IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Cum sa ne alegem un cauciuc, sfaturi, informatii...

This topic is about Cum sa ne alegem un cauciuc, sfaturi, informatii..., the author, meghitz, wrote about: QUOTE (hdi Mar 19 2009, 1024 PM) Sunt bune-bune. Imi inchipui ca GY F1 GS-D3 sunt aceleasi anvelope peste tot in lume. alea facute in China sunt praf. ... To read more just scroll down

13 Pages V  « < 11 12 13  
Reply to this topicStart new topic
> Cum sa ne alegem un cauciuc, sfaturi, informatii...
meghitz
post Mar 20 2009, 10:09 AM
Post #241


sofer
***

Group: Membri
Posts: 55
Joined: 11-March 09
From: Bucuresti
Member No.: 119.487



QUOTE (hdi @ Mar 19 2009, 10:24 PM) *
Sunt bune-bune. Imi inchipui ca GY F1 GS-D3 sunt aceleasi anvelope peste tot in lume.


alea facute in China sunt praf... stiu f multa lume care si-a luat teapa asta si se plang de ele..


--------------------
VW Passat Variant 2.0TDI 170cp DSG 2008
Audi A3 Sportback 2.0TDI 140cp DSG 2008
Go to the top of the page
 
+Quote Post
AZAZEL
post Mar 25 2009, 10:58 PM
Post #242


TeDeI-st cocalar
******

Group: Membri
Posts: 3.956
Joined: 30-May 05
From: Bucuresti (Romania)
Member No.: 48.029



intrebare:
este o problema daca la o masina cu tractiune integrala se pun anvelope cu diametru diferit fata/spate ?
masina are un diferential central mecanic torsen.

daca nu ar fi indicat sa se puna anvelope cu diametru diferit, as vrea sa stiu si de ce .

multumesc.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
air_wolf
post Mar 26 2009, 07:33 AM
Post #243


specialist
******

Group: Membri de onoare
Posts: 3.446
Joined: 28-September 05
From: Bucuresti
Member No.: 56.992



QUOTE (AZAZEL @ Mar 25 2009, 10:58 PM) *
intrebare:
este o problema daca la o masina cu tractiune integrala se pun anvelope cu diametru diferit fata/spate ?
masina are un diferential central mecanic torsen.

daca nu ar fi indicat sa se puna anvelope cu diametru diferit, as vrea sa stiu si de ce .

multumesc.



pen-ca roatele se invirteste cu viteze diferite si se buleste angrenaju' care se cheama diferential central.


--------------------
2 * "Garsoniera" - HJ61 TD (4000cmc) si "Sugativa"- FJ62V (4000cmc) carburatie
"Furia Verde" - R5 TL (845cmc)
WARNING: where we go there are no roads
"Life is like a box of chocolates... you never know what you're gonna get." - Forrest Gump
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rares728
post Apr 1 2009, 10:44 PM
Post #244


sofer
***

Group: Membri
Posts: 61
Joined: 9-October 07
From: Sibiu
Member No.: 115.022



Eu cred ca, teoretic, se pot folosi roti cu diametre diferite (fata - spate) din cauza diferentialului Torsen. Practic va duce la mici fortari inutile in diferential si planetare.
Air_wolf te rog sa ma corectezi daca gresesc, dar Torsen-ul (Torque sensing), sistem permanet 4x4, cu raport fix, se autoblocheaza mecanic prin perechile de pinioane si roti melcate doar când simte diferenta de cuplu nu si la diferenta de turatie. Alte sisteme cu tractiune integrala partiala (ex.: diferential cu vasco-cuplaj), cuplul transmis catre axa fara aderenta este direct proportional cu diferenta de turatie intre axe si nu se recomanda la utilizarea cu roti de diametre diferite. Fara diferential central nu se admit roti de diametre diferite.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
AZAZEL
post Mar 27 2010, 09:13 PM
Post #245


TeDeI-st cocalar
******

Group: Membri
Posts: 3.956
Joined: 30-May 05
From: Bucuresti (Romania)
Member No.: 48.029



inca o nelamurire:

am auzit deseori pe cei ce au 205/55r16 ca dupa ce au trecut la 225/45r17 au impresia ca masina trage mult mai greu.
oare de ce o fi treaba asta?

daca e asa atunci de ce supercarurile au anvelope late ?
este adevarat ca asigura o mai buna stabilitate, insa in detrimentrul demarajului ?!

sau ceea ce am afirmat eu pe randul al doilea este doar un mit?!


