IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Electric Supercharger

This topic is about Electric Supercharger, the author, f1anatic, wrote about: http://www.mimousa.com/info/blowerinfo.asp http://cgi.ebay.co.uk/Super-Power-Booster-...1742.m153.l1262 http://www.force-flow.com/ http://www.yourhotc ... To read more just scroll down

6 Pages V   1 2 3 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Electric Supercharger, tuning la motor aspirat
Electric Supercharger ca metoda de tuning la motoare NA
Credeti ca functioneaza ?
Da [ 12 ] ** [42.86%]
Nu [ 16 ] ** [57.14%]
Total Votes: 28
Guests cannot vote 
f1anatic
post Feb 8 2009, 05:28 PM
Post #1


Subaru Anti-Hero
******

Group: Moderator
Posts: 5.323
Joined: 13-May 04
From: F 1 World
Member No.: 25.368



http://www.mimousa.com/info/blowerinfo.asp

http://cgi.ebay.co.uk/Super-Power-Booster-...1742.m153.l1262

http://www.force-flow.com/

http://www.yourhotcar.com/product/list/200.../Superchargers/

http://www.turbomagazine.com/tech/0406tur_...rger/index.html

Pe forumul Subaru aici pe site, sint citiva amatori de crescut puterea la masinile lor Subaru. Ei spera ceva intre 20-30 de cai sau 20% crestere de putere de la un asemenea "feon" racordat la instalatia electrica a masinii si introdus pe traiectul conductei de admisie a aerului in motor. Conform acestor producatori, se va introduce 1-2 psi in "sistem"

QUOTE
# Produces 15 - 25 horsepower increase.
# Generates 250CFM of forced air.
Increase fuel economy, average gains of 10%
60 amp axial-flow compressor that blasts out 3.0 lbs. of thrust at 800cfm!



Discutia, purtata in contradictoriu, se desfasoara in sumar asa: eu le spun ca nu merge, sugerindu-le de la bun inceput ce pot face in schimb, aducind linkuri la alte forumuri Subaru sau de specialitate, la altii care au testat, inclusiv dovezi despre cit boost (16 psi) ar fi nevoie pentru cresterile de putere vizate de ei. Ei pun alte linkuri la produse similare si imi sugereaza ca nu cunosc problema - tuning la masinile NA - respectiv ca nu ii intereseaza ce se face la o masina turbo si refuza sa faca mici teste care sa demonstreze efectul unui consumator in plus.

http://masini.ro/forum/content-page/21006/...spirat/page/80/
Intrebarea mea este: voi credeti ca asemenea piese functioneaza ?
DA sau NU. Explicati in scris.

si va rog...explicati-mi si mie de unde asemenea frica la schimbatul filtrului de aer ? Citez 2 persoane diferite.

QUOTE
Uite explicatia:
1. la noi in Romania inclusiv in zonele urbane e mult praf (infrastructura precara)
2. daca filtrul se incarca mai rapid peste limita normala de filtrare intra mai putin aer => putere mai redusa
3. curatand mai frecvent sansa ca sa intre praf va creste

Si poate tocmai asta e ideea, sa incercam sa nu mai schimbam filtrele de aer, ca vom lungi viata motoarelor. Ce conteaza un pic de carburant in plus, daca motorul va toarce ca un motanel la 300.000km cu filtrul schimbat la prima revizie din viata lui?


Multumesc.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Feb 8 2009, 09:43 PM
Post #2


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.653
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Intr-unul din linkuri arata cum la o Altima au urcat puterea de la 115 la 208CP.... cu 8psi boost smile.gif Trasa de par, evident.

Eu nu cred ca doar dracia aia singura ar putea aduce 20% la putere. Cred ca ar putea aduce ceva, cu niste modificari suplimentare, si cu conditia sa poata da cei cativa psi lesinati inclusiv la debite mari, cand motorul e turat. Altfel , probabil ca ar putea merge la Matiz cel mult smile.gif

Si poate doar combinata cu un chip custom, si eventual axe cu came care sa "modifice" artificial compresia. Nu sunt convins ca ECU-ul de baza ar fi capabil sa stie sa reactioneze incat sa previna detonatiile daca intr-adevar baga boost.

