IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Forester 2.0XS T-D. Ce ne place si ce nu

This topic is about Forester 2.0XS T-D. Ce ne place si ce nu, the author, LooLee, wrote about: De curand sunt proaspatul posesor al unui Subaru Forester 2.0XS T-D, nivel de echipare 2N (full), fabricatie 2009. Ca sa nu incep acest topic de genul ... To read more just scroll down

 
Reply to this topicStart new topic
> Forester 2.0XS T-D. Ce ne place si ce nu, Model 2009
LooLee
post Feb 8 2009, 06:04 PM
Post #1


rider on the storm
****

Group: Membri
Posts: 213
Joined: 19-February 05
From: Galati (Galati)
Member No.: 40.748



De curand sunt proaspatul posesor al unui Subaru Forester 2.0XS T-D, nivel de echipare 2N (full), fabricatie 2009.
Ca sa nu incep acest topic de genul “ce super masina…si atat” am asteptat sa parcurg cca 2000 km sa-mi pot face cat de cat o parere. O parere care ii poate ajuta sau nu si pe alti doritori de noul Forester, sau poate pur si simplu…”e bine de stiut”.
Trebuie sa pecizez de la bun inceput ca toate remarcile pe care le voi insira sunt fondate pe experienta mea ca sofer, gusturi proprii, comparatia cu Sebringul pe care il conduc de 4 ani, comparatia cu putinele masini cu care am facut cate un drive test sau am mers fie ca sofer, fie ca pasager pe distante scurte.
Asa ca voi cauta sa fiu cat mai obiectiv cu putinta.
Fara a tine de cont de o ordine anume o sa incep in maniera una calda, una rece:
Ce-mi place:
Oglinzile retrovizoare exterioare, de mari dimensiuni care confera o vizibilitate foarte buna;
Ce nu-mi place:
Dezaburirea oglinzilor retrovizoare exterioare se produce greu, in cateva minute. Daca este umiditate mare afara am sesizat ca poate dura si pana la 5-10 minute;
Ce-mi place:
Suprafata vitrata a masinii este mare. Daca exista si trapa atunci chiar ca interiorul este scaldat in lumina. Vizibilitatea este foarte buna;
Ce nu-mi place:
Pe vreme rece si ploaie sistemul de dezaburire nu este 100% eficient, geamurile portierelor din spate fiind partial dezaburite, iar geamurile fixe din spate ramanand aburite continuu;
Ce-mi place:
Sitemul de lumini este grozav. Raportat la alte masini conduse pe timp de noapte pot spune ca in Forester m-am simtit cel mai relaxat din acest punct de vedere. De asemenea trecerea la faza lunga se face prin amplificarea fazei scurte ceea ce aproape ca dubleaza intensitatea luminii. De exemplu la Sebring trecerea la faza lunga se face prin stingerea celei scurte si aprinderea celei lungi, lucru care pe timp de noapte s-a dovedit a fi chiar enervant, lumina fiind slaba;
Ce nu-mi place:
Logo Subaru de pe jenti este fad, aproape insesizabil. Mi-ar fi placut sa fie mai distinct si distins gen cel de pe grila fata si portbagaj;
Ce-mi place:
Motorul Boxer Diesel este pur si simplu superb. Pana acum nu am condus decat masini cu motoare pe benzina, mereu m-am ferit de diesel, dar acesta cred ca le intrece pe toate. La viteze de croaziera nu se sesizeaza caracterul diesel de niciun fel, chiar si la viteze mici zgomotul este usor sesizat si usor de tolerat. Prin comparatie cu Volvo XC60 si BMW X3, ambele incercate, Boxer Diesel este super silentios. Chiar ma incanta acest lucru, cu atat mai mult cu cat am luat masina fara un drive test cu dieselul;
Ce nu-mi place:
Pe carosabil umed sau murdar, luneta se murdareste aproape instant, dupa cateva sute metri, desi banuiesc ca asta este boala tuturor SUVurilor. Are stergator pentru luneta, dar va trebui sa ma obisnuiesc sa-l folosesc. La sedan nu exista aceasta problema;
Ce-mi place:
Daca asculti piese in format mp3 bine prelucrate, sistemul audio cu SRS (Circle Surround Automotive), este chiar placut, aproape ca te simti ca intr-un home cinema;
Ce nu-mi place:
Asa cum spuneam sistemul audio cu SRS reda fidel, dar fara forta, desi exista subwoofer, nu prea are acel dum-dum;
Ce-mi place:
Magazia cu 6 CDuri cu mp3, cca 1000 de piese mp3. Mi-am permis chiar discografii intregi. Citirea CDurilor si navigatia printre foldere este usoara, gratie si comenzilor de pe volan;
