IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Roti - jante&anvelope

This topic is about Roti - jante&anvelope, the author, Iulian HondaFan, wrote about: QUOTE(silviu32989) ""cu cuplul la roata x raza rotii=forta de impingere a motorului."" Cuplu la roata se masoara in Newtoni da? Raza rotii se asoara i ... To read more just scroll down

10 Pages V  < 1 2 3 4 5 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Roti - jante&anvelope
Iulian HondaFan
post Oct 23 2004, 02:05 PM
Post #41


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.583
Joined: 30-May 04
From: Honda World
Member No.: 26.577



QUOTE(silviu32989)
""cu cuplul la roata x raza rotii=forta de impingere a motorului.""

Cuplu la roata se masoara in Newtoni da?
Raza rotii se asoara in metri da?
Daca inmultesti Newtoni cu metri ce-ți dă, forța?

Hai Iuliane, te stiam baiat destept ce naiba!!
Eu zic ca ar fi mai bine sa-i explici cuiva care stie nu celui care nu stie, pentruca numai in acest mod poti sa-ti dai seama daca ai invatat corect sau nu.


SILVIU, you are teribly WRONG again :cry: :

cuplul este lucru mecanic/radian si se masoara in newton metru (Nm)/radian: de aceea cuplul la roata trebuie impartit la raza ca sa obtii forta. L=F x D

iar eu sunt aiurit :oops: ca e cuplu/raza nu inmultit cum am scris. greseala de viteza. am facut modificarea de rigoare si cer scuze tuturor celor indusi in confuzie, iar eu :banghead: 3 minute ca pedeapsa.

please check this out:
http://science.howstuffworks.com/fpte4.htm


--------------------
Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Iulian HondaFan
post Oct 23 2004, 02:27 PM
Post #42


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.583
Joined: 30-May 04
From: Honda World
Member No.: 26.577



QUOTE(Halba-2)
nu ma pricep la fizica, dar bunul simt imi spune ca ar conta si greutatea jantei... adica daca iti pui jenti din plumb si niste cauciucuri umplute cu mercur nu cred ca masina se va deplasa la fel de sprinten smile.gif


pai nu trebuie sa ai doctorat, cel mai usor fizica se pricepe observand fenomenele. chestia cu rotile de plumb ar afecta greutatea totala a masinii care este cea care se ia in calcul la calcularea fortei de frecare de rostogolire. diferenta dintre 4 jante de otel si 4 de aliaj ar fi cateva kg care la cele peste 1000 a le unei masini ar fi mai nimica toata.


--------------------
Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Iulian HondaFan
post Oct 23 2004, 02:48 PM
Post #43


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.583
Joined: 30-May 04
From: Honda World
Member No.: 26.577



QUOTE(Halba-2)
Aha, deci vei avea acceleratie 0-100 mai lenta si distanta de franare mai mare. Dar poate consumul va fi diminuat mai ales la drum lung... va merge din inertie multi km.. (


impulsul din inertie e repede mancat de fortele de rezistenta a aerului. cum spuneam din cauza faptului ca masina e pe roti si are forte de frecare e rostogolire mult mai mici masa nu conteaza asa de mult.


--------------------
Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrei Suzuki
post Oct 23 2004, 02:49 PM
Post #44


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.291
Joined: 17-June 04
From: Bucuresti
Member No.: 28.023



Poate ma ajutati si pe mine cu niste idei.Rotile masinii mele sunt cam inguste si pe langa faptul ca nu arata bine,nici nu prea are stabilitate.Se poate face ceva fara sa schimb jentile?Pot sa cumpar cauciucuri mai late...sau cum? Momentan nu vreau sa le schimb pe astea ca-s continental,dar pe viitor as vrea sa rezolv problema asta.Merci


--------------------
2004 Suzuki Ignis 1.3 VVT
2007 Suzuki Swift Sport 1.6 VVT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrei Suzuki
post Oct 23 2004, 02:57 PM
Post #45


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.291
Joined: 17-June 04
From: Bucuresti
Member No.: 28.023



Poate va dati seama din poza asta cam cum sunt rotile.
p.s. Stiu ca e murdara rau masina,da alta poza nu am in care sa se vada roata cat de cat bine
Attached File(s)
Attached File  22618.jpg ( 96.62K ) Number of downloads: 0
 


--------------------
2004 Suzuki Ignis 1.3 VVT
2007 Suzuki Swift Sport 1.6 VVT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
silviu32989
post Oct 23 2004, 03:01 PM
Post #46


sofer
***

Group: Membri
Posts: 94
Joined: 21-September 04
From: Suceava (Suceava)
Member No.: 32.982