Deci, desi cred ca in principiu ar putea fi teoretic facuta sa functioneze, nu cred ca e atat de simplu cum pare.... adica cumperi dracovenia, si ... plug'n'play. In asta nu cred smile.gif

20% ii poti obtine si pe alte cai smile.gif verificate....


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
air_wolf
post Feb 9 2009, 02:02 PM
Post #3


specialist
******

Group: Membri de onoare
Posts: 3.446
Joined: 28-September 05
From: Bucuresti
Member No.: 56.992



am votat NU, dar pentru ceea ce denumim "feon".
daca ne uitam la cel din turbo magazine o sa vedem niste mici diferente intre "feon" si o chestie profi. daca gasesti un sclav care sa-ti sufle 2-3 psi in timp ce motorul merge se cheama ca ai supercharger teehee.gif asa ca si cel electric poate aduce un aport de putere, dar ma mir ca va fi din plastic si cu un motor minuscul sau bazat doar pe depresiune.
culmea e ca ala de la altima e singurul care pare sa dea ceva apropiat de un supercharger mecanic.
compresorul mecanic baga si este calculat pe o plaja de turatii. asta electric trebuie sa fie la fel, deci mai ai un modul care ar trebui, teoretic, sa tina cont de turatia motorului. cred ca daca bagi 3 psi la 850 de ture o sa ai o problema mica...

This post has been edited by air_wolf: Feb 9 2009, 02:02 PM


--------------------
2 * "Garsoniera" - HJ61 TD (4000cmc) si "Sugativa"- FJ62V (4000cmc) carburatie
"Furia Verde" - R5 TL (845cmc)
WARNING: where we go there are no roads
"Life is like a box of chocolates... you never know what you're gonna get." - Forrest Gump
Go to the top of the page
 
+Quote Post
G e o r g e
post Feb 9 2009, 06:41 PM
Post #4


workaholic * * * * * *
******

Group: Moderator
Posts: 11.052
Joined: 4-August 03
From: Bucuresti
Member No.: 14.854



sunt curios care a votat ca functioneaza


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mariusdruta
post Feb 10 2009, 12:30 AM
Post #5


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 199
Joined: 9-February 08
Member No.: 116.331



biggrin.gif Imi place mult cel denumit "forceflow" biggrin.gif
Personal, dupa o lectura aprofundata a link-urilor, fara a le deschide, il recomand pe acesta.

p.s. "rai" dom'le, rai, posesorii astia vechi de subaru... da' degeaba, parerea mea, cu trendu' nu te pui... tongue.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ozz86651
post Feb 10 2009, 03:40 AM
Post #6


specialist
******

Group: Membri
Posts: 3.387
Joined: 8-September 06
From: San Francisco
Member No.: 86.644



Am votat DA inainte de a citi detaliile... adica in pricinpiu DA ar putea merge, dar evident cu modificari... alt alternator si un circuit special (cabluri groase) intre alternator si compresor. Compresorul ar trebui sa dea citiva KW ceea ce in termeni electrici la 12V insemna peste 100A.


--------------------
---------------
Honda Civic EX 2006 140CP
Mazda 6S 2003 220CP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Feb 10 2009, 08:57 AM
Post #7


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.653
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Eu n-am votat deloc, daca pe mine ma suspecteaza George tongue.gif

Pentru ca nu sunt hotarat, ca zi Ozz cred ca in principiu ar putea merge insa nu e foarte simplu si nici nu stiu daca dracia aia are spec-urile necesare in principiu smile.gif

Insa sunt sigur ca 8PSI nu dubleaza aproape puterea la Altima ca intr-unul din linkuri. Din motivul asta tind mai tare spre "nu"


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pista
post Feb 10 2009, 09:03 AM
Post #8


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.818
Joined: 30-September 08
From: Odorheiu Secuiesc
Member No.: 118.083



CITAT(f1anatic @ Feb 7 2009, 03:47 PM) *
Nici o problema. Eu - AICI - in discutia asta despre electric supercharger - nu mai am ce explica si nu ma voi mai implica. Da banii pe ele; monteaza 4 in linie - si vei avea puteri nebanuite. In fond, chiar tu (sau altul a spus-o): si voi trebuie sa invatati din greseli. Go ahead. Do it. More power to you. Dupa ce instalezi, doresc cel putin 2 din urmatoarele 1) dyno teste 2) data logging 3) timpii pe sfertul de mila Faptul ca "butt dyno" (adica simti tu ca trage mai bine) indica o crestere de putere, nu ma va convinge si nu va convinge pe nimeni.

