IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Matiz - consum

This topic is about Matiz - consum, the author, gabriel48950, wrote about: am un matiz E3/AC nou 1.500km.... la consum cartea zice 4.2% afara - 7.2% in oras A. am facut : (viteza cam 100 -110 - 120 max) bucuresti-sebes-bucure ... To read more just scroll down

2 Pages V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> Matiz - consum
gabriel48950
post Jun 13 2005, 09:58 AM
Post #1


sofer incepator
*

Group: Membri
Posts: 10
Joined: 12-June 05
From: Bucuresti
Member No.: 48.943



am un matiz E3/AC nou 1.500km....

la consum cartea zice 4.2% afara - 7.2% in oras

A. am facut : (viteza cam 100 -110 - 120 max)
bucuresti-sebes-bucuresti cu AC continuu la max.... mi-a consumat 5.3%
bucuresti-buzau-bucuresti (AC max - e drept ca pana sa ies din B am facut 45 min si pe drum cam 1 ora) - 6%

sa zicem ca inteleg consumul extern cu 1% mai mult cu AC la max.

B. in oras (Bucuresti) majoritatea drumului (cu AC) a consumat 9%.

poate cineva sa-mi spuna dc e normal... si mai mult care este regimul de utilizare pentru a scoate valorile din carte la consum ?

va multumesc
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DORU
post Jun 13 2005, 10:40 AM
Post #2


Super Moderator
******

Group: Moderator
Posts: 7.921
Joined: 11-November 02
From: ORADEA
Member No.: 7.754



Personal, gasesc consumul la Matiz, cu al sau motor de 800 cmc si 48 CP incredibil de mare!!!!!!
Pai masina de clasa mica, usoara si fara pretentii, sa pape 9% in oras cu AC cuplat?!
Nu pot sa nu ma declar fericit ca masina mea, grea de 1,4 t si cu motor de ~ 200 CP consuma in oras, cu Climatronicul in functiune, intre 9-10% !
Si pt cine nu intelege cum atatia cai putere nu mananca o galeata de benzina la fiecare 1 km, il rog sa reflecteze: prin tuning, creste cuplul, creste puterea (prin optimizarea diagramelor) dar greutatea ramane aceeasi ! Deci e normal ca, in conditiile in care stilul de conducere se pastreaza, consumul sa scada, mai multi cai trag aceeasi caroserie, oameni buni!
Iar turbina intra in funct la o anumita turatie si daca nu o atingi, motorul e unul simplu aspirat, deci consuma putin (daca are minim 16V).
Sper sa fi lamurit odata pt totdeauna problema asta. Pe bune. :wave:


--------------------


OCTAVIA 1.8T 4X4 - Powered by Dimsport, Milotec, Forge, EBC and Ferodo Racing !

Detalii despre masina mea si Skoda in general pe FORUMUL SKODA-CLUB !

Uneori Dumnezeu ne taie craca de sub picioare ca sa ne aducem aminte ca putem zbura.

"What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Florin42855
post Jun 13 2005, 03:14 PM
Post #3


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 102
Joined: 22-March 05
From: Bucuresti
Member No.: 42.848



nasol consum... cat supernova mea...
vezi sa nu fie benzina proasta - incearca cu 99+ de petrom nu kkturi de omv aditivate si vezi ce se intampla
mie cu petrom 99+ imi mananca cu 1l in medie mai putin... cu omv super extra cum naiba se cheama mananca la fel sau chiar oleaca mai mult...


--------------------
Dacia SuperNova 1.4mpi 75cp 180W audio
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mihail-20
post Jun 13 2005, 09:54 PM
Post #4


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 4
Joined: 11-March 03
From: Bucuresti
Member No.: 10.195



tineti cont ca un motor de 796 gafaie daka-i bagi AC
+
matizul trebuie tinut turat (!); atinge puterea maxima la 5900rpm (eu la al meu nu-i dau 4 pana la 60 - never)

fara AC in oras 7.1 vara - 8.5 iarna

afara fara AC - 4.8
motor Euro 2 - 2002
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gabriel48950
post Jun 14 2005, 09:57 AM
Post #5


sofer incepator
*

Group: Membri
Posts: 10
Joined: 12-June 05
From: Bucuresti
Member No.: 48.943



am sa incerc cu alt tip de benzina...

mihail, m-ai bagat la ganduri dc chiar iti consuma atat de putin E2, cu toate ca dc stau sa ma gandesc tu fara Ac 4.8 eu cu AC 5.3... e bine... problema cred ca o am in oras ... mai astept cateva pareri...

ce ziceti la service dc o duc pot sa o puna pe tester si sa o regleze cumva dc consuma prea mult ???


