IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Anvelope, care sunt cele mai bune?

This topic is about Anvelope, care sunt cele mai bune?, the author, Baby Blues, wrote about: Masina a fost initial incaltata cu Danlop. Anul trecut am achizitionat pentru vara 4 cauciucuri second hand Michelin pilot sport. Vorba vine second de ... To read more just scroll down

5 Pages V  « < 2 3 4 5 >  
Reply to this topicStart new topic
> Anvelope, care sunt cele mai bune?
Baby Blues
post Jun 23 2010, 10:44 PM
Post #61


Blues fan
******

Group: Membri
Posts: 2.976
Joined: 9-March 06
From: Blues country
Member No.: 70.361



Masina a fost initial incaltata cu Danlop. Anul trecut am achizitionat pentru vara 4 cauciucuri second hand Michelin pilot sport. Vorba vine second deoarece erau folosite aproape 10.000 de km si aratau impecabil. Vrea sa va spun ca la modul cum am ultragiat masina , cauciucurile s-au comportat peste asteptari si cu mult psete Dunlop-urile noi. Urmatoarele cauciucuri vor fi tot Michelin deoarece sunt foarte multumit de actualele gume.


--------------------

________________________________
Audi A3 Sportback 2.0 TFSI

Prostia este infinit mai fascinanta decit inteligenta, inteligenta are limitele ei, prostia nu.
Decat sa asculti blues la difuzoarele laptop-ului, mai bine dai manele la maxim. Esti mai castigat!

http://www.youtube.com/watch?v=6DJzH5vbL6s
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Oct 6 2010, 12:14 PM
Post #62


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Ma gandesc si eu la incaltari noi pentru petrolier, si de iarna si de vara. Acum am allseason Michelin Energy care sunt cam... neconvingatoare.

As vrea pneuri de vara 205/55R16, indice de viteza W. Pe dimensiunile astea nu prea am gasit mare lucru. Acum e incaltata cu indice V (aka 240km/h). In Detuchland am depasit viteza asta, sa-mi fie rusine, trebuia intai sa verific... Paranteza... se poate limita electronic viteza cu vag-comul? As limita-o la 235 pana rezolv ca sa fiu sigur biggrin.gif
Sa fie aderente si silentioase. Durabilitatea e mai mai putin importanta, intrucat oricum nu merg f multi km.

As vrea si pneuri de iarna (eventual cu jante de tabla) tot dimensiunea asta. Aceleasi criterii, aderenta si silentiozitate. O sa vad ce propun aia de la skoda, au ei un "pachet jante + pneuri iarna". Insa probabil e o teapa, ca toate pachetele.

In cazul in care nu gasesc unele de vara pe 16 cu indice W, caut eventual si pe 17, cu tot cu jante. Iar jantele de 16 fie le incalt cu unele de iarna, fie le dau la schimb pe jante de tabla + diferenta.

Ideal ar fi totusi sa gasesc pe 16 si de iarna si de vara (indice W), asta m-ar scuti de o bataie de cap si cu roata de rezerva.

Ceva idei?


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
vio
post Oct 11 2010, 03:47 PM
Post #63


ZEUS
******

Group: Membri
Posts: 5.581
Joined: 9-March 06
From: Bucuresti
Member No.: 70.400



pai toyo t1r sunt w pe 16 si zr uri. iarna un GW ug7. oricum silencio iarna cam greu.


--------------------
daca as fi cel mai sarac om mi-as lua Skoda sau VW . asa imi permit cel putin un Logan.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mariusdruta
post Oct 11 2010, 09:53 PM
Post #64


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 199
Joined: 9-February 08
Member No.: 116.331



Eh hai ca gasesti absolut orice, sa nu pozam chiar in belgianu' clasic care crede ca orice legat de masina tine exclusiv de 'son garagiste'...

La orice auto5 iti pot oferi majoritatea cauciucurilor pe care le poti lista foarte simplu pe clasicul:

http://www.pneusonline.be/

Destul de inguste cauciucurile pentru masina (m-as fi asteptat sa vina cu 215 macar, dar deh, e nebunia cu consumul), in schimb teribil de ieftine pe dimensiunea asta. Personal is mai conservator, Conti Sportcontact 2 sau Bridgstone Turanza ER300 si respectiv Dunlop Winter Sport 3D. Ma rog, pentru drumurile astea normale, ca in Romania vad ca se poarta mai de circuit, unde-s conditii.... smile.gif

P.S. fantastic de 'prafuit' forumul, noroc cu cate un subiect mai fierbinte gen versusu' lu' masina lu' tata lu' prietena lu' titi...