Ce nu-mi place:
Desi am folsit un MP4 player de calitate conexiunea cu mufa AUX nu se realizeaza corespunzator si toate sunetele parazite sunt transmise difuzoarelor. De asemenea in modul AUX pe display este afisat doar AUX fara a putea interactiona cu playerul prin intermediul conezilor. Asa ca schimbarea melodiilor, a folderelor se face fie tactil, fie bagand capul in cotiera, fie tragand masina pe dreapta. Din aceste motive am si renuntat la utilizarea acestui mod, cele 6 CDuri mp3 fiind arhisuficiente;
Ce-mi place:
Diplayul din consola de mari dimensiuni, afisajul fiind mare si pe mai multe randuri;
Ce nu-mi place:
Bordul multicolor. LCDul compurerului de bord este alb, al consolei un alb mai murdar, LEDurile comenzilor sunt rosii, unele portocalii, cadranele albastre cu rama alba, acele cadranelor portocalii, lumina ambientala albastra. Apropo lumina ambientala albastra din consola si plafon este de slaba intesitate, nicidecum puternica cum este prezentata in fotografiile de pe site. Personal acest lucru imi place asa cum este;
Ce-mi place:
Suportul pentru pahare si cotiera banchetei din spate. Foarte ingenioase, foarte utile;
Ce nu-mi place:
Plasticul argintiu din bord are o nuanta, cel din consola centrala alta (mai deschisa);
Ce-mi place:
Spatiul de sub cotiera centrala este generos, incap multe lucruri;
Ce nu-mi place:
Spatiul de sub cotiera centrala este deschis, parca ar fi inceput si neterminat, putea fi o trapa pe post de capac;
Ce-mi place:
Suportul pentru ochelari. Foarte util;
Ce nu-mi place:
Scaunele nu au suport lombar. Chiar nu-mi place;
Ce-mi place:
Lateralele scaunelor tin destul de bine spatele, scaunele fiind relativ mici;
Ce nu-mi place:
Tapiteria de piele nu este foarte flexibila. Daca esti imbracat cu blugi cu nasturi si fermoare metalice la buzunarele de la spate, acestea se vor imprima in tapiterie, care isi va reveni destul de greu la forma initiala. De asemenea zona cu piele perforata este pacatoasa pentru ca retine mizeria;
Ce-mi place:
Finalul superior al cursei ambreiajului are un salt fortat care tine pedala rigida si ridicata. Am uneori prostul obicei de a sta cu stangul pe ambreiaj, moment cand realizez ca il tin si usor calcat. Acum s-a rezolvat problema;
Ce nu-mi place:
Cursa ambreiajului este rigida, trebuie apasat un pic;
Ce-mi place:
Directia si feedbackul volanului sunt grozave, prompte. Frumos. Imi place;
Ce nu-mi place:
Comenzile pentru incalzirea scaunelor sunt anapoda, sub cotiera. Pana m-am obisnuit tactil, ridicam cotiera;
Ce-mi place:
Cutia de viteze. Precisa. Usor imprecisa la marsarier;
Ce nu-mi place:
Levierul franei de mana. Inestetic. Parca nu e de acolo;
Ce-mi place:
Demarajul. Pur si simplu ador demarajul acestei masini;
Ce nu-mi place:
Senzorul pentru centura, de fapt sunetul de avertizare, timp de …1-2 minute. Acut. Tare. Enervant;
Ce-mi place:
La o viteza de croaziera de 120 km/h in treapta 6, este o adevarata placere sa conduci. Chiar este.
Ce nu-mi place:
Am urat cel putin la inceput faptul ca nu gaseam o pozitie confortabila la volan si imi amortea piciorul drept. La nicio masina nu am simtit atat de acut acest lucru. Incep sa ma obisnuiesc.
Ce-mi place:
Franele. Stie sa franeze. Discuri fata, discuri spate;
Ce nu-mi place:
Trancanitul care se aude in interior dinspre zona portbagajului, desi la fel banuiesc ca asta e o problema generala a SUVurilor;
Ce-mi place:
Suspensiile orientate spre comfort si cum ruleaza pe drumuri denivelate;
Ce nu-mi place:
Trece neobservata pe strada. Designul nu e dezagreabil, dar e usor sec, nu prea are sarm;
Ce-mi place:
Culoarea Dark Grey, adica un gri foarte inchis, aproape negru. Se potriveste perfect cu desgnul masinii, parerea mea;
Ce-mi place si ce nu-mi place…
Poate mai sunt si latele si imi scapa acum. Poate o sa mai descopar pe parcurs.
Inca nu am fost in off road, decat asa…foarte subtire…e prea noua
O sa vad.
Si cateva poze…

