IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Pierderile de Putere prin Transmisie

This topic is about Pierderile de Putere prin Transmisie, the author, iulian_1976, wrote about: O diagrama cu golful 1.4 tsi de 122 cp inca sunt si eu nedumirit de atata putere. Redau o relatare a unui posesor de tsi,o discutie intre ei: ,,Vezi c ... To read more just scroll down

2 Pages V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> Pierderile de Putere prin Transmisie, - continuarea discutiei -
iulian_1976
post Dec 31 2009, 05:19 PM
Post #1


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 391
Joined: 3-January 08
From: St.Etienne
Member No.: 115.952



O diagrama cu golful 1.4 tsi de 122 cp inca sunt si eu nedumirit de atata putere.
Redau o relatare a unui posesor de tsi,o discutie intre ei:
,,Vezi ca e puterea si la roata si la volant. La volant e cea de 135cp.
Am mai avut discutii cum ca e greu de crezut ca la 236NM si 135cp se declara 200NM si 122cp. Atunci am pus graficul dyno al unui tuner (aceste inregistrari erau cu softul stock), iar lumea a zis ca e imposibil. Asta m-a ambitionat (am mare incredere in acel tuner) sa verific acel grafic dyno si uite ca a iesit cum a spus tuner-ul . Daca mai face cineva un dyno sunt convins ca va arata tot asa.
P.S. TSI-ul de 140cp are peste 160cp reali la volant (aici sunt si alte grafice care pot confirma).
LE: discutia a mai fost....,,
,,Oricum, din punctul meu de vedere e clar ca TSI 122 are aprox 135cp, iar TSI 140 are aprox 160cp (din nou, testati de mai multa lume, independent),,


In plus intr o revista germana sunt prezentate cat s a putut tuna dintr un 1.4 tsi de 160 cp unsure.gif rezultatul nu este decat uimitor insa nu stim consecintele.
Unde mai pui ca este unul de 160 cp tot de 1.4 tsi confused.gif
Insa daca te uiti pe A4 este un 1.8 tfsi tot de 160 cp rolleyes.gif


Eu urmaresc cu interes evolutia lor pentru ca au aparut numerosi posesori de tsi in special,nu stim inca tot despre motor
multi vor fi mirati de cuplul motor raportat la cilindree, o fi o minune a tehnicii,?! unsure.gif o fi un motor ce pica repede !? unsure.gif nu stiu,oricum este interesant de urmarit. thumbsup.gif

This post has been edited by f1anatic: Jan 2 2010, 06:31 PM
Attached File(s)
Attached File  poza_0.jpg ( 168.21K ) Number of downloads: 11
Attached File  1.4_tsi_modificat.jpg ( 107.15K ) Number of downloads: 10
 


--------------------
Audi A4 1.8 aus Ingolstadt
________________________________________________
,,Daca am comis o greseala, imi cer scuze. Sunt insa fericit ca nu trebuie sa merg la puscarie pentru asta. ,,(Dupa eliminarea sa la Finala Carling Cup, 2006) José Mourinho.
_______________________________________________
Go to the top of the page
 
+Quote Post
f1anatic
post Dec 31 2009, 06:23 PM
Post #2


Subaru Anti-Hero
******

Group: Moderator
Posts: 5.323
Joined: 13-May 04
From: F 1 World
Member No.: 25.368



Nu mi-e foarte clar ce te nedumereste Iulian.

Categoric exista putere la flansa (volanta) si la roata. Si cea de la roata va fi intotdeauna mai mica decit cea de la volanta, din cauza pierderilor prin transmisie etc (~10-15% pt FWD, RWD si 20-25% pt AWD). Eu pt Subaru folosesc 20% in estimarea puterii de la roata la volanta.

Acum insa si producatorii pot declara ce vor ei...si in general cind folosesc acelasi motor in mai multe modele, poate fi tunat diferit si sa produca mai mult pe o platforma decit cealalta (STI vs LGT, acelasi bloc motor si chestii interne, turbo diferit, ECU reglat diferit, 50 de cai diferenta). Dar este foarte posibil sa vezi si puteri mai mari decit cele declarate. Cel mai recent este cazul lui 2010 AUDI S4 (am dat recent de articol dar nu il gasesc acum). Masina pusa pe dyno, dupa estimari avea vreo 40 cp in plus. Sau...alt caz...pina acum citiva ani, producatorii Japonezi aveau un intelegere in a limita puterea masinii la 280 cp. Ca rezultat aveai Nissan R33 si R34 cu... putere oficiala de doar 284 cp si cuplu de diesel si cind e pus pe dyno nu numai ca are macar 100 cp in plus, dar o simpla resoftare il ducea peste 500.

