IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Dacia vs Oltcit

This topic is about Dacia vs Oltcit, the author, HalbaSus, wrote about: Ideea mi-a venit de la topicul asta , si de la discutiile interminabile care aveau loc inainte de 90. Cand intrebarea nu era daca e sau nu BMW-ul za u ... To read more just scroll down

2 Pages V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> Dacia vs Oltcit, sau care e cea mai buna masina a epocii de aur ?
HalbaSus
post Nov 26 2007, 05:22 PM
Post #1


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 10.684
Joined: 29-March 04
From: Oradea (Bihor)
Member No.: 23.122



Ideea mi-a venit de la topicul asta, si de la discutiile interminabile care aveau loc inainte de 90. Cand intrebarea nu era daca e sau nu BMW-ul "za ultimate driving mashine" sau daca exista vre-o corolla care nu porneste... daca sistemul de tractiune integrala de la subaru e mai bun decat cel de la VW/Audi sau daca EVO e mai rapida decat Impreza.
Asa ca eu propun sa revenim la intrebarile de baza ale poporului roman: care e mai buna - dacia sau oltcit ?

Incep eu. Prima masina din familie a fost un oltcit din 85. Designul interior si exterior era mult peste ce oferea dacia. Motorul in opinia mea era unul net superior (boxer racit cu aer - c'mon, how cool is that ?). Despre fiabilitate nu stiu ce sa zic... masina nu a avut nici o problema in primii 60.000 de km, dupa care a inceput sa mai pice una/alta, dar asta in conditiile in care parintii mei o exploatau la maxim (bagat in off-road, tras remorca, etc..). E drept ca masina inca era facuta "cu piese frantuzesti", si la fel ca si in cazul daciilor se pare ca acele exemplare erau mai reusite. Din cate am inteles oltcit-urile ulterioare, facute cu piese romanesti, respectiv "oltena"-urile ar fi fost catastrofe la acest capitol.


--------------------
Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Seri
post Nov 26 2007, 06:05 PM
Post #2


Captain Obvious.
******

Group: Moderator
Posts: 1.312
Joined: 3-August 05
From: Oradea/Cluj
Member No.: 52.535



Si parintii mei si-au luat Oltcit in 87, decizia lor a fost influentata in primul rand de perioada foarte mare de asteptare pentru Dacia 1310, 7 ani!
Insa Oltcit-urile s-au si devalorizat mai rapid, in prezent daca-i faci plinul ii dublezi valoarea. teehee.gif


--------------------
1994 Opel Astra F 1.8 GSi 125 cp
2004 Opel Astra G 1.6i 103 cp
2007 Opel Astra G 1.6i 105 cp
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ozz86651
post Nov 26 2007, 07:04 PM
Post #3


specialist
******

Group: Membri
Posts: 3.387
Joined: 8-September 06
From: San Francisco
Member No.: 86.644



Nu prea vad eu diferentele alea de design, amindoua sint naspa rau. Si nu, nu sint naspa pentru ca sint vechi si s-au schimbat gusturile.
Cit despe diferentele tehnice, motor racit cu aer e clar inferior. Nici macar motocicletele cu un minim de pretentii nu folosesc asa ceva. Evident sint cazuri unde e ok si merita sa ai de-a face cu dezavantajele pentru avantajul simplitatii constructive, dar nu e cazul la o masina de strada.
Nu ca "tin" cu Dacia, amindoua erau teribile.


--------------------
---------------
Honda Civic EX 2006 140CP
Mazda 6S 2003 220CP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
T u d o r
post Nov 26 2007, 07:07 PM
Post #4


Membru destul de avansat
******

Group: Moderator
Posts: 8.813
Joined: 10-October 05
From: Ramnicu Valcea (Valcea)
Member No.: 57.984



Am avut si eu un Oltcit, prin '94, cred. Era adus din Slovenia, l-am avut cam 2 luni, dupa care l-am maritat in castig. Pe aceasta perioada nu a facut probleme, cu exceptia tzacanitului aluia specific Oltcitului, nu mai tin minte care era cauza. Era model RL, cu planetare de Oltcit, spre deosebire de RM (cred), care le avea de Dacie parca. Erau modelele alea cu rotile putin scoase in afara, cica alea ar fi avut probleme, ca toate Daciile, din cauza proastei calitati a planetarelor. De asemenea, un defect major de constructie era ca delcoul era pozitionat sub motor, fiind expus.
Am avut si Dacie, model frantuzesc, masina foarte buna. Cele din preajma anului '89 au avut cele mai multe probleme, fie ele dinainte sau de dupa, pana prin '92.

