IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Estimator de performante

This topic is about Estimator de performante, the author, James Kilowatt, wrote about: Intr-o zi n-aveam ce face si am spus sa-mi pun neuronii la treaba, mai ales ca am facut un test de inteligenta si am iesit apoape retardat. Si acum va ... To read more just scroll down

3 Pages V   1 2 3 >  
Reply to this topicStart new topic
> Estimator de performante, calcul pt timpi la 2 masini, stock si cu chiptuning
James Kilowatt
post Oct 3 2009, 06:20 PM
Post #1


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.652
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Intr-o zi n-aveam ce face si am spus sa-mi pun neuronii la treaba, mai ales ca am facut un test de inteligenta si am iesit apoape retardat. Si acum va prezint ce-a iesit.
E un fel de programel similar cartest-ului, sub forma unui macro in excel.

Are nevoie de datele catalog ale masinii: dimensiuni, greutate, pneuri, rapoarte de demultiplicare, putere si cuplu maxim, daca exista curba completa de cuplu e si mai bine. Si VITEZA MAXIMA catalog, pentru versiunile stock (e necesara pt estimarea aerodinamicii). Pentru versiunile tunate va fi calculata.
In privinta curbei de putere, ea se calculeaza din cea de cuplu. Sau se completeaza cuplul si puterea e calculata singura. Deja vreo 4-5 puncte prind bine si sunt usor de aflat. De ex e punctul de la putere maxima, daca cuplul are un palier (gen 350nm intre 1800 si 2500 rpm) mai sunt doua puncte, se mai baga unul din burta la 1000 rpm si deja n-ar fi rau. Doar din cuplul si puterea maxima se extrapoleaza cam mult. Ar prinde bine si un punct dincolo de turatia de putere maxima... Deja 3 puncte bagate in plus la Skoda superb bagate in exemplul completat de mine sunt ok.

Astea se completeaza in primele doua worksheeturi. In principiu, chestiile in gri nu trebuie completate, insa unele pot fi scrise peste.

Calculeaza timpii pana la 60,80,100,120,160, 200km/h precum si 400m si 1000m. Calculeaza de asemenea si turatia pt schimbarea optima de viteze.

Ce ia in calcul: pierderea de aderenta, puterea reala la roti, transferul de mase (rwd vs fwd vs awd), limitarea de turatie, precum si felul in care e dispus soferul sa plece (turatia la care "o tii din ambreiaj la plecare).

Nu ia in calcul timpul necesar schimbarii de viteza, si modificarea aderentei in caz in care e in panta (mi-a fost lene sa o calculez, efectul e mic). In principiu e putin "optimist", insa cred ca diferentele stock-tunat sunt foarte aproape de realitate, si la fel si viteza maxima. Cel putin in cazul meu, masuratoarea confirma calculul.

Panta am introdus-o ulterior din alt motiv: Presupunem ca fac un log cu GPS-ul pentru calculul de performante, si apoi va pe log ca eram in panta. factorul asta poate fi estimat prin calcul incat poata fi "corectate" datele masurate. Presupunem ca nu masoara nimeni 0-160 intr-o panta de 15%, asa ca modificarea aderentei poate fi neglijata (pt valori mici efectul e absolut insignifiant).

Discretizarea temporara e de 0.1s, turatiile sunt discretizate din 10 in 10 rpm iar vitezele din 1km/h in 1km/h, si interpolate liniar deci exista unele mici erori. Insa sunt mici. Pt un caz particular am facut calculul analitic si diferentele sunt f f mici.

Daca cineva vrea sa il modifice sau sa il imbunatateasca, no problem, cu atat mai bine.

Macro-ul se lanseaza cu CTRL + R.

Enjoy smile.gif

This post has been edited by James Kilowatt: Oct 9 2009, 07:05 PM
Attached File(s)
Attached File  chip53.xls ( 1.79MB ) Number of downloads: 13
 


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Oct 3 2009, 06:59 PM
Post #2


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.652
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



PS
Pozitia centrului de greutate eu n-o stiu... trebuie estimata biggrin.gif

La lungime, in realitate, trebuie completat distanta intre punti. Factorul asta e luat in calcul doar la transferul de mase.

