IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Tuning motor aspirat

This topic is about Tuning motor aspirat, the author, pista, wrote about: CITAT(f1anatic Feb 6 2009, 0908 PM) Pt ca un motor de 2.5 L operind la 4000 rpm inseamna ca suge 2.5 L x 4000 = 10,000 de L pe minut prin vacuum Pt ca ... To read more just scroll down

9 Pages V  « < 3 4 5 6 7 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Tuning motor aspirat
pista
post Feb 7 2009, 03:01 PM
Post #81


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.818
Joined: 30-September 08
From: Odorheiu Secuiesc
Member No.: 118.083



CITAT(f1anatic @ Feb 6 2009, 09:08 PM) *
Pt ca un motor de 2.5 L operind la 4000 rpm inseamna ca suge 2.5 L x 4000 = 10,000 de L pe minut prin vacuum
Pt ca MIMUSA baga 250 CFM inseamna 7,082 L (4000 rpm era raportata pe site-ul alalalt)

Adica el functionind baga 7000 de litri DOAR iar motorul are nevoie de 10,000 ? Deci e piedica. Stii citi CFM (cubic feet per minute) are un IHI-VF-39 (turbo de pe STI ?) In jur de 460 cfm (daca nu uit, am o "harta" acasa) adica vreo 13,000 de litri - ceva mai mult decit ar "suge" motorul.


Referitor la necesarul de aer pt. 2,5l ai dreptate. Nu uita ca la Foresterul lui Mircea are motor de 2,0l. Deci la 4000rpm suge 8.000l de aer. Poate Mimousa nu este bun.

DAR ! Si aici te rog sa citesti cu atentie:

La unele compresoare electrice valorile sunt date pentru ce introduce "foenul" suplimentar. In acest caz datele problemei sunt cu totul alta. Vezi ce scrie si aici la Super Power-Booster comercializat de Kamann:
http://www.kamann-autosport.com/Super-Power-Booster.html
http://www.kamann-autosport.com/FAQ.html
Adica introduce pana la 15.000l suplimentar si realizeaza 1,45PSI in timpul mersului. (stand cred in jur de 1PSI)
Ei promit un maxim de 20CP. Eu daca obtin intre 10-15CP voi fi multumit. Mai ales datorita faptului ca beneficiez de aceasta la turatii mici si medii, exact unde am nevoie.

Sigur aceasta solutie nu e pentru tine. Tu ai un tuning profesional, cu cifre binecunoscute, verificate. Sunt convins ca ce ai facut e cea mai buna solutie. Daca aveam motor turbo probabil alegeam acelasi ruta. Eu nu vreau sa investesc prea multi bani, dar vreau ceva CP si elasticitate in plus. Raportul bani investiti / CP castigati va da verdictul.

Daca voi umbla la sistemul de evacuare inca nu stiu. ECU reflash cu ECUTEK intra in calcule.
In cazul in care nu voi fi multumit cu rezultatele aduc un 2.5XT de la voi, pana atunci ma distrez cu 120d, care cu un "simplu powerbox" are peste 400Nm. Simplu dar eficient.

This post has been edited by pista: Feb 7 2009, 03:04 PM


--------------------
Mazda 6 MPS

ex: Subaru Outback 2.5i MY07 5MT Bi-Fuel
BMW 120d MY'04 6MT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
f1anatic
post Feb 7 2009, 04:23 PM
Post #82


Subaru Anti-Hero
******

Group: Moderator
Posts: 5.323
Joined: 13-May 04
From: F 1 World
Member No.: 25.368



QUOTE (Mircea104901 @ Feb 7 2009, 05:18 AM) *
Apropo de 5252. Uite un comentariu interesant vis-a-vis de cum e calculat 5252-ul asta aici http://www.revsearch.com/dynamometer/torqu...horsepower.html


Nu vreau sa ne combatem teoretic. S-ar putea sa am avantaje.


Te rog mai cerceteaza problema.
Daca ai fi avut avantajele sugerate; ai fi putut sa participi la discutia despre electric supercharger.

This post has been edited by f1anatic: Feb 7 2009, 04:34 PM


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
f1anatic
post Feb 7 2009, 04:32 PM
Post #83


Subaru Anti-Hero
******

Group: Moderator
Posts: 5.323
Joined: 13-May 04
From: F 1 World
Member No.: 25.368



Mai Pista,

Uite asa se ia omul de droguri si de bautura, vine acasa, isi bate nevasta si copii... Daca introduci un consumator in plus si apoi si inca unul "foenul" suplimentar negi orice crestere de putere ? Esti pregatit sa iti schimbi si alternatorul ? Si fuliile ? Compresoarele astea electrice cum isi regleaza debitul in functie de turatia masinii ? Pt ca si masinile turbo ... la capatul maxim al plajei de turatii nu mai fac 18 psi boost maxim ci 13 pt a proteja motorul ?
Sa ma repet 1 PSI ? Cum poti spera tu putere de 20 cp de la 1-2 PSI ? Mai sus ti-am spus ca motoarele turbo la Subaru opereaza cu 16-18 psi...


