IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

pietonul

This topic is about pietonul, the author, James Kilowatt, wrote about: Sa platesti o casa in 20-30 ani nu mai e considerat mult nici afara.... in Spania au ajuns la credite pe 50 ani. 20 ani a ajuns sa fie considerat mini ... To read more just scroll down

6 Pages V  « < 3 4 5 6 >  
Reply to this topicStart new topic
> pietonul, frustratii cu autopicioare
James Kilowatt
post Jul 18 2008, 07:36 PM
Post #81


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Sa platesti o casa in 20-30 ani nu mai e considerat mult nici afara.... in Spania au ajuns la credite pe 50 ani. 20 ani a ajuns sa fie considerat minim....
Asta nu e insa vazuta ca o cheltuiala, asa cum e chiria, ci ca investitie sau macar ca forma de economie.

100-140k iei un apartament cu doua camere intr-un cartier bunisor in Bruxelles.... Apartamentele din blocurile obisnuite din Buc arata totusi ca dracu'... ma intreb daca in Ro nu e cumva o bula imobiliara care poate se va dezumfla candva...

This post has been edited by James Kilowatt: Jul 18 2008, 07:57 PM


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ozz86651
post Jul 18 2008, 10:05 PM
Post #82


specialist
******

Group: Membri
Posts: 3.387
Joined: 8-September 06
From: San Francisco
Member No.: 86.644



Normal ar trebui ca o chirie sa fie cit o rata la casa, rata standard de 30 de ani. Un ROI (return of investment) de 30 de ani nu e deloc stralucit, cred ca tot acolo obtii din simplul depozit bancar fara sa te stresezi cu fluctuatiile de pret la case care adauga risc. Acum evident din afacerea cu rata la casa mai e cistigator un al 3lea, banca, si cum in Romania banca jupoaie oamenii la dobinzi si taxe ar trebui ca chiria sa fie ceva mai mica... dar nu-i din cauza raportului cerere/oferta.
Una peste alta Ro sta destul de bine INCA la raportul chirie/pret pentru ca sint putine case disponibile de inchiriat si cererea mare.
Cit despre Logan vs. Octavia vs. S2000, marca masinii nu schimba nici o apucatura. Si balansuri de genul imi iau aia sau ailalta exista la greu si in vest.


--------------------
---------------
Honda Civic EX 2006 140CP
Mazda 6S 2003 220CP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Jul 19 2008, 09:05 AM
Post #83


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Mie nu mi-e foarte clar cat castigi cu bancile, si nici de unde castiga ele. Dobanzile la economii sunt infime, si uneori nu acopera rata inflatiei. Anul asta inflatia e declarata la 5.8, si pana acum o dobanda de 4 era considerata de exceptie, acum un an dobanda standard la economii era de 2.5.

Pe de alta parte, eu am facut credit cu 4.45. Cum spuneam, inflatia e 5.8, iar salariile belgiene au fost indexate automat cu "indicele de cost al vietii" care anul asta a fost 4.36. Daca o tine asa, creditul nu ma costa nimic.... iar profitul bancilor obtinut de la mine e cel mult din asigurare (daca nu imi ia foc casa biggrin.gif), pentru ca dobanda reala platita de mine e de fapt negativa. In Anglia iti recalculeaza dobanda cand au ei chef, aici e batuta in cuie.

In plus, daca peste 10 ani vreau iar bani, pot sa ii iau din acelasi credit si cu aceeasi dobanda, cu conditia sa nu depasesc plafonul initial (adica pot lua cel mult banii pe care i-am platit in cei 10 ani). Daca peste 10 ani inflatia o sa fie de 10% baietii sunt obligati sa imi dea in continuare acelasi credit cu 4.45. Probabil ca trebuie sa ma sicaneze cumva ca sa renunt la serviciile lor, altfel ar putea iesi in pierdere.
Pe de alta parte, presupunand ca inflatia ajunge la 0% iar dobanzile la credite foarte joase, sa zicem 2%, fac credit la alta banca, il inchid pe cel actual si platesc la cealalta banca cu noua dobanda.

