IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

probleme ciudate la motor - Mondeo TDCI

This topic is about probleme ciudate la motor - Mondeo TDCI, the author, liviu108930, wrote about: Postez pentru prima data si imi cer scuze daca gresesc cu ceva, dar sunt disperat . Am un Mondeo TDCI de 131 cp. si, in eventualitatea ca ma puteti aj ... To read more just scroll down

 
Reply to this topicStart new topic
> probleme ciudate la motor - Mondeo TDCI
liviu108930
post Jun 24 2007, 10:45 PM
Post #1


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 7
Joined: 23-June 07
From: Bucuresti
Member No.: 108.923



Postez pentru prima data si imi cer scuze daca gresesc cu ceva, dar sunt disperat.
Am un Mondeo TDCI de 131 cp. si, in eventualitatea ca ma puteti ajuta cu vreun sfat, incerc sa prezint problemele pe care le am cu masina si evenimentele care le-au generat, cronologic.
Aveam aprox. 10 litri motorina si am alimentat din greseala cu 1,5 litri benzina. Mi-am dat seama ce am facut, m-am panicat, am cerut un sfat unde nu trebuia si am pus in continuare in rezervor un flacon intreg de aditiv si inca 20 litri de motorina.
Urmarile au fost urmatoarele: am mers cu masina si dupa aprox. 60 km si mi s-a oprit in mers. Am incercat sa pornesc imediat dar nu a plecat (martorul din bord sub forma de spirala se aprindea intermitent daca incercam sa pornesc motorul). Opririle s-au succedat periodic si apoi, la un drum intins, din ce in ce mai des, dar intotdeauna motorul de oprea in mers, iar inainte de fiecare oprire pilpia martorul cu pricina (acela de la injectie). Ca sa pot porni din nou motorul trebuia sa astept 3-5 min altfel nu pleca. Am ajuns cu masina la un service (unul din reprezentantele Ford), au curatat rezervorul, au schimbat filtrul de motorina si au inlocuit si senzorul de la axul cu came fiindca dupa operatiunile aste masina nu mai vroia sa porneasca. Dupa ce au inlocuit senzorul a pornit.
Am plecat bucuros cu masina, mergea cam asa cum o stiam eu, si surpriza ... a inceput sa se opreasca din nou, dupa ce motorul ajungea la temperatura de regim, dar numai in ralanti, fara ca martorul din bord sa mai dea vreun semnal. Dupa asemenea opriri puteam sa-l pornesc imediat fara sa-i acord vreun ragaz.
M-am intors la service, au bagat-o din nou pe tester si au decretat, siguri pe ei, ca ar trebui schimbata, pentru inceput, pompa de injectie. Si pe urma? ... am fost curios sa aflu. Mi-au spus ca dupa ce se inlocuieste pompa, bineinteles pe cheltuiala mea, mergem mai departe si inlocuim injectoarele si... tot asa.
Nu m-am impacat cu solutia si m-am dus la alt service cu renume, specializat in sisteme Delphi. Le-am expus problema si, fara sa analizeze prea mult situatia, ma invitau si ei sa schimb pompa de injectie si apoi ... injectoarele si tot asa.
Le-am spus ca oricum nu cumpar pompa de la ei si atunci s-au aplecat asupra problemei si au schimbat un senzor de la pompa de injectie (3,5 mil lei) si masina nu s-a mai oprit, nici in mers si nici la relanti, dar parca motorul era altul: functiona mai zgomotos, mai infundat si era mai putin puternic; parca si pornirea era mai ingenunchiata, nu stiu cum sa zic.
Acum masina are urmatorul comportament:
la pornire, pana se incalzeste motorul bine, motorul functioneaza destul de rotund, ralanti stabil, fara sincope si are ceva forta. Dupa ce se incalzeste bine incepe sa aiba niste sincope, ralanti fluctuant, intreruperi si nu are forta. Aerul conditionat il ingenunchiaza efectiv. Dupa ce sa- incalzit bine de tot ralantiul este din nou stabil dar motorul functioneaza mai duduit. Daca incerc sa compensez lipsa de putere cu demaraje mai pronuntate, peste 2600-2700 incepe sa devina mai zgomotos si oricum nu sare in turatie cum sarea inainte.
Mai nou, a inceput sa faca alta chestie ciudata. Daca opresc masina cu motorul cald, dupa un drum mai lung, refuza sa porneasca desi am respectat procedura.

