Cum sa ne alegem un cauciuc, sfaturi, informatii... |
This topic is about Cum sa ne alegem un cauciuc, sfaturi, informatii..., the author, gogu25920, wrote about: E in franceza dar va descurcati sper sa fie de folos impresii etc http://www.tcs.ch/tcs.html?/webtcs/TCSPubl...amp;language=fr PS: Apropos de linkul d ... To read more just scroll down
Cum sa ne alegem un cauciuc, sfaturi, informatii... |
Jul 13 2004, 03:52 PM
Post
#1
|
|
sofer Group: Membri Posts: 68 Joined: 19-May 04 From: Bucuresti Member No.: 25.913 |
http://www.tcs.ch/tcs.html?/webtcs/TCSPubl...amp;language=fr PS: Apropos de linkul de mai sus, va duce in pagina home, ca ajungeti unde trebuie dupa ce il descarcati (cineva spunea ca nu merge , merge nu stiu de c nu ti-a mers) ii dati cautare (colt dreapta sus) si scrieti "pneus" apoi e simplu. Va da informatii despre cauciucuri de vara , iarna si multe altele, exista un top al cauciucurilor pe dimensiuni si marci...recaomandate si care nu.. |
|
|
Jul 13 2004, 09:32 PM
Post
#2
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 187 Joined: 12-April 03 From: Bucuresti Member No.: 11.459 |
:cry:OK ! pagina nu se incarca dar oricum topicul este interesant, iata ce mi s-a intamplat acum vreo 4 ani:
imi luasem un Daewoo Cielo si baiat pretentios fiind am hotarat sa-i schimb jentile si cum se intampla deobicei si cauciucurile mai apoi. Ei bine!, am hotarat sa-mi pun PIRELLI P 3000 si le-am pus! numai ca la primul drum lung de pe la 90 km/h incepea si se amplifica odata cu viteza un uruit ff. puternic.Nu mi-a luat mult sa imi dau seama ca e de la cauciucuri.M-am dus la firma de la care le-am cumparat (serioasa dealtfel) si dupa multe parlamentari cu directorul comercial l-am luat cu mine la o plimbare.Urmarea a fost ca mi-a schimbat imediat toate patru anvelope cu altele pe care inainte de a mi le vinde le-a cantarit si mi-a spus ca niciodata sa nu mai cumpar anvelope necantarite |
|
|
Jul 14 2004, 04:19 AM
Post
#3
|
|
Subaru Anti-Hero Group: Moderator Posts: 5.323 Joined: 13-May 04 From: F 1 World Member No.: 25.368 |
In general stiu ca aici cauciucurile au 3 parametrii dupa care te potzi ghida la cumparare (trecem peste potrivirea ca dimensiuni). Aceste date sint inscriptionate pe marginea anvelopei (sidewall).
TREADWEAR adica cit de repede se uzeaza NOISE adica zgomot TRACTION adica aderentza la sol. E clar ca cauciucurile mai moi se tocesc mai repede dar furnizeaza tractiune mai buna. Si cele cu un profil mai ingust furnizeaza mai mare stabilitate (mai putina miscare laterala din cauza flexibilitatzii cauciucului). Eu am GoodYear Viva Touring ... pe care le-am cumparat cu asigurare (vreo 9 dolari extra) si uite ca in ultimul an (calendaristic) mi-am tras doua cauciucuri noi pentru ca cele originale: unul facuse o gilma, celalalt pierdea presiune. Si mersesem cu ele vreo 20 de mii de kilometri. Nu am platit nimic. -------------------- Schumi drive it like you stole it !
2005 Subaru Legacy GT ; 2009 Subaru Forester XP ; 2014 Jeep Grand Cherokee |
|
|
Jul 14 2004, 06:46 AM
Post
#4
|
|
workaholic * * * * * * Group: Moderator Posts: 11.052 Joined: 4-August 03 From: Bucuresti Member No.: 14.854 |
nokian NRZi pentru masinile de 200+ km/h -------------------- |
|
|
Jul 20 2004, 03:11 PM
Post
#5
|
|
sofer Group: Membri Posts: 68 Joined: 19-May 04 From: Bucuresti Member No.: 25.913 |
|
|
|
Jul 21 2004, 09:03 AM
Post
#6
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 177 Joined: 1-June 04 From: Galati Member No.: 26.767 |
cauciucurile Montana sunt dintre cele mai proaste din grupa celor ieftine. Sunt calitativ sub Debica, care sunt parerea mea cele mai bune din grupa lor, Sawa sau Matador. Montana echipeaza toate Daciile, nu numai Logan
|
|
|
Jul 21 2004, 09:14 AM
Post
#7
|
|
novice Group: Membri Posts: 48 Joined: 12-July 04 From: Bucuresti Member No.: 29.180 |
ce parere aveti despre continental?