In concluzie, eu pot profita de fluctuatiile pietei, ei insa nu. Pentru mie e clar ca ei fac bani din altceva (de la mine din asigurare, si probabil si din alte afaceri, nu din cele cu particulari)


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
HalbaSus
post Jul 19 2008, 09:49 AM
Post #84


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 10.684
Joined: 29-March 04
From: Oradea (Bihor)
Member No.: 23.122



JK, ma duc in belgia sa imi fac un credit... la noi dobanda fixa nu exista... cel mult pe primul an, dupa care e variabila, deci banca nu pierde, niciodata-niciodata ! La depozite (deci nu conturi curente) dobanda este infima, sub rata inflatiei si asta pe hartie, in realitate daca iei in calcul si comisioanele lor este sub-infima.
Creditele imobiliare mai au o oarecare latura decenta (sunt aproape umane) dar creditele pentru consum iti amintesc de camatarii de la coltul blocului... defapt nu... ca aia erau niste baieti finuti si corecti.

Dar toate astea nu au nici o legatura cu pietonii... nu-i asa ?

Adica totul a pornit parca de la premisa ca daca ai un S2000 vei fi mai politicos cu pietonii decat daca ai Logan... Mhm... greu de zis. In principiu oamenii cu un nivel de trai mai bun tind sa fie mai "toleranti", mai putin nervosi si nu atat de frustrati... Dar probabil pe de alta parte obiceiurile vechi dispar greu, deci chiar daca brusc ar avea loc o crestere spectaculoasa a nivelului de trai nu cred ca soferii sau pietonii ar deveni si ei mai civilizati... Poate cu timpul, la urmatoarea generatie...



--------------------
Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson
Go to the top of the page
 
+Quote Post
20krpm
post Jul 20 2008, 05:04 AM
Post #85


specialist
******

Group: Membri
Posts: 2.278
Joined: 22-February 07
From: in traffic
Member No.: 100.009



QUOTE (HalbaSus @ Jul 19 2008, 04:49 AM) *
Adica totul a pornit parca de la premisa ca daca ai un S2000 vei fi mai politicos cu pietonii decat daca ai Logan...

oh, really? hmm. n-am fost pe faza. auzi, da aici nu merge cu echivalarea aia pe care o produc romanii automat din relatii de implicare intr-un singur sens, adica sa fii mai politicos cu pietonii si atunci o sa ai un s2000?...

This post has been edited by 20krpm: Jul 20 2008, 05:04 AM


--------------------
allinol IS EVIL!

2011 Subaru Outback --- 2012 Acura TL
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ozz86651
post Jul 20 2008, 08:41 AM
Post #86


specialist
******

Group: Membri
Posts: 3.387
Joined: 8-September 06
From: San Francisco
Member No.: 86.644



@JK: in cazul belgiei banca cistiga, foarte putin e drept, dintr-o diferenta de dobinda - tu ii ei cu 4.6% dar ei ii obtin de altundeva (depozite, alte imprumuturi) cu 1-2% mai ieftin. Presupun ca in Belgia exista o metoda de a-ti evalua istoria de credit si presupun ca intri la cei foarte siguri, ceea ce-l elimina pe Halba din schema ca nu detine o istorie de credit in Belgia smile.gif. Se prea poate ca adunind toate costurile bancii marja de profit sa fie spre 0 si ei sa se bazeze pe altceva (nu platesti o luna si te troznesc samd). La Romania insa vorbim de cu totul altceva: creditele de cosum au dobinzi reale de peste 20%, ceea ce pe aici nu gasesti decit la credit cardurile alea pentru prosti sau oameni cu istorie de credit dezastru.
@20krpm: metafora e frumoasa, dar prea metaforica ... smile.gif. Sint tari bogate dar prea putin civilizate... Arabia Saudita de exemplu, deci exista o ruptura undeva intre bani si comportament.
Romania cu siguranta NU mai e o tara saraca. Si nici o tara inapoiata ca acum 5-10 ani. Multe chestii din vest au patruns, multe chestii s-au imbunatatit si una peste alta mi se pare ca si comportamentul oamenilor s-a relaxat putin. Nu mult ca deh e greu sa stergi zeci de ani, dar ceva ceva si in directia buna.