Acestea fiind spuse, ii rog pe cei avizati care pot sa puna simptomele cap la cap si sa traga o concluzie, sau pe cei care au mai intalnit asemenea probleme, sa-mi spuna si mie din ce parte trebuie sa incep sa rezolv problema cu motorul.
Pot fi busite toate injectoarele in conditiile in care motorul are momente cand functioneaza bine. Si, in orice caz, trebuie schimbate toate? Simptomele prezentate mai sus indica ca ar fi stricata pompa de injectie? Sau pompa din rezervor?
Exista vreo metoda sa inlocuiesc doar ce este stricat si tot sistemul de la un cap la altul (fiindca sunt foarte scumpe)?
Doua din service-rile cu nume nu mi-au putut indica exact problema fiindca nu au constatat erori la testare.
Acum stiu cum trebuia sa procedez dupa ce am pus benzina, stiu ca aditivul a facut mai mult rau si stiu ca era mai bine sa fac plinul saa chiar sa golesc instantaneu rezervorul, dar nu stiu cum sa rezolv acum problema fiind vorba de un motor TDCI.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
danmatyas
post Jun 27 2007, 05:40 PM
Post #2


specialist
******

Group: Membri
Posts: 785
Joined: 2-October 05
From: Cluj-Napoca (Cluj)
Member No.: 57.276



m-ai bagat in ceata. Si eu tind sa cred ca e de la pompa sau de la injectoare. Cum sa afli, habar nu am. Du-te la mai multe service-uri, poate ii dai cumva de cap.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
liviu108930
post Jun 27 2007, 06:16 PM
Post #3


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 7
Joined: 23-June 07
From: Bucuresti
Member No.: 108.923



multumesc Dan Florin. Ultimul lucru la care ma asteptam era sa te bag in ceata fiindca ti-am urmarit mesajele de-a lungul timpului si imi faceam mari sperante. Acum masina merge chiar binisor, desi este foarte cald. Bine, dar nu cum mergea inainte de evenimente. Ceea ce ma pune pe ganduri este ca merge inegal. Practic, apar mai des fluctuatii in mers imediat dupa ce a inceput sa se incalzeasca putin motorul pana s-a incalzit bine de tot. Imi este foarte teama sa nu fi afectat ceva pe la pistoane, arbore (detonatii) fiindca am mers destul de mult dupa ce am bagat aditivul si benzina. Cat despre pompa de injectie, am accelarat de cateva ori foarte, foarte puternic dar nu au aparut sincope (este adevarat ca nici nu a zburat din loc foarte tare). Ideea este ca spre exemplu la Rune o verificare full, cu pompa si injectoarele demontate ma duce la aprox 10 mil si pot sa spun (poate) ca am rezolvat ... verificarea.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
danmatyas
post Jun 28 2007, 09:29 PM
Post #4


specialist
******

Group: Membri
Posts: 785
Joined: 2-October 05
From: Cluj-Napoca (Cluj)
Member No.: 57.276



pune-o pe un tester, pe undeva trebuie sa apara vreo eroare. Oamenii au facut-o, oamenii o si repara, nu dispera! smile.gif de obicei se duce senzorul de la axul cu came, si ala duce la aprinderea acelui bec cu bujia. Dar tu zici ca l-ai schimbat, sigur nu mai e de acolo. Daca cumva rezolvi, anunta-ne si pe noi sa luam la cunostiinta smile.gif multa bafta
Go to the top of the page
 
+Quote Post
liviu108930
post Jul 3 2007, 06:45 PM
Post #5


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 7
Joined: 23-June 07
From: Bucuresti
Member No.: 108.923



