IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

expolatare dura forester 2.0x

This topic is about expolatare dura forester 2.0x, the author, Ciprian86626, wrote about: ma bate gandul sa ma inscriu la un forester 2.0x. am citit toate topicurile relevante de pe aici si de pe alte forumuri si mi-am raspuns la mai multe ... To read more just scroll down

8 Pages V   1 2 3 > »   
Reply to this topicStart new topic
> expolatare dura forester 2.0x
Ciprian86626
post Sep 8 2006, 07:26 PM
Post #1


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 165
Joined: 7-September 06
From: Bucuresti
Member No.: 86.619



ma bate gandul sa ma inscriu la un forester 2.0x. am citit toate topicurile relevante de pe aici si de pe alte forumuri si mi-am raspuns la mai multe intrebari. totusi daca din experienta personala sau a prietenilor etc. m-ar mai putea ajuta cineva cu urmatoarele informatii i-as fi foarte recunoscator.

1. cum se comporta la o exploatare fara menajamente, constanta in timp?

ca sa va faceti o idee despre ce inteleg eu prin "fara menajamente": cu masina actuala - una de clasa mica - am facut 120.000 km in doi ani si jumatate (in conditiile in care in ultimul an jumate am avut si o alta masina cu care am mers in we), in regim "sportiv" on si of road, adica pe autostrada nu scade sub 5500 de turatii, drumurile forestiere pe care am bagat-o i-au determinat aparitia in 4WD magazin, am batut toata europa si nu numai in concedii cu lada de bagaje pe acoperis etc.

sigur ca si foresterul va rezista, problema e cu ce costuri, mai ales ca revizia e la 10.000 si nu la 15.000 iar ora de manopera aproape dubla ca in prezent. pica ceva la ea in mod special care sa implice niste costuri pe care sa le putem numi foarte probabile pe langa aceste revizii?

2. sunt probleme cu gasirea anvelopelor de iarna (pt jentile din aliaj din standard) sau in general cu gasirea anvelopelor?

3. tinichigeria cum este la servisul autorizat (ala care o fi, va rog nu mai reluati disputa radacini vs. smt :wave: ) ma refer mai ales la cazurile in care e necesara inlocuirea pieselor. din nou, exemplu: la masina actuala am schimbat 4 parbrize, 3 faruri, 2 aripi fata, un stop si de patru ori a fost necesar sa mi se indrepte capota portbagajului si de 2 ori aripa spate.

4. cum se comporta pe viraje in coborare. ma refer atat la stabilitate cat si la frane dat fiind ca pe spate are tamburi

mii de multuimiri
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ciprian86626
post Sep 18 2006, 01:33 PM
Post #2


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 165
Joined: 7-September 06
From: Bucuresti
Member No.: 86.619



asadar, sa ma orientez catre altceva.... :wave:
Go to the top of the page
 
+Quote Post
G e o r g e
post Sep 18 2006, 02:48 PM
Post #3


workaholic * * * * * *
******

Group: Moderator
Posts: 11.052
Joined: 4-August 03
From: Bucuresti
Member No.: 14.854



salut ,
de abia acum am vazut topicul .

incerc sa-ti raspund :

1. depinde daca ai grija cum o exploatezi . daca faci raliu cu ea offroad CLAR nici o masina nu va rezista STOCK . daca o exploatezi atat onroad cat si offroad dar o exploatezi normal , ce daca mergi cu 5500 rpm ? ? ? are limitarea la 6000 , so ... hit the gas

2. nici o problema , nu e nimic foarte special la ele .

3. depinde . pentru forester au piese, daca nu au o piesa dureaza cca 10 zile pana o aduc.

4. se comporta foarte bine , DAR nu uita ca ai si frana de motor la dispozitie .
recomand sa pui niste placute mai mai , le schimbi mai repede , costa mai putin (265ron vs 800ron) dar franeaza mai bine .


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ciprian86626
post Sep 19 2006, 11:11 AM
Post #4


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 165
Joined: 7-September 06
From: Bucuresti
Member No.: 86.619



merci mult.

partea a doua de la pct. 1 (aia cu 5500 rpm) imi place foarte mult cum suna :help: si treaba cu placutele este foarte utila (2 milioane nu le simti)

asa mai avea niste intrebari, dar nu mai fac un alt topic

5. cum e motorul de 2,5 fata de cel de 2 dpdv al fiabilitatii, daca se paote evalua (tot din experientele anterioare: am avut acelasi tip de masina cu doua tipuri de motorizari: 8V si 16V. La primul i-am ars garnitura de chiulasa pe la 100.000 km plus alte probleme pe parcurs, iar asta cu 16 V are 150.000 km si nu da semne de oboseala). E cert ca motoarele de turatie chiar rezista mai bine la turatie chiar daca la o explatare linistita poate ca primul ar fi rezistat mai mult. bine, si 2.0 tot 16V este...