Daca ai alte intrebari pt mine, decit despre eslectric supercharger - te ajut cu cea mai mare placere. Dar cu subiectul asta am terminat.

Domnule f1anatic, totusi de ce ai reluat tema cu Superchargerul rolleyes.gif ?


CITAT(f1anatic @ Feb 8 2009, 04:28 PM) *
Pe forumul Subaru aici pe site, sint citiva amatori de crescut puterea la masinile lor Subaru. Ei spera ceva intre 20-30 de cai sau 20% crestere de putere de la un asemenea "feon" racordat la instalatia electrica a masinii si introdus pe traiectul conductei de admisie a aerului in motor. Conform acestor producatori, se va introduce 1-2 psi in "sistem"

Pentru informare obiectiva era mai bine sa citezi ce au scris respectivii si sa nu postezi afirmatii care nu au fost spuse. Nu cumva ?
CITAT(pista @ Feb 7 2009, 10:55 PM) *
Un compresor electric consumand curent electric ar trebui sa ajute motorul sa obtina mai mult aer. Mai mult aer + mai mult combustibil = putere mai mare. Cu cat ? Asta e intrebarea la care cautam un raspuns. Eu nu am afirmat nicaieri ca un "feon" e un lucru bun, sau mai bun ca alte solutii.

CITAT(pista @ Feb 7 2009, 01:01 PM) *
Ei promit un maxim de 20CP. Eu daca obtin intre 10-15CP voi fi multumit. Mai ales datorita faptului ca beneficiez de aceasta la turatii mici si medii, exact unde am nevoie.
Daca voi umbla la sistemul de evacuare inca nu stiu. ECU reflash cu ECUTEK intra in calcule.


CITAT(Mircea104901 @ Feb 7 2009, 10:17 PM) *
Cat despre partea cu "nu va avea efect", "vreau teste dyno", la cata fizica stiu, sunt convins ca s-ar obtine o crestere de putere sesizabila, si, mai mult ca sigur un cuplu mult mai bun la turatii mici. Bineinteles, nu de nivel competitional, nu de circuit, ci doar un fel de "shot"-uri de protoxid de azot. Daca merita? Nu stiu. Poate.
De-asta se cheama forum, sa dezbatem.

CITAT(Mircea104901 @ Feb 7 2009, 10:31 AM) *
Dar nu inteleg de ce te legi numai de Mimousa? Cand am dat foarte multe exemple, printre care si turbine dezvoltate de 26 de ani, si care sunt mai puternice decat turbo-urile puse pe evacuare.

Am incercat sa discutam avantaje si dezavantaje legate de un compresor electric. Mimousa - se pare intr-adevar ca e un bull-shit.
Dar sunt firme care fac compresoare electrice bune, cred eu.







--------------------
Mazda 6 MPS

ex: Subaru Outback 2.5i MY07 5MT Bi-Fuel
BMW 120d MY'04 6MT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
f1anatic
post Feb 10 2009, 02:44 PM
Post #9


Subaru Anti-Hero
******

Group: Moderator
Posts: 5.323
Joined: 13-May 04
From: F 1 World
Member No.: 25.368



QUOTE (pista @ Feb 10 2009, 01:03 AM) *
QUOTE (f1anatic @ Feb 7 2009, 03:47 PM) *
Nici o problema. Eu - AICI - in discutia asta despre electric supercharger - nu mai am ce explica si nu ma voi mai implica. Da banii pe ele; monteaza 4 in linie - si vei avea puteri nebanuite. In fond, chiar tu (sau altul a spus-o): si voi trebuie sa invatati din greseli. Go ahead. Do it. More power to you. Dupa ce instalezi, doresc cel putin 2 din urmatoarele 1) dyno teste 2) data logging 3) timpii pe sfertul de mila Faptul ca "butt dyno" (adica simti tu ca trage mai bine) indica o crestere de putere, nu ma va convinge si nu va convinge pe nimeni.

