Forester 2007 2.5 XT - exploatare si intretinere |
This topic is about Forester 2007 2.5 XT - exploatare si intretinere, the author, Alin112811, wrote about: Bun, asa cum ziceam intr-un alt topic mi-am 'tras' Forester 2.5 XT. Si sunt foooaaarte fericit. Este masina pe care mi-o doresc de ani de zile. De ce ... To read more just scroll down
Forester 2007 2.5 XT - exploatare si intretinere |
Aug 29 2007, 12:17 AM
Post
#1
|
|
novice Group: Membri Posts: 38 Joined: 27-August 07 From: Constanta Member No.: 112.804 |
De ce am luat-o: - suficient de mare - familie de 4 persoane, pot pleca cu ea in concedii (asa rare si scurte cum sunt) fara probleme. - zdravana - drumurile mele in portul Constanta cereau asa ceva. Ma cam saturasasem sa sar liniile de macarale si de tren cu diverse masinute...mi-era mila de ele - super rapida - ma caracterizez ca un conducator 'cu talpa mare' dar fara a exagera inutil. De obicei este si nevasta-mea langa mine care ma mai opreste din avant. In ultimul an din diverse motive am fost nevoit sa conduc un Mitsubishi Colt 1.3 de 95 CP (incredbil de sprintena masina asta, sta excelent pe sosea, chiar si la viteze mari, doar ca eswte foarte zgomotoasa in interior) - mi-am dorit o japoneza. De ce, nu stiu exact. mi-am dorit acest nume, SUBARU, ptr ca m-am saturat sa vad atatia oameni care uita de unde au plecat in celebrele TDI-uri si FSI-uri. Si oamenii astia de la SUBARU momentan fac numai benzinare (si sper sa ramana asa) Si acum... Nu am mai condus pana acum decat ocazional (cateva sute de km, Cta-Buc si retur, doua ML-uri, un 420 si un 55 AMG - asta chiar mi-a placut, super masina) masini 4x4, cu atat mai putin TURBO. Recunosc ca nu ma pricep si am nevoie de cateva sfaturi. 1. la manual scrie ca prima revizie este la 5000 km (adica si primul schimb de ulei si filtru). Tot acolo scrie ca rodajul este de 1600 km (eu am dupa 7 zile vreo 1300 km) pe care l-am facut asa cum scrie acolo, adica nu am depasit 4000 RPM decat accidental si din greseala - nu sunt inca obisnuit cu sunetul motorului - si am incercat sa nu tin nici viteza nici turatia constanta (atat cat am putut, ca ma cam frigea piciorul). Pe forum insa am vazut ca voi recomandati schimbarea filtrului si a uleiului dupa acesti 1600-2000 km. De ce? Este obligatoriu sau o recomandare? 2. Franele - m-am lamurit din forum ca sunt/par mai slabe, cel putin cursa pedalei. Am inteles ca se poate rezolva cu schimbarea placutelor. Ce marca/tip de placute recomandati? 3. Cauciucurile - nu-mi plac si se vede ca nu sunt o alegere reusita pentru Forester de 2.5 XT. Probabil ca a fost o chestie de japonezi cu japonezi (SUBARU/YOKOHAMA). Scartie ingrozitor de tare daca franezi mai tare inainte de curbe (desi cred ca trebuie sa ma obisnuiesc sa nu mai franez asa tare si sa am mai multa incredere in masina, dar asta in timp). As trece pe Vredestein - mie mi-au placut pe masinile pe care le-am mai folosit. Sunt OK sau sunt si altele mai bune? Pentru Vredestein - care anume ptr vara si care ptr iarna? 4. Am citit de racirea turbinei inainte de a opri motorul. Cam cat trebuie sa astept dupa oprirea masinii inainite de a opri motorul? Cat de importanta este chestia asta nefiind obisnuit cu aceasta asteptare inainte de a opri motorul? Se recomanda tot timpul sau dupa un drum lung, in forta? 5. Nu am de gand sa folosesc masina in conditii extreme de off-road, doar ocazional/la nevoie. Este nevoie de scut metalic ptr diferentialul spate? Aceeasi intrebare ptr scutul fata - este recomandabil a fi schimbat cu unul din tabla? Cam astea sunt intrebarile pentru acum. Sper sa ma ajutati si sa-mi lamuriti nedumeririle. Multumesc anticipat! |
|
|
Aug 29 2007, 08:02 AM
Post
#2
|
|
workaholic * * * * * * Group: Moderator Posts: 11.052 Joined: 4-August 03 From: Bucuresti Member No.: 14.854 |
o sa bage diesel de la anul pentru piata europeana in principal . se anunta interesant : primul diesel boxer . asta inseama centru de greutate si mai scazut si vibratii si mai scazute .