|
|
|
Jul 21 2004, 10:25 AM
Post
#8
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 223 Joined: 2-June 04 Member No.: 26.859 |
Conti OK, parerea, mea Tocmai mi-am cumparat 4 Barum Bravuris, adica Conti pentru oameni saraci. 2 ani garantie, profil frumos inca nu le-am montat (pana nu-mi reglez unghiurile la directie si schimb un telescop). Experienta mea cu Conti SportContact a fost buna, s-au uzat cam repede dupa mine.
|
|
|
Jul 21 2004, 10:41 AM
Post
#9
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
Eu am Barum 155/80 R13 si sunt foarte multumit de ele. Inainte am avut unele poloneze (Polar sau cam asa ceva) mai scumpe care de la o frana puternica s-au deformat si pana nu le-am schimbat am avut vibratii, cu toate incercarile de echilibraj. Cu Barum nu am probleme, desi n-am avut cum sa le testez la mai mult de 170 ca nu ma duce obiectul.
|
|
|
Aug 27 2004, 01:46 PM
Post
#10
|
|
novice Group: Membri Posts: 38 Joined: 18-August 04 From: Bucuresti Member No.: 31.007 |
la a mea (Punto1) am luat-o cu Michelin MXT 155/70R13 si mi se par excelente vara (si pt. ca sunt de 155 sunt bunicele si pe ploaie). Pt iarna am incaltat-o cu Sava Eskimo 165/70R13 si desi nu ma asteptam la mare lucru, vreau sa zic ca sunt excelente pt o masina de tipul asta. Iarna, pt ca am masina usoara+ cauciucuri subtiri+cuplu mic sa nu rupa aderenta, la plecarea de pe loc iau cam tot mai putin 4x4!
Atentie pt. cei care inca nu stiu: iarna e bine sa ai pneuri mai inguste, de iarna daca-ti permiti si cu spike-uri daca esti maniac si ai si voie. vara, merg late, da atentie nu exagerati. Multi habar n-au ca apar probleme la articulatie si suspensie si pun cauciuc pe juma' din latimea masinii Nu mai vorbesc de acvaplanare si consum. Cred ca mai bune sunt cele cu sens de rotatie, profil asimetric si sant de evacuare apa median, da' sa ai si motor capabil, nu ca al meu Daca vrei aderenta pe uscat, n-ai decat sa-ti iei slick-uri si dupa fiecare tura sa stai sa scoti pietricelele care intra in gume :joker: Cu diametrul mare la jante sunt de acord (arate si bine!) Da de ce nu se fac acum roti cu diametre mari si inguste cum erau pe vremuri la masinile de curse poate sa-mi zica cineva? Ca desi erau inguste suportau pana la 500CP si tehnologia la pneuri nu era ca astazi! |
|
|
Aug 27 2004, 01:47 PM
Post
#11
|
|
novice Group: Membri Posts: 38 Joined: 18-August 04 From: Bucuresti Member No.: 31.007 |
la a mea (Punto1) am luat-o cu Michelin MXT 155/70R13 si mi se par excelente vara (si pt. ca sunt de 155 sunt bunicele si pe ploaie). Pt iarna am incaltat-o cu Sava Eskimo 165/70R13 si desi nu ma asteptam la mare lucru, vreau sa zic ca sunt excelente pt o masina de tipul asta. Iarna, pt ca am masina usoara+ cauciucuri subtiri+cuplu mic sa nu rupa aderenta, la plecarea de pe loc iau cam tot mai putin 4x4!
Atentie pt. cei care inca nu stiu: iarna e bine sa ai pneuri mai inguste, de iarna daca-ti permiti si cu spike-uri daca esti maniac si ai si voie. vara, merg late, da atentie nu exagerati. Multi habar n-au ca apar probleme la articulatie si suspensie si pun cauciuc pe juma' din latimea masinii Nu mai vorbesc de acvaplanare si consum. Cred ca mai bune sunt cele cu sens de rotatie, profil asimetric si sant de evacuare apa median, da' sa ai si motor capabil, nu ca al meu Daca vrei aderenta pe uscat, n-ai decat sa-ti iei slick-uri si dupa fiecare tura sa stai sa scoti pietricelele care intra in gume :joker: Cu diametrul mare la jante sunt de acord (arate si bine!) Da de ce nu se fac acum roti cu diametre mari si inguste cum erau pe vremuri la masinile de curse poate sa-mi zica cineva? Ca desi erau inguste suportau pana la 500CP si tehnologia la pneuri nu era ca astazi! |
|
|
Aug 27 2004, 02:33 PM
Post
#12
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 177 Joined: 1-June 04 From: Galati Member No.: 26.767 |
Continental mi se par dintre cele mai bune cauciucuri existente pe piata. Nu degeaba echipeaza cam toate modelele de Mercedes, Bmw. Fac si curele jos palaria, chiar daca sunt mai scumpe. Michelin e bun, atata vreme cat e made in France, ca altfel sunt cam naspa. Am vazut Michelin de iarna la lucru, Avalanche parca, cu ceva silicon in compozitie si sunt super tari, in rest din clasa de sus a cauciucurilor nu prea am incercat. Astept si alte impresii
|
|
|
Aug 27 2004, 03:06 PM
Post
#13
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
Michelin Energy au faima de cauciucuri bune. Si Pirelli, Bridgestone, Goodyear. De fapt cam toate numele mari fac pneuri bune, cu conditia sa nu fie contrafacute.