Daca descopera cineva bug-uri sau erori in ecuatii, se pot corecta smile.gif Daca vreti sa modificati aranjarea datelor in pagina sau chestii din astea de cosmetica, trebuie corectat si macro-ul ca sa nu citeasca si sa scrie date aiurea.

This post has been edited by James Kilowatt: Oct 3 2009, 07:07 PM


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Alex-F1
post Oct 3 2009, 08:45 PM
Post #3


THE GODFATHER
******

Group: Membri
Posts: 3.845
Joined: 8-August 04
From: Timisoara
Member No.: 30.528



Foarte tare frate.....o sa incerc si io sa vad ce iese, dar mai intai trebuie sa descifrez ce-i pe-acolo! wacko.gif Da' greu al dreaq Getz-ul ala.....la 3.83 m, 1.340 kg blink.gif .....pai Passat-ul meu, la 4.68 m, cartea lui tehnica (in germana), da 1.319 kg si asta cu rezervorul plin 90% (~ 56 de litri), adica cu rezervorul gol, masina are sub 1.300 kg! In fine, hai sa vedem cine isi estimeaza primul performantele..... biggrin.gif


--------------------
VW Passat 1.9 TDI sedan 155 CP / 378 Nm pe dyno

>>> RACING IS IN MY BLOOD <<< (dar nu cu Passat-ul)

"Cei cu adevarat cunoscatori, nu vor putea uita faptul ca, masinile bune, fiabile si mai ales corecte fata de client, la banii platiti pt. ele, nu se mai fac din 2004 la 95% din brandurile lumii" (by DORU, 2009)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Oct 3 2009, 09:24 PM
Post #4


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.652
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



1340kile are cu tot cu cele ale baschetilor subsemnatului smile.gif In carte scrie 1260. Cat Nubira smile.gif

This post has been edited by James Kilowatt: Oct 3 2009, 09:36 PM


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Alex-F1
post Oct 3 2009, 10:06 PM
Post #5


THE GODFATHER
******

Group: Membri
Posts: 3.845
Joined: 8-August 04
From: Timisoara
Member No.: 30.528



Mda.....trebuia sa-mi fi dat seama, ca doar estimarea performantei se face cu tot cu sofer, nu fara.... biggrin.gif Oricum, fata de Passat, e cam greuta pt. gabaritul ei, dar nah, e Hyundai, nu VW! tongue.gif


--------------------
VW Passat 1.9 TDI sedan 155 CP / 378 Nm pe dyno

>>> RACING IS IN MY BLOOD <<< (dar nu cu Passat-ul)

"Cei cu adevarat cunoscatori, nu vor putea uita faptul ca, masinile bune, fiabile si mai ales corecte fata de client, la banii platiti pt. ele, nu se mai fac din 2004 la 95% din brandurile lumii" (by DORU, 2009)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Oct 3 2009, 10:12 PM
Post #6


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.652
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Clasa C e tot cat passatul si are 1700kile....

Ai facut calculul la masina ta? Din cate imi amintesc, ai facut dynoteste inainte si dupa tuning smile.gif ar fi interesant de vazut rezultatele wink.gif


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Alex-F1
post Oct 3 2009, 10:47 PM
Post #7


THE GODFATHER
******

Group: Membri
Posts: 3.845
Joined: 8-August 04
From: Timisoara
Member No.: 30.528



Mda....si inca clasa C e chiar mai scurta cu vreo 10-15 cm (depinde de model) fata de Passat.....oare de ce le-or fi facut mai nou sa traga asa tare la cantar? E "grele" toata electronica din ele.... teehee.gif

Da bre, stiu ca astepti cu nerabdare calculul pt. masina mea, dar pe cuvant ca mi-e lene acuma sa ma apuc.... tongue.gif Ai putintica rabdare, ca-l fac io zilele astea.... wink.gif Si n-am facut dynoteste inainte si dupa chip tuning, ci doar cu si fara power box....

