IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Depasirea coloanei

This topic is about Depasirea coloanei, the author, drabisan, wrote about: QUOTE ( T u d o r Dec 30 2010, 0917 PM) Am intrat pe o autostrada de langa Nurnberg in fermoar (din doua benzi s-a facut una) la 80 km/h, cate o masin ... To read more just scroll down

8 Pages V  < 1 2 3 4 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Depasirea coloanei, Jmekerie sau necesitate
drabisan
post Dec 30 2010, 10:31 PM
Post #21


specialist
******

Group: Membri
Posts: 2.326
Joined: 20-October 05
From: Bucuresti
Member No.: 59.001



QUOTE ( T u d o r @ Dec 30 2010, 09:17 PM) *
Am intrat pe o autostrada de langa Nurnberg in fermoar (din doua benzi s-a facut una) la 80 km/h, cate o masina de pe fiecare banda succesiv. Asta indiferent de cine avea "prioritate", din respect si reguli nescrise de politete rutiera. Ati incercat vreodata sa faceti asa ceva in Romania? Daca da, stiti despre ce vorbesc. smile.gif


Sa vezi frumusete pe pasajul din Pipera! Cum vin eu dinspre Barbu Vacarescu spre Pipera (asta pentru Google Earth). 99% din soferi merg pe banda centrala (banda aia pe care se merge in Ro). Eu merg pe aia din dreapta, cu acceleratia la podea, ca deh - Fiesta! Si ii depasesc pe toti. Eeeeee, jos, imediat linga Porche se face din 2 benzi una singura. Paradoxal pentru o lume normala, dar normal pentru Ro, am destul de des probleme. Ma incurca sa intru si eu in banda. Nu ca le-as lua lor din oxigen sau din portofel, pentru simplul fapt ca ma vad venit ca turbatul de sus!

Si asta e chiar o problema generala - sa-l incurc pe ala, da-l in ma-sa! Fix bancul ala cu cazanul cu romani din iad sad.gif


--------------------
I am still busy, but this is easy!
Ex posesor de Avensis 2.0 pe benzina si nu pe bere, cum spun unii oameni 'rai'
Go to the top of the page
 
+Quote Post
getodac
post Dec 30 2010, 10:39 PM
Post #22


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.029
Joined: 2-December 08
From: Ramnicu Valcea
Member No.: 118.674



Exemplu concret, asta toamna pe o portiune de cativa km pe centura in santier a Bucurestiului incercam sa ajung de la Otopeni spre A2, pe amble benzi se mergea bara la bara cu maxim 10 km cateva sute de metri apoi opreai si asteptai cateva minute pane te deplasai dinou, si cand ma pregateam sa imi misc cotetul venea cate un nesimtit din spate pe contrasens se baga repede in fata mea si frana iar eu practic trebuia sa raman pe loc si mai pierdeam un minut doua pana se repornea iar caravana, dupa ce ti se intampla rahatu asta de cateva ori, stresat de aglomeratie, praf si caldura crede-ma ca nu mai esti deloc ingaduitor. Eu unu consider o sfidare fata de ceilalti soferi care nu sunt atat de curajosi sa mearga pe contrasens (linie continua).


--------------------
G4 - simplu si eficient.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
T u d o r
post Dec 30 2010, 10:47 PM
Post #23


Membru destul de avansat
******

Group: Moderator
Posts: 8.813
Joined: 10-October 05
From: Ramnicu Valcea (Valcea)
Member No.: 57.984



Pai Getodac, exemplul tau intra la ce am definit si eu ca fiind "de porc". Adica primul caz expus. Eu si Halba am vorbit de coloana in miscare, neincetinita decat de un sofer mai lent. Oricum mai lent ca mine, adica aici se incadreaza cam 95% dintre participantii la trafic. laugh.gif


--------------------
Honda Accord 2.0 Executive Premium White

Great minds discuss ideas. Average minds discuss events. Small minds discuss people.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
getodac
post Dec 30 2010, 10:53 PM
Post #24