|
|
|
Aug 27 2004, 06:16 PM
Post
#14
|
|
perioada de proba Group: Membri Posts: 5 Joined: 26-July 04 From: Bucuresti Member No.: 29.879 |
la a mea (Punto1) am luat-o cu Michelin MXT 155/70R13 si mi se par excelente vara (si pt. ca sunt de 155 sunt bunicele si pe ploaie).
de ce daca sunt de 155 sunt bune si pe ploaie? 155 nu este inaltimea? |
|
|
Aug 27 2004, 08:59 PM
Post
#15
|
|
specialist Group: Membri Posts: 4.583 Joined: 30-May 04 From: Honda World Member No.: 26.577 |
cauciucurile sunt cel mai important lucru pt. handling si franare: poti sa ai super ABS fara galosi buni tot degeaba... de asemenea niste cauciucuri cu rezistenta la rulare optima iti pot scutiti pana la 0.5l% la consum.
bazat pe tipul lor, iata cateva recomandari pe care le-am preluat de pe CR pt. voi (astea sunt cauciucuri de turisme, daca intereseaza pe cineva va pot zice si pt. SUV-uri). din pacate accesul pe site este prin subscriptie si link-urile care le-am pus pe forum in trecut nu merg: Cauciucuri de performanta ( nu sunt recomandate iarna): 1)Goodyear Eagles F1 135$ bucata ( toate preturile sunt la marimea medie aici 195/65/R15)-sunt oleaca mai proaste la handling mai ales pe ud dar franeaza excelent 2)Toyo proxes T1-S 190$ bucata - au handling f. bun si pe uscat si pe ud dar mai proaste la franare o idee, recomandate pt. entuziasti 3)Conti(nental)SportContact-170$buc, pe ud franeaza mai bine dar au handling mai prost decat goodyear, cei mai confortabili sosoni ( de aceea MB si BM le folosesc) si cu zgomot de rulare mic. 4)Michelin Pilot Sport- 180$ buc, au handling si franeaza mai prost pe uscat dar un pic mai bun pe ud, dar una peste alta sunt semnificativ mai putin performante decat cele 3 de mai sus 5)Dunlop SP Sport 9000-140$ bucata, la fel de bune ca Michelinurile dar mai ieftine cauciucuri all season: 1) Falken ( producatorul este un subsidiar american al concernului japonez Sumitomo) Ziex ZE 512, 60$ buc, f. bune all-around 2)Bridgestone Turanza LS-H, 100$ bucata, mai proaste la capitolul hidroplanare, rezistenta la rotire pe asfalt si comfort decat cele de mai sus 3)Bridgestone Potenza RE-950, 85$buc, mult mai bune vara decat cele de mai sus, dar slabute iarna cu cea mai prosta tractiune pe zapada, recomandate mai alesdaca ai un al doilea set de cauciucuri de iarna 4)Michelin Energy MXV4 plus, 120$buc, de astea are Golful nostru din dotare din fabrica, la fel de bune ca Nr.1 cu 2 diferente: distantele de franare mai mari dar rezistenta la rulare cea mai mica ( astea sunt dupa CR cauciucurile cele mai "economice" dpdv al consumului de carburant) 5)Dunlop SP Sport A2 65$ bucata, bune si astea dar au rezistenta la rulare mare si mai zgomotoase cauciucuri de iarna: 1) Dunlop Winter Sport M2, 120$ buc, H rated, ( de viteza, i.e. viteza maxima recomandata de 210km/h) 2) Kumho ( producator coreean) Izen Stud KW11, 55$ buc, Q rated ( viteza maxima recomandata 160km/h) nu uitati cand schimbati cauciucurile cu alta marca sa verificati daca indexul de sarcina ( load rating) corespunde cu recomandarile producatorului... |
|
|
Aug 28 2004, 09:28 AM
Post
#16
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
QUOTE(Catalin29886) la a mea (Punto1) am luat-o cu Michelin MXT 155/70R13 si mi se par excelente vara (si pt. ca sunt de 155 sunt bunicele si pe ploaie).
