IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Calitatea masinilor: germane vs japoneze

This topic is about Calitatea masinilor: germane vs japoneze, the author, Impulse, wrote about: Halba, toate expuse de mine sunt noi. Nici nu este nevoie de un an ca o masina sa poate fi un junk. Nu este necesar nici sa fie implicata in accidente ... To read more just scroll down

38 Pages V  < 1 2 3 4 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Calitatea masinilor: germane vs japoneze
Impulse
post Aug 19 2006, 12:08 AM
Post #21


specialist
******

Group: Membri
Posts: 587
Joined: 18-January 06
Member No.: 65.706



Halba, toate expuse de mine sunt noi. Nici nu este nevoie de un an ca o masina sa poate fi un junk. Nu este necesar nici sa fie implicata in accidente majore; daca esti "constiincios" si la o luna o pui pe butuci indiferent ce marca este. Deci masini noi.

Ma intreb totusi cum de cunosti istoricul masinii (are 1 an, fara accidente, etc.) cand tu nu ai avut acces sa faci poze in interior si nici nu il cunosti pe proprietar!? :angel:
Si daca il cunosti, a cumparat-o de noua sau este un SH luat "de imagine" dar folosit de altii inainte? Ori poate stie el ca este noua... Oricum masina arata jalnic!
Ma rog, este oricum un SH deci nu una noua deci iese din discutie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
HalbaSus
post Aug 19 2006, 09:59 AM
Post #22


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 10.684
Joined: 29-March 04
From: Oradea (Bihor)
Member No.: 23.122



Nu il cunosc personal pe propietarul masinii, oricum e un tip care are o colectie impresionanta de masini (si nici una nu e sub 50.000 euro, printre masinile care le mai are: Cayene S, X5 4.4, Audi A8 6.0L)... si toate luate de noi, tipul este presedintele unei companii de comunicatii, deci isi permite. Cunosc istoricul masinii pentru ca tatal lui are un service la care duc eu audiul meu, tot in acest service isi tine si el masinile care nu le foloseste in mod curent (la cum arata strazile din Oradea in momentul de fata, e imposibil sa faci o plimbare prin oras cu Ferrari-ul fara sa-ti lasi spoilerul in centru). De altfel masina e folosita foarte rar. Singura problema a masinii era murdaria (pozele fiind in detaliu accentueaza acest lucru). Dar asta fiindca nu a fost folosita de mult.

QUOTE
Halba, toate expuse de mine sunt noi. Nici nu este nevoie de un an ca o masina sa poate fi un junk. Nu este necesar nici sa fie implicata in accidente majore; daca esti "constiincios" si la o luna o pui pe butuci indiferent ce marca este. Deci masini noi.


Hai mai ce naiba, se vede ca spre exemplu imbinarea dintre chederele usii si usa (prima poza) era asa din fabrica, nu avea cum sa o taie cineva stramb ulterior... sau luftul de la luneta (ultima poza)... doar nu crezi ca a bagat cineva ranga acolo si a deplasat luneta intr-o parte... De acord ca unele imperfectiuni pot fi provocate de trecerea timpului... dar nu vorbim de vopsea matuita sau o bara indoita... e vorba de chestii care se vede ca au existat din prima zi a masinii.
Ferrari nu e renumit pentru luxul oferit... F40 avea sudurile la vedere, usa o inchideai cu o sfoara, nu avea aer conditionat, sau radio... sau mochete... sau geamuri electrice... iar finisajele erau cu mult sub nivelul unei dacii 1310... Ferrari inseamna pasiune, dragoste pentru motoare si viteza, performanta... nu climatizare pe patru zone, conexiune bluetooth, ecrane, dvd-changere-uri si alte mofturi... iar daca esti indragostit de o femeie nu o sa-ti pese ca are un cos langa urechea dreapta si o julitura pe glezna stanga... la fel nici la o masina de care esti indragostit nu o sa-ti pese ca un luft nu e simetric sau ca o imbinare nu e perfecta...