Daca ai alte intrebari pt mine, decit despre eslectric supercharger - te ajut cu cea mai mare placere. Dar cu subiectul asta am terminat.

Domnule f1anatic, totusi de ce ai reluat tema cu Superchargerul rolleyes.gif ?


Iar intelegi cit si ce vrei ? Pe forumul Subaru, datorita lipsei de obiectivitate din partea unor membri cu spirit de sindicat, refuz sa ma mai implic intr-o discutie...despre o tehnologie jenanta. Cuvintul AICI (adica acel forum) a fost evidentiat in discutia originala. Am deschis subiectul pt. discutia cu publicul larg; deoarece nevoia de putere nu este ceva specific conducatorilor de masini Subaru. Nu cred ca este demn de un posesor Subaru sa tii secret aceste bijuterii ale tehnicii doar pt un uz exclusiv. O discutie despre meritele acestui electric supercharger i-ar interesa pe multi...si pe cei cu Dacia Logan...poate chiar si pe cei care au avut bani de Mertz E 500 dar nu de E55 AMG si uite acum sufera pentru cai putere in plus.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pista
post Feb 10 2009, 06:39 PM
Post #10


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.818
Joined: 30-September 08
From: Odorheiu Secuiesc
Member No.: 118.083



Iar tu raspunzi la ce iti convine. Nu mi-a scapat din vedere AICI. Daca precizai: AICI in aceasta sectiune, AICI adica Forumul Subaru, AICI pe masini.ro/forum era mult mai clar. Si atunci nu erai nevoit sa raspunzi la intrebarea mea (nu mai intrebam).

De ce nu incerci si cu partea doua din postul meu ?
Fiindca putini ar intelege ca cei 10-15CP asteptati de mine cum se transforma la tine in 20-30CP. Cu 2 randuri mai jos am mai pomenit si de ECU reflesh. Explica te rog cum este egal 10-15CP cu 20-30CP ? Ca prea greu imi vine sa cred ca greseala ta este neintentionata.

Daca functioneaza un electric supercharger ? Sigur ca functioneaza ! Cat de bine ? Ce complicatii apar ? Merita ? Eram bucuros sa aflu raspunsul de la tine.
Legile fizicii functioneaza chiar daca nu vrem sa recunoastem ori sa le acceptam.

This post has been edited by pista: Feb 10 2009, 06:40 PM


--------------------
Mazda 6 MPS

ex: Subaru Outback 2.5i MY07 5MT Bi-Fuel
BMW 120d MY'04 6MT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Feb 10 2009, 07:06 PM
Post #11


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.653
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Domnilor, discutia deviaza de la topic. Adica de la topicul ala tehnico-stiintific smile.gif

Eu sper sa isi cumpere cineva si apoi sa faca publica experienta, eventual AICI (pe topicul asta tongue.gif ), nu pe o sectiune a forumului cu trafic mai restrans.


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
f1anatic
post Feb 10 2009, 07:24 PM
Post #12


Subaru Anti-Hero
******

Group: Moderator
Posts: 5.323
Joined: 13-May 04
From: F 1 World
Member No.: 25.368



Electric Supercharger vs. Turbocharger

Un sumar scurt - cit mai putin tehnic - pt care eu cred ca aceste piese NU functioneaza asa cum arata in reclame:

