IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Forester vechi MY06-07 2.0 158CP 4EAT

This topic is about Forester vechi MY06-07 2.0 158CP 4EAT, the author, RickCool, wrote about: Salutare, Dupa luuungi perioade de citire(devorare mai bine spus) a multor forumuri despre Subaru forester atat din afara cat si in RO m-am decis sa p ... To read more just scroll down

2 Pages V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> Forester vechi MY06-07 2.0 158CP 4EAT, Orice info despre acest model este de apreciat!
RickCool
post Jan 11 2012, 10:41 PM
Post #1


sofer incepator
*

Group: Membri
Posts: 15
Joined: 11-February 11
Member No.: 131.300



Salutare,
Dupa luuungi perioade de citire(devorare mai bine spus) a multor forumuri despre Subaru forester atat din afara cat si in RO m-am decis sa postez si aici.
Sper ca nu o dau in bara mai ales ca sunt incepator in chestia asta cu forumuri,asa ca imi cer scuze dinainte daca am facut ceva gresit.
Pe scurt,am tot cautat o masina cu valente nu doar on road ci si ptr mersul mai pe la tara(fara off-road veritabil).Initial ma oprisem la un Subaru forester diesel,noul model,am avut si o testare la activ si am ramas placut impresionat.
A se tine totusi cont ca de obicei am avut numai masini europene majoritatea germane,VW,Mercedes,BMW ,condus Ford si Opel.
Ultima masina, inca in posesie e un MBW 525D modelul 2008 automata,full ..etc cu 197CP.Foarte multumit de ea,nu am avut nici o problema.Stiu ca multi probabil vor ramane masca de ce as vrea sa schimb un BMW seria 5 cu un Subaru forester modelul vechi???
Simplu,chiar daca masina e de vis,implica niste costuri desturi de mari cu asigurarea si impozitul aici unde locuiesc eu.(DE)
Un alt motiv,este faptul ca circul f. mult in RO,si aici pot spune cu mana pe inima ca BMW 525d nu este clar masina de romania,pur si simplu nu ai unde sa mergi cu 197CP, in DE e alta poveste,unde mai pui si faptul ca daca vreau sa merg la tara pot sa imi iau adio de la drum,ce sa mai vorbim despre gropile noastre..
Ultima data tot cu Dacia am ajuns la tara Very Happy
Asadar, "distractia" cu BMW a fost frumoasa(depasiri,mers cu viteza etc..),dar acum trebuie sa schimb masina,contactat virus subaru,altfel nu se poate rezolva.
Acum am o mica problema in a ma hotara daca sa fie manuala sau automata.(prefer automata)
Majoritatea masinilor descrise mai sus erau automate, prefer comoditatea,asa sunt din fire...chiar daca mai penalizeaza un pic din sportivitatea masinii(de fapt la ultimul model asta nici macar nu s-a simtit)
Vreau un forester model vechi model 2.0,158Cp cutie automata
,imi place mai mult,insa nu am citit nici un fel de comentarii despre cutia automata.
Cam tot ce am citit este despre cea manuala.
As dori sa spuna si mie din experientele avute daca Foresterul vechi cu cutie automata este cat de cat OK.
Ce vreau sa spun prin OK?simplu,daca schimba normal,fara socuri,trepidatii sau alte surprize,daca are aceleasi valente "off-road" si aici ma refer la repartizarea tractiunii fata-spate,daca este fiabila si nu in ultimul rand daca e OK in depasiri pe strazile noastre.am spuns OK,nicidecum sa exceleze.
Stiu acum ca nu pot compara cu BMW dar ma intereseaza si aspectul asta,mai ales daca se pot schimba vitezele manual.Am vazut din ce am vizitat pana acum ca are in afara de P R D si optiunea de a comuta pe viteza 1,2,3.Stiu ca de obicei aceste viteze se folosesc ptr frana de motor(cel putin asa foloseam eu pe celelalte masini).
Se pot folosi aceste viteze si ptr mersul normal?ceva gen tip-tronic..?
Exista cineva de aici pe forum care a condus un 4EAT pe o benzinara 2.0?
Am citit multe despre cutia automata de la 2,5XT,dar aceea este alta mancare de peste,are sportshift in plus,se schimba datele problemei.
Probabil ca singurul dubiu pe care il am este daca se poae conduce schimband vitezele si manual utilizand treptele 1,2,3 si cam cat de bine merge masina schimband in modul asta.
E bine de stiu mai ales in cazul unei depasiri cam ce rezerve de putere am in cazul asta.Sunt constient ca nu la fel ca la BMW Smile.
Din pacate nu am gasit nici un fel de informatie despre aceasta cutie,asa ca apelez la ajutorul vostru sa imi impartasiti si voi impresiile voastre sau de ce nu ,experienta in cazul in care detineti o masina ca cea din descriere.
Va multumesc anticipat.