Constructiv, Oltcitul era mai modern, fiind model cu vreo 15 ani mai nou, ca si conceptie. Dar Dacia avea reputatia ca oricine se pricepea sa o repare "pe genunchi". biggrin.gif

Ca si dinamica, Oltcitul era superior. Ma refer la cel cu motor de 1.1, "Club", ca mai era cel "Special", cu un motoras de cilindree sub 1000 cmc, ala era lent ca Trabantul.
Consumul era mai bun la Dacie, iar pe vremea de dinainte de '89 asta era un atu major, benzina fiind pe cartela si pentru a ajunge sa iti iei ratia faceai niste cozi de zile si nopti intregi. smile.gif

So, pentru vremurile alea, Dacia era mai buna.


--------------------
Honda Accord 2.0 Executive Premium White

Great minds discuss ideas. Average minds discuss events. Small minds discuss people.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Nov 26 2007, 09:48 PM
Post #5


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.652
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



RM-ul era penal rau...... Pe un din ala mi-am facut si eu ucenicia. Cele originale erau mult mai fiabile.
Multe oltcituri au avut probleme cu axele cu came sau cu setul motor pentru ca berbecii n-au priceput ca le trebuie alt ulei... motor racit cu aer, merge din start la temperaturi mai inalte.
Unul bun si ingrijit ca la carte era clar peste Dacie.
Panarama de special, cu motorul de drujba, avae deja un stramos al ECU-ului si cilindrii dintr-un aliaj interesant.
Toate aveau aprindere electronica dinaintea daciei.
Iar 12 TRS cu 5 trepte era net mai iute...
Si toate urcau frumos la 6500 rpm... smile.gif


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Arheopterix
post Nov 26 2007, 10:48 PM
Post #6


specialist
******

Group: Membri
Posts: 3.384
Joined: 31-January 06
From: Bucuresti
Member No.: 66.969



Oltcitul era o masina a anilor 70.
Dacia a anilor 60.
In rest,dacia o puteai repara singur.In fata casei.Oltcitul era o masina tare complicata.
Ptr orice trebuia sa demontezi masca farurile elicea de racire etc.
Am avut un RL care a fost ok.Manca afara 6 iar in oras 12-15.....
Problema comuna la oltcit era ,ca orice balta mica in facea sa ramana in pana.


--------------------
See,decide,attack,reverse.Erich Hartmann.
Suzuki Vitara 1.6 75 CP
Nissan Almera 1.8 sedan 115CP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
vio
post Nov 27 2007, 09:31 AM
Post #7


ZEUS
******

Group: Membri
Posts: 5.579
Joined: 9-March 06
From: Bucuresti
Member No.: 70.400



smile.gif si oltcitul se repara la fel de usor ca si dacia , numai ca era mai mult de demontat la el smile.gif si nu ramanea in balta decat daca nu erai priceput in ale baltzii si plus ca exista un spray care facea delcoul sa fie ca pufu de ratza ... dau ii puteai pune un deflector sub ,,, multe inginerii am vazut .
prima mashina a fost dacie si la mine . dar in 150 000km i am facut o data motorul pe la 90 000 si schimbat doi pivotzi un cap de bara si bucshile de la basculele inf.... in afara de asta tot ce trebuia schimbat la 100 000 km ... cilindrii frana spate , amortizoare , pinion avans ... in rest mashina nu a avut nici o prb ... era model 96 mai noua ..

oltcitul clar a fost mai bun ca dinamica si stabilitate decat dacia , dar ca tablaraie cam nasol .. mai ales la ushi + ca nu aveai varianta cu 4sau 5 ushi ceea ce il facea un pic perdant din start

Harley - Davidson are racire pe aer la motoare si e o marca f cunoscuta de motoare si Yamaha la unele modele ... prb nu se pune ca motorul cu racirea pe aer e prost ci prost aplicata tehnologia ...

RM cele mai jalnice oltcituri , subscriu aici . sg lor avantaj era ca foloseau piese de Dacie care erau mai eftine decat cele de oltcit cu mult ...