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.029
Joined: 2-December 08
From: Ramnicu Valcea
Member No.: 118.674



E normal sa avem opinii diferite mai ales ca eu fac parte din alta categorie de soferi, in speta a celor care se limiteaza sa mearga cu viteza traficului si devin un mic shumi doar daca sotia ma apeleaza pentru a doua oara teehee.gif in rest incerc sa fiu cat mai ingaduitor cu ceilalti in trafic pentru ca si eu gresesc si am nevoie de ingaduinta celorlalti. thumbsup.gif


--------------------
G4 - simplu si eficient.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
T u d o r
post Dec 30 2010, 11:01 PM
Post #25


Membru destul de avansat
******

Group: Moderator
Posts: 8.813
Joined: 10-October 05
From: Ramnicu Valcea (Valcea)
Member No.: 57.984



Foarte de acord cu tine in privinta curtoaziei in trafic. Am spus doar ca merg mai repede decat media (mult mai repede, sa fiu sincer) si nu ca sunt un badaran care-i sicaneaza pe ceilalti. Adica nu fac prostii, nu depasesc in blind, nu fortez (ba din contra). Aici pe forum sunt multi colegi cu care am impartit drumul si nu cred sa poata cineva sa spuna ca nu merg frumos. biggrin.gif Ok, avem experienta ultimei aventuri catre Euroring in care am mers in coloana cu statie CB si walkie-talkie fiecare. Sa vezi ce kinky ti se pare sa te vezi depasit de o coloana de turbati care depaseau pe curbe fara vizibilitate, noaptea pe Valea Oltului. Dar faceam pe iepurii cu randul, restul plutonului depasea stiind ca nu vine nimic din fata pe minim 500 metri inainte. wink.gif


--------------------
Honda Accord 2.0 Executive Premium White

Great minds discuss ideas. Average minds discuss events. Small minds discuss people.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Dec 30 2010, 11:34 PM
Post #26


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Deci, din punctul meu de vedere sunteti offtopic biggrin.gif

Problema nu e depasirea coloanei in sine. Daca se poate face in siguranta si fara a-i forta pe altii sa-ti faca loc, n-am nimic impotriva.
Problema mea e atunci cand jmekerul intra orbeste la plezneala si apoi ii obliga pe cei din coloana sau din fata sa-i faca loc. Franeaza toata lumea, si pe un sens si pe altul pentru ca un jmeker vrea sa castige 10m. Din cauza lui poate la cativa km in fata si in spate se creeaza un ambuteiaj, poate chiar in sensul giratoriu prin care va trebui sa treaca si jmekerul in cauza impreuna cu victimile colaterale. In cazul asta, il bag in p..
Daca jmekerul chiar are o ocazie reala sa depaseasca pe care altii n-au vazut-o si profita de ea, n-am nimic impotriva.

PS
Ce descrie Diesel e algoritmul de depasiri "by default" cand ai o masina cu CP putini si aia lesinati. Cand ai una puternica iti poti permite sa mergi ca blondele, sa accelerezi abia atunci cand ai liber, cand ai una cu ceva mai putini CP trebuie sa anticipezi.


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
T u d o r
post Dec 30 2010, 11:40 PM
Post #27


Membru destul de avansat
******

Group: Moderator
Posts: 8.813
Joined: 10-October 05
From: Ramnicu Valcea (Valcea)
Member No.: 57.984



El descrie modul de depasire cu o masina cu motor NA. Tu si blondele aveti turbine. biggrin.gif


--------------------
Honda Accord 2.0 Executive Premium White

Great minds discuss ideas. Average minds discuss events. Small minds discuss people.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
getodac
post Dec 31 2010, 12:21 AM
Post #28


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.029
Joined: 2-December 08
From: Ramnicu Valcea
Member No.: 118.674



Exemplu de jm3k3ri, youtube-ul e plin de astfel de exemple dar asta e cel mai nesimtit



--------------------
G4 - simplu si eficient.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Diesel
post Dec 31 2010, 01:07 AM
Post #29


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 2.661
Joined: 27-May 08
From: Constanta
Member No.: 117.183



Solmar, intrarea la Carrefour Constanta cred ca e o exceptie si intr-adevar e de porc. E o combinatie nasola de proiectare deficitara si nesimtire.
Getodac, pe aia nu i-as lasa sa reintre in coloana. As risca si o tamponare usoara chiar.

