IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

SUV-urile... masini indecente ?

This topic is about SUV-urile... masini indecente ?, the author, mircanu, wrote about: acestea fiind spuse, declar acest topic inchis ... To read more just scroll down

94 Pages V  « < 79 80 81 82 83 > »   
Reply to this topicStart new topic
> SUV-urile... masini indecente ?
mircanu
post Oct 5 2012, 04:02 PM
Post #1601


specialist
******

Group: Membri
Posts: 785
Joined: 24-September 11
From: Macondo
Member No.: 135.609



acestea fiind spuse, declar acest topic inchis!


--------------------
festina lente.....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
iHondafan
post Oct 5 2012, 04:15 PM
Post #1602


specialist
******

Group: Membri
Posts: 874
Joined: 3-October 12
From: PA
Member No.: 139.632



io sunt 65% de acord cu JKw...

in esenta un SUV acum este un break cu garda la sol mai mare si de regula AWD. castiga valoare utilitara. cate masini pot cara un frigider mare inauntru? - aici ai 3 categorii fie un minivan/monovolum fie un SUV fie o utilitara. dar utilitara nu ofera amenitatile si comfortul pt pasageri si minivanul nu are capacitatile offroad. SUV-urile au versatilitate mai mare decat alte masini - sunt si cruisere decente, au si potential utilitar mai mare si au si capacitati offroad semnificativ peste media celorlalte masini. pierd puncte la manevrabilitate si masa/consum. siguranta e cam echilibrat. in viata reala sunt mai sigure pasiv, ofera vizibilitate mai buna si mai nesigure activ ( risc de rasturnare usor mai mare si agilitate mai mica).

pana la urma faptul ca pana si pe piata europeana proportia SUV-urilor a crescut in ultimii 15 ani arata ca exista o cerere pentru aceste atribute. ca majoritatea proprietarilor nu au neaparat nevoie de SUV e adevarat, dar repet daca se poate de ce nu? fiecare isi face singur evaluarea nevoilor, dorintelor si posibilitatilor.

priceputul la masini nu exclude SUV-ul ab initio.

This post has been edited by iHondafan: Oct 5 2012, 04:16 PM


--------------------
235i, S60, MDX
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dinpoplaca
post Oct 5 2012, 04:37 PM
Post #1603


specialist
******

Group: Membri
Posts: 585
Joined: 30-April 11
Member No.: 132.158



Hai ca trebuie si eu sa incerc sa evidentiez din nou cat de nefolositoare sunt SUV-urile in cel putin 99% din cazuri.

Acu vreo 4 zile a dus la aeroport un prieten care sa mutat de tot in romaniam Ma-a chemat pe mine si inca alti 2 prieteni cu alte 2 masini sa-l ducem la aeroport. La mine in Van au intrat 8 bagaje mari, vreo 6 mici de mana + carucior si inca mai era loc. in masina am fost 4 persoane. Doi in fata si 2 pe "fotoliile" din spate. A treia masina nu a trebuit sa mai vina la aeroport.

Cand am intrat in casa, era plina cu bagaje. Le-am spus ca o sa pun bagajele in masina mea, la care cel care venise cu a treia masina a intrebat ce masina am. Cand i-am spus ca miniVAN a zis ca nu incap. thumbsup.gif Acum si-a schimbat parerea despre minivan-uri.

This post has been edited by dinpoplaca: Oct 5 2012, 04:38 PM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Oct 5 2012, 05:03 PM
Post #1604


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



@Iulian
In €uropa exista o piata f dezvoltata de monovolume, care spulbera majoritatea SUV-uri la capitolul "utilitar", iar pretul e doar marginal mai mare decat al unei compacte sau berline, si sunt decente ca performante. Capacitatile offroad sunt irelevante pentru marea majoritate a celor de aici care aleg SUV-ul. Cand vii in €uropa uita-te la pneurile si jantele "sport" ale suv-urilor intalnite pe strada si iti dai seama repede de cate ori au iesit cu ele de pe asfalt.