Cred ca m-am prins. Tu baniesti ca relatia intre "putere" si "psi" este liniara. ceva de genul 170 cp - 0 psi; 190 cp - 2 psi ; 210 cp - 4 psi....ajungind la 350 cp - 18 psi. Interesant ca eu la 18 psi am doar 300. Relatia este mai logaritmica decit crezi.

Pista, ai access la vreun amic cu o masina turbo si boost gauge ? Sa vezi si tu cita vreme masina merge in vaccum si cind merge in boost ?
Daca nu ai; iti fac eu ori un data logging ori un videoclip. Ca m-ai zapacit. Eu te invat de bine. Nu te cunosc; nu am nici un avantaj nici daca iti spun de bine nici de rau; iti impartasesc din experienta mea poate va ajuta - dar acum am si eu tolerantele mele.

Poftim. Citeste aici.

Asta le-a testat
http://www.vintagebus.com/howto/e-ram/
Aici o discutie de 48 de pagini despre piese asemanatoare, pe RS25.com - un site dedicat masinilor Subaru cu motoare aspirate
http://www.rs25.com/forums/showthread.php?...ic+supercharger
Un producator de asa ceva urma sa trimita o piesa pt un test adevarat/ La pagina 8, el a abandonat testul
http://www.rs25.com/forums/showthread.php?...mp;pagenumber=8

This post has been edited by f1anatic: Feb 7 2009, 05:23 PM


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pista
post Feb 7 2009, 05:21 PM
Post #84


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.818
Joined: 30-September 08
From: Odorheiu Secuiesc
Member No.: 118.083



CITAT(f1anatic @ Feb 7 2009, 03:32 PM) *
Uite asa se ia omul de droguri si de bautura, vine acasa, isi bate nevasta si copii... Daca introduci un consumator in plus si apoi si inca unul "foenul" suplimentar negi orice crestere de putere ?


Nu prea inteleg ce vrei sa spui sau sa sugerezi. Cred ca am nevoie de ajutor sa inteleg aceste informatii tehnice. Nu te supara, dar asta nu o explicatie nici clara, nici logica. Poate eu nu inteleg exact cum functioneaza compresorul electric, dar contraargumentele tale dovedesc acelasi lucru.
Care "foen"suplimentar ? Ce consumator in plus ? Compresorul electric voi l-ati denumit "foen". E vorba de monta un singur compresor electric. Consumul de curent electric sigur ca poate ridica unele probleme.


--------------------
Mazda 6 MPS

ex: Subaru Outback 2.5i MY07 5MT Bi-Fuel
BMW 120d MY'04 6MT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
f1anatic
post Feb 7 2009, 05:47 PM
Post #85


Subaru Anti-Hero
******

Group: Moderator
Posts: 5.323
Joined: 13-May 04
From: F 1 World
Member No.: 25.368



QUOTE (pista @ Feb 7 2009, 09:21 AM) *
QUOTE (f1anatic @ Feb 7 2009, 03:32 PM) *
Uite asa se ia omul de droguri si de bautura, vine acasa, isi bate nevasta si copii... Daca introduci un consumator in plus si apoi si inca unul "foenul" suplimentar negi orice crestere de putere ?


Nu prea inteleg ce vrei sa spui sau sa sugerezi. Cred ca am nevoie de ajutor sa inteleg aceste informatii tehnice. Nu te supara, dar asta nu o explicatie nici clara, nici logica. Poate eu nu inteleg exact cum functioneaza compresorul electric, dar contraargumentele tale dovedesc acelasi lucru.
Care "foen"suplimentar ? Ce consumator in plus ? Compresorul electric voi l-ati denumit "foen". E vorba de monta un singur compresor electric. Consumul de curent electric sigur ca poate ridica unele probleme.



Am inteles eu gresit...cind ai facut referire la "feon". Am crezut ca te referi la 2 asemenea piese pt ca te-ai exprimat ceva de genul "foen" suplimentar.

Acest compresor electric este un consumator. PUNCT.
Mergi acum in masina, da-ti ventilatorul la maxim si incearca sa acelerezi de la 30 la 80 kph. Masoara timpul de 3 ori. Fa la fel FARA sa ai aeroterma pornita. Ti-am sugerat acest lucru acum vreo 4 pagini.

Contraargumentele mele sint clare si la obiect. Daca nu asculti sau refuzi sa intelegi sau sa incerci sa pricepi problema nu este vina mea. Nu ai de cit sa faci ce vrei cu banii tai. Eu am incercat sa iti explic ca nu va merge si ca ai ambitii optimiste. Ti-am dat un link la unul care a testat si care a pus un tabel cu cifre. Si apoi la o alta discutie kilometrica - e adevarat - pe un forum Subaru unde si altii au vehiculat ideea. Tu tot ce imi spui este ca nu explic cum trebuie si contraargumentele sint slabe. DACA te apucai in astea ultimele 4 zile sa masori si sa vezi cum scapi de



de "cutia aia neagra" care este un "air silencer" si care are rol de a scadea viteza aerului inainte de a intra in motor... in loc sa scrii aici despre electric supercharger si sa ne explici ca costurile vor dicta ce modificari faci si ca un RAM air intake nu merge in romania pt ca e praf si ti-e greu sa speli filtrul lunar... ai fi fost mult mai cistigat.