De ce ar ascunde producatorii valorile reale sau de ce fac tuning diferit la acelasi motor ? in general pentru a nu crea competitie interna intre doua modele apropiate: pina sa iasa 2010 LGT, daca vroiai un LGT vechi te puteai uita atent si la WRX sedan model 2008-2009 (adica cel nou). Este apropiat la dimensiuni cu LGT vechi, acelasi stil de caroserie, hey acelasi motor...dar pt a pastra LGT un pas inaintea WRX sedan, s-a pastrat o diferenta de vreo 30 cp cel putin pt 2008. Alte motive includ regulile de poluare; clasificarea pe piata - cu ce alte masini este in competitie; si bineinteles posibilitatea de a arata cumparatorilor ca isi imbunatatesc constant masinile gasind de la an la an citiva cai putere in plus. Eventual un styling refresh dupa vreo 2-3 ani de productie si hopa, scoate si motorul 20 cai in plus...fie printr-o resoftare, fie prin publicarea numerelor reale...dar diferente reale in performante nu sint.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
iulian_1976
post Dec 31 2009, 07:15 PM
Post #3


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 391
Joined: 3-January 08
From: St.Etienne
Member No.: 115.952



...nu poti sa nu te miri un motor de 1.4 tsi scoate 160 cp thumbsup.gif
Imi provoaca mirare si admiratie...privesc fenomenul tsi&tfsi cu interes.
Cate motoare de 1.4 cunoasteti care trec de 100 cp ?! rolleyes.gif


--------------------
Audi A4 1.8 aus Ingolstadt
________________________________________________
,,Daca am comis o greseala, imi cer scuze. Sunt insa fericit ca nu trebuie sa merg la puscarie pentru asta. ,,(Dupa eliminarea sa la Finala Carling Cup, 2006) José Mourinho.
_______________________________________________
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Dec 31 2009, 08:46 PM
Post #4


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.655
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Fiat, 1.4 turbo 155CP wink.gif Exista si variante mai tacnite pe modelele Arbath mai puternice de atat.

Eu nu cred in chestia cu 135CP la flansa. Din diagrama pusa, la roti are 106CP. La o masina fwd normala, pierderile sunt pe la 15% (tunerul MEU le-a "masurat" pe stand la getzul meu la 16%, insa si masuratoarea aia ramane o chestie estimativa). Asta inseamna taman cei 122CP declarati, nu 135CP. Pierderi de 25-30% asa cum au fost considerate in graficul ala sunt foarte anormale pentru o masina fwd normala.


Eu am o nedumerire care nu ma onoreaza ca (fost) inginer de talie mondiala, galactica si chiar nationala:
De ce pierderile sunt proportionale cu puterea? (aka sunt procentaj fix din putere)? De ce o transmisie "mananca" sa zicem 20CP cuplata la un motor de 120CP si 30CP la acelasi motor "urcat" la 180CP, exact aceeasi transmisie si acelasi motor, desi merge la aceleasi ture?
De ce daca merg in linie dreapta, consum sa zicem 10CP si pierd 2CP in transmisie, iar daca sunt la deal, cu EXACT aceeasi masina, la aceeasi viteza si aceeasi turatie, consum 50CP si pierd 10CP, adica pierd de 5 ori mai mult?

Intuitiv as vedea o parte a pierderilor functie de turatie, alta de viteza, alta independenta (constanta), o parte mica poate functie de cuplu (mai multa presiune de contact in angrenaje) , insa functie de putere mi-e greu sa pricep care-i fenomenul....

Eu nu prea cred ca pierderile astea sunt un procentaj fix din putere, mai degraba cred ca e o chestie statistico-conventionala pentru calcule rapide si ca realitate e mai complexa domn'le.