1) Nu sint foarte scumpe (comparat cu alte modificari care ar da aceeasi crestere de putere) : daca ar functiona, toata lumea le-ar avea - inclusiv eu.
2) Un supercharger electric este un consumator electric. La fel ca si aeroterma de la masina. Cind o dai la maxim, la relenti, iti scade turatia la motor nu-i asa ? Daca vrei cu adevarat debit mare, atunci vei avea si consum mare: gen aspirator (vacuum cleaner). Va trebui sa schimbi fuliile, curelele, alternatorul, doar pt a furniza curent cit sa mearga.
3) Acest supercharger electric este un simplu ventilator. Ventilatoarele misca aerul, nu il comprima. Majoritatea acestor piese sint ventilatoare "inline" - concentrice cu teava/ductul galeriei de admisie. Ventilatoarele nu misca aerul atunci cind exista presiune in spatele lor - si nici in fata lor. Luati un simplu feon de uscat parul din casa - care in primul rind are alt design mai eficient: este un ventilator centrifugal. Ce se intimpla daca ii astupati o laterala ? Scade simtitor volumul de aer (debitul) ! Aveti filtru din acesta care se curata la masina ? Nu stiu cum il uscati voi, dar el il usuc cu feonul de par. Prin el NU trece "vintul" - simt doar caldura. In plus la o piesa atit de mica, nu vad unde sint supapele care impiedica "back-flow".
4) Presupunind ca intr-adevar baga aerul mai fortos in motor, nu vor reusi sa bage mai mult de 1-2-3 psi. Unele website-uri citate mai sus zic pina la 6-8 psi. Atita baga un turbo veritabil - compresorul electric al lui Thomas Knight cica ar baga la fel. Prin comparatie un turbo de la Subaru STI, Mitsu EVO etc baga 16-18 psi pt a obtine o crestere nominala sa zice de 60-80% peste puterea motorului de acceasi capacitate cilindrica dar non-turbo.
5) Daca aerul este miscat si comprimat, se va incalzi. Pe aceste considerente masinile turbo au intercooler-e, radiatoare care racesc aerul DUPA ce a fost comprimat, miscat etc si INAINTE de a intra in motor.
6) In general aceste electric supercharger nu vor reusi sa miste mai mult aer decit ar trage motorul prin miscarea pistoanelor (vacuum). Aceste piese oricum lucreaza la o singura turatie (spre deosebire de turbo sau compresor pe fulie) si daca intr-adevar baga ceva mai mult aer la turatii mici, la turatii mari ele vor deveni o obstructionare in calea aerului - ducind inevitabil la o pierdere de putere.

Nici turbocharger nu este o tehnologie care ofera putere complet "gratis" - va creste presiunea in evacuare - deoarece si ele sint o obstructie. DAR privit in ansamblu si comparat cu celelalte metode de "forced induction" (adica realistic compresorul pe fulie) resursele folosite sint diferenta de presiune si temperatura (ce afecteaza gazele - care or tinde sa isi mareasca volumul) gazelor de esapament care oricum ar fi evacuate. Privit in modul acesta, un turbocharger este cu adevarat o metoda de capturare si reutilizare a unei energii care ar fi altfel pierdute.


Nu se va obtine nici macar 10-15 nici cei 20-30 din reclama.
http://www.vintagebus.com/howto/e-ram/

QUOTE
2/22/2002 - dyno runs The E-Ram does work, a little. I'm still crunching the numbers, etc, but it looks like a 2-3 HP gain.
. Cit despre dyno test-ul cu Altima si 90 e cai putere sau cit a cistigat...ce sa mai zic.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
V_I_C_T_O_R
post Feb 10 2009, 07:30 PM
Post #13


specialist
******

Group: Membri
Posts: 590
Joined: 5-December 08
From: ARAD, ROMANIA
Member No.: 118.699



QUOTE (James Kilowatt @ Feb 10 2009, 05:06 PM) *
Domnilor, discutia deviaza de la topic. Adica de la topicul ala tehnico-stiintific smile.gif

Eu sper sa isi cumpere cineva si apoi sa faca publica experienta, eventual AICI (pe topicul asta tongue.gif ), nu pe o sectiune a forumului cu trafic mai restrans.

Daca n-or sa caute raspunsul pe sectiunea Subaru apoi sa fii sigur ca nu vor cauta utilizatorii nici la Versus. Incadrarea topicului la sectiunea Versus mi se pare, nici nu stiu, aiurea?


