IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Ignis - intrebari de incepator

This topic is about Ignis - intrebari de incepator, the author, S_Ignis, wrote about: Va salut pe toti Sunt un proaspat posesor de Suzuki Ignis (VVT, din 2003, 73000 la bord), pe care l-am achizitionat de vreo cateva zile (1,328l, benzi ... To read more just scroll down

3 Pages V   1 2 3 >  
Reply to this topicStart new topic
> Ignis - intrebari de incepator
discovery
post Jan 31 2009, 02:06 AM
Post #1


novice
**

Group: Membri
Posts: 22
Joined: 30-January 09
From: Bucuresti
Member No.: 119.129



Va salut pe toti!

Sunt un proaspat posesor de Suzuki Ignis (VVT, din 2003, 73000 la bord), pe care l-am achizitionat de vreo cateva zile (1,328l, benzina)... Acum ma lupt cu autoritatile pentru inmatriculare, dar si cu micile probleme pe care le are masinuta... Va cer ajutorul pentru cateva informatii si sfaturi:

1. In anuntul celui de la care l-am cumparat, scria ca e varianta GLX. Ce inseamna asta si unde ar trebui sa vad scris?

2. In cartea de identitate a masinii zice ca tipul este MH/Y51S/IGNIS. Imi puteti traduce? Ati gasit pe undeva o ierarhizare a variantelor pe benzina? m-ar interesa foarte mult...

3. Am observat ca nu are prezon antifurt... ale voastre au??? Se poate achizitiona asa ceva? Daca da, de unde?

4. Are o problema la stergatoare (pe viteza cea mai mica, stergatoarele se opresc cam la jumatatea cursei)... imi pare ca temporizatorul este defect... cel de la care l-am luat a spus ca s-a ars o siguranta si dupa ce a schimbat-o a aparut aceasta problema. S-a mai intamplat cuiva asta? Daca da, cum ati rezolvat problema?

5. Cum si cand cupleaza 4 x 4???

6. Un service bun in Bucuresti, ati gasit?

Deocamdata atat, va multumesc anticipat pentru raspunsuri... (orice informatie imi va fi utila).
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cobra21
post Jan 31 2009, 08:36 AM
Post #2


sofer
***

Group: Membri
Posts: 75
Joined: 13-October 08
From: Zalau
Member No.: 118.252



salut in legatura cu cuplarea 4x4 amu la ignis cred ca tot asa se face ca la SX4 trebe sa ai un buton cu care schimbi dar pe asta las la altii care au 4x4, GLX este un model de baza are cateva echipari plus fata de alte modele gen GL, GC, al tau ii cam la mijloc, (GL, GC, GLX, GLX, GS), masina nu vine din fabrica cu pezoane incluse numai daca este un model limitat, nu sunt sigur dar cred ca gasesti in magazine de piese auto, in legatura cu stergatoarele habar nu am,


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrei Suzuki
post Jan 31 2009, 10:28 AM
Post #3


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.291
Joined: 17-June 04
From: Bucuresti
Member No.: 28.023



Stii sigur ca Ignisul tau e 4x4?Eu nu cred ca e.Stiu ca la acea vreme parca nu se faceau 4x4 pe 1,3. Oricum,chiar daca ar fi,la Ignis totul e automat.Atunci cand calculatorul simte fata ca derapeaza putin transmite din cuplu si pe spate.Nu stiu sa-ti zic in ce proportii,dar asta e modul de functionare.


--------------------
2004 Suzuki Ignis 1.3 VVT
2007 Suzuki Swift Sport 1.6 VVT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
enemarian
post Jan 31 2009, 01:36 PM
Post #4


sofer incepator
*

Group: Membri
Posts: 17
Joined: 15-October 07
From: Bucuresti
Member No.: 115.107



CITAT(S_Ignis @ Jan 31 2009, 01:06 AM) *
Va salut pe toti!