--------------------
---------------
Honda Civic EX 2006 140CP
Mazda 6S 2003 220CP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Jul 20 2008, 01:54 PM
Post #87


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Habar n-am cum functioneaza istoria de credit in Belgia. Stiu ca exista o centralizare a ipotecilor (pentru imobiliar), cu creditul habar n-am. La mine e primul si am avut conditii f bune. Nici regula cu indatorarea la maxim o treime din venit nu e foarte strict respectata... in general daca poti dovedi ca platindu-ti toate creditele si cheltuielile fixe iti raman 1000E poti lua oricat. Asta mi se pare corect totusi.... Nu vad de ce cineva care castiga net 5000E nu se poate indatora 3500 in timp ce unul care castiga 1200 se poate indatora 400...

Romania e inca o tara eterogena, unii s-au "civilizat" mai repede, altii s-au "salbaticit" mai tare. Recent am avut ocazia sa testez experimental teoria conforma careia capsunarii vor aduce un val de civilizatie.... am avut ocazia sa discut cu un tip plecat de la coada vacii (la propriu) din Ro intr-o tara civilizata si dupa doi ani sa aiba cu totul alte principii si pretentii de la viata. Si sa constat ca un roman cu 8 clase e la fel de civilizat ca un bastinas cu acelasi nivel de educatie.
Cred ca daca ar incepe sa se aplice legea mai strict si mai universal figurantii cu gipuri si batele de baseball ar disparea repejor.


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
20krpm
post Jul 21 2008, 06:00 AM
Post #88


specialist
******

Group: Membri
Posts: 2.278
Joined: 22-February 07
From: in traffic
Member No.: 100.009



jk, ai calculat ce inseamna dobinda aia "infima"?... o dobinda de 1% la 100,000 de furfuni creditati inseamna 1,000 de furfuni. daca o banca de cartier cu 5-6 angajati si un sediu pe masura la un parter de bloc are 1000 de clienti, care iau credit de casa de la ei, sa zicem in medie vreo 400,000 de furfuni, cu dobinda de 5%, asta inseamna, clop-clop-clop pe tastatura, dooj de milioane de furfuni. pe an. profit. (nu uita ca tu le platesti pina si faxurile, la dooj de furfuni pe pagina, atunci cind e sa-ti faca docomentatia de credit.) in plus de asta, uita-te la paragrafele cu litere marunte, cum se face reimbursment-ul la un credit asa de maricel. ai sanse sa gasesti surprize. de exemplu, sa afli ca in primul an, ce platesti e sa zicem 95% dobinda, 5% rambursare. in al doilea an 93% dobinda, 7% rambursare. si asa mai departe. in 4-5 ani ai ajuns sa platesti toata dobinda pe care le-o datorai pentru 30, si *daca* ai reusit sa platesti inapoi 5% din suma imprumutata, stai bine. drept urmare, dupa 5 ani they can let you go, pentru ca ai devenit un credit neprofitabil...

ozz, metafora metaforica era o gluma, nu o incercare disperata de a-mi plati masina cu gesturi frumoase smile.gif


--------------------
allinol IS EVIL!