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
JohnSA
post Mar 28 2010, 11:48 AM
Post #246


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 256
Joined: 20-November 08
From: Bucuresti
Member No.: 118.585



QUOTE (AZAZEL @ Mar 27 2010, 09:13 PM) *
am auzit deseori pe cei ce au 205/55r16 ca dupa ce au trecut la 225/45r17 au impresia ca masina trage mult mai greu.
oare de ce o fi treaba asta?
daca e asa atunci de ce supercarurile au anvelope late ?
este adevarat ca asigura o mai buna stabilitate, insa in detrimentrul demarajului ?!
sau ceea ce am afirmat eu pe randul al doilea este doar un mit?!


Diferenta de 1.2 mm in raza statica nu cred ca are cum sa fie resimtita in procesul invingerii momentului de rezistenta (demarajul). Poate faptul ca modificand anvelopele nimeni nu prea stie sa modifice presiunea din anvelope, caci ceea ce scrie pe stalpul masinii sunt valori recomandate ca generale pentru condus normal la 50 km/h.
Iar stabilitatea nu poate fi "crescuta" prin simpla marire a latimii anvelopei. Din contra, 10 mm in plus (deplasarea centrului anvelopei fata de planul vertical initail al anvelopei) la o raza statica de 316 mm inseamna cam 3% in modificarea unghiurilor de cadere , ceea ce e cam "enorm" in calculul stabilitatii unei masini. Singura "imbunatatire" finnd o suprafata mai mare de frecare in cazul derapajului sau al blocarii rotilor.

Deci ambele "credinte" de mai sus nu se sustin. Daca schimbati anvelopele si doriti intradevar modificarea stabilitatii , atunci trebuie sa modificati atat presiunile cat si geometriile pentru imbunatatirea reala a stabilitatii.

This post has been edited by JohnSA: Mar 28 2010, 11:49 AM


--------------------
Mrrrr = Outback 2.0T-D NS
backyard inv.: Astra H, VW , Mitsu Pajero Sport
----------------------------------------------------------------------------
Armula indecisa intre concluziile auto-psihanalizei si paiul din ochiul celorlalti :
"Sincer (impaciuitor dar sincer cu el insusi -n.b.), sugerez anumitor participanti pasivi ai acestui forum care sunt in cautarea de informatii sa nu ia in considerare toate dizertatiile postate pe acest forum intrucat anumite postari sunt total paralele cu subiectul si sunt furnizate de personaje care in afara lipsei unei baze elementare de cunostinte in domeniu, nu sunt capabile decat sa posteze ineptii si aberatii. Insa, in spiritul dreptului de a ne exprima liberi, trebuie sa acceptam si monologurile prin care unii isi poarta propriul razboi imaginar sau isi refuleaza frustrarile."
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Diesel
post Mar 28 2010, 01:40 PM
Post #247


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 2.661
Joined: 27-May 08
From: Constanta
Member No.: 117.183



Conform calculatorului de aici: http://www.1010tires.com/TireSizeCalculator.asp diferentele sunt prea mici ca sa se simta, 0.41% diferenta diametrului, 0.408% diferenta pe vitezometru.

225/45/R17 are o suprafata de contact simtitor mai mare, ceea ce duce la mai multa rezistenta la inaintare. E posibil sa fie din cauza momentului inertial, mai multa masa la marginea rotii, mai putina la centru.

Recomandarile de presiune de la Michelin sunt ciudate. La Audi-ul A4 pe care l-a avut Azazel sunt diferente mari intre rotile de 16" si cele de 17". La un 320d echivalent (n-am gasit 320xd pe site la Michelin) sunt identice.


--------------------
Kia Cee apostrofee Dee, the former Reasonably Priced Car
Go to the top of the page
 
+Quote Post

13 Pages V  « < 11 12 13
Reply to this topicStart new topic
Tags

4 User(s) are reading this topic (4 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 28th March 2024 - 02:19 PM