Cand mergi in grup e altceva. Oricum la excursia noastra eu eram ala fraier cu motor de la taietorul de iarba, restul erau cu minim 150cp si pusi pe fapte mari.

Singur am fortat si eu coloanele, dar pe serpentine, intre Oradea si Cluj si pe Dealu Negru si imprejurimi. Acolo faceam depasirile cu treapta a 2-a, vitezele erau mult mai mici si restul de jmekeri erau destul de cuminti.

Mai e si o problema de atitudine, daca primul dupa vehicolul lent sta aproape de axul drumului sau oscileaza, iti dai seama ca se straduieste sa depaseasca si e cazul sa ii dai o sansa. Daca sta "la cutie", pe mijlocul benzii sau chiar pe margine, e clar ca nu are intentia sa depaseasca si iti vezi de treaba. Eu spre exemplu nu fac depasiri vorbind la telefon, chiar si cu handsfree, deci ajung sa fiu al 2-lea in coloana cu altii in spatele meu, dar am grija sa se vada ca nu vreau sa depasesc.

Ca sa dezvoltam un pic, o recomandare sanatoasa e sa nu urmezi in depasire o masina mai lenta, mai ales cand se depaseste o coloana. Spre exemplu Halba cu 224cp vrea sa depaseasca o coloana, dar in fata lui sunt eu angajat in depasire cu 109cp si as vrea eu sa depasesc tot, dar nu pot si voi reintra undeva in coloana. E recomandat ca Halba sa fie foarte prudent smile.gif

James, blondule, e posibil sa ma insel, dar cred ca pe repriza de 80-120 iesim destul de apropiati. Nu gasesc excelu tau.


--------------------
Kia Cee apostrofee Dee, the former Reasonably Priced Car
Go to the top of the page
 
+Quote Post
HalbaSus
post Dec 31 2010, 09:52 AM
Post #30


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 10.684
Joined: 29-March 04
From: Oradea (Bihor)
Member No.: 23.122



@Diesel, nu e bine sa te bagi in depasire nici dupa o masina mai rapida... chiar daca eu cand depasesc consider ca e obligatia mea morala fata de societate sa depasesc cat mai repede posibil pentru a permite si altora sa depaseasca... dar nu toti fac la fel... sunt din aia care se baga in depasire in 6-a si apoi dureaza 10 minute depasirea... chiar daca au un motor mai potent sub capota.


--------------------
Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Dec 31 2010, 12:16 PM
Post #31


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



@Diesel
Tragand cu dintii, aka treptele 2 si 3 pe mine excelul ma da la 4 secunde jumate pe 80-120, iar pe tine pe la 8 secunde jumate, e drept fara sa am curba de putere reala ci bagata una din 3 puncte.

Tunerul meu se lauda ca la motorul dau da 14% in plus la cuplu si putere, care ar scadea la tine timpul pe 80-120 la 7,2s. Repet, e foarte aproximativ intrucat datele sunt oarecum din burta.


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
klm
post Dec 31 2010, 12:58 PM
Post #32


Asa?!
******

Group: Membri
Posts: 3.821
Joined: 10-January 08
From: Galati
Member No.: 116.021



Eu nu las niciun jmeker sa intre in coloana, indiferent de motivele sale; asa cum eu pretuiesc propriul timp si pe al altora, la fel sa faca si altii; ah, ca vine altul din fata, nasol, jmekerul poate lua copacii/bordurile din partea stanga ca sa nu se aleaga decat cu tabla indoita.
Sunt rautacios? Nicio problema, dupa ce-si distruge masina, jmekerul va gandi de 2 ori inainte sa se bage ca berbecul unde nu trebuie... sau va mai distruge o masina (si asa ajutam economia smile.gif). Moare? Nicio problema, un jmeker mai putin pe soselele patriei.


