IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Dacia Nova-carburator

This topic is about Dacia Nova-carburator, the author, rudolf1, wrote about: Avand in vedere ca la Dacia 1300 motorul este amplasat longitudinal iar la Nova este transversal nu-i totuna cum se monteaza carburatorul! Si pe langa ... To read more just scroll down

2 Pages V  < 1 2  
Reply to this topicStart new topic
> Dacia Nova-carburator
rudolf1
post Feb 13 2005, 09:17 PM
Post #21


novice
**

Group: Membri
Posts: 47
Joined: 17-August 03
From: Carei (Satu Mare)
Member No.: 15.227



Avand in vedere ca la Dacia 1300 motorul este amplasat longitudinal iar la Nova este transversal nu-i totuna cum se monteaza carburatorul! Si pe langa asta motorul de nova este de 1600 cc, ca atare cu duza de 135 se limiteaza performantele motorului spre sarcina maxima si asta nu inseamna ca va scade consumul. Dar vorba " merge si asa " !!! :!:
Go to the top of the page
 
+Quote Post
leucuta35212
post Feb 15 2005, 01:12 PM
Post #22


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 8
Joined: 2-November 04
From: Arad (Arad)
Member No.: 35.205



QUOTE(rudolf1)
Avand in vedere ca la Dacia 1300 motorul este amplasat longitudinal iar la Nova este transversal nu-i totuna cum se monteaza carburatorul! Si pe langa asta motorul de nova este de 1600 cc, ca atare cu duza de 135 se limiteaza performantele motorului spre sarcina maxima si asta nu inseamna ca va scade consumul. Dar vorba " merge si asa " !!! :!:

Sa stii ca ai dreptate , rudolf ! Dupa ce am schimbat duzele , s-a redus simtitor performantele motorului . Merge si asa , dar daca esti la drum si ai de facut ceva depasiri "la limita" , tre' sa ai mare grija ! Ii trebuie ceva timp sa-si ia demarajul necesar . Asa ca am revenit la cea veche de 140 ...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rudolf1
post Feb 16 2005, 04:09 AM
Post #23


novice
**

Group: Membri
Posts: 47
Joined: 17-August 03
From: Carei (Satu Mare)
Member No.: 15.227



:- Mai persista inca o problema si anume: pozitia camerei de nivel constant nu este in directia de mers a masinii ci intr_o parte, ca atare puterea motorului va depinde foarte mult de sensul virajului ( stanga sau la dreapta ) si anume: intr_o directie are o putere marita iar in cealalta "moare". Bineinteles conteaza viteza cu care se ia virajul, cu cat rste mai mare cu atat efectele sant mai pronuntate.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Feb 16 2005, 11:16 AM
Post #24


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Nu prea conteaza... camera aia e aproape patrata si nu cred ca e foarte important cum e orientata iar plutitorul e departe de a fi liniar. Daca ar fi atat de sensibila fie ar ineca motorul fie ar ramane fara putere in prima panta mai serioasa, fiind montata normal
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rudolf1
post Feb 16 2005, 10:19 PM
Post #25


novice
**

Group: Membri
Posts: 47
Joined: 17-August 03
From: Carei (Satu Mare)
Member No.: 15.227



QUOTE(MR28673)
Nu prea conteaza... camera aia e aproape patrata si nu cred ca e foarte important cum e orientata iar plutitorul e departe de a fi liniar. Daca ar fi atat de sensibila fie ar ineca motorul fie ar ramane fara putere in prima panta mai serioasa, fiind montata normal