--------------------


BMW 530XD MY2007
BMW 320i MY 2006
Ex: SUBARU OUTBACK 2.0D - NS - MY09
Ex: SUBARU IMPREZA 2.0 R - 2006

Afraid of the Apocalypse? Come to Romania!! We are 50 years behind...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
f1anatic
post Feb 10 2009, 07:36 PM
Post #14


Subaru Anti-Hero
******

Group: Moderator
Posts: 5.323
Joined: 13-May 04
From: F 1 World
Member No.: 25.368



Da l-am pus aici aiurea pt ca are o audienta mai mare decit la Tehnica sau Tuning.
Cind nu va mai prezenta interes am sa iti cer parerea unde sa il mut. Eventual la Combat.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
V_I_C_T_O_R
post Feb 10 2009, 07:55 PM
Post #15


specialist
******

Group: Membri
Posts: 590
Joined: 5-December 08
From: ARAD, ROMANIA
Member No.: 118.699



Bravo stimabile, felicitari pentru atitudinea generala.

Daca explicatia ta ca moderator a fost ca ai incadrat acest topic in sectiunea Versus pentru ca este mai vizitata...hehe, atunci chiar nu mai am de zis nimic. Si te rog termina cu ironiile gen "O sa-ti cer parerea".

Apropos, multumim pentru lectia de engleza "aspirator (vacuum cleaner)". Astept cu interes posturile viitoare in care probabil ne vei arata unde este Romania pe harta? yes.gif


--------------------


BMW 530XD MY2007
BMW 320i MY 2006
Ex: SUBARU OUTBACK 2.0D - NS - MY09
Ex: SUBARU IMPREZA 2.0 R - 2006

Afraid of the Apocalypse? Come to Romania!! We are 50 years behind...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Feb 10 2009, 08:57 PM
Post #16


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.653
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Offtopicul continua....


Ontopic
@F1
Si ventilatoarele comprima aerul, cam pe acelasi principiu ca si compresorul cetrifugal. Ambele sunt compresoare dinamice, si ambele au o curba debit-presiune pe refulare destul de similara forma. Teoretic ar putea foarte bine sa mearga si cu un ventilator in locul "turbinei", daca ar avea spatiu sa-l bagi. De exemplu compresoarele de avion sunt "ventilatoare", adica axiale smile.gif Din motive tehnice, au fost preferate in locul celor centrifugale, la fel cum cele centrifugale sunt preferate in superchargere, insa exista si incercari de motoare cu reactie cu compresoare centrifugale (englezii s-au chinuit ceva in razboi cu arhitectura asta)

Preferinta pentru compresoare centrifugale in turbochargere e data de spatiu, nu principiul de functionare (valabil si reciproca in motoarele de avion).

Ar putea functiona "ventilatorul" daca e destul de mare si de puternic, 8PSI e o presiune destul de mica, un pic peste juma' de bar. Insa 8PSI nu aduce 80% putere in plus si nici nu sunt convins ca dracia aia e in stare sa dea 8PSI la debitul necesar unui motor marisor si turat..... si chiar daca l-ar da, probabil ca ar fi probleme marisoare de detonatii., ar fi necesare si alte modificari (e ca si cum ai mari brusc raportul de compresie de la 10 la 15).


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
f1anatic
post Feb 11 2009, 12:54 AM
Post #17


Subaru Anti-Hero
******

Group: Moderator
Posts: 5.323
Joined: 13-May 04
From: F 1 World
Member No.: 25.368



QUOTE (V_I_C_T_O_R @ Feb 10 2009, 11:55 AM) *
Bravo stimabile, felicitari pentru atitudinea generala.

Daca explicatia ta ca moderator a fost ca ai incadrat acest topic in sectiunea Versus pentru ca este mai vizitata...hehe, atunci chiar nu mai am de zis nimic. Si te rog termina cu ironiile gen "O sa-ti cer parerea".

Apropos, multumim pentru lectia de engleza "aspirator (vacuum cleaner)". Astept cu interes posturile viitoare in care probabil ne vei arata unde este Romania pe harta? yes.gif



Cu multa placere, oricind. La versus sint incadrate cu preponderenta discutiile intre citeva tipuri de masini dar si de tehnologie. Ar trebui sa vizitezi mai des forumul, nu doar sectiunea Subaru unde iti sare mustarul (conform propriei declaratii) cind si altii se baga in discutii. A-pro-pos, la faza cu 80% din posesorii de Subaru sint pasionati de sporturile de iarna suna chiar ca in spoturile publicitare ceea ce justifica negresit critica adusa altora care nu au conexiune cu marca.