This post has been edited by mariusdruta: Oct 11 2010, 09:56 PM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Oct 12 2010, 10:06 AM
Post #65


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Stiam deja siteul, am gasit vreo cateva caucioace, insa mi-e incomod sa imi vina acasa, sa le iau in portbagaj, sa ma duc sa le montez, sa le echilibrez, etc. Toate livrarile vin la ora 1 cand in mod normal omu' muncii e pe ogor.

La auto5 , o janta "generica" din otel pe 16 + un pneu cinstit la dimensiunea mea la auto5 costa cam 200€. E rezonabil, insa nu foarte grozav.

De garajistul meu nici nu mai vorbesc, la skoda pentru superb au "kit de iarna" doar pe 18" si o roata din otel + 1 pneu + 1 capac e 470€. Pentru 16" tre' sa sun la VW. La Skoda mai au si pe 15, pt octavia, la un pret rezonabil, insa eu vreau 16.

Ideea e ca pe siteul Skoda Romania 4 roti de 16" + 4 pneuri + 4 capace e 1400 roni. Daca nu am inteles aiurea... Daca mai dau (presupunem prin absurd) si 100€ la Atlassib pentru transport, ies oricum la juma' de pret fata de Auto5, si sunt "originale Skoda", ceea ce sunt convins ca e o prostie, insa nu am chef de discutii neprincipiale cu aia de la garaj in caz de probleme cu garantia. N-am chef sa le dau idei sa mai caute si alte .... imbunatatiri rolleyes.gif

Pentru alea de vara merge, o sa ma duc la Auto5 daca mi-e lene sau comand online daca ma apuca entuziasmul.

Cu cele de iarna mai investighez o solutie cu iz social. Cineva din familie si-a pierdut jobul, si apoi si-a facut praf masina (o octavia) care nu mai era asigurata si pt care inca plateste credit. Are un set de pneuri de iarna la dimensiunea care imi trebuie pe care vrea sa le vanda, noi noute, nu a apucat sa le mai foloseasca. Daca nu le iau eu s-ar putea sa le ia taica-miu... ma vedem.

PS
Cu consumul le-a iesit teehee.gif Ultimul drum mai lungut - Bruxelles Dunkerque, 160km, 5 persoane (aka 4 + una mica), 116km/h medie de viteza, mers calm, 6.7l/100km consum mediu din centru in centru...
Desi nu asta a fost calculul pe care l-am facut cand am ales jantele de serie, ci pentru ca nu vreau sa-mi rupa ficatii, au mers mai degraba pe ideea de confort.


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Watcher
post Oct 12 2010, 10:22 AM
Post #66


CFO
******

Group: Membri
Posts: 2.695
Joined: 10-September 04
From: Bucuresti
Member No.: 32.254



QUOTE
Ideea e ca pe siteul Skoda Romania 4 roti de 16" + 4 pneuri + 4 capace e 1400 roni.

Nu cred ca in 1400 intra si jante si gume.
In mod normal vreo 1400 sunt 4 anvelope de dimensiune gen 205/55/16.


--------------------
Avensis 2.2D4D, PatrolGR RD28TI, cu cutie manuala.
In cautare de masina spectaculoasa, veche si de toata ziua
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Oct 12 2010, 10:38 AM
Post #67


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Or fi dimensiuni mai mici, si ceva de genul "de la 1400 roni". Insa chiar si dublu sa fie, tot merita avand in vedere ca sunt "originale" iar la pretul ala aici iau generice.


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
HalbaSus
post Oct 12 2010, 10:41 AM
Post #68


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 10.684
Joined: 29-March 04
From: Oradea (Bihor)
Member No.: 23.122



QUOTE
Desi nu asta a fost calculul pe care l-am facut cand am ales jantele de serie, ci pentru ca nu vreau sa-mi rupa ficatii, au mers mai degraba pe ideea de confort.


Eu nu cred in comfortul superior al gumelor de 16"... suspensia conteaza mult mai mult decat cei cativa mm de balon umflat cu aer, eu sincer as lua gume de iarna pentru jantele actuale de 16" si mi-as lua gume de 17" (cu gume de vara 235/50/17 ca sa nu ai probleme nici cu comfortul) pentru vara.