2011 Subaru Outback --- 2012 Acura TL
Go to the top of the page
 
+Quote Post
krondet
post Jul 21 2008, 02:43 PM
Post #89


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 460
Joined: 6-October 07
From: Galati
Member No.: 114.960



QUOTE (20krpm @ Jul 21 2008, 05:00 AM) *
jk, ai calculat ce inseamna dobinda aia "infima"?... o dobinda de 1% la 100,000 de furfuni creditati inseamna 1,000 de furfuni. daca o banca de cartier cu 5-6 angajati si un sediu pe masura la un parter de bloc are 1000 de clienti, care iau credit de casa de la ei, sa zicem in medie vreo 400,000 de furfuni, cu dobinda de 5%, asta inseamna, clop-clop-clop pe tastatura, dooj de milioane de furfuni. pe an. profit. (nu uita ca tu le platesti pina si faxurile, la dooj de furfuni pe pagina, atunci cind e sa-ti faca docomentatia de credit.) in plus de asta, uita-te la paragrafele cu litere marunte, cum se face reimbursment-ul la un credit asa de maricel. ai sanse sa gasesti surprize. de exemplu, sa afli ca in primul an, ce platesti e sa zicem 95% dobinda, 5% rambursare. in al doilea an 93% dobinda, 7% rambursare. si asa mai departe. in 4-5 ani ai ajuns sa platesti toata dobinda pe care le-o datorai pentru 30, si *daca* ai reusit sa platesti inapoi 5% din suma imprumutata, stai bine. drept urmare, dupa 5 ani they can let you go, pentru ca ai devenit un credit neprofitabil...

ozz, metafora metaforica era o gluma, nu o incercare disperata de a-mi plati masina cu gesturi frumoase smile.gif


pst....iar clientii 'ceia...fiind pedestri sau motorizanti? whistling.gif


--------------------
primul pas catre o masina, incepe cu o Dacie
aventura continua cu SEAT IBIZA 1.4 85Cp
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Jul 21 2008, 09:15 PM
Post #90


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



@20krpm
Eu nu am avut rabdare sa citesc literele mici, s-a ocupat sotia de asta... eu am sarit direct la cifre, la alea ma pricep ceva mai mult biggrin.gif

Subsemnatul a imprumutat sa spunem 840.000 furfuni. Si ii plateste in 180 rate (15 ani) platind 6225 furfuni/luna (dobanda declarata fiind 4.45). In prima luna, rata reprezinta aproximativ juma-juma capital-dobanda. Facand calculele, banca ar castiga de pe urma mea 280.500 furfuni in 15 ani.... la o valoare constanta a furfunului.

Daca insa rata inflatiei ramane ca cea de anul asta, adica de 5.8%, banca pierde de fapt bani. Aproximativ 85000 furfuni in 15 ani, (la o valoare care nu e nici cea de acum, nici cea de peste 15 ani, mi-e lene sa calculez, important e ca ramane pierdere).
O inflatie de 5.8 e exceptionala, totusi una de 3 e destul de obisnuita. La o inflatie de 3, banca mai ia de la mine doar 66.000 furfuni reali, adica sub 9% din suma totala.

Cifrele sunt reale, am dat cu subsemnatul pentru ele, doar le-am modificat cu un coeficient ca sa transform euroii in furfuni biggrin.gif

Banca mai scoate si ea un furfun doi din asigurare, pe care insa oricum as fi facut-o. Cu taxele de dosar a facut banca cinste.... in mod normal aici sunt intre 250 si 850 euroi (euroi, nu furfuni).

Insa odata deschis creditul, peste 10 ani pot sa iau iar bani de la ei in conditiile de azi (limitat la capitalul pe care l-am rambursat in cei 10 ani). Daca peste 10 ani dobanzile vor fi 10%, eu am dreptul in continuare la 4.45.... PE de alta parte, daca peste 10 ani dobanzile sunt 0.1%, ma duc la alta banca, fac alt credit, il platesc pe cel actual si continui sa platesc dincolo cu 0.1%....

