IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Termeni Tehnici

This topic is about Termeni Tehnici, the author, TheCube, wrote about: Am observat ca apar pe forum nedumeriri legate de anumiti termeni auto (cum ar fi ABS, ESP etc.) Ma gandeam sa infiintam un fel de Enciclopedie la sca ... To read more just scroll down

12 Pages V   1 2 3 > »   
Closed TopicStart new topic
> Termeni Tehnici
TheCube
post May 11 2004, 06:40 PM
Post #1


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 191
Joined: 2-April 04
From: Bucuresti
Member No.: 23.312



Am observat ca apar pe forum nedumeriri legate de anumiti termeni auto (cum ar fi ABS, ESP etc.) Ma gandeam sa infiintam un fel de Enciclopedie la scara mica pe acesti termeni.
Eu recunosc ca ma intereseaza masinile de putin timp si am mai prins unii termeni asa, din zbor, dar nu neaparat in totalitatea intelesului, ci mai mult prin deductie.
De exemplu, termenul coupé imi sugereaza o masina avand plafonul ca un arc de cerc. Nu stiu daca e bine, insa am dedus asta din observarea asemanarilor intre mai multe modele coupé.
Un alt exemplu e calandrul, pentru care in DEX online nu exista o explicatie legata de automobile, dar imi inchipui ca e ceva legat de partea din fata a masinii.
Sunt sigur ca mai sunt si altii in postura de a intreba astfel de lucruri... Insa ceea ce as vrea eu e nu doar un minidictionar de specialitate, ci si explicatii mai largi acolo unde e cazul (cum am vazut de exemplu in topicul despre ABS - http://www.masini.ro/forum/viewtopic.php?t=600 )
Go to the top of the page
 
+Quote Post
G e o r g e
post May 11 2004, 06:49 PM
Post #2


workaholic * * * * * *
******

Group: Moderator
Posts: 11.052
Joined: 4-August 03
From: Bucuresti
Member No.: 14.854



coupe : denumirea traditionala a modelelor in doua usi NEdecapotabile

cabriolet : denumirea traditionala a modelelor in doua usi decapotabile

coupe - cabriolet [CC] : noua moda lansata de masinile cabriolet cu plafonul dur excamontabil . vezi 206CC si 307CC

ESP : Electronic Stability Program . ajuta la stabilizarea masinii in curbe , in conditii dificile , in priuncipiu in ceea ce presupune acceleratii laterale, prin franarea independenta a rotilor. semnalul este luat de la senzorii de ABS

calandu este denumirea partii frontale a autovehicului. mai bine zis a grilei de aerisire .


acum daca gresesc va rog sa ma corectati.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrei Suzuki
post Jun 23 2004, 10:27 PM
Post #3


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.291
Joined: 17-June 04
From: Bucuresti
Member No.: 28.023



Asta vroiam sa zic si eu.Ai dreptate.wink.gif


--------------------
2004 Suzuki Ignis 1.3 VVT
2007 Suzuki Swift Sport 1.6 VVT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
stefan_ieu
post Jun 24 2004, 11:20 AM
Post #4


specialist
******

Group: Membri
Posts: 518
Joined: 8-July 02
From: Bucuresti
Member No.: 5.114



Topicl este excelent. O vreme am cautat mult un site unde sa gasesc un fel de "dictionar pentru incepatori in ale masinilor". Adica explicatii simple, "ca la prosti".
Exemplu : de curand am aflat ce inseamna turbo : in cilindrii se injecteaza amestec sub presiune (sper sa nu gresesc) => presiune mai mare dupa compresie => putere mai mare cad se face arderea. Simplu si intelege fiecare.
As vrea sa-mi explcati si mie, tot asa, simplu si efecient (daca se poate) ce insemana SDI (adica cu aspiratie - am aflat de pe un alt topic de pe aici - dar ce inseamna aspiratia aia..), Multijet (ala de la punto -> aici imi dau si eu cu presupusul -> injectoarele au mai multe jeturi cu care baga amestec in pistoane => amestec uniform distribuit => ardere mai eficienta - e adevarat sau gresesc?), si eventual alte tipuri mai noi pe care nu le stiu eu acum....
Revin cu alti termeni mai tarziu... :scratch:
Go to the top of the page
 
