IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Cuplu vs. Cai putere

This topic is about Cuplu vs. Cai putere, the author, Virgil28674, wrote about: Care este diferenta dintre cuplu si cai putere?Ce face cuplul si ce fac caii putere? :!: ... To read more just scroll down

12 Pages V   1 2 3 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Cuplu vs. Cai putere
rafaello5
post Aug 16 2004, 11:02 AM
Post #1


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 125
Joined: 30-June 04
From: Bucuresti
Member No.: 28.667



Care este diferenta dintre cuplu si cai putere?Ce face cuplul si ce fac caii putere? :!:
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rai
post Aug 16 2004, 11:08 AM
Post #2


specialist
******

Group: Membri
Posts: 973
Joined: 7-January 04
From: Bayern,Germany
Member No.: 19.672



Am mai avut asa o discutie.Dar un raspuns scurt puterea unui motor sau putere se masoara in KW si transformat in CP e puterea medie a unui motor iar cuplul maxim se obtine la o anumita turatie se e puterea maxima a motorului la accel moment de turatie.Puterea unui motor nu are de a face cu cuplul maxim.Dar ar trebui o explicatie poate mai precisa si exacta si eu nu stapanesc din parere de rau romana asa de bine.


--------------------
Golf GTI
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Aug 16 2004, 01:26 PM
Post #3


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.655
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Cuplul e una, puterea alta:) Puterea (kw) este egala cu cuplul motorului -N*m) inmultit cu viteza unghiulara (rad/sec)
Un cuplu mai mare la aceeasi turatie, inseamna o putere mai mare. Daca ai curba de turatie-cuplu, poti deduce curba de turatie-putere sau pentru o anumita treapta de viteza viteza-putere.
Ca sa stii care e dinamica unei masini, importanta e puterea, nu cuplu. Sau, mai exact, distributia de putere pe plaja de turatii. Chiar daca puterea maxima a unui motor pe benzina sa spunem ca e cu 10% mai mare decat cea a unui diesel, de obicei asta se intampla doar la turatii apropiate de cea maxima, pe mare parte din plaja de turatii cel diesel are rezerva de putere mai mare. Daca va uitati la seat Altea, de exemplu, dieselul de 140cp este mai rapid decat cel pe bezina de 150. Nu valoarea nominala a cuplului in sine este importanta, ci cum variaza el cu turatia. Probabil ca la 2000rpm dieselul are in jur de 70 cp, iar la 3000 rpm (adica tot la jumatatea din turatia maxima) cel pe benzina are mai putin.... din motivul asta daca la accelereaza amandoua la aceeasi viteza, dieselul e mai rapid. Ca sa foloseasca cei 10 cai in plus, pilotul de pe masina pe benzina trebuie sa o tina in apropierea zonei rosii a turometrului....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Echo
post Aug 16 2004, 02:27 PM
Post #4


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 223
Joined: 2-June 04
Member No.: 26.859



horsepower = rpm x torque / 5252 =>puterea e derivata din cuplu (matematic) si arata lucrul mecanic pe carte un motor e in stare sa -l produca sau daca vrei energia pe care o poate genera. momentul motor este forta pe care pistonul o genereaza in cursa de putere inmultita cu cursa lui. asta s-ar traduce prin forta de "invartire" a arborelui si respectiv a rotilor. Pornind de la formula de mai sus, daca curbele de cuplu si putere nu se intalnesc la 5252 rpm graficul nu e bun.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Iulian HondaFan
post Aug 17 2004, 10:26 PM
Post #5


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.583
Joined: 30-May 04
From: Honda World
Member No.: 26.577



conform oricarei carti de fizica si prin definitie:

puterea(W)= lucrul mecanic(Nm=Joule)/ timp(sec)

pt miscarea circulara:

puterea(W) = cuplul(Nm/radian) x turatia(radiani/sec), 1W=1Nm/sec

cuplul=lucrul mecanic/radian ( radianii nu au unitate de masura fiind in numar de 2pi pe rotatie, 1 radian=circumferinta/raza)

5252 reprzinta un coeficient rezultat din sistemul de unitati anglosaxon si din conversia rpm (rotatii pe minut) in radiani/sec:

turatia( in rotatii pe minut) x 2pi/60 ( cate sec sunt intr-un minut) = radiani/sec.

la 5252rpm cuplul in pound-feet este egal (ca valoare numerica) cu puterea in cai-putere... de aceea cele 2 grafice americane ( turatie vs. putere si turatie vs. cuplu) trebuie sa se intersecteze intotdeauna acolo, dar nu inseamna nimic in sine...

daca folosesti W si Nm, cum ar fi normal sa faca si americanii, atunci:

puterea unui motor la "x" turatii pe minut=cuplul( la acea turatie in Nm) x rpm x 2pi/60.

problema este ca la fiecare motor cuplul variaza la randul sau cu turatia din motive ce tin de timpul de combustie, lungimea cursei pistonului,etc. asa ca formula in sine nu ajuta mult.

fiecare motor are un grafic cuplu/turatie care ii este propriu (daca nu l-ai reglat/tunat intr-un alt fel). daca ai acest grafic de cuplu/turatie pt motorul in cauza poti oricand calcula puterea motorului la diferite turatii.

daca va uitati atent la specificatiile tehnice cuplul si puterea maxime sunt precizate la turatia la care au fost atinse. ideal ar fi ca producatorii sa elibereze graficul cu pricina pt. ca in felul asta ai avea o imagine mai clara asupra performantelor motorului.