Sunt un proaspat posesor de Suzuki Ignis (VVT, din 2003, 73000 la bord), pe care l-am achizitionat de vreo cateva zile (1,328l, benzina)... Acum ma lupt cu autoritatile pentru inmatriculare, dar si cu micile probleme pe care le are masinuta... Va cer ajutorul pentru cateva informatii si sfaturi:

Daca este GLX 4WD este varianta 4x4. Este cuplat permanent, iar distributia fortei de tractiune o face computerul de bord. Nu cauta asadar nici-un buton. Prezonul antifurt poate fi cumparat, eu l-am luat de la reprezentanta Suzuki in Bucuresti, pe Tunari (B&S Motors). La stergatoare, vezi daca lamelele nu sunt prea uzate. Este posibil ca problema sa fie si la motoras?. Nu pot recomanda un service, eu fac toate reviziile la reprezentanta de pe Tunari. Sunt cam scumpi, dar nu am avut probleme de comportament cu ei, au facut totul corect si nu am platit nimic in plus fata de tarifele practicate. In rest, DRUM BUN!


--------------------
Marian E.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
discovery
post Jan 31 2009, 02:46 PM
Post #5


novice
**

Group: Membri
Posts: 22
Joined: 30-January 09
From: Bucuresti
Member No.: 119.129



Va multumesc tuturor pentru raspunsuri.
Cateva date suplimentare:
-> Masina mi-a fost data cu toate actele proprietarului din HU. Printre ele este si fosta carte de identitate (care la ei este de fapt, un card) pe care am gasit, intr-adevar, scris GLX... dar numai atat... fara 4WD. In cartea de identitate din RO, pe care a facut-o intermediarul de la care am cumparat eu masina (un tip deosebit, in care am toata increderea) scrie "tractiune integrala". Posibil sa fi gresit romanii? ... Iar pe masina, pe hayon, in stanga scrie SUZUKI iar in dreapta scrie IGNIS si dedesubt, VVT. Ce parere aveti? pana la urma, ce IGNIS am luat?

-> In legatura cu stergatoarele, cel din spate merge perfect, dar cele din fata, pe viteza mica nu fac cursa completa, iar pe vitezele superioare, desi fac cursa completa, se opresc imediat ce le opresc eu din intrerupator. Nu continua cursa pana la capat...

-> Ultima revizie a fost facuta in Ungaria, pe 30. 09. 2008, la 70000 km. Ma gandesc sa-i fac si eu o revizie pe la 75000, mai pe la vara... decamdata, la finante, mi s-a aprins becul rosu care spune ca nu mai am voie sa fac cheltuieli... smile.gif

In alta ordine de idei... In general, ce se stie despre fiabilitatea motorului? Cam pana la cati km incepe sa se simta uzura? (sa traga mai greu, sa consume ulei etc.)

Multumesc.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
discovery
post Jan 31 2009, 02:55 PM
Post #6


novice
**

Group: Membri
Posts: 22
Joined: 30-January 09
From: Bucuresti
Member No.: 119.129



Scuze! Ultima intrebare trebuia sa sune "de la cati kilometri..."
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrei Suzuki
post Jan 31 2009, 03:20 PM
Post #7


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.291
Joined: 17-June 04
From: Bucuresti
Member No.: 28.023



Cel mai simplu de a afla daca este 4x4 sau nu,uita-te sub masina.Daca are cardan e 4x4,daca n-are nu e.


--------------------
2004 Suzuki Ignis 1.3 VVT
2007 Suzuki Swift Sport 1.6 VVT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
danker62
post Jan 31 2009, 09:17 PM
Post #8


sofer
***

Group: Membri
Posts: 73
Joined: 22-November 08
From: Bucuresti/Titan
Member No.: 118.607



Eu am facut ITP-ul saptamana trecuta, a luat verificarea fara probleme, iar testul de noxe l-a facut de 3 ori chipurile nu-i mergea imprimanta de fapt ii ieseau valorile prea mici, thumbsup.gif masinutza mea are 124k km, de aia cred ca... intretinuta periodic, ulei bun, etc., ...... 200k km fara probleme

This post has been edited by danker62: Jan 31 2009, 09:18 PM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sandor-csaba
post Jan 31 2009, 09:31 PM
Post #9


sofer
***

Group: Membri
Posts: 93
Joined: 27-January 08
From: satu-mare
Member No.: 116.190



peste zece zile implinim un an cu " ignisul meu ".in tot acest timp masina s-a comportat excelent m-a servit pe deplin si sint multumit de alegerea acestei marci.am parcurs cam 10K km si i-am schimbat doar uleiul si filtrele.sper si va doresc tuturor posesorilor de IGNIS sa va bucurati de masina la fel cum ma bucur eu de ea. sa auzim numai de bine!!!!!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
discovery
post Jan 31 2009, 11:09 PM
Post #10


novice
**

Group: Membri
Posts: 22
Joined: 30-January 09
From: Bucuresti
Member No.: 119.129