6. care e consumul celor 2 variante, din practica desigur. (sau cel putin pentru una din ele, pe care o cunoasteti)

pun atatea intrebari ca eu chiar vreau sa imi iau forester, dar m-am cam saturat cati bani am bagat in masini pana acum vreau sa fac alegerea cea mai potrivita

thks inca o data
Go to the top of the page
 
+Quote Post
G e o r g e
post Sep 19 2006, 11:22 AM
Post #5


workaholic * * * * * *
******

Group: Moderator
Posts: 11.052
Joined: 4-August 03
From: Bucuresti
Member No.: 14.854



5. motorul 2.5 TURBO de la subaru a primit premiul motorul anului !
amandoua sunt fiabile , DAR!!! motoarele turbo trebuie menajate pana isi ating temperatura optima de lucru , si apoi trebuie avut grija sa se raceasca turbina cand le opresti .

orice subaru va rezista cu stoicism si te va sluji cu incredere DACA ai grija de el . il exploatezi corespunzator, faci reviziile la timp , bagi benzina buna samd

forester 2.0X are reductor pe cand forester 2.5XT nu are . DAR ARE putere cu nemiluita .

6. consum REAL in conditii de drum normale , bucuresti si afara .
in primul rand conteaza FOARTE mult stilul de condus . foresterul 2.0Xeste o masina linistita onroad , are un demaraj ok dar nu dus spre sportivitatea pura pe care o arata foresterul XT . acesta din urma are un demaraj la fel de mic ca un WRX , un 6.0 pana la suta spune multe pe strada .

am zis aceste cuvinte de inceput ca sa stii pe unde stai . cu un 6.0 la demaraj , PUTINE masini iti fac fata oriunde .

aceastea fiind zise :
forester 2.5XT :
oras mers la consum : undeva la 13%
oras mers normal , undeva la 15% .
oras mers grabit , undeva la 18%
oras mers sportiv , undeva la 20-25%

afara: la 90-100 la ora: nu stiu blush.gif
afara : 140-160 : in jur de 8-9%
peste: depinde pana la 20%

forester 2.0X :
iei cifrele de mai sus si scazi cam 10-20%


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ciprian86626
post Sep 19 2006, 03:30 PM
Post #6


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 165
Joined: 7-September 06
From: Bucuresti
Member No.: 86.619



in general consumuri (cele minime) mai mici decat ma asteptam

dar asta: "afara : 140-160 : in jur de 8-9% " mi se pare incredibil (desi daca stai sa te gandesti e 2,5 l, probabil ca turatia e scazuta la viteza aia). e mai putin decat la masina mea.

din ce imi zici, cred ca se exclude din start varianta turbo. nu ma vad pe mine stand nici un minut in masina dupa ce am ajuns ca sa se raceasca turbina. in plus acum stau fix la 1 (un) km de birou deci cu temperatura optima iar e mai greu. in vreun an-doi o sa ma mut poate dar e suficient cred ca sa stric turbina pana atunci.

tot chestia aia cu 6.0 ma atragea si pe mine :1:
Go to the top of the page
 
+Quote Post
G e o r g e
post Sep 19 2006, 03:40 PM
Post #7


workaholic * * * * * *
******

Group: Moderator
Posts: 11.052
Joined: 4-August 03
From: Bucuresti
Member No.: 14.854



cam alea sunt consumurile .

am un 2.5XT in familie iar eu conduc un legacy 2.5 aspirat .

am scos cel mai mult 13.4% afara , dar am si facut 2 ore de la ct la buc biggrin.gif

LE: inca o data , daca ai grija de masina nu o sa ai probleme .

exploatare dura, dar cu cap. daca vei face raliu cu ea offroad nu va rezista foarte mult .

dar , ii place in ture, nu are nimic de comentat , sta foarte bine pe viraje , desi mai indicat ar fi o impreza .

ce offroad ai in minte ?