Si, daca mai are vreo importanta la cate am povestit, as vrea sa adaug ca intotdeauna cand motorul merge cu sincope (trepidatii) turatia creste pana aproape de 800 - 1000 de rotatii. Niciodat nu a scazut sub nivelul normal. Cu toate acestea, desi turatia este crescuta, motorul nu merge mai rotund ci mai infundat si se simt vibratiile destul de bine in volan.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
liviu108930
post Jul 31 2007, 05:00 PM
Post #6


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 7
Joined: 23-June 07
From: Bucuresti
Member No.: 108.923



Mai nou constat ca daca am oprit masina cu motorul cald se intampla sa nu porneasca la prima cheie, fara ca martorul din bord sa dea vreun semnal. Dupa ce incerc sa pornesc din nou, la a doua cheie, pleaca fara probleme. Acelasi fenbomen s-a produl o singura data si cu motorul "rece" dar erau 45 grade afara.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Alex100493
post Sep 12 2007, 12:55 AM
Post #7


novice
**

Group: Membri
Posts: 26
Joined: 28-February 07
From: Cluj-Napoca
Member No.: 100.486



Salut. Probleme la pornire am avut si eu si dupa reviza de la 15mii si cea de 30mii. de vina e schimbarea filtrului de motorina,in care mai raman incluziuni de aer. am fost la Ford si mi-au zis ca de multe ori se intampla fenomenul asta. dupa 15mii nu au stiut ce are si mi-au facut o resoftare. coincidenta sau nu,dupa aceea o singura data mi-a mai facut probleme la pornire. dupa revizia de 30mii nu mi-au mai facut. au zis sa mai merg asa o perioada poate se amorseaza filtru de motorina si dispar de la sine fenomenele. momentan astept... blush.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
_Titus_
post Sep 13 2007, 10:12 PM
Post #8


sofer
***

Group: Membri
Posts: 78
Joined: 19-June 04
From: Oradea (Bihor)
Member No.: 28.071



ai incercat sa reprogramezi injectoarele ?

la Ford nu am avut probleme niciodata cu pornirea ( sunt la al doilea Mondeo) dar am avut aceste necazuri la un Opel Omega ; la cald pornea foarte greu iar la rece la sfert ...de vina era pompa de injectie


--------------------
Mondeo TDCi 130 culoare nemetalizata
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ionut83652
post Sep 14 2007, 09:25 AM
Post #9


specialist
******

Group: Membri
Posts: 881
Joined: 31-July 06
From: Bacau (Bacau)
Member No.: 83.645



dac se schmba zgomotul motorului in general injectoarele sunt de vina (iar pompa dac baga presiune sa porneasca nare nica e o simpla pompa )


--------------------
masina e un cosmar frumos!
bmw 320 d-nu mai am
audia4 1.6-altul!
caravelle 2.5 tdi-specialist!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
liviu108930
post Sep 24 2007, 08:02 PM
Post #10


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 7
Joined: 23-June 07
From: Bucuresti
Member No.: 108.923



Am fost la mai multe service-uri. Nu a acceptat resoftare ceea ce inseamna ca nu sunt probleme aici. Acum merge relativ normal dar stau in continuare cu ochii pe ea sa vad ce prostii mai face.
Ma surprinde ca functionarea motorului pare sa depinda prea mult de factorii meteorologici. Cand e umed afara merge mai rau (adica mai infundat si fara putere). Cateodata parca e afectat mersul motorului de consumatori mici precum semnalizarea, motorasul de geam avariile.
Nu pot sa dau vina pe motorina fiindca in aceeasi zi se intimpla sa plec la serviciu cu un tractoras si sa ma intorc cu un benzinar, asa de frumos toarce si trage.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Potzocul
post Nov 3 2007, 08:14 PM
Post #11