Intr-adevar ma enerveaza si pe mine plasticul vopsit in argintiu pentru a da impresia de aluminiu :puke: sau plasticul tare care aminteste de cutiile de tic-tac, sau "greierasii", dar niste imperfectiuni minore cum erau pe ferrari-ul acesta zau daca m-ar deranja... defapt sunt sigur ca am o gramada si pe cele 2 audi-uri... ca deh... nu mai sunt masini noi blush.gif


--------------------
Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tkapote
post Sep 29 2006, 10:55 AM
Post #23


sofer incepator
*

Group: Membri
Posts: 16
Joined: 14-May 05
From: Bucuresti
Member No.: 46.799



e bine totusi de stiut o perceptie generala a americanilor vis-a-vis de brand-urile de masini ce circula liber pe la ei, si care cred ca e bine sa va puna pe ganduri:

"Despre Honda Accord (Acura TSX)... Hm...
Nu pot sa-ti zic decat urmatorul lucru... si care e folclor la urma urmei dar poate te ajuta...
Aici Honda, Toyota, Subaru, Nissan si evident Acura, Infinity si Lexus sunt la mare cinste...
Germanele la gunoi cu exceptia BMW care se pare ca e singura masina cu adevarat GERMANA. Mercedes si Audi, VW etc.. sunt fabricate in America si sunt de kk... de altfel asa sunt toate masinile americane... de aia nici aici nu le mai cumpara nimeni... decat poate cei de la tara..."

nu dati cu parul in mine... asa a zis omu'! :angel:
Go to the top of the page
 
+Quote Post
fishbone
post Oct 1 2006, 08:34 PM
Post #24


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 459
Joined: 27-January 06
From: Nebraska
Member No.: 66.548



QUOTE(Impulse)
Ma rog, este oricum un SH deci nu una noua deci iese din discutie.

Hehe, ce usor aruncam argumentele care nu ne plac.
Da nene, nu incape in discutie pentru ca stim ca la maniera la care sunt facute Ferrari-urile si mai ales pentru ce, acestea in timp se distorsioneaza din cauza stresului asupra caroseriei. Ne lasi?

Daca-mi faceti rost de VIN # va spun eu imediat daca a avut sau nu vreun accident, cat de minor.

Later edit: am uitat ca-i vorba de tara lu' nimanui, deci retrag afirmatia de mai sus cu VIN-ul

Calitatea asta ... e ceva discutabil. Din moment ce sunt facute toate pe banda rulanta nu exista 2 masini identice. Cum Impulse a observat acele imperfectiuni le-am observat si eu la nemtesti si vice versa. Eu iert un plastic ce nu se potriveste perfect la culoare cu vecinu' atata timp cat masina nu ma lasa in drum si service-ul nu costa o tona de bani. Pana una alta japonezele stau sus in topurile fiabilitatii si pe la coada la costul de intretinere. Adica e ieftine. Indiferent ca e vorba de oameni care au sau nu bani de sa nu le pese, pe unii chiar ii preocupa raportul ban/ce-mi da masina.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cosmin45741
post Oct 2 2006, 12:15 AM
Post #25


specialist
******

Group: Membri
Posts: 992
Joined: 1-May 05
From: Bacau (Bacau)
Member No.: 45.734



Foarte intersanta ideea: "E ieftine"...Adevarat graiesti....


--------------------
MAZDA 6 SPORT TOPLINE, 2.0d, 136 cp
Go to the top of the page
 
+Quote Post
fishbone
post Oct 2 2006, 01:47 AM
Post #26


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 459
Joined: 27-January 06
From: Nebraska
Member No.: 66.548



Nu tot ce e ieftin e prost sau scump bun ...