--------------------
"Ai, n-ai mingea, tragi la poarta!" - Mircea Radulescu

Nu mai fumez
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pmhoria
post Dec 31 2010, 01:39 PM
Post #33


Around
******

Group: Membri
Posts: 1.476
Joined: 6-November 07
From: Timisoara
Member No.: 115.360



@klm
Si cum ajuti tu economia nationala daca mor niste nevinovati care veneau pe contrasens si jmekerul care nu e lasat de tine .. da in ei?


--------------------
G,RAV,5,4
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Diesel
post Dec 31 2010, 01:52 PM
Post #34


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 2.661
Joined: 27-May 08
From: Constanta
Member No.: 117.183



James, am gasit excelul tau si masuratorile mele facute cu ChronoGPS in primavara. 80-120 am 8s dar cu rotile mai mari, cum sunt astea de iarna acum, stau in treapta a 3-a tot timpul.

Kml, iti uram, spre binele tau, sa nu fii nevoit niciodata sa te grabesti.


--------------------
Kia Cee apostrofee Dee, the former Reasonably Priced Car
Go to the top of the page
 
+Quote Post
T u d o r
post Dec 31 2010, 02:28 PM
Post #35


Membru destul de avansat
******

Group: Moderator
Posts: 8.813
Joined: 10-October 05
From: Ramnicu Valcea (Valcea)
Member No.: 57.984



Dap, accidentele se intampla de regula cand un klm se intalneste cu un jmkr. biggrin.gif Bro, deci care e diferenta dintre tine si el dpdv al educatiei?


--------------------
Honda Accord 2.0 Executive Premium White

Great minds discuss ideas. Average minds discuss events. Small minds discuss people.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Alex-F1
post Jan 1 2011, 10:53 PM
Post #36


THE GODFATHER
******

Group: Membri
Posts: 3.845
Joined: 8-August 04
From: Timisoara
Member No.: 30.528



Diferenta e ca, d.p.d.v. al legislatiei rutiere, klm nu greseste cu nimic, daca nu-l lasa pe ala sa reintre in coloana, pe cand jmkr poarta toata vina pt. orice s-ar intampla! tongue.gif Acuma comentarii adiacente s-ar gasi tot timpul, cum ar fi de exemplu: jmkr face accident fiindca klm nu-l lasa sa reintre in coloana, el (jmkr) scapa teafar, moare unu nevinovat din cealalta masina, iar apoi jmkr vine la klm si-i zice "Vezi bah ce-ai facut, ce bulangiu ai fost? Daca m-ai fi lasat sa reintru in coloana, bietu om nu murea si io nu ajungeam la puscarie" - incercare tipic mioritica de a-ti minimiza propria vina si de a da vina pe altu, ceea ce nici io nu suport, dar cu care parca vad ca multi de pe-aici ar fi de acord! verymad.gif O sa ziceti acuma poate ca klm va si trebui sa-l aiba pe constiinta pe mort....dar de ce sa-l aiba el si nu jmkr? Poate nici lui klm nu-i va fi totuna moartea bietului om, dar pe constiinta de ce l-ar avea? ninja.gif


--------------------
VW Passat 1.9 TDI sedan 155 CP / 378 Nm pe dyno

>>> RACING IS IN MY BLOOD <<< (dar nu cu Passat-ul)

"Cei cu adevarat cunoscatori, nu vor putea uita faptul ca, masinile bune, fiabile si mai ales corecte fata de client, la banii platiti pt. ele, nu se mai fac din 2004 la 95% din brandurile lumii" (by DORU, 2009)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Lucian107416
post Jan 1 2011, 11:23 PM
Post #37


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.042
Joined: 1-June 07
From: Bucuresti
Member No.: 107.409



QUOTE (Alex-F1 @ Jan 1 2011, 10:53 PM) *
Poate nici lui klm nu-i va fi totuna moartea bietului om, dar pe constiinta de ce l-ar avea? ninja.gif

Pentru ca a fost un actor in scena mortii omului. Cam poetic exprimat, dar cam asta e realitatea.