Monovolumul insa e imaginea unui "tata responsabil" in timp ce SUV-ul e unul al unui "barbat adevarat"... ghici care e mai atractiv. Pentru barbati, evident, a caror medie de varsta se apropie de 50 ani si care trec prin anumite crize... probabil ca ma apropii si eu o criza d-asta, ca desi rational un monovolum ar fi fost cea mai pragmatica alegere, n-am reusit totusi s-o fac biggrin.gif

Faptul ca piata a crescut nu inseamna ca lumea are nevoie de asa ceva. Marketingul creeaza nevoi, nu doar le identifica pe cele existente. Cu suficient efort si imaginatie poti vinde orice, oricat ar fi de inutil. Tu esti doctor, uita-te cate "tratamente" naturiste se vand in tarile cu apa calda, sau cate pastile-minune pentru slabit, produse de "purificare a organismului", "anti-age" care n-au absolut niciun efect dovedit...
Si ca sa nu fiu acuzat ca vad doar paiul din ochiul altuia, admit ca e exemplu intr-o tara unde orice doua satuce sunt conectate printr-o autostrada si unde restrictia de viteza e de 120km/h, o masina de 200CP e absolut inutila. 100 sunt arhisuficienti.

This post has been edited by James Kilowatt: Oct 5 2012, 05:10 PM


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
iHondafan
post Oct 5 2012, 05:24 PM
Post #1605


specialist
******

Group: Membri
Posts: 874
Joined: 3-October 12
From: PA
Member No.: 139.632



sexiness si imaginea care o confera e parte din atractivitatea unei masini. si aici asta e big deal - multi parinti nu accepta ideea de minivan si aleg SUV-uri.

a schimba cauciucurile nu prea face sens. parte din comfort la SUV e dat de rotile mari cu balon inalt necesare offroad-ului usor. oricum nu le iei sa faci slalom cu ele.


--------------------
235i, S60, MDX
Go to the top of the page
 
+Quote Post
iHondafan
post Oct 5 2012, 05:31 PM
Post #1606


specialist
******

Group: Membri
Posts: 874
Joined: 3-October 12
From: PA
Member No.: 139.632



QUOTE (James Kilowatt @ Oct 5 2012, 04:03 PM) *
Si ca sa nu fiu acuzat ca vad doar paiul din ochiul altuia, admit ca e exemplu intr-o tara unde orice doua satuce sunt conectate printr-o autostrada si unde restrictia de viteza e de 120km/h, o masina de 200CP e absolut inutila. 100 sunt arhisuficienti.


q.e.d., in general in viata nu alegem doar ceea ce ne e suficient. altfel am umbla toti in niste salopete gri, locui in apartamente STAS si manca un terci cu proportiile ideale de proteine, lipide si glucide... alegerile pe care le facem in viata tin si de dorinta de frumos, individualizare si chiar exces. acelasi lucru se aplica si la masini...

This post has been edited by iHondafan: Oct 5 2012, 05:32 PM


--------------------
235i, S60, MDX
Go to the top of the page
 
+Quote Post
former_ozz
post Oct 5 2012, 06:05 PM
Post #1607


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.055
Joined: 9-May 11
Member No.: 132.239



Desi minivanul nu e frumos, nu inteleg de unde vine ideea ca un SUV e sexy? Mie mi se pare cam cele mai urite masini de pe strada. Sint citeva exceptii care aratata ok, le poti numara pe o mina (Volvo XC70/90, RR Evoque, Merc clasa G si o mai fi vrenul care nu imi vine in ca acum, nu ca astea ar fi prea frumoase dar sint ok) dar majoritatea sint o cutie naspa.

QUOTE
Monovolumul insa e imaginea unui "tata responsabil" in timp ce SUV-ul e unul al unui "barbat adevarat"...


Neah, amindoua sint imaginea unui coiless putza mica smile.gif. Barbatii adevarati umbla in porsche d-ala vechi cu motor in spate care te omoara in prima curba, sau muscle car de 400+ CP fara ajutoare servo si briz briszuri si siguranta si alte chestii moderne. A, copiii... pai barbatii adevarati n-au copii.

QUOTE
sunt crossovere mai agile decat sedane mijlocii sau mari. si viceversa.