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 398
Joined: 19-June 07
From: Oradea (Bihor)
Member No.: 108.732



postez si eu aici pt ca mi se pare a fi cel mai potrivit topic. uite cum e treaba:
1. dimineata, pe racoare, pornesc masina si surpriza ... fummm ... asa cred eu cel putin ca e fum. am inteles ca e ok sa faca asa. bine! dar pe langa fum avem fluctuatii ale motorului: se tureaza singur asta o scurta perioada ... aprox 10-15 sec ...
2. daca merg mai grabit putin cu ea, respectiv daca ii dau peste 3000 de ture dupa un timp incepe sa palpaie mult controversatul bec de la bujii, in momentul cand incepe sa palpaie, se simte o usoara scadere de forta a masinii si in max 20 sec moare motorul. repornirea se face imediat, la prima cheie, fara alte comentarii din partea masinii.
ce poate fi? chestia cu fumul (sau ce o fi) e mai mult chestie de imagine, eram intr`o dimineata intr`o parcare si cand am vrut sa ies, i`am gazat bine pe cei din spate teehee.gif
chestia cu oprirea motorului iarasi e deranjanta pt ca de obicei intervine dupa o depasire si e cam nasol sa depasesti pe cineva si apoi sa te opresti in fatza lui smile.gif sa vedem cine imi da niste sfaturi? oricum urmeaza un test in cel mai scurt timp.


--------------------
FORD MONDEO 2002 TDCI 2000cmc 96kw
Life is a temporar thing, don`t waste it!
DRIVE SAFE!!! 1999-2006 =>19.269 DECESE cauzate de accidente rutiere. 47393 RANITI GRAV. Numaratoarea continua!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ionut1410
post Nov 4 2007, 11:30 AM
Post #12


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 161
Joined: 5-October 07
Member No.: 114.946



QUOTE(liviu108930 @ Jul 31 2007, 03:00 PM) *
Mai nou constat ca daca am oprit masina cu motorul cald se intampla sa nu porneasca la prima cheie, fara ca martorul din bord sa dea vreun semnal. Dupa ce incerc sa pornesc din nou, la a doua cheie, pleaca fara probleme. Acelasi fenbomen s-a produl o singura data si cu motorul "rece" dar erau 45 grade afara.



liviule sunt aprope sigur ca problkema ta e din injectoare !! mai ales ca sa modificat zgomotul motorului !!

safaturile mele rescrii softul injectoarelor (nu esxista nu a luat alt soft) se suprascrie softul !

dac nu apar schimbari vreu unul din injectoare sau toate sau dus !!(is scumpe rau)


--------------------
ionut83652 nu inteleg de ce nu mai merge vechiul cont!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ionut1410
post Nov 4 2007, 11:31 AM
Post #13


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 161
Joined: 5-October 07
Member No.: 114.946



QUOTE(Potzo @ Nov 3 2007, 06:14 PM) *
postez si eu aici pt ca mi se pare a fi cel mai potrivit topic. uite cum e treaba:
1. dimineata, pe racoare, pornesc masina si surpriza ... fummm ... asa cred eu cel putin ca e fum. am inteles ca e ok sa faca asa. bine! dar pe langa fum avem fluctuatii ale motorului: se tureaza singur asta o scurta perioada ... aprox 10-15 sec ...
2. daca merg mai grabit putin cu ea, respectiv daca ii dau peste 3000 de ture dupa un timp incepe sa palpaie mult controversatul bec de la bujii, in momentul cand incepe sa palpaie, se simte o usoara scadere de forta a masinii si in max 20 sec moare motorul. repornirea se face imediat, la prima cheie, fara alte comentarii din partea masinii.
ce poate fi? chestia cu fumul (sau ce o fi) e mai mult chestie de imagine, eram intr`o dimineata intr`o parcare si cand am vrut sa ies, i`am gazat bine pe cei din spate teehee.gif
chestia cu oprirea motorului iarasi e deranjanta pt ca de obicei intervine dupa o depasire si e cam nasol sa depasesti pe cineva si apoi sa te opresti in fatza lui smile.gif sa vedem cine imi da niste sfaturi? oricum urmeaza un test in cel mai scurt timp.