This post has been edited by Alex-F1: Oct 3 2009, 10:50 PM


--------------------
VW Passat 1.9 TDI sedan 155 CP / 378 Nm pe dyno

>>> RACING IS IN MY BLOOD <<< (dar nu cu Passat-ul)

"Cei cu adevarat cunoscatori, nu vor putea uita faptul ca, masinile bune, fiabile si mai ales corecte fata de client, la banii platiti pt. ele, nu se mai fac din 2004 la 95% din brandurile lumii" (by DORU, 2009)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Oct 4 2009, 10:16 AM
Post #8


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.652
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Pentru versiunea stock ia un dyno de pe net, pt TDI sigur gasesti milioane. 3-4 puncte, sunt importante doar pt aerodinamica. Apoi baga cat poti de precis (mai ales la turatii inalte) pentru versiunea cu care ai fost pe circuit si compara cu rezultatele masurate smile.gif

Cu una din versiunile beta am facut calculul pentru masina lui Halba si rezultatele sunt destul de aproape de realitate de cele din catalog. Am comparat 0-100, 80-160 si 400m si sunt f apropiate de ce scrie in catalog sau pe fastestlaps.com. Cum e automata erorile datorate schimbarilor de viteze sunt mai mici.

Pt Getzul meu nu am rezultate de pe fastestlaps (nu e tocmai o masina de curse de referinta biggrin.gif), insa rezultatele sunt destul de asemanatoare cu catalogul si cu ce am cronometrat cu chronogps. Nitel optimiste, insa asta se datoreaza schimbarilor de viteza pe de o parte, si datorita faptului ca dynotestul stock e mai bun decat catalogul (in catalog e dat 88CP, la dyno am avut peste 90 intre 3200 si 4200rpm).
Insa diferenta stock-tunata mi se pare f f aproape de realitate comparativ ce-am masurat pe 0-100 si pe 80-120. Viteza maxima e foarte aproape de realitate si ea.
Am pacalit putin programelul incat sa mearga doar cu a 4-a o data si a 5-a a doua oara si m-am uitat pe 80-120. E f apropiat de ce am masurat (aici nu mai intervin schimbarile de viteza).

Nici la skoda superb nu sunt aberante rezultatele. Nitel optimiste, din nou, insa am vazut pe cateva forumuri ca unii au masurat timpi mai buni decat cartea. In plus, in catalog performantele sunt identice la cutia manuala si cea dsg, insa dsg-ul schimba in 8 milisecunde, de secunda iar manualul probabil de 50 ori mai mult deci nu prea cred sa fie identice rezultatele, sunt convins ca DSG-ul e mai rapid. (si mai apropiat de calculul meu tongue.gif )


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Alex-F1
post Oct 4 2009, 09:57 PM
Post #9


THE GODFATHER
******

Group: Membri
Posts: 3.845
Joined: 8-August 04
From: Timisoara
Member No.: 30.528



Frate, da numa noi doi discutam pe-aici? confused.gif


--------------------
VW Passat 1.9 TDI sedan 155 CP / 378 Nm pe dyno

>>> RACING IS IN MY BLOOD <<< (dar nu cu Passat-ul)

"Cei cu adevarat cunoscatori, nu vor putea uita faptul ca, masinile bune, fiabile si mai ales corecte fata de client, la banii platiti pt. ele, nu se mai fac din 2004 la 95% din brandurile lumii" (by DORU, 2009)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
HalbaSus
post Oct 5 2009, 01:39 PM
Post #10


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 10.684
Joined: 29-March 04
From: Oradea (Bihor)
Member No.: 23.122



Pam pam.... Rezultate pentru C320 CDI 4matic (adica io - 1), C320 CDI RWD (adica George - 2), Audi A3 1.9 TDI (nevasta-mea - 3), Audi A3 1.9 TDI cu chiptuning (daca l-as tuna, ca nu am de gand - 4).