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ciprian86626
post Sep 19 2006, 05:14 PM
Post #8


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 165
Joined: 7-September 06
From: Bucuresti
Member No.: 86.619



nu o iau pentru off road pt ca mai am o suzuki vitara care imi satiface necesitatile de off road actuale. biggrin.gif

vreau o masina cu care sa merg pe zapada mai linistit decat in prezent sau cu care sa pot scurtcircuita niste blocaje in trafic de ex. (de multe ori poti trece de ele peste o bordura sau printr-un sant) dar care in acelasi timp sa aiba si stabilitate comparabila cu a unei limuzine. sigur, o sa vada si niste drumuri forestiere.

la banii mei, asta e foresterul. bine ca imi si place, ma simt bine in ea. trapa aia dubla si usile fara rame mi-au placut la nebunie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
G e o r g e
post Sep 20 2006, 08:40 AM
Post #9


workaholic * * * * * *
******

Group: Moderator
Posts: 11.052
Joined: 4-August 03
From: Bucuresti
Member No.: 14.854



atunci clar foresterul wink.gif

2 lucruri trebuie sa mai iei in calcul .

1. la primul schimb de ulei+filtru(vreo 350 ron ) la 1600 sau 2000 km , sa schimbi si placutele de frana .
2. niste anvelope adecvate vara/iarna , geolandurile cu care vine sunt allweather si cam lasa de dorit atat vara cat si iara :-/


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ciprian86626
post Sep 20 2006, 03:13 PM
Post #10


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 165
Joined: 7-September 06
From: Bucuresti
Member No.: 86.619



aha! merci
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ciprian86626
post Sep 20 2006, 03:33 PM
Post #11


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 165
Joined: 7-September 06
From: Bucuresti
Member No.: 86.619



uitasem: din pura curiozitate, de ce e bine sa schimbi si placutele?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
G e o r g e
post Sep 20 2006, 05:53 PM
Post #12


workaholic * * * * * *
******

Group: Moderator
Posts: 11.052
Joined: 4-August 03
From: Bucuresti
Member No.: 14.854



placutele din fata .

placutele originale sunt ecologice si franeaza mai prost ca unele neecologice .


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ciprian86626
post Oct 27 2006, 11:31 AM
Post #13


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 165
Joined: 7-September 06
From: Bucuresti
Member No.: 86.619



in cele din urma l-am luat.

din pacate, dupa primii 2.000 km nu sunt pra incantat de el.

sigur, e placut la interior cu trapa aia si cu geamurile fara rame, e confortabil (exceptie facand trecerile peste denivelari mici cand te cam zdruncina) si silentios. imi place si pozitia de condus. probabil ca si iarna o sa se comporte bine pe zapada. cei de la dealer au incercat sa ma convinga si de performatnele lui in off road dar in mod cert avem viziuni diferite despre ceea ce inseamna off road smile.gif.

in schimb, e penalizat acolo unde ma doare cel mai tare, la performantele dinamice. si problema e ca nu il compar cand spun asta cu XT, ci cu fostul meu clio symbol 1,4 16V din 2002 (model 2001 ala care semana cu un gandac). cu ala mergeam mai repede.

sigur, foresterul are niste reprize mai bune. in schimb franele sunt absolut de 2 lei (extrem de elastica pedala, poate se rezolva cu noile placute neecologice. desi nu stiu cat de ecologice sunt astea ca jentile sunt negre deja) iar farurile bat prea aproape ceea ce in opinia mea penalizeaza performanta. peste 160 km la ora urca mult mai greu. cu clio mers 210 asta atinge decamdata doar 200. si la stabilitate pe curbe, in coborare cel putin, mi se pare mai slab.

ce sa mai zic ca intre sebes si sibiu (pante+curbe) m-a intrecut unul cu o Toyota Yaris ce nu parea a fi o versiune sportiva) si eu ii dadeam talpa.

credeam ca la subaru toate masinile au caracter sportiv (prin raportare la clio cel putin) dar asta a mea face exceptie.

sa nu imi spuneti ca trebuia sa imi iau XT ca eu nu vroiam XT, ci doar o evolutie fata de clio.

pentru amatori, gasiti clio 1.4 16V cu 152.000 km la 4.700 EUR smile.gif)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
G e o r g e
post Oct 27 2006, 01:29 PM
Post #14


workaholic * * * * * *
******

Group: Moderator
Posts: 11.052
Joined: 4-August 03
From: Bucuresti
Member No.: 14.854



domnu , sa fie ceva inteles , clio ala are demaraj in jur de 11sec si vit max in jur de 185-190 km/h .

forester 2.0 x are :
9.7 sec cu 189 km/h .

deci , forester este mai rapid in reprize dar au cam aceasi viteza de top . la clio stiu ca eroare vitezometrului e mare , la subaru eroarea vitezometrului e destul de mica , asta am verificat-o si cu clio si cu subaru.

da, subaru se vrea marca sportiva, dar pe anumite modele , pe restul se vrea marca fiabila cu traditie in AWD si motoare boxer .

eu ti-am spus de la inceput cum sta treaba si ca daca vrei masina sportiva sa te uiti la 2.5 XT . dar acolo e si un alt consum .

apropo , cum de ai atins tu 200km/h in conditiile in care in primii 2000 km ( pana la primul schimb de ulei ) NU AVEAI VOIE sa treci de 4000 rpm ? blink.gif

vezi ca diferentele la yaris intre T-Sport (1.5 105cp ) si versiunile normale este foarte mica : jantele (nu ai cum sa le observi desingul in mers) , grila fata are un TSport scris pe ea mic de tot si cam atat ...


