IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Dacia vs Oltcit

This topic is about Dacia vs Oltcit, the author, ivd, wrote about: orice s-ar spune despre oltcit era o masina nemaipomenita(la vremea ei). nu inteleg de ce va vaitati de RM?. sigura diferenta erau planetarele(gen dac ... To read more just scroll down

2 Pages V  < 1 2  
Reply to this topicStart new topic
> Dacia vs Oltcit, sau care e cea mai buna masina a epocii de aur ?
ivd
post May 8 2008, 09:30 PM
Post #21


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 134
Joined: 15-May 07
From: Targu Jiu (Gorj)
Member No.: 106.246



orice s-ar spune despre oltcit era o masina nemaipomenita(la vremea ei).
nu inteleg de ce va vaitati de RM?. sigura diferenta erau planetarele(gen dacie dar nu de dacie) si sistemul de franare pe fata(discurile la roata nu langa cutia de viteze). in rest acelasi motor, cutie suspensie etc. a sta in curtea mea atat de mult (oltcit-ul) ca in momentul cand am schimbat masina nu m-am indurat sa-l vand(si acum il mai am in stare buna de functionare).
da, avea si probleme.
- axele cu came bateau ->ulei prost, culbutori cu defecte, sau cine stie ce meseriasi a facut reglaje la acestia
- pierdere de ulei(in general pe la garniturile tur-retur, sau cele de la axele culbutorilor) garnituri fff proaste dar cu unele de calitate buna problema era rezolvata
- frana de mana...o gluma. ce sa tina cu doua pastile de dimensiunea unor monezi ceva mai mari?
- presiunea de ulei la relanti(au fost cazuri dar la masini cu numar mare de km) relativ mica si de aici probleme in cazul in care nu se intervenea imediat(deblocarea supapei din blocul motor pe care putini o stiau)

dar si calitati.
sa nu uitam ca ii modificam garda la sol dupa bunul plac. intensitatea luminii la bord reglabila. cutia de viteze scurta si precisa. aprindere electronica. tinuta de drum. demarajul, confortul interior etc. si apropoo nu am vazut niciunul rasturnat thumbsup.gif . cum suntem noi romanii puneam in maisini de raschetau drumul ei bine oltcit-ul se lasa pana cand se proptea pe tampoane mai incolo nimic.
calitatea tablei net superioara daciei.
nu am auzit nici un oltcit cu batai in bolturi, in biela da, acesta ar fi un punct in minus aceasta fiind ambutisata pe vibrochen.

de scartaitul de pe spate nu discut dar in nici un caz nu se baga ulei. uleiul dupa o perioada de timp isi pierde din proprietati si devine acid. de aia cine baga ulei in praguri s-a pomenit cu ele ruginite mai repede. eu dupa 10 ani inca nu aveam rugina in praguri si aripile din spate. am bagat vasilina incalzita diluata cu motorina.
da este adevarat oltcit-urile luau foc dar si din alta cauza in afara de cea prezentat cu filtru de benzina. burdufele pe care se absorbea caldura in loc sa fie de aluminiu unii le inlocuiau cu cele de hartie. o tampenie.

ar fi multe de zis in favoarea oltcit-ului dar cred ca ma opresc aici.

This post has been edited by ivd: May 8 2008, 09:36 PM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bavaria
post May 8 2008, 09:45 PM
Post #22


novice
**

Group: Membri
Posts: 33
Joined: 22-February 08
Member No.: 116.448



Nu cred ca am timp sa iti raspund in ordine (nici prea mult timp nu am) dar voi incerca:
Axele cu came bateau din doua motive:
1 nu erau prea bine facute si nu erau imperecheate corect (era diferenta de greutate intre ele)
2 Uleiul era prost

Eu personal cumparasem un set de axe Citroen din Franta si dupa ce le-am schimbat nu am auzit de ele in veci. Uleiul Castrol GTX 3 Protec facea minuni si el.

Frana de mana era EXCELENTA la Oltcit. De-aia nu tinea la tine: pentru ca o adaptasera pentru planetarele de Dacie care erau un esec din start. la Oltciturile originale frana de mana era pe discurile din fata. Repet, excelenta frana de mana!

Pierderi de ulei nu existau. Cerd ca te referi la o-ring-urile prezente.
Oltcitul chiar este unul dintre singurele masini fara garnituri la motor. Ansamblele sunt atat de bine finisate incat nu era nevoie de garnitura. Iar motorul ala impingea frumos la 7000 RPM fara sa sufle! Si il mai comparam cu Dacia?
Mai exista doar doua firme in lume care fac masini cu motoare boxer cu asemenea precizie fara sa aiba garnituri la imbinare. Va las pe voi sa le ghiciti... dar sunt nume de rezonanta in orie caz.