------------ 1 -- 2 -- 3 -- 4
0-60km/h 2,6 3,7 4,7 4,4
0-80km/h 4,2 5,1 7,2 6,3
0-100km/h 6,4 6,9 10,6 8,9
0-120km/h 9,2 9,3 15,4 12,4
80-120km/h 5,0 4,2 8,2 6,1
0-160km/h 17,2 16,0 33,1 23,7
0-200km/h 30,8 26,9 40,2 88,5
120-200km/h 21,6 17,6 24,8 76,1

400m 14,5 15 17,6 16,6
1000m 27,1 27 32,4 30,2

Vmax 250,0 257,0 187,0 197,0

Cu alte cuvinte:
Cu plecare de pe loc mertzul AWD e mai rapid decat mertzul RWD pana la 1000 de m... de la 60 km/h in sus mertzul RWD bate AWD-ul... la viteze mari il rupe in doua (a se vedea diferenta de la 120 la 200... 4 secunde.

Cu ChronoGPS am obtinut pentru Mertz urmatoarele valori:
0-100: intre 6.4 si 6.7, 400m: 14.5 (adica aproape identic cu ce da si programul asta)
Pentru A3:
0-100 10.4, 400m: 17.0 (aici programul e mai pesimist, dar catalogul e si mai pesimist)

This post has been edited by HalbaSus: Oct 5 2009, 01:40 PM


--------------------
Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DORU
post Oct 5 2009, 02:20 PM
Post #11


Super Moderator
******

Group: Moderator
Posts: 8.261
Joined: 11-November 02
From: ORADEA
Member No.: 7.754



Halba, nu vrei sa faci si pt Octavia mea ? Ca mi-e o lene...dau o BERE ! smile.gif


--------------------


OCTAVIA 1.8T 4X4 - Powered by Dimsport, Milotec, Forge, EBC and Ferodo Racing !

Detalii despre masina mea si Skoda in general pe FORUMUL SKODA-CLUB !

Uneori Dumnezeu ne taie craca de sub picioare ca sa ne aducem aminte ca putem zbura.

"What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
HalbaSus
post Oct 5 2009, 03:29 PM
Post #12


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 10.684
Joined: 29-March 04
From: Oradea (Bihor)
Member No.: 23.122



Doru, tu ai o chestie extrem de exotica, nu se gasesc specificatii pentru ea... daca imi dai datele (mai ales rapoartele cutiei - gear ratios atunci da).

Pana una alta iata pentru ce masini s-au mai facut calcule:


Attached File(s)
Attached File  rezultate.jpg ( 134.23K ) Number of downloads: 16
 


--------------------
Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson
Go to the top of the page
 
+Quote Post
f1anatic
post Oct 5 2009, 03:53 PM
Post #13


Subaru Anti-Hero
******

Group: Moderator
Posts: 5.323
Joined: 13-May 04
From: F 1 World
Member No.: 25.368



Pen'ca esti in forme, fa-mi-o si la hirbul meu. Thanks.

James,cu ce difera acest soft fata de softul pe care l-am utilizat noi acum citiva ani ?

This post has been edited by f1anatic: Oct 5 2009, 03:54 PM


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DORU
post Oct 5 2009, 04:47 PM
Post #14


Super Moderator
******

Group: Moderator
Posts: 8.261
Joined: 11-November 02
From: ORADEA
Member No.: 7.754



QUOTE (HalbaSus @ Oct 5 2009, 04:29 PM) *
Doru, tu ai o chestie extrem de exotica, nu se gasesc specificatii pentru ea... daca imi dai datele (mai ales rapoartele cutiei - gear ratios atunci da).


Greutate = 1425kg

Iata rapoartele cutiei viteze (care este unica la Skoda, special conceputa pt 4x4):

1. Gang 3,300
2. Gang 1,944
3. Gang 1,360
4. Gang 1,029
5. Gang 0,857
R-Gang 3,060
Achsantrieb 3,938
Tacho 0,591

Ce date iti mai trebuie ? rolleyes.gif


--------------------


OCTAVIA 1.8T 4X4 - Powered by Dimsport, Milotec, Forge, EBC and Ferodo Racing !

Detalii despre masina mea si Skoda in general pe FORUMUL SKODA-CLUB !

Uneori Dumnezeu ne taie craca de sub picioare ca sa ne aducem aminte ca putem zbura.

