IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

TOBA DE EȘAPAMENT FĂRĂ FUM

This topic is about TOBA DE EȘAPAMENT FĂRĂ FUM, the author, Democratos, wrote about: Anul trecut, la expoziția de la GENEVA, România a obținut o medalie de aur pentru o realizare originală, referitoare la o tobă de eșapament care nu ev ... To read more just scroll down

5 Pages V   1 2 3 > »   
Reply to this topicStart new topic
> TOBA DE EȘAPAMENT FĂRĂ FUM
Democratos
post Apr 25 2011, 09:08 PM
Post #1


novice
**

Group: Membri
Posts: 29
Joined: 18-April 11
Member No.: 132.050



Anul trecut, la expoziția de la GENEVA, România a obținut o medalie de aur pentru o realizare originală, referitoare la o tobă de eșapament care nu evacuează fum. Distruge fumul în PM10 și gaze, demonstrație și model funcțional.

Voi, specialiștii în domeniu, ce părere aveți, și asta este o mistificare?

DEM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pmhoria
post Apr 25 2011, 09:21 PM
Post #2


Around
******

Group: Membri
Posts: 1.476
Joined: 6-November 07
From: Timisoara
Member No.: 115.360



Despre asta e vorba?

http://www.adevarul.ro/locale/cluj-napoca/..._227977286.html



--------------------
G,RAV,5,4
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Apr 25 2011, 09:53 PM
Post #3


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Despre inventie greu de spus ceva intrucat informatiile sunt prea putine.

Despre jurnalistii care scriu articolele, in continuare numai de bine wallbash.gif Din nou dovedesc ca notiuni simple gen "documentare" ii depasesc.
In articole (sunt mai multe disponibile pe net, copiate unul dupa altul) scrie totusi ca nu s-a inghesuit nimeni sa cumpere inventia. Or fi avand si alti specialisti (adica altii decat noi biggrin.gif) cate ceva de carcotit...


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Diesel
post Apr 25 2011, 10:16 PM
Post #4


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 2.661
Joined: 27-May 08
From: Constanta
Member No.: 117.183



Dupa cum zice James, punem textul pe seama redactorului:

QUOTE
Cum funcționează noua tobă de eșapament

Instalația funcționează pe baza unor impulsuri de înaltă frecvență, care dezintegrează practic moleculele ce formează fumul. Astfel, în carcasa de tablă ce învelește piesa de bază, cu ajutorul căreia se aplică impulsuri de 15-20 de kW, formându-se o plasmă rece, care dezintegrează molecula de fum. „Părțile grele se depun și pot fi chiar curățate sau recuperate. În prezent lucrăm la un nou modul care să fie destinat depunerii acestor celule ce formează molecula de fum”, ne-a mai spus Florin Petric.

Pentru a genera impulsurile de înaltă frecvență se folosește energia generată de bateria mașinii, care este legată la un amplificator.


15-20 de kW sunt aceeasi kW trecuti in talon la puterea masinii? Mie mi-a fost ingenunchiata instalatia electrica de catre un incarcator de telefon defect. Mi-e frica sa calculez ce inseamna 15-20kW pentru bateria masinii. Impulsurile se masoara in Hz, nu in W. Amplitudinea impulsurilor s-ar masura in W... asa ca o concesie... dar fara frecventa/lungime de unda n-are nici un sens.

Molecula de fum este formata din atomi, nu celule. Trebuie sa ma documentez in legatura cu plasma rece, eu stiam ca e pe lista de chestii teoretice care nu se pot realiza inca.

Ideea nu e rea, fiind pusa in practica la o scara mai mica de catre un dispozitiv numit catalizator. E prezent pe toate masinile care se supun normelor de poluare euro2 sau mai sus.

Sunt curios de mai multe detalii insa.