--------------------
Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Oct 12 2010, 11:03 AM
Post #69


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Am sunat la skoda, o janta din otel de 16" + pneu Uniroyal (probabil made in Romania) e 130€. Ramane de vazut daca se potriveste, ca e pt superbul vechi, pt asta nou nu au decat pe 18" la pretul pe care vi l-am spus mai devreme. Probabil, tot cu Uniroyal... asta e o marca destul de populara, specialisti pneuri de ploaie. Lumea crede ca e belgiana pt ca se fabricau la Liege, si se vand destul de bine... insa in realitate e americana si acum se fac in Romania.

@Halba
M-am gandit la varianta asta. Ideal ar fi fost sa scap de jantele din aliaj pe 16 si sa iau din otel.
Dezavantajul e cu roata de rezerva, ar trebui sa am una de iarna si una de vara.
Insa nu prea ma omor nici dupa alea de 17, nu mi se pare ca merita efortul. Le-am vazut, nu e mare diferenta si in afara de aspect nu cred ca mai e si altceva de capul lor.
Iar pe alea de 19 le-au descaltat suedezii cand au facut testul elanului cu varianta break confused.gif


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
HalbaSus
post Oct 12 2010, 11:38 AM
Post #70


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 10.684
Joined: 29-March 04
From: Oradea (Bihor)
Member No.: 23.122



Treaba cu "jantele de tabla sunt mai bune iarna" este adevarata (probabil) dar eu circul de cativa ani buni cu jante de aliaj iarna si nu am observat efect adverse majore... Cele 2 mari avantaje ale jantelor de tabla ar trebui sa fie faptul ca nu intra zapada intre spite si ca nu le afecteaza sarea aruncata pe drum.
- Desigur daca e zapada foarte mare si intra intre spite... si opresti inainte ca ea sa fie topita de caldura degajata de roata/frana atunci vei ramane cu bulgari inghetati intre spite iar acestea vor dezechilibra roata. Dar... sincer... cat de des ai zapada asa mare in belgia ? si oricum e un fenomen care se poate intampla de cateva ori pe an si nici atunci nu reprezinta decat un factor deranjant temporar (pana se topesc sau cad bulgarii)
- Sarea distruge lacul de pe jantele de aliaj... mhm... asa o fi, eu nu am observat, plus ca din cate stiu nici macar in romania nu se mai da cu sare ci cu clorura de calciu sau ceva de genu... oricum jantele mele au suferit mai mult de pe urma pietricelelor, gropilor, decat de pe urma sarii aruncate pe drum.

Avantajele variantei cu jantele de 17 ar fi:
- Ar arata bine si iarna (cand ar avea jante de aliaj de 16) si vara (pe 17) chiar daca diferenta dintre cele 2 look-uri nu ar fi prea mare.
- Jantele de 17 permit gume mai late, gume mai late = aderenta mai buna, in plus oferta de gume UHP e mult mai mare pe 17" decat pe 16".


--------------------
Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Watcher
post Oct 12 2010, 01:27 PM
Post #71


CFO
******

Group: Membri
Posts: 2.695
Joined: 10-September 04
From: Bucuresti
Member No.: 32.254



Eu zic ca dimpotriva, cu cat balonul e mai mare , chiar se simte diferenta ca si amortizare preluata de anvelopa :-)
In rest sunt de acord total cu parerea lui Halba cu mersul cu jante de aliaj iarna, am exact aceeasi experienta ca si el.

Ca sa afli daca iti merge janta de 16 in locul celei de 18 ai de raspuns la urmatoarea intrebare: "cat de mari sunt etrierii" ?
Spre exemplu, la LC 120, daca pastrezi ETul stock, nu iti incap jante de 16 in loc de 17 din cauza etrierilor.
In australia sunt niste domni care au polizat exteriorul etrierilor ca sa poata pune jante mai mici.
IN schimb, daca cresti ET-ul (inspre negativ) vei avea sanse sa bagi jante mai mici peste aceeasi etrieri. Aceasta solutie sufera de problema 'imi mai incap rotile cand iau viraj?'