"What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Oct 5 2009, 08:00 PM
Post #15


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.652
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Hai sa scot si primul patch smile.gif

Versiunea noua ia in mod inteligent in calcul si schimbarile de viteza smile.gif se introduce in plus timpul necesar schimbului de viteze. Pe timpul necesar schimbarii de viteze, se considera ca masina incetineste datorita aerodinamicii (se ignora frecarile mecanice).

Cu versiunea asta, Getzul stock si tunat, si Superbul TSI DSG sunt inspaimantator de apropiate de valorile catalog si cele masurate. (la getz eroarea e de 0.1s, insa si puterea e mai mare decat scrie in catalog, iar la Superb am picat exact pe valorile catalog).

Versiunea light e mai rapida si mai precisa (discretizarea temporara e mai fina) insa nu mai face diagramele, pentru ca scrierea datelor dureaza muuuult mai mult decat calculul propriu-zis. La versiunea cu diagrame timpul minim luat in calcul e 0.05s, la cea light 0.002 (ca sa pot lua in calcul un timp de schimbat vitezele gen 8 miimi cum are DSG-ul).

Diagramele sunt necesare pt debugging pe de o parte, si ca sa vezi unde mai e loc de imbunatatiri (alt pneu, chestii d-astea).

@F1
Diferenta e ca asta e facut de mine biggrin.gif Si daca imi mai tuna sa iau in calcul cate un factor (gen panta, turatia la care ambalezi cand pleci, etc) il bag. In plus am mai mult acces la unii parametri gen frecare. Probabil ecuatiile sunt aceleasi. Nu l-am facut neaparat ca sa foloseasca la ceva, ci ca sa imi mai exersez neuronii ca simteam ca ma prostesc.

Le
Downloadati versiunile puse mai jos

This post has been edited by James Kilowatt: Oct 6 2009, 08:26 PM


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Oct 5 2009, 08:46 PM
Post #16


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.652
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



@Doru
Trebe si dynotestul cu si fara chiptuning ca sa iasa ceva frumos, sau macar cateva puncte: 1500, 2500, 4000, si sa zicem 6500 rpm ar fi deja f utile, pe langa cuplul si puterea maxima.
Si mai trebe' viteza maxima din catalog la varianta stock, e importanta pentru estimarea aerodinamicii. La versiuena stock chiar daca nu ai neaparat dyno, sigur se gaseste pe undeva pe net. Chiar daca nu ne intereseaza versiunea stock, o putere maxima si un punct pe la 5000 si unu' pe la 6500rpm ar face minuni.

Versiunea cu tuning si cea stock sunt legate intre ele prin aerodinamica, daca datele sunt complet aiurite la versiunea stock asta duce la rezultate eronate si la cea tunata.

This post has been edited by James Kilowatt: Oct 5 2009, 08:49 PM


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DORU
post Oct 6 2009, 03:01 PM
Post #17


Super Moderator
******

Group: Moderator
Posts: 8.261
Joined: 11-November 02
From: ORADEA
Member No.: 7.754



Date stock:

Viteza maxima 215 km/h
Putere: 150 CP la 5500 rot/min
Cuplu: 210 Nm (de la 1750 la 4600 rot/min)

Date after tuning:

Viteza maxima pe ceas 240km/h (la 6700 rot/min, inca 100 rot/min pana la limitarea electronica)
Putere: 215 CP (maxim)
Cuplu: 330 Nm (maxim)

Voi realiza cu VAG-Com si Beltronics niste teste pt a vedea val cuplu maxim, putere si viteza cat mai curand posibil (insa nu mai devreme de primavara 2010).


--------------------


OCTAVIA 1.8T 4X4 - Powered by Dimsport, Milotec, Forge, EBC and Ferodo Racing !

Detalii despre masina mea si Skoda in general pe FORUMUL SKODA-CLUB !

Uneori Dumnezeu ne taie craca de sub picioare ca sa ne aducem aminte ca putem zbura.