1.da , este obligatoriu , schimba filtru + ulei. 2.ceva neecologice. 3.gumele sunt o combinatie onroad/offroad. schimba cu ceva dedicat onroad daca acolo il folosesti . da , vredestein sunt foarte ok atata timp cat sunt ultrac. 4.in functie de cat de mult l-ai alergat inainte , intre 10 secunde si vreo 2 minute sa zic. 5.nu , daca nu te aventurezi prea tare offroad . -------------------- |
|
|
Aug 29 2007, 06:17 PM
Post
#3
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 117 Joined: 10-April 07 From: Bucuresti Member No.: 103.577 |
4. Nu-ti bate capul cu asta. Trebuie lasata turbina sa se raceasca doar daca ai mers foarte turat, ceea ce banuiesc ca nu-ti sta in fire. Cind mergi normal si schimbi la 3-4k de ture nu trebuie sa astepti sa se raceasca nimic.
S-o stapinesti sanatos! -------------------- Forester 2007 2.5 XT
|
|
|
Aug 30 2007, 01:32 AM
Post
#4
|
|
novice Group: Membri Posts: 38 Joined: 27-August 07 From: Constanta Member No.: 112.804 |
QUOTE(Ioan103584) 4. Nu-ti bate capul cu asta. Trebuie lasata turbina sa se raceasca doar daca ai mers foarte turat, ceea ce banuiesc ca nu-ti sta in fire. Cind mergi normal si schimbi la 3-4k de ture nu trebuie sa astepti sa se raceasca nimic.
S-o stapinesti sanatos! Multumesc penbru sfat. As vrea totusi parerea ta si despre celelate intrebari. George - Mersi deasemena ptr rasunsuri. Totusi nu inteleg de ce este obligatorie schimbarea filtrului si a uleiului la 1600-2000 km ata timp cat in carte nu scrie asa ceva. Sunt de acord ca in carte nu scrie 'tot' dar totusi... Ref placute - dupa 2200 km parca frana si-a mai dat drumul. Astazi, totusi, venind dinspre Arada sre Timisoara, a trebuit sa franez mai dur (noapte, un idiot parcat pe singura banda...), de la 150-160 aprox. Nu am fost foarte satisfacut de cum s-a comportat masina. Oarecare balans stanga-dreapta, oarecum instabilitate in timpul franarii. Vreau sa mentionez ca am frant doar mai dur fara sa fie totusi o situatie de urgenta (intotdeauna ma gandesc ca ma copiii in spate desi acum nu-i aveam si incerca sa franez fara sa-i dau cu capul de scaunele din fata, dar in acelasi timp sa fiu in siguranta. Niciodata nu dau in frane aiurea s ma opresc in cativa metri sau in cati poate masina decat in cazuri extreme). Si tousi, nu mi-a placut...masina a dansat putin stnaga dreapta. Este de la cauciucuri sau de la frane. Ce sa schimb mai intai? |
|
|
Aug 30 2007, 08:03 AM
Post
#5
|
|
workaholic * * * * * * Group: Moderator Posts: 11.052 Joined: 4-August 03 From: Bucuresti Member No.: 14.854 |
-------------------- |
|
|
Aug 31 2007, 04:36 PM
Post
#6
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 117 Joined: 10-April 07 From: Bucuresti Member No.: 103.577 |
QUOTE(Alin112811) Multumesc penbru sfat. As vrea totusi parerea ta si despre celelate intrebari.