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Iulian HondaFan
post Oct 2 2006, 04:34 AM
Post #27


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.583
Joined: 30-May 04
From: Honda World
Member No.: 26.577



QUOTE(tkapote)
e bine totusi de stiut o perceptie generala a americanilor vis-a-vis de brand-urile de masini ce circula liber pe la ei, si care cred ca e bine sa va puna pe ganduri:

"Despre Honda Accord (Acura TSX)... Hm...
Nu pot sa-ti zic decat urmatorul lucru... si care e folclor la urma urmei dar poate te ajuta...
Aici Honda, Toyota, Subaru, Nissan si evident Acura, Infinity si Lexus sunt la mare cinste...
Germanele la gunoi cu exceptia BMW care se pare ca e singura masina cu adevarat GERMANA. Mercedes si Audi, VW etc.. sunt fabricate in America si sunt de kk... de altfel asa sunt toate masinile americane... de aia nici aici nu le mai cumpara nimeni... decat poate cei de la tara..."

nu dati cu parul in mine... asa a zis omu'! :angel:


omu' nu era f. bine informat. biggrin.gif

sunt cateva modele Mercedes si BMW facute in USA - Z4, X5, M klasse ( de unde vin si in Europa, deci calitate poate fi verificata). VW face Beetle si Jetta in Mexic. toate modelele Audi, si celelate VW, BMW, Mercedes vin din Europa.

iar perceptia asupra germanelor nu este asa de proasta. VW se bucura de o reputatie - nu e vazut in general peste Toyota sau Honda ( lucrul sevede de fapt cel mai bine in valorile reziduale) dar putin peste Dodge, Ford sau Chevrolet. VW au pirdut mult din cauza problemelor electrice si ceva pe la unele motoare- 1.8T si 1.9TDI. in ultimii 2-3 ani problemele la motoare se pare ca s-au rezolvat.

Audi a fost intr-o criza de identitate pe piata americana si este clar depasit pe piata de japonezele premium. in plus nu are nici istoricul Mercedes sau mai recent a BMW pe piata americana. au scos catvea masini interesante, dar inca nu conving multa lume. in realitate este considerat ca o marca ciudata = "odd brand" alaturi de Volvo, Jaguar si Saab.

BMW se tine bine mai ales cu serie3 si serie5/6. serie7 este in umbra Sklasse si Cadillac STS, dar peste Lexus LS. Z4 este sub Nissan 350Z si urmat la mica distanta de S2000 ( care intra cam in aceeasi marja de pret).

Mercedes detine varful pietei premium, nu sunt vanzari multe dar probabil ca inca detine aprox 50% din piata masinilor peste 60-70K.vanzarile la C klasse sunt relativ modeste. E klasse secundeaza serie5 in clasa lor.

unde a usturat foarte tare pe producatorii germani nu a fost in aria turismelor, ci pe cel a SUV-urilor. americanii care cumpara la peste 35-40k cumpara mai ales SUV-uri si nu serie3. accentul e pe comfort, spatiu si siguranta pasiva... asta a fost ajutat si de politica de taxe mai blanda a unchiului Sam ( atat la masini cat si la carburanti) care a facut din capul locului SUV-urile mult mai accesibile decat pentru europeni.

calitatea unei masini vs. alteia asta se judeca in principal in contextul nevoilor cumparatorului si scopului pentru care masina este cumparata.

la aceeasi bani in general calitatea este similara. marcile germane de lux au fara indoiala o calitate buna, dar pretul nu este reflectat necesarmente in calitate. in segmentul premium si de lux unde acestia se bat, calitatea este necesara ( si o au si japonezele de la acest nivel) dar nu e factorul cel mai important. marcile germane extrag si un premium... de fapt si Lexus a inceput sa faca asta in America unde este mai recunoscut. insa sunt oferte japoneze de calitate similara germanelor si la preturi sensibil mai mici. majoritatea americanilor care cumpara in acest segment nu cumpara masina pe viata ci o vor schimba in 3-4 ani oricum. de aceea comfortul si valoarea reziduala a masinii sunt cele mai importante elemente in alegere.

