Luka
post Dec 5 2005, 02:41 AM
Post #59


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.176
Joined: 10-November 04
From: Bucuresti
Member No.: 35.601



Pai concluzia am mai spus-o, din pacate am lasat-o moarta sad.gif


--------------------
RENAULT Laguna II, 2.0 16 V, Privilege

''Nu viteza ucide, oprirea brusca o face''
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mihai63569
post Dec 16 2005, 10:36 PM
Post #60


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 5
Joined: 16-December 05
From: Cluj-Napoca (Cluj)
Member No.: 63.562



Mnoa va rog sa scuzati interventia, dar am si eu o oarecare experienta pe audio si poate pot ajuta sa concluzionam cat de cat problemele ridicate de Luka.
- ca sa o iau de la inceput, te sfatuiesc sa te gandesti de la inceput la o configuratie care sa te multumesca si sa faci o singura deplasare la montaj. O configuratie care ti-o recomand este tweetere fata parbriz, medii portiere, ovale 3 cai spate (luneta). Un amplificator de macar 4x75 rms iti va schimba complet sunetul in masina.
- nu iti recomad sub nici o forma difuri sony/blaupunkt. generatia xplode face exact asa cum o cheama. Fidelitatea este execrabila. Pe de alta parte daca nu ai o unitate care sa stie sa cante, infinity sau sony tot aia e.
- apropos de ce zicea Andrei, ca bine zicea, iti recomand si eu fara nici o urma de indoiala dynamat ca material izolant. Cu lemn de pluta am vazut un sistem si e mai mult o improvizatie nereusita. Gasesti placi de pluta la firmele care vand linoleum sau parchet in format 30x30cm, dar inca odata nu iti recomand. Daca tot vrei improvizatie ieftina care sa tina iti recomand spuma polieuritanica. Alt avantaj care il are este ca nu este sensibila la apa si ofera o suprafata neregulata care e buna pentru incinta acustica.
- daca vrei sa iti pui difuri in spate la luneta (ceea ce iti recomand, pentru ca vei avea sunet net superior celui din usi datorita faptului ca portbagajul tau va fi transformat in incinta acustica si este gata antifonat cu mocheta din din el), iti recomand tot MDF ca suport pentru ele. Asta pentru ca de regula difuzoarele sunt grele si deformeaza haionul, plus ca vei avea niste vibratii neplacute. Pentru ca nu am vazut sa iti fi raspuns cineva la intrebare, MDF vine de la medium density fiber si este un material lemnos mult mai rezistent decat palul. Eu nu mai stiu pe nimeni care monteaza sisteme audio sa folosesca pal. Asta nu inseamna ca nu mai sunt. Ca sa fiu mai explicit MDF-ul are proprietati de absortie a vibratiilor mult superioare palului datorita densitatii mai ridicate, nu se umfla ca palul la apa si pote fi vopsit in orice culoare, initial avand o nuanta maro foarte deschisa.
-daca optezi pentru un woofer iti recomand sa nu il instalezi fara un condensator de macar 1 farrad pentru ca wooferul este mare consumator de curent si nu vrei sa ai fluctuatii de fiecre data cand da cu basu.
-ideea am mai vazut-o mai sus dar vreu sa o repet pentru ca este importanta: cauta ca difuzoarele din usi sa aiba magnetul cat mai mare.
-iti recomand difuzoarele cu o sesibilitate de 91Db. Poti sa cobori daca chiar nu gasesti pana la un 90 dar nu mai jos.
-renault (si asta o spun pentru ca am instalt pe ele) au niste incinte de toata prastia (fara nici cea mai mica intentie sa te jignesc!!!) asa ca daca nu vrei sa investesti in crearea unei incinte, mai bine nu schimba inca difurile pana cand vei avea bani, pentru ca oricat de bun ar fi difuzorul nu o sa te poti bucura de el daca zbarnaie usa.
-in ceea ce priveste difurile iti recomand ceea ce ti-a recomandat si Andrei, atata doar ca pe dansul JBL nu l-as pune chiar in frunte (am eu o rafuiala cu el). DLS sunt o firma suedeza care fac doar difuri, ampuri si accesorii, sunt foarte buni si foarte bine apreciati in competiile audio. Ii gasesti pe www.dls.se. Clarion sunt buni dar nu chiar atat de buni. Asa ca mic secret, demo car-urile Clarion au doar unitatea centrala clarion, restul e DLS.
-nu uita sa iei in calcul faptul ca player-ul tau are undeva intre 10-18W putere RMS sau in cosinus sau cum vrei sa-i spui. Adica sa nu iei difuzoare de 54w pentru ca pe player scrie 4x54 sau alte cele. Acolo e scrisa valoarea sinus. Daca nu ai in plan sa iti iei un amplificator, iti sugerez sa alegi ceva in functie de puterea reala a player-ului tau fara sa depasesti un 50w rms.
In ultimul rand, daca nu ai toti banii acuma, strange cateva luni sau cumpara prograsiv cate o componenta, dar sa fie de calitate.
Ca nota de incheiere, au aparut de ceva vreme pe piata firma SAL. Inca sunt circumspect in ceea ce ii priveste pentru ca sunt inca noi pe piata. Am auzit cum suna la ei un golf demo car si am ramas placut surprins. Ce mi-a placut sunt difuzoarele cu membrana de kevlar care au o rezistenta si o fidelitate excelenta. Elementul cel mai important este insa pretul care fata de infinity, DLS, clarion, sony, etc este de dumping efectiv. Nu indraznesc sa ii pun inca alaturi de cei mari, dar sunt extrem de promitatori. Ii gasiti la urmatoarele link-uri:

www.sal.hu
http://www.saimonelectronics.go.ro/

Multa bafta.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

9 Pages V  < 1 2 3 4 5 > » 
Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

2 User(s) are reading this topic (2 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 18th April 2024 - 03:58 PM