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kroko
post Dec 31 2009, 10:18 PM
Post #5


Powered by: Scoobaru
*****

Group: Membri
Posts: 350
Joined: 14-November 08
Member No.: 118.534



QUOTE (James Kilowatt @ Dec 31 2009, 08:46 PM) *
......
Intuitiv as vedea o parte a pierderilor functie de turatie, alta de viteza, alta independenta (constanta), o parte mica poate functie de cuplu (mai multa presiune de contact in angrenaje) , insa functie de putere mi-e greu sa pricep care-i fenomenul....

Eu nu prea cred ca pierderile astea sunt un procentaj fix din putere, mai degraba cred ca e o chestie statistico-conventionala pentru calcule rapide si ca realitate e mai complexa domn'le.

Pai ia vezi tu ce intra in calculul puterii. Turatie si cuplu, nu ? Tocmai ti-ai explicat singur mai inainte thumbsup.gif

l.e.
Iar la integrale, datorita transmisiei mai complexe, partile in miscare/frecare sunt aproape duble fata de FWD sau RWD. Practic ai pierderea unei FWD + RWD.

This post has been edited by kroko: Dec 31 2009, 10:21 PM


--------------------
Subaru: ala din avatar....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Dec 31 2009, 11:40 PM
Post #6


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.655
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



QUOTE (kroko @ Dec 31 2009, 04:18 PM) *
Pai ia vezi tu ce intra in calculul puterii. Turatie si cuplu, nu ? Tocmai ti-ai explicat singur mai inainte thumbsup.gif


Ar fi adevarat daca ACEEASI parte preponderenta a pierderilor ar fi proportionala liniar si cu turatia si cu cuplul... ori eu nu cred asta. Cred ca pierderile sunt date de mai multe pierderi mai mici, si fiecare depinde de alti parametri....


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kroko
post Jan 1 2010, 11:00 AM
Post #7


Powered by: Scoobaru
*****

Group: Membri
Posts: 350
Joined: 14-November 08
Member No.: 118.534



Pierdere inseamna frecari, corect ? Ia vezi ce intra in calculul fortei de frecare intr-un angrenaj rolleyes.gif


--------------------
Subaru: ala din avatar....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Jan 1 2010, 03:13 PM
Post #8


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.655
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Frecare inseamna miscare tangentiala relativa ale suprafetelor in contact, daca tinem sa fim rigurosi... ori asta nu exista intr-un angrenaj (decat daca era beat ala care l-a facut, caz in care oricum nu are viata prea lunga).

Eu zic sa nu ne mai dam rotunzi.... daca ai un link, un docoment, o teorie ceva care sa explice cum si de ce, sunt amator.


Dubiile mele apar de la faptul ca pierderi inseamna generare de caldura. Masina lui F1 are cam 300kw. 20% pierderi inseamna 60kW (cat un motor de masina de oras). Unde si cum se disipa caldura aia? Eu acasa cu 25KW incalzesc simultan 9 calorifere si apa calda pentru dus... Asa ca mi-e greu sa inghit ca masina lui pierde 60kw in transmisie la forja, si diferentialele alea nu se incing la rosu in cateva minute. As inghiti ca din 50kw poti pierde 10 in transmisie, insa cand ai infipt talpa si puterea dezvoltata a sarit de la 50 la 300kw mi-e greu sa cred ca puterea pierduta sare de la 10 la 60kw, in aceeasi transmisie.

@Glc
La mine exista puteri putin diferite la exact acelasi pret catalog, de ex TDI-ul are 136 si 143CP pus pe Passat costa identic. Insa asigurarile costa diferit, si taxa de prima inmatriculare la fel. Mai exista si o versiune de 110CP care costa cu 300€ mai putin, insa din nou economia nu e de 300€ la cumparare ci la asigurat.