Fizic e o imposibilitate sa faci un SUV comparabil cu un sedan in aproximativ acelasi pret pentru ca e mai greu, mai putin aerodinamic, centru de greutate mai sus, are suspesnii moi cu cursa lunga si cauciucuri cu balon mare (si daca n-are a disparutr urtilitatea de drum forestier). Asta nu inseamna ca subestimez lipsa de competenta, daca sa faci un SUV sa se tine dupa un sedan bun e greu, sa faci un sedan prost care sa se mearga ca un SUV e foarte posibil smile.gif.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
fishbone
post Oct 5 2012, 06:20 PM
Post #1608


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 459
Joined: 27-January 06
From: Nebraska
Member No.: 66.548



QUOTE (former_ozz @ Oct 5 2012, 10:05 AM) *
Barbatii adevarati umbla in porsche d-ala vechi cu motor in spate care te omoara in prima curba, sau muscle car de 400+ CP fara ajutoare servo si briz briszuri si siguranta si alte chestii moderne. A, copiii... pai barbatii adevarati n-au copii.

Sa stii ca exista si alte clasa de barbati, ca de ex carora care le plac masinile mari si impunatoare.
E instinctul ala de a domina in jurul tau, care se poate manifesta in diverse feluri, la volanul unui masini sport si periculoase, pe o motocicleta, sau intr-un pick-up sau SUV, etc.

QUOTE (former_ozz @ Oct 5 2012, 10:15 AM) *
QUOTE
si acum mi se pare ca suburbia e cel mai bun lucru rezultat din inventia si diseminarea in masa a automobilului.


Din pacate mare parte din orasele americane nu sint o optiune decenta de locuit, iar alea care sint fac tot posibilul sa te alunge (de exemplu in SF nu se poate sta daca ai copil ca sistemul de scoli e facut special impotriva ta) dar suburbia mi se pare vinovata pentru multe din pacatele societatii americane (sau poate e invers, e doar o expresie a pacatelor societatii). Un fel de SUV al aglomerarilor urbane smile.gif.
Singurele avantaje le are pentru cine are copii sub 14 ani, dar tot nu se compara cu un sat adevarat d-ala romanesc unde copilul se joaca in praf se urca in copaci satre gardul la vecin si nu face astm si alergii.

Mi se pare evident ca nu iti dai cu parerea din experienta, sau cel putin o experienta oarecum limitata. Marea parte a oraselor americane tocmai ca SUNT o optiune decenta de locuit. Daca insa pentru tine oras inseamna metropola sau ceva echivalent cu Bucurestiul, atunci, in insusi definitia ei, nu poti compara cu alte orase mai domoale, care domina Statele Unite la numar. Toata lumea isi da cu parerea de coaste si sud, dar de Midwest ... foarte rar se discuta sau se ajunge aici. Pana si Dallas e un oras chiar foarte decent, are o populatie mare dar este intins. In contrast cu Atlanta de exemplu unde este populatie mare pe suprafata mica.
Perceptia ta denota cumva ca ai putine locuri de ales unde poti trai linistit si creste un copil, ceea ce e total opusul realitatii.

This post has been edited by fishbone: Oct 5 2012, 06:21 PM


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
solmar
post Oct 6 2012, 05:12 PM
Post #1609


specialist
******

Group: Membri
Posts: 3.551
Joined: 15-July 09
From: Costa del Sol
Member No.: 120.468



Foresterul e crossover, adica SUV-ulet, nu SUV. thumbsup.gif Nu inteleg de ce n-ati pastrat Mini-ul, nu ocupa mult loc, nu cere de mancare... Mini-ul e masina preferata a sotiei mele (probabil pana o s-o cumparam si o sa ma dau si eu cu el, spre rusinea mea nu m-am dat cu unul pana acum).


--------------------
Skoda, Subaru, Noul Tucson...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
fishbone
post Oct 6 2012, 06:23 PM
Post #1610


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 459
Joined: 27-January 06
From: Nebraska
Member No.: 66.548



Pentru ca oricum ii era timpul sa-l dam. Am acumulat destule mile, nu aveam ce face cu o a treia masina, nici spatiu, iar eu Legacy-ul GT nu-l dau sa pastrez un MINI smile.gif


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Oct 6 2012, 08:12 PM
Post #1611


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Psihologii spun ca virgula copiii au nevoie sa se si plictiseasca virgula ca sa fie creativi. Noi avem tendinta sa le ocupam 110% din timp cu scoala si alte activitati organizate incat ei n-au in niciun moment posibilitatea sa faca ce vor ei....

