IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Intrebarile incepatorului

This topic is about Intrebarile incepatorului, the author, sPECIALK, wrote about: Sunt nou la voi pe forum si m-am gandit sa deschid un topic in care orice incepator poate fi lamurit de catre cei mai buni soferi.(Nu cei care se cred ... To read more just scroll down

 
Reply to this topicStart new topic
> Intrebarile incepatorului
sPECIALK
post Jun 13 2013, 05:57 PM
Post #1


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 3
Joined: 13-June 13
Member No.: 141.726



Sunt nou la voi pe forum si m-am gandit sa deschid un topic in care orice incepator poate fi lamurit de catre cei mai buni soferi.(Nu cei care se cred buni, ci cei care SUNT BUNI).

Asi avea si eu o intrebare la care vreau un raspuns:

1. Conduc o masina pe DIESEL, merg ce merg, vad in fata mea cum cineva reduce viteza, sunt in treapta 3, reduc si eu viteza, pun frana usor, apas ambreajul si mai tin usor din frana, bag in treapta 2, iar cand dau drumul la ambreaj se smunceste masina, adica defapt ea isi intra in frana de motor dar ma agita putin. Am incercat sa dau cat mai usor posibil drumul la ambreaj, dar tot la fel. Apropo, nu se smunceste tare, ci foarte usor, dar e de ajuns cat sa ma enerveze. Cum fac sa nu mi se mai intample?

Go to the top of the page
 
+Quote Post
solmar
post Jun 13 2013, 08:45 PM
Post #2


specialist
******

Group: Membri
Posts: 3.541
Joined: 15-July 09
From: Costa del Sol
Member No.: 120.468



1. Treci pe cutie automata, nu se va mai intampla; e similar cu a schimba masina. Costa cam scump.
2. O scoti din viteza si o tii doar din frana - sigur nu-ti mai da in nas, posibil sa bulesti ambreiajul in timp dar elimini pb initiala!


--------------------
Skoda, Subaru...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sPECIALK
post Jun 13 2013, 10:49 PM
Post #3


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 3
Joined: 13-June 13
Member No.: 141.726



QUOTE (solmar @ Jun 13 2013, 07:45 PM) *
1. Treci pe cutie automata, nu se va mai intampla; e similar cu a schimba masina. Costa cam scump.
2. O scoti din viteza si o tii doar din frana - sigur nu-ti mai da in nas, posibil sa bulesti ambreiajul in timp dar elimini pb initiala!



Nu stiu amice, cei cu cutie automata parca nu sunt soferi. Mi-am luat carnetul in tocmai pentru ca imi place sa conduc si sa schimb vitezele. Probabil trebuie sa reduc viteza mai mica ca sa nu mai faca asa.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Watcher
post Jun 13 2013, 11:10 PM
Post #4


CFO
******

Group: Membri
Posts: 2.695
Joined: 10-September 04
From: Bucuresti
Member No.: 32.254



@SpecialK (asa cred eu ca se scrie smile.gif) ) :
orice schimbare de viteza se face cu un anumit soc (si la automata si la manuala).
Imi imaginez ca socul pe care il reclami tu este mai mare decat "normal" de te deranjeaza.
Asta inseamna ca viteza de deplasare , chiar si dupa ce a fost redusa prin frana, nu este suficient de mica incat treapta 2 sa nu faca frana de motor.
Cu alte cuvinte, solutiile sunt:
a) franeaza mai mult smile.gif
cool.gif cand dai drumul la ambreiaj (cu i) ciupeste si acceleratia, sau chiar incepi sa accelerezi, ca sa potrivesti turatia motorului cu viteza masinii

Mai fac urmatoarele observatii:
c) apesi ambreiajul doar atunci cand vrei sa schimbi viteza, nu automat atunci cand pui frana.
este un comportament indus de scoala de soferi (instructori) care este gresit si daunator (atat sofatului cat si masinii)
d) drept urmare sunt in dezacord cu sfatul lui solmar: nu scoti din viteza decat atunci cand stai pe loc. cand vrei sa incetinesti apesi frana. atat.
daca in urma incetinirii ai atins o viteza de deplasare la care treapta cutiei de viteze selectata nu mai este corespunzatoare, atunci iei decizia, apesi ambreiajul si schimbi viteza. nu 'tii din ambreiaj' si nici nu o scoti pe liber.


--------------------
Avensis 2.2D4D, PatrolGR RD28TI, cu cutie manuala.
In cautare de masina spectaculoasa, veche si de toata ziua
Go to the top of the page
 
+Quote Post
solmar
post Jun 14 2013, 12:00 AM
Post #5


specialist
******

Group: Membri
Posts: 3.541
Joined: 15-July 09
From: Costa del Sol
Member No.: 120.468



Dezacord, dezacord... dar daca nu reuseste s-o tina din pedale atunci n-are alta varianta decat sa mearga la mecanic. Eu am scurtcircuitat putin fenomenul. Problema e alta - eu nu ma incadrez la descriere ca sofer: Nu cei care se cred buni, ci cei care SUNT BUNI. Eu sunt bun din fire si atat!