P.S.
normal ca am devenit fan subaru!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Zetics
post Jan 12 2012, 10:42 AM
Post #2


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 462
Joined: 19-February 08
From: Bucuresti
Member No.: 116.423



Bine ai venit in randurile bolnavilor (unii cronici smile.gif ) de Subaru! turned.gif

Din start te anunt ca eu nu pot sa-ti ofer informatiile cerute pentru ca n-am condus niciodata asa ceva (de fapt n-am condus niciodata cutie automata punct).
Doar voiam sa te atentionez asupra unor aspecte, de genul cutia automata are (doar) 4 trepte, iar tu venind de pe nemtesti si probabil obisnuit cu vreo 6-7-8 trepte sa nu fii suprins.
De asemenea, eram curios daca vrei musai 2.0 sau merge si 2.5 XT - evident cu penalizari la impozit si consum.
Presupun ca masina o vei lua din DE, pentru ca aici foarte slab cu automatele, in schimb acolo am vazut ca sunt/erau mai multe disponibile.
Tine-ne la curent cu ce se mai intampla si bine ai venit! thumbsup.gif


--------------------
Hyundai Accent 2005 1.6 16V 105CP
Subaru Forester 2006 2.5XT 230CP
Save the trees... eat more beavers!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
solmar
post Jan 12 2012, 01:36 PM
Post #3


specialist
******

Group: Membri
Posts: 3.551
Joined: 15-July 09
From: Costa del Sol
Member No.: 120.468



Nici eu n-am stiut ce sa-ti raspund, ca n-am condus jucaria pe care o vrei tu. Dar din moment ce ai gasit sub-aria subaru cred ca mai bine trimiti un PM celor care au asa ceva (daca-i gasesti acolo, eventual poti sa incerci si pe topicul cu totul despre masina mea). Ai mai multe sanse sa primesti un raspuns rapid mai ales ca tu cauti ceva punct ochit/punct lovit... pe langa faptul ca nu sunt extrem de multi subaristi in general.

Ieri am citit ca vanzarile de anul trecut au scazut cu 30%, asta ca sa-mi destrame parerea ca Subaru inceput sa aiba priza la public si s-au inmultit in trafic.

This post has been edited by solmar: Jan 12 2012, 01:37 PM


--------------------
Skoda, Subaru, Noul Tucson...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
RickCool
post Jan 12 2012, 02:53 PM
Post #4


sofer incepator
*

Group: Membri
Posts: 15
Joined: 11-February 11
Member No.: 131.300



QUOTE (Zetics @ Jan 12 2012, 11:42 AM) *
Bine ai venit in randurile bolnavilor (unii cronici smile.gif ) de Subaru! turned.gif