Revenind la anvelope late vs inguste pt iarna, din cate tin eu minte am mai discutat pe aici de cateva ori si am concluzionat asa:
- daca mergi in zapada in care te-ai putea afunda si ramane pe burta atunci gume cat mai late (vezi masinile gen arctictrucks)
- daca in schimb mergi in zapada in care daca te afunzi ajungi la asfalt, atunci gumele inguste sunt castigatoare (vezi masinile de WRC)





--------------------
Avensis 2.2D4D, PatrolGR RD28TI, cu cutie manuala.
In cautare de masina spectaculoasa, veche si de toata ziua
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DRAGOS
post Oct 12 2010, 01:49 PM
Post #72


PGM-FI
******

Group: Membri
Posts: 2.877
Joined: 2-March 07
From: Bucuresti/Ploiesti (Prahova)
Member No.: 100.675



Jante de 16", tabla. La civic am avut probleme iarna trecuta, ramanea zapada intre spite si aveam niste vibratii ingrozitoare smile.gif


--------------------
Honda Accord 2.0 MT Executive Arctic Blue Pearl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mircea104901
post Oct 12 2010, 02:18 PM
Post #73


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.805
Joined: 27-April 07
From: Cluj-Napoca (Cluj)
Member No.: 104.894



Eu merg pe aliaj iarna. Nu am avut probleme, si am mers in zapada mare ca nu-mi mai functionau senzorii ABS, si tot nu s-a blocat zapada intre spite.
Cred ca, conteaza si designul jentilor de aliaj in toata treaba asta. Plus ca sunt mult mai ieftine(OEM - am luat de la Rial) decat cele de tabla (originale) (la mine asa a fost).

Diferenta de 1" la diametru intre jenti (adica 16" vs 17", sau 15" vs 16"), inseamna un cauciuc mai inalt cu ~1,25cm la talon, care nu e deloc neglijabil atunci cand e vorba de suspensie. Ex: 205/55R16 inseamna 205 x 55% = 112,75mm inaltime. Pentru a pastra aproximativ dimensiunile rotilor, pe 17 echivalent ar fi 205/50R17, adica 205 x 50% = 102,5mm. Diferenta intre ele e de ~ 10% ca inaltime. Clar cele pe 16" nu vor fi la fel de rigide ca cele pe 17", dar nici nu vor oferi acelasi raspuns rapid la schimbarea directiei pe un circuit.
Cauciucurile mele de iarna sunt tot pe 16 dar cu un ordin de marime mai mari, adica am luat 215/65R16 fata de 215/60R16 cat sunt cele de vara; imi ofera 10,75mm in plus la garda la sol, mm care se simt in anumite conditii. In rest imi da peste cap kilometrajul (adica indica mai putin decat merg in realitate) si am demaraj mai slab un pic (cuplu mai mic transmis la sol).

This post has been edited by Mircea104901: Oct 12 2010, 02:19 PM


--------------------
BMW X3 3.0D
Ex Forester 2.0X MY07


Don’t argue with Idiots... They will bring you down to their level and beat you with experience.
“If A is a success in life, then A equals x plus y plus z. Work is x; y is play; and z is keeping your mouth shut.” Albert Einstein
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Oct 12 2010, 03:35 PM
Post #74


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



@Watcher
Jantele mele actuale sunt pe 16, deci ar trebui sa mearga si cele din tabla.

@Halba
In Be a inceput sa fie mai multa zapada decat ma asteptam, iar la dezapezirea e ca-n Romania. Tre' sa-mi caut pneuri de iarna si la scuter biggrin.gif
In plus in iarna asta intentionez sa ajung in Germania, Austria, Elvetia si chiar Romania, tari cu traditie in ale nametilor. Zapada insa ca sa pun burta pe pamant nu cred sa vad pe undeva, ca eu merg totusi pe drumuri publice, asa ca probabil voi ramane la pneurile inguste.

Teoria pneu mai lat -> aderenta mai buna probabil e valabila pe uscat, desi mi-e greu sa cuantific cu cat. Pe ud insa mi-e teama ca e invers... iar in Be e destul de ud smile.gif Asa ca voi ramane la dimensiunile actuale.
Asta nu inseamna ca nu voi cauta la un moment dat unele pt circuit care pot fi si pe 17 whistling.gif

La confort nu conteaza doar balonul, ci si masa totala a pneului + janta, care intra la masa nesuspendata. Sper ca alea pe 16 sunt mai usoare decat alea pe 17, care sunt si sensibil mai late ...