--------------------
Suzuki Ignis 1.3GS
Go to the top of the page
 
+Quote Post
adi45619
post Jun 14 2005, 09:10 PM
Post #6


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 267
Joined: 27-April 05
From: Turnu Severin
Member No.: 45.612



Da, am observat si eu ca se consuma mai putin cu 99+. Acul indicator nu mai coboara asa de repede.


--------------------
C220
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrei Suzuki
post Jun 14 2005, 11:52 PM
Post #7


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.291
Joined: 17-June 04
From: Bucuresti
Member No.: 28.023



QUOTE(Florin42855)
incearca cu 99+ de petrom nu kkturi de omv aditivate si vezi ce se intampla


Daca si benzina de la omv a ajuns sa fie proasta...atunci eu imi pun GPL. laugh.gif
A mea consuma mai putin cu aia de 100 de la OMV decat cu aia de 98 de la Lukoil sau Agip.


--------------------
2004 Suzuki Ignis 1.3 VVT
2007 Suzuki Swift Sport 1.6 VVT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ovidiu45035
post Jun 15 2005, 07:57 AM
Post #8


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 1
Joined: 19-April 05
From: Bucuresti
Member No.: 45.028



Fiecare motor are un indice de eficienta - x%. Ca e 20%, ca e 30%, asta inseamna cat % din benzina se transforma in putere (energie).
In principiu consumul NU depinde de marimea motorului ci de ce i se cere acestuia. Din aceasta cauza pe o anumita distanta consumul e practic acelasi la doua masini diferite. Matizul e usor dar motorul lui mic are eficienta mai mica. O masina de 1600 cmc de dupa 2000 este mult mai eficienta dar e si mai grea, deci consumul iese tot pe acolo. Numai motoare fundamental diferite dau consumuri diferite - diesel, sau alt tip de injectie...

Scuze, am uitat ceva FOARTE important.
Din 2001 am masina cu calculator de bord, si daca la consumul instantaneu mai are erori de calcul (pneuri, viteza, samd.) la consumul total eroarea admisa e 0.3% (e o duza calibrata si se masoara trecerea combustibilului - ca la contoarele de caldura)

Ideea e ca MAJORITATEA BENZINARIILOR DIN BUCURESTI FURA LA LITRAJ!!!!!!!

Ultimii 2 ani pun motorina X de la firma Y - de obicei de la mine din cartier. Calculatorul arata 45 litri consumati - intra 45-46 maxim. AM avut o data nevoie urgenta si am alimentat tot motorina X de la firma Y - dar la o statie de langa Vitan. Consum - 45 litri - alimentat pe pompa 54 litri !!!!! Adica te fura 20%... Cum sa demonstrez? I-am spus pompagiului si el foarte indatoritor a scos o masura de 2 litri si a zis ca sa facem un test - pai la 2 litri se acopera eroarea din ce ramane pe furtun... Am luat tzeapa si a doua oara nu m-am mai dus pe acolo... La cei 45 de litri (cand mi se aprinde becul) am alimentat in diverse parti ale Bucurestiului si 48, si 51 de litri... pana acum am gasit un singur loc unde 45=45 - evident ca numai acolo ma duc...

Morala - aveti grija cum calculati consumul!!!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
adi45619
post Jun 15 2005, 10:52 AM
Post #9


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 267
Joined: 27-April 05
From: Turnu Severin
Member No.: 45.612



Cum e mai bine? Sa faci plinul sau sa pui cate 10-15l in functie de cat ai nevoie?


--------------------
C220
Go to the top of the page
 
+Quote Post
G e o r g e
post Jun 15 2005, 10:58 AM
Post #10


workaholic * * * * * *
******

Group: Moderator
Posts: 11.052
Joined: 4-August 03
From: Bucuresti
Member No.: 14.854



plinul , e mai confortabil .