James
http://www.engineeringtoolbox.com/fan-types-d_142.html
Ca sa fiu sincer, prima data am citit despre astea in cartea asta.
QUOTE
Centrifugal fans with forwarded blades are suited for application with higher air flow volumes and pressures. Axial propeller fans are more suited for applications with lower volumes and pressures.



--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pista
post Feb 11 2009, 08:37 AM
Post #18


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.818
Joined: 30-September 08
From: Odorheiu Secuiesc
Member No.: 118.083



Poll: Electric Supercharger
tuning la motor aspirat
CITAT(f1anatic @ Feb 10 2009, 05:24 PM) *
Electric Supercharger vs. Turbocharger

Un sumar scurt - cit mai putin tehnic -........................


@Administratori, Moderatori
Acest versus cu compresorul turbo e altceva decat ce s-a declarat in Poll. E un titlu nou, o tema noua. Rog mutati in sectiunea Tuning sau Tehnica pentru a nu crea confuzie.

@F1
Astept in continuare explicatii tehnice (cele mai putin tehnice nu sunt relevante), nu neaparat academice sau la un nivel de teza de doctorat smile.gif.
Comparatia cu un turbo STI e total deplasata laugh.gif .

@JK
Felicitari pentru explicatiile tale obiective.
Eu as dori sa aflu daca pot obtine cca. 15-20CP cu superchargerul si cu ce complicatii. Sub aceasta valoare ar fi interesant numai in cazul in care la turatii joase, pana in 3000rpm ar fi o crestere sesizabila, masurabila a cuplului.

This post has been edited by pista: Feb 11 2009, 08:38 AM


--------------------
Mazda 6 MPS

ex: Subaru Outback 2.5i MY07 5MT Bi-Fuel
BMW 120d MY'04 6MT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
air_wolf
post Feb 11 2009, 09:17 AM
Post #19


specialist
******

Group: Membri de onoare
Posts: 3.446
Joined: 28-September 05
From: Bucuresti
Member No.: 56.992



QUOTE (pista @ Feb 11 2009, 08:37 AM) *
Poll: Electric Supercharger
tuning la motor aspirat
QUOTE (f1anatic @ Feb 10 2009, 05:24 PM) *
Electric Supercharger vs. Turbocharger

Un sumar scurt - cit mai putin tehnic -........................


@Administratori, Moderatori
Acest versus cu compresorul turbo e altceva decat ce s-a declarat in Poll. E un titlu nou, o tema noua. Rog mutati in sectiunea Tuning sau Tehnica pentru a nu crea confuzie.

@F1
Astept in continuare explicatii tehnice (cele mai putin tehnice nu sunt relevante), nu neaparat academice sau la un nivel de teza de doctorat smile.gif.
Comparatia cu un turbo STI e total deplasata laugh.gif .

@JK
Felicitari pentru explicatiile tale obiective.
Eu as dori sa aflu daca pot obtine cca. 15-20CP cu superchargerul si cu ce complicatii. Sub aceasta valoare ar fi interesant numai in cazul in care la turatii joase, pana in 3000rpm ar fi o crestere sesizabila, masurabila a cuplului.


te rog sa continui orice disputa pe privat.

legat de supercharger: poti obtine lejer 15-20 cp cu un supercharger mecanic. complicatiile sint multe: modificare traseu ulei, adaugare fulie antrenanta, spatiul din compartimentul motor. modificare chiulasa, galerie de admisie, arbore. practic ar trebuie refacut motorul, recalculati timpii de inchidere/deschidere ai supapelor, modificata evacuarea, adaugati senzori de presiune pentru ulei, resoftare completa pentru masinile noi. si mai sint mici chestii care nu-mi vin in cap acum...
e, dupa tot ce-am enumerat mai sus, va dati seama ce bine merge "feonul" electric si ce minuni va face. dar imi mentin parerea ca acela din turbomag este mai mult decit o carcasa cu un ventilator...