Ba da, o diferenta de nivel de 2mm in camera de nivel constant scade viteza max. cu 10% si asta din practica. Cel mai elocvent mod de a vedea, este o masurare cu un analizor de gaze. Hai sa analizam carburatorul de Dacie clasic: camera de nivel ct. este spre fata masinii ,pentru ca atunci cand masina urca o panta amestecul de combustibil sa se imbogateasca sensibil (spor de putere), iar la cobararea ei sa scada si in curbe este neutru!!!. La Dacia Nova acelasi lucru: camerele de nivel ct. sant spre directia de mers. De fapt acest lucru este specificat si in documentatiile de specialitate.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Adrian28896
post Feb 27 2005, 07:34 PM
Post #26


novice
**

Group: Membri
Posts: 20
Joined: 5-July 04
From: Pitesti (Arges)
Member No.: 28.889



Mai fratilor, hai sa incercam sa ajutam, nu sa-l bagam in ceata pe cel care a lansat tema! Cine spune ca e usor sa treci de la carburator la injectie,fie ea si mono-punct, ca cea de pe Dacia, nici nu are idee despre ce vorbeste! Numai costul pieselor ar fi de circa 800 de euro! Sa nu mai vorbim de montaj si de multe altele pe care cei din breasla le stiu prea bine!
Cumpara un carburator original de dacia nou ,investeste ceva mai mult in sistemul de filtrare al combustibilului si fi atent de unde bagi benzina!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rudolf1
post Feb 27 2005, 10:46 PM
Post #27


novice
**

Group: Membri
Posts: 47
Joined: 17-August 03
From: Carei (Satu Mare)
Member No.: 15.227



Da!, asa este- sa ajutam omul. Solutia cu un carburator nou ar fi necesara daca carburatorul este distrus, ca sa nu mai vorbim de pretul ei. Am avut cazuri ( rar! ) cand carburatorul nou era dereglat.

O modalitate de rezolvare a problemei: cauti un manual de reparatii auto pentru Oltcit, la capitolul carburatoare Oltcit Club vezi amplasarea duzelor, cum se verifica plutitorul etc. La Dacie sant cateva mici diferente la valoarea lor, dar constructiv este 99% identic. Dupa care se verifica neaparat!!! avansul aprinderii cu lampa stroboscopica- atat avansul centrifugal cat si cel vacuumatic. Daca valorile nu sant bune degeaba te chinui cu carburatorul.Abia dupa aceea se face adaptarea dintre carburator si motor, cu scule si aparatura adecvata toata reparatia daca dureaza 4-5 ore. :wave:
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Adrian28896
post Feb 28 2005, 07:36 PM
Post #28


novice
**

Group: Membri
Posts: 20
Joined: 5-July 04
From: Pitesti (Arges)
Member No.: 28.889



Am ales solutia cu un carburator nou pt ca probabilitatea de a fi defect este cea mai mica,dar in srarsit,de acord cu tine in ceea ce priveste rigurozitatea punerii la punct a motorului.Sa stii ca si dacia are un manual de reparatii destul de bun si se refera la carburatorul C.I.C 4 ,cel care doteaza dacia,iar ca diferente intre oltcit si dacie in privinta carburatorului tousi....sa mai scadem din cei 99%!Apropo ultima varianta de la dacia avea jiclorul de ralanti afara,nemaifiind nevoie sa demontezi capacul ca sa-l cureti! Stiai?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
eddie
post Mar 4 2005, 12:12 PM
Post #29


specialist
******

Group: Membri
Posts: 3.222
Joined: 30-January 04
From: Bucuresti
Member No.: 20.522



Apropo de carburatoare, nu pot sa nu va spun un banc: un doctor ginecolog vrea sa se faca mecanic auto pentru ca a auzit el ca se castiga mai bine in mecanica. La test i se da un carburator, sa-l demonteze, sa-l monteze la loc si sa scrie tot ce stie despre el. Punctajul final a fost 15 din 10. Surprins intreaba cum de a reusit sa ia 15 puncte din 10 posibile. I s-a spus ca la teorie i s-au dat 5 puncte, pentru practica 5 puncte si i s-au mai dat 5 puncte fiindca a facut totul prin teava de esapament !!!
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Pages V  < 1 2
Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 19th April 2024 - 02:20 PM