In Europa unde marcile japoneze nu sunt inca recunoscute la nivel social si unde nu exista nici diferenta de pret este mai greu de construit un caz pentru japonezele premium sau near-premium. dar japonezele confera acolo originalitate si au oricum calitati ce pot fi apreciate... nu toata lumea gusta Camembert-ul... unora le place telemeaua.

comparatiile se pot insa face la elemente obiective si masurabile...


--------------------
Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC
Go to the top of the page
 
+Quote Post
fishbone
post Oct 2 2006, 05:43 AM
Post #28


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 459
Joined: 27-January 06
From: Nebraska
Member No.: 66.548



QUOTE(Iulian HondaFan)
calitatea unei masini vs. alteia asta se judeca in principal in contextul nevoilor cumparatorului si scopului pentru care masina este cumparata.

Bingo! Si tocmai de aceea Nissan Xterra a capatat SUV of the year award in fata unor autoturisme ca Mercedes-Benz, Range Rover, H2, etc. Ca or merge si alea pe macadam, dar totusi e vorba si de alti parametrii si multi uita asta din pacate.
Evident X5 nu a intrat in comparatie pentru ca ala nu e SUV, e un SAV care pe macadam scoate dintii din gura wink.gif
Sorry, I couldn't resist temptation


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ozz86651
post Oct 4 2006, 10:15 AM
Post #29


specialist
******

Group: Membri
Posts: 3.387
Joined: 8-September 06
From: San Francisco
Member No.: 86.644



X5 nu e o masina de care sa faci misto totusi. Exista un clasament cu citi morti/tip de masina/100.000 mile sint si X5 pare a fi in virful clasamentului. Fiind SUV are si siguranta pasiva pe care o imbina cu cea activa. La coada clasamanetului sint SUVuri americane si ceva muscle car (evident, tot americane, camaro, mustang). De exemplu probabilitatea de a crapa intr-un explorer e vreo 10X fata de honda civic.
Cit despre calitate: am un prieten cu 325 din 2000 cu care merg foarte des, si maniac la ingrijirea masinii. Si mai am un prieten cu un passat cam de aceeasi virsta cu care merg iarasi foarte des. Evident am urcat si mers cu multe alte masini, dar pe astea le vad practic zilnic.
BMW-ul nu a fost deloc o afacere proasta. Omul l-a luat cu 28.000. Civicul meu a fost 18.000 cu negocieri singeroase. El are 6 in linie si vreo 180CP (?) eu am 140CP din 4 cilindri. El are clima, piele, eu am AC cu buton si textil. Eu am imbinari mai naspa ca el, el are si mici detalii de aluminiu, eu am plastic vopsit "titan". In "favoarea" mea, eu am luat un model hot la vremea aia, el un model care expira. Cu alte cuvinte diferenta de 10k e amortizata si nu exista diferenta de pret (pe unitatea de ce ofera) intre Civic si BMW.. ba as spune ca bmwul lui a fost mai ieftin. Sa fie clar, numai un fraier poate sa spuna ca Honda se vinde ca e ieftina. La orice dealer cu SH o sa vezi ca o honda de 2-3 ani are cam acelasi pret cu una noua.

Revenind la calitate, sa vedem ce se intimpla cu BMW-ul: zilele astea omul are a 5a fereastra electrica defecta. In 5-6 ani. Multe alte mici mizerii, electrice in general. Bordul de plastic negru e decolorat de la soare cum n-am prea vazut la nici o japoneza de 5 ani si care costa peste 15k. Nu mai spun cum arata cu buza aia peste ceasuri si cu afisajele cu leduri rosii genul anilor 80. Nu-i chiar urit dupa ce te obisnuiesti da in nici un caz nu da pe spate.