Obiceiurile proaste din US vin dupa un timp si in €U (alea bune mai rar...). Chestia cu "suburbiile" si cu alienarea locatarilor apare si aici, intr-o forma poate nitel diferita. Apar cartiere "inchise" si "securizate" in care accesul e controlat, insa sunt locuite de oameni izolati social, care nu stiu cum ii cheama pe vecini si n-au vorba aia de unde sa imprumute o lingura de ulei...


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
former_ozz
post Oct 8 2012, 05:08 AM
Post #1612


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.055
Joined: 9-May 11
Member No.: 132.239



QUOTE
Pana una alta cu parere de rau dar eu si nevasta-mea "ne-am inarmat" cu un SUV. Ne vine primul copilas in vreo 3 saptamani si am dat MINI-ul ei in favoarea unui Forester.


1. Felicitari! smile.gif
2. Forester nu e SUV.
3. Nu-ti trebuie, iti spun din experienta mea. Daca Foresterul iti place e ok, dar daca ai facut un sacrificiu, nu era necesar. O familie cu un mini si un legacy gt poate sa functioneze confortabil si fara rstrictii de spatiu cu un copil. Evident copilul ar fi stat in GT ceea ce prespune ca tu probabil ai fi luat mini-ul cind te duceai singur la serviciu. Not a bad car at all.

Eu am fost in aceeasi situatie numai ca inca un nivel mai jos. Copilul mergea cu Mazda si eu mergeam cu un Civic cu 2 usi. La mine nu a fost o schimbare, astea a fost mereu masinile noastre. O Mazda 6 a fost arhisuficenta asa cum arhisuficient e CC-ul. O masina mai mare ar fi fost necesara in cazul unei familii mai mari (am un prietencare are 2 copii si 1-2 socri mereu la ajutat, desi nici acolo nu e obligatoriu o masina mare are sens),
Go to the top of the page
 
+Quote Post
fishbone
post Oct 8 2012, 05:57 AM
Post #1613


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 459
Joined: 27-January 06
From: Nebraska
Member No.: 66.548



Faci greseala clasica, pe care pe mine personal ma frustreaza sa o vad, de a crede ca-i cunosti mai bine nevoile unui strain perfect.
Cu un MINI si un copil in cel mai bun caz te descurci, dar o placere nu este absolut deloc.
Am cumparat cel mai usor si compact scaun de copil pe care l-am putut gasi si acesta nu incape in MINI. Cu scaunul din fata culisat la maxim cat permite el, nu intra decat invartit pe-o parte.
Trecem peste asta, sa zicem ca scaunul intra. Dupa cum cred ca bine stii pana la o anumita greutate si inaltime copii trebuie sa stea cu fata catre spatele masinii. Asta inseamna ca cel care sta pe scaunul din fata sta cu genunchii in barba.
Trecem si peste asta, sa zicem ca nu este o problema.
Am luat, de asemenea, si cel mai compact si perfect culisabil carucior pe care l-am putut gasi. Intra in portbagaj perfect, si mai ramane loc de o batista.

Nene noi nu aveam uneori loc in MINI la cumparaturile saptamanale FARA altceva in masina, ne gaseam nevoiti sa pliem unul din scaunele din spate.
Apoi da-i si chinuie-te la fiecare oprire sa scoti scaunul cu copil cu tot pe usile din spate si bineinteles cauta mai intai loc in parcare unde nu e parcat unul langa tine ca daca e, unevitabil esti inghesuit intr-un mod cumplit deoarece usile, fiind doar doua, sunt lungi si nu permit deschiderea necesara cu o masina parcata imediat langa. Si daca ai ghinionul sa fi parcat undeva unde nu era nimeni dar cand te intorci cu odrasla la masina acum e cineva, apuca-te si injura.
Si pentru ce? Ca sa tin de o masina?
Nu mersi. Aveam S care consuma mai mult decat Foresterul si mai cerea si premium pe deasupra.

Toate astea neexistand, masina avea 85K mile la bord deci era oricum timpul sa o dam si sa luam alta. De fapt cam asta este planul. Ne reevaluam nevoile si peste vreo 3 ani sunt convins ca daca putem, o sa se reintoarca sotia la mult iubitul MINI. Nu a fost o decizie usuara sa-l dam deloc, a fost o masina excelenta si foarte fun. Dar a fost timpul.