--------------------
ionut83652 nu inteleg de ce nu mai merge vechiul cont!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ionut1410
post Nov 4 2007, 11:31 AM
Post #14


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 161
Joined: 5-October 07
Member No.: 114.946



QUOTE(Potzo @ Nov 3 2007, 06:14 PM) *
postez si eu aici pt ca mi se pare a fi cel mai potrivit topic. uite cum e treaba:
1. dimineata, pe racoare, pornesc masina si surpriza ... fummm ... asa cred eu cel putin ca e fum. am inteles ca e ok sa faca asa. bine! dar pe langa fum avem fluctuatii ale motorului: se tureaza singur asta o scurta perioada ... aprox 10-15 sec ...
2. daca merg mai grabit putin cu ea, respectiv daca ii dau peste 3000 de ture dupa un timp incepe sa palpaie mult controversatul bec de la bujii, in momentul cand incepe sa palpaie, se simte o usoara scadere de forta a masinii si in max 20 sec moare motorul. repornirea se face imediat, la prima cheie, fara alte comentarii din partea masinii.
ce poate fi? chestia cu fumul (sau ce o fi) e mai mult chestie de imagine, eram intr`o dimineata intr`o parcare si cand am vrut sa ies, i`am gazat bine pe cei din spate teehee.gif
chestia cu oprirea motorului iarasi e deranjanta pt ca de obicei intervine dupa o depasire si e cam nasol sa depasesti pe cineva si apoi sa te opresti in fatza lui smile.gif sa vedem cine imi da niste sfaturi? oricum urmeaza un test in cel mai scurt timp.


--------------------
ionut83652 nu inteleg de ce nu mai merge vechiul cont!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ionut1410
post Nov 4 2007, 11:31 AM
Post #15


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 161
Joined: 5-October 07
Member No.: 114.946



QUOTE(ionut1410 @ Nov 4 2007, 09:31 AM) *
QUOTE(Potzo @ Nov 3 2007, 06:14 PM) *
postez si eu aici pt ca mi se pare a fi cel mai potrivit topic. uite cum e treaba:
1. dimineata, pe racoare, pornesc masina si surpriza ... fummm ... asa cred eu cel putin ca e fum. am inteles ca e ok sa faca asa. bine! dar pe langa fum avem fluctuatii ale motorului: se tureaza singur asta o scurta perioada ... aprox 10-15 sec ...
2. daca merg mai grabit putin cu ea, respectiv daca ii dau peste 3000 de ture dupa un timp incepe sa palpaie mult controversatul bec de la bujii, in momentul cand incepe sa palpaie, se simte o usoara scadere de forta a masinii si in max 20 sec moare motorul. repornirea se face imediat, la prima cheie, fara alte comentarii din partea masinii.
ce poate fi? chestia cu fumul (sau ce o fi) e mai mult chestie de imagine, eram intr`o dimineata intr`o parcare si cand am vrut sa ies, i`am gazat bine pe cei din spate teehee.gif
chestia cu oprirea motorului iarasi e deranjanta pt ca de obicei intervine dupa o depasire si e cam nasol sa depasesti pe cineva si apoi sa te opresti in fatza lui smile.gif sa vedem cine imi da niste sfaturi? oricum urmeaza un test in cel mai scurt timp.



--------------------
ionut83652 nu inteleg de ce nu mai merge vechiul cont!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ionut1410
post Nov 4 2007, 11:32 AM
Post #16


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 161
Joined: 5-October 07
Member No.: 114.946



QUOTE(ionut1410 @ Nov 4 2007, 09:31 AM) *
QUOTE(ionut1410 @ Nov 4 2007, 09:31 AM) *
QUOTE(Potzo @ Nov 3 2007, 06:14 PM) *
postez si eu aici pt ca mi se pare a fi cel mai potrivit topic. uite cum e treaba:
1. dimineata, pe racoare, pornesc masina si surpriza ... fummm ... asa cred eu cel putin ca e fum. am inteles ca e ok sa faca asa. bine! dar pe langa fum avem fluctuatii ale motorului: se tureaza singur asta o scurta perioada ... aprox 10-15 sec ...
2. daca merg mai grabit putin cu ea, respectiv daca ii dau peste 3000 de ture dupa un timp incepe sa palpaie mult controversatul bec de la bujii, in momentul cand incepe sa palpaie, se simte o usoara scadere de forta a masinii si in max 20 sec moare motorul. repornirea se face imediat, la prima cheie, fara alte comentarii din partea masinii.
ce poate fi? chestia cu fumul (sau ce o fi) e mai mult chestie de imagine, eram intr`o dimineata intr`o parcare si cand am vrut sa ies, i`am gazat bine pe cei din spate teehee.gif
chestia cu oprirea motorului iarasi e deranjanta pt ca de obicei intervine dupa o depasire si e cam nasol sa depasesti pe cineva si apoi sa te opresti in fatza lui smile.gif sa vedem cine imi da niste sfaturi? oricum urmeaza un test in cel mai scurt timp.