Multumesc ca î-mi dai dreptate prin raspunsul pe care l-ai dat lui Halba-2.
Cred ca la raspunsul pentru mine trebuie sa te mai gindesti putin.
Eu nu te-am intrebat ce e cuplul.
Daca este corect ce-ai scris prima data si N*m carui parametru îi corespunde? Atit si nimic mai mult.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Iulian HondaFan
post Oct 23 2004, 03:07 PM
Post #47


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.583
Joined: 30-May 04
From: Honda World
Member No.: 26.577



silviu tu ai spus negru pe alb ca cuplul se masoara in newtoni, ceea ce e fals si ai lua 3 la fizica in clasa a 9-a.

eu oi fi nespecialist, dar daca gresesc recunosc, tu insa chiar daca gresesti o tii pe-a ta.

a gresi e omeneste, a persevera in greseala e prostie.

parerea mea.


--------------------
Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Iulian HondaFan
post Oct 23 2004, 03:26 PM
Post #48


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.583
Joined: 30-May 04
From: Honda World
Member No.: 26.577



QUOTE(Andrei Suzuki)
Poate ma ajutati si pe mine cu niste idei.Rotile masinii mele sunt cam inguste si pe langa faptul ca nu arata bine,nici nu prea are stabilitate.Se poate face ceva fara sa schimb jentile?Pot sa cumpar cauciucuri mai late...sau cum? Momentan nu vreau sa le schimb pe astea ca-s continental,dar pe viitor as vrea sa rezolv problema asta.Merci


cauciucurile mai late ar imbunatati stabilitatea in mod sigur, depinde cat de late iti permite locasul rotii, sau poti schimba axul rotii ( nu stiu exact cum ii zice) sa-l faci mai lung astfel ca rotile sa iasa putin in afara caroseriei si sa ai loc sa pui janta lata de 215 sau 225. desigur iti vor trebui si alte jante.

la tine la Ignis stabilitatea este limitata si de faptul ca masina are probabil centrul de greutate mai sus, de aceea cresterea ecartamentului ( cred ca ii zic corect la distanta dintre rotile de pe aceeasi punte) rotilor ar fi benefica ( ecartament mare si centru de greutate jos inseamna stabilitate mai buna, plus suspensii tari).

m-am uitat aseara pe CR si se pare ca Michelin au anvelopele cu CFR ( coeficient de frecare de rostogolire) cel mai mic la preturi rezonabile ( aprox. 100$ bucata).

ce marime au rotile tale?


--------------------
Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC
Go to the top of the page
 
+Quote Post
silviu32989
post Oct 23 2004, 03:30 PM
Post #49


sofer
***

Group: Membri
Posts: 94
Joined: 21-September 04
From: Suceava (Suceava)
Member No.: 32.982



Nu-ti modifica prostiile pe care le-ai scris anterior si dupa aceea te dai mare.
Ceea ce ti-a scris in ghilimele sunt ineptiile tale.

Populatia gobului este in continua crestere, dar prostia ramine constanta.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Watcher
post Oct 23 2004, 03:31 PM
Post #50


CFO
******

Group: Membri
Posts: 2.695
Joined: 10-September 04
From: Bucuresti
Member No.: 32.254



Eu am inteles din 'sa nu schimb jantele' ca nu vrei sa bagi prea multi bani (din motive obiective). Deci cred k marirea ecartamentului nu e o solutie alternativa (cred ca e destul de costisitoare - nu STIU, dar intuiesc).
In general poti pune alte anvelope PUTIN mai late pe aceleasi jante. Dimensiunea la jante se da de genul 6j/14 unde 14 este diametrul jantei si 6j este latimea anvelopei in partea ei stransa (care se lipeste pe janta - nu stiu cum sa explic mai bine). Cand cauti anvelopele, pt fiecare 'j' ai cateva dimensiuni care merg, adica de exemplu pe 5,5J merg 165 si 175 si POATE 185, etc.

EDIT:

QUOTE(silviu32989)
Populatia gobului este in continua crestere, dar prostia ramine constanta.

Si mai zici ca stii fizica smile.gif. Daca prostia e constanta si nr oamenilor creste inseaman ca sau
1) fiecare om nou are o cantitate de prostie egala cu ZERO
2) la nasterea fiecaruia ceilalti devin un pic mai destepti , modifiandu-se media d eprostie in sensul scaderii cantitatii de prostie per cap de om.

Oricum ai da-o, vorba era invers 'inteligenta e constanta'.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrei Suzuki
post Oct 23 2004, 03:32 PM
Post #51


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.291
Joined: 17-June 04
From: Bucuresti
Member No.: 28.023



175/65 r14. Ecartamentul s-ar mai mari putin daca as pune distantiere,dar nu stiu daca merita asa ceva,avand in vedere ca sunt destul de scumpe.