--------------------
daca as fi cel mai sarac om mi-as lua Skoda sau VW . asa imi permit cel putin un Logan.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ozz86651
post Nov 27 2007, 11:31 AM
Post #8


specialist
******

Group: Membri
Posts: 3.387
Joined: 8-September 06
From: San Francisco
Member No.: 86.644



Ai mers vreodata pe motor cu racire cu aer sa vezi cum face si el si tu vara la 40 de grade in trafic de bucuresti? Si e afara nu inchis in caroserie.
Si apoi motocicleta are cu totul alte scopuri iar motivele pentru care producatorii fac motoare reacite cu aer (pe linga pret) sint foarte diferite. HD de exemplu (cu atit mai mult producatorii de choppere) foloseste intentionat tehnlogie veche de zeci de ani si chiar introduce anumite handicapuri dinamice pentru motive care nu au nici o legatura cu masinile. Daca faci masini cum fac ei motociclete dai faliment urgent. Iar un enduro cu care vrei sa traversezi Africa fara sa cauti piese la seful de trib e foarte diferit de o masina de strada.


--------------------
---------------
Honda Civic EX 2006 140CP
Mazda 6S 2003 220CP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
vio
post Nov 27 2007, 11:40 AM
Post #9


ZEUS
******

Group: Membri
Posts: 5.579
Joined: 9-March 06
From: Bucuresti
Member No.: 70.400



CITAT(ozz86651 @ Nov 27 2007, 11:31 AM) *
Ai mers vreodata pe motor cu racire cu aer sa vezi cum face si el si tu vara la 40 de grade in trafic de bucuresti? Si e afara nu inchis in caroserie.
Si apoi motocicleta are cu totul alte scopuri iar motivele pentru care producatorii fac motoare reacite cu aer (pe linga pret) sint foarte diferite. HD de exemplu (cu atit mai mult producatorii de choppere) foloseste intentionat tehnlogie veche de zeci de ani si chiar introduce anumite handicapuri dinamice pentru motive care nu au nici o legatura cu masinile. Daca faci masini cum fac ei motociclete dai faliment urgent. Iar un enduro cu care vrei sa traversezi Africa fara sa cauti piese la seful de trib e foarte diferit de o masina de strada.

io spuneam asta pt ca ai zis ca nu se mai foloseste la motoare .. stiu am mers , oricum motoru e altceva fatza de mashina wink.gif


--------------------
daca as fi cel mai sarac om mi-as lua Skoda sau VW . asa imi permit cel putin un Logan.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Arheopterix
post Nov 27 2007, 11:49 PM
Post #10


specialist
******

Group: Membri
Posts: 3.384
Joined: 31-January 06
From: Bucuresti
Member No.: 66.969



Sprayul acela nu il puteai gasi in anii de glorie a oltcitului.
A aprut in anii 90.
Si cum sa se repare la fel de usor "daca aveai mai mult de demontat la el"?
Am stat odata 7 ore in service sa schimbe nu stiu ce garnituri din care curgea ulei.
Au lucrat 2 oameni fara pauza.


--------------------
See,decide,attack,reverse.Erich Hartmann.
Suzuki Vitara 1.6 75 CP
Nissan Almera 1.8 sedan 115CP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
vio
post Nov 28 2007, 09:00 AM
Post #11


ZEUS
******

Group: Membri
Posts: 5.579
Joined: 9-March 06
From: Bucuresti
Member No.: 70.400



pai ... de biggrin.gif io ce am zis ... era mult de desfacut dar se lucra ushor totushi ... ce mai nasoala operatie care am facut-o a fost sa schimb o galerie de evacuare si a fost mortala .. in rest..... se gasea si spray mai rar si erau si alte inventzii minunate smile.gif fatza de dacie era intradevar mai inghesuit .


--------------------
daca as fi cel mai sarac om mi-as lua Skoda sau VW . asa imi permit cel putin un Logan.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
20krpm
post Nov 28 2007, 08:00 PM
Post #12


specialist
******

Group: Membri
Posts: 2.278
Joined: 22-February 07
From: in traffic
Member No.: 100.009



ooof-of... oltcit, prima mea masina, hehehe. am avut-o vreun an jumate, si cred c-am facut o afacere buna cu el, stiu ca dupa ce-am platit rate la el vreun an am platit restul cu jumate dintr-un salariu. nici nu stiu daca am comparat-o vreodata cu dacia. ce stiu ca era mai nasol ca la dacie e ca iarna, pe zapada, pornea mult mai greu. il inecai parca, asa ii zicea la operatia cind dadeai la cheie cu socul tras si apasai acceleratia smile.gif metoda mea de a-l porni era sa ii scot toate bujiile, sa le aduc in casa, sa le pun in tigaie pe aragaz vreo 5 minute, si p-orma sa ma duc cu ele repede si sa le montez la loc cit erau calde inca. pornea miraculos smile.gif


--------------------
allinol IS EVIL!