cu riscul de a ma repeta tim zis injectoarele (rescriere soft) daca nu schimbare!SORRY


--------------------
ionut83652 nu inteleg de ce nu mai merge vechiul cont!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
COSTI222
post Dec 21 2007, 12:32 PM
Post #17


sofer incepator
*

Group: Membri
Posts: 15
Joined: 18-December 07
Member No.: 115.842



QUOTE(liviu108930 @ Sep 24 2007, 06:02 PM) *
Am fost la mai multe service-uri. Nu a acceptat resoftare ceea ce inseamna ca nu sunt probleme aici. Acum merge relativ normal dar stau in continuare cu ochii pe ea sa vad ce prostii mai face.
Ma surprinde ca functionarea motorului pare sa depinda prea mult de factorii meteorologici. Cand e umed afara merge mai rau (adica mai infundat si fara putere). Cateodata parca e afectat mersul motorului de consumatori mici precum semnalizarea, motorasul de geam avariile.
Nu pot sa dau vina pe motorina fiindca in aceeasi zi se intimpla sa plec la serviciu cu un tractoras si sa ma intorc cu un benzinar, asa de frumos toarce si trage.

ce sistem de injectie ai? daca e delphi scimba si pompa si injectoarele.Pompa nu s-a mai uns bine,a facut span si a infundat injectoarele.Toate fordurile tdci au
injectie DELPHI ? Daca da e nasol pentru ca sunt cele mai proaste si se pot strica si fara a baga benzina in motorina
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Madalina_Popescu
post Jan 6 2009, 01:46 PM
Post #18


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 1
Joined: 6-January 09
Member No.: 118.907



Am o Fiesta din 2007 diesel, nou nouta. De cand am luat-o am probleme: in afara de scartaitul intregii masini, in afara de faptul ca nu intra in marsarier decat cand vrea ea, consuma cat un camion in oras (ajunge si la 11 la 100) si in afara de faptul ca daca ridic piciorul de pe acceleratie merge infundat, am mai nou o problema de motor: cam o data pe luna se opreste motorul in mers, nu se aprinde nici un bec, nu face nici un zgomot, nici nu iti dai seama si se blocheaza directia. Nu am bagat benzina sau aditivi sau altceva. Problema e ca dupa ce se opreste in mers directia merge foarte foarte greu (zici e tractor cand dau de volan) vreo 3-4 zile dupa care isi revine. Ce pot sa ii fac (in afara de a ma duce la toate service-urile si sa ma puna sa schimb toate cele si sa nu se rezolve problema)? Si ce se intampla cu garantia Ford? De ce nu e valabila si in cazul asta ?
Astept un raspuns daca stie cineva ...