This post has been edited by James Kilowatt: Oct 12 2010, 03:39 PM


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ozz86651
post Dec 9 2010, 12:01 AM
Post #75


specialist
******

Group: Membri
Posts: 3.387
Joined: 8-September 06
From: San Francisco
Member No.: 86.644



Saptamina trecuta cauciucurile Bidgestone Potenza RE 960 AS Pole position au tinut sa-mi transmita un mesaj prin explozie stinga spate pe autostrada cind veneam de la munca. Cauciucurile pe fata mai aveau putina viata in ele, dar cum vine iarna si de acum o sa vada multa ploaie si zapada in drum spre ski, am decis sa le schimb. Le-am schimbat cu Continental Extremecontact DWS . Tot UHP All season, din experienta mea cea mai buna alegere pentru clima de aici.
Pina acum am mers numai pe uscat cu ele. Impresii: astea noi parca se simt mai grele, la invirtit volanul. Evident, chiar sint mai grele ca-s noi smile.gif. Si nu tin directia la fel de bine. Se simt putin de parca au balonul mai mare si roata ceva mai mica fara de potenza, sint putin nesigure, parca se flexeaza.
In schimb la frinari pe drept stau cel putin la fel de bine, si din teste la ud si zapada stau mult mai bine.
Cind am citit testele am vazut toate astea dar nu mi=am inchipuit o sa simta asa tare... am crezut ca e o chestie de finete si o vezi pe circuit pe un supercar.
Pe Mazda am niste caucicucuri care pina acum imi plac destul de mult, desi nu le-am testat cine stie ce in zapada. Sint foarte precise si manevrabile.

BFGoodrich g_force Super Sport A/S

This post has been edited by ozz86651: Dec 9 2010, 12:03 AM


--------------------
---------------
Honda Civic EX 2006 140CP
Mazda 6S 2003 220CP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
f1anatic
post Dec 10 2010, 04:45 AM
Post #76


Subaru Anti-Hero
******

Group: Moderator
Posts: 5.323
Joined: 13-May 04
From: F 1 World
Member No.: 25.368



Caut Conti Extreme Contacts DWS pt 2 masini si TireRack le are in Bational Backorder; Discount Tire in Backorder; Pep Boys in Back Order...de citeva saptamini. Unde le-ai gasit mai nene ? Zi si mie...ca platesc sa le iau din California, nu-i bai.

Eu am vechile Conti Extreme Contacts pe Legacy si sint FOARTE multumit de ele.

This post has been edited by f1anatic: Dec 10 2010, 04:46 AM


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ozz86651
post Dec 10 2010, 09:53 AM
Post #77


specialist
******

Group: Membri
Posts: 3.387
Joined: 8-September 06
From: San Francisco
Member No.: 86.644



Tirerack evident. Poate dimensiunea de la Civic e mai usor de gasit?


--------------------
---------------
Honda Civic EX 2006 140CP
Mazda 6S 2003 220CP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
f1anatic
post Dec 10 2010, 01:47 PM
Post #78


Subaru Anti-Hero
******

Group: Moderator
Posts: 5.323
Joined: 13-May 04
From: F 1 World
Member No.: 25.368



QUOTE (ozz86651 @ Dec 10 2010, 02:53 AM) *
Tirerack evident. Poate dimensiunea de la Civic e mai usor de gasit?



Mda. Avem o magazie Tirerack in Indiana. Poate trebuie sa merg direct acolo si sa ii pun sa caute. Oricum pe net nu ;e gasesc 225 x 45 R17 si 225 x 50 R17


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
paula_mircescu
post Mar 4 2011, 07:59 PM
Post #79


sofer incepator
*

Group: Membri
Posts: 13
Joined: 4-March 11
Member No.: 131.562



helou. is noua pe-aici, nu le prea am cu tehnica, dar am zis ca trebuie sa ridic si eu standardul, atat de scazut pt femeile la volan. imi plac discutiile voastre, f constructive, imi iau notite smile.gif. on-topic asa, eu am luat proaspete acum dunlop 3d. scumpicele, dar m-am speriat ca de la zi la alta vad alt pret si mi-am imaginat ca in toamna va fi jale mare.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DORU
post Mar 4 2011, 09:11 PM
Post #80


Super Moderator
******

Group: Moderator
Posts: 8.261
Joined: 11-November 02
From: ORADEA
Member No.: 7.754



Vara sanie...iarna car...extrapoleaza la anvelope... wink.gif


--------------------


OCTAVIA 1.8T 4X4 - Powered by Dimsport, Milotec, Forge, EBC and Ferodo Racing !

Detalii despre masina mea si Skoda in general pe FORUMUL SKODA-CLUB !

Uneori Dumnezeu ne taie craca de sub picioare ca sa ne aducem aminte ca putem zbura.

"What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back"
Go to the top of the page
 
+Quote Post

5 Pages V  « < 2 3 4 5 >
Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 19th March 2024 - 10:09 AM