QUOTE (danker62 @ Jan 31 2009, 09:17 PM) *
Eu am facut ITP-ul saptamana trecuta, a luat verificarea fara probleme, iar testul de noxe l-a facut de 3 ori chipurile nu-i mergea imprimanta de fapt ii ieseau valorile prea mici, thumbsup.gif masinutza mea are 124k km, de aia cred ca... intretinuta periodic, ulei bun, etc., ...... 200k km fara probleme

Wow! felicitari! si la a mea, mi-a spus cel de la care am luat-o si care i-a facut si itp-ul, a iesit valoarea CO2 sub 1g... in conditiile in care euro 4 accepta un maxim de 166g/km. Estimarea de 200k km este foarte incurajatoare, tinand cont si de faptul ca avem totusi un motor cu o capacitate cam micuta...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Florin50070
post Feb 1 2009, 10:01 AM
Post #11


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 280
Joined: 29-June 05
From: Baia Mare (Maramures)
Member No.: 50.063



Ce legatura are capacitatea cilindrica cu durata de viata a motorului?


--------------------
Suzuki Ignis 1.3 GLX++++
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrei Suzuki
post Feb 1 2009, 10:36 AM
Post #12


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.291
Joined: 17-June 04
From: Bucuresti
Member No.: 28.023



Se presupune ca un motor mai mic e fortat mai mult sa traga ceva (caroseria) dupa el.Si..daca-l fortezi mai mult se duce mai repede.Repet,se presupune.Eu nu cred in chestiile astea,dar cam asta e explicatia pe care am tot auzit-o.


--------------------
2004 Suzuki Ignis 1.3 VVT
2007 Suzuki Swift Sport 1.6 VVT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
danker62
post Feb 1 2009, 10:47 AM
Post #13


sofer
***

Group: Membri
Posts: 73
Joined: 22-November 08
From: Bucuresti/Titan
Member No.: 118.607



Nu are nici o importanta capacitatea motorului din punct de vedere al fiabilitatii ( vezi Daewoo Tico), ceea ce conteaza este intretinerea periodica adecvata si un stil de conducere care sa respecte niste parametri.Ca sa nu mai zic de faptul ca 94 de cai raportat la 1 tona masa, nu este chiar asa putin.

This post has been edited by danker62: Feb 1 2009, 10:51 AM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
discovery
post Feb 1 2009, 12:27 PM
Post #14


novice
**

Group: Membri
Posts: 22
Joined: 30-January 09
From: Bucuresti
Member No.: 119.129



Ma refeream tocmai la faptul ca are o putere asa mare, la o capacitate destul de mica... ma gandeam ca in conditiile astea este nevoie de un raport de compresie destul de mare. Foarte posibil sa ma insel... nu am cunostinte prea avansate in mecanica si termodinamica auto.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
xplicit
post Feb 1 2009, 12:53 PM
Post #15


sofer
***

Group: Membri
Posts: 80
Joined: 27-October 08
From: Brasov
Member No.: 118.386



QUOTE (danker62 @ Feb 1 2009, 06:47 AM) *
Nu are nici o importanta capacitatea motorului din punct de vedere al fiabilitatii ( vezi Daewoo Tico), ceea ce conteaza este intretinerea periodica adecvata si un stil de conducere care sa respecte niste parametri.Ca sa nu mai zic de faptul ca 94 de cai raportat la 1 tona masa, nu este chiar asa putin.