Nici o problema. Eu - AICI - in discutia asta despre electric supercharger - nu mai am ce explica si nu ma voi mai implica. Da banii pe ele; monteaza 4 in linie - si vei avea puteri nebanuite. In fond, chiar tu (sau altul a spus-o): si voi trebuie sa invatati din greseli. Go ahead. Do it. More power to you. Dupa ce instalezi, doresc cel putin 2 din urmatoarele 1) dyno teste 2) data logging 3) timpii pe sfertul de mila Faptul ca "butt dyno" (adica simti tu ca trage mai bine) indica o crestere de putere, nu ma va convinge si nu va convinge pe nimeni.

Daca ai alte intrebari pt mine, decit despre eslectric supercharger - te ajut cu cea mai mare placere. Dar cu subiectul asta am terminat.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mircea104901
post Feb 8 2009, 12:17 AM
Post #86


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.805
Joined: 27-April 07
From: Cluj-Napoca (Cluj)
Member No.: 104.894



Imi place ca scrii intr-una de ce ai facut tu, dar nu spui ce e bun si ce e rau la un "feon" - sau compresor electric.
Noi asta am incercat sa dezbatem.
1. aerul bagat sub presiune in cilindri nu tine cont ca e impins de un feon, de un turbo (IHI or whatever) sau de un compresor.
2. toate turbo-urile, compresoarele, "Feon"-urile consuma ceva pentru a produce acea energie necesara comprimarii aerului. Turbo consuma energia necesara crearii presiunii de ulei si racirii uleiului care trece prin turbo. Compresorul mecanic - energie mecanica directa fiind legat prin curea. "Feon"-ul energie electrica produsa de alternator. Daca e prea puternic se leaga un balast in paralel(un set de baterii suplimentare) pentru a evita supraincarcarea circuitului la pornire, oprire. De asemenea se schimba alternatorul cu unul mai puternic. Sa nu crezi ca turbo-ul care il ai tu pe masina (stage 1 or 2 or whatever cu orice orificii) merge "for free" si nu consuma energie din motor pentru a se roti.
BMW a renuntat la pompa de apa antrenata prin curea in favoarea uneia electrice. Hmm..oare de ce?? Au econoisit cam 1-2HP la un motor de 2l.

Dezavantajele "feon"-ului:
1.fiabilitate - neavand circuit de ulei, (fiind solutie suplimentara) lagarele pe care se invarte elicea se vor uza prematur. Turbosuflantele de pe masina merg pe lagar de ulei (un film foarte subtire de ulei - practic neexistand frecare. de-aia se spune ca daca mergi in ritm sustinut, sa nu opresti brusc motorul, pt ca se intrerupe circuitul de ulei si se poate gripa turbo-ul. trebuie lasat 30sec-1min sa rulze la relanti pentru a permite turbinei sa se raceasca. turatia ajunge pe la 120.000rpm datorita lagarului de ulei).
Deci,feon-ul nu poate fi o solutie permanenta!!
2.consum de curent mare pentru eficienta. deci trebuie umblat la partea electrica - ceea ce duce la costuri suplimentare.

Eu, daca as monta, as monta unul mai bunicel (ceva sub 1000$, care sa bage macar cat aer are nevoie motorul meu la 7500rpm, si care sa nu implice modificari la electrica) cu contact pe pedala de acceleratie. Adica sa cupleze numai cand pedala este apasata la fund. Probabil ca nu as avea probleme de fiabilitate, pt ca nu stau prea des cu pedala in "blana". Plus ca atunci cand pedala este "la fund", computerul de bord ignora senzorul de aer, si baga benzina in functie de ce citeste la sonda lambda, deci s-ar evita si problema aprinderii becului de la ECU.

Cat despre partea cu "nu va avea efect", "vreau teste dyno", la cata fizica stiu, sunt convins ca s-ar obtine o crestere de putere sesizabila, si, mai mult ca sigur un cuplu mult mai bun la turatii mici. Bineinteles, nu de nivel competitional, nu de circuit, ci doar un fel de "shot"-uri de protoxid de azot. Daca merita? Nu stiu. Poate.
De-asta se cheama forum, sa dezbatem.

Ca tu ai facut stage 1 si stage 2 si poate o sa ajungi la stage x, bravo tie. Ai avut la ce. La motoare atmosferice, tu vrei sa ne explici ce ai facut tu la al tau(care e turbo).Nu se aplica.
Daca as avea XT, mi-as face doar un reflash, si as baga banii in alte diferentiale. Nu mi-as pune problema sa montez "feon".