This post has been edited by James Kilowatt: Jan 1 2010, 03:19 PM


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Zetics
post Jan 1 2010, 05:52 PM
Post #9


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 462
Joined: 19-February 08
From: Bucuresti
Member No.: 116.423



James, probabil ca ai mare dreptate pe undeva, mai ales daca ne gandim si in sens invers: pun 4x4 pe un Matiz, dar din ECU tai puterea motorului la jumate, il fac de 25CP. 20% inseamna ca pierde numa' vreo 5CP, cat aerul conditionat. Da' merge... teehee.gif


--------------------
Hyundai Accent 2005 1.6 16V 105CP
Subaru Forester 2006 2.5XT 230CP
Save the trees... eat more beavers!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
f1anatic
post Jan 1 2010, 05:59 PM
Post #10


Subaru Anti-Hero
******

Group: Moderator
Posts: 5.323
Joined: 13-May 04
From: F 1 World
Member No.: 25.368



Sper ca poporul amator de versus a auzit si vazut despre saritura lui Travis Pastrana de aseara, cu ocazia Anului Nou...bineinteles intr-un Subaru !

http://www.youtube.com/watch?v=eIfYbqw3QCM




--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
f1anatic
post Jan 1 2010, 06:22 PM
Post #11


Subaru Anti-Hero
******

Group: Moderator
Posts: 5.323
Joined: 13-May 04
From: F 1 World
Member No.: 25.368



Eu cred ca ecuatia pierderii puterii nu este liniara, ci mai de graba descrie o curba logaritmica care se plafoneaza iute la un ...20%. Dar treaba cu AWD si pierderi de 20-25% este batuta in cuie. Discutia este in rest academica.

Cit despre caldura disipata, nu cred ca este o problema la fel de mare in cutiile de viteza manuale precum ungerea adecvata. Masinile automate au nevoie si dec un transmission oil cooler si pierderile lor sint si mai mari. Nu am un grafic acum repede la indemina ca nu m-a interesat niciodata soarta masinilor Legacy/Outback cu 5 EAT, dar daca noi avem stock oriunde intre 190-210 whp (din cei 250 raportati la volanta, cu motor stock, depinde de dyno) din ce imi aduc aminte ei scot 170-190 indiferent de dyno. Daca fratele meu de care m-am despartit in copilarie Fishbone, ar reveni printre noi aici pe forum, ar putea da info clare cu pierderile la masina automata. Avem setup identic (alt tune), diferenta fiind transmisia. E foarte activ zilele astea pe LGT dar nu si pe Masini.ro. Si tot el ar putea sa ne spuna si despre temperatura in transmisie ca parca pe vara anului trecut si-a pus TOC (transmission oil cooler) ca tot i se aprindea amrtorul la bord. Parca. Dar TOC are sigur si nu cred ca dat banii degeaba.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
iulian_1976
post Jan 1 2010, 07:17 PM
Post #12


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 391
Joined: 3-January 08
From: St.Etienne
Member No.: 115.952



QUOTE (GLC120 @ Jan 1 2010, 02:05 PM) *
Nu am vazut nici un raspuns clar. Chiar ma intereseaza pentru ca un prieten a facut un drive test si a descoperit cel mai bun SUV din lume: Q5. "Motoarele 2.0Tdi de la Audi sunt diferite de VW pentru ca au lant si materiale diferite".

Nu ca ar fi usor de aflat adevarul. Personal ma indoiesc ca isi permit sa aiba mai multe fabrici in Europa pentru motorul 2.0Tdi. Cei 143 Cp sunt numai chestie de marketing care justifica astfel de zvonuri.. 3 cai in plus care costa vreo 5000 Euro.


Nimeni nu si poate imagina ca tu de fapt faci trimitere la Q5.
Am mai spus si repet pe Vag marea majoritate a motorizarilor sunt pe curea. Motorizarile pe motorina sunt exclusiv pe curea. Alles ist klar ?! thumbsup.gif

In al doilea rand trebuie sa ne imaginam ca faci trimitere la Tiguan 2.0 tdi care are 140 cp , e un GOLF PLUS mai dezvoltat rolleyes.gif Tiguan este pe platforna lui golf 5/leon/octavia/passat/ si pe platforma viitorului Q3.
Tiguan este produs la Wolfsburg.

Q5 este produs incepand cu noiembrie 2008 motorizarile diesel sunt: 2.0tdi, 170 cp ,quattro si 3.0 tdi,V6,239 cp,quattro
cel din urma dotat su S tronic cu dublu ambreiaj.Q5 este pe platforma lui A4/A5/ si a viitorului A6.
Q5 a inceput sa fie produs la Ingolstadt apoi din cate am auzit au deschis si o fabrica incepand cu luna iulie 2009 ...in China.