This post has been edited by James Kilowatt: Jul 21 2008, 09:19 PM


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ozz86651
post Jul 21 2008, 09:26 PM
Post #91


specialist
******

Group: Membri
Posts: 3.387
Joined: 8-September 06
From: San Francisco
Member No.: 86.644



@20krpm: Pai sint niste greseli de rationament acolo.
Una la mina e ca banca nu numai ca nu obtine banii gratis, dar de fapt e obligata sa tina un anumit procent din bani in depozite pe termen scurt (deci nu-i poate reimprumuta pe toti), depune garantii, e reasigurata etc si toate astea costa. Mult.
Doi e ca multi oameni nu platesc. OK, la mortgage e simplu ca-ti vinde sandramaua, dar cheltuielile asociate cu deposesia si vinderea ei in graba plus riscul adaugat de fluctuatiile pietei imibiliare se adauga in pierderi pentru banca.
Trei e ca trebuie socotita inflatia, dar daca banii sint din depozite inflatia de fapt sa scade de la fraierul care-si tine banii in banca, ce sa-i fac eu lui.

Adica capitalul costa si e normal sa fie asa. Dar nu oricine poate sa-si faca banca si sa nu dea faliment cu ea, cum au demosntrat si recentele evenimente.


--------------------
---------------
Honda Civic EX 2006 140CP
Mazda 6S 2003 220CP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ozz86651
post Jul 21 2008, 09:36 PM
Post #92


specialist
******

Group: Membri
Posts: 3.387
Joined: 8-September 06
From: San Francisco
Member No.: 86.644




PS:

QUOTE
dooj de milioane de furfuni. pe an. profit.


Hei sati ca asta acu am vazut... cum adica profit? Da 400 de miliane ori 5% o fi douaj de milioane da banii aia patru sute de milioane banca de unde crezi ca-i ia? are fabrica in curte? Nu ei vin ori de la deponenti (sa ziem 600 de milioane depozite, 200 stau ca rezerva), ori in caz de ceva din imprumuturi pe termen scurt de la alte banci.. toate astea au cost si dobinda atasate care trebie restituita. Ca sa dai dobinda la 600 de milioane de 4% trebuie sa imprumuti 400 de milioane mai departe cu 6%. Abia ce e peste iti acopera restul de cheltuieli discutate mai sus (defaulturi, administrative etc).


--------------------
---------------
Honda Civic EX 2006 140CP
Mazda 6S 2003 220CP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
petre 1
post Jul 21 2008, 11:40 PM
Post #93


specialist
******

Group: Membri
Posts: 531
Joined: 11-March 05
From: Bucuresti
Member No.: 42.067



Am citit topicul asta cap- coada,am vazut multe pareri pro si contra cea mai mare parte din ele bine argumentate.Cele mai multe pareri au venit din ceea ce fiecare dintre voi a patit ca pieton sau conducator auto ,din pacate acest fapt face ca noi sa nu putem fi impartiali(lucru normal).Si eu ca si voi petrec multe ore in trafic si nu imi vine sa cred cati oameni inconstienti sunt pe strada;soferi nesimtiti,pietoni aiuriti,copii cu scutere fara casca care merg la limita riscului.Totusi se pare ca pietonii sunt cei care cad victime accidentelor auto tocmai din vina lor.Am sa citez aici fragmente dint-o statistica pe 2007:
"Statisticile aratã cã una din douã victime ale accidentelor de circulatie face parte din categoria pietonilor,Pietonii au cãzut victime în 47,9 % din totalul accidentelor produse în anul 2007. Cele mai multe au avut loc din vina pietonilor, iar majoritatea evenimentelor de acest gen s-au produs în mediul rural.avînd drept victime persoane cu vîrste între 30 si 60 de ani. Principala cauzã a accidentelor produse din vina pietonilor o reprezintã traversarea neregulamentarã, iar principala cauzã a accidentelor produse fãrã vina pietonilor o reprezintã neacordarea de prioritate pietonilor de cãtre conducãtorii de autovehicule“, a declarat inspectorul Lil Andries, purtãtor de cuvînt al Politiei Rutiere.
Din punctul meu de vedere cele mai multe dintre aceste accidente se intampla din 2 cauze principale:
1. lipsa educatiei rutiere, care in unele tari se aplica inca din scoala(dar acolo chiar se face ceva )
2.Sistemul de lucru al Politiei Romane care este unul de tip comunist din care inca nu a disparut spaga;atunci cand Politia va avea o atitudine ferma fata de toti paticipantii la trafic iar amenzile vor fi o jumatate de salariu(sau mai mult);atunci soferii se vor gandi de 2 ori daca merita sa forteze galbenul,daca merita sa acorde prioritate celor care au acest drept sau sa ii injure,pietonii poate se vor gandi si ei pe unde sa traverseze.
Spun asta pentru eu sunt convins ca in Romania nu poti avea un trafic civilizat decat cu frica de amenzi,de puncte,de permise suspendate sau anulate.