--------------------
BMW X3 3.0D
Ex Forester 2.0X MY07


Don’t argue with Idiots... They will bring you down to their level and beat you with experience.
“If A is a success in life, then A equals x plus y plus z. Work is x; y is play; and z is keeping your mouth shut.” Albert Einstein
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pista
post Feb 8 2009, 12:55 AM
Post #87


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.818
Joined: 30-September 08
From: Odorheiu Secuiesc
Member No.: 118.083



CITAT(f1anatic @ Feb 7 2009, 03:47 PM) *
Acest compresor electric este un consumator. PUNCT.
Mergi acum in masina, da-ti ventilatorul la maxim si incearca sa acelerezi de la 30 la 80 kph. Masoara timpul de 3 ori. Fa la fel FARA sa ai aeroterma pornita. Ti-am sugerat acest lucru acum vreo 4 pagini.
................................................................................
........
si ca un RAM air intake nu merge in romania pt ca e praf si ti-e greu sa speli filtrul lunar... ai fi fost mult mai cistigat.
................................................................................
........
Daca ai alte intrebari pt mine, decit despre eslectric supercharger - te ajut cu cea mai mare placere. Dar cu subiectul asta am terminat.


Nu am inteles sugestia ta referitoare la ventilatorul intern din masina.
Un compresor electric consumand curent electric ar trebui sa ajute motorul sa obtina mai mult aer. Mai mult aer + mai mult combustibil = putere mai mare. Cu cat ? Asta e intrebarea la care cautam un raspuns. Eu nu am afirmat nicaieri ca un "feon" e un lucru bun, sau mai bun ca alte solutii.

Nu am afirmat ca un COLD AIR INTAKE nu merge pentru Romania. Am zis ca daca vrei ca motorul sa mai tina si ceva timp, atunci trebuie spalat mult prea frecvent la noi.

Sigur ca voi avea si alte intrebari pentru tine, si o sa cer ajutorul tau legat de Subaru.



--------------------
Mazda 6 MPS

ex: Subaru Outback 2.5i MY07 5MT Bi-Fuel
BMW 120d MY'04 6MT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hdi
post Feb 8 2009, 01:03 AM
Post #88


subarugeot
******

Group: Membri
Posts: 1.484
Joined: 11-December 08
Member No.: 118.741



QUOTE (Mircea104901 @ Feb 8 2009, 12:17 AM) *
De-asta se cheama forum, sa dezbatem.

Pentru sanatatea acestui forum, ma simt obligat sa salut remarca lui Mircea. Nu ca nu s-ar simti bine, ci doar asa, sub forma de vaccin.
Cand ne pricepem la ceva sa nu pretindem celorlalti sa "creada fara sa cerceteze", pentru ca asta este atributul divinitatii...Poate ca cel mai bine ar fi sa fim convingatori prin mai multe argumente si prin mai putine PUNCT-e.
Si daca nici asa nu am convins, asta e, sa nu ne suparam.


--------------------
スバル Subaru Outback 2.0D AC 150cp Obsidian Black Pearl - Peugeot 307 1.6 HDI 110cp Rouge Lucifer
Mandru posesor al uneia dintre ultimele KATANA autentice. Ce au facut dupa? Doar arme de foc ...
"Unii au impresia ca au tractiune integrala altii chiar o au!" razvan p.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
f1anatic
post Feb 8 2009, 07:37 AM
Post #89


Subaru Anti-Hero
******

Group: Moderator
Posts: 5.323
Joined: 13-May 04
From: F 1 World
Member No.: 25.368



QUOTE (Mircea104901 @ Feb 7 2009, 05:17 PM) *
Imi place ca scrii intr-una de ce ai facut tu, dar nu spui ce e bun si ce e rau la un "feon" - sau compresor electric.
Noi asta am incercat sa dezbatem. Turbosuflantele de pe masina merg pe lagar de ulei (un film foarte subtire de ulei - practic neexistand frecare. de-aia se spune ca daca mergi in ritm sustinut, sa nu opresti brusc motorul, pt ca se intrerupe circuitul de ulei si se poate gripa turbo-ul. trebuie lasat 30sec-1min sa rulze la relanti pentru a permite turbinei sa se raceasca. turatia ajunge pe la 120.000rpm datorita lagarului de ulei).

De-asta se cheama forum, sa dezbatem.

Ca tu ai facut stage 1 si stage 2 si poate o sa ajungi la stage x, bravo tie. Ai avut la ce. La motoare atmosferice, tu vrei sa ne explici ce ai facut tu la al tau(care e turbo).Nu se aplica.
Daca as avea XT, mi-as face doar un reflash, si as baga banii in alte diferentiale. Nu mi-as pune problema sa montez "feon".


Pe siectiunea asta se citeste doar in context si fiecare intelege numai ce vrea si exact ce ii convine si nimeni nu e niciodata multumit de exemplele date - cel mai usor este sa pretinzi ca nu se aplica si ca nu au valoare educationala (mai ales in contextul actual cind cineva iti explica ca e nevoie de 16 psi pt o crestere de putere semnificativa - nu unul doi psi). E o treaba specific Romaneasca.

