IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Problema relanti, MATIZ .

This topic is about Problema relanti, MATIZ ., the author, hello, wrote about: Buna ziua. Dupa cum spune si titlul am o problema cu relantiul la Matiz (2003) modelul cu AC. Mai exact problema consta in faptul ca motorul merge la ... To read more just scroll down

 
Reply to this topicStart new topic
> Problema relanti, MATIZ .
hello
post Apr 2 2012, 04:40 PM
Post #1


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 2
Joined: 2-April 12
Member No.: 137.783



Buna ziua. Dupa cum spune si titlul am o problema cu relantiul la Matiz (2003) modelul cu AC. Mai exact problema consta in faptul ca motorul merge la relanti parca ar fi diesel si baga un tremurat in masina de ma apuca toti dracii.
De curand am schimbat delco-ul (cu unul original GM, nou) am schimbat si fisele dar si bujiile (Denso la 1.1mm), filtrul de aer este nou.
Avansul static din delco cred ca a fost reglat bine in service deoarece in prima zi masina nu parea sa faca figuri...ba chiar era mai turata ca de obicei. Cand pun mana la teava de esapament pare ca da gazul in suturi afara la relanti. Cand o accelerez masina pare sa se comporte normal.
Ce ar putea avea ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Apr 2 2012, 04:54 PM
Post #2


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Esti sigur ca are delco si avans static de reglat?! Eu as fi gata sa pariez ca avansul e stabilit de ECU, la model 2003 care cred ca e cel putin E2. Are cam acelasi ECU ca Nubira, si de altfel si aceeasi interfata de diagnoza, iar la nubira avansul e dat de ECU, nu ai niciun reglaj posibil.

Primul lucru pe care ar trebui sa incerci sa-l faci e sa faci reset (deconectat cateva minute bateria) + idle learn, adica reinvatarea relentiului. E descrisa in manualul masinii pe undeva, insa la majoritatea woo-urilor din perioada respectiva arata asa:

1. Turn the ignition ON for 10 seconds.
2. Turn the ignition OFF for 10 seconds.
3. Turn the ignition ON for 10 seconds.
4. Start the engine in park/neutral.
5. Allow the engine to run until the engine coolant is above 185³F (85³C).
6. Turn the A/C ON for 10 seconds, if equipped.
7. Turn the A/C OFF for 10 seconds, if equipped.
8. If the vehicle is equipped with an automatic transaxle, apply the parking brake. While pressing the brake pedal, place the transaxle in D (drive).
9. Turn the A/C ON for 10 seconds, if equipped.
10. Turn the A/C OFF for 10 seconds, if equipped.
11. Turn the ignition OFF. The idle learn procedure is complete.

Asta nu are cum sa strice, si s-ar putea sa rezolve problema. Daca nu, mai sunt si alti pasi de urmat, gen verificat IAC (ventilul care regleaza aerul de relenti), diagnoza, etc.

This post has been edited by James Kilowatt: Apr 2 2012, 04:56 PM


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hello
post Apr 2 2012, 06:12 PM
Post #3


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 2
Joined: 2-April 12
Member No.: 137.783



Am facut reset + idle learn de 50 de ori. Nu s-a schimbat nimic. Matizul este E2, dar avansul presupun ca tot trebuie reglat manual din delco la montare...indiferent de ce stabileste ECU. La IAC m-am "jucat" eu acu cateva zile, dar pare sa functioneze in parametrii normali. Cum as putea regla iar IAC-ul daca a fost dereglat (mecanic vorbind)? Trebuie sa conectez motorasul la un driver ca sa dau cuiul acela la maxim pana iese si pe urma sa-l bag la loc?

Nu stiu ce sa-i mai fac...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Apr 2 2012, 06:54 PM
Post #4


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Daca distribuitorul (delco-ul) nu se poate monta decat intr-un singur fel, nu se regleaza. Eu sunt 99.99% sigur ca nu ai ce avans sa reglezi manual, nu exista un sistem si "static" si din ECU, e ori una, ori alta. Daca ar avea reglaj manual ar trebui sa vezi daca nu mai are si alte deco-ul si alte "input-uri" gen un furtun care sa vina de undeva din galeria de admisie pentru avansul vacuumatic.

Bobina de inductie? Sonda lambda? poate ar trebui facuta o scanare, de control.


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mike.omega
post Apr 2 2012, 07:50 PM
Post #5


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 6.522
Joined: 12-May 04
From: Constanta
Member No.: 25.186



Din ce am mai citit eu pe forumul monomarca, IAC-ul e vinovat. Nu mi s-a parut simplu de curatat si reglat.
Pe de alta parte, verifica distanta dintre electrozi la bujii, poate fi mai mare decat ce se cere wink.gif


--------------------
Daewoo Nubira II 1.6 GPL

http://viatacudba.blogspot.com/
Go to the top of the page
 
+Quote Post
adrian_r5
post Apr 3 2012, 09:19 PM
Post #6


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 407
Joined: 28-October 07
From: Timisoara
Member No.: 115.270



QUOTE (James Kilowatt @ Apr 2 2012, 05:54 PM) *
Esti sigur ca are delco si avans static de reglat?! Eu as fi gata sa pariez ca avansul e stabilit de ECU

sa punem pariu ?