+Quote Post
G e o r g e
post Jun 24 2004, 11:48 AM
Post #5


workaholic * * * * * *
******

Group: Moderator
Posts: 11.052
Joined: 4-August 03
From: Bucuresti
Member No.: 14.854



pai la SDI este injectie normala de motorina :shock: si atat. motor aspirat normal insemnand faptul ca aerul este tras normal ca la orice motor non - turbo

la turbo este diferit . aici aerul este impins fortat in cilindrii de unde rezulta o cantitate mai mare de ars . adic o forta de explozie mai mare adica o putere crescuta.

lucrul acesta este facut folosid o turbina ce este pusa in miscare de gazele evacuate in urma arderilor.

ok?


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
guerilla
post Jun 24 2004, 12:14 PM
Post #6


Warp Member
******

Group: Membri de onoare
Posts: 4.752
Joined: 9-May 03
From: Bucuresti
Member No.: 12.270



Pai hai sa incepem cu inceputul.
Fie ca e vorba de motoare diesel sau benzina, aspiratia se refera la faptul ca motorul depune efort pentru a “inhala” aerul necesar arderii. Aspiratia se refera la faptul ca aerul rece este introdus in motor in mod natural (dif. de presiune).
Attached File(s)
Attached File  13750.jpg ( 8.07K ) Number of downloads: 20
 
Go to the top of the page
 
+Quote Post
guerilla
post Jun 24 2004, 12:14 PM
Post #7


Warp Member
******

Group: Membri de onoare
Posts: 4.752
Joined: 9-May 03
From: Bucuresti
Member No.: 12.270



Puterea motorului este data de cantitatea de combustibil introdus pentru ardere. Acest volum este limitat de cantitatea de oxigen introdus in motor. Dar cantitatea de oxigen din cilindri este limitata de cantitatea de aer. Deci, daca vrem mai multa putere, fie marim volumul motorului obtinand astfel mai mult spatiu pentru aer si combustibil fie fortam aerul sa intre in motor, comprimandu-l. Comprimarea aerului este solutia adoptata la motoarele turbo sau supralimentate. In ambele cazuri e clar – totul se reduce la un compresor.
Cand vorbim de turbo, atunci avem de a face cu o turbina care forteaza aerul sa intre in camera de compresie. Actionarea turbinei se face de catre gazele de ardere rezultate in motor, iar debitul de aer introdus in camera de compresie este mult mai mare.
Attached File(s)
Attached File  13751.jpg ( 19.35K ) Number of downloads: 8
 
Go to the top of the page
 
+Quote Post
guerilla
post Jun 24 2004, 12:21 PM
Post #8


Warp Member
******

Group: Membri de onoare
Posts: 4.752
Joined: 9-May 03
From: Bucuresti
Member No.: 12.270



La motoarele supercharged, compresorul e actionat prin curea de vibrochen, restul e la fel.
Attached File(s)
Attached File  13755.jpg ( 11.4K ) Number of downloads: 11
 
Go to the top of the page
 
+Quote Post
stefan_ieu
post Jun 24 2004, 05:16 PM
Post #9


specialist
******

Group: Membri
Posts: 518
Joined: 8-July 02
From: Bucuresti
Member No.: 5.114



Ok, deci SDI e motorul Otto standard pe care l-a invatat toata lumea la scoala, da?
Presupunerea mea despre Multijet era corecta?
Si una noua : HTP. Asta ce mai e?