MR a explicat clar cum cuplul influenteaza puterea in termeni practici.

daca nu va doare capul inca, mai multe aici:

http://auto.howstuffworks.com/question622.htm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Aug 18 2004, 11:01 AM
Post #6


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.655
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Contanta aia vine din transformarea unitatilor de masura in SI. 1CP=75kgf.m/s=75*9.81 W, si 1 radian/sec=60/2Pi rpm
Saracii americani cu sistemul lor de unitati de masura n-au nici o vina de data asta smile.gif Si CP si rpm e utilizat peste tot in lume, chiar daca nu sunt marimi din SI :bounce:
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Echo
post Aug 18 2004, 11:16 AM
Post #7


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 223
Joined: 2-June 04
Member No.: 26.859



zic americanii ca daca D-zeu vroia sa faca sistemele de masura sa fie zecimale Isous avea doar 10 apostoli laugh.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Aug 18 2004, 11:22 AM
Post #8


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.655
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Eu zic ca daca ar fi vrut sa folosim baza 12 ne-ar fi facut 12 degete... laugh.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Iulian HondaFan
post Aug 18 2004, 01:32 PM
Post #9


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.583
Joined: 30-May 04
From: Honda World
Member No.: 26.577



macar de ar fi folosit alta baza, dar totul este alandala.
Cp este inca utilizat dar se dau valorile si in kW, mai ales in Europa. rpm e insa mai uman de inteles decat rad/sec. folosirea SI este cred cea mai rationala si utila.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rai
post Aug 18 2004, 03:49 PM
Post #10


specialist
******

Group: Membri
Posts: 973
Joined: 7-January 04
From: Bayern,Germany
Member No.: 19.672



Ma bucur ca avem un specialist in motoare pacat ca tehnic sunt un zero in romana ma tot stradui dar mai dureaza poate 10 ani.
In America se folosesc cu toate alte sisteme de unitati.
Noi in Europa folosim la putere todeauna KW,in noile prospecte de la masinile care se vad sunt numai in KW.Si sigur Nm si rpm.
Dar oricum a fost o explicatie pe masura si f f frumoasa.


--------------------
Golf GTI
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Iulian HondaFan
post Aug 18 2004, 08:39 PM
Post #11


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.583
Joined: 30-May 04
From: Honda World
Member No.: 26.577



as vrea eu sa fiu specialist in motoare... multumesc pt. incurajare, oricum... MR also has his stuff very well put together...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Aug 19 2004, 08:45 AM
Post #12


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.655
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Deh, mai sunt si romani care nu au copiat la examenele de mecanica din facultate.... laugh.gif Chiar daca acum sunt in State, in UE sau in Romania laugh.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrei31272
post Aug 24 2004, 10:22 PM
Post #13


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 6
Joined: 23-August 04
From: Craiova (Dolj)
Member No.: 31.265



RAI: "Dar un raspuns scurt puterea unui motor sau putere se masoara in KW si transformat in CP e puterea medie a unui motor iar cuplul maxim se obtine la o anumita turatie se e puterea maxima a motorului la accel moment de turatie."


Puterea unui motor se masoara in Kw si transformat in CP e tot putere maxima a motorului nu putere medie.La orice motor e data puterea maxima si transformata in CP tot putere maxima ramane.[list]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Iulian HondaFan
post Aug 25 2004, 12:15 AM
Post #14


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.583
Joined: 30-May 04
From: Honda World
Member No.: 26.577



andrei, rai e neamt si mai are probleme de exprimare in romaneste, trebuie sa citesti printre randuri si o sa vezi ca transmite destul de multa informatie si chiar cu acuratete...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Gociu75
post Aug 25 2004, 08:31 AM
Post #15


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 177
Joined: 1-June 04
From: Galati
Member No.: 26.767



cum se transforma puterea din Kw in CP?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Aug 25 2004, 10:16 AM
Post #16


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.655
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Pai am mai spus cum
1CP=75kgf*m/s = 75*9.81W=0.735KW
Invers 1KW=1.36CP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rai
post Aug 25 2004, 04:18 PM
Post #17


specialist
******

Group: Membri
Posts: 973
Joined: 7-January 04
From: Bayern,Germany
Member No.: 19.672



Multumesc pentru ajutor aici(vest) motoarele nu se mai scriu in CP ci numai in KW si cu timpul ne vom obisnui cu toti si numai avem nevoie de formule dar poate in Ro o sa dureze mai mult,ma uitam la prospectele noi de la unele firme motoarele sunt prezentate numai in KW.


--------------------
Golf GTI
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Aug 25 2004, 05:10 PM
Post #18


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.655
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Tot e bine... in franta e greu sa afli puterea, toata lumea iti spune grupa de impozitare... intrebi ce motor are masina si ti se spune ca e puternica, are 7 cai fiscali ... laugh.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrei31214
post Aug 25 2004, 09:00 PM
Post #19


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 1
Joined: 22-August 04
From: Craiova (Dolj)
Member No.: 31.207



QUOTE(gica26774)
cum se transforma puterea din Kw in CP?


Cred ca se iau vreo 10 kw si se obtine o herghelie de 13,7 cai de rasa pura sau catari (depinde de motor, ca din dacie se scot ponei).

Ia sa te vad. Cati cai ies din 70 de kw?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
G e o r g e
post Aug 26 2004, 09:04 AM
Post #20


workaholic * * * * * *
******

Group: Moderator
Posts: 11.052
Joined: 4-August 03
From: Bucuresti
Member No.: 14.854



andrei primesti avertisment pentru bagare in seama gratuita.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post

12 Pages V   1 2 3 > » 
Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

2 User(s) are reading this topic (2 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 25th November 2017 - 02:16 AM