Foresterul este masina perfecta pentru noi. Din clasa ei cu optiunile dorite a fost cea mai competitiva la pretz, e Subaru deci ma pricep cu mesteritul, am vrut neaparat AWD cu garda ridicata si o masina cu vizibilitate maxima, note maxime la siguranta, extrem de fiabila, foarte comfortabila si ce e mai important, usor de scos si bagat, cu spatiu lejer. Si la fel de agreabil este cu copilul+carucior+altele si Legacy-ul meu.

Am mai avut odata discutia asta. Forester este SUV, din clasa crossover. Aici facem amalgam de comparatii si din bun start trebuia clarificata discutia la ce SUV-uri ne referim. Ca la romanica SUV inseamna Suburban, Yukon Denali asta e altceva.

Sper ca te-ai convins ca am un cap pe umeri si sunt capabil sa iau o decizie singur, bine calculata. Iti apreciez oricum grija dar repet, esti mult prea convins de tine si consideri ca situatia ta este a tuturor. Nu este asa.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
fishbone
post Oct 8 2012, 06:04 AM
Post #1614


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 459
Joined: 27-January 06
From: Nebraska
Member No.: 66.548



Inca doua-trei idei wink.gif
Nu pomeni Clubman si Countryman. Alea nu sunt MINI-uri in opinia mea. Ori iei MINI ori nu.

MINI-ul a stat cu saptamanile in garaj din cauza zapezii iarna trecuta si cealalta. Nu ca nu o curata la noi imediat, stai linistit ca se percuteaza, dar pur si simplu volumul nu a permis sa iesim cu ea in drum deloc. Daca bine-mi aduc aminte sta la 4.5 inci de la sol masinuta. Imagineaza-ti ca nu e loc in fata nici sa-ti bagi capul sub ea. Cu o nevasta cu alt orar de lucru si pe de-asupra acum cu grija cresei tu crezi ca avem chef sa ne riscam si sa stam la mila naturii sa ne permita sa ajungem safe la lucru? Cat stai in Nebraska awd sau 4x4 si garda ridicata sunt un must daca nu vrei sa porti grija zilei de maine.
Legacy-ul e animal in zapada, am gume brici, si tot am intampinat dificultati de nenumarate ori. Am vrut sa-mi stiu nevasta cu copilul intr-o masina care stiu ca o sa-i duca sigur si sa nu-mi fac griji "bai femeia asta o ajuns la lucru sau isi rupe spatele la lopeti".


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
former_ozz
post Oct 8 2012, 07:53 AM
Post #1615


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.055
Joined: 9-May 11
Member No.: 132.239



QUOTE
m mai avut odata discutia asta. Forester este SUV, din clasa crossover. Aici facem amalgam de comparatii si din bun start trebuia clarificata discutia la ce SUV-uri ne referim. Ca la romanica SUV inseamna Suburban, Yukon Denali asta e altceva.



Astia-s din Romanica?

http://en.wikipedia.org/wiki/Crossover_Utility_Vehicle

CUV/XUV nu e chiar SUV, desi granitele sint din ce in ce mai strese.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mircanu
post Oct 8 2012, 08:10 AM
Post #1616


specialist
******

Group: Membri
Posts: 785
Joined: 24-September 11
From: Macondo
Member No.: 135.609



QUOTE (fishbone @ Oct 8 2012, 08:57 AM) *
Faci greseala clasica, pe care pe mine personal ma frustreaza sa o vad, de a crede ca-i cunosti mai bine nevoile unui strain perfect.
Cu un MINI si un copil in cel mai bun caz te descurci, dar o placere nu este absolut deloc.
Am cumparat cel mai usor si compact scaun de copil pe care l-am putut gasi si acesta nu incape in MINI. Cu scaunul din fata culisat la maxim cat permite el, nu intra decat invartit pe-o parte.
Trecem peste asta, sa zicem ca scaunul intra. Dupa cum cred ca bine stii pana la o anumita greutate si inaltime copii trebuie sa stea cu fata catre spatele masinii. Asta inseamna ca cel care sta pe scaunul din fata sta cu genunchii in barba.
Trecem si peste asta, sa zicem ca nu este o problema.
Am luat, de asemenea, si cel mai compact si perfect culisabil carucior pe care l-am putut gasi. Intra in portbagaj perfect, si mai ramane loc de o batista.