"What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Oct 6 2009, 08:15 PM
Post #18


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.652
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



@Doru

Uite o prima estimare. Ca sa fie mai corect, ar trebui niste puncte si dupa 6000rpm, insa deocamdata l-eam bagat din burta.
Schimbarile de viteza l-am estimat la 0.4s

Hyundai Getz CRDI Skoda Octavia 1.8T 4x4
STOCK TUNED STOC TUNED

0-100km/h 12,3 10,1 9,4 6,8


400m 18,476 17,38 16,476 14,698
1000m 34,206 31,686 30,2 27,004
149 165 175 189

Demarajul pe 400 si 1000m la varianta stock aduce bine cu asta de aici:
http://www.autotitre.com/fiche-technique/Skoda/Octavia/1.8T
insa datele tale sunt putin diferite

Problema e la Vmax. Eu "prezic" 257km/h. Conform Carfolio,
http://www.carfolio.com/specifications/models/car/?car=78551
modelul de 180CP prinde 232... de la 180 la 215CP nu cred ca ai cum sa castigi doar 8km/h. Parerea mea este ca undeva e o eroare. La varianta tunata fie ai mai putin de 215CP, fie e capabila de viteza maxima mai mare, fie versiunea stoc nu prinde 215, ceea ce nu e ilogic avand in vedere ca 215 e pt varianta fwd care are pierderi mai mici (teoretic).

E insa corent faptul ca modelul de 180CP e mai rapid decat al tau, insa mai lent decat varianta tunata wink.gif


Ca sa prinzi "doar" 240km/h, inseamna sa ai 30% cuplu si putere mai multa (aka 195CP si 275nm). Sau inseamna ca puterea scade f violent dupa 5500rpm, mai violent la varianta tunata decat la cea stock. Pare totusi logic, 210Km/h cu 150CP, 232 cu 180CP si 240 cu 195CP....

Sau ai 215CP insa de fapt la varianta stock viteza maxima e pe la 205, ceea ce nu ar fi chiar aberant, avand in vedere ca ai pierderi mai mari si din cate am inteles si masina e mai inalta, ceea ce afecteaza negativ aerodinamica.

This post has been edited by James Kilowatt: Oct 6 2009, 08:31 PM


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Oct 6 2009, 08:25 PM
Post #19


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.652
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



PS
Corectat doua mici bug-uri la versiunea cu schimbari de viteza (afisat vmax la versiunea "full" si alinatul liniilor la rezultate la versiunea light). Rezultatele nu sunt influentate


@F1anatic
Mai e o diferenta fundamentala fata de cartest: La cartest tu dai coeficientul aerodinamic, si el calculeaza viteza maxima, la mine dai viteza maxima la varianta stock din catalog si isi calculeaza singur coeficientul aerodinamic pe care il foloseste apoi la varianta tunata. Avantajul este ca nu risti sa bagi date aiurea. Unii dau coeficientul aerodinamic incluzand aria frontala, altii fara, unii o dau considerand puterea in CP si viteza in m/s, altii in kw si m/s.... La mine nu-ti mai bati capul sa te intrebi daca e corecta informatia sau in ce unitati de masura e, bagi doar dyno-ul si vmax "oficiale" si gata.

LE Adaugat ultima versiune

This post has been edited by James Kilowatt: Oct 9 2009, 07:02 PM
Attached File(s)
Attached File  chip53.xls ( 1.79MB ) Number of downloads: 1
 


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DORU
post Oct 6 2009, 10:28 PM
Post #20


Super Moderator
******

Group: Moderator
Posts: 8.261
Joined: 11-November 02
From: ORADEA
Member No.: 7.754



QUOTE (James Kilowatt @ Oct 6 2009, 08:15 PM) *
@Doru

Uite o prima estimare. Ca sa fie mai corect, ar trebui niste puncte si dupa 6000rpm, insa deocamdata le-am bagat din burta.
Schimbarile de viteza l-am estimat la 0.4s