Acu PAssatul. Ce sa spun, si la pasat se vede ceva grija la detalii. De exemplu tot felul de gaurele astupate frumos cu capacele de plastic. Capacele care cad tot impul si trebuie sa le pui la loc. Scut motor picat in drum. Scurgeri de ulei cu "autor" neidentificat inca. Azi, ultima estimare din service: 2300$ (eu am dus omul pina acolo).
Inapoi la japoneze: alt prieten cu acura de 10 ani: nici o problema in afara de consumabile. Urca intr-un lexus IS, nici n-are ce discuta la interior cu BMW. Urca in Mazda mea: da, plastice moi, pica chestii, maciulia la maneta se decoloreaza. Plastice vopsite cu "titan", toata consola centrala. Dar am masina full options care initial era vreo 25k si eu am luat-o si GPS aftermarket cu 14.5k cu 2 ani vechime. Mi se pare o afacere buna (ca tinuta de drum si putere, masina e excelenta), dar e aberant sa o compar ca masini dublu la pret. Mi-as mai lua o data masina la fel? nu, ca ma calca pe nervi plasticele (Civicul e incomparabil peste), dar sint costient ca mai toti banii me s-au dus in trenul de rulare (caz asemanator la Subaru, unde nu cumperi interioare ci mai toti banii se duc sub caroserie).

Ce am vrut sa demonstrez aici este ca:
1. Japonezele nu se vind ca sint ieftine. Ci ca sint masini excelente SI uneori relativ ieftine. Desi foarte multe (incepind cu banalul civic) nu sint ieftine deloc.
2. A pune in aceeasi caldare toate japonezele, de la Sentra la Lexus e stupizenie si dovada de obtuzitate si lipsa de cultura auto.
3. La fel, Golf si seria 7 sau S n-au nimic in comun. Decit ca iti fac mici surprize smile.gif.

Ca idee, sint sigur ca daca VAG nu beneficia de protectionism european, era in faliment acum. Merc probabil destul de aproape de aceeasi soarta. Care calitate?
Si ca sa nu avem discutii ca pretul si calitatea slaba fac succesul economic, germania are doua firme foarte de succes: BMW si Porsche. Nici una nu e ieftina.


--------------------
---------------
Honda Civic EX 2006 140CP
Mazda 6S 2003 220CP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Iulian HondaFan
post Oct 4 2006, 02:42 PM
Post #30


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.583
Joined: 30-May 04
From: Honda World
Member No.: 26.577



statistica respectiva controla si pentru sexul soferului, varsta si nivel de educatie pentru fiecare din model. am discutat asta aici ( cu ceva vreme in urma):

http://www.masini.ro/forum/viewtopic.php?t=2188&start=40

din pacate linkul catre studiul IIHS nu mai este activ, dar cred ca am salvat studiul in pdf pe PC-ul de acasa.

oricum cred ca exista ceva dovezi ca noile SUV-uri crossover sunt un compromis rezonabil intre sedane/breakuri/monovolume si vechile SUV-uri truck-based.

cat despre restul perfect de acord... se vede ca traim pe acelasi continent. biggrin.gif


--------------------
Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC
Go to the top of the page
 
+Quote Post
f1anatic
post Oct 4 2006, 03:03 PM
Post #31


Subaru Anti-Hero
******

Group: Moderator
Posts: 5.323
Joined: 13-May 04
From: F 1 World
Member No.: 25.368



Stau si ma intreb, cind cu totii om fi in pragul virstei a 3-a...tot asa de inversunati vom fi ?


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cosmin45741
post Oct 5 2006, 06:54 AM
Post #32


specialist
******

Group: Membri
Posts: 992
Joined: 1-May 05
From: Bacau (Bacau)
Member No.: 45.734



Da ma ozz, ai perfecta dreptate, Mercedes si Audi nu fac masini, fac tigai. Daca nu era acest "protectionism" european le mancau pe paine Mazda si cu Honda si cu toata natia lor de galbene. Noroc, dar noroc de el... Tu te auzi vorbind? Penibil...
Stau si ma minunez de ce comparatii poti sa faci... De fapt mi-e greu tare sa te urmaresc. Explica-ne si noua ce ai vrut sa spui cu frazele astea:
QUOTE
In "favoarea" mea, eu am luat un model hot la vremea aia, el un model care expira. Cu alte cuvinte diferenta de 10k e amortizata si nu exista diferenta de pret (pe unitatea de ce ofera) intre Civic si BMW.. ba as spune ca bmwul lui a fost mai ieftin.