Ulei se baga in spate. Stiu sigur pentru ca mecanicul meu (prieten bun dealtfel) imi punea ulei hidraulic la fiecare 50.000 km. Dupa ce desfaci partea din spate gasesti bara de torsiune care are niste tuburi cu niste capace. Dai capacele jos si torni ulei.
Ungerea se face putin cate putin in timp; si functiona foarte bine. Eu preferam sa pun Castrol hidraulic. daca nu crezi consulta manualul avansat de intretinere al Oltcitului.

da, si burdufurile de aer erau problema de luau foc si asta pentru ca multe erau deja imbuibate cu benzina; iar asta langa placutele de frana fata. Inca o data, fabricantul punea originale din aluminiu plisat.

Mi-am amintit si de mocheta aia care avea sub ea aproape 2cm (!) de material fonic si termic!

In rest, de acord cu tine, masina foarte buna daca nimerea pe mana cui trebuie. Si fugea de nu-i adevarat.

This post has been edited by Bavaria: May 8 2008, 09:50 PM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post May 8 2008, 10:15 PM
Post #23


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Si mie mi s-a parut oltcitul peste dacie. PAna si panarama aia de Special, motorul ala de tuns iarba era cu 100 ani mai avansat decat al daciei.... si care cine a avut grija de ele le-a aruncat fara sa umble la motor.

@Bavaria
De unde naiba aveai tu power jet si ulei castrol pe vremea aia?? biggrin.gif

Eu prima oara am vazut ulei castrol dupa '90, si era contrafacut, s-a facut apa in motor, muuuult mai prost decat uleiul peco. Made on vapor probably smile.gif


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ivd
post May 8 2008, 10:22 PM
Post #24


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 134
Joined: 15-May 07
From: Targu Jiu (Gorj)
Member No.: 106.246



@ bavaria
nu am postat sa te combat pe tine ci ideea in sine ca oltcit-ul ar fi inferior daciei prin raportul calitate/performante.
da ai dreptate cu frana de mana pierdusem din vederea acest aspect beer.gif .

de 12trs nu vorbesc. fantastic!
cel mai mult imi placea cum grohaia cand se deschidea camera II de la carburator. ce zenzatie.. la vremurile respective

This post has been edited by ivd: May 8 2008, 10:26 PM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
AZAZEL
post May 22 2008, 05:16 PM
Post #25


TeDeI-st cocalar
******

Group: Membri
Posts: 3.956
Joined: 30-May 05
From: Bucuresti (Romania)
Member No.: 48.029



QUOTE (Bavaria @ May 8 2008, 09:45 PM) *
Mai exista doar doua firme in lume care fac masini cu motoare boxer cu asemenea precizie fara sa aiba garnituri la imbinare. Va las pe voi sa le ghiciti... dar sunt nume de rezonanta in orie caz.

cine ????

tata a avut o dacie cu an de productie 1982 pe care a luat-o sh prin 86.
masina aia a mers binisor pe la inceput si apoi a fost dezastru. este adevarat ca a stricat-o al batran incercand sa repare fara sa se priceapa si de asemenea carand cu ea tot felul de prostii: inclusiv balast si un om mort (un frate de-al bunicului). stiu ca , prin anii 90 era parte din viata mea sa imping pt a putea fi pornita acea masina incat imi intrase in minte ca este aproape normal sa pornesti o masina impingand-o.
apoi masina a fost vanduta in 2002 cu 16 milioane iar mama a mai pus inca 4 milioane si i-a luat fratelui mai mic un calculator care , la acea vreme era unul f performant.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Marius*
post May 22 2008, 10:41 PM
Post #26


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 218
Joined: 4-May 08
From: Craiova
Member No.: 117.024



QUOTE (AZAZEL @ May 22 2008, 06:16 PM) *
QUOTE (Bavaria @ May 8 2008, 09:45 PM) *
Mai exista doar doua firme in lume care fac masini cu motoare boxer cu asemenea precizie fara sa aiba garnituri la imbinare. Va las pe voi sa le ghiciti... dar sunt nume de rezonanta in orie caz.

cine ????

Subaru ?!?!


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post May 24 2008, 05:50 PM
Post #27


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Subaru e nume cu rezonanta...din partea lui Bavaria?! biggrin.gif

Eu ma gandesc la baiatul ala, teuton de felul lui, fan al motoarelor racite cu aer, ca deh, aerul nu fierbe si nu ingheata... wink.gif doar e simplu, chiar si modelele actuale se cheama boxter... wink.gif


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
adi.mitrea
post May 26 2008, 07:58 PM
Post #28


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.067
Joined: 1-August 05
From: Bucuresti
Member No.: 52.371



Da, frumoase argumentele voastre pro și contra mașinilor ăstora două.

Din păcate sunt prea tânăr să mă laud cu prima mașină Oltcit sau Dacia, însă ca pasager am mers cu ambele.
Țin minte cât m-a impresionat Oltena TRS (parcă era) fabricată prin 1993. Frate-meu conducea una în fiecare zi, mașina fiind de la firmă.