Sa stiti ca intrebari de genul asta am o gramada, asa ca daca va plictisesc sau le considerati inutile pentru alti participanti la forum, spuneti-mi si ma opresc...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
G e o r g e
post Jun 24 2004, 05:25 PM
Post #10


workaholic * * * * * *
******

Group: Moderator
Posts: 11.052
Joined: 4-August 03
From: Bucuresti
Member No.: 14.854



nu stiu ce inseamna dar este o denumire idioata data de cei de la VAG motorului de 1.2 12v 3 cilindri si 64 cp montat DOAR pe fabia.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrei Suzuki
post Jun 24 2004, 09:43 PM
Post #11


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.291
Joined: 17-June 04
From: Bucuresti
Member No.: 28.023



Chiar..am vazut si eu o Fabia sedan cu motor htp.O fi vreo diferenta?sau difera doar puterea?


--------------------
2004 Suzuki Ignis 1.3 VVT
2007 Suzuki Swift Sport 1.6 VVT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kaiten
post Jul 13 2004, 08:14 AM
Post #12


novice
**

Group: Membri
Posts: 48
Joined: 12-July 04
From: Bucuresti
Member No.: 29.180



Am si eu o intrebare: care este diferenta intre motoarele HDI si TDI?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Gociu75
post Jul 13 2004, 10:01 AM
Post #13


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 177
Joined: 1-June 04
From: Galati
Member No.: 26.767



QUOTE(Mihai29187)
Am si eu o intrebare: care este diferenta intre motoarele HDI si TDI?

Din cate stiu eu nici una. HDI e denumirea folosita pentru motoarele diesel common-rail de catre PSA- Peugeot-Citroen (multumit George?)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
G e o r g e
post Jul 13 2004, 12:54 PM
Post #14


workaholic * * * * * *
******

Group: Moderator
Posts: 11.052
Joined: 4-August 03
From: Bucuresti
Member No.: 14.854



partial multumit :
HDI este motor ce inglobeaza tehnologia common rail

pe cand

TDI este motor ce inglobeaza tehnologia pompe duze.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kaiten
post Jul 13 2004, 02:09 PM
Post #15


novice
**

Group: Membri
Posts: 48
Joined: 12-July 04
From: Bucuresti
Member No.: 29.180



Nu prea le am cu partea "mecanica", am auzit la un prieten ca la TDI turbo intra de la o anumita turatie, pe cand la HDI e "activa" tot timpul.Asa este?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Iulian HondaFan
post Jul 13 2004, 02:12 PM
Post #16


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.583
Joined: 30-May 04
From: Honda World
Member No.: 26.577



QUOTE(stefan_ieu)
Ok, deci SDI e motorul Otto standard pe care l-a invatat toata lumea la scoala, da?


SDI e diesel obisnuit fara turbo, fiind dieselul cel mai ieftin al VAG.

eu nu inteleg care e spielul cu FSI, denominatie ce se aplica unora di noile motoare otto ale VAG.


--------------------
Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC
Go to the top of the page
 
+Quote Post
G e o r g e
post Jul 13 2004, 02:25 PM
Post #17


workaholic * * * * * *
******

Group: Moderator
Posts: 11.052
Joined: 4-August 03
From: Bucuresti
Member No.: 14.854



se refera la motoarele cu injectie directa de benzina .


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Jul 13 2004, 02:41 PM
Post #18


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.656
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



FSI = fuel stratified injection
Insa nu mi-e clar daca e sau nu injectie directa, ca GDI-ul de la Mitsubishi.
GDI = Gasoline direct injection
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Jul 13 2004, 02:42 PM
Post #19


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.656
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



FSI = fuel stratified injection
Insa nu mi-e clar daca e sau nu injectie directa, ca GDI-ul de la Mitsubishi.
GDI = Gasoline direct injection
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Echo
post Jul 13 2004, 02:51 PM
Post #20


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 223
Joined: 2-June 04
Member No.: 26.859



FSI = Injectie directa de benzina la VAG
Pt George, primele TDI (vechea generatie) nu erau pumpe duse. Denumirea TDI a fost inregistrata de VAG asa ca GM foloseste DTI, Ford tdci etc.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

12 Pages V   1 2 3 > » 
Closed TopicStart new topic
Tags

2 User(s) are reading this topic (2 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 21st November 2018 - 06:17 AM