2011 Subaru Outback --- 2012 Acura TL
Go to the top of the page
 
+Quote Post
vio
post Nov 28 2007, 08:38 PM
Post #13


ZEUS
******

Group: Membri
Posts: 5.579
Joined: 9-March 06
From: Bucuresti
Member No.: 70.400



incantatiile faceau treaba completa , care banui ca mai existau din cand in cand wink.gif)


--------------------
daca as fi cel mai sarac om mi-as lua Skoda sau VW . asa imi permit cel putin un Logan.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
NGZ
post Nov 28 2007, 09:19 PM
Post #14


expert in grafice si tabele
******

Group: Membri
Posts: 648
Joined: 8-October 07
From: Ploiesti
Member No.: 114.999



Parintii mei aveau Dacia, dar mie imi placea mai mult Olcitul. Mi-a placut atat forma cat mai ales bordul cu butoanele acelea in relief, care puteau fi actionate fara sa iei mainile de pe volan.
Este adevarat ca pe vremea lu' Ceausescu, practic, nu prea aveai cu ce sa faci comparatie. In afara de Dacie si Oltcit, mai erau Trabantul, Mozviciul (nu cred ca am scris corect), Scoda si Lada 1500 (bijuteria lagarului comunist). In rest puteai sa mai vezi cateva vechituri aduse in tara de studentii arabi. Masinile adevarate erau rare si le vedeai cu greu chiar si in reviste, cu atat mai putin pe sosea.

This post has been edited by NGZ: Nov 28 2007, 09:27 PM


--------------------
OPEL ASTRA K

Daca e s-o dam anonima, atunci o semnez si eu !
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Alexeiy
post Apr 28 2008, 12:03 PM
Post #15


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 1
Joined: 28-April 08
From: Bucharest
Member No.: 116.993



Oltcitul NU este mai greu de reparat decat Dacia, decat pentru "mecanici" si micii tuneri aparuti peste noapte. E mai complicata e adevarat din anumite puncte de vedere, dar odata ce inveti motorul piesa cu piesa, se schimba problema. Oltcitul ca demaraj, viteza, putere, ergonomie, fiabilitate a fost mereu peste Dacie. Sa nu uitam ca Oltcitul are bari de torsiune, are faruri reglabile din 1982, are suspensie independenta spate, discuri pe spate si nu tamburi ca Dacia. Pana si loganul de 1.6 16V avea tamburi pe spate. Din multe puncte de vedere Dacia e o rusine pe langa Oltcit. Normal ca au mers unii la 5000 de carboteste...carburatorul ala trebuie si el curatat, reglat, pusa benzina buna si ulei bun, nu ca porcariile pe care le poti pune in Dacie. In Dacie poti pune si untdelemn de la bunica, tot merge (joke). Ambele masini sunt depasite moral in momentul de fata si doar daca esti pasionat se mai merita sa pastrezi una sau daca nu ai alte optiuni.

This post has been edited by Alexeiy: Apr 28 2008, 12:05 PM


--------------------
Oltcit 11 RL in curs de modificare
Nissan Primera 1.6 16V

Viteza e misto, dar nu e pentru idioti.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
AlexTM
post May 8 2008, 03:13 PM
Post #16


specialist
******

Group: Membri
Posts: 2.071
Joined: 23-August 05
From: Timisoara (Timis)
Member No.: 53.969



Oltcit-ul avea placutele de frina LINGA CUTIE, nu linga roata, deci in cealalta parte a planetarei. O ciudatenie pe care n-am mai vazut-o la alte masini. Si totodata o prostie, caci daca se rupea planetara nu mai aveai frina pe roata respectiva.
In rest, mai confortabila, mult mai confortabila decit Dacia (locurile din fata...)


--------------------
Ford cu motor de Skoda
Citroen cu motor de BMW
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mike.omega
post May 8 2008, 04:14 PM
Post #17


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 6.522
Joined: 12-May 04
From: Constanta
Member No.: 25.186



Din cate stiu eu doar prima generatie de Oltcit a avut placutele de frana langa cutie, generatia copiata exact dupa modelul frantuzesc. Urmatoarele au avut placutele in pozitiile lor normale. smile.gif


--------------------
Daewoo Nubira II 1.6 GPL

http://viatacudba.blogspot.com/
Go to the top of the page
 
+Quote Post
AlexTM
post May 8 2008, 04:44 PM
Post #18


specialist
******

Group: Membri
Posts: 2.071
Joined: 23-August 05
From: Timisoara (Timis)
Member No.: 53.969



Da? Am ramas in urma cu tehnica smile.gif
Eu am avut unul d'ala prin '90, dar numai vreo luna.