În afară de consumul mare în condiții de talpă, de care se plânge și acum, Oltena mi s-a părut fantastică. Bordul, butoanele, sunetul motorului, ceas digital integrat la oglindă, cutie cu 5 trepte super precisă, macarale de geamuri care mergeau foarte ușor, sistem de deschidere al ușilor "ca la mașini străine", parbriz imens, oglinzi reglabile din interior (introduse și de Dacia prin 1996 parcă), antifonare excelentă...

Mai sunt și chestiile tehnice despre care nu cunosc, dar le-ați enumerat voi aici.

Pe de altă parte, cele mai bine făcute Dacia mi s-au părut cele 1300 cu îmbunătățiri (aveau banda aia neagră la portbagaj încadrată de element cromat, iar aerisirile de pe aripile spate erau verticale). Finisaje cu aluminiu pe interior la praguri, fețe de uși foarte îngrijite, tapițerie premium like și cotieră în bancheta din spate (o chestie care la Logan nu e nici măcar opțională).

Design-ul Oltcit-ului mi s-a părut superior celui Dacia, deși cârcotașii spun că din profil arată ca o șapcă de pescar.

Una peste alta, chiar mi-am dorit ca prima mea mașină să fie Oltcit, însă am mai stat doi ani (adică până prin 2006) pe bară și am trecut direct pe "mașină străină" și nemțească, made în Poland. thumbsup.gif


--------------------
Opel Astra Classic, Gri Metalizat, 1.6 twinport 103 cai
ex Opel Astra Classic 1.4 twinport, 90 cai + GPL
Go to the top of the page
 
+Quote Post
BandiT
post May 26 2008, 08:23 PM
Post #29


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 268
Joined: 12-July 05
From: Brasov (Brasov)
Member No.: 51.045



QUOTE (last @ May 22 2008, 11:41 PM) *
QUOTE (AZAZEL @ May 22 2008, 06:16 PM) *
QUOTE (Bavaria @ May 8 2008, 09:45 PM) *
Mai exista doar doua firme in lume care fac masini cu motoare boxer cu asemenea precizie fara sa aiba garnituri la imbinare. Va las pe voi sa le ghiciti... dar sunt nume de rezonanta in orie caz.

cine ????

Subaru ?!?!


subaru si porshe...sunt cele 2 firme care fac doar masini cu motoare boxer cu rezultatele stiute...


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
daewoo_espero_tu...
post Jun 27 2009, 11:14 PM
Post #30


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 317
Joined: 19-April 08
From: vidra
Member No.: 116.937



Oltcit-ul a fost o masina destul de avansata fata de dacia...ca sa-ti dai seama de treaba asta, faceai o vizita la fabrica de la craiova si la uzinele dacia smile.gif))
D-aia Daewoo a cumparat fabrica de la Craiova si nu cea de la Pitesti sau Mioveni sau care o fi...La Craiova se faceau masini dupa anumite standarde, pe cand la Dacia venea nea ion si nea vasile, beti morti, si se puneau pe treaba... "ia sa pun mai putine suruburi, ca merge si asa, ce draq...ia da-l in colo de rulment ca n-o crapa daca il strang mai tare.....ia vezi ca bordu asta nu sta bine...mai baga o saiba....etc"....
biggrin.gif

Dupa cum am mai zis, exista masini si exista Dacia...

This post has been edited by daewoo_espero_turbo: Jun 27 2009, 11:15 PM


--------------------
GM Daewoo Espero 1.8 ohc ,70 kw ----designed by Bertone---
I love my Daewoo car...
Stim cu totii ca Espero este una dintre cele mai bune si mai frumoase masini ale anilor '90.
Sanatate si multa bafta tuturor Esperistilor!

Espero-pedia - totul despre Daewoo Espero !!!


GM Daewoo - new ways, always.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
A K U
post Jun 29 2009, 12:04 PM
Post #31


Shape-shifting Master of Darkness
******

Group: Membri
Posts: 1.210
Joined: 23-September 05
From: Chisinau. Bd. Chisinau.
Member No.: 56.543



Corect, p-aia de la Pitesti sau Colibasi sau pe unde-o fi biggrin.gif au cumparat-o francezii care, nu-i asa, nu se compara cu coreenii...


--------------------
OTS 1.8T
Me gusta la gasolina!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mike.omega
post Nov 4 2009, 11:07 PM
Post #32


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 6.522
Joined: 12-May 04
From: Constanta
Member No.: 25.186



Mesajele offtopic le-am bagat la arhiva! Vreau sa pastram topicul cat mai curat. Avem destule alte locuri unde sa facem teoria chibritului asupra coroziunii smile.gif


--------------------
Daewoo Nubira II 1.6 GPL

http://viatacudba.blogspot.com/
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Pages V  < 1 2
Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 18th April 2024 - 02:07 PM