This post has been edited by Lucian107416: Jan 1 2011, 11:23 PM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
T u d o r
post Jan 1 2011, 11:25 PM
Post #38


Membru destul de avansat
******

Group: Moderator
Posts: 8.813
Joined: 10-October 05
From: Ramnicu Valcea (Valcea)
Member No.: 57.984



Pai nu stiu...tu ai putea trai cu constiinta impacata ca datorita actiunii sau chiar lipsei tale de actiune a murit un om? Te felicit, ai un psihic al naibii de sanatos. Ca sa nu mai spun ca dpdv al codului rutier actiunea asta de a bloca reintrarea unei masini angajate in depasirea ta nu e absolut deloc in regula. Redefinim depasirea coloanei? Ce intelegem fiecare prin coloana si depasirea ei? Ce intelegem prin pastrarea distantei intre doua autovehicule? Asta implica la voi o distanta mai mica de 5 metri, cat sa incapa dupa depasire o masina? Asta e o discutie pur teoretica, eu nu depasesc fara sa fiu sigur (110%) ca pot sa intru inapoi pana sa poata aparea o masina de pe sensul opus. Da, conduc mai rapid, depasesc mai mult decat altii, dar nu pun pe nimeni in pericol. De ce sa ma puna altul pe mine?

Si reluam discutia, de unde pana unde ati definit voi jmekerie depasirea mai multor masini? Poate ca ar trebui sa imbarce toate masinile la punctul de plecare A pe un trailer in ordinea venirii si sa le debarce la punctul de sosire B in aceeasi ordine. Asa am scapa de frustrare cu totii si am fi mai buni si mai toleranti. Ati condus intr-o tara civilizata? Credeti ca modelul de comportament rutier e cel pe care il vedeti in tara asta? Da, stiu... si pe mine ma irita nesimtirea multora, atat in viata de zi cu zi cat si in cazul particular al traficului. Dar sa contracarez nesimtirea cuiva cu propria mea nesimtire nu voi face niciodata. Nu vreau sa intelegeti ca fac aluzii nesarate, dar mie mi se pare o nesimtire monstruoasa comportamentul asta frustrat de sofer isteric care incearca sa-ti dea lectii in trafic, "sa se invete minte kkt-ul dracu, auzi la el sa ma depaseasca pe MINE, buricul pamantului". Stiti cu totii ca genul asta e al naibii de raspandit la noi. Genul care accelereaza cand vrei sa-l depasesti. smile.gif

klm, Alex - sunt convins ca nu faceti asa ci doar sustineti un punct de vedere, asa ca nu va considerati tinta cuvintelor mele.


--------------------
Honda Accord 2.0 Executive Premium White

Great minds discuss ideas. Average minds discuss events. Small minds discuss people.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Lucian107416
post Jan 1 2011, 11:37 PM
Post #39


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.042
Joined: 1-June 07
From: Bucuresti
Member No.: 107.409



dpdv legal ai obligatia sa nu accelerezi in momentul in care esti depasit si sa te pozitionezi cat mai aproape de marginea din dreapta a drumului. Desigur, nimeni niciodata nu va putea demonstra ca ai accelerat( ma rog, cu tehnologia curenta), dar situatia e prevazuta in codul rutier.
In plus, te pui chiar pe tine in pericol. Nu-l lasi pe J sa intre pe banda, cel care vine din fata incearca sa-l evite si intra in tine.