Care vremea aia, Bmw-ul am inteles ca e din 2000 si Civicul din 2006? blink.gif biggrin.gif Si iarasi nu pricep care-i faza cu diferenta si cu "unitatea de ce ofera"...Impartim cumva pretul in functie de nr. de cilindri la 3 si inmultim cu 2? Dar ce mai faci la clima si la piele? Poate ma luminezi tu... blush.gif

Dup'aia iar dai cu bata'n balta:
QUOTE
La orice dealer cu SH o sa vezi ca o honda de 2-3 ani are cam acelasi pret cu una noua.

Unde locuiesti frate, pe Luna sau pe Marte? ca pe Terra sunt cu totul alte conditii. In Romania japonezele au o devalorizare fantastica, de care sunt si eu afectat. Si asta se intampla in tot UE (de ce oare?), or fi americanii mai cu mot si cu gusturi mai indoielnice, dar totusi...

Ce ai reusit sa demonstrezi aici:
1. Nimic si fuga de idei....
2. Ai facut un Bmw-ul de 6 ani de rusine blush.gif
3. Cu punctul 2 ai perfecta dreptate
4. Eu sunt unul dintre fraierii care afirma raspicat ca japonezele se vand pt. ca sunt ieftine. Demonstreaza contrariul!


--------------------
MAZDA 6 SPORT TOPLINE, 2.0d, 136 cp
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ozz86651
post Oct 5 2006, 09:59 AM
Post #33


specialist
******

Group: Membri
Posts: 3.387
Joined: 8-September 06
From: San Francisco
Member No.: 86.644



Ce sa-ti demosntrez eu, uita-te si tu la situatia finaciara a lui VAG si Daimler Chrysler, vezi ce vinzari are VAG in US unde e concurenta 1 la 1 nu vrajeli cu taxe, nationalisme si prostii, unde e VAG in toate statistcile si opinile cumparatorlor. Lasa-ma cu ce se intimpla in Romania, ceva ma face sa nu am mare incredere in gusturile auto ale neamului meu care pina acu citiva ani circula duminica numar par/numar impar si avea o deschidere enorma la vreo 3 marci de doi lei. Altii au masini in masa de cind era bunica fata (la propriu). Tu te auzi? Noi sintem popor bananier in ale automobilului, asta e adevarul.


--------------------
---------------
Honda Civic EX 2006 140CP
Mazda 6S 2003 220CP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Nicolae30758
post Oct 5 2006, 10:59 AM
Post #34


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 170
Joined: 13-August 04
From: Bucuresti
Member No.: 30.751