This post has been edited by adrian_r5: Apr 3 2012, 09:21 PM
Attached File(s)
Attached File  reglare_aprindere_matiz.pdf ( 340.25K ) Number of downloads: 148
 
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Apr 4 2012, 05:49 AM
Post #7


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Misto sistem smile.gif E inca mecanica, are un dispozitiv de "rupere" (probabil semi-mecanic cu magneti insa nu mai pariez ca poate aflu si ca e cu platini tongue.gif )
Daca e nevoie de stroboscop inseamna ca ECU-ul nici nu stie care e valoarea reala, nu doar ca n-o poate regla, probabil stie doar una relativa fata de cea reglata "mecanic".
La ce foloseste de fapt punctul 3 din manual?

De fapt daca stau si ma gandesc nici "nota" nu inteleg ce inseamna... se poate sau nu regla?

This post has been edited by James Kilowatt: Apr 4 2012, 05:52 AM


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
adrian_r5
post Apr 4 2012, 07:11 AM
Post #8


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 407
Joined: 28-October 07
From: Timisoara
Member No.: 115.270



QUOTE (James Kilowatt @ Apr 4 2012, 06:49 AM) *
La ce foloseste de fapt punctul 3 din manual?

La treba de mai jos te referi ?

3. Conectaþi terminalul A ºi terminalul C al conectorului
ALDL folosind un cablu (m) sau conectaþi scanner-ul
(n) la conectorul ALDL.


QUOTE (James Kilowatt @ Apr 4 2012, 06:49 AM) *
E inca mecanica, are un dispozitiv de "rupere" (probabil semi-mecanic cu magneti insa nu mai pariez ca poate aflu si ca e cu platini)

La euro 2 e cu ceva sistem optic iar la euro 3 sistemu' e complet diferit:


Attached File(s)
Attached File  matiz___aprindere.pdf ( 304.04K ) Number of downloads: 106
 
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cuoremato
post Mar 24 2013, 08:14 PM
Post #9


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 5
Joined: 24-March 13
Member No.: 141.227



buna seara ! vad ca nu s-a mai scris pe aici de un an ! am si eu o problema la care sper sa gasesc o rezolvare totusi aici. Problema e generala, dar cu o particularitate. matizul meu are 72 mii de km cu un singur necaz. O apuca din ce in ce mai des balbaiala la relanti si se opreste motorul.Dupa o stationare de cateva ore,isi revine, sau alte alteori,nu. Sunt nevoit atunci sa-i fac idle learn dupa care merge perfect 100-200 km, apoi iar o apuca, si reiau idle learn, si tot asa fara numar. Ma gandesc daca ar fi ceva murdar la iac sau egr ce-am citit si eu pe-aici, ce legatura are resetarea ca sa mearga perfect, sau dupa o stationare sa-si revina singura? asta e misterul, ma poate ajuta cineva? multumesc mult, astept nerabdator o veste.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
adrian_r5
post Mar 25 2013, 12:50 PM
Post #10


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 407
Joined: 28-October 07
From: Timisoara
Member No.: 115.270



Ce varianta de Matiz ai ... euro 2 sau euro 3 / 4 ???
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cuoremato
post Mar 31 2013, 05:36 PM
Post #11


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 5
Joined: 24-March 13
Member No.: 141.227



QUOTE (adrian_r5 @ Mar 25 2013, 10:50 AM) *
Ce varianta de Matiz ai ... euro 2 sau euro 3 / 4 ???

salut ! scuze ca a trecut o saptamana ,dar nu am timp sa intru . matizul cu pricina este euro 2 fabricatie 2000.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cuoremato
post Mar 31 2013, 05:42 PM
Post #12


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 5
Joined: 24-March 13
Member No.: 141.227



si azi dupa ce-a mers f bine vreo 150-200 km, veneam din militari catre dristor, si mi-s-a oprit motorul in intersectie,A pornit, am mai mers putin si la prima scoatere din viteze am urmarit turometrul (caci am) si s-a dus direct catre 0, si s-a oprit. Imediat i-am facut idle learn si a luat-o perfect fara problemeca din fabrica. E mister mare cel putin pt mine, si pe cati am mai intrebat ! rolleyes.gif

This post has been edited by Seri: Apr 1 2013, 09:37 AM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
adrian_r5
post Apr 1 2013, 11:17 AM
Post #13


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 407
Joined: 28-October 07
From: Timisoara
Member No.: 115.270



QUOTE (cuoremato @ Mar 24 2013, 08:14 PM) *
O apuca din ce in ce mai des balbaiala la relanti si se opreste motorul.Dupa o stationare de cateva ore,isi revine, sau alte alteori,nu. Sunt nevoit atunci sa-i fac idle learn dupa care merge perfect 100-200 km, apoi iar o apuca, si reiau idle learn, si tot asa fara numar.