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ciprian86626
post Oct 27 2006, 05:15 PM
Post #15


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 165
Joined: 7-September 06
From: Bucuresti
Member No.: 86.619



4000? biggrin.gif mie mi-au zis de la dealer ca trebuie doar sa variez turatia si ca nu exista limita superioara de turatie. asa ca am variat-o intre 160-190 km la ora pe bucuresti pitesti biggrin.gif iar povestea cu yaris se intampla tot pe la 180 la ora biggrin.gif

cat despre eroare, nu stiu ce ca zic ca eu am niste radare cu 177 si 154 la ora cu clio si nu era prea mare diferenta biggrin.gif

nu vroiam masina sportiva (ca nici clio 1,4 16 v nu e sportiva), vroiam doar o evolutie. o masina care sa fie mai confortabila la drum lung (aici e indeplinita conditia fiind mai silentioasa) si mai dinamica (aici nu e - in plus fata de cele spuse adaug si schimbatorul de viteze care are curse prea lungi). nu fac liniute ci pur si simplu merg destul de mult (astia 2000 km i-am facut de sambata pana joi) si vreau sa merg la fel de repede ca pana acum si mai in liniste. o sa compar timpii.

poate isi mai da drumul dupa rodaj si poate ma mai obisnuiesc cu ea.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ciprian86626
post Oct 27 2006, 05:19 PM
Post #16


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 165
Joined: 7-September 06
From: Bucuresti
Member No.: 86.619



acum am observat: primul schimb de ulei la 2000 km? mie mi s-a spus sa ma prezint la 5000
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Cristi61091
post Oct 27 2006, 06:28 PM
Post #17


sofer
***

Group: Membri
Posts: 60
Joined: 17-November 05
From: Bucuresti
Member No.: 61.084



La 5000 km este prima vizita la service. Scrie foarte clar in carnetul de service si garantie. (daca ai cumparat masina prin reteaua SMT)

Referitor la valentele OFF Road masina are performante mai mult decat bune (garda la sol 205 mm vs sa zicem un off-roader construit cu caroserie pe sasiu si cu performante indubitabile in teren accidentat adica Toyota Land Cruiser 120, care are garda la sol de 230 mm).

Si inca un lucru foarte important orice masina cu tractiune 4X4 functioneaza 4X4 atata vreme cat motorul transmite sarcina la roti, altfel ramai la mana amortizoarelor si a arcurilor ca tinuta de drum.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ciprian86626
post Nov 11 2006, 05:46 PM
Post #18


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 165
Joined: 7-September 06
From: Bucuresti
Member No.: 86.619



am vrut sa fac un alt topic dar situatia se potriveste foarte bine cu titlul astuia: in trei saptamani am doua buseli chiar daca nici una din vina mea. La ce service sa ma duc? Auzeam in alt topic pe cineva care statea cu masina de 45 de zile la radacini. In smt as avea incredere ca trebuie sa aiba scule ca lumea daca sunt noi si retea de piese (chiar daca nu stiau amanunte gen ca oglinda e in culoarea caroseriei). Dar, ocupati cu majorarile de pret nu au mai avut timp sa incheie contracte de decontare cu soc de asigurari si nu am chef sa platesc o usa si o oglinda din banii mei si sa alerg dupa aia de sarbatori pe la allianz sa ii iau inapoi.

a fost cineva la un service "generalist"?

thx
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ciprian86626
post Nov 16 2006, 01:11 PM
Post #19


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 165
Joined: 7-September 06
From: Bucuresti
Member No.: 86.619



toate subarurile sunt, deci, intregi biggrin.gif asta e foarte bine.

am facut eu un studiu de piata in Bucuresti pe segmentul tinichigerie subaru (varianta cu CASCO si piese de inlocuit, ca doar pentru vopsit si indreptat sau cu plata din buzunar se poate merge bineinteles oriunde). lucrurile stau in felul urmator:

