ECU / Chip / Powerbox Tuning |
This topic is about ECU / Chip / Powerbox Tuning, the author, DORU, wrote about: De ei in particular nu, dar de power-box-uri...mi-e plin podul /36182451.gif" style="vertical-align:middle" emoid="=))" border="0" alt="36182451.gif" ... To read more just scroll down
ECU / Chip / Powerbox Tuning |
Jan 17 2010, 04:52 PM
Post
#341
|
|
Super Moderator Group: Moderator Posts: 8.261 Joined: 11-November 02 From: ORADEA Member No.: 7.754 |
Diferentele intre power-box-uri si modulele Rapid de la Dimsport sunt clare: nu doar niste fire si rezistente intr-o cutie, ci un mini-computer programabil - de aici si diferenta de pret justificata in opinia mea vizavi de REZULTATE ! -------------------- OCTAVIA 1.8T 4X4 - Powered by Dimsport, Milotec, Forge, EBC and Ferodo Racing ! Detalii despre masina mea si Skoda in general pe FORUMUL SKODA-CLUB ! Uneori Dumnezeu ne taie craca de sub picioare ca sa ne aducem aminte ca putem zbura. "What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back" |
|
|
Jan 17 2010, 05:01 PM
Post
#342
|
|
Alergator de viteza Group: Membri Posts: 3.371 Joined: 19-September 05 From: Craiova Member No.: 56.143 |
Dar de cei de aici ?
-------------------- |
|
|
Jan 18 2010, 09:54 PM
Post
#343
|
|
Super Moderator Group: Moderator Posts: 8.261 Joined: 11-November 02 From: ORADEA Member No.: 7.754 |
Nu vreau sa te dezamagesc, dar n-am stiut ca se ocupa si cu chipuri. Acum 1 an vindeau doar accesorii auto.
-------------------- OCTAVIA 1.8T 4X4 - Powered by Dimsport, Milotec, Forge, EBC and Ferodo Racing ! Detalii despre masina mea si Skoda in general pe FORUMUL SKODA-CLUB ! Uneori Dumnezeu ne taie craca de sub picioare ca sa ne aducem aminte ca putem zbura. "What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back" |
|
|
Jan 18 2010, 10:29 PM
Post
#344
|
|
Alergator de viteza Group: Membri Posts: 3.371 Joined: 19-September 05 From: Craiova Member No.: 56.143 |
-------------------- |
|
|
Jan 19 2010, 08:04 PM
Post
#345
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.818 Joined: 30-September 08 From: Odorheiu Secuiesc Member No.: 118.083 |
DORU, si eu sunt convins ca power-box-urile nu sunt solutia cea mai buna de crestere a puterii. In schimb noile power-box-uri de generatia a treia nu sunt doar niste fire si rezistente intr-o cutie. Cele de la Kueberl nici macar nu intra la categoria premium dar sunt digitale, reglabile, cu soft (programabile). La 120d a adus un +17CP/+55Nm masurate pe dyno. Daca in afara de semnalul injectie rampa comuna mai opereaza si cu alti parametrii nu stiu. Cele premium iau in considerare 4 - 8 parametrii. http://www.kueberl.com/eng/flash.html -------------------- |
|
|
Jan 19 2010, 11:01 PM
Post
#346
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
@Pista
Pai nu-i asa mult, e doar 10%... cam cat obtii prin chiptuning la un benzinar aspirat. La un motor supraalimentat ar trebui sa castigi 20-30% acolo... Mie principiul powerboxului mi se pare putin dubios. Cel putin alea care le conectezi doar la maf nu au cum sa faca acelasi lucru ca un chiptuning, indiferent cat de sofisticate sunt. Alterand un singur semnal nu poti controla complet si simultan si timpi de injectie, si avans, si presiune la turbo, si presiune in rampa, etc. Adica le modifici pe toate, insa nu independent una de alta. Al al tau unde se conecteaza? Cate mufe are? Intrebare valabila si pt Doru, cel de la Dimsport cum se conecteaza? -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Jan 19 2010, 11:47 PM
Post
#347
|
|
Alergator de viteza Group: Membri Posts: 3.371 Joined: 19-September 05 From: Craiova Member No.: 56.143 |
Am vazut un powerbox montat pe un Avensis si avea fire legate la debitmetru, senzorul de la clapeta de acceleratie si sonda lambda. E posibil sa mai fi fost legat undeva dar nu stiu sigur.Maine o sa-l sun pe tip si vad daca e asa.
