IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

FORESTER diesel

This topic is about FORESTER diesel, the author, mr.d, wrote about: Salut. Am incercat sa ma informez daca pe viitor va exista si cutie automata me motorizarea diesel de la forester. Eu vreau neaparat cutie AT, iar dac ... To read more just scroll down

2 Pages V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> FORESTER diesel, pe cand cutie AT ?
mr.d
post Sep 27 2008, 01:36 PM
Post #1


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 8
Joined: 2-August 08
Member No.: 117.662



Salut.

Am incercat sa ma informez daca pe viitor va exista si cutie automata me motorizarea diesel de la forester. Eu vreau neaparat cutie AT, iar daca pe diesel nu va fi atunci o sa trec la extreme, 2.5 XT AT, model cu care de altfel am cochetat de la inceput, dar n`am avut sansa sa fac drive test, chiar daca m`am "abonat" la drive test de 3 (TREI !!!) ori la SMT Pallade....

Aceasi intrebare ar fi si pt Outback`ul diesel....

De ce vreau AT neaparat...pai se stie...traficul infernal din Buc. m-a facut sa optez pt varianta asta (tatal meu, care voia tot subaru, si-a luat RAV4 2.0 AT...din simplul motiv ca la subaru nu a reusit sa faca drive test (chiar daca, ca si mine, a insistat la SMT sa faca) ... iar masina vreau sa zic ca se conduce de 10 ori mai usor ca diesel`ul meu, alfa romeo, cutie manuala smile.gif )
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Valentin35722
post Sep 27 2008, 06:54 PM
Post #2


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 107
Joined: 12-November 04
From: Constanta (Constanta)
Member No.: 35.715



Cutie automata pe diesel nu cred ca o sa vedem curand. Cutia "uzuala" cu 4 trepte nu cred ca ajunge pentru motorul diesel (ai vazut ca si cea manuala are acum 6 trepte in loc de "uzualul" 5).
Cat despre AT, e alegerea perfecta (parerea mea). Am At-ul de 2 ani (dupa 30 de ani de manuala) si nu asi mai trece inapoi...


--------------------
vali ctza
Once Subaru, allways Subaru
Forester 2.5XT 230cp 4EAT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mr.d
post Sep 27 2008, 07:40 PM
Post #3


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 8
Joined: 2-August 08
Member No.: 117.662



sincer sa fiu daca ar fi sa fac o alegere subiectiva nu as sta pe ganduri si as alege 2.5 xt, insa ma gandesc la forester diesel ca la o masina care sa fie folosita all day long (vreau sa scap de chestia cu masina de zi cu zi, masina de weekend, etc).
Daca e sa gandesc obiectiv, atunci am o problema legata de consumul motorizarii 2.5 xt, pentru ca a folosi acest motor in traficul din bucuresti am inteles, tot de pe acest forum sau cel dedicat subaru, ca e destul de costisitor, datorita consumului mare al acestei motorizari.
Una peste alta, alfa mea de 1.9 diesel consuma, in traficul urban, vara cu AC pornit, undeva la 8-10. Logan`ul 1.6 undeva la 9-10. Rav-ul 2.0 AT undeva la 11.
Daca as sti ca forester`ul nu ma arunca peste 14 atunci n`ar fi mare tragedie. Ar fi chiar ok. Insa 18-20 cum ziceau nush ce forumisti, e peste puterile mele.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bestia_vera_nera
post Sep 27 2008, 11:45 PM
Post #4


sofer
***

Group: Membri
Posts: 77
Joined: 25-July 08
Member No.: 117.591



Nare cum sa fie atat.E exagerat.


--------------------
Bestia vera+bestia nera=renault.Mai nou doua besti mai noi si puternice pe nume Ford mustand si Mercedes Ml320.Numai 4 masini.Cine imi mai da una?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Valentin35722
post Sep 28 2008, 09:18 AM
Post #5


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 107
Joined: 12-November 04
From: Constanta (Constanta)
Member No.: 35.715



Nu e exagerat de loc. Sub 15 n-am scos niciodata in oras (si vorbesc despre Constanta, nu despre Bucuresti). Si a urcat si peste...