--------------------
2004 Suzuki Ignis 1.3 VVT
2007 Suzuki Swift Sport 1.6 VVT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrei Suzuki
post Oct 23 2004, 03:37 PM
Post #52


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.291
Joined: 17-June 04
From: Bucuresti
Member No.: 28.023



QUOTE(Watcher)
Eu am inteles din 'sa nu schimb jantele' ca nu vrei sa bagi prea multi bani (din motive obiective).


Ai inteles perfect. smile.gif Nu vreau sa schimb jantele pt ca unele mai deosebite sunt peste 15 mil si nu vreau sa dau atatia bani pe niste jenti si dupa aia sa le zgarii de vreo bordura sau sa dau in vreo groapa si dupa aia sa imi dau palme singur


--------------------
2004 Suzuki Ignis 1.3 VVT
2007 Suzuki Swift Sport 1.6 VVT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Watcher
post Oct 23 2004, 03:37 PM
Post #53


CFO
******

Group: Membri
Posts: 2.695
Joined: 10-September 04
From: Bucuresti
Member No.: 32.254



Tot asa, cred ca doar sa pui distantiere pe flanse nu e o idee buna. Marius-Iulian a zis sa maresti ecartamentul ca sa incapa jante mai late.
Daca pui doar distantiere castigi 2-4 cm de ecartament caci nu poti pune distantiere prea groase pentru ca prezoanele au o anumita lungime si ele si trebiue sa prinda bine pe flanse....

EDIT: dupa cum arata in poza, zic ca poti pune anvelope ceva mai late pe jantele astea...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Iulian HondaFan
post Oct 23 2004, 04:25 PM
Post #54


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.583
Joined: 30-May 04
From: Honda World
Member No.: 26.577



Dom' Silviu esti clar incapatanat si rauvoitor, ceea ce am modificat am recunoscut ca greseala, tu insa ai dovedit ca nu stii nici ce e cuplul exact. in plus, afara ca ai facut remarci obstructive si ai debitat banalitati care nu aveau legatura directa cu subiectul nu ai contribuit cu nimic constructiv la rezolvarea problemei.

singurul tau merit este ca m-ai provocat sa gandesc si sa imi revizuiesc atent ceea ce am spus si deci mi-am imbunatatit perceptia si explicatia pe parcurs. eu cred ca am evoluat in ceea ce priveste intelegerea problemei in timp ce tu ai ramas obtuz la minte pe parcursul intregii discutii.

nu ma dau mare, numai am incercat sa explic si sa-mi explic ce se poate intampla.

in sumar:

1) diametrul rotii nu influenteaza viteza maxima, iar principalul factor limitant ramane forta de rezistenta la inaintare opusa de aer, care este tot o forta de frecare dar nu tine de roti ci de vascozitatea aerului si coeficientul de aerodinamicitate al vehicului. principalul factor propulsiv este forta motorului.

2) cuplul produs e arborele cotit este multiplicat de cutia de viteza si de diferential(e) si in final ajunge la roata. contributia diferentialului este specificata de producator ca final drive ratio si este in jur de 4 pentru turisme ( asta inseamna ca axul care iese din cutia de viteze se invarte de 4 ori ca sa invarta roata o data). chiar daca stim exact puterea si cuplul maxim ale motorului ca si ratiile de multiplicare ale transmisiei si diferentialului nu putem calcula exact cuplul la roata pt. ca exista si ceva forte inertiale care mananca din forta motorului dar cred ca am putea masura cuplul la roata.

3) forta de propulsie finala este data de cuplul la roata/raza rotii. in consecinta, motorul pentru a dezvolta aceeasi forta de propulsie la o roata cu diametru mai mare va avea nevoie sa dezvolte un cuplu mai mare la fiecare moment. daca turezi motorul pana la cuplul sau maxim ( admitand ca tii masina in aceeasi treapta de viteza) forta de propulsie va fi mai mica la o roata mai mare decat la una mai mica, deci si acceleratia momentana ( F= m x a) va fi mai mica in aceeasi treapta de viteza. asta admitand ca ai si tractiune, altfel prea multa forta la roata fara tractiune ar duce la patinajul rotii ( ceea ce clar ca se petrece cu roti mici pt. ca poti face sa patineze si o Dacie). o roata mai mare ar avea o forta de propulsie mai mica si ar fi mai putin probabil sa patineze initial, de aceea acceleratia finala a masinii s-ar putea sa fie mai buna. cred ca am putea calcula pentru fiecare masina in functie de greutatea si cuplul/puterea ei maxime ce marime a rotilor ar fi optima pentru performante optime.