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrei Suzuki
post Jun 15 2005, 11:49 AM
Post #11


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.291
Joined: 17-June 04
From: Bucuresti
Member No.: 28.023



Singurul dezavantaj e ca trage mai greu cu plinul facut. biggrin.gif


--------------------
2004 Suzuki Ignis 1.3 VVT
2007 Suzuki Swift Sport 1.6 VVT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Florin42855
post Jun 15 2005, 12:09 PM
Post #12


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 102
Joined: 22-March 05
From: Bucuresti
Member No.: 42.848



QUOTE(Ovidiu45035)
Ideea e ca MAJORITATEA BENZINARIILOR DIN BUCURESTI FURA LA LITRAJ!!!!!!!

... La cei 45 de litri (cand mi se aprinde becul) am alimentat in diverse parti ale Bucurestiului si 48, si 51 de litri... pana acum am gasit un singur loc unde 45=45 - evident ca numai acolo ma duc...

Morala - aveti grija cum calculati consumul!!!


ok - ne spui si nou care este aceasta benzinarie unde nu fura? - ca si eu m-as duce acolo...


--------------------
Dacia SuperNova 1.4mpi 75cp 180W audio
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gabriel48950
post Jun 16 2005, 06:46 AM
Post #13


sofer incepator
*

Group: Membri
Posts: 10
Joined: 12-June 05
From: Bucuresti
Member No.: 48.943



cred ca mai bine este sa mergi bicycle.gif cu ea si apoi sa-i faci plinul beer.gif ... din 2 motive ...

1. se mai ung peretii rezervorului, de sus drunk.gif ...
2. in cazul in care iti iei niste repere la benzina iti poti da seama dc te fura sau nu benzinaria respectiva ... biggrin.gif dar doar atat... iti dai seama ca de facut :bash: ... ce poti sa faci ??? eu am un punct unde stiu ca are 13 si 9 L ... deci ar trebui sa pun diferenta pana la 35 .... dc lipseste 1L ... e de ciubuc... dc lipseste mai mult :bandit: .... e de vilele altora band.gif

poate ne mai referim la consumul :argue: matizului... va rog ...

multumesc


--------------------
Suzuki Ignis 1.3GS
Go to the top of the page
 
+Quote Post
claudiu61628
post Nov 22 2005, 08:14 PM
Post #14


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 9
Joined: 22-November 05
From: Galati (Galati)
Member No.: 61.621



Avand in vedere Matizul asa cum este el masa=840kg cu motorul 800cmc consuma uimitor de diferentiat de la masina la masina adica intre 4,5 si 6,5 (afara si oras fara AC) comparativ cu o dacie 1300 model 1980, cu masa 840 kg, motor 1298 cmc consuma intre 6,8 si 7.9 ( afara si oras ) inseamna ca raportul de eficienta energetica de are se vb mai devreme este in favoarea Matizului dar total aiurea pentru anii 2000. Atunci va propun sa comparam Matizul cu alta masina tot de aceeasi greutate (model nou)sa vedem daca masina asta are atuuri sau nu din punctul de vedere al consumului. Eu personal am observat ca, consumul de benzina se pastreaza relativ constant in timp dar se modifica simtitor cand pur si simplu schimbi uleiul cu unul ff bun. Acest lucru mi s-a intamplat cu cel de al doilea Matiz nou Euro III care atentie: la drum intans am consumat 4 litri/100 km (chiar drum de munte cu serpentine si altele) iar in oras surpriza 9 litri/100 km. toate acestea fara AC pornit. Am schimbat uleiul si consumul in oras a scuzut la 6,5 cu AC oprit.
A mai patit cineva asa?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Flaviu48913
post Nov 23 2005, 10:35 AM
Post #15


sofer
***

Group: Membri
Posts: 66
Joined: 11-June 05
From: Sibiu (Sibiu)
Member No.: 48.906



Am avut si eu un Matiz cumparat de nou pe care l-am condus 42.000 km si consumul realizat in oras se situa in medie in jur de 7% - vara, 8% - iarna. Dupa revizia de 20.000 km, la sfatul unui mecanic "destept" am pus in rezervor un aditiv pentru curatarea injectoarelor si rezultatul a fost o crestere de consum cu cel putin un litru la suta, plus un motor mult mai zgomotos. Toate aceste efecte au durat cateva mii bune de km.

In ceea ce priveste consumul in exterior, ma invarteam in jur de 5,5% (nu prea mergeam cu aer conditionat, ca sa nu tai in doua calutii), iar recordul absolut a fost un 3,8% cu Omv Super100, pe distanta Simeria-Nadlac.