--------------------
vali ctza
Once Subaru, allways Subaru
Forester 2.5XT 230cp 4EAT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mr.d
post Sep 28 2008, 01:14 PM
Post #6


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 8
Joined: 2-August 08
Member No.: 117.662



Cu riscul de a divaga de la subiect, este adevarat ca forester my2009 2.5 xt are un consum mai mic decat modelul precedent ? Vali, tu ce model ai?

PS: cu AT`ul la diesel m-am lamurit; se pare ca nu va aparea prea curand ...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
G e o r g e
post Sep 28 2008, 07:20 PM
Post #7


workaholic * * * * * *
******

Group: Moderator
Posts: 11.052
Joined: 4-August 03
From: Bucuresti
Member No.: 14.854



este irelevant daca iti iei masina de 230cp si 6 secunde pana la suta (7.6 la noul AT X( ) consumul. acestea fiind spuse , daca vrei diesel neaparat ( ps cati km faci pe an ? ) trebuie sa iei in calcul ca diesel + AT cam cah .

de ce ? pentru ca un diesel mic + AT nu fac casa buna , arunca in combinatie si un AWD si masina va fi extrem de puturoasa .




--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Marius30562
post Sep 29 2008, 07:31 AM
Post #8


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 420
Joined: 9-August 04
From: Sibiu (Sibiu)
Member No.: 30.555



Sunt im faza de a achizitiona un Forester in cca. o luna.
Bugetul alocat este de cca. 25.000 Euro CIP.

Problema pe care mi-o pun este daca sa fie 2.0 benzina sau 2.0 diesel - ambele in echiparea de mijloc (adica fara tapiterie din piele).

Peste cca. 2 saptamani intentionez sa fac un drive-test cu ambele variante de motorizare (daca or avea si diesel-ul la drive test).
Lasand la o parte consumul - 2-3 l/100 km in plus au in minus nu sunt o tragedie - care ar fi, in opinia voastra alegerea cea mai buna ?

Este cineva care sa fi condus ambele variante de motorizare ?
Stiu, diesel-ul e lansat de doar o saptamana dar totusi ...

Ma intereseaza in special comportamentul dinamic si confortul la drum intins.
Masina va face cca. 25.000 km /an, marea majoritate extraurban (ma rog, atat de extraurban cat se poate in Romania). Pentru ”frecat” prin oras este disponibila si va fi folosita o masina mai mica (Polo).

Cum se ”simte” motorul de 2.0 benzina, 150 CP la drum intins - demaraj 0-100, 80- 120, peste 120 km/h ?

Strict din punctul de vedere al comportamentului dinamic, credeti ca diesel-ul se comporta mai bine ?

Multumesc !


--------------------
To own one is to love one !
Subaru Forester 2.0 Diesel - Boxer Diesel
Ex. :Kalos 3u 1.4 16V
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Valentin35722
post Sep 29 2008, 08:00 AM
Post #9


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 107
Joined: 12-November 04
From: Constanta (Constanta)
Member No.: 35.715



@mr.d

Eu am MY07. Poate asa e declarat, dar diferenta (daca este) nu cred ca e mare.


--------------------
vali ctza
Once Subaru, allways Subaru
Forester 2.5XT 230cp 4EAT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Colonelu'
post Sep 29 2008, 04:05 PM
Post #10


specialist
******

Group: Membri
Posts: 630
Joined: 11-December 03
From: Iasi (Iasi)
Member No.: 19.067



Am condus noul Forester 2.0i si nu mi-a placut cum accelera. Azi am condus Outback diesel si este altceva, adica mult superior in sensul bun si ceea ce asteapta un sofer de la masina sa. Cu Forester diesel sper sa fac un drive dupa ce il vor aduce la Iasi, pentru ca deocamdata nu au.

Raman in continuare la idea ca, pentru tractiunea permanenta de la Subaru, cel mai bine e sa ai un motor ce iti ofera un cuplu cat mai mare: 2.5XT sau 2.0D.