Din start te anunt ca eu nu pot sa-ti ofer informatiile cerute pentru ca n-am condus niciodata asa ceva (de fapt n-am condus niciodata cutie automata punct).
Doar voiam sa te atentionez asupra unor aspecte, de genul cutia automata are (doar) 4 trepte, iar tu venind de pe nemtesti si probabil obisnuit cu vreo 6-7-8 trepte sa nu fii suprins.
De asemenea, eram curios daca vrei musai 2.0 sau merge si 2.5 XT - evident cu penalizari la impozit si consum.
Presupun ca masina o vei lua din DE, pentru ca aici foarte slab cu automatele, in schimb acolo am vazut ca sunt/erau mai multe disponibile.
Tine-ne la curent cu ce se mai intampla si bine ai venit! thumbsup.gif


Zetics,multmumesc ptr raspuns.
Da,sunt constient ca are doar 4 trepte smile.gif.Un 2.5XT nu prea m-ar tenta ptr. ca care autonomia destul de redusa si e cam gurmanda,plus ca daca as monta un lpg atunci aspirata e singura solutie.Mai degraba as lua un 2.5 aspirat,am vazut aici,din pacate e doar Euro 3 si daca as vrea sa o inscriu in Ro mai tarziu cred ca platesc prea mult..asta e singurul lucru care ma retine sa nu iau un 2.5 aspirat.
Din pacate nu prea am vazut multe persoane cu cutie automata pe o aspirata in aria subaru.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Zetics
post Jan 12 2012, 05:01 PM
Post #5


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 462
Joined: 19-February 08
From: Bucuresti
Member No.: 116.423



In cazul asta, nu ai putea sa cauti mai bine un Outback automata pe LPG de 2.5? Cel putin cea cu cutie manuala mi s-a parut vioaie. E adevarat ca preturile sunt sensibil mai piparate decat la Forester, dupa cate vad pe mobile.de!
La noi vad ceva de genul, si fiind 2007 nu mai ai probleme cu inmatriculatul.
Din ce spui tu ca ai nevoie, fii sigur ca merge si outback-ul aproape peste tot pe unde si merge si foresterul. Coforumistul nostru Cezar sta marturie! drive.gif


--------------------
Hyundai Accent 2005 1.6 16V 105CP
Subaru Forester 2006 2.5XT 230CP
Save the trees... eat more beavers!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
RickCool
post Jan 12 2012, 09:50 PM
Post #6


sofer incepator
*

Group: Membri
Posts: 15
Joined: 11-February 11
Member No.: 131.300



QUOTE (Zetics @ Jan 12 2012, 06:01 PM) *
In cazul asta, nu ai putea sa cauti mai bine un Outback automata pe LPG de 2.5? Cel putin cea cu cutie manuala mi s-a parut vioaie. E adevarat ca preturile sunt sensibil mai piparate decat la Forester, dupa cate vad pe mobile.de!
La noi vad ceva de genul, si fiind 2007 nu mai ai probleme cu inmatriculatul.
Din ce spui tu ca ai nevoie, fii sigur ca merge si outback-ul aproape peste tot pe unde si merge si foresterul. Coforumistul nostru Cezar sta marturie! drive.gif

yoy...arata f.f. bine si ca sa fiu sincer suspect de ieftina...am gasit ceva in genul aici dar e mai scumpa cu vreo 2 kile...normal,rulata in DE.
as vrea totusi o masina rulata pe drumurile astea,iar daca am posibilitatea asta e mai bine sa o iau de aici.am incredere mai multa totusi smile.gif
m-as rezuma totusi la un forester vechi,e mai mic,asigurare mai mica,nu sare in ochi.ultima data cand am fost acasa in vara am avut impresia ca voi fi saltat cu tot cu masina de anumiti indivizi...smile.gif
Un alt mare dezavantaj ptr care nu mai vreau masina de 5m lungime este parcarea in oras(crede-ma aici e o nebunie sa reusesti sa gasesti o parcare ptr masina mai lunga de 4-4,5m..).
ma tot bate gandul la foresterul asta , mi se pare ca arata f. bine..salivez la gandul ca as putea sa conduc masinuta asta,mai ales in RO unde fac majoritatea vacantelor si drumurilor.
pana la urma daca nu e chiar nemaipomenita o automata (desi e greu sa treci inapoi la "mestecatul batului") pot alege si o manuala..am inteles ca trebuie sa fii mai atent la plecarea de pe loc,chiar asa este?
e vreun truc anume fata de un FWD?
ia-ta aici o masina faina care mai are si GPL montat pe ea direct de dealerul subaru.