--------------------
Renault Megane Sedan Privilege 1.5 dCi
Hyundai Tucson 2.0 Crdi 4WD
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ozz86651
post Jul 22 2008, 02:09 AM
Post #94


specialist
******

Group: Membri
Posts: 3.387
Joined: 8-September 06
From: San Francisco
Member No.: 86.644



Nu prea exista accident din vina pietonului.
A da, e cazul in care stra intre masini si-ti sare la 1 metru in fata si chiar cu viteza legala/adaptata conditiilor n-ai ce-i face. E cazul in care e beat si doarme in mijlocul drumului sau e pe bicicleta si schimba directia brsuc sau apare brsuc in fata ta. Dar astea eu cred ca-s nu-s decit 20% din cazuri.
Aia cu treversarea neregulamentara ma face sa rid... pai cum am zis in Romania e cam greu sa traversezi regulamentar. Si chiar regulamentar te calca masina. Si apoi nu vad simplul fapt ca un pieton traverseaza neregulamentar il face invizibil...
Apoi aia d ela sate sint oameni napastuiti: hai sa va vad pe voi ca ati vrea sa aveti in fata casei o sosea pe unde se merge si cu 150km/h si nici un trotuoar... copiii vostri unde se joaca? da batrinii, unii senili sau bolnavi, cu trec strada aia? Daca taranii astia ar avea ceva independenta in propria lor comuna lor pune semnul de limitare la 40kmh si camere de luat vederi.


--------------------
---------------
Honda Civic EX 2006 140CP
Mazda 6S 2003 220CP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
T u d o r
post Jul 22 2008, 02:47 AM
Post #95


Membru destul de avansat
******

Group: Moderator
Posts: 8.813
Joined: 10-October 05
From: Ramnicu Valcea (Valcea)
Member No.: 57.984