Ai mare dreptate. Romanul are talentul de a stii mai bine ca oricine ce-i trebuia/place altuia. Suntem maestrii la facut calcule altora si la a-i judeca pe cei din jur. e comic-ridicol.

Si eu am aceeasi problema cu primul scaun la copil cand trebuia sa stea cu fata spre spatele masinii. De cate ori am mers cu un sedan, scaunul din fata in spatele caruia am pus copilul trebuia dat in fata la maxim. in plus, in functie de spatiul din masina, e chinuiala cu centura care trebuie fixata in prin suportii scaunului de copil. nu zic ca nu se poate merge, ca dovada ca am mers de multe ori cu un sedan, insa, in cazul unui SUV, este mult mai lejer.
in alta oridine de idei, cumnata mea are si ea tot Legacy si este o super masina. o are de 3-4 ani, e modelul estate, pe benzina.


--------------------
festina lente.....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
HalbaSus
post Oct 8 2012, 08:56 AM
Post #1617


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 10.684
Joined: 29-March 04
From: Oradea (Bihor)
Member No.: 23.122



Woah... ce animatie.

Interesanta discutia suburbii vs downtown, din pacate nu am absolut nicio parere despre acest subiect.

Insa... vad ca s-a atins o alta discutie veche:

QUOTE
In €uropa exista o piata f dezvoltata de monovolume, care spulbera majoritatea SUV-uri la capitolul "utilitar", iar pretul e doar marginal mai mare decat al unei compacte sau berline, si sunt decente ca performante. Capacitatile offroad sunt irelevante pentru marea majoritate a celor de aici care aleg SUV-ul. Cand vii in €uropa uita-te la pneurile si jantele "sport" ale suv-urilor intalnite pe strada si iti dai seama repede de cate ori au iesit cu ele de pe asfalt.


Pentru cei care mai tin minte, prin cretacic ma certam eu cu Iulian HondaFan pe tema "SUV vs monovolum pt cei cu nevoie de spatiu", si poate va socheaza dar eu tineam partea SUV-urilor... Eh... inca sunt de acord cu ce spuneam atunci biggrin.gif.

De ce ?

Pentru ca monovolumele sunt niste chestii triste prin care recunosti in mod public ca viata ta a ajuns in ultima ei etapa, ai procreat, ti-ai facut rolul in societate si acum astepti cuminte varsta pensionarii...
Si nu vorbesc doar de imagine, ignoram imaginea. Ati condus vre-un monovolum d-ala european de care vorbeste James ? E moartea pasiunii... utilitar ? DA, ai spatiu si modularitate mai mai mare decat intr-un SUV ! Insa e crunt odata ce il conduci. Optiunile de motorizare sunt triste, dizeluri anemice, tinuta de drum de care ar rade si SUV-urile cu pretentii, pozitie de condus ca pe toaleta, ruliu cat incape, seriously uncool, stiti reclama aia cu "condoms prevent minivans". Nu vreau sa jignesc posesorii de monovolum, sunt convins ca spre diferenta de posesorii de SUV nimeni niciodata nu s-a gandit la 18 ani "mooaaammaaaa... ce misto ar fi sa am un ford galaxy cu 7 locuri... daaaa... sau o zafira cu multe cupholdereee... ati vazut cum se pliaza scaunele la citroenul ala ? meserieee". Nu, monovolumele sunt luate de tati responsabili cu familie mare. Si desi cetateneste vorbind un monovolum este mai util si mai corect (fata de mediu, familie, buget si fata de ceilalti participanti la trafic) decat un SUV eu recunosc ca daca (Doamne Fereste!) as avea 3 copii atunci m-as uita si eu la Q7, XC90, GL, R-class, etc... singurele optiuni care ar mai exista ar fi Mercedes Viano si VW Multivan care mai au niste motorizari serioase dar asta ar presupune obligatoriu o a doua masina.