QUOTE (liviu108930 @ Jun 24 2007, 10:45 PM) *
Postez pentru prima data si imi cer scuze daca gresesc cu ceva, dar sunt disperat.
Am un Mondeo TDCI de 131 cp. si, in eventualitatea ca ma puteti ajuta cu vreun sfat, incerc sa prezint problemele pe care le am cu masina si evenimentele care le-au generat, cronologic.
Aveam aprox. 10 litri motorina si am alimentat din greseala cu 1,5 litri benzina. Mi-am dat seama ce am facut, m-am panicat, am cerut un sfat unde nu trebuia si am pus in continuare in rezervor un flacon intreg de aditiv si inca 20 litri de motorina.
Urmarile au fost urmatoarele: am mers cu masina si dupa aprox. 60 km si mi s-a oprit in mers. Am incercat sa pornesc imediat dar nu a plecat (martorul din bord sub forma de spirala se aprindea intermitent daca incercam sa pornesc motorul). Opririle s-au succedat periodic si apoi, la un drum intins, din ce in ce mai des, dar intotdeauna motorul de oprea in mers, iar inainte de fiecare oprire pilpia martorul cu pricina (acela de la injectie). Ca sa pot porni din nou motorul trebuia sa astept 3-5 min altfel nu pleca. Am ajuns cu masina la un service (unul din reprezentantele Ford), au curatat rezervorul, au schimbat filtrul de motorina si au inlocuit si senzorul de la axul cu came fiindca dupa operatiunile aste masina nu mai vroia sa porneasca. Dupa ce au inlocuit senzorul a pornit.
Am plecat bucuros cu masina, mergea cam asa cum o stiam eu, si surpriza ... a inceput sa se opreasca din nou, dupa ce motorul ajungea la temperatura de regim, dar numai in ralanti, fara ca martorul din bord sa mai dea vreun semnal. Dupa asemenea opriri puteam sa-l pornesc imediat fara sa-i acord vreun ragaz.
M-am intors la service, au bagat-o din nou pe tester si au decretat, siguri pe ei, ca ar trebui schimbata, pentru inceput, pompa de injectie. Si pe urma? ... am fost curios sa aflu. Mi-au spus ca dupa ce se inlocuieste pompa, bineinteles pe cheltuiala mea, mergem mai departe si inlocuim injectoarele si... tot asa.
Nu m-am impacat cu solutia si m-am dus la alt service cu renume, specializat in sisteme Delphi. Le-am expus problema si, fara sa analizeze prea mult situatia, ma invitau si ei sa schimb pompa de injectie si apoi ... injectoarele si tot asa.
Le-am spus ca oricum nu cumpar pompa de la ei si atunci s-au aplecat asupra problemei si au schimbat un senzor de la pompa de injectie (3,5 mil lei) si masina nu s-a mai oprit, nici in mers si nici la relanti, dar parca motorul era altul: functiona mai zgomotos, mai infundat si era mai putin puternic; parca si pornirea era mai ingenunchiata, nu stiu cum sa zic.
Acum masina are urmatorul comportament:
la pornire, pana se incalzeste motorul bine, motorul functioneaza destul de rotund, ralanti stabil, fara sincope si are ceva forta. Dupa ce se incalzeste bine incepe sa aiba niste sincope, ralanti fluctuant, intreruperi si nu are forta. Aerul conditionat il ingenunchiaza efectiv. Dupa ce sa- incalzit bine de tot ralantiul este din nou stabil dar motorul functioneaza mai duduit. Daca incerc sa compensez lipsa de putere cu demaraje mai pronuntate, peste 2600-2700 incepe sa devina mai zgomotos si oricum nu sare in turatie cum sarea inainte.
Mai nou, a inceput sa faca alta chestie ciudata. Daca opresc masina cu motorul cald, dupa un drum mai lung, refuza sa porneasca desi am respectat procedura.

Acestea fiind spuse, ii rog pe cei avizati care pot sa puna simptomele cap la cap si sa traga o concluzie, sau pe cei care au mai intalnit asemenea probleme, sa-mi spuna si mie din ce parte trebuie sa incep sa rezolv problema cu motorul.
Pot fi busite toate injectoarele in conditiile in care motorul are momente cand functioneaza bine. Si, in orice caz, trebuie schimbate toate? Simptomele prezentate mai sus indica ca ar fi stricata pompa de injectie? Sau pompa din rezervor?
Exista vreo metoda sa inlocuiesc doar ce este stricat si tot sistemul de la un cap la altul (fiindca sunt foarte scumpe)?
Doua din service-rile cu nume nu mi-au putut indica exact problema fiindca nu au constatat erori la testare.
Acum stiu cum trebuia sa procedez dupa ce am pus benzina, stiu ca aditivul a facut mai mult rau si stiu ca era mai bine sa fac plinul saa chiar sa golesc instantaneu rezervorul, dar nu stiu cum sa rezolv acum problema fiind vorba de un motor TDCI.

Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 20th December 2014 - 07:52 PM