IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Probleme Opel Astra Caravan F - X14XE

This topic is about Probleme Opel Astra Caravan F - X14XE, the author, BoDolik, wrote about: Salutare tuturor, Vin la voi cu o problema a carei rezolvare nu am pututo gasi absolut nicaieri, sperand ca altcineva s-a mai confruntat cu ea si a re ... To read more just scroll down

2 Pages V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> Probleme Opel Astra Caravan F - X14XE, Scade viteza pana moare motorul
BoDolik
post Mar 4 2011, 03:22 PM
Post #1


sofer incepator
*

Group: Membri
Posts: 13
Joined: 4-March 11
Member No.: 131.560



Salutare tuturor,

Vin la voi cu o problema a carei rezolvare nu am putut`o gasi absolut nicaieri, sperand ca altcineva s-a mai confruntat cu ea si a reusit sa ii dea de cap. Detin un autoturism Opel Astra Caravan F din 1996, motor de 1.4 16 valve benzina. Problema sta in felul urmator. Pornesc dimineata motorul, totul ok...plec la drum..totul ok..pana ajung la viteza de peste 100 km/h sau mai bine spus cand depasesc 2500 de turatii..cand incepe sa traga. Apoi deodata masina incepe sa piarda din viteza (eu tin acceleratia la fund) fiind nevoit sa tot schimb intr-o viteza inferioara...uneori ajung pana intr-a 2-a..alteori pana moare motorul de tot. Dupa ce face faza asta isi revine..si nu mai am probleme pana nu las masina oprita un timp. In timp ce incepe sa piarda din viteza...daca o scot din viteza si o las la relanti..moare motorul instantaneu. Am devenit disperat cu aceasta problema si am fost la mai multi mecanici schimband pe rand: filtru de benzina, catalizator, senzor de temperatura, bujiile, regulatorul de presiune de pe rampa de injectoare, am mers cu mufa de la sonda lambda scoasa, mufa egr scoasa, dar fara nici o rezolvare. Am facut test atat pe loc cat si in mers si nu da nici o eroare. In bord nu mi se aprinde nici o lumina. Am citit pe alte forumuri cum ca ar putea fi de vina debitmetru, dar emcanicul meu mi-a spus ca masina mea e multipunct si nu are debitmetru. In ultimele 2 zile am observat, ca daca in momentul cand incepe sa piarda din viteza si turatie...iau piciorul de pe acceleratie si o las in frana de motor un timp...iar apoi accelerez iar..isi revine pana ajung iar la viteza de peste 100-120 km//h dupa care face iar. Va rog ajutati-ma cu alte sfaturi. Va multumesc anticipat

This post has been edited by BoDolik: Mar 4 2011, 03:24 PM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DORU
post Mar 4 2011, 07:23 PM
Post #2


Super Moderator
******

Group: Moderator
Posts: 8.261
Joined: 11-November 02
From: ORADEA
Member No.: 7.754



Din start mentionez ca Opel nu este domeniul meu, insa totusi exista multe in comun in dom auto asadar
- nu vad care e legatura intre MPI si absenta MAF-ului...dar asa o fi la Opel 1996
- verifica buna functionare a clapetei de acceleratie (curatare !)
- verifica senzorul de turatie si acceleratie !

Orice feed-back este binevenit smile.gif

This post has been edited by DORU: Mar 4 2011, 07:23 PM


--------------------


OCTAVIA 1.8T 4X4 - Powered by Dimsport, Milotec, Forge, EBC and Ferodo Racing !

Detalii despre masina mea si Skoda in general pe FORUMUL SKODA-CLUB !

Uneori Dumnezeu ne taie craca de sub picioare ca sa ne aducem aminte ca putem zbura.

"What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
laurentiu
post Mar 4 2011, 07:57 PM
Post #3


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.204
Joined: 19-September 02
From: Bucuresti
Member No.: 6.478



Nu stiu cat de mult conteaza, insa imi dau si eu cu presupusul... poate ca ajuta oarecum. Tatal meu a patit ceva asemanator cand avea Opel Ascona. Masina mergea bine pana cand incepea sa-si piarda turatia, puterea si se oprea. Doua saptamani a fost distrus, nu mai stia nimeni ca sa-i faca. Pana cand un prieten mecanic care deja nu o mai suporta nici el masina si reparatia deja o considera o provocare, a verificat o sita de la alimentare. Sita care niciodata nu fusese curatata. Deci eu zic sa verifici mai intai toate sitele si filtrele prin care trece benzina. O alta cauza des inatlanita, asa cum a zis si Doru, ar fi clapeta de acceleratie. Sa ne spui si noua ce ai facut.


--------------------
Opel Astra F 1.6 75 CP (Das Auto), VW New Beetle 1.4 75 CP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
BoDolik
post Mar 5 2011, 12:37 PM
Post #4


sofer incepator
*

Group: Membri
Posts: 13
Joined: 4-March 11
Member No.: 131.560



I-am spus mecanicului despre curatarea clapetei de acceleratie (a recunoscut ca ar fi posibil din aceasta cauza si nu se gandise la ea) si m-a programat pe luni pentru curatare. Voi reveni dupa aceasta cu pareri
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Seri
post Mar 6 2011, 02:25 AM
Post #5


Captain Obvious.
******

Group: Moderator
Posts: 1.312
Joined: 3-August 05
From: Oradea/Cluj
Member No.: 52.535



Un prieten cu Solenza a avut o problema asemanatoare si s-a dovedit a fi senzorul de turatie de pe arborele cotit.