George - Mersi deasemena ptr rasunsuri. Totusi nu inteleg de ce este obligatorie schimbarea filtrului si a uleiului la 1600-2000 km ata timp cat in carte nu scrie asa ceva. Sunt de acord ca in carte nu scrie 'tot' dar totusi... Ref placute - dupa 2200 km parca frana si-a mai dat drumul. Astazi, totusi, venind dinspre Arada sre Timisoara, a trebuit sa franez mai dur (noapte, un idiot parcat pe singura banda...), de la 150-160 aprox. Nu am fost foarte satisfacut de cum s-a comportat masina. Oarecare balans stanga-dreapta, oarecum instabilitate in timpul franarii. Vreau sa mentionez ca am frant doar mai dur fara sa fie totusi o situatie de urgenta (intotdeauna ma gandesc ca ma copiii in spate desi acum nu-i aveam si incerca sa franez fara sa-i dau cu capul de scaunele din fata, dar in acelasi timp sa fiu in siguranta. Niciodata nu dau in frane aiurea s ma opresc in cativa metri sau in cati poate masina decat in cazuri extreme). Si tousi, nu mi-a placut...masina a dansat putin stnaga dreapta. Este de la cauciucuri sau de la frane. Ce sa schimb mai intai? Aline, la celelalte intrebari sint total de acord cu George.. Frinele o sa devina ceva mai eficiente pe masura ce aduni kilometrii. Ori asta ori m-am obisnuit eu cu masina Parerea mea e sa nu te apuci sa schimbi pe ea ca nu e nimic stricat. Eficienta scazuta a frinarii nu e neaparat din placute cit din balansarea greutatii pe fata si din cauza suspensiilor cu cursa lunga. N-ai ce-i face. Lasa mai mult loc fata de ala din fata Poti sa schimbi amortizoarele cu unele mai dure dar pierzi comfortul si nu cred ca vrei. Forester face multe lucruri bine dar sint si lucruri pe care le face prost - frinare si evitare de obstacole cu frinare. Ideea e ca AWD lucreaza atunci cind motorul invirte rotile si nu invers. Cind dai gaz masina se comporta mai bine in curbe decit cind frinezi. E cam greu sa si conduci asa dar cam asta e - garda mare la sol + suspensii cu cursa lunga - ESP = instabilitate in viraje cind frinezi... -------------------- Forester 2007 2.5 XT
|
|
|
Sep 1 2007, 08:43 PM
Post
#7
|
|
sofer incepator Group: Membri Posts: 13 Joined: 29-March 07 From: Bucuresti Member No.: 102.916 |
QUOTE(G e o r g e) 1.da , este obligatoriu , schimba filtru + ulei.
Asta nici eu nu am inteles-o. Am facut prima revizie in Germania la dealer autorizat Subaru iar la ei nici macar nu exista aceasta revizie in graficul de intretinere. Si-au dat toata silinta sa descopere ce e cu aceasta revizie, si-au facut cruce cand le-am spus ca e musai sa o facem si doar la insistentele mele au urcat masina pe elevator! Urmatoarea revizie tot in Germania o voi face, asa ca putem avea un termen de comparatie cu ceea ce se intampla pe la noi. |
|
|
Sep 3 2007, 08:29 AM
Post
#8
|
|
workaholic * * * * * * Group: Moderator Posts: 11.052 Joined: 4-August 03 From: Bucuresti Member No.: 14.854 |
vine din fabrica cu ulei de rodaj . eu asa stiu .
-------------------- |
|
|
Sep 11 2007, 04:34 PM
Post
#9
|
|
novice Group: Membri Posts: 38 Joined: 27-August 07 From: Constanta Member No.: 112.804 |
Intrebare: As putea pune Xenoane si pe faza lunga si pe proiectoare pe langa cele existente la faza scurta? Ma deranjeaza putin diferenta de culoare intre faze atunci cand merg cu faza lunga (desi nu se intampla prae des)
Daca da ce putere are trebui sa aiba acestea (tipul/soclul becurilor sunt clare - scrie-n carte)? |
|
|
Sep 15 2007, 10:21 AM
Post
#10
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 107 Joined: 12-November 04 From: Constanta (Constanta) Member No.: 35.715 |
Alineeeee...
Bine ai venit si s-o stapanesti sanatos. Schimba gumele! Daca nu mergi la pescuit n-ai ce sa faci pe sosea cu Geolander. Vredestein nu face Ultrac 215/55/17. Eu merg cu Michelin Pilot Exalto 94W vara si (de regula) Pilot Alpin iarna. Acum am de iarna Vredestein Wintrac Xtreme dar nu sunt asa multumit de ele ca de Michelin. -------------------- vali ctza
Once Subaru, allways Subaru Forester 2.5XT 230cp 4EAT |
|
|
Sep 15 2007, 12:56 PM
Post
#11
|
|
novice Group: Membri Posts: 38 Joined: 27-August 07 From: Constanta Member No.: 112.804 |
QUOTE(Valentin35722) Alineeeee...