Hyundai Getz CRDI Skoda Octavia 1.8T 4x4
STOCK TUNED STOC TUNED

0-100km/h 12,3 10,1 9,4 6,8


400m 18,476 17,38 16,476 14,698
1000m 34,206 31,686 30,2 27,004
149 165 175 189

Demarajul pe 400 si 1000m la varianta stock aduce bine cu asta de aici:
http://www.autotitre.com/fiche-technique/Skoda/Octavia/1.8T
insa datele tale sunt putin diferite

Problema e la Vmax. Eu "prezic" 257km/h. Conform Carfolio,
http://www.carfolio.com/specifications/models/car/?car=78551
modelul de 180CP prinde 232... de la 180 la 215CP nu cred ca ai cum sa castigi doar 8km/h. Parerea mea este ca undeva e o eroare. La varianta tunata fie ai mai putin de 215CP, fie e capabila de viteza maxima mai mare, fie versiunea stoc nu prinde 215, ceea ce nu e ilogic avand in vedere ca 215 e pt varianta fwd care are pierderi mai mici (teoretic).

E insa corent faptul ca modelul de 180CP e mai rapid decat al tau, insa mai lent decat varianta tunata wink.gif


Ca sa prinzi "doar" 240km/h, inseamna sa ai 30% cuplu si putere mai multa (aka 195CP si 275nm). Sau inseamna ca puterea scade f violent dupa 5500rpm, mai violent la varianta tunata decat la cea stock. Pare totusi logic, 210Km/h cu 150CP, 232 cu 180CP si 240 cu 195CP....

Sau ai 215CP insa de fapt la varianta stock viteza maxima e pe la 205, ceea ce nu ar fi chiar aberant, avand in vedere ca ai pierderi mai mari si din cate am inteles si masina e mai inalta, ceea ce afecteaza negativ aerodinamica.



Sa fac cateva precizari necesare: am verificat viteza maxima in varianta stock si valoarea data de producator este 212 km/h, sa incerci te rog sa vezi cat influenteaza noua valoare rezultatele finale.
Acum, viteza maxima dupa resoftare nu am dus-o la extrem, cum am spus (neclar am fost se pare) am atins pe ceas 240km/h si pe turometru aveam aproape 6700 rot/min, limita intervenind la 6800 rot/min, eu insa nu am mers pana la capat deci nu stiu exact cat si daca ar mai fi crescut.
Acceleratia stock este 9,3-9,4 sec, corect. Insa dupa Beltronics, cu mine la volan si cu ESP decuplat, acceleratia minima ce mi-a reusit a fost de 7,06 sec.
Iar pe 400m minima a fost 15,1 sec. Pe 1000m nu am facut nici o masuratoare.

Am sapat pe net azi...cu turbina K03s ajungi la 212CP doar prin resoftare, ce-ar fi sa iei in calcul 212 in locde 215?
Si poate coroborat cu cei 212km/h dati de producator ca viteza maxima stock, poate rezultatele sunt mai credibile...

QUOTE (James Kilowatt @ Oct 6 2009, 08:15 PM) *
Ca sa prinzi "doar" 240km/h, inseamna sa ai 30% cuplu si putere mai multa (aka 195CP si 275nm). Sau inseamna ca puterea scade f violent dupa 5500rpm, mai violent la varianta tunata decat la cea stock. Pare totusi logic, 210Km/h cu 150CP, 232 cu 180CP si 240 cu 195CP....


Mda, ma gandesc si totusi din experientele practice, masina trage progresiv si liniar sa zic asa pana la 6800 rot/min, acum e posibil ca dupa 5500 rot/min sa scada curba de putere, insa ar fi trebuit sa simt si eu ca degeaba dau talpa ca s-a plafonat...ea inca trage binisor pana mai sus... uite, am sa incerc sa fac rost de harta mea personala. thumbsup.gif


--------------------


OCTAVIA 1.8T 4X4 - Powered by Dimsport, Milotec, Forge, EBC and Ferodo Racing !

Detalii despre masina mea si Skoda in general pe FORUMUL SKODA-CLUB !

Uneori Dumnezeu ne taie craca de sub picioare ca sa ne aducem aminte ca putem zbura.

"What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back"
Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Pages V   1 2 3 >
Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 21st November 2017 - 08:38 AM