1. SMT nu au tinichigerie si nici contracte de decontare directa cu societatile de asigurari (cu niciuna!). Au piesele sau le aduc in 2 sapt. si te trimit la un service cu care lucreaza ei, dar care habar nu au cum se numeste sau ce telefon are (primesti doar indicatii de genul pe o straduta in Pipera, langa biserica lui Becali; nu ca ar fi greu de identificat dar e aiurea pentru ditamai dealerul). Aici oameni sunt amabili si am inteles ca lucreaza bine (desi cu mari intarzieri), dar intampini urmatoarea problema: nu pot sa ia pesele de la SMT pt ca depasesc limita de pret impusa de asigurator. Asa ca variantele sunt fie sa platesti tu piesele si le aduci in portbagaj, urmand sa iti iei banii de la asigurator (dar nu de asta platesc 1300 euro casco pe an), fie sa te intelegi cu SMT sa faca un deviz separat pentru piese care sa fie aprobat de asigurator urmand ca numia dupa aia sa iti dea piesele si sa le duci la sevice. Va imaginati ce hartogarie si pierdere de timp.

2. Asa ca m-am dus la RADACINI. Aici lucrurile au fost mult mai simple: bulevardul Marasesti este pur si simplu desfundat. La coltul strazii de asteapta paznicul de la service care te indruma cu incredere pe trotuar. Dupa ce am asteptat vreo 10 min sa iasa masinile din sens opus, care venau de la service, marsarier si la revedere. Nu e vina lor, dar persepctiva de a repeta chestia asta de inca doua sau trei ori nu ma incanta.

Asa ca am deschis comanda la.... MITSUBISHI. biggrin.gif O sa revin cu amanunte. Ei sunt din grupul Tiriac si poate Allianz o sa fie mai tolerant.

M-am gandit sa povestesc aventurile astea ca poate mai sunt si altii ca mine pentru care 30.000 de euro nu e asa putin si se asteapta sa nu mai aiba probleme de genul asta daca fac o astfel de investitie. Sa nu mai pierdeti 5 ore cat am pierdut eu.

De altfel, am sa va tin la curent si cu evolutia ulterioara a masinii daca nu o sa ma plictisesc. biggrin.gif

Spre exemplu, o alta chestiune ar fi anvelopele de iarna: nu e imposibil sa le gasesti, dar nici floare la ureche (unele marci nu fac dimensiunea asta) oferta ar fi nokian (mai scumpe la SMT, mergeti direct la marso), good year (cred ca cea mai buna oferta dar nu am gasit UG 7), pirelli, dunlop, michelin.

Apropo de anvelope: cred ca e bine sa le schimbati pe alea de serie all season. Cu astea de iarna sta mult mai bine masina pe sosea (e adevarat cele de iarna sunt mai aderente in general).

Daca totusi cineva e multumit de ele si vrea sa le schimbe le gaseste la mine aproape noi biggrin.gif biggrin.gif (3.775 km) ca eu la primavara imi iau altele.

In rest, masina pare foarte de incredere. Ma enerveaza in continuare cuplul scazut, cursele lungi ale schimbatorului si franele slabe. E o adevarata aventura sa "te bagi" cu ea pt ca nu zvacneste deloc.

In schimb, astazi cand ma duceam la servisul din Pipera recomandat de SMT (nu stiam ca sunt asemenea cozi) am incalecat santul lateral si m-am dus asa kilometri intregi. am scutit cateva zeci de minute. Asta e unul dintre motivele pentru care am luat forester si m-a bucurat.

Dar am si eu o intrebare: martorul din bord de la airbag mi se stinge mult mai tarziu. Asa e la toate? La servis mi-ai zis ca e normal (dar fara verificarea calculatorului) insa parca atunci cand am luat-o se stingea imediat.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mi62649
post Nov 19 2006, 07:41 PM
Post #20


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 4
Joined: 2-December 05
From: Bucuresti
Member No.: 62.642



QUOTE(Ciprian86626)
Apropo de anvelope: cred ca e bine sa le schimbati pe alea de serie all season. Cu astea de iarna sta mult mai bine masina pe sosea (e adevarat cele de iarna sunt mai aderente in general).
Confirm. Mi-am incaltat Foresterul cu Vredestein Wintrac Xtreme si mi-a disparut scartaitul ala enervant atunci cand intram prea tare in curbe. Cum inca n-a venit zapada, n-am apucat sa le testez "pe timp de iarna", dar pare ca se comporta mai bine ca Yokohamele originale.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

8 Pages V   1 2 3 > » 
Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

2 User(s) are reading this topic (2 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 29th March 2024 - 07:06 AM