-------------------- |
|
|
Jan 19 2010, 11:56 PM
Post
#348
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.818 Joined: 30-September 08 From: Odorheiu Secuiesc Member No.: 118.083 |
@JK
sigur ca nu e mult 10% la CP.(si eu sunt nemultumit). La Nm in schimb sunt +15%(stock am 355Nm fata de cei 340 declarat de BMW) si asta e mai important fiindca cuplul maxim le atingi tot timpul intre 2000-3000rpm, dar puterea maxima la cca.4000rpm mai rar cu un diesel(exceptand unele depasiri sau utilizarea pe circuit). Cu cei 20% sunt de acord, 30% nu prea am vazut cu powerbox. Asta la 120d ar insemna 212CP/442Nm fata de stock 163CP/340Nm. Cel mai mult promite Steinbauer prin box 207CP/408Nm pentru pretul de cca.800Euro. http://www.steinbauer.cc/neu/index.php?car_engine=16117 Boxul Kueberl se conecteaza prin mufa CR si opereaza probabil cu presiunea CR. -------------------- |
|
|
Jan 20 2010, 12:05 AM
Post
#349
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
Atunci e clar ca n-are cum sa faca minuni, doar cu semnalul de la presiunea din rampa.
Eu comparam cei 10% obtinuti prin box cu 30% care ar putea fi obtinuti prin chiptuning pe bune. In Belgia sunt unii care fac powerboxuri de 900€... cica sunt certificati TUV si i-a laudat si in AutoBild Acuma cat o fi adevar si cat reclama greu de spus. Ai da 800-900€ pe un box ca sa afli pe dyno ca e fix pix? Ce zice Legionarul suna mai interesant... are potential, zic eu Si cei care mi-au facut mie tuningul vand boxuri, insa mi-au spus ca rezultatele nu sunt aceleasi. Oricum, ti le dau o saptamana sa le incerci. Merita sa le iei, si sa te duci glont la dyno cu ele -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Jan 20 2010, 01:17 AM
Post
#350
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.818 Joined: 30-September 08 From: Odorheiu Secuiesc Member No.: 118.083 |
La BMW E87 adica 120d cu 163CP/340Nm in practica nici prin chiptuning adevarat nu se trece de cca.20%. Nici chiar la AC Schnitzer tuner oficial BMW.
http://www.ac-schnitzer.de/en/bmw-cars/pro...07/engineering/ http://www.ac-schnitzer.de/fileadmin/media...E82_E87_E88.pdf Cei 30% sunt de realizat la alte motoare, alte marci si chiar la acest model, dar la cei 442Nm nu sunt sigur ca transmisia nemodificata face fata in timp. Obs. 120d in majoritatea timpului e masina sotiei in oras, inclusiv iarna. Eu am nevoie de o solutie prin care pot trece usor si rapid inapoi la performantele stock. -------------------- |
|
|
Jan 20 2010, 09:43 AM
Post
#351
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
Probabil ca la motoarele de-tunate in configuratia stock cresterea procentuala e mai mare decat la cele de varf.
Motorul meu e un exemplu de motor de-tunat, iar cresterea a fost peste 30%. Adica cred ca la un motor de 150CP stock, insa facut de fapt pentru 180CP ( si de-tunat din motive fiscale sau de marketing), probabil ca prin chiptuning urci la cei 180 "normali" plus inca vreo 10% tuningul "clasic". La mine cred ca asta s-a intamplat... poate eu am castigat atat de mult pentru ca am urcat la 110CP "normali" plus inca vreo 10%... Asta e doar o speculatie, care nu se bazeaza pe nimic -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Jan 20 2010, 09:53 AM
Post
#352
|
|
Alergator de viteza Group: Membri Posts: 3.371 Joined: 19-September 05 From: Craiova Member No.: 56.143 |
Ce zice Legionarul suna mai interesant... are potential, zic eu Si cei care mi-au facut mie tuningul vand boxuri, insa mi-au spus ca rezultatele nu sunt aceleasi. Oricum, ti le dau o saptamana sa le incerci. Merita sa le iei, si sa te duci glont la dyno cu ele Astia care i-am gasit eu nu zic de o saptamana, spun doar "posibilitate de incercare gratuita". -------------------- |
|
|
Jan 20 2010, 08:24 PM
Post
#353
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
Eu ziceam de belgoizii unde am tunerizat io getzul.
www.powerconcept.be -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Feb 28 2010, 11:29 PM
Post
#354
|
|
TeDeI-st cocalar Group: Membri Posts: 3.956 Joined: 30-May 05 From: Bucuresti (Romania) Member No.: 48.029 |
voi aveti incredere in "tiuningurile" astea?
eu nu cred deloc in ele si nu cred in calitatea celor ce fac astfel de carpeli. mi-as duce focusul sa iii bag niste anabolizante la un tip ce-si spune DOC ci cica ar fi super meserias pe toate marcile insa in special pe motorizarile venite din grupul psa si de la honda. ati auzit de individ? am dat un search pe net si numai informatii contradictorii gasesc pe net despre "tiuning" -------------------- |
|
|
Feb 28 2010, 11:48 PM
Post
#355
|
|
PGM-FI Group: Membri Posts: 2.877 Joined: 2-March 07 From: Bucuresti/Ploiesti (Prahova) Member No.: 100.675 |
Doc are o reputatie foarte ok pe forumul honda. Sunt mai multe masini modificate de el care merg foarte bine. Chiptuning-ul e o chestie foarte "pe bune", nu e carpeala Intr-adevar depinde si cine il face.