Pai si cu protectionism VAG concediaza vreo 20000 de oameni si au o situatie financiara precara. De ce oare ??? Cosmine, sa compari piata auto romaneasca cu cea din SUA e ca si cum ai compara elefantul cu tantarul. Tu te auzi ce vorbesti (ca sa parafrazez pe cineva) ? Romania o putem considera piata auto de vreo doi trei ani, fiindca inainte era piata de dacia. 90% dintre proprietarii de masini aveau dacia (modelul vechi). pai pe langa asemenea masina si cea mai proasta chinezeasca din ziua de azi pare avion. eu am mai mare incredere in americani si in ceea ce considera ei despre masini decat in gusturile romanilor care au iesit din pestera numita dacia doar de putin timp. cand ei faceau masini pe banda in productie de masa (i.e. ford), noi stiam foarte bine ce e aia car cu boi, iar trasura cu cai era supremul mijloc de transport. hai sa nu ne consideram iarasi buricul pamantului si superiori in fata altora ca nu e cazul. abia acum iesim/reiesim din gaoace si ne vor trebui ani lungi pana sa ne revenim. cat despre protectionism, taxa de 30% aplicata masinilor non-UE cam cu ce seamana ? sigur de la anul va fi de 10% in loc de 30%, dar aplicata la valoarea DDP si nu la cea reziduala de 20%. Un calcul simplu spune ca 30% din 20% face 6% din DDP actual, deci mai putin decat 10% din DDP cat va fi de la anul cand onor vom fi membri UE. Taxa asta nu se aplica automobileleor fabricate in UE. Daca asta nu este protectionism atunci dupa parerea ta cum s-o numi? si eu sunt de parere (totusi nu convins) ca fara aceste taxe impuse de UE, producatorii europeni ar avea mari probleme sa reziste in fata ofensivei japonezo/asiatice. spun ca nu sunt convins pentru ca daca ar fi pusi in fata unei asemenea competitii acerbe chiar pe continentul lor, cred ca totusi cativa ar gasi resursele sa reziste, chiar daca cu mari costuri sociale. insa comisia europeana este mama ranitilor pentru ei si nu doreste probleme sociale acute si abrupte. ceea ce nu se poate spune despre guvernul SUA care a refuzat orice sprijin federal pentru industria auto autohtona (in special GM) lasand-o la mana concurestei si a propriei strategii de salvare. si bine a facut. si eu sunt convins ca in cativa ani producatorii americani isi vor reveni, vor invata din greseli si vor iesi mult mai intariti din toata povestea asta.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
air_wolf
post Oct 5 2006, 12:11 PM
Post #35


specialist
******

Group: Membri de onoare
Posts: 3.446
Joined: 28-September 05
From: Bucuresti
Member No.: 56.992



VAG si BMW pierd pentru ca si in germania, piata lor nativa, nu mai au aceleasi vinzari. de ce oare? Mercedes s-a aliat deja cu Chrysler - si asta spune multe.
haideti sa vedem, daca mustangul sau crossfire-ul ar fi fara taxe, v-ati lua audi TT? daca jeep ar fi fara taxe, s-ar mai cumpara X3? cine naiba ar vrea un monovolum ca seat altea??? dar ca un voyager sau grand voyager?
daca lexus ar fi fara taxe, v-ati mai lua bmw x5 sau ml-uri? iar la pick-up nu mai spun, ca oricum japonezele conduc, dar probabil ca n-ar mai fi atita fiaturi doblo sau vw caddy pe sosele.


--------------------
2 * "Garsoniera" - HJ61 TD (4000cmc) si "Sugativa"- FJ62V (4000cmc) carburatie
"Furia Verde" - R5 TL (845cmc)
WARNING: where we go there are no roads
"Life is like a box of chocolates... you never know what you're gonna get." - Forrest Gump
Go to the top of the page
 
+Quote Post
guerilla
post Oct 5 2006, 12:20 PM
Post #36


Warp Member
******

Group: Membri de onoare
Posts: 4.752
Joined: 9-May 03
From: Bucuresti
Member No.: 12.270



George unde e berea??? eu am pus deja de popcorn biggrin.gif

imi place topicu asta. continuati va rog. niste date concrete aveti? ceva cifre, comparatii de ROI, TCO, etc. la modul cel mai serios va intreb :angel:
uite sa luam doua masini definite
A3 si Civic. motorizari si echipari similare. sau orice alta europeanca versus japoneza.
tara de comparatie: Tara lu papura voda aka Romania.

hai sa calculam cat costa masina initial si cat costa intretinerea in 3 ani.
prognozam pretul SH dupa 3 ani si vedem ce si cum.
agree?


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
HalbaSus
post Oct 5 2006, 01:45 PM
Post #37


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 10.684
Joined: 29-March 04
From: Oradea (Bihor)
Member No.: 23.122



QUOTE
VAG si BMW pierd pentru ca si in germania, piata lor nativa, nu mai au aceleasi vinzari. de ce oare? Mercedes s-a aliat deja cu Chrysler - si asta spune multe.
haideti sa vedem, daca mustangul sau crossfire-ul ar fi fara taxe, v-ati lua audi TT? daca jeep ar fi fara taxe, s-ar mai cumpara X3? cine naiba ar vrea un monovolum ca seat altea??? dar ca un voyager sau grand voyager?
daca lexus ar fi fara taxe, v-ati mai lua bmw x5 sau ml-uri? iar la pick-up nu mai spun, ca oricum japonezele conduc, dar probabil ca n-ar mai fi atita fiaturi doblo sau vw caddy pe sosele.