--------------------
Kia Cee apostrofee Dee, the former Reasonably Priced Car
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mike.omega
post Apr 25 2011, 10:20 PM
Post #5


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 6.522
Joined: 12-May 04
From: Constanta
Member No.: 25.186



Ce intelegem prin fum? "Fumul" ce iese pe tobele de esapament are mai multe surse si proprietati.


--------------------
Daewoo Nubira II 1.6 GPL

http://viatacudba.blogspot.com/
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ozz86651
post Apr 26 2011, 03:12 AM
Post #6


specialist
******

Group: Membri
Posts: 3.387
Joined: 8-September 06
From: San Francisco
Member No.: 86.644



Un emitator radio de 20KW e citamai scula, nu cred ca se poate pune pe o masina smile.gif, depinzind de frecventa. Cu ce-l alimentezi e alta treaba. Daca e legal e alta problema. Nu poti sa umbli cu un transmitator radio dupa tine. Daca e sanatos, alta problema tinind cont ca e mult mai puternic ca un cuptor cu micrunde.
Dar bineinteles articolul in sine e o mizerie, si dintr-o chestie legitima un ziarist poate scoate o porcarie.


--------------------
---------------
Honda Civic EX 2006 140CP
Mazda 6S 2003 220CP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Democratos
post Apr 26 2011, 07:41 AM
Post #7


novice
**

Group: Membri
Posts: 29
Joined: 18-April 11
Member No.: 132.050



Bună dimineața,
Vă mulțumesc pentru interes și obiectivitate. Sunt onorat de compania unor oameni pragmatici și bine documentați. Să luăm întrebările pe rând, dar nu în ordinea apariției.

Impulsurile, evident nu sunt de înaltă frecvență și nici de putere. Din alte surse, frecvența de repetiție este variabilă, în jurul 12 - 48 Khz (sonică și ultrasonică), valoarea tensiunii (corect, amplitudinea) impulsurilor se măsoară vârf la vârf și se încadrează între 50 și 14Kv, în funcție de locul de măsurare. Puterea medie consumată nu depășește 30 w pentru exemplarul prezentat la Cluj. Florin Petric este un mecanic de excepție, care are asemeni unora dintre voi, pasiunea pentru tehnologia de ultimă oră.

În ceea ce privește plasma rece, oricât de incredibil ar părea, România este lider în acest domeniu, fiind în posesia unei tehnologii de producere a plasmei reci obținute în condiții ieftine și eficient.

Fumul este o structură fizico-chimică în a cărei componență se află substanțe nespecifice atmosferei și care datorită temperaturii se ridică, după care coboară sub forma de PM10 sau alte componente poluante. În combinație cu ceața, uneori formează o pâclă urât mirositoare și greu respirabilă. Fumul este un poluant atmosferic prezent sub forme diferite, chiar imperceptibile de om. Aici, un chimist ar putea explica mai multe. Oricum, nu putem vorbi despre o moleculă de fum ci de aglomerări polimorfice de molecule rezultate în urma arderii.

Invențiile valoroase, de regulă se fură. Se vând doar brevetele și licențele de fabricație. Aplicația aceasta privind distrugerea susbtratului atmosferic provenit de la motoarele cu ardere internă, nu este o invenție și nici nu cred că va deveni. Autorul ei a pus-o la dispoziția societății, dovedind că poluarea poate fi eliminată prin mijloace simple, a dovedit-o ing. Florin Petric, un tânăr pasionat care a realizat firesc, ceea ce alții ar dori să fure.
Dem
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Alex-F1
post Apr 26 2011, 07:42 AM
Post #8


THE GODFATHER
******

Group: Membri
Posts: 3.845
Joined: 8-August 04
From: Timisoara
Member No.: 30.528



Hmmm....de la a fi naivi si-a crede ca tot ce zboara se mananca si pana la a suferi de sindromul Toma si-a despica firul in 10, de dragul carcotelii, ar trebui sa fim macar pe undeva pe la mijloc.... Oamenii astia chiar incearca sa faca ceva folositor pt. omenire si, daca chiar ne e greu sa le inghitim realizarile, macar sa avem respect pt. ei si pt. munca pe care o depun pt. realizarea ideilor....