Turbo ... nu cred ca intelegi perfect ce principiu de functionare are un turbocharger ? ce "resurse" il invirtesc ? si ce s-ar intimpla cu acele "resurse" daca nu ar fi utilizate ? Si ca veni vorba, turbo de pe Subaru, cum ar fi IHI-VF-39 este racit cu apa si ulei. Nu are nevoie de ce spui tu. Cred ca Wikipedia nu este adusa la curent - dar si acolo scrie cit de cit despre principiul de functionare la turbocharger. http://forums.nasioc.com/forums/showthread...=vf39+swap+pics
Baterii suplimentare ? Balast in paralel ? Echivalent cu "shoturi" de protoxid the azot ? Vad ca citim aceleasi website-uri. De cind motorul tau de pe Subaru NA atinge 7500 rpm? Este limitat la 6500 - sau poate 6300 chiar nu mai retin exact - dar ma pot uita la Forester. Cind ai ridicat ultima data o baterie de masina ? Ca doar nu te referi la baterii de ceas sau AA suplimentare pt a se evita supraincarcarea circuitului? Ai schimbat vreodata alternatorul la masina ? Sa vezi ce se intimpla la masina cu turatiile ? De ce nu faci tu ce l-am sfatuit pe PISTA ? De ce nu incerci tu sa vezi cum afecteaza puterea motorului un consumator precum ventilatorul de la instalatia de clima cind este dat la maxim ?
Restul este doar dezbatere de dragul dezbaterii.

Nu va cere nimeni sa credeti fara a cerceta. Dar la fel ca si cu copii , e bine sa-i mai lasi sa si cada si sa se juleasca la genunchi si in coate. Ca doar asa invata - indiferent cit de mult le vei spune ca o data si o data va cadea, incercind sa se suie pe gardul vecinului.

This post has been edited by f1anatic: Feb 8 2009, 07:45 AM


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
f1anatic
post Feb 8 2009, 07:57 AM
Post #90


Subaru Anti-Hero
******

Group: Moderator
Posts: 5.323
Joined: 13-May 04
From: F 1 World
Member No.: 25.368



QUOTE (pista @ Feb 7 2009, 04:55 PM) *
Nu am afirmat ca un COLD AIR INTAKE nu merge pentru Romania. Am zis ca daca vrei ca motorul sa mai tina si ceva timp, atunci trebuie spalat mult prea frecvent la noi.



Vezi. Uite aici este diferenta. Nu stiu ce diferente exact ca nu mai imi bat capul sa le pricep.
Daca un filtru devine infundat cu praf atunci va filtra si mai bine. Categoric va lasa mai putin aer sa treaca si la un moment dat va trebui curatat. Daca exista vreo sansa pt praf sa intre prin filtru si in motor - va fi atunci cind este curat NU cind este murdar. Dar acum, sincer, daca vrei ca motorul ala sa iti mai si tina ceva timp, un electric supercharger sau orice alta modificare de putere NU este binevenita. Parerea mea avizata este "Stay Stock Stay Happy" adica daca nu modifici - vei fi fericit. Se pare ca tu nu iti vrei fericirea, in concluzie, daca vrei sa modifici masina in cautare de extra cai putere. Si tot nu am inteles de ce te doare mina sa il speli lunar ? Mai des nu trebuie - si aici lumea il spala de 2-4 ori pe an. Oricum nu am inteles nici de ce in State nu ar fi praf...si numai in Romania este. Ca peste tot, praful in zonele rurale > zonele urbane; si aici praful se depune pe masina intr-un ceas dupa ce ai spalat-o indiferent daca mergi sau nu cu ea. Poate Mr Obama sa ne mai taie si noua praful din aer....ca Mr Bush nu a facut-o.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mircea104901
post Feb 8 2009, 11:39 AM
Post #91


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.805
Joined: 27-April 07
From: Cluj-Napoca (Cluj)
Member No.: 104.894



E, uite, ca asta e problema. Nu intelegi ca pe noi nu ne intereseaza ce ai facut tu la masina? Pentru ca la noi nu se aplica. Noi avem motoare atmosferice. Si dezbatem altceva.
Si mai uita-te la Subaru 2.0X sa vezi ca are limitarea la 7500rpm.
Cand scriu, nu scriu din auzite.

QUOTE (f1anatic @ Feb 8 2009, 01:37 AM) *
[(mai ales in contextul actual cind cineva iti explica ca e nevoie de 16 psi pt o crestere de putere semnificativa - nu unul doi psi). E o treaba specific Romaneasca.

Cand ai facut tuning la un motor sub 200cp atmosferic sa poti da exemplu?
Intr-adevar, cand ai 5sec si ceva suta de km/h, iti trebuie mult mai multi cai la un tuning sa mai simti o diferenta fata de ce avem noi. Daca mai pui 5-10 cai la tine e ca si cum nu ai face tuning. Ma rog, la tine tuning-ul la motor se masoara in PSI teehee.gif
Si e o chestie "americaneasca" sa te dai mare.