Nu am mers cu Q5 insa iti pot spune sigur ca nu este un off roader si doar pe jumatate SUV .Nimerit pentru mers la pescuit sau la terenul de golf.
Audi nu are expierenta in SUV uri inceputul intotdeauna este greu rolleyes.gif

Diferenta cu ESP pornit si ESP oprit.La Q5 se poate cupla sau decupla ESP,care include ASR, EBD.
http://www.youtube.com/watch?v=JkZL6WISeiw
http://www.youtube.com/watch?v=m0Zqy4oDA74...player_embedded











Attached File(s)
Attached File  Q5_Muntele_20Rosu.jpg ( 210.13K ) Number of downloads: 9
 


--------------------
Audi A4 1.8 aus Ingolstadt
________________________________________________
,,Daca am comis o greseala, imi cer scuze. Sunt insa fericit ca nu trebuie sa merg la puscarie pentru asta. ,,(Dupa eliminarea sa la Finala Carling Cup, 2006) José Mourinho.
_______________________________________________
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kroko
post Jan 1 2010, 09:22 PM
Post #13


Powered by: Scoobaru
*****

Group: Membri
Posts: 350
Joined: 14-November 08
Member No.: 118.534



QUOTE (James Kilowatt @ Jan 1 2010, 03:13 PM) *
....
Eu zic sa nu ne mai dam rotunzi.... daca ai un link, un docoment, o teorie ceva care sa explice cum si de ce, sunt amator.
....

Ce linkuri ? Nu ziceai ca esti inginer ?


--------------------
Subaru: ala din avatar....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Jan 1 2010, 11:14 PM
Post #14


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.655
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



QUOTE (f1anatic @ Jan 1 2010, 01:22 PM) *
Eu cred ca ecuatia pierderii puterii nu este liniara, ci mai de graba descrie o curba logaritmica care se plafoneaza iute la un ...20%. Dar treaba cu AWD si pierderi de 20-25% este batuta in cuie. Discutia este in rest academica.



Sunt de acord ca discutia e academica, in sensul ca indiferent care e pierderea, importanta e puterea la ROATA si pe dyno aia se masoara. Daca ai la roata 300CP, e academica discutia daca ai la flansa 350 sau 500CP.

Insa legat de procentul ala fix care reprezinta pierderile, eu continui sa am dubii. Deocamdata mai mult decat mituri auto si povesti de service/tuneri n-am vazut. Sunt mai sceptic din fire si nu am incredere oarba intr-un nene care stie sa foloseasca un aparat, insa nu e capabil sa imi explice mai mult. Din pacate (sau poate nu) mentalitatea occidentala este "eu invat sa folosesc aparatul, asta e jobul meu si il fac foarte bine, insa nu ma intereseaza cum functioneaza, nu e problema mea, de asta se ocupa altii". Poate e filozofia corecta, insa pe mine personal nu ma satisface.

Sunt de acord ca odata cu cresterea puterii la flansa cresc si piederile in valoare absoluta, insa cred ca scad ca procent cred. Unde se plafoneaza, habar n-am. Daca masina lui F1 pierdea 50CP in transmisie la 250CP, pe masuratelea pe dyno, aka 20%, nu sunt convins ca daca o tunezi la 500CP va pierde 100CP. Nici nici ca daca nu ceri decat 125CP, nu vei pierde mai mult de 25... Deocamdata nu am vazut date care sa ma convinga ca la 500CP nu pierde doar sa spunem 60CP... mai mult decat 50CP, insa mult mai putin de 20%.

Pe dyno se estimeaza pierderile prin masuratoare, insa masuratoarea ramane imprecisa (sunt destule articole pe tema asta), si nu se face pe intreaga plaja de putere, ci se masoara doar un punct (diferit de cel de putere maxima), sau cel putin asta se comunica. Nu se da intreaga curba, oricare ar fi forma ei


@F1
TOC-ul ala are niste specs? Din asta am putea sa ne facem o idee despre ce ordin de marime de pierderi discutam... Am dubii ca o dracie super compacta poate sa disipe zeci de kilowati la o diferenta de temperatura de doar cateva zeci de grade (ca uleiul ala nu se poate incalzi la 1000grade si sa isi pastreze proprietatile).
Insa sunt constient ca o transmisie automata hidraulica are pierderi sanatoase si racirea uleiului e necesara. O cutie mecanica insa nu are motive sa incinga uleiul atat de tare indiferent de putere. In primul caz uleiul are rol de a transmite puterea, de a asigura cuplarea, in al doilea doar de a lubrifia agrenajul. Diferenta e ENORMA, amestecam mere cu pere.