Aha....deci aia-s kV, nu kW.... biggrin.gif Dem, esti din Timisoara cumva? smile.gif

This post has been edited by Alex-F1: Apr 26 2011, 07:46 AM


--------------------
VW Passat 1.9 TDI sedan 155 CP / 378 Nm pe dyno

>>> RACING IS IN MY BLOOD <<< (dar nu cu Passat-ul)

"Cei cu adevarat cunoscatori, nu vor putea uita faptul ca, masinile bune, fiabile si mai ales corecte fata de client, la banii platiti pt. ele, nu se mai fac din 2004 la 95% din brandurile lumii" (by DORU, 2009)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Democratos
post Apr 26 2011, 08:40 AM
Post #9


novice
**

Group: Membri
Posts: 29
Joined: 18-April 11
Member No.: 132.050



Ne exprimăm așa cum ne dictează conștiința.
Între prostul care tace, cu expresia unei gândiri profunde și cel care spune orice îi trece prin cap, îmi scot pălăria în fața celui de-al doilea. Diferența o face atitudinea, cel care vorbește.....prostii, oferă șansa celorlalți de a releva specte inedite pe care doar "naivii" le pot scoate la lumină. Școala are și dezavantajele ei, ......vezi Mark Twain. Dacă individul vorbește trufaș și încearcă să își impună punctul de vedere atunci îl prefer pe primul.
Am vrut doar să subliniez importanța atitudinii versus superioritatea socială.

Respectul pentru munca sau opinia diferită a celorlalți este tot o atitudine, o formă de manifestare a culturii și bunei credințe a individului.

Nu sunt din Timișoara ci din Ploiești. Am însă o mare simpatie pentru timișoreni pentru modul lor de manifestare și în general obiectivitatea lor. Desigur, este impresia anilor 90 când am fost ultima oară acolo.
Dem
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Apr 26 2011, 08:56 AM
Post #10


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



@Democratos
De unde ai informatiile suplimentare? As baga si eu un ochi.

Obtinerea unor impulsuri de cateva zeci de kw la sa zicem 12KHz nu e star trek. Asta face o aprindere de Dacie berlina, cu o simpla bobina de inductie. Acum cat e plasma aia de rece n-am idee, sau ce efect are asupra particulelor. Da' de ce ar trebui neaparat sa fie rece, daca ar fi calda nu merge?

Eu stiam ca rusnacii sunt tari in generarea de plasme (de ex au singurul generator magnetoaerodinamic functional din lume). De romani n-am auzit prea multe.... despre ce laborator e vorba?
Belgoizii de la institutul von Karmann au un generator de plasma folosit (printre altele) pentru simularea reintrarii in atmosfera a vehiculelor spatiale, facut tot in cooperare cu rusii.
Candva superputerile visau sa construiasca avioane hipersonice cu propulsie magnetoaerodinamica si au investit in cercetare in directia asta. Generarea de plasma (rece daca se poate) era unul din elementele cheie (alalalt fiind generarea campurilor magnetice, care de fapt a cam dus la inghetarea programelor).
Romania la ce gen de aplicatie/cercetare foloseste competenta in domeniul asta?


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Diesel
post Apr 26 2011, 08:59 AM
Post #11


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 2.661
Joined: 27-May 08
From: Constanta
Member No.: 117.183



Deci foloseste ultrasunete ca sa rupa legaturile moleculare si transforma fumul (gazele de evacuare adica) in plasma rece.

N-am inteles ce se intampla cu PM10, e deja in fum sau toba reduce particulele la mai mari la PM10? PM10 e nociv sau nu?

Eu sper sa tina cainii la distanta ca sa mai avem cadavre pe sosele. Macar atat.