Sigur ca da... asa se si intampla. Necazul e ca infrastructura rutiera din romania te forteaza sa circuli cu 40 la ora, prin sate, aproape tot drumul pe care il ai de strabatut. Cu biciclisti, cu carute nesemnalizate pe drumuri europene, cu pietoni beti care ies de la bar/discoteca, cu batrani senili care traverseaza in diagonala soseaua, cu copii care se alearga in mijlocul "ulitei"... da astea sunt realitatile. Iar autoritatile nu stiu decat sa puna camere... Si alea cu "schepsis", pitite prin tufe, cu scopul vadit de a te "face", nu de a preveni.
Sunt si pieton, nu doar sofer. Vezi pietoni care literalmente ti se arunca in fata masinii, pe motivul "ca au prioritate" pe trecerea de pietoni, desi tu te afli la doar 10 metri de ei si ai 30-40 km/h. Eu nu fac asta cand sunt "pedestras", pentru ca respectul fata de ceilalti ma forteaza sa realizez ca eu, fiind pe picioare, nu fac nici un efort sa astept 2 sec sa treaca masina. Soferul franeaza, trebuie sa reaccelereze apoi, pentru mine ca pieton e infinit mai usor sa-l las sa treaca.
Pana la urma, situatia traficului din tara asta, fie el motorizat sau pietonal, e legata de respectul pe care li/nu il avem fata de ceilalti. Am fost in weekend pe Valea Prahovei. Am vizitat Brasovul, centrul istoric e acelasi care m-a impresionat totdeauna. Am vazut ca s-=au facut piste de biciclisti, un lucru super. Dar...dar.... unde credeti ca se plimbau 2/3 dintre pietoni? Fix pe liniile desenate special pentru biciclete... desi erau inca 5-6 metri de trotuar liberi. Bineinteles ca am vazut si 2 tute foarte indignate ca si-au permis niste copii cu bicicletele sa le claxoneze... ele fiind desigur exact in mijlocul pistei.
De asemenea... ca sa nu raman dator soferilor... Pe drumul Brasov - Fagaras - Sibiu se lucreaza (de 100 ani... incredibil ce greu se face un drum in Romania). Si sunt semafoare, nu asa multe ca anii trecuti, dar sunt 10-12 cred. Ei bine, la fiecare 10 masini care opresc, s-au gasit invariabil 2-3 care au depasit coloana oprita. Cred ca l-am depasit pe un nesimtit de 5 ori... pentru ca dupa ce se ducea ca adevaratu', trecand pe langa toti cei opriti la semafor, sfidand cu nonsalanta o gramada de "prosti", trebuia sa-l depasesti apoi, ca se deplasa cu 60-70 km/h. Pur si simplu m-a scos din minti, i-am facut semn ultima data cand l-am depasit ca daca il mai vad ca vrea sa ma dubleze la semafor il blochez si ma dau jos la el. Credeti-ma ca nu a schitat nimic, cred ca nici macar nu intelegea ce am cu el. Pentru multi, nesimtitrea si sfidarea au ajuns un mod de trai... Nu mai inteleg cum e altfel, nu percuteaza. Merg asa...ca vitele inainte. ...


--------------------
Honda Accord 2.0 Executive Premium White

Great minds discuss ideas. Average minds discuss events. Small minds discuss people.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ozz86651
post Jul 22 2008, 05:52 AM
Post #96


specialist
******

Group: Membri
Posts: 3.387
Joined: 8-September 06
From: San Francisco
Member No.: 86.644



Apropo de piste de biciclete, in Galati am vazut o chestie teribil de desteapta: pe faleza unde e numai trafic pietonal (deci un fel de parc) au tras o linie pe alee si au facut-o pista de biciclete. Bineinteles ca valoarea ei era pur simbolica. O dunga de vopsea nu poate avea vreun efect nicaieri in lumea asta. Ciinii fug peste ea, copiii (aia mici de 2 ani) fug in cercuri oricum si eu daca ma holbez in alta parte o iau shui si ajung pe ea. Plus ca e un motiv sa o traversezi permanent, ca pe partea aia e dunarea.


--------------------
---------------
Honda Civic EX 2006 140CP
Mazda 6S 2003 220CP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
krondet
post Jul 22 2008, 07:15 AM
Post #97


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 460
Joined: 6-October 07
From: Galati
Member No.: 114.960



QUOTE (ozz86651 @ Jul 22 2008, 05:52 AM) *
Apropo de piste de biciclete, in Galati am vazut o chestie teribil de desteapta: pe faleza unde e numai trafic pietonal (deci un fel de parc) au tras o linie pe alee si au facut-o pista de biciclete. Bineinteles ca valoarea ei era pur simbolica. O dunga de vopsea nu poate avea vreun efect nicaieri in lumea asta. Ciinii fug peste ea, copiii (aia mici de 2 ani) fug in cercuri oricum si eu daca ma holbez in alta parte o iau shui si ajung pe ea. Plus ca e un motiv sa o traversezi permanent, ca pe partea aia e dunarea.


mda...pe faleza este interzisa plimbarea cu bicicleta , intrarile sunt pazite cu gardieni. Iar banda cea ingusta NU este pentru biciclete whistling.gif este pentru role. chiar daca nu au loc doi rolleri side-by-side