--------------------
1994 Opel Astra F 1.8 GSi 125 cp
2004 Opel Astra G 1.6i 103 cp
2007 Opel Astra G 1.6i 105 cp
Go to the top of the page
 
+Quote Post
BoDolik
post Mar 7 2011, 02:13 PM
Post #6


sofer incepator
*

Group: Membri
Posts: 13
Joined: 4-March 11
Member No.: 131.560



Tocmai am curatat azi clapeta de acceleratie si din nou EGR-ul dar din pacate problema persista ... maine voi schimba si pompa de benzina...deja imi vine sa ma spanzur...m-am saturat sa bag bani in ea si degeaba...fara rezultat...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Mar 7 2011, 08:59 PM
Post #7


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



@Doru
E posibil sa fie ca la Daewoo... adica fara MAF, ci doar cu MAP si cu MAT.

Eu as incerca sa fac o proba cu testerul cuplat si sa vad daca valorile citite de senzori (MAP, MAT, TPS, turatie/CPS, lambda, avans si timpi de injectie comandati) sunt rezonabile sau daca vreuna o ia in balarii atunci cand apar problemele. Poate de la o valoare incolo valorile sunt aiurite, ceea ce inseamna poate un senzor decalibrat sau dus cu totul. Desi e totusi putin probabil, o problema de genul asta ar fi usor de depistat, ca lasa cod de eroare.



--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
BoDolik
post Mar 8 2011, 09:59 AM
Post #8


sofer incepator
*

Group: Membri
Posts: 13
Joined: 4-March 11
Member No.: 131.560



Am facut cu ea test atat pe loc cat si in mers dar nici o eroare, totul normal si la locul lui. Singurul lucru care l-a obs mecanicul a fost ca amestecul de aer benzina e acelasi oricat as tura motorul si a zis ca ar trebui sa varieze un pic.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Seri
post Mar 8 2011, 10:22 AM
Post #9


Captain Obvious.
******

Group: Moderator
Posts: 1.312
Joined: 3-August 05
From: Oradea/Cluj
Member No.: 52.535



Schimba senzorul de turatie de pe arborele cotit, costa cateva zeci de lei.


--------------------
1994 Opel Astra F 1.8 GSi 125 cp
2004 Opel Astra G 1.6i 103 cp
2007 Opel Astra G 1.6i 105 cp
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Mar 8 2011, 11:26 AM
Post #10


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



QUOTE (BoDolik @ Mar 8 2011, 08:59 AM) *
Am facut cu ea test atat pe loc cat si in mers dar nici o eroare, totul normal si la locul lui. Singurul lucru care l-a obs mecanicul a fost ca amestecul de aer benzina e acelasi oricat as tura motorul si a zis ca ar trebui sa varieze un pic.



Asta suna a problema de sonda lambda, de acolo se citeste amestecul. Vezi si in mers daca e la fel, nu doar pe loc. Vezi daca testerul da doar voltajul, fara sa il "traduca" in raport de amestec, iar daca e riguros identic indiferent de regim are probabil probleme.


Eu n-am spus ca cauti erorile in mers, pe alea se poti citi ci pe loc, ci sa faci un log de valori citite de la cativa senzori ca sa vezi daca sunt credibile. Asta nu inseamna neaparat o eroare... de exemplu un "amestec perfect" indiferent de regim e un semn de senzor defect chiar daca nu lasa un cod de eroare.


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
BoDolik
post Mar 8 2011, 08:07 PM
Post #11


sofer incepator
*

Group: Membri
Posts: 13
Joined: 4-March 11
Member No.: 131.560



Am mers cu mufa de la sonda lambda decuplata si la fel face. Tocmai am schimbat pompa de benzina si problema persista..sunt disperat..acum voi lua un senzor de turatie. problema asta e un sac fara fund...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Mar 8 2011, 09:41 PM
Post #12


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Cu atat mai mult inseamna ca sonda e defecta... ce valoare lambda citeai cu mufa decuplata?


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
BoDolik
post Mar 9 2011, 10:14 AM
Post #13


sofer incepator
*

Group: Membri
Posts: 13
Joined: 4-March 11
Member No.: 131.560



La test mecanicul mi-a spus doar ca totul este ok..nu mi-a dat valorile. Voi face un nou test si ii voi cere valorile pentru a ti le spune. Scuza-mi neprofesionalismul..nu ma pricep la motoare, dar inainte sa platesc un nou test vreau sa te intreb: daca am incercat cu mufa de la sonda lambda scoasa si masina face la fel...nu inseamna ca nu e de aici problema?