--------------------
Toyota Avensis 2.0 D-4D nov. 2007

Ex: Dacia 1410 Sport, Renault 20 diesel, Dacia 1410 Break, Dacia 1300, Citroen Berlingo 1.9D, Citroen Xantia 2.0i, Audi 100 2.0D, Toyota Yaris 1.0i, Mercedes Vito 2.3TD
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Marius30562
post Sep 30 2008, 07:22 AM
Post #11


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 420
Joined: 9-August 04
From: Sibiu (Sibiu)
Member No.: 30.555



Tot ”sapand” pe net dupa informatii legate de Forester Diesel, am citit undeva cum ca pe langa diferenta data de motor, dieselul ar mai avea si suspensiile modificate fata de 2.0 benzina - in sensul ca au fost intarite (cel putin pe fata).
La fel se spune si despre directie - cum ca ar fi mai ferma (multi editori de pe la diferite reviste auto acuzau directia de la Foresterul nou ca fiind prea ”moale”).

PS: Stie cineva cum functioneaza ”auto leveling” la Forester ?


--------------------
To own one is to love one !
Subaru Forester 2.0 Diesel - Boxer Diesel
Ex. :Kalos 3u 1.4 16V
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mircea104901
post Sep 30 2008, 10:21 AM
Post #12


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.805
Joined: 27-April 07
From: Cluj-Napoca (Cluj)
Member No.: 104.894



Impresii dupa drive-test cu Forester 2.0D (comparat cu 2.0i model 2007) :
-ambreiajul mult mai moale (asistat foarte bine);
-franele : sunt asistate foarte bine, inclusiv la franarea de urgenta; franezi mult mai eficient cu mult mai putin efort. Da impresia ca se opreste mai repede.
-directia- este mult mai usoara(e asistata electric acum, fata de hidraulic la modelul vechi), dar nu mai da acelasi feed-back;
-suspensia: - mult mai soft, orientata mult spre confort; inclina mai puternic in viraje, dar stabilitatea este buna;
-cutia de viteze - parca agata putin, dar asta e problema la toate masinile Subaru noi- isi da drumul dupa 3000-5000 km; etajarea e buna, permite reprize bune;
-antifonarea este mai buna; inclusiv la socurile dure si bruste, care la modelul anterior se aud in habitaclu.
-motorul: ce pot sa zic, m-a impresionat placut. Trage vertiginos de pe la 2000rpm pana pe la 4300-4500rpm. Zona rosie e pe la 4700. Sunetul este fantastic- un marait nervos si un suierat aproape imperceptibil al turbinei. In habitaclu nu se simte ca e diesel.
Singurul lucru care nu-mi place este turbo-lag-ul care este omniprezent., dar cand incepe sa traga, trage lin si constant. Depasirile scurte se fac foarte rapid si fara efort.

Pe scurt: e o imbunatatire vizibila a modelului precedent in sensul confortului. Se conduce mult mai usor. Sportivitatea a fost sacrificata in favoarea confortului. Asta nu inseamna ca nu este o masina rapida in clasa ei. Nici pe departe. Eu zic ca se poate conduce cu efort mai putin la viteze mai ridicate decat 2.0i.
Dar, daca e sa o luam la limita(pe circuit), 2.0i este mai bun din toate punctele de vedere, mai putin consumul smile.gif

P.S. la masina de test-drive, consumul mediu afisat era de 7,0l/100km. In conditiile de test drive. (2.0i sub 11-12l/100km nu ar scadea teehee.gif )


--------------------
BMW X3 3.0D
Ex Forester 2.0X MY07


Don’t argue with Idiots... They will bring you down to their level and beat you with experience.
“If A is a success in life, then A equals x plus y plus z. Work is x; y is play; and z is keeping your mouth shut.” Albert Einstein
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mircea104901
post Sep 30 2008, 10:49 AM
Post #13


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.805
Joined: 27-April 07
From: Cluj-Napoca (Cluj)
Member No.: 104.894



Impresia generala e ca se conduce o masina mai usoara. Soferul este mult mai izolat fata de conditiile drumului si fata de efortul masinii (feed-back-ul oferit este redus puternic). Senzatia este de "plutire" daca se poate numi asa.
In offroad nu am fost(nu am considerat necesar, deja stiu ce poate Forester), tind sa-i cred 100% pe cei de la test-drive.ro Articolul e aici:
http://www.drive-test.ro/?a=detaliu&m_...articole_masini