Bine ai venit si s-o stapanesti sanatos. Schimba gumele! Daca nu mergi la pescuit n-ai ce sa faci pe sosea cu Geolander. Vredestein nu face Ultrac 215/55/17. Eu merg cu Michelin Pilot Exalto 94W vara si (de regula) Pilot Alpin iarna. Acum am de iarna Vredestein Wintrac Xtreme dar nu sunt asa multumit de ele ca de Michelin. Multam de urari! N-am avut inca timp sa ma lamuresc cu Vredestein-ul. Am folosit Vredestein pe inca 2 masini si am fost super multumit de ele. Daca nu o sa se poata Vredestein o sa merg fie pe Michelin fie pe Bridgestone. O sa ma apuc de Luni de cautat. Ref pesuit - ce v-o place fratilor??? In fine, e un hobby, fiecare cu ale lui... P.S. Am luat-o de la SMT pana la urma - incredibil era mai ieftin cu optiunile pe care le vroiam eu -------------------- |
|
|
Sep 16 2007, 06:33 AM
Post
#12
|
|
workaholic * * * * * * Group: Moderator Posts: 11.052 Joined: 4-August 03 From: Bucuresti Member No.: 14.854 |
pescuitul e o arta ca orice altceva trebuie practicat ca sa-l poti gusta in totalitate.
-------------------- |
|
|
Sep 17 2007, 11:49 AM
Post
#13
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 165 Joined: 7-September 06 From: Bucuresti Member No.: 86.619 |
ref gume: eu am bridgestone er300 (indice de viteza 270, ca mai mic nu aveau ) si sunt foarte multumit desi nu le-am menajat de loc. dupa ce le-am luat am vazut si un test de anvelope in ams pe care l-au castigat (eu le-am ales dupa adac). e drept ca vredestein erau mai ieftine (la importator).
dar mai gandeste-te ca in doua luni trebuie sa iti iei oricum de iarna (poate vrei sa pui de vara in 2008). de iarna am good year UGW3 parca le zice. pe astea le-am luat ca doar pe ele le-am gasit dar pana la urma am fost foarte multumit si de ele. |
|
|
Sep 18 2007, 12:48 PM
Post
#14
|
|
novice Group: Membri Posts: 38 Joined: 27-August 07 From: Constanta Member No.: 112.804 |
QUOTE(Ciprian86626) ref gume: eu am bridgestone er300 (indice de viteza 270, ca mai mic nu aveau ) si sunt foarte multumit desi nu le-am menajat de loc. dupa ce le-am luat am vazut si un test de anvelope in ams pe care l-au castigat (eu le-am ales dupa adac). e drept ca vredestein erau mai ieftine (la importator).
dar mai gandeste-te ca in doua luni trebuie sa iti iei oricum de iarna (poate vrei sa pui de vara in 2008). de iarna am good year UGW3 parca le zice. pe astea le-am luat ca doar pe ele le-am gasit dar pana la urma am fost foarte multumit si de ele. Observatia este corecta. Nu o sa le schimb decat la primavara cu altele de vara. Pana atunci o sa ma hotarasc ce pun pentru iarna (cred ca mai am la dispozitie vreo 2 luni de gandire). Re Bridgestone - am pe Mitsubishi Colt Bridgestone ER30 (nu 300) - au deja 20,000 kn din care vreo 19,000 facuti de mine. Sunt unele din cele mai bune anvelope pe care le am vazuit, cel putin referitor la comportarea in timp. @vali Vredesteinul face 215/55R17 model Sportrac 2 - le-am scris si intrebat daca mai au ceva la dimensiunea asta si au zis ca doar Sportrac 2 si Wintrac Xtreme. O sa verific si prturile la importatori in comparatie cu Bridgestone si Michelin pe aceste dimnesiuni ca altceva nu cred ca o sa pun de vara iar de iarna tot una din aceste trei branduri. -------------------- |
|
|
Sep 18 2007, 12:51 PM
Post
#15
|
|
novice Group: Membri Posts: 38 Joined: 27-August 07 From: Constanta Member No.: 112.804 |
Consultanta...
Trapa deschisa la maxim - scartie tare chiar si la viteze mici undeva in in partea stanga spate. Ati mai intalnit fenomenul? Este obisnuit? -------------------- |
|
|
Sep 18 2007, 12:54 PM
Post
#16
|
|
novice Group: Membri Posts: 38 Joined: 27-August 07 From: Constanta Member No.: 112.804 |
Consultanta 2...