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
f1anatic
post Jan 2 2010, 12:17 AM
Post #15


Subaru Anti-Hero
******

Group: Moderator
Posts: 5.323
Joined: 13-May 04
From: F 1 World
Member No.: 25.368



Problema este ca eu nu am senzor de temperatura in uleiul din transmisie, altfel ti-as fi putut spune niste temperaturi.

Paul (fishbone) stie. Uite chiar ce zice el, pe forumul LGT

QUOTE (fishbone)
I have a TruCool 4452 installed on my 5EAT and did a little very rudimentary test. After a regular drive in 66*F temps, parked the car in the garage, stepped out and stuck an electronic kitchen thermometer on the center of the TruCool. Temp slowly but surely climbed up to exactly 150*F, stabilized there and after a minute or two started to cool down.
I have an ATF temp gauge that's been sitting in a box, collecting dust for a year now. Just wondering, what would you expect the temps to be in the tranny? 150*F at the surface of the cooler seems rather high for me, especially since I didn't punch it and it wasn't particularly warm outside.
http://www.legacygt.com/forums/showthread....ight=oil+cooler


Am sa ii dau un mesaj sa vad daca vrea sa discute aici. 150F inseamna 65C in condittile cind el spune ca nu a fortat masina si era rece afara iar masuratoarea a fost facuta imprecis, la suprafata radiatorului. Pot sa spun ca in motor, temperatura lichidului de racire la mine este 85 C cind merg (vara, iarna) si daca stau pe loc bate spre 95 C. Nu stiu in transmisie; iar la mine temperatura este raportata de senzorii masinii. Paul ar putea face un datalog daca chiar este necesar sau pot sa intreb pe forum. Dar cred ca cu 65 C sau 130 C (daca sintem mai generosi si dublam temperatura) ne incurcam prea mult daca incepem sa cautam temperaturile exacte. In mers normal nu cred ca temperatura va trece de 100 C in transmisie.
decit in conditiile cind tragi greutate mare la deal. Dar nu stiu precis.

Asta este modelul utilizat.
http://www.transmissioncoolers.us/

Automatic transmission fluid (ATF) has a life of about 100,000 miles at 175*F.
http://www.roscommonequipmentcenter.com/news_notes/nn15.pdf
Acum cred ca e vorba de toti solenoizii aia din transmisie si ce se mai poate strica.

Si cred ca ar fi bine sa discutam in alta parte aspectele tehnice, ca se vor sidera bastinasii forumului.

This post has been edited by f1anatic: Jan 2 2010, 12:31 AM


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Jan 2 2010, 01:22 AM
Post #16


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.655
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



@F1

Pai la 100 grade oloiu' si sa zicem 0 grade temperatura ambianta, adica un delta T de 100 grade, un cooler de marimea unui laptop mititel (asa sunt prezentate de tine cele heavy-duty pt camioane) nu prea are cum sa disipe 35KW din nici o pozitie wink.gif Si din nou, tu dai exemple de cutii automate cu cuplaj hidraulic (aka torque convertor), la care pierderile in cutie sunt MULT mai mari decat la cele manuale, si la care intr-adevar pierderile in cuplajul hidraulic sunt proportionale cu puterea si se traduc direct prin incalzitul uleiului smile.gif

De acord sa mutam discutia in alta parte smile.gif Mie mi-ar placea totusi sa pricep cum e cu pierderile astea pana la capat, si pana acum am priceput doar ca NU sunt masurate foarte exact nici macar la dynotest. Asta nu inseamna ca nu accept ca in cazul tau sunt de 20%...daca zici ca pe dyno lumea are la roti 200CP si Subaru zice ca la flansa sunt 250, ok, pierderile tale in cazul asta sunt de 20% atunci cand esti la puterae maxima.
Insa cand la roti sunt 50CP, sau 100CP sau 300CP nu mai sunt sigur ca se aplica regula de 3 simpla ca sa aflam sunt la flansa. In asta consta nedumerirea mea metafizica. De ex daca dezvolti 50CP la roti (sa zicem, urci un deal cu viteza constanta) la 6000 rpm sau la 1500rpm (masina ta e perfect capabila de asta probabil) pierderea in transmisie e aceeasi? Da' daca dezvolti 50CP ca sa urci un deal cu 40km/h, sau tot 50CP ca sa mergi pe autostrada cu 120km/h, pierderea in transmisie e tot aia?