Pana data viitoare...numai bine.
Attached File(s)
Attached File  ext1.jpg ( 381.07K ) Number of downloads: 30
Attached File  ext2.jpg ( 465.76K ) Number of downloads: 45
Attached File  ext3.jpg ( 514.52K ) Number of downloads: 55
Attached File  ext4.jpg ( 509.54K ) Number of downloads: 54
Attached File  int1.jpg ( 416.61K ) Number of downloads: 85
Attached File  int2.jpg ( 381.25K ) Number of downloads: 49
Attached File  int3.jpg ( 398.27K ) Number of downloads: 42
 


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
LooLee
post Feb 8 2009, 06:23 PM
Post #2


rider on the storm
****

Group: Membri
Posts: 213
Joined: 19-February 05
From: Galati (Galati)
Member No.: 40.748



Inca o precizare:
Radacini vs Subaru MT: Radacini Wins!
De la Radacini am obtinut un discount echivalent cu 3.75 curs euro, desi la data achizitiei cursul era de 4.30. Covorase si alte nimicuri nu se mai pun la socoteala. Mi-a convenit. Livrarea in 2 zile, miercuri platita, vineri adusa acasa.
Discountul Subaru MT a fost destul de slabut, dar a fost...


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
M A R I A N
post Feb 8 2009, 08:24 PM
Post #3


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 2.274
Joined: 9-February 06
From: Between VT & MA
Member No.: 67.555



Unde umbli, frate, cu masina ca nu te-am prea vazut prin oras? biggrin.gif

Super masina, s-o stapanesti sanatos!
Descrierea foarte completa, cred ca ii va ajuta si pe altii.
Cu un lucru nu sunt de acord - masina trece neobservata pe strada - sa stii ca eu si multi dintre cunoscutii mei ne oprim cand vedem un Forester pe strada si-l analizam minute in sir. Deci, daca vezi un sofer de Outback belindu-se la masina ta, sa stii ca eu sunt... biggrin.gif

Dupa ce am luat masina de la Subaru Iasi am auzit si eu niste zvonuri de bine legate de Radacini. Nu stiu insa daca mi-ar fi dat reducerea de ~1000 euro pe care am obtinut-o la Iasi.

Foarte frumos decorul de la gradina botanica! biggrin.gif

This post has been edited by M A R I A N: Feb 8 2009, 08:25 PM


--------------------
Toyota Prius
Subaru Legacy 2016
Subaru Outback 2015
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hdi
post Feb 8 2009, 09:59 PM
Post #4


subarugeot
******

Group: Membri
Posts: 1.484
Joined: 11-December 08
Member No.: 118.741



LooLee,
Sa o stapanesti sanatos si sa te bucuri de ea. Este foarte frumoasa.
Eu cand am decis sa-mi iau un Subaru, un factor important in luarea deciziei a fost si prezenta sa discreta. Exista si un concept: a aparea fara a epata. Incearca sa vezi lucrurile asa, accepta ca Subaru trebuie sa fie mai altfel pe alocuri si probabil 1/2 din "nu-mi place" vor deveni "imi place".
Bine ai venit si treci si pe la topicul de Prezentari, http://masini.ro/forum/content/Subaru/2095...u-Welcome-Area/ , sa ne spui cateva cuvinte despre tine.