Din cate stiu X5-ul are taxe vamale pentru ca e facut in US la fel si ML-ul (s-ar putea sa ma insel dar eu asa tin minte)... iar Grand Cherokee-ul spre exemplu se face in austria si nu are taxe vamale (decat la anumite modele care se fac in US). Oricum am inteles ideea dar unele exemple sunt eronate.


--------------------
Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Valentin50014
post Oct 5 2006, 01:51 PM
Post #38


specialist
******

Group: Membri
Posts: 584
Joined: 28-June 05
From: Bucuresti
Member No.: 50.007



QUOTE(Nicolae30758)
Pai si cu protectionism VAG concediaza vreo 20000 de oameni si au o situatie financiara precara. De ce oare ???


Raspund eu, eu, eu:
Din cauza taxelor vamale. E bine? :clapping:
Fiecare companie trece prin momente mai putin bune, acum este randul lui VAG. Nu toti japii o duc bine asa cum BMW sau Porsche o duc excelent pe toate pietele.


Intr-adevar, taxele vamale sunt in defavoarea japonezilor, dar ce-i impiedica sa procedeze precum Toyota?
Taxele vamale snu sunt puse pentru a proteja VAG, Porsche sau BMW de Mazda, Toyota sau Honda ci pentru a proteza industria europeana de marea invazie galbeno-rosiatica. Crede-ma, japii sunt nesemnificativi aici.
Unde sunt marile companii japoneze din domeniul electronicii? (pe drumul apucat de cele germane, inaintea lor) biggrin.gif

Acum 8 ani am petrecut cateva luni prin NA. Am fost ingrozit cate chinezarii gaseai acolo. La acea vreme, Europa era departe de aceasta invazie. Prin taxe nu au vrut decat sa amane putin inevitabilul.

P.S. De ce sa dau o gramada de bani pe un Lexus cand pot sa-mi iau un Rexton modern?


--------------------
Audi A4 130CP - 2002
Panda MultiJet 1,3
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Valentin50014
post Oct 5 2006, 01:57 PM
Post #39


specialist
******

Group: Membri
Posts: 584
Joined: 28-June 05
From: Bucuresti
Member No.: 50.007



QUOTE(air_wolf)
VAG si BMW pierd pentru ca si in germania, piata lor nativa, nu mai au aceleasi vinzari. de ce oare?

vorba lui guerilla, poti sa aduci ceva date?

Ai cumva idee care este primul model non-german de pe piata germana si pe ce loc se gaseste? Sunt curios cum iti poti justifica afirmatiile....

LE: ca sa vezi cat de documentat esti. Dintre toate marcile "germane", singurul care se confrunta cu o scadere a vanzarilor fata de anul trecut este Opel. Da-mi voie sa te parafrazez: de ce oare? biggrin.gif. VW se gaseste in topul cresterii vanzarilor.


--------------------
Audi A4 130CP - 2002
Panda MultiJet 1,3
Go to the top of the page
 
+Quote Post
guerilla
post Oct 5 2006, 01:58 PM
Post #40


Warp Member
******

Group: Membri de onoare
Posts: 4.752
Joined: 9-May 03
From: Bucuresti
Member No.: 12.270



protectionismul exista si in asia nu priviti taxele vamale doar ca pe one-way only.
in taiwan taxele vamale si accizele la o compacta facuta in europa sint in jur de 100% din valoarea masinii. frumos nu?


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post

38 Pages V  < 1 2 3 4 > » 
Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

2 User(s) are reading this topic (2 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 25th April 2024 - 12:28 AM