Go to the top of the page
 
+Quote Post
solmar
post Jan 12 2012, 10:34 PM
Post #7


specialist
******

Group: Membri
Posts: 3.551
Joined: 15-July 09
From: Costa del Sol
Member No.: 120.468



Nu e nici un truc, e mai zmucita cutia. Si eu am patit-o prima oara chiar cu masina de test. Dar te obisnuiesti imediat. Dealerul a tinut sa-mi spuna ca in 90% din cazuri toti patesc la fel la primul contact cu masina.


--------------------
Skoda, Subaru, Noul Tucson...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Titi1988
post Jan 12 2012, 10:36 PM
Post #8


disperat..dupa masini
******

Group: Membri
Posts: 1.395
Joined: 4-November 07
From: Cluj
Member No.: 115.339



voua va merg link-urile? scuze de off


--------------------
Nissan Primera Acenta 1.6i 109 cp 2007
Dacia Logan MCV Ambiance 1.5 dCi 70 cp 2007
Dacia Logan MCV Laureate 1.5 dCi 85 cp 2009
Dacia Lodgy Laureate 1.5 dCi 110 cp 2014
Go to the top of the page
 
+Quote Post
RickCool
post Jan 12 2012, 11:20 PM
Post #9


sofer incepator
*

Group: Membri
Posts: 15
Joined: 11-February 11
Member No.: 131.300



QUOTE (solmar @ Jan 12 2012, 11:34 PM) *
Nu e nici un truc, e mai zmucita cutia. Si eu am patit-o prima oara chiar cu masina de test. Dar te obisnuiesti imediat. Dealerul a tinut sa-mi spuna ca in 90% din cazuri toti patesc la fel la primul contact cu masina.

scuze,nu stiu care e faza ,cred ca nu m-am prins inca care e treaba cu linkurile..
primul link http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDeta...mp;pageNumber=1
al doilea http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDeta...mp;pageNumber=1
am incercat cu Post Link si nu inteleg de ce nu merge...
solmar,cum adica mai smucita putin? smile.gif

This post has been edited by RickCool: Jan 12 2012, 11:21 PM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Zetics
post Jan 12 2012, 11:30 PM
Post #10


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 462
Joined: 19-February 08
From: Bucuresti
Member No.: 116.423



Cutia manuala de pe 2.0 mi se pare ca are treptele destul de lungi si deci plecatul de pe loc cateodata pare mai ciudat, depinde si cum te obisnuiesti cu ambreiajul. Singura chestie la care sa fii atent este sa nu patinezi prea mult ambreiajul, se impute imediat. Pentru chestii mai delicate, de genul urcatul unei borduri, este recomandat sa folosesti reductorul care este sfant in cazul asta, urci usor, nu trebuie sa turezi motorul si protejezi si discul de ambreiaj.


--------------------
Hyundai Accent 2005 1.6 16V 105CP
Subaru Forester 2006 2.5XT 230CP
Save the trees... eat more beavers!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
solmar
post Jan 13 2012, 12:02 AM
Post #11


specialist
******

Group: Membri
Posts: 3.551
Joined: 15-July 09
From: Costa del Sol
Member No.: 120.468



E un gest reflex schimbatul vitezelor si nu stiu cum sa explic, nici nu-mi dau seama daca ridic piciorul de pe pedala repede, incet sau altfel. Pur si simplu la primul contact, venit de pe alte masini, majoritatea cu cutie manuala, am reusit sa-i dau in nas, spre satisfactia dealerului care a mai marcat un "impiedicat" la raboj. Parca pedala e mai tare decat la ce-am condus inainte.