--------------------
スバル Subaru Outback 2.0D AC 150cp Obsidian Black Pearl - Peugeot 307 1.6 HDI 110cp Rouge Lucifer
Mandru posesor al uneia dintre ultimele KATANA autentice. Ce au facut dupa? Doar arme de foc ...
"Unii au impresia ca au tractiune integrala altii chiar o au!" razvan p.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
LooLee
post Feb 9 2009, 01:46 PM
Post #5


rider on the storm
****

Group: Membri
Posts: 213
Joined: 19-February 05
From: Galati (Galati)
Member No.: 40.748



Multumesc hdi pentru invitatie pe care de altfel am onorat-o.
M A R I A N, distractia abia incepe, o am de abia 2 saptamani si vreo 2 zile.
Mi-ar placea un meeting Subaru...aici pe zona Moldovei...sau ma rog, unde o fi... whistling.gif


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Marius30562
post Feb 9 2009, 03:01 PM
Post #6


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 420
Joined: 9-August 04
From: Sibiu (Sibiu)
Member No.: 30.555



Felicitari pentru achizitie.
Si eu am unul similar (dar varianta de echipare medie - am eu ceva impotriva scaunelor din piele).

Toate punctele cu + le confirm.
Cele cu - , o parte tine de acomodarea cu masina, o alta tine de perceptia subiectiva a fiecaruia si de ce masina ai condus anterior.

Referitor la cutia de viteze - eu am 4800 km cu ea (maine fac revizia de 5000, caci, pe sfarsitul saptamanii am programate niste drumuri mai lungi ce ma vor duce pe la 7000 km - acum s-a ”lasat” si intra smooth si precis in viteze (inclusiv marche-arriere).
Singura treapta in care inca ”agata” este a II-a - in special la retrogradare si mai ales daca vreau sa schimb rapid vitezele.
In rest, cutia este excelent etajata si, intr-adevar, treapta a VI-a nu este pusa doar pentru marketing.

Motorul trage exceptional si, pe drumurile virajate, in panta si alunecoase - Subaru SAWD is The King !

Asa cu am spus, maine am programata revizia de 5000 km.
Cu ocazia asta, am sa ma uit daca si ce tip de diferential are pe spate.

Revin cu impresii, informatii si preturi dupa revizie.

Toate cele bune !


--------------------
To own one is to love one !
Subaru Forester 2.0 Diesel - Boxer Diesel
Ex. :Kalos 3u 1.4 16V
Go to the top of the page
 
+Quote Post
LooLee
post Feb 9 2009, 03:10 PM
Post #7


rider on the storm
****

Group: Membri
Posts: 213
Joined: 19-February 05
From: Galati (Galati)
Member No.: 40.748



5000 km? Curios. Mie mi-au spus sa vin intre 2500 si 3000 km si asta doar pentru schimbul uleiului. Cica ar veni din fabrica cu un soi de ulei sintetic care ar trebui schimbat la km mentionati anterior.
De altfel si in carnetul de service prima revizie este mentionata la 2000 - 3000 km (toate modelele), urmatoarea fiind 15000 km sau 12 luni, dupa caz.
Ar fi interesant de stiut, de ce aceasta discrepanta?


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mike.omega
post Feb 9 2009, 04:01 PM
Post #8


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 6.522
Joined: 12-May 04
From: Constanta
Member No.: 25.186



Avand in vedere ca este un topic dedicat masinii tale, acesta va fi mutat in aria unde membrii isi prezinta masina (adica aici ) in urmatoarele 24h.