Si poate tocmai asta e ideea, sa incercam sa nu mai schimbam filtrele de aer, ca vom lungi viata motoarelor. Ce conteaza un pic de carburant in plus, daca motorul va toarce ca un motanel la 300.000km cu filtrul schimbat la prima revizie din viata lui?

This post has been edited by Mircea104901: Feb 8 2009, 11:42 AM


--------------------
BMW X3 3.0D
Ex Forester 2.0X MY07


Don’t argue with Idiots... They will bring you down to their level and beat you with experience.
“If A is a success in life, then A equals x plus y plus z. Work is x; y is play; and z is keeping your mouth shut.” Albert Einstein
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pista
post Feb 8 2009, 11:43 AM
Post #92


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.818
Joined: 30-September 08
From: Odorheiu Secuiesc
Member No.: 118.083



CITAT(f1anatic @ Feb 8 2009, 06:57 AM) *
CITAT(pista @ Feb 7 2009, 04:55 PM) *
Nu am afirmat ca un COLD AIR INTAKE nu merge pentru Romania. Am zis ca daca vrei ca motorul sa mai tina si ceva timp, atunci trebuie spalat mult prea frecvent la noi.



Vezi. Uite aici este diferenta. Nu stiu ce diferente exact ca nu mai imi bat capul sa le pricep.
Daca un filtru devine infundat cu praf atunci va filtra si mai bine. Categoric va lasa mai putin aer sa treaca si la un moment dat va trebui curatat. Daca exista vreo sansa pt praf sa intre prin filtru si in motor - va fi atunci cind este curat NU cind este murdar. Dar acum, sincer, daca vrei ca motorul ala sa iti mai si tina ceva timp, un electric supercharger sau orice alta modificare de putere NU este binevenita. Parerea mea avizata este "Stay Stock Stay Happy" adica daca nu modifici - vei fi fericit. Se pare ca tu nu iti vrei fericirea, in concluzie, daca vrei sa modifici masina in cautare de extra cai putere. Si tot nu am inteles de ce te doare mina sa il speli lunar ? Mai des nu trebuie - si aici lumea il spala de 2-4 ori pe an. Oricum nu am inteles nici de ce in State nu ar fi praf...si numai in Romania este. Ca peste tot, praful in zonele rurale > zonele urbane; si aici praful se depune pe masina intr-un ceas dupa ce ai spalat-o indiferent daca mergi sau nu cu ea. Poate Mr Obama sa ne mai taie si noua praful din aer....ca Mr Bush nu a facut-o.


Uite explicatia:
1. la noi in Romania inclusiv in zonele urbane e mult praf (infrastructura precara)
2. daca filtrul se incarca mai rapid peste limita normala de filtrare intra mai putin aer => putere mai redusa
3. curatand mai frecvent sansa ca sa intre praf va creste

"Stay Stock Stay Happy" => tu ai modificat si esti nefericit ?

( Observatiile tale de genul "Si tot nu am inteles de ce te doare mina sa il speli lunar ?" sau "Uite asa se ia omul de droguri si de bautura, vine acasa, isi bate nevasta si copii..." nu sunt chiar foarte la subiect si dupa parerea mea NU SUNT DEMNE DE UN MODERATOR. Mai ales intr-un forum Subaru. Eu cu asta am incheiat replicile neproductive. Tu daca vrei sa continui in stilul asta, atunci trebuie sa cauti alt partener de discutii. Sigur noi doi nu ne cunoastem, in schimb eu cunosc cativa colegi de Forum Subaru din tara si pot sa-ti afirm ca ei sunt oameni valorosi si educati. )

This post has been edited by pista: Feb 8 2009, 11:47 AM


--------------------
Mazda 6 MPS

ex: Subaru Outback 2.5i MY07 5MT Bi-Fuel
BMW 120d MY'04 6MT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pista
post Feb 8 2009, 02:45 PM
Post #93


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.818
Joined: 30-September 08
From: Odorheiu Secuiesc
Member No.: 118.083



Un articol referitor la filtre de aer:
http://www.mkiv.com/techarticles/filters_test/2/


--------------------
Mazda 6 MPS

ex: Subaru Outback 2.5i MY07 5MT Bi-Fuel
BMW 120d MY'04 6MT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
f1anatic
post Feb 8 2009, 05:05 PM
Post #94


Subaru Anti-Hero
******

Group: Moderator
Posts: 5.323
Joined: 13-May 04
From: F 1 World
Member No.: 25.368



QUOTE (Mircea104901 @ Feb 8 2009, 04:39 AM) *
Noi avem motoare atmosferice. Si dezbatem altceva.
Si mai uita-te la Subaru 2.0X sa vezi ca are limitarea la 7500rpm. Cand scriu, nu scriu din auzite.

Cand ai facut tuning la un motor sub 200cp atmosferic sa poti da exemplu?
Intr-adevar, cand ai 5sec si ceva suta de km/h, iti trebuie mult mai multi cai la un tuning

Si poate tocmai asta e ideea, sa incercam sa nu mai schimbam filtrele de aer, ca vom lungi viata motoarelor. Ce conteaza un pic de carburant in plus, daca motorul va toarce ca un motanel la 300.000km cu filtrul schimbat la prima revizie din viata lui?