This post has been edited by air_wolf: Feb 11 2009, 09:18 AM


--------------------
2 * "Garsoniera" - HJ61 TD (4000cmc) si "Sugativa"- FJ62V (4000cmc) carburatie
"Furia Verde" - R5 TL (845cmc)
WARNING: where we go there are no roads
"Life is like a box of chocolates... you never know what you're gonna get." - Forrest Gump
Go to the top of the page
 
+Quote Post
HalbaSus
post Feb 11 2009, 10:25 AM
Post #20


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 10.684
Joined: 29-March 04
From: Oradea (Bihor)
Member No.: 23.122



Ok, sa-mi dau si eu cu parerea despre ideea de "electric supercharger":
Sa incepem de la principiile de baza: exista sisteme care functioneaza ele avand principii similare (turbina - invartita de gazele de evacuare, compresor mecanic - invartit de fulie). Practic atat timp cat poti invarti suficient de repede o "chestie" (compresor, elice, ventilator centrifugal, whatever) si vei putea baga MULT aer in motor vei obtine o crestere de putere.

Teoretic daca un compresor mecanic ar fi deconectat de pe fulie, si ar fi invartit de un motor electric suficient de puternic atunci acesta va functiona la fel de bine ca si cum ar fi montat pe fulie. Corect ? Corect.

Aici urmeaza problemele:
- un compresor mecanic e scump, daca pe langa compresorul ala mecanic trebuie sa luam si un motoras (puternic), ca sa-l transformam in compresor electric el ar deveni si mai scump.
- ca sa invarti motorasul ala suficient de tare ai nevoie de multa energie electrica, probabil majoritatea sistemelor standard nu au putere electrica suficienta pentru a sustine asa ceva... in schimb sunt aproape convins ca treaba asta ar merge pe un prius, sau pe o alta hibrida. Ar fi ceva interesant: electricaly supercharged hybrid performance car smile.gif
- daca nu avem un design similar compresorului mecanic sau turbinei, atunci nu va functiona (va fi un simplu foen, cum zice f1anatic)
- daca nu va avea suficienta putere sa bage suficient aer... iar nu va functiona si probabil va fi o piedica in calea aerului tras de motor prin vacum.

Deci pe scurt raspunsul meu personal ar fi:
- Se poate sa functioneze dar in cadrul unui sistem scump, mai scump decat compresorul mecanic.
- Se poate face ieftin (un foen montat in fata filtrului de aer) dar nu va fi eficient... s-ar putea chiar sa dauneze.

Acum, ca sa nu tai orice elan de experimentare recomand urmatorul experiment:
- luati un aspirator... za bigger za better... eu unul d-ala profi, folosit la spalatorii auto sau la firme de curatenie...
- conectati partea prin care iese aerul tras la cutia filtrului de aer... ooops... mai bine, nu... ca aerul ala e fierbinte... mai bine treceti-l prima data printr-un intercooler.
- conectati aspiratorul la un invertor baban care sa asigure suficienta putere (nu garantez integritatea sistemului electric al masinii)
- porniti aspiratorul, dati-l la maxim si vedeti cum se misca masina inainte si dupa modificare.

Chestia asta cred ca chiar ar putea functiona. Nu stiu unde bagati aspiratorul, invertorul, etc... dar e posibil sa functioneze (nu garantez totusi)

Experimentul nr 2:

Luati un compresor (za bigger za better), puteti gasi compresoare in aparatele de aer conditionat sau in alte locuri. Conectati-l la un motorul unei drujbe puternice (benzina), sau de la un aparat de tuns iarba... tot pe benzina... conectati-l la sistemul de admisie al masinii... porniti motorasul pe benzina, turati-l la maxim si dati o tura cu masina sa vedeti cum functioneaza.

Alte idei nu mai am... dar sa stiti ca cele expuse sunt spuse doar partial in gluma, ambele sisteme ar putea functiona, desigur exista o gramada de probleme (daca sistemul electric al unei masini poate sustine un aspirator de 220V turat la maxim, unde montam aspiratorul ?, cum eliminam caldura de la motorasul de drujba, unde punem motorasul de drujba ?). Dar repet, ar trebui sa functioneze cu sanse mult mai mari decat chestiile alea de pe net.


--------------------
Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson
Go to the top of the page
 
+Quote Post

6 Pages V   1 2 3 > » 
Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 23rd November 2017 - 02:48 PM