--------------------
Daewoo Nubira II 1.6 GPL

http://viatacudba.blogspot.com/
Go to the top of the page
 
+Quote Post
LooLee
post Feb 9 2009, 04:32 PM
Post #9


rider on the storm
****

Group: Membri
Posts: 213
Joined: 19-February 05
From: Galati (Galati)
Member No.: 40.748



Nicio problema. Cum doriti. Mutati-l. Din punctul meu de vedere topicul trateaza un model al unei marci sub aspectul "ce imi place si ce nu", sub forma unei liste deschise care poate fi completata si de alti doritori, lucru care ar fi indicat pentru a obtine in final informatii cat mai obiective si reale cu privire la acest model. Topicul are caracter informativ asupra modelului si nu personal, cu exceptia fotografiilor postate.
Dar e doar punctul meu de vedere. You're the Boss. whistling.gif


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mike.omega
post Feb 9 2009, 05:58 PM
Post #10


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 6.522
Joined: 12-May 04
From: Constanta
Member No.: 25.186



Ah, ok smile.gif Atunci facem altfel biggrin.gif Redenumim topicul astfel incat sa aflam ce place si ce nu place tuturor wink.gif


--------------------
Daewoo Nubira II 1.6 GPL

http://viatacudba.blogspot.com/
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Marius30562
post Feb 10 2009, 10:52 AM
Post #11


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 420
Joined: 9-August 04
From: Sibiu (Sibiu)
Member No.: 30.555



Am revenit de la revizia de 5000 km.
In fapt, s-au verificat lichidele + o verificare vizuala (burdufuri planetare, amortizoare, etc) + pus computerul pt. verificarea dilutiei (uleiului daca am inteles bine) si verificarea filtrului de particule.
Cu ocazia asta m-am uitat si eu pe sub masina si am remarcat urmatoarele:
- amortizoarele spate au o forma mai ciudata (au o umflatura in partea inferioara unde, din cate mi-a spus inginerul din service ar sta uleiul sub presiune ce actioneaza ”self leveling-ul”)
- diferentialul spate este mult mai lung decat normal. Chiar si inginerul de service s-a mirat de dimensiune - mi-a spus ca este prima data cand se uita atent la el (eu cautand de fapt codul de identifcare al tipului de diferential - pe care, nu l-am depistat).

Am facut cateva poze si sub masina, cu amortizoarele si diferentialul spate, dupa ce le descarc, le pun aici.

PS: Nu s-a schimbat uleiul, schimbarea acestuia la 5000 km fiind recomandata conform manualului de service, doar in cazul unei exploatari ”dure”.

Cost = 83 lei.


--------------------
To own one is to love one !
Subaru Forester 2.0 Diesel - Boxer Diesel
Ex. :Kalos 3u 1.4 16V
Go to the top of the page
 
+Quote Post
LooLee
post Feb 10 2009, 11:50 AM
Post #12


rider on the storm
****

Group: Membri
Posts: 213
Joined: 19-February 05
From: Galati (Galati)
Member No.: 40.748



Interesant ce spui.
In cazul meu cei de service au fost diplomati, dar categorici in sensul ca mi-au explicat ca schimbarea uleiului la 2500-3000 km, este o optiune a proprietarului, dar este indicat sa o faca, alminteri risca sa piarda garantia.
In fond masina este aceiasi, dar vad ca politica serice-urilor difera, desi nu ar trebui, pentru ca ne raportam la situatii exclusiv tehnice, fara prea multe interpretari.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Marius30562
post Feb 10 2009, 12:24 PM
Post #13


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 420
Joined: 9-August 04
From: Sibiu (Sibiu)
Member No.: 30.555



Asta cam asa este, chiar o sa ma uit in manual (cu ocazia asta am primit, in sfarsit, manualul prntru Forester DIESEL).
Importatorii, de regula, vor sa schimbi uleiul la acesta revizie deoarece asta insemna un venit suplimentar pentru ei.

Iaca si poza cu diferentialul si cea cu amortizoarele spate (se observa umflatura despre care vorbeam)

Attached File  Imagine073.jpg ( 678.38K ) Number of downloads: 61
Attached File  Imagine072.jpg ( 448.24K ) Number of downloads: 54


--------------------
To own one is to love one !
Subaru Forester 2.0 Diesel - Boxer Diesel
Ex. :Kalos 3u 1.4 16V
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 16th April 2024 - 03:22 PM