Si pentru a compara consumul Matizului cu al altor masini, pot spune ca acum cand am Ford diesel cu motor de 2 l, banii pe care ii dau pe combustibil sunt cam aceia cu cei care ii dadeam cand aveam Matiz. Deci la consumuri aproape egale, 800 cmc versus 2000 cmc, respectiv 51 CP versus 115 CP vorbesc de la sine....


--------------------
Ford Mondeo Ghia, rosu colorado, 2002, 2.0 l TDDI, 115 CP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Nov 23 2005, 03:28 PM
Post #16


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.311
Joined: 30-June 04
From: Bruxelles (Belgia)
Member No.: 28.666



Tot cam asa consuma si Ibiza mea, din '93 cu motor de 1.2L si 71 CP. 5.5 afara si cam 8 in oras.
Iar la bani, cu Nubira pe GPL ies la jumatate de pret. Papa cam 12 in oras, iar gazul costa o treime din pretul benzinei (0.42€ vs 1.25€). Si la fel, compar 1.2L 71CP cu 2.0L si 133CP... Ar fi mai avantajos chiar si la preturile din Romania, unde gazul e doar la jumatate din pretul benzinei.


--------------------
Skoda Superb 1.8 TSI ~200CP
Scuter 49cc... benzina
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dan48580
post Nov 25 2005, 05:27 AM
Post #17


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 8
Joined: 6-June 05
From: Bucuresti
Member No.: 48.573



De unde scoateti consumurile acestea la matiz;cu al meu circul in oras cu 20l 310km,iar in afara nu maninca mai mult de 4,4l la suta de km.Cine nu crede sa vina sa-l probeze. band.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lucian14
post Nov 28 2005, 12:59 PM
Post #18


specialist
******

Group: Membri
Posts: 837
Joined: 7-March 04
From: Bucuresti
Member No.: 22.113



Al tau e prea smecher ptr. noi...
Ma mir de fapt ca merge cu benzina... poate are si vele cand bate vantul?


--------------------
Feritzi-va de cei saraci cu duhul!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lucian14
post Nov 28 2005, 01:03 PM
Post #19


specialist
******

Group: Membri
Posts: 837
Joined: 7-March 04
From: Bucuresti
Member No.: 22.113



QUOTE(claudiu61628)
Avand in vedere Matizul asa cum este el masa=840kg cu motorul 800cmc consuma uimitor de diferentiat de la masina la masina adica intre 4,5 si 6,5 (afara si oras fara AC) comparativ cu o dacie 1300 model 1980, cu masa 840 kg, motor 1298 cmc consuma intre 6,8 si 7.9 ( afara si oras ) inseamna ca raportul de eficienta energetica de are se vb mai devreme este in favoarea Matizului dar total aiurea pentru anii 2000. Atunci va propun sa comparam Matizul cu alta masina tot de aceeasi greutate (model nou)sa vedem daca masina asta are atuuri sau nu din punctul de vedere al consumului. Eu personal am observat ca, consumul de benzina se pastreaza relativ constant in timp dar se modifica simtitor cand pur si simplu schimbi uleiul cu unul ff bun. Acest lucru mi s-a intamplat cu cel de al doilea Matiz nou Euro III care atentie: la drum intans am consumat 4 litri/100 km (chiar drum de munte cu serpentine si altele) iar in oras surpriza 9 litri/100 km. toate acestea fara AC pornit. Am schimbat uleiul si consumul in oras a scuzut la 6,5 cu AC oprit.
A mai patit cineva asa?


Asta e aberatie... ce treaba are uleiul cu consumul?
Stii ca la Matiz daca faci plinul potzi sa bagi 2-3 litri in plus daca ai rabdare la un plin (depinde de debitul pompei sa intre mai multa benzina


--------------------
Feritzi-va de cei saraci cu duhul!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dan48580
post Nov 28 2005, 11:19 PM
Post #20


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 8
Joined: 6-June 05
From: Bucuresti
Member No.: 48.573



[quote="lucian14"]Al tau e prea smecher ptr. noi...
Ma mir de fapt ca merge cu benzina... poate are si vele cand bate vantul? Este mai smecher decit al tau.Fa si mataluta in felul urmator;sufla filtrul de aer o data la luna,schimba valva pcv o data la trei luni,verifica sa nu infrineze rotile,in special cele din spate si nu in ultimul rinnd nu condu agresiv.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Pages V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 21st October 2014 - 06:41 PM