IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Ecartament diferit fata/spate

This topic is about Ecartament diferit fata/spate, the author, Daniel65671, wrote about: Tema este poate mai mult tehnica, dar n-am gasit alt loc pentru intrebarea mea afoana: De ce difera latimea (ecartamentul) dintre roti intre fata si s ... To read more just scroll down

 
Reply to this topicStart new topic
> Ecartament diferit fata/spate
Daniel65671
post Aug 29 2007, 11:18 AM
Post #1


specialist
******

Group: Membri
Posts: 709
Joined: 18-January 06
From: Bucuresti
Member No.: 65.664



Tema este poate mai mult tehnica, dar n-am gasit alt loc pentru intrebarea mea afoana:

De ce difera latimea (ecartamentul) dintre roti intre fata si spate? Este vreo solutie tehnica deliberata (sa nu calce pe aceeasi urma) sau o consecinta a formei caroseriei?


--------------------
Garfield: I'm not always right, but I'm never wrong!

Skoda Octavia Elegance, 1.8 TFSI, 16 V, 160 CP, BZB, 2007
Skoda Fabia Sedan Elite, 1,4 MPI, 16 V, 101 CP, BBZ, 2005
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Horia49540
post Aug 29 2007, 11:27 AM
Post #2


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.411
Joined: 21-June 05
From: Bucuresti
Member No.: 49.533



din ratiuni de stabilitate
o masina cu ecartament mai mare pe fata decat pe spate este mai stabila


--------------------
Fiat Albea Dynamic
am avut Lada 1200 S - o masina fantastica !
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Daniel65671
post Aug 29 2007, 12:39 PM
Post #3


specialist
******

Group: Membri
Posts: 709
Joined: 18-January 06
From: Bucuresti
Member No.: 65.664



Aha! Iata primul raspuns la obiect. Multumesc, Horia.


--------------------
Garfield: I'm not always right, but I'm never wrong!

Skoda Octavia Elegance, 1.8 TFSI, 16 V, 160 CP, BZB, 2007
Skoda Fabia Sedan Elite, 1,4 MPI, 16 V, 101 CP, BBZ, 2005
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Alex-F1
post Aug 29 2007, 10:58 PM
Post #4


THE GODFATHER
******

Group: Membri
Posts: 3.845
Joined: 8-August 04
From: Timisoara
Member No.: 30.528



Da, treaba cu stabilitatea si mie mi se pare adevarata, dar mai poate fi si pe motive aerodinamice, fiindca de cate ori am avut ocazia sa privesc o masina de la inaltime, cat mai perpendicular (de la etajul 7 de ex. masina langa bloc), am constatat ca spre spate cam toate se ingusteaza....ca si forma a caroseriei ma refer.....singurele care am vazut ca spre spate se latesc ar fi cele sport si super-sport (de ex. Ferrari F50).....


--------------------
VW Passat 1.9 TDI sedan 155 CP / 378 Nm pe dyno

>>> RACING IS IN MY BLOOD <<< (dar nu cu Passat-ul)

"Cei cu adevarat cunoscatori, nu vor putea uita faptul ca, masinile bune, fiabile si mai ales corecte fata de client, la banii platiti pt. ele, nu se mai fac din 2004 la 95% din brandurile lumii" (by DORU, 2009)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Daniel65671
post Aug 30 2007, 08:36 AM
Post #5


specialist
******

Group: Membri
Posts: 709
Joined: 18-January 06
From: Bucuresti
Member No.: 65.664



Exact la asta ma gandeam si eu, Alex. Adica forma cea mai aerodinamica o are picatura de apa: mai lata la varf si se ingusteaza la coada. A gandit-o si un inginer roman, Aurel Persu, care a construit in 1923 un automobil in forma de picatura.

Celelalte masini de care vorbesti, sunt mai late in coada poate datorita tractiunii pe spate si, deci, tot chestie de stabilitate. De ex. la BMW Seria 7 Sedan ecartamentul este 1.578 mm in fata si 1.596 mm in spate.


--------------------
Garfield: I'm not always right, but I'm never wrong!

Skoda Octavia Elegance, 1.8 TFSI, 16 V, 160 CP, BZB, 2007
Skoda Fabia Sedan Elite, 1,4 MPI, 16 V, 101 CP, BBZ, 2005
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Daniel65671
post Aug 30 2007, 09:02 AM
Post #6


specialist
******

Group: Membri
Posts: 709
Joined: 18-January 06
From: Bucuresti
Member No.: 65.664



Iata primul design de automobil in forma de picatura de apa (Aurel Persu 1923), prezentat in Almanahul Știință și Tehnică 1988.

Automobil cu forma aerodinamica Aurel Persu, primul de acest fel din lume, având rotile incluse în interiorul liniei aerodinamice. A fost construit în 1923 și brevetat în 1924. Inventatorul a parcurs cu el peste 100.000 km. Automobilul se afla la Muzeul Tehnic Prof. Ing. Dimitrie Leonida, din Parcul Carol, din Bucuresti.


--------------------
Garfield: I'm not always right, but I'm never wrong!

Skoda Octavia Elegance, 1.8 TFSI, 16 V, 160 CP, BZB, 2007
Skoda Fabia Sedan Elite, 1,4 MPI, 16 V, 101 CP, BBZ, 2005
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 25th November 2017 - 10:13 AM