--------------------
BMW X3 3.0D
Ex Forester 2.0X MY07


Don’t argue with Idiots... They will bring you down to their level and beat you with experience.
“If A is a success in life, then A equals x plus y plus z. Work is x; y is play; and z is keeping your mouth shut.” Albert Einstein
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Marius30562
post Sep 30 2008, 02:05 PM
Post #14


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 420
Joined: 9-August 04
From: Sibiu (Sibiu)
Member No.: 30.555



Pentru cei interesati - iata si ”povestea” motorului Boxer Diesel:
http://www.subarumotors.ro/docs/Boxer_Engineering_RO.pdf



--------------------
To own one is to love one !
Subaru Forester 2.0 Diesel - Boxer Diesel
Ex. :Kalos 3u 1.4 16V
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mr.d
post Oct 1 2008, 10:40 AM
Post #15


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 8
Joined: 2-August 08
Member No.: 117.662



Am fost contactat de SMT pt drive test cu forester`ul 2.0d si 2.5 xt; probabil pe luni voi merge la ei. Voi reveni cu impresii.Comparatia nu o voi face cu forester pt ca nu am mai condus ci cu rav4 (pe care-l conduc destul de des) dar si cu alte suv`uri cu care am avut ocazia sa ma dau (crv, hyundai).

Go to the top of the page
 
+Quote Post
Marius30562
post Oct 1 2008, 12:14 PM
Post #16


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 420
Joined: 9-August 04
From: Sibiu (Sibiu)
Member No.: 30.555



Astept cu interes impresiile tale.
Am fost si eu azi la Sibiu - vreau sa fac un drive-test comparativ cu 2.0 benzina si diesel.
Din pacate, in acest moment nu au disponibil pentru drive-test decat Forester-ul pe benzina.
Mi-au propus sa fac comparativul cu Outback-ul diesel care are acelasi motor.
Dar nu este aceeasi masina.
Si in plus, si cutiile de viteze sunt diferite (6 trepte la Forester fata de 5 la Outback).

PS: Are cineva listele de preturi la accesoriile pt. Forester ?
Am luat catalogil dar am uitat sa iau si listele de preturi.


--------------------
To own one is to love one !
Subaru Forester 2.0 Diesel - Boxer Diesel
Ex. :Kalos 3u 1.4 16V
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mr.d
post Oct 6 2008, 06:33 PM
Post #17


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 8
Joined: 2-August 08
Member No.: 117.662



Revin cu impresii dupa drive test-ul de azi, cu forester diesel si forester 2.5 xt (ambele echipare de top).

1. Forester 2.5 xt - Masina rapida, cum era de asteptat, cu un demaraj foarte bun. Confortabila, directie buna, insonorizare buna. Am iesit pe autostrada, unde foarte usor am ajuns la viteza de 170-180 kmh. Sunetul boxerului turat la peste 5000 rpm face toti banii smile.gif
Ce m-a uimit in mod usor neplacut e ca in volan se simtea deja socul trecerii peste linii de tramvai sau gropi. Masina avea aprox. 10k km. Am vb cu tipul de la SMT (care trebuie sa mentionez ca a fost foarte amabil) si mi-a explicat ca e posibil sa fi aparut o problema ca urmare a exploatarii in regim f. sever in cadrul unor prezentari and so on).
2. Forester diesel. - M-a impresionat in mod f. placut. Nu ma asteptam la un diesel sa fie atat de silentios. Directie asistata, ambreiaj moale, insa atunci cand schimbi treptele de viteza ai impresia ca agata putin. Demaraj f bun, de unde am tras concluzia ca subaru (fata de alte marci) chiar are acei 147 cp pe masina si nu doar in acte.
Am iesit pe un camp cu gropi, balti, namoale. Nu chiar offroad dar nici asfalt. Mi-a placut cum se comporta masina. Am incercat sa nimeresc toate gropile si eventual pe cele mai mari. Cum spuneam, masina se simte f bine in conditii de acest gen.

Ce nu mi-a placut.
- Materialele la interior sunt, in parte, sub cele utilizate de alti concurenti.
- Faptul ca la schimbarea treptelor ai senzatia ca agata.