This post has been edited by solmar: Jun 14 2013, 12:02 AM


--------------------
Skoda, Subaru...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sPECIALK
post Jun 14 2013, 01:23 AM
Post #6


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 3
Joined: 13-June 13
Member No.: 141.726



QUOTE (Watcher @ Jun 13 2013, 09:10 PM) *
@SpecialK (asa cred eu ca se scrie smile.gif) ) :
orice schimbare de viteza se face cu un anumit soc (si la automata si la manuala).
Imi imaginez ca socul pe care il reclami tu este mai mare decat "normal" de te deranjeaza.
Asta inseamna ca viteza de deplasare , chiar si dupa ce a fost redusa prin frana, nu este suficient de mica incat treapta 2 sa nu faca frana de motor.
Cu alte cuvinte, solutiile sunt:
a) franeaza mai mult smile.gif
cool.gif cand dai drumul la ambreiaj (cu i) ciupeste si acceleratia, sau chiar incepi sa accelerezi, ca sa potrivesti turatia motorului cu viteza masinii

Mai fac urmatoarele observatii:
c) apesi ambreiajul doar atunci cand vrei sa schimbi viteza, nu automat atunci cand pui frana.
este un comportament indus de scoala de soferi (instructori) care este gresit si daunator (atat sofatului cat si masinii)
d) drept urmare sunt in dezacord cu sfatul lui solmar: nu scoti din viteza decat atunci cand stai pe loc. cand vrei sa incetinesti apesi frana. atat.
daca in urma incetinirii ai atins o viteza de deplasare la care treapta cutiei de viteze selectata nu mai este corespunzatoare, atunci iei decizia, apesi ambreiajul si schimbi viteza. nu 'tii din ambreiaj' si nici nu o scoti pe liber.



Aici ai dreptate in mare parte, dar la un viraj strans, trebuie sa apesi ambreajul si sa o tii usor din frana si asa m-am si obisnuit. Nu apas ambreajul cand vreau sa franez, apas frana, reduc viteza, dupa bag in treapta 2. Ambreajul il apas cand sunt in treapta 1 sau cand vreau sa opresc de tot. Ambreaj + frana.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DRAGOS
post Jun 14 2013, 03:15 AM
Post #7


PGM-FI
******

Group: Membri
Posts: 2.877
Joined: 2-March 07
From: Bucuresti/Ploiesti (Prahova)
Member No.: 100.675



QUOTE (sPECIALK @ Jun 14 2013, 01:23 AM) *
Aici ai dreptate in mare parte, dar la un viraj strans, trebuie sa apesi ambreajul si sa o tii usor din frana si asa m-am si obisnuit.


Gresit. Nu apesi ambreiajul si nici nu o tii usor din frana. E o deprindere proasta de la scoala de soferi, asa cum a spus si Watcher. Viraj strans? Cat de strans? Daca e de ~20-25km/h, treapta 2 si piciorul deasupra pedalei de frana, fara s-o apesi. Daca e sub 20km/h, avand in vedere ca esti cu un diesel(daca erai cu o benzina, si la 10km/h tot de treapta 2 vorbeam), treci in treapta 1 smile.gif

Si e o problema cu conditiia pusa de tine la inceputul topicului, sunt putini soferi cu adevarat buni, si mai putini soferi prosti care recunosc asta.

QUOTE
1. Conduc o masina pe DIESEL, merg ce merg, vad in fata mea cum cineva reduce viteza, sunt in treapta 3, reduc si eu viteza, pun frana usor, apas ambreajul si mai tin usor din frana, bag in treapta 2, iar cand dau drumul la ambreaj se smunceste masina, adica defapt ea isi intra in frana de motor dar ma agita putin. Am incercat sa dau cat mai usor posibil drumul la ambreaj, dar tot la fel. Apropo, nu se smunceste tare, ci foarte usor, dar e de ajuns cat sa ma enerveze. Cum fac sa nu mi se mai intample?


La ce viteza se intampla asta?


--------------------
Honda Accord 2.0 MT Executive Arctic Blue Pearl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
solmar
post Jun 14 2013, 03:49 PM
Post #8


specialist
******

Group: Membri
Posts: 3.541
Joined: 15-July 09
From: Costa del Sol
Member No.: 120.468



Ai trecut de la benzina la motorina? Daca da, atunci aici rezida problema. La benzinare schimbarea vitezelor in curbe sau unde e nevoie de frana se face intr-a doua (asa te invata la scoala de soferi si majoritatea asa si fac). La motorina daca schimbi in a doua atunci iti da in nas (Skoda si Subaru) sau chiar se opreste motorul. Asadar raspunsul e sa scazi pana intr-a intaia nu a doua si nu vei mai avea probleme.


--------------------
Skoda, Subaru...
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 21st November 2017 - 08:37 AM