--------------------
Kia Cee apostrofee Dee, the former Reasonably Priced Car
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Democratos
post Apr 26 2011, 09:46 AM
Post #12


novice
**

Group: Membri
Posts: 29
Joined: 18-April 11
Member No.: 132.050



QUOTE (James Kilowatt @ Apr 26 2011, 08:56 AM) *
@Democratos
De unde ai informatiile suplimentare? As baga si eu un ochi.


@James Kw
Prima caracteristică a omului inteligent este curiozitatea. Felicitări, ești un om viu!
Toate informațiile sunt la vedere, prozaice chiar, nu este nimic extraordinar, la îndemâna tuturor, chiar dacă nu se poate realiza cu o simplă bobină de inducție.
Mergi la pagina ...www.pancuantic.ro și vei găsi acolo răspunsuri.

Referitor la ruși, ai dreptate, m-a preocupat tehnologia rusească dintotdeauna pentru armonia dintre caracterul științific și cel practic. Invizibilitatea avioanelor rusești de vânătoare se bazează pe crearea unui mediu plasmatic în jurul aeronavei menit să absoarbă radiațiile electromagnetice ale fasciculelor emise de instalațiile radar. Cu alte cuvinte, o soluție deși mai veche, superioară celei americane, ale căror avioane sunt vizibile în spectru radiolocației de gamă metrică.

România are realizări recunoscute internațional în domeniul mașinilor electrohidrodinamice, echivalentul electric al generatoarelor magnetohidrodinamice care deja echipează instalații ori nave bine secretizate. Convertorul românesc este folosit de peste 8 ani în aplicații civile, este brevetat și aduce bani pentru sustinerea cercetării la Pancuantic.

Plasma rece este chiar ....plasmă rece, se poate vedea de către oricine și chiar constituie material de studiu la mai multe centre de ...interes. Sunt fapte.
Din păcate, la fel ca în cazul lui Davidoni, știința oficială este depășită și nu există instituții care să procedeze precum Alex, să confirme sau să infirme această tehnologie, oricâte recunoașteri internaționale sau personale ar avea.
dem
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Apr 26 2011, 10:14 AM
Post #13


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Cu bobina, m-am referit strict la ce-am vazut scris aici.... vrei impulsuri la 12Khz cu sa zicem 20KV? No problem, merge si cu bobina. Daca trebuie ceva mai subtil de atat, mai vedem... insa cum spuneam, stim prea putine. O sa bag un ochi sa vad daca sunt mai multe detalii pe siteul pancuantic.

LE
Am vazut acum pe site ca Dl. Justin Capra e coautorul inventiei (sau a uneia similare). Am scris si pe celalalt topic, aia cu dictionarul inventatorilor contemporani il cam iau in balon cu descrierea de "inventator, maturator si pustnic".... parerea mea.

This post has been edited by James Kilowatt: Apr 26 2011, 10:16 AM


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Diesel
post Apr 26 2011, 10:35 AM
Post #14


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 2.661
Joined: 27-May 08
From: Constanta
Member No.: 117.183



James, te obosesti prea tare. E descris principiul de functionare aici
Ne-am invartit in jurul cozii juma de zi, ca se putea deschide discutia pe subiect cu prezentarea asta.

WoW... s-au chinuit 3 generatii de chimisti si fizicieni sa sparga molecule si uite cat de usor era.

Comisia zice ca e o idee draguta, dar nu functioneaza. Felicitari pentru incercare.

PS: Alex, esti tare de tot, ai ajuns institutie de testare, imi dai voie sa iti modific semnatura?

This post has been edited by Diesel: Apr 26 2011, 10:39 AM


--------------------
Kia Cee apostrofee Dee, the former Reasonably Priced Car
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Democratos
post Apr 26 2011, 11:07 AM
Post #15


novice
**

Group: Membri
Posts: 29
Joined: 18-April 11
Member No.: 132.050



QUOTE (Diesel @ Apr 26 2011, 10:35 AM) *
James, te obosesti prea tare. E descris principiul de functionare aici
Ne-am invartit in jurul cozii juma de zi, ca se putea deschide discutia pe subiect cu prezentarea asta.