--------------------
Ford cu motor de Skoda
Citroen cu motor de BMW
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bavaria
post May 8 2008, 05:49 PM
Post #19


novice
**

Group: Membri
Posts: 33
Joined: 22-February 08
Member No.: 116.448



Daca nu ai avut un Oltcit , Oltena 11R ori 12 TRS ori Rodae 12TRS este normal sa fi fost dezamagit. Ma ales de modelul romanesc total (RT) cu planetare pentru care Citroen a facut un scandal enorm.
Cine a avut un TRS stie ce masina a fost aia. Cand trecusem la Oltcit nu-mi venea sa cred ce diferenta. Calitatea finitiei era MUUUULT peste Dacia, tehnologia era mult deasupra, aerodinamica (vezi factorul CX la Citroen), dinamica, frane pe disc fata spate (cele de pe fata erau enorme! Nu-i de mirare ca le luau la unii foc; erau mecanicii de Duminica si de putori ce erau isi montau filtrele de benzina din plastic la motor in loc sa respecte designul fabricantului care il amplasase in spate langa rezervor), tinuta de drum (suspensii independente), motor boxer cu racire pe aer super flexibil si bun la turatii mari, de departe mult mai silentioasa, manevrabilitate foarte buna daca comparam cu multe altele de pe piata, barile de torsiune si ungerea pe spate (de-aia multi prosti rad ca scartie Oltcitul pe spate; pai scartaie bai Pacala pentru ca acolo exista niste tuburi in care se baga ulei "o data la.."), cutie de viteze precisa si fiabila, aprindere electronica moderna pt vremea respectiva, firele electrice erau matisate in magistrala si mergeau intr-o geometrie perfecta, codul culorilor era respectat cu strictete, masina venea din fabrica cu undercoating sau "rust protection", tabla era diferita si tratata, incalzirea era extraordinara (lua aer cald de la galerii deci caldura instantanee) cu guri de aer foarte bine amplasate (inclusiv la schimbatorul de viteze ca sa ai caldura la mana) precum si aer pentru spate, dezaburirea de la Oltcit era dezaburiere nu "aburire" ca la Dacia -imi amintesc cati soferi de Dacia scartaiau mainile pe geamuri ca sa poata vedea pe ploaie, un singur stergator care acoperea bine suprafata, stergator pe spate, faruri reglabile pe inaltime, distributie pe curea, masina era echilibrata si bine gandita (roata de rezerva compensa pe o parte greutatea bateriei de pe cealalta parte), etc...
Inainte sa vorbesti foloseste-ti cunostiintele auto... daca ai...

Ramaneai in apa? Wow. Erau "n" solutii. Imi amintesc cum radeau unii cand spalam motorul (in fiecare primavara si toamna) ca nu o sa plece. Supriza: dupa o baie buna cu power jetul masina pleca la prima. Mai ales spray-ul ala era excelent; inainte sa spui vreo ineptie gandeste-te ca nu a fost inventat pe piata pentru Oltcit! Erau foarte multe masini cu aceeasi problema.

Dacia? Vai de mama ei! La Oltcit luai bordul jos si cand il puneai la loc era de acolo. La Dacie? Pai fiecare Dacie era unicat: noi gauri, noi adaptoare, noi solutii.

Nu exista grad de comparatie intre ele.
Bottom line: trebuie sa fii tare paralel cu masinile sa sustii o atare ineptie. Una era proiectata in 66 si cealalta in '80. Doar daca esti batut in cap poti sustine ca 12 ani industria a batut pasul pe loc...

Wow! Alta buna. Cum face motorul racit pe aer in traficul din Bucuresti vara? Hmmm... Fierbe apa? laugh.gif

This post has been edited by Bavaria: May 8 2008, 06:07 PM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mike.omega
post May 8 2008, 06:02 PM
Post #20


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 6.522
Joined: 12-May 04
From: Constanta
Member No.: 25.186



offtopic.gif
Si dupa aia ai descoperit ce minune a tehnicii e BMW-ul smile.gif


--------------------
Daewoo Nubira II 1.6 GPL

http://viatacudba.blogspot.com/
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Pages V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 21st November 2017 - 01:16 AM