--------------------
Skoda, Subaru, Noul Tucson...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
RickCool
post Jan 13 2012, 12:19 AM
Post #12


sofer incepator
*

Group: Membri
Posts: 15
Joined: 11-February 11
Member No.: 131.300



QUOTE (Zetics @ Jan 13 2012, 12:30 AM) *
Cutia manuala de pe 2.0 mi se pare ca are treptele destul de lungi si deci plecatul de pe loc cateodata pare mai ciudat, depinde si cum te obisnuiesti cu ambreiajul. Singura chestie la care sa fii atent este sa nu patinezi prea mult ambreiajul, se impute imediat. Pentru chestii mai delicate, de genul urcatul unei borduri, este recomandat sa folosesti reductorul care este sfant in cazul asta, urci usor, nu trebuie sa turezi motorul si protejezi si discul de ambreiaj.

mda...si cum mie imi place asa de mult sa schimb vitezele...la toti cu manuala numai asta ma citit,sa evit patinarea ambreiajului,sincer,nu prea vad cum,imi e greu de inchipuit...normal e vorba si de obisnuinta.
aici un clip fain despre cum se poate conduce un forester,aviz amatorilor,nu incercati asta smile.gif
http://www.youtube.com/watch?v=4S9HKvxLIgo

Go to the top of the page
 
+Quote Post
solmar
post Jan 13 2012, 12:35 AM
Post #13


specialist
******

Group: Membri
Posts: 3.551
Joined: 15-July 09
From: Costa del Sol
Member No.: 120.468



Pai in mod normal nici nu ajungi la patinarea ambreiajului - la mers pe sosea sau pe light off road/drumuri forestiere n-are voie/unde sa patineze. Daca te apuci sa iei la remorca un camion (si in plus il tractezi si in marsarier) sau te bagi in mocirla atunci ai toate sansele sa "vezi" cum miros ferodourile, adica trebuie sa o duci in extremis. Re clip - intradevar pe serpentine, in urcare, in sprinturi da clasa. Iar eu vorbesc din experientele mele cu varianta pe motorina, cele pe benzina trebuie sa fie si mai sprintare.


--------------------
Skoda, Subaru, Noul Tucson...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
RickCool
post Jan 13 2012, 12:54 AM
Post #14


sofer incepator
*

Group: Membri
Posts: 15
Joined: 11-February 11
Member No.: 131.300



QUOTE (solmar @ Jan 13 2012, 01:35 AM) *
Pai in mod normal nici nu ajungi la patinarea ambreiajului - la mers pe sosea sau pe light off road/drumuri forestiere n-are voie/unde sa patineze. Daca te apuci sa iei la remorca un camion (si in plus il tractezi si in marsarier) sau te bagi in mocirla atunci ai toate sansele sa "vezi" cum miros ferodourile, adica trebuie sa o duci in extremis. Re clip - intradevar pe serpentine, in urcare, in sprinturi da clasa. Iar eu vorbesc din experientele mele cu varianta pe motorina, cele pe benzina trebuie sa fie si mai sprintare.

da,ma refeream strict la plecare de pe loc, mai ales parcarea laterala cu spatele in care chiar trebuie cateodata sa patinezi ambreiajul..cel putin asa era ultima data la mine cand am condus o manuala biggrin.gif
ce parere aveti de o aspirata de 2.5? cool.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
solmar
post Jan 13 2012, 09:46 AM
Post #15


specialist
******

Group: Membri
Posts: 3.551
Joined: 15-July 09
From: Costa del Sol
Member No.: 120.468



Nu te speria ca e vreo masina ciudata, o tii din ambreiaj/pedala ca pe orice alta masina. Iti faci prea multe griji. N-am condus variantele pe benzina asa ca nu stiu ce sa-ti raspund.