omule, glumesti? Masina are 955 de kile si 93 de cai. Facand un mic calcul reiese ca masina are aproape un cal (0,97) pentru fiecare 10 kilograme de masina....deci ma intreb:daca motorul de pe ignis este 'fortat' ca sa duca o caroserie de 950 de kile atunci ce sa zicem de Loganul de 1,4 cu 75 de cai si 1150 de kile. Dupa parerea mea de nespecialist spun ca iti dai seama daca motorul e fortat dupa modul cum masina pleaca de pe loc (adica daca e puturos sau te baga un pic in scaun) alt criteriu dupa care iti dai seama:cand pleci de pe loc, si ii dai talpa...pleci cu scart(fara sa o turezi avand ambreiajuol apasat).
Uite o intamplare de-a mea:
Eu eram intr-o zi in oras si voiam sa ma incadrez pe o strada foarte aglomerata...asa ca m-am bagat, si i-am dat talpa...a Ia ...nu numai ca am plecaat cu scart dar masina a patinat atat de mult pe asfalt incat s-a format fum de la frecarea cauciucului. Ce deduc eu de aici:masina e prea usoara (mai ales pe fata) pentru asa un motoras puternic...repet asta e doar parerea mea de om de rand. Cosumul in schimb e unul ca pentru un motor de 1.5 poate 1.6 (10-11) Dar una peste alta e o masinuta extraordinara...toti baietii din cartier se uita cu admiratie la ea...si o ararta cu degetul la altii(nu, nu ala).



--------------------
23 de ani ..... 93 de cai.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cribo25
post Feb 1 2009, 04:29 PM
Post #16


sofer
***

Group: Membri
Posts: 67
Joined: 31-October 07
From: Bucuresti
Member No.: 115.297



Adaug cite ceva la ce s-a discutat pina acum aici:
raportul CP/greutate 955Kg are avantaje si mici dezavantaje, constatate de cind detin masinuta (un an si 3 luni)

- avantajul principal observat este ca poti urca diverse pante relativ usor daca nu e prea incarcata (2 persoane si ceva bagaj);
depasiri la fel de usoare chiar in panta; demaraj bun in situatii extreme; solicitare mai mica a motorului in regim de croaziera ( 3000- 4000 turatii/min.

- dezavantaje: fiind putin prea usoara la aceasta putere se produce putin balans la demarari cu solicitare de curba, patinarea rotilor la pornire de pe loc cind e mai umed ( deci trebuie sa o simti si sa adaptezi totul la modul in care o cere masinuta).

- compresia motorului este mai mult importanta pt. tipul de benzina folosit - la Ignis fiind 9,5:1 se poate folosi fara probleme benzina de 95 sau 98, daca ar fi fost mai mare de 9,5:1 atunci se se recomanda benzina de 98.

- pentru o prelungire a vietii motorului pe linga intretinerea periodica corecta ( schimb ulei, filtre la timp) schimbarea vitezelor la cuplul optim, aprox. (Cuplu maxim (Nm/rpm) = 118/4100) are oarece efect benefic.


--------------------
Suzuki Ignis 1,3 GLX
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cobra21
post Feb 1 2009, 04:42 PM
Post #17


sofer
***

Group: Membri
Posts: 75
Joined: 13-October 08
From: Zalau
Member No.: 118.252



pai dupa parerea mea motorul o sa tina mai mult decat caroseria, luand in calcul puterea motorului si greutatea masinii (daca gresesc corectati-ma)


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
xplicit
post Feb 1 2009, 04:55 PM
Post #18


sofer
***

Group: Membri
Posts: 80
Joined: 27-October 08
From: Brasov
Member No.: 118.386



QUOTE (cobra21 @ Feb 1 2009, 12:42 PM) *
pai dupa parerea mea motorul o sa tina mai mult decat caroseria, luand in calcul puterea motorului si greutatea masinii (daca gresesc corectati-ma)

tin sa te contrazic. caroseria e destul de firava....


--------------------
23 de ani ..... 93 de cai.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrei Suzuki
post Feb 1 2009, 06:32 PM
Post #19


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.291
Joined: 17-June 04
From: Bucuresti
Member No.: 28.023



Pai el a zis ca motorul o sa tina mai mult decat caroseria.Deci caroseria e mai slaba.Tu zici aceeasi chestie,ca nu e chiar asa de buna caroseria,e firava..


--------------------
2004 Suzuki Ignis 1.3 VVT
2007 Suzuki Swift Sport 1.6 VVT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
discovery
post Feb 2 2009, 10:40 AM
Post #20


novice
**

Group: Membri
Posts: 22
Joined: 30-January 09
From: Bucuresti
Member No.: 119.129



Am lamurit-o si cu tractiunea. Nu este integrala! Ciudat... mi s-a spus ca asa trec ei la toate, datorita nu-stiu-carui cod...

This post has been edited by S_Ignis: Feb 2 2009, 10:42 AM
Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Pages V   1 2 3 >
Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

3 User(s) are reading this topic (3 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 29th March 2024 - 02:31 AM