WoW... s-au chinuit 3 generatii de chimisti si fizicieni sa sparga molecule si uite cat de usor era.

Comisia zice ca e o idee draguta, dar nu functioneaza. Felicitari pentru incercare.

PS: Alex, esti tare de tot, ai ajuns institutie de testare, imi dai voie sa iti modific semnatura?


Pentru James și Diesel.
Modul vostru de abordare vă recomandă ca specialiști, sunt plăcut impresionat de pragmatismul vostru.
Principiul este dintotdeauna, punerea la dispoziție ca posibilitate tehnică este meritul celor de la pancuantic. Copierea metabolismului coniferelor sau a dinamicii descărcărilor electrice evidențiate de Benjamin Franklin nu sunt decât merite minore, care prin perseverență au condus la numeroase aplicații pentru folosul oamenilor, împotriva poluării aerului.

Spargerea moleculelor sau a grupurilor de molecule se face prin procedeul bombardării cu electroni rapizi prin emisie la rece și mediul plasmatic unde totul este redus la o "supă" de ioni, de substanțe elementare. Evident, fumul sau substanțele rezultate în urma amestecului carburant sunt disociate în cele trei etape, în final separarea gravitațională, făcând ca fumul să fie neutralizat în mod natural.

PM10 înseamnă particule materiale(solide, în general) cu dimensiunea sub 10 microni. Acestea sunt greu de eliminat, fiind purtate de către aglomerările de poluanți, cunoscute ca substrat atmosferic. Aerul poluat trecut printr-un convertor electrocinetic este disociat în părțile componente, la ieșire nemaiavând energia pentru a se recombina, evident se ridică ori se depun, astfel PM10 este extras cu costuri energetice minime. Chiar incredibile.

"Comisia".... au fost mai multe și au concluzionat identic, știința actuală nu are posibilitatea de a confirma fenomenul, funcționează, mai trebuie însă analize, avize, confirmări ale altor comisii....etc.
Adică timp și bani pierduți.
În acest timp viața merge mai departe și beneficiile vor fi obținute abia atunci când.....politicul societatea civilă sau......poporul român, vor conștientiza că au nevoie de asemenea tehnologie.
dem
Go to the top of the page
 
+Quote Post
getodac
post Apr 26 2011, 11:11 AM
Post #16


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.029
Joined: 2-December 08
From: Ramnicu Valcea
Member No.: 118.674



O alta inventie romaneasca in domeniul auto, de data asta in colaborare cu japonezi, bujia laser. Englezi au scris despre ea in editia electronica a dailymail.

http://www.dailymail.co.uk/sciencetech/art...o=feeds-newsxml


--------------------
G4 - simplu si eficient.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Diesel
post Apr 26 2011, 11:28 AM
Post #17


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 2.661
Joined: 27-May 08
From: Constanta
Member No.: 117.183



E buna ideea cu laserele, daca faci lasere care sa reziste la compresia si temperatura din cilindu. Altfel rezultatul e ca in clipul de mai jos:


Ca tot vorbeam de reducerea emisiilor, uite idei practice.


--------------------
Kia Cee apostrofee Dee, the former Reasonably Priced Car
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Apr 28 2011, 09:51 AM
Post #18


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



In domeniul aerosolilor si al poluantilor atmosferici, avem printre noi un adevarat specialist, varf de lance al domeniului respectiv la nivel mondial. Eu astept cu interes parerea domniei sale despre tehnologia asta, si sper doar sa fiu capabil sa pricep argumentatia si vocabularul de specialitate atunci cand si-o va exprima.