Ma apropii de 5,000 km si conform cartii ar trebui sa fac prima revizie. Repet, in carte nu scrie ca la 5,000 ar trebui schimbat uleiul si filtrul dar inclin sa o fac. In acest caz, ii las pe cei de la SMT sa-mi schimbe uleiul cu al lor sau mai bine cumpar eu? Voi ce ulei folositi la Forester 2.5 XT? -------------------- |
|
|
Sep 18 2007, 01:08 PM
Post
#17
|
|
workaholic * * * * * * Group: Moderator Posts: 11.052 Joined: 4-August 03 From: Bucuresti Member No.: 14.854 |
nu o sa te lase sa vii cu uleiul tau .
-------------------- |
|
|
Sep 19 2007, 01:20 AM
Post
#18
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 107 Joined: 12-November 04 From: Constanta (Constanta) Member No.: 35.715 |
@Alin,
1. Vredestein - am spus ca nu fac Ultrac pe dimensiunile noastre. Sportrac2 nu-mi plac. Pentru iarna, pana acum am avut: Nokian WR - dupa prima iarna au ramas in garaj. Le am si acum. Vredestein Wintrac Xtreme - bune, dar cu limite. Michelin Pilot Alpin - astea da, siguranta, confort, u name it! Mai e de vazut Bridgestone, dar tre sa vezi ce model fac pe dimensiunea noastra. 2. Trapa - habar n-am. Trebuie testat in mers. 3. De ce te duci la Bucuresti pentru un schimbat de filtru si ulei? Se rezolva si la Ctza si la Arrow au ulei Motul. Doar sa-ti faci programare ca sa fi sigur ca au si filtrul si uleiul. Cand ai timp treci si tu pe la noi sa vedem minunatia si mai vorbim. Dar dupa ora 11, sa nu vi degeaba Sau mai bine dupa 5 ca poti sa gasesti si loc de parcare pe trotuar -------------------- vali ctza
Once Subaru, allways Subaru Forester 2.5XT 230cp 4EAT |
|
|
Sep 19 2007, 10:09 AM
Post
#19
|
|
novice Group: Membri Posts: 38 Joined: 27-August 07 From: Constanta Member No.: 112.804 |
QUOTE(Valentin35722) @Alin,
1. Vredestein - am spus ca nu fac Ultrac pe dimensiunile noastre. Sportrac2 nu-mi plac. Pentru iarna, pana acum am avut: Nokian WR - dupa prima iarna au ramas in garaj. Le am si acum. Vredestein Wintrac Xtreme - bune, dar cu limite. Michelin Pilot Alpin - astea da, siguranta, confort, u name it! Mai e de vazut Bridgestone, dar tre sa vezi ce model fac pe dimensiunea noastra. 2. Trapa - habar n-am. Trebuie testat in mers. 3. De ce te duci la Bucuresti pentru un schimbat de filtru si ulei? Se rezolva si la Ctza si la Arrow au ulei Motul. Doar sa-ti faci programare ca sa fi sigur ca au si filtrul si uleiul. Cand ai timp treci si tu pe la noi sa vedem minunatia si mai vorbim. Dar dupa ora 11, sa nu vi degeaba Sau mai bine dupa 5 ca poti sa gasesti si loc de parcare pe trotuar 1. Bridgestone furnizeaza un singur model 215/55R17, Vredestein si Michelin la fel (cel putin in Europa). Astept ofertele atat ptr vara cat si ptr iarna si apoi ma decid. La ora actuala inclin spre Michelin - varianta pe care o folosesti si tu. 2. Pai de ce n-ai testat-o si in mers? Daca ar fi dupa fi-miu ar trebui sa merg tot timpul cu trapa deschisa ca sa-si scoata el capul/mana pe acolo. 3. Subaru (SMT) are service autorizat in Constanta - Nippon Car Center - acelasi pentru Hyundai si Mitsubishi. Ma programez pentru saptamana viitoare la revizia de 5,000 si apoi revin cu impresiile. 4. Dupa 5 ca-i tare aglomerat acolo -------------------- |
|
|
Sep 19 2007, 08:42 PM
Post
#20
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 117 Joined: 10-April 07 From: Bucuresti Member No.: 103.577 |
QUOTE(Alin112811) Consultanta...
Trapa deschisa la maxim - scartie tare chiar si la viteze mici undeva in in partea stanga spate. Ati mai intalnit fenomenul? Este obisnuit? La mine 'batea', nu scirtiia... S-a remediat la revizia de 5000 km la smt - au gresat-o si acum nu mai are nici un zgomot. -------------------- Forester 2007 2.5 XT
|
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 25th April 2024 - 08:08 PM |