4) tractiunea unei masini depinde de tipul de cauciuc si de tipul suprafetei de rulare. cum suprafetele de rulare sunt f. variabile e greu de calculat. oricum daca tractiunea e mica forta de propulsie care ar fi in exces s-ar pierde
ceva explicatii aici:
http://auto.howstuffworks.com/tire3.htm

5) forta de frecare de rostogolire este un factor secundar rezistentei aerului ca element de limitare a aceleratie si a vitezei maxime. o putem reduce alegand cauciucuri cu CFR mic si mentinand cauciucurile umflate corespunzator.

URA si la gara!


--------------------
Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Iulian HondaFan
post Oct 23 2004, 04:33 PM
Post #55


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.583
Joined: 30-May 04
From: Honda World
Member No.: 26.577



QUOTE(Watcher)
Tot asa, cred ca doar sa pui distantiere pe flanse nu e o idee buna. Marius-Iulian a zis sa maresti ecartamentul ca sa incapa jante mai late.
Daca pui doar distantiere castigi 2-4 cm de ecartament caci nu poti pune distantiere prea groase pentru ca prezoanele au o anumita lungime si ele si trebiue sa prinda bine pe flanse...


175 sunt destul de late. cred ca vei castiga ceva stabilitate marind ecartamentul. ce greutate are masina ta?
si daca o arzi intr-a intia ai probleme mari de patinaj? cauciucurile late ti-ar creste tractiunea si ai putea castiga ceva la acceleratie de asemenea.


--------------------
Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrei Suzuki
post Oct 23 2004, 05:22 PM
Post #56


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.291
Joined: 17-June 04
From: Bucuresti
Member No.: 28.023



175,adica astea pe care le am acum sunt destul de late?Mie nu mi se par late deloc. Greutatea adica masa proprie nu?Are 955 kg.
Da sa stii ca intr-a intaia cam are probleme..adica scartzaie de... da e bine la burn-out-uri. laugh.gif


--------------------
2004 Suzuki Ignis 1.3 VVT
2007 Suzuki Swift Sport 1.6 VVT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrei Suzuki
post Oct 23 2004, 05:30 PM
Post #57


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.291
Joined: 17-June 04
From: Bucuresti
Member No.: 28.023



Bai eu nu mai inteleg. Pe site la B&S motors (de unde am luat masina) scrie "Anvelope 165/70 R14",iar in talon scrie 175/65 R14. :shock:


--------------------
2004 Suzuki Ignis 1.3 VVT
2007 Suzuki Swift Sport 1.6 VVT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Iulian HondaFan
post Oct 23 2004, 05:32 PM
Post #58


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.583
Joined: 30-May 04
From: Honda World
Member No.: 26.577



pe Civic am 185/65/R15 si 130cp si 1180kg masa proprie si mi se pare adecvat pentru puterea motorului (0-100km/h in 10sec). tu ai 90cp si 955kg deci tractiunea ar fi cam tot pe acolo.


--------------------
Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Iulian HondaFan
post Oct 23 2004, 05:35 PM
Post #59


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.583
Joined: 30-May 04
From: Honda World
Member No.: 26.577



QUOTE(Andrei Suzuki)
Bai eu nu mai inteleg. Pe site la B&S motors (de unde am luat masina) scrie "Anvelope 165/70 R14",iar in talon scrie 175/65 R14. :shock:


ce scrie pe cauciuc aia e, or fi schimbat cauciucurile la modelele de acum. ai tractiune mai buna, dar rotile astea noi ar fi un pic mai mari.


--------------------
Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC
Go to the top of the page
 
+Quote Post
silviu32989
post Oct 23 2004, 06:26 PM
Post #60


sofer
***

Group: Membri
Posts: 94
Joined: 21-September 04
From: Suceava (Suceava)
Member No.: 32.982



Daca nu stiam despre ce este vorba nu te corectam. Asa este, prin opozitia mea nu ai facut decit sa pui mina pe carte si sa-ti dai seama ce ineptii poti sa scri.

Nu faci altceva decit sa citesti pe alte site-uri si incerci sa faci o recenzie la ce crezi ca ai inteles.

Cind te vezi contrat adopti atitudine de cocos si iar te duci si mai citesti ceva poate te va crede lumea ca ai habar. Vi apoi si spui ca : stiti eu a gresit da asta este a gresi e omeneste.

Unde nu sti este mai bine sa taci ca daca taceai filozof ramineai

Daca stai bine sa te gindesti cred ca contributia mea este mult mai are decit a ta. Eu nu fac traduceri îi las pe altii.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

10 Pages V  < 1 2 3 4 5 > » 
Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

2 User(s) are reading this topic (2 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 24th April 2024 - 11:56 AM