-------------------- Honda Accord 2.0 MT Executive Arctic Blue Pearl
|
|
|
Mar 1 2010, 08:02 AM
Post
#356
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 6.522 Joined: 12-May 04 From: Constanta Member No.: 25.186 |
DOC(nu-l stiu personal) a avut vreo 2 Pejo 307 HDI carora le facuse chiptuning, acum si-a luat Honda si face chiptuning si la Honda
Pare reclama ce zic eu aici dar e numai ce am mai citit si eu pe forumuri. Nu stiu nimic despre calitatea serviciilor sale. -------------------- |
|
|
Mar 1 2010, 08:46 AM
Post
#357
|
|
TeDeI-st cocalar Group: Membri Posts: 3.956 Joined: 30-May 05 From: Bucuresti (Romania) Member No.: 48.029 |
de la 90 cp si 215 cp as putea-o duce la max 120 cp si 280 nm ceea ce pare f tentant.
mi-e frica sa nu-mi faca astia praf motorul, ca altfel se merita cei 300 de euro investiti. -------------------- |
|
|
Mar 1 2010, 09:24 AM
Post
#358
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
Fa dynotest inainte si dupa. Ideal ar fi in acelasi loc, facut de acelasi meserias. Daca il faci in locuri diferite insista sa iti dea ce-au masurat la roti, nu "corectat" la flansa cu corectia de pierderi de putere ca din cate am inteles partea asta nu e f riguroasa.
-------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Mar 1 2010, 10:02 AM
Post
#359
|
|
TeDeI-st cocalar Group: Membri Posts: 3.956 Joined: 30-May 05 From: Bucuresti (Romania) Member No.: 48.029 |
james,
tu spui ca la un test dyno de fapt se masoara puterea la roata si prin aproximari se detrmina puterea la flansa? eu credeam ca e invers. mi se pare ca sunt si teste dyno in care nu se invart rotile, teste statice. alea ce rahat sunt? daca imi resoftez motorul si nu sunt multumit in sensul ca masina incepe sa consume in draci, scoate fum, sau incepe sa-mi patineze ambreiajul(am mai auzit din astea), mai pot sa-mi pun softul initial inapoi si sa fiu sigur 100% ca ce am pe masina e ceea ce a pus ford pe ea? This post has been edited by AZAZEL: Mar 1 2010, 10:04 AM -------------------- |
|
|
Mar 1 2010, 01:02 PM
Post
#360
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 10.684 Joined: 29-March 04 From: Oradea (Bihor) Member No.: 23.122 |
james, tu spui ca la un test dyno de fapt se masoara puterea la roata si prin aproximari se detrmina puterea la flansa? eu credeam ca e invers. mi se pare ca sunt si teste dyno in care nu se invart rotile, teste statice. alea ce rahat sunt? daca imi resoftez motorul si nu sunt multumit in sensul ca masina incepe sa consume in draci, scoate fum, sau incepe sa-mi patineze ambreiajul(am mai auzit din astea), mai pot sa-mi pun softul initial inapoi si sa fiu sigur 100% ca ce am pe masina e ceea ce a pus ford pe ea? 1. Referitor la dyno. Majoritatea se fac in felul urmator: se pune masina pe un stand cu role (cam ca la ITP la testul de frane) si se accelereaza cu masina (evident masina nu pleaca nicaieri). Mai sunt alte dyno-uri unde se dau rotile jos si e conecteaza un aparat pe butuc, se accelereaza samd. Ehh.. ambele variante masoara puterea LA ROATA ! Ca sa aflii puterea la flansa ar trebui sa te conectezi direct la flansa... practic sa demontezi motorul de pe masina si sa-l testezi pe un banc. Ce masori tu la roata (printr-o metoda sau alta) este puterea dupa pierderile din transmisie. Ca sa aflii puterea "la flansa" tu aproximezi pierderile transmisiei (10-12-15-25%) si iti spun puterea la flansa. 2. Referitor la chiptuning. Da, poti reveni la softul initial (preferabil ar fi sa ti-l salveze cineva inainte (deobicei cei care fac chiptuning fac si treaba asta ca masura de precautie)). Pe de alta parte, imediat dupa chiptuning este foarte foarte probabil sa-ti patineze ambreajul si sa-ti scoata fum (si probabil va consuma si mai mult). Simptomele astea deobicei dispar dupa ceva vreme (la mine patinatul a disparut dupa prima saptamana iar fumul in maxim 2-3 luni (nu stateam toata ziua sa ma uit la teava de esapament), oricum, la momentul cand am vandut masina (A4) nu scotea pic de fum... A3-ul care are 20.000 km si nici nu are chip scoate mai mult fum. -------------------- Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 24th April 2024 - 03:27 AM |