"Cu atat mai mult inseamna ca sonda e defecta"

Aici m-ai bagat in ceata. Te rog explica-mi sa inteleg sa nu mai fac alte investitii dupa gura mecanicului ca m`am saturat.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Mar 9 2011, 10:33 AM
Post #14


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Nu stiu, deocamdata e doar o teorie. Ar putea foarte bine sa nu fie sonda lambda. E ciudat ca nu ai avut cod de eroare nici macar cand ai deconectat-o.

Daca sonda lamba functiona, ar fi trebuit sa mearga mai prost fara ea, nu?

PS
Nu stiu cat te costa o diagnoza in Romania, insa un scanner sau o interfata pentru diagnoza o iei clonata de chinezi pe la maxim 20€ cu tot cu transport. Una simpla si primitiva, care sa stie sa citeasca codurile de eroare si cativa din senzori, nu neaparat una sofisticata. E o scula care dupa parerea mea n-ar trebui sa lipseasca din trusa niciunei masini. Cu dracia asta si cu manualul de service sau cu google poti macar sa verifici daca mecanicul nu te abureste...

This post has been edited by James Kilowatt: Mar 9 2011, 10:36 AM


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
BoDolik
post Mar 9 2011, 10:35 AM
Post #15


sofer incepator
*

Group: Membri
Posts: 13
Joined: 4-March 11
Member No.: 131.560



Scuza-ma poate nu m-am exprimat eu bine. Am incercat sa merg cu sonda lambda scoasa dar nu atunci cand am facut testul. Cand scot mufa de la sonda lambda mi se aprinde becul in bord. Cand o bag la loc se stinge.

Sa stii ca merita sa cumpar una la 20 de euro avand in vedere ca pt un simplu test platesc cam 10 euro (echivalentul in lei)

This post has been edited by BoDolik: Mar 9 2011, 10:37 AM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Mar 9 2011, 10:44 AM
Post #16


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Da' nenea cu scannerul a citit vre-un cod de eroare cand ai scos mufa aia si s-a aprins becul in bord?

Trebuie sa vezi ce scanner iti trebuie, daca e OBD 1 (aldl) sau OBD2. OBD1 e mai greu de gasit, insa OBD2 gasesti cate vrei la pret de nimic.

This post has been edited by James Kilowatt: Mar 9 2011, 10:45 AM


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
BoDolik
post Mar 9 2011, 10:48 AM
Post #17


sofer incepator
*

Group: Membri
Posts: 13
Joined: 4-March 11
Member No.: 131.560



Deci au fost doua operatiuni diferite in zile diferite. Intr-o zi mi-a scos mufa si am circulat fara ea sa vad daca apar acelasi simptome. Testul l-am facut cu totul intr-o alta zi dar cu mufa de la sonda bagata. Si mi-a spus ca totul este ok..nici cod de eroare..valori ok (nu stiu ce inseamna ok pentru el). Singurul lucru care a precizat ca ar trebui sa varieze in functie de acceleratie este amestecul de aer benzina.

Din cate am vazut ce scula a folosit si ce am cautat pe net a folosit ceva de genu "GM OPEL TECH2"

This post has been edited by BoDolik: Mar 9 2011, 10:49 AM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Mar 9 2011, 10:50 AM
Post #18


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Asa este, ar trebui sa varieze functie de regim, de asta spun ca daca e riguros constant e posibil ca semnalul primit de la lambda sa fie in intervalul "normal" insa fals, iar tu in realitate sa nu ai amestecul corect.
La avans s-a uitat? Dupa experienta lui e bun? La valoarea citita de MAP (presiunea pe admisie) s-a uitat daca e rezonabila?
Avansul e calculat si functie de MAP, daca semnalul MAP-ului e prost poti avea si amestec si avans aiurit.

O problema stupida gen aer fals a verificat? De ex poate aparea de la un furtun fisurat la servofrana...

Insa oricum, nu te mai apuca sa schimbi piese pana cand nu esti sigur unde e defectul...

This post has been edited by James Kilowatt: Mar 9 2011, 10:52 AM


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
BoDolik
post Mar 9 2011, 10:53 AM
Post #19


sofer incepator
*

Group: Membri
Posts: 13
Joined: 4-March 11
Member No.: 131.560



Atunci singura solutie rapida ar fi sa fac un test cu mufa de la sonda scoasa sa vedem ce zice. Un furtun de la EGR a fost fisurat dar a fost schimbat. Acum ca mi-ai spus voi avea habar ce sa il intreb. O singura intrebare mai am : de la ce este prescurtarea MAP ?

This post has been edited by BoDolik: Mar 9 2011, 10:55 AM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Mar 9 2011, 11:33 AM
Post #20


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Manifold Air Pressure

LE
GM OPEL TECH2 e o scula profi care e scumpa. Trebuie vazut ce protocol foloseste si cautat una simpla, generica si clonata.

LE2
Cel mai simplu sa afli daca e OBD1 sau 2 e sa vezi cati digiti au codurile de eroare. OBD1 au 3 digiti, daca are mai mult de 3 e aproape sigur OBD2

This post has been edited by James Kilowatt: Mar 9 2011, 11:38 AM


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Pages V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 19th April 2024 - 01:23 PM