This post has been edited by Lucian107416: Jan 1 2011, 11:39 PM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Alex-F1
post Jan 2 2011, 01:34 AM
Post #40


THE GODFATHER
******

Group: Membri
Posts: 3.845
Joined: 8-August 04
From: Timisoara
Member No.: 30.528



QUOTE ( T u d o r @ Jan 1 2011, 06:25 PM) *
mi se pare o nesimtire monstruoasa comportamentul asta frustrat de sofer isteric care incearca sa-ti dea lectii in trafic, "sa se invete minte kkt-ul dracu, auzi la el sa ma depaseasca pe MINE, buricul pamantului". Stiti cu totii ca genul asta e al naibii de raspandit la noi. Genul care accelereaza cand vrei sa-l depasesti


Ei ce sa spun...uite io recunosc ca adesea (cel putin o data pe saptamana) "dau lectii" de astea in trafic (in oras) si nu sunt nici frustrat, nici isteric si nici "buricul pamantului", ci pur si simplu vreau sa le arat unora ca nu le merge chiar cu toti, asa cum probabil s-au obisnuit ei.....desi is convins ca nu rezolv nimic cu asta, ca berbecul tot berbec ramane, ci dimpotriva, pot creea uneori premisele unui accident (desi judec si eu situatia rapid inainte de-a "da lectia", nu-s chiar inconstient), dar prefer sa-si zica ala in minte "uite rahatul dreaqului, ca nu m-o lasat sa ma bag", decat sa-si zica "ce l-am facut si pe fraierul asta cu OZN-ul lui"! ninja.gif Si sa nu mai incepeti iara cu chestii de genul "da poate omul chiar avea o urgenta, un copil in spital, o nevasta pe moarte, o inundatie acasa etc", ca nu tine....am ochiul format de muuuult pt. jmekeri si se vad de la o posta, cel putin in oras! Bine, acuma nu zic ca nu exista posibilitatea sa fie chiar o situatie de aia de REALA urgenta, cand iti arde casa sau ceva, dar, sa fim seriosi, sansele sa-l "incurc" in trafic pe unu de asta sunt chiar infime.... confused.gif

Exemplu recent: ma apropii de un semafor (pe rosu), pe banda 1, cu 45-50 km/h; pe banda 2 la semafor oprite 3 masini, pe banda 1 nimeni la semafor, deci urma sa fiu io primul. In spatele meu se apropia incet un BMW pisicuta, low-rider, spoilere & stuff, numar preferential cu cifra 88, X becuri aprinse (xenon bineinteles, inclusiv pe proiectoare), tinerel la volan (22 de ani, daca e sa ne luam dupa numar), accelereaza din spatele meu (cu zgomot de toba "adevarata") si trece pe banda 2 (fara semnalizare), cu intentia clara de-a-mi lua fatza si sa fie el primul la semafor pe banda 1, ca sa nu fie al 4-lea pe banda 2. Cand a fost in paralel cu mine, am bagat scurt piciorul in gaz (intamplarea a facut ca eram in viteza a doua si n-avea nici cea mai mica sansa) si l-am linistit...s-a pliat inapoi in spatele meu si a asteptat cuminte la semafor. devil.gif Si ce-a facut el nu se cheama depasire, asa ca puteam sa accelerez linistit.... tongue.gif

This post has been edited by Alex-F1: Jan 2 2011, 01:38 AM


--------------------
VW Passat 1.9 TDI sedan 155 CP / 378 Nm pe dyno

>>> RACING IS IN MY BLOOD <<< (dar nu cu Passat-ul)

"Cei cu adevarat cunoscatori, nu vor putea uita faptul ca, masinile bune, fiabile si mai ales corecte fata de client, la banii platiti pt. ele, nu se mai fac din 2004 la 95% din brandurile lumii" (by DORU, 2009)
Go to the top of the page
 
+Quote Post

8 Pages V  < 1 2 3 4 > » 
Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

2 User(s) are reading this topic (2 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 20th April 2024 - 06:18 PM