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
f1anatic
post Jan 2 2010, 03:35 AM
Post #17


Subaru Anti-Hero
******

Group: Moderator
Posts: 5.323
Joined: 13-May 04
From: F 1 World
Member No.: 25.368



Pai nelamurirea ta metafizica nu poate fi lamurita decit atunci cind ai un grafic de la un producator care arata puterea la flansa prin toate turatiile (intervale). Dupa care jobul trebuie repetat cu aceeasi masina, pe dyno, masurind puterea la roti in diferitele trepte de viteza la aceleasi turatii...Ma rog cu a 5-a nu poti merge la 1000 rpm dar pot merge cu a 5-a la 3000 rpm si cu 1-a la 3000 rpm. Deci in concluzie eu nu am raspunsul dar te rog cu maxima seriozitate sa ma anunti daca mai aflii detalii.

http://www.autoblog.com/2009/10/28/report-...-is-underrated/

QUOTE
Volkswagen and Audi tuner APR stuck a 2010 Audi S4 on an AWD-dyno and discovered the following. Instead of the 333 hp and 325 torques Audi is claiming, they pulled 331 hp and 336 pound-feet of torque... at the wheels! Figuring that AWD cars have about a 20% parasitic drivetrain power loss, the actual crank output of the S4 is huge. How huge? By our calculations just about 400 horsepower/torques


http://www.motorauthority.com/blog/1031462...s-power-ratings
QUOTE
The end result? As physics would suggest, the parasitic losses of the drivetrain increase with speed, varying from 23hp (17kW) at 50mph to 84hp (62kW) at 100mph. That works out to a real-world inefficiency ranging between 5-17%, depending on speed - quite good for an AWD car.


Nissan GTR Dyno Analysis
http://www.motortrend.com/features/perform...s_analysis.html
QUOTE
At the end of a pull, the computer instructs the operator to put the vehicle in neutral, the dyno then measures the rate at which all the rotating parts slow down, which is directly related to friction and inertia. Our instruments found the loss to be exponential -- as the speed grew so did the loss. We saw a loss of 23 hp at 50 mph and 84 hp at 100 mph. Over the three runs we saw a driveline loss range from 88 hp to 93 hp


Linia de jos reprezinta pierderile prin transmisie.






This post has been edited by f1anatic: Jan 2 2010, 03:50 AM


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
f1anatic
post Jan 2 2010, 03:51 AM
Post #18


Subaru Anti-Hero
******

Group: Moderator
Posts: 5.323
Joined: 13-May 04
From: F 1 World
Member No.: 25.368



JKW before you state the obvious: are TX auto !


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Jan 2 2010, 01:34 PM
Post #19


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.655
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



F interesante rezultatele. Pierderi 5-17%, de la simplu la triplu, procentul asta nu e deloc constant, taman ce ziceam la inceputul dezbaterii.

Metoda lor de masurare insa da pierderile functie de viteza, nu de putere wink.gif Puterea necesara creste aproximativ cu cubul vitezei (datorita aerodinamicii), iar pierderile cu patratul... si exista la o anumita viteza un punct unde pierderile aero devin preponderente, care e mai sus decat m-as fi asteptat.

Putere proportionala cu patratul vitezei -> forta sau cuplu rezistent liniar cu viteza. Asta sugereaza o frecare vascoasa (ungere lagare de ex) nu e deloc absurd.


Tre' sa mai aprofundez. smile.gif As putea integra si asta in calculatorul excel de performante ca optional. O sa ma mai joc putin cu el si poate pricep care pierdere si unde e preponderenta.

This post has been edited by James Kilowatt: Jan 2 2010, 01:45 PM


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
f1anatic
post Jan 2 2010, 06:28 PM
Post #20


Subaru Anti-Hero
******

Group: Moderator
Posts: 5.323
Joined: 13-May 04
From: F 1 World
Member No.: 25.368



move


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Pages V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 24th November 2017 - 12:47 AM