--------------------
Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Oct 8 2012, 09:36 AM
Post #1618


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Espace vine (sau venea) cu V6 de +200CP. Insa da, majoritatea sunt luate cu diesele anemice.
Chestia cu dizalul anemic e valabil si pentru sedane (a mea venea si cu dizal de 105CP), dealtfel, chiar si pentru cele "sport"....si pentru SUV-uri. Asta-i realitatea, noi in europa impingem dieselul (inca, desi OMS a spus oficial ca-i cancerigen) si taxam cc si cp si CO2-ul. Nu stim nici noi de ce, si nici de nu taxam NOx-ul sau particulele insa asta e offtopic...
Dieselul anemic (pardon, ecologic) e o epidemie care afecteaza toate masinile, nu doar monovolumele.

Uite de exemplu Smax vine cu 2L turbo de 240CP.... si prinde 235km/h, si face suta in 8s. Si costa 40k€.

Range Rover vine cu 4.4L, 350CP, prinde 217km/h si face suta in 7s (insa e integrala). Si costa... 101k€. Nu-mi spune ca il ia cineva pentru ca are are nevoie de spatiul si performantele lui fenomenale, sau ca sa traverseze africa cu ea....
Si intre rablele noastre e o diferenta de o secunda pe 0-100km/h masurata pe aerodrom datorita awd-ului, insa stii si tu ca asta n-o regasesti in reprizele reale cu start lansat...
LandCruiser V8 (dizal, la noi nu se vinde benzina) vine cu 286CP, si are performante mai slabe decat Smaxul. Si costa dublu, aka intre 76 si 85k€.

Hai sa luam un SUV "de consum"... sa zicem, Reno Koleos/Nissan Qasqai, sau RAV4... cea mai puternica motorizare e un diesel de 2L (2.2 la toyota) si 150CP. Cu care au performante cel putin la fel de anemice ca a unui monovolum de consum...

Oricum, discutia cu monovolumele a plecat de la caratul unui frigider.... acum nu stiu cati ies pe circuit / aerodroame cu frigiderul in portbagaj, ca sa bagam in discutie performantele. biggrin.gif Ar trebui sa le sugeram alora de la TopGear sa faca si testul asta...

This post has been edited by James Kilowatt: Oct 8 2012, 09:46 AM


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
AlexTM
post Oct 8 2012, 10:24 AM
Post #1619


specialist
******

Group: Membri
Posts: 2.071
Joined: 23-August 05
From: Timisoara (Timis)
Member No.: 53.969



QUOTE (HalbaSus @ Oct 8 2012, 09:56 AM) *
monovolumele sunt niste chestii triste prin care recunosti in mod public ca viata ta a ajuns in ultima ei etapa, ai procreat, ti-ai facut rolul in societate si acum astepti cuminte varsta pensionarii...
Si nu vorbesc doar de imagine, ignoram imaginea. Ati condus vre-un monovolum d-ala european de care vorbeste James ? E moartea pasiunii... utilitar ? DA, ai spatiu si modularitate mai mai mare decat intr-un SUV ! Insa e crunt odata ce il conduci. Optiunile de motorizare sunt triste, dizeluri anemice, tinuta de drum de care ar rade si SUV-urile cu pretentii, pozitie de condus ca pe toaleta, ruliu cat incape, seriously uncool, stiti reclama aia cu "condoms prevent minivans". Nu vreau sa jignesc posesorii de monovolum, sunt convins ca spre diferenta de posesorii de SUV nimeni niciodata nu s-a gandit la 18 ani "mooaaammaaaa... ce misto ar fi sa am un ford galaxy cu 7 locuri... daaaa... sau o zafira cu multe cupholdereee... ati vazut cum se pliaza scaunele la citroenul ala ? meserieee". Nu, monovolumele sunt luate de tati responsabili cu familie mare. Si desi cetateneste vorbind un monovolum este mai util si mai corect (fata de mediu, familie, buget si fata de ceilalti participanti la trafic) decat un SUV eu recunosc ca daca (Doamne Fereste!) as avea 3 copii atunci m-as uita si eu la Q7, XC90, GL, R-class, etc... singurele optiuni care ar mai exista ar fi Mercedes Viano si VW Multivan care mai au niste motorizari serioase dar asta ar presupune obligatoriu o a doua masina.