Inainte de Subaru am avut Ford Taurus SHO 3.4 L V8 (cu motor Yamaha). Pur atmosferic. Dar ai dreptate; avea peste 200 cp. Si un minivan de 3.4 L V6 care a plecat de la 190 cp si a terminat pe la 230. Dar asa-i nu am facut tuning pe motor Subaru atmosferic. Deci nu ma pricep. Iar cind acum vreo 4 pagini am spus reflash; evacuare; tobe catalitice high flow si intake vorbeam din cugetarile mele de acum 10 ani. teehee.gif

E greu de crezut ca cineva se teme de schimbat si curatat ceva asemanator acestui filtru de aer pt ca s-ar putea reduce viata motorului. E si mai greu de crezut ca cineva poate afirma ca o posibilitate sa mergi cu filtrul de aer 300,000 km si sa mai spere ca motorul toarce. Ai fi surprins, dar sint momente cind modificarile aduse te fac nefericit. Mai ales cind trebuie sa repari cite o clanta de la usa sau cite un geam blocat, si o duci la dealer care poate refuza acoperirea reparatiile in garantie daca iti ridica capota sa desfaca bornele la baterie.

Oameni valorosi, baieti valabili si educati sint peste tot dar nu inseamna ca si inteleg toate conceptele legate de tuning cum trebuie si nu inseamna ca daca ai cunostiintele teoretice - le poti pune in practica cu acelasi success.

Multa bafta cu totul.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Zetics
post Feb 8 2009, 07:11 PM
Post #95


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 462
Joined: 19-February 08
From: Bucuresti
Member No.: 116.423



Valeu, ce s-a mai scris cat am lipsit!

S-au mai incins spiritele, insa culmea e ca daca vine cineva, cum am venit eu acum si citeste o bucata mare, poate extrage informatia la rece si fara sa mai fie afectat de emotiile de moment! rolleyes.gif

Pot concluziona ca, cel putin in cazul motorului meu, nu prea se merita sa-i faca nimic. Singurele chestii care ar aduce o spoiala de imbunatatire nu-mi convin mie (filtre sport, evacuari etc) din cauza ca fac zgomot, iar restul sunt fie prea scumpe daca sunt facute cum trebuie, fie sunt prastii (vezi feon-ul).

Asa ca nu ramane decat ca pe viitor eventual sa vad daca ma voi lipi de o alta masina, turbo de data asta (benzina, sper!), insa pana atunci ma voi bucura de singura caracteristica speciala a motorului pe care il am: turele! Apropo f1anatic, Mircea are dreptate, motorul 2.0 de pe Foresterul vechi se duce in 7500 de ture (testat de multe ori deja whistling.gif ) Cel de pe Foresterul nou nu mai e asa!


--------------------
Hyundai Accent 2005 1.6 16V 105CP
Subaru Forester 2006 2.5XT 230CP
Save the trees... eat more beavers!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pista
post Feb 8 2009, 10:46 PM
Post #96


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.818
Joined: 30-September 08
From: Odorheiu Secuiesc
Member No.: 118.083



CITAT(Zetics @ Feb 2 2009, 08:06 PM) *
Am cautat si eu prin sectiunea Forester, dar nu parea sa fie vreun topic legat de tuning... atat cat m-am priceput eu in sistemul "furculision" laugh.gif

Daca totusi iti cad ochii pe vreun topic de genul, te rog sa-mi spui. Thanks!


Informatii gasesti la sectiunea Tuning, dar majoritatea sunt pentru motoarele turbo...


--------------------
Mazda 6 MPS

ex: Subaru Outback 2.5i MY07 5MT Bi-Fuel
BMW 120d MY'04 6MT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pista
post Mar 1 2009, 03:30 PM
Post #97


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.818
Joined: 30-September 08
From: Odorheiu Secuiesc
Member No.: 118.083



Postul de mai jos cu citate apare la Electric Supercharger.
M-am gandit sa postez si aici pentru colegii de marca care nu au timp sa citeasca ce este in afara ariei Subaru.
Eu nu sunt multumit cu prestatiile motorului 2.5i aspirat. M-am gandit si la un OBK 2.5XT din State. Dar cel mai intelept ar fi sa astept noul model Legacy/Outback care apare in 2010. Pana la aparitie si primele impresii mai e un an sau chiar mai mult. Inainte de aparitia noului model doresc o modificare la masina existenta care sa aduca un +15-20% de putere dar mai ales cuplu, fara modificari interioare ale motorului.
-------------------------------------
CITAT(G e o r g e @ Feb 6 2009, 11:38 AM) *
@ pista , TE ROG SA MONTEZI ASA CEVA smile.gif ti'l cumpar eu daca mergi cu el pe masina de acum incolo si nu il mai dai jos.

CITAT(f1anatic @ Feb 6 2009, 12:38 PM) *
Jorj, ma ofer sa impart cu tine costurile la superchargerele astea electrice pt. baieti !