--------------------
Skoda, Subaru, Noul Tucson...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
alias
post Jan 13 2012, 11:37 AM
Post #16


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 288
Joined: 27-May 09
Member No.: 120.074



eu am avut pe automata pe Outback si pe Impreza dar nu cutia la care te referi tu. Am mers inca cu cutia la care te referi si mi-a placut.


--------------------
Subaru Forester 2008
ex Subaru Impreza 2008
ex Subaru Outback 2005
Go to the top of the page
 
+Quote Post
RickCool
post Jan 13 2012, 09:04 PM
Post #17


sofer incepator
*

Group: Membri
Posts: 15
Joined: 11-February 11
Member No.: 131.300



QUOTE (alias @ Jan 13 2012, 12:37 PM) *
eu am avut pe automata pe Outback si pe Impreza dar nu cutia la care te referi tu. Am mers inca cu cutia la care te referi si mi-a placut.

alis,multumesc ptr raspuns,pana acum esti singurul pe care l-am intalnit pana acum pe forum si care a avut experienta cu o astfel de cutie.poti sa mai detaliezi un pic?

This post has been edited by RickCool: Jan 13 2012, 09:05 PM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
alias
post Jan 13 2012, 09:10 PM
Post #18


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 288
Joined: 27-May 09
Member No.: 120.074



QUOTE (alias @ Jan 13 2012, 11:37 AM) *
eu am avut pe automata pe Outback si pe Impreza dar nu cutia la care te referi tu. Am mers inca cu cutia la care te referi si mi-a placut.

phui, nici eu nu inteleg ce am scris smile.gif)
voiam sa-ti spun de fapt ca am avut doua Subaru cu cutie automata, insa cu o alta cutie decat cea de pe 2L aspirat. Zilele astea cautand un Forester am mers si cu 2 aspirate cu cutie automata. Mi-au placut, diferenta este ca nu au si "Sport". In rest cutia este ok, mai mult pe tractiune decat pe viteza.


--------------------
Subaru Forester 2008
ex Subaru Impreza 2008
ex Subaru Outback 2005
Go to the top of the page
 
+Quote Post
RickCool
post Jan 15 2012, 12:40 AM
Post #19


sofer incepator
*

Group: Membri
Posts: 15
Joined: 11-February 11
Member No.: 131.300



are cineva idee ce diferenta este intre o manuala si o automata dpdv al tractiunii?am citit f. multe despre ele si nu mai inteleg nimic.Unii spun ca cea auto merge ca un FWD si schimba in AWD doar cand depisteaza o pierdere de aderenta pe spate,altii spuneau ca doar in vitezele a 1-a si a-2 e AWD apoi se comporta ca un FWD sau ca e 90% FWD in mod normal apoi la pierderea tractiunii pe spate se transfera pana la 55%?
La manual am inteles ca e in permanenta 50-50 repartizat.
Care ar fi mai buna atunci din punct de vedere al tractiunii permanente,manuala sau automata?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Zetics
post Jan 15 2012, 11:15 AM
Post #20


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 462
Joined: 19-February 08
From: Bucuresti
Member No.: 116.423



Cand mi-am cumparat eu primul forester, 2.0 aspirat, in datele tehnice era trecut la ambele, si la manuala si la automata ca este 50:50 permanent, si doar pentru 2.5XT era 45:55.
Oricare ar fi insa procentele, cu exceptia STI sau mai stiu ce avioane care nu stiu ce fel de transmisii au, restul sunt AWD permanent si nu variaza raportul, din cate stiu.


--------------------
Hyundai Accent 2005 1.6 16V 105CP
Subaru Forester 2006 2.5XT 230CP
Save the trees... eat more beavers!
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Pages V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

2 User(s) are reading this topic (2 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 19th April 2024 - 03:51 PM