Sorry, I strongly disagree. Exprimarile tale sunt tipice Top Gear, se vede ca-l consideri pe Clarkson dumnezeul tuturor in materie de apreciere masini.
Pozitia de condus: e inalta. Altceva? care de diferenta fata de SUV?
Barca: Da, insa consider leganatul un lucru pozitiv, o placere la condus.
Cu motorizarile ti-a explicat James, daca vrei putere, ai si la monovolum. Insa al meu Galaxy de 116 CP, "TDI, frate" are putere absolut suficienta pentru condus pe toate drumurile, vorbesc de condus aproximativ legal (110-120 pe nationale, 130-140 pe autostrazi). Iar la kick-down e mai sprinten decat o compacta pe benzina cu putere similara (nu vorbesc din auzite ci din experienta)

Cool-ismul? e ceva subiectiv. Mie-mi place, de-aia l-am luat, ca familie mare nu am.
De ex. e foarte cool ca pasager in spate sa te intinzi cat te tin picioarele, daca stai pe ultimul randul iar cel din mijloc e scos. Spatiul interior e infinit, portbagajul de fapt e interiorul masinii asa ca iti odihnesti picioarele pe o valiza sau pe lada de bere, din care mai scoti care una smile.gif

Pentru drum lung e mama tuturor masinilor. Evident, e bine sa ai a doua masina pentru oras. Asta e valabil si pentru SUV.


--------------------
Ford cu motor de Skoda
Citroen cu motor de BMW
Go to the top of the page
 
+Quote Post
HalbaSus
post Oct 8 2012, 01:40 PM
Post #1620


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 10.684
Joined: 29-March 04
From: Oradea (Bihor)
Member No.: 23.122



@James, uite de S-max uitasem, vine si in varianta de 7 locuri cu motorizarea aia ? Daca da, atunci e o optiune demna de luat in calcul. Totusi majoritatea monovolumelor au DOAR optiuni anemice (nu vorbim doar de ce se cumpara). Bine, aici probabil e un cerc vicios, cine vrea motor potent si spatiu mare isi cumpara SUV, deci producatorii de masini nu (prea) ofera monovolume rapide pentru ca nu s-ar cumpara iar SUV-urile mai rasarite insa (ML, GL, Q7, Touareg, X5, RX, XC90, etc) vin aproape exclusiv cu motoare de 3.0 si peste.
Desigur exista si exceptii, si daca pui sa compari S-maxul cu Range Rover si LC atunci situatia e in favoarea monovolumelor.

@AlexTM, dupa cum am spus chiar nu am nimic cu posesorii de monovolume, din potriva, chiar ii stimez. Iar daca tu esti multumit de pozitia de condus, puterea, comportamentul masinii atunci e minunat.
De altfel am condus si eu (si mai conduc ocazional) un VW Sharan (frate cu Galaxy-ul, cu acelasi motor TDI de 115 cp) dar recunosc sincer ca nu imi place si prefer un SUV (OK, SUV-ul e mai scump, si un SUV luati la bani de Galaxy probabil nu ofera nimic in plus (defapt sta chiar mai prost) dar sa zicem ca ai un buget in care sa intre si un SUV, ca altfel comparatia nu isi are rostul).

QUOTE
Pozitia de condus: e inalta. Altceva? care de diferenta fata de SUV?

Pozitia de condus e inalta si la SUV-uri, insa majoritatea au ridicat bordul si consola centrala astfel incat sa iti dea iluzia ca stai intr-o masina (nu ca intr-o duba). Stiu ca asta e o risipa de spatiu, si nu aduce absolut nici un beneficiu real, insa eu ma simt mai bine asa (si probabil asta a fost ratiunea producatorilor de SUV-uri).

Bottom line: MIE nu imi place sa conduc monovolume, in rest mi se par perfect OK. SUV-urile, desi mi se par mai OK de condus decat monovolumele (dar si mai scumpe) nu imi plac si le consider nocive intregii societati (in special in europa, in alte parti pe de o parte nu ma intereseaza foarte tare pe de alta parte sunt mai adaptate infrastructurii de acolo).


--------------------
Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson
Go to the top of the page
 
+Quote Post

94 Pages V  « < 79 80 81 82 83 > » 
Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

2 User(s) are reading this topic (2 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 19th April 2024 - 09:01 PM