Cum spuneam, dispozitivul este fezabil, nu necesita o baza tehnologica/industriala sau echipament deosebit de complex (din sumara descriere primita). Astept acum parerea specialistului despre efectele pe care le au acele impulsuri asupra PM10 si a altor particule (eventual de dimensiuni si mai mici).


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Democratos
post Apr 28 2011, 10:36 AM
Post #19


novice
**

Group: Membri
Posts: 29
Joined: 18-April 11
Member No.: 132.050



QUOTE (Diesel @ Apr 26 2011, 11:28 AM) *
E buna ideea cu laserele, daca faci lasere care sa reziste la compresia si temperatura din cilindu. Altfel rezultatul e ca in clipul de mai jos:
Ca tot vorbeam de reducerea emisiilor, uite idei practice.


Pentru specialiștii auto am două întrebari:
1. Puterea unui laser intră în spectrul mijloacelor periculoase. Energia necesară aprinderii amestecului nu este mare, puterea instantanee, da.
Oare chiar se justifică folosirea unei astfel de soluții, ori este o găselniță de imagine gen ..."chiloți cu elice"?
2. Clipul este ....spectaculos. Ce părere au însă forumiștii de asemenea prosteli .....cu două furtunuri, unde este fumul, unde se duc gazele, unde ne este dusă mintea.....

Da, ca glumă sau ironie, le pot înțelege. Sau ca divertisment.
Nu pot înțelege de ce ați amuțit, de ce nu comentați această aiuritoare postare, arătând ce deștepți sunt alții și cum rămânem interziși sau ....muți de uimire.
La combătut Davidoni era mai ușor.......
Acum să vă văd, specialiștilor care le știți pe toate și dovediți "pragmatism" științific "absolut".
dem
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Democratos
post Apr 28 2011, 10:59 AM
Post #20


novice
**

Group: Membri
Posts: 29
Joined: 18-April 11
Member No.: 132.050



QUOTE (James Kilowatt @ Apr 28 2011, 09:51 AM) *
In domeniul aerosolilor si al poluantilor atmosferici, avem printre noi un adevarat specialist, varf de lance al domeniului respectiv la nivel mondial. Eu astept cu interes parerea domniei sale despre tehnologia asta, si sper doar sa fiu capabil sa pricep argumentatia si vocabularul de specialitate atunci cand si-o va exprima.
Cum spuneam, dispozitivul este fezabil, nu necesita o baza tehnologica/industriala sau echipament deosebit de complex (din sumara descriere primita). Astept acum parerea specialistului despre efectele pe care le au acele impulsuri asupra PM10 si a altor particule (eventual de dimensiuni si mai mici).


To James K,
Tocmai am postat și mi-am exprimat nelămurirea, învitând adevărații specialiști auto, eu fiind inginer în alte domenii. Adevărat, am fost pasionat de mecanică, bricolând de la trotinetă la penultima berlină. De aproape 8 ani, am înțeles că nu trebuie intervenit asupra creaților altcuiva, în sensul îmbunătățirii lor, cel mult să folosești organe disparate din acestea.

Domeniul structurilor (atmosferice) concretizat de poluanți de cele mai diverse forme se discută pe table de valori și categorii. Faptul că este posibil din punct de vedere tehnic extragerea totală, pe principii naturale, separarea poluanților din atmosferă, acesta este subiectul pe care vi-l propun.
Realitatea este compusă din suma tuturor adevărurilor, fie ele chiar subiective, legea gravitației acționează și în domeniul separării adevărului de neadevăr, fie el științific, fie absolut. Știința este o dogmă din păcate iar realitatea încă nu o vedem, dar beneficiem de ea.

Voi participa la discuția pe care o aștept din partea celor interesați și documentați, tinerețea și cunoașterea fiind două valori excepționale, atunci când sunt împreună.
dem
Go to the top of the page
 
+Quote Post

5 Pages V   1 2 3 > » 
Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

4 User(s) are reading this topic (4 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 28th March 2024 - 12:15 PM