M-am gandit la oferta voastra si accept. In 2 saptamani aveti raspunsul ce tip de supercharger electric am ales.
Ca sa nu simtiti ca investitia e numai din partea voastra, eu cu aceasta ocazie voi schimba franele + va fi si un chiptuning.
Riscul meu este ca pierd garantia si ca motorul nu va rezista la modificari.
Voi nu riscati nimic, fiindca sunteti convinsi ca nu functioneaza si veti primii banii inapoi.

P.S. sper ca nu v-am speriat, oricum costul la supercharger electric se imparte intre voi. Aportul meu financiar va fi sensibil mai mare.

This post has been edited by pista: Mar 1 2009, 03:32 PM


--------------------
Mazda 6 MPS

ex: Subaru Outback 2.5i MY07 5MT Bi-Fuel
BMW 120d MY'04 6MT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
V_I_C_T_O_R
post Mar 1 2009, 03:43 PM
Post #98


specialist
******

Group: Membri
Posts: 590
Joined: 5-December 08
From: ARAD, ROMANIA
Member No.: 118.699



woot.gif woot.gif Foarte tare!!! Daca tot impart baietii cheltuiala, macar alege si tu ceva de calitate superioara cu pretul pe masura tongue.gif


--------------------


BMW 530XD MY2007
BMW 320i MY 2006
Ex: SUBARU OUTBACK 2.0D - NS - MY09
Ex: SUBARU IMPREZA 2.0 R - 2006

Afraid of the Apocalypse? Come to Romania!! We are 50 years behind...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pista
post Mar 1 2009, 04:04 PM
Post #99


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.818
Joined: 30-September 08
From: Odorheiu Secuiesc
Member No.: 118.083



CITAT(V_I_C_T_O_R @ Mar 1 2009, 02:43 PM) *
woot.gif woot.gif Foarte tare!!! Daca tot impart baietii cheltuiala, macar alege si tu ceva de calitate superioara cu pretul pe masura tongue.gif

Hai Victore, stii ca nu voi alege un lucru scump. Ce este cel mai scump nu este neaparat si cel mai potrivit. Voi alege cel mai potrivit supercharger electric pentru 2.5i care sa aduca cei + 15-20% impreuna cu celelalte modificari.


CITAT(V_I_C_T_O_R @ Mar 1 2009, 02:43 PM) *
woot.gif woot.gif Foarte tare!!! Daca tot impart baietii cheltuiala, macar alege si tu ceva de calitate superioara cu pretul pe masura tongue.gif

Hai Victore, stii ca nu voi alege un lucru scump. Ce este cel mai scump nu este neaparat si cel mai potrivit. Voi alege cel mai potrivit supercharger electric pentru 2.5i care sa aduca cei + 15-20% impreuna cu celelalte modificari.


CITAT(V_I_C_T_O_R @ Mar 1 2009, 02:43 PM) *
woot.gif woot.gif Foarte tare!!! Daca tot impart baietii cheltuiala, macar alege si tu ceva de calitate superioara cu pretul pe masura tongue.gif

Hai Victore, stii ca nu voi alege un lucru scump. Ce este cel mai scump nu este neaparat si cel mai potrivit. Voi alege cel mai potrivit supercharger electric pentru 2.5i care sa aduca cei + 15-20% impreuna cu celelalte modificari.


--------------------
Mazda 6 MPS

ex: Subaru Outback 2.5i MY07 5MT Bi-Fuel
BMW 120d MY'04 6MT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hdi
post Mar 1 2009, 07:28 PM
Post #100


subarugeot
******

Group: Membri
Posts: 1.484
Joined: 11-December 08
Member No.: 118.741



QUOTE (pista @ Mar 1 2009, 03:30 PM) *
Postul de mai jos cu citate apare la Electric Supercharger.
M-am gandit sa postez si aici pentru colegii de marca care nu au timp sa citeasca ce este in afara ariei Subaru.
......
M-am gandit la oferta voastra si accept. In 2 saptamani aveti raspunsul ce tip de supercharger electric am ales.


Pista,
Cam toti s-au straduit sa-ti demonstreze ca gresesti, unii cu argumente, altii din spirit de turma. Nu stiu daca a fost cineva care sa iti sustina teoria. Asa ca intelegerea mi se pare OK. Ceva de genul Ocolul pamantului in 80 de zile...Un agreement intre gentlemen sub forma unui gentelmen agreement rolleyes.gif Succes!


--------------------
スバル Subaru Outback 2.0D AC 150cp Obsidian Black Pearl - Peugeot 307 1.6 HDI 110cp Rouge Lucifer
Mandru posesor al uneia dintre ultimele KATANA autentice. Ce au facut dupa? Doar arme de foc ...
"Unii au impresia ca au tractiune integrala altii chiar o au!" razvan p.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

9 Pages V  « < 3 4 5 6 7 > » 
Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

2 User(s) are reading this topic (2 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 18th April 2024 - 07:51 AM