--------------------
primul pas catre o masina, incepe cu o Dacie
aventura continua cu SEAT IBIZA 1.4 85Cp
Go to the top of the page
 
+Quote Post
klm
post Jul 22 2008, 07:49 AM
Post #98


Asa?!
******

Group: Membri
Posts: 3.821
Joined: 10-January 08
From: Galati
Member No.: 116.021



CITAT(ozz86651 @ Jul 22 2008, 02:09 AM) *
Apoi aia d ela sate sint oameni napastuiti: hai sa va vad pe voi ca ati vrea sa aveti in fata casei o sosea pe unde se merge si cu 150km/h si nici un trotuoar... copiii vostri unde se joaca?

Corect insa aici e de discutat, unde ai mai vazut tu DN prin mijlocul satelor?! Probabil ca e si vina stramosilor nostri care vreau sa intre cu caruta direct in curte cand veneau de la targ.
CITAT(ozz86651 @ Jul 22 2008, 05:52 AM) *
Apropo de piste de biciclete, in Galati am vazut o chestie teribil de desteapta...

Si mai e o chestie si mai desteapta: cica nici prin parcuri nu ai mai avea voie sa te plimbi cu bicicleta, probabil ca e mai bine sa ii ducem pe copii sa se plimbe prin trafic pentru ca piste de biciclete - ioc ninja.gif , si o fi mai sanatos pentru copii sa inhaleze nox si codoi; se cunoaste ca dom' primar n-are progenituri.


--------------------
"Ai, n-ai mingea, tragi la poarta!" - Mircea Radulescu

Nu mai fumez
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ozz86651
post Jul 22 2008, 07:52 AM
Post #99


specialist
******

Group: Membri
Posts: 3.387
Joined: 8-September 06
From: San Francisco
Member No.: 86.644



Erau destui biciclisti pe interdictia asta, ma rog.
Cit despre DN in mijlocul satelor, acu ce sa-i faci, trebuie gasit un compromis... nu-i nici vina taranului, nici a oraseanului.


--------------------
---------------
Honda Civic EX 2006 140CP
Mazda 6S 2003 220CP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
20krpm
post Jul 22 2008, 06:43 PM
Post #100


specialist
******

Group: Membri
Posts: 2.278
Joined: 22-February 07
From: in traffic
Member No.: 100.009



QUOTE (ozz86651 @ Jul 21 2008, 11:52 PM) *
Apropo de piste de biciclete, in Galati am vazut o chestie teribil de desteapta: pe faleza unde e numai trafic pietonal (deci un fel de parc) au tras o linie pe alee si au facut-o pista de biciclete. Bineinteles ca valoarea ei era pur simbolica. O dunga de vopsea nu poate avea vreun efect nicaieri in lumea asta. Ciinii fug peste ea, copiii (aia mici de 2 ani) fug in cercuri oricum si eu daca ma holbez in alta parte o iau shui si ajung pe ea. Plus ca e un motiv sa o traversezi permanent, ca pe partea aia e dunarea.

dunga aia de vopsea simbolica de care zici, p-aici pe la noi are o cu totul alta valoare. trotuarul de promenada de pe marginea plajei e tot asa, divizat intre pietoni, si biciclete / rollerbladers / skateboards, cu o dunga galbena dubla, si acolo divizat pe mijloc ca sa separe sensurile, cu dunga intrerupta. politistii opresc si dau la o parte pietonii de pe partea bicicletelor (desi rar vezi pe cineva la pas pe-acolo, pentru ca toti se uita ciudat la tine). dar mai mutl decit atit, ca biciclist sau rollerblader poti primi amenda daca depasesti 7mph, sau 5mph in zonele cu restrictii de viteza.


--------------------
allinol IS EVIL!

2011 Subaru Outback --- 2012 Acura TL
Go to the top of the page
 
+Quote Post

6 Pages V  « < 3 4 5 6 >
Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 29th April 2024 - 05:23 PM