Treaba cu oprit motoru' si revenirea dupa citeva ore de stationare m-a dus cu gindu' la ceva probleme la senzorul optic de la "delco" ...

QUOTE (cuoremato @ Mar 31 2013, 05:42 PM) *
A pornit, am mai mers putin si la prima scoatere din viteze am urmarit turometrul (caci am) si s-a dus direct catre 0, si s-a oprit. Imediat i-am facut idle learn si a luat-o perfect fara problemeca din fabrica.

Idle learn se face cu motorul rece ... si are treaba cu pozitia IAC-ului ... Cind motoru' e cald IAC-ul e intr-o pozitie sa zicem de repaus.



This post has been edited by adrian_r5: Apr 1 2013, 11:21 AM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cuoremato
post Apr 2 2013, 07:29 PM
Post #14


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 5
Joined: 24-March 13
Member No.: 141.227



altii spun ca idle learn se face cu motorul cald, chestia e isi face treaba si motorul merge f bine, si nu se mai opreste la relanti. Intrebarea mea e ce sa-i fac sa nu se mai opreasca la relanti, cand o apuca . mersi. Ma gandesc si eu ca daca fac idle learn cu motorul rece relantiul sat la 1300 de ture, si practic idle learn esto e invatare a mersului la relanti, si-atunci cum invata sa-l tina la 800 cand el merge la 1300?!

QUOTE (cuoremato @ Apr 2 2013, 05:25 PM) *
altii spun ca idle learn se face cu motorul cald, chestia e isi face treaba si motorul merge f bine, si nu se mai opreste la relanti. Intrebarea mea e ce sa-i fac sa nu se mai opreasca la relanti, cand o apuca . mersi. Ma gandesc si eu ca daca fac idle learn cu motorul rece relantiul sat la 1300 de ture, si practic idle learn esto e invatare a mersului la relanti, si-atunci cum invata sa-l tina la 800 cand el merge la 1300?!

si resetarea asta care o fac eu ce legatura are cu senzorul optic, de ce isi revine pentru aprox. 200 km, si iar incepe balbaiala ! poti sa-mi spui? mersi
Go to the top of the page
 
+Quote Post
adrian_r5
post Apr 3 2013, 08:43 AM
Post #15


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 407
Joined: 28-October 07
From: Timisoara
Member No.: 115.270



QUOTE (cuoremato @ Apr 2 2013, 08:29 PM) *
si resetarea asta care o fac eu ce legatura are cu senzorul optic, de ce isi revine pentru aprox. 200 km, si iar incepe balbaiala ! poti sa-mi spui? mersi

Resetarea e una si idle learn e alta ... Nu cred ca ilde learn sa aiba vreo treaba cu senzorul optic ... cred ca e doar o coincidenta. Asa cum am spus, faptu' ca dupa citeva ore de stationare isi revine m-a facut sa suspectez acel senzor. N-am experienta practica cu delcoul de Matiz ... am preluat informatia de pe forumul dedicat modelului unde este un user care reconditioneaza ansamblul delco.

PS - in ce consta operatiunea de "idle learn" pe care zici ca o faci ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cuoremato
post Apr 13 2013, 09:07 AM
Post #16


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 5
Joined: 24-March 13
Member No.: 141.227



idle learn il fac asa: cu motorul cald,il opresc, scot borna de la baterie,un minut, nu conteaza exact, apoi pun borna la loc (minusul), dupa care pun contactul 10 secunde, iau contactul 10 secunde, pun iar contactul 10 secunde,si o pornesc, o las 10 secunde la relanti fara s-o accelerez , pornesc aerul conditionat 10 secunde,il opresc, o mai las 10 secunde la relanti sa se stabilizeze turatia,si opresc motorul. la prima pornire, fie imediat, fie mai tarziu, functioneaza impecabil. Mergand mult prin oras, si neturand-o, m-am gandit ca poate o afecteaza,si am incercat s-o turez puternic prin oras, cu a doua sa se curete, pe-acolo pe la admisie, dar am observat ca nu are legatura, cand a apucat-o damblaua, a inceput sa balbaie, iar, deci asta este problema, solutii? ce se intampla? poate cineva stie si-mi spune si mie mersi
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Szili25
post May 7 2016, 11:23 PM
Post #17


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 1
Joined: 7-May 16
Member No.: 148.202



Buna ziua, am un Matiz din 2005, am avut si eu problema cu relanti. Cand motorul e rece, dupa pornire se opreste. IAC-ul a fost curatat, dupa care am facut IDLE LEARN si totul era ok. Dupa un timp (4-5 zile ) iarasi mi s-a aparut problema. Aveti o idee ce sa fac? Multumesc.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 28th March 2024 - 05:08 PM