Per total eu cred ca e o masina foarte ok. Comparabil cu rav4 eu cred ca se discuta doar problema legata de gusturi, masinile semanand f mult intre ele. Iar preturile sunt si ele similare.
Inca nu sunt f hotarat, insa e f posibil ca urmatoarea masina sa fie forester diesel, in ciuda faptului ca imi doresc AT. Va fi un compromis care, sper eu, va merita.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
M A R I A N
post Oct 6 2008, 09:08 PM
Post #18


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 2.274
Joined: 9-February 06
From: Between VT & MA
Member No.: 67.555



Un filmulet care imi este foarte drag ...

http://www.youtube.com/watch?v=jY3cZYre5oo


--------------------
Toyota Prius
Subaru Legacy 2016
Subaru Outback 2015
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Marius30562
post Oct 8 2008, 05:38 PM
Post #19


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 420
Joined: 9-August 04
From: Sibiu (Sibiu)
Member No.: 30.555



mr. d - multumesc pentru impresii.
Tocmai am fost anuntat ca saptamana viitoare am posibilitatea de a face un drive-test com ambele variante de motorizare de la Forester - adica ambele variante ce intra in calculele mele pt. achizitie - respectiv 2.0 benzina si 2.0 diesel.

In acest moment inclin spre diesel, desi in principiu nu sunt chiar deloc un fan al motorinei.
Prefer de departe benzina !
Dar, cum masina va fi folosita in special ca si masina de firma si mai rar de fun, aspectele privind economia de carburant au o pondere importanta (daca nu era asa, mergeam fara discutii pe 2.5 XT).

Diferenta de consum - cel putin cea declarata - de cca. 2 l/100 km mixt respectiv 3 l urban nu ar fi totusi o mare problema. Mi-e sa nu fie mult mai mare.

Mai important este comportamentul rutier.
Am vazut ca nu ai facut drive-test si cu benzinarul de 2 l, deci intrebarile mele se vor referi strict la diesel:
- Cum ti s-a parut demarajul - nu de pe loc, ci pe sosea, intr-o depasire sa spunem ?
- Referitor la cutia de viteze - tu spui ca gata putin, intr-un review de pe net (de la americani ce-i drept) apare ceva de genul: ”ca sa cuplezi I-a iti trebuie muschi, pentru a II-a .. noroc chior !” . Chiar asa e ?
Acest din urma aspect este cel care ma ”sperie” cel mai tare in comparatie cu benzinarul la care am inteles ca, cutia de viteze este bine etajata iar treptele se schimba usor si rapid.

Inca o intrebare - cum ti s-a parut comportamantul rutier la Forester comparativ cu CR-V (asta ar fi singura pe care as pune-o in balanta la achizitie) ?

Multumesc.


--------------------
To own one is to love one !
Subaru Forester 2.0 Diesel - Boxer Diesel
Ex. :Kalos 3u 1.4 16V
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mircea104901
post Oct 9 2008, 09:54 AM
Post #20


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.805
Joined: 27-April 07
From: Cluj-Napoca (Cluj)
Member No.: 104.894



Imi permit sa raspund eu la 2 intrebari:
-demarajul este bun. O data depasit turbo-lag-ul, motorul trage foarte bine, fara sa dea impresia ca e fortat. Depasirile de 2-3 masini vor fi o joaca de copii.
- cutia nu e chiar asa un dezastru. daca se intampla sa "agate", nu va impiedica intrarea in viteza. Si asta va fi doar temporar. Eu am benzina, modelul vechi, si mie mi-a facut aceeasi chestie cand a fost noua. Dupa vreo 3-4000km isi da drumul, si acum intra lejer.

Diferenta de consum va fi clar mai mare, nu ce e scris in carti. Ca si medie generala, eu estimez la vreo 3-3,5 l/100km intre benzina si diesel. La oras.... teehee.gif ...iti spun din experienta, cam 5-6l/100km in plus fata de diesel ia mai mult benzinarul.
Ca si consum, noul Forester diesel va lovi puternic cu cei sub 7% consum (Outlander ia cam 7,5-8%, modelul de 2.0d).


--------------------
BMW X3 3.0D
Ex Forester 2.0X MY07


Don’t argue with Idiots... They will bring you down to their level and beat you with experience.
“If A is a success in life, then A equals x plus y plus z. Work is x; y is play; and z is keeping your mouth shut.” Albert Einstein
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Pages V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 24th April 2024 - 10:20 AM