de ce daca sunt de 155 sunt bune si pe ploaie? 155 nu este inaltimea? 155 e latimea, 70 e inaltimea balonului si 13 diametrul jentii. Pentru ploaie important e profilul, daca nu ajunge sa evacueze apa de sub pneu mai repede decat intra, atunci acvaplaneaza... se formeaza o pelicula de apa intre cauciuc si asfalt mult mai alunecoasa decat gheata. Daca mergi repede pe ploaie si simti ca incepe sa ti se inmoaie volanul, te cam apropii de limita.... |
|
|
Sep 20 2005, 03:31 PM
Post
#17
|
|
specialist Group: Membri Posts: 985 Joined: 11-February 05 From: Rumeinia Member No.: 40.270 |
N-am deschis un topic nou (era deja asta), sa nu ma luati cu arheologia, incerc sa respect "ze regulament".
Pentru iarna asta vreau sa-mi iau niste gume bune. Am gasit un survey pe tirerack.com dupa cum urmeaza: http://www.tirerack.com/tires/surveyresult...mp;sortValue=16 personal ma gandesc la Dunlop Winter Sport M3 sau Michelin Pilot Alpin PA2, dar s-ar putea sa am surpriza sa nu le gasesc in tzara. Stiu sigur ca se gasesc Pirelli Winter 210 SnowSport (locul 7 in clasament). doresc recomandari din partea celor care au "purtat" astfel de incaltzari, dar si de la cei care au sapat in adancuri si au gasit informatii suplimentare de "importanta nationala". mercic -------------------- |
|
|
Sep 20 2005, 04:16 PM
Post
#18
|
|
specialist Group: Membri Posts: 4.583 Joined: 30-May 04 From: Honda World Member No.: 26.577 |
eu am luat Bridgestone Blizzak WS-50 (nr. 2 pe lista celor exclusiv de iarna, anul trecut nu am stiut si de celelalte variante) plecand de la premiza ca oricum nevasta-mea care le-a purtat pe Civic iarna trecuta nu vrea sa conduca sportiv pe zapada. a fost multumita de ele. sunt un pic mai zgomotoase pe uscat, dar pe zapada masina se comporta muuult mai bine decat Golful meu care a ramas cu "all season"...
dupa cum vezi in ceea ce priveste tractiunea pe zapada si gheata blizzak-urile sunt cele mai bune. vezi ca e si un topic dedicat exclusiv cauciucurilor de iarna: http://www.masini.ro/forum/viewtopic.php?p=26255#26255 -------------------- Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC |
|
|
Sep 20 2005, 09:31 PM
Post
#19
|
|
Warp Member Group: Membri de onoare Posts: 4.752 Joined: 9-May 03 From: Bucuresti Member No.: 12.270 |
blizzak e pe locul 5 in testele ADAC.
in ordine sunt: goodyear ultra grip 6 michelin alpin a2 dunlop sp wintersport maloya cresta 200 bridgestone blizzak continental contiwinter vredestein snowtrac etc etc teste pentru 195/65/R15 -------------------- |
|
|
Sep 21 2005, 08:50 AM
Post
#20
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 10.684 Joined: 29-March 04 From: Oradea (Bihor) Member No.: 23.122 |
Legat de iarna (gosh i hate winter)... Eu pana acum mergeam cu cauciucuri 195/60/R15 Allweather iarna (Semperit DirectionGrip) - aveau un comportament rutier decent si pe uscat si pe zapada, le-am luat pt talonul mai inalt care imi folosea si primavara (nu stiu la altii cum e dar la noi primavara dupa ce se dezgheata apar toate gropile/craterele/etc). Iar vara folosesc Michelin Pilot 195/50/R15. Toate bune si frumoase... maream talonul si pastram jantele de aluminiu (oricum sunt SH-uri obosite, nu-i o paguba foarte mare daca le ranesc).
Problema e ca la A3 o sa am jante de 17" cu cauciucuri de vara (masina de teste era echipata cu Michelin Pilot, dar a zis ca poate veni ori cu Michelin ori cu Pirelli). De marit talonul nu pot foarte mult... deci ma gandesc sa schimb si jantele cu unele de otel (sau poate gasesc ceva SH... pt ca nu ma prea pot impaca cu ideea de jante de otel)... revenind la cauciucuri: Avand in vedere ca zona in care ne vom muta e in rampa... si dezapezirea nu functioneaza prompt... ma gandeam sa trec la cauciucuri de iarna (in loc de cele allweather)... dar nici nu vreau sa huruie prea puternic cand merg pe uscat (de bine de rau, si la noi exista dezapezire). Are cineva idei ? -------------------- Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 20th April 2024 - 04:58 AM |