IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

GPL

This topic is about GPL, the author, Adrian28896, wrote about: Hai,da pentru ultima data sa intru putin in polemica cu dl. Gheorghe.Nu vreau insa sa-i ascund ca specialitatea mea sunt motoarele de orice fel, de la ... To read more just scroll down

16 Pages V  « < 3 4 5 6 7 > »   
Reply to this topicStart new topic
> GPL
Adrian28896
post Jul 24 2004, 05:42 PM
Post #81


novice
**

Group: Membri
Posts: 20
Joined: 5-July 04
From: Pitesti (Arges)
Member No.: 28.889



Hai,da pentru ultima data sa intru putin in polemica cu dl. Gheorghe.Nu vreau insa sa-i ascund ca specialitatea mea sunt motoarele de orice fel, de la locomotiva cu aburi la frigider si apoi la racheta!Intradevar in SUA au fost in voga astfel de instalatii prin anii 70 dar au renuntat demult. Nu-ti spun decat ca viteza gazului prin difuzor este ff mare,ceea ce duce la temperaturi cu mult sub zero grade,intra intr-o camasa ultra fierbinte,se formeaza o asa zisa roua care este extrem de nociva,de acea constructorii de motoare care functioneaza cu gaz folosesc materiale(oteluri) putin diferite.Acum asa pentru a ne distra,as vrea ca dl.Gheorghe sa ne spuna cat de sigur este ca in cazul unui impact din spate(ceea ce nu-i doresc desigur),nu-i v-a exploda sandramaua.(Ai dracu americanii astia,daia au renuntat la dracia asta!) .
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Emanoel-Adrian
post Jul 25 2004, 07:23 PM
Post #82


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 187
Joined: 12-April 03
From: Bucuresti
Member No.: 11.459



Mai Adriene,
nu stiu ce fel de specialist oi fi tu dar eu am facut la vremea mea ceva termotehnica, motoare cu ardere interna si in cele din urma motoare de aviatie de toate tipurile (sunt tehnician specialist Boeing 737).
Te cam inseli bre in privinta GPL-ului, o fi avand el alte mari dezavantaje dar in nici un caz nu este nociv asupra motorului in sine.Problema (teoria)
am mai dezbatut-o si pe un alt topic si am aratat ca datorita interactiunii benzina-ulei in interiorul cilindrilor are loc o diluare si desprindere a peliculei de ungere si in urma arderii se depune calamina, pe care uleiurile bune(datorita aditivilor din ele) o dizolva si deaceea se innegresc.
Total opus se comporta motoarele alimentate cu GPL, pelicula din interiorul cilindrilor ramane acolo in mare parte,motorul este mai bine uns si dupa cum a obs. si George uleiul isi pastreaza caracteristicile mai mult timp.
Cat despre buteliile care sunt instalate pe autoturisme, ele sunt construite conform normelor Euro 3, sunt fabricate din cateva straturi succesive de tabla (nu stiu cate dar ma pot interesa) si la un impact nu ar trebui decat sa se deformeza nu si sa se sparga.
Marele dezavantaj GPL il constituie mirosul ,oricat ai incerca sa-l izolezi el va fi prezent intotdeauna, majoritatea furtunelor au pierderi prin structura materialului din care sunt fabricate.
Asa ca Adrian,specialistule in motoare, mai ai de invatat cate ceva despre GPL.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Echo
post Jul 25 2004, 10:29 PM
Post #83


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 223
Joined: 2-June 04
Member No.: 26.859



O intrebare din partea unuia care nu a facut studii de specialitate in domeniul motoarelor cu combustie interna, dar care a mai vazut un motor-doua desfacute. La admisie, in carburator, exista un gat, numit de catre unii Venturi care foloseste efectul lui Bernoulli pentru a pulveriza benzina, adica a o amesteca cu aerul de preferinta la un raport ideal numit stoichiometric (nu-mi amintesc, parca era 17 la 1). Data fiind prezenta acestui obiect si a modului in care se face acest amestec, nu ar fi ideal ca in cilindru sa intre ceva care sa semene mai mult a gaz decat a lichid? In plus, as mai dori sa fiu informat asupra diferentelor dintre o galerie de admisie "uda" si una "uscata", nu aceste diferente au dus la creearea injectiei multipunct chiar in aval de supapa si mai nou a injectiei directe?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Jul 26 2004, 11:17 AM
Post #84


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Fratilor, eu zic sa nu va bazati argumentatia pe povesti de acum 30 ani. Daca e sa punem problema in felul asta, motorul Wankel de la Mazda ar trebui sa nu mearga pentru ca acum 50 ani nemtii de la NSU au renuntat la el...
Intre timp, s-au mai facut ceva progrese in ce priveste materialele... Unii fac deja motoare din ceramica, si n-ar fi exclus ca-n viitor sa le faca din plastic. ASa ca multe din argumentele contra GPL-ului pot fi nefondate. Ca inginer (insa nespecializat in motoare) pot spune ca formarea de roua pe galerii nu e chiar o problema de netrecut.
Plus ca nu intotdeauna renuntarea la o tehnologie este o problema de tehnica. Ce-i interesa pe americani acum 30 ani o masina mai economica si mai putin poluanta?! Atata timp cat aveau salarii mari si benzina ieftina? Nici acum nu au patruns masinile economice la ei.... Inca fac V6-V8-V12 pe benzina, cand asta in europa sunt aproape a blasfemie laugh.gif
Dupa parerea mea, GPL-ul e o directie ce trebuie invesigtata. Daca se va dovedi ca intr-adevar efortul e prea mare, iar castigul prea mic, atunci poate va fi abandonata. Insa pana acum nu s-a dovedit mai nimic, decat poate ca interesul economic e mai presus decat reducerea poluarii....
Iar marketingul influenteaza cam mult tehnica. In europa, cel putin, nimeni nu vrea sa-si concureze singur dieselele cu modele GPL, asa ca toti prefera sa uite ca exista alternativa asta....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Adrian28896
post Jul 26 2004, 11:32 PM
Post #85


novice
**

Group: Membri
Posts: 20
Joined: 5-July 04
From: Pitesti (Arges)
Member No.: 28.889



Pt. domnul Emanoel , care de altfel reprezinta noua mea provocare ,nu pot sa zic ca nu placuta;fac motoare(si conceptie si productie),si de asemenea am am posibilitatea unor probe de laborator,de circa 15 ani,nu pot sa zic ca nu mai am de invatat,ooo sunt foarte multe probleme,dar pot sa spun ca rationand economic ,poate acest GPL ar merita mai multa atentie,dar cred ca tehnic sa strecurat o mica eroare de interpretare, s-a omis faptul ca regimul termic mai radicat al motorului(atentie care a fost proiectat pe benzina) atunci cand functioneaza cu gaz,duce la grave anomalii in functionare (nu discutam aici despre motoarele concepute pt GPL, din motiv ca majoritatea au adaptari derivate din motoare pe benzina).Daca nea Emanoele ai fi citit si mai inainte ce am scris, specialist cum esti ti-ai fi dat seama ce vreau sa spun, dar mai e timp. In ceea ce priveste siguranta , asta nu se refera strict numai la butelii,exista miros?exista destule spatii detul de etanse in care sa se acumuleze ceea ce miroase?exista scantei in caz de inpact?Buuummm!
Atat hai ca mai vorbim!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Jul 27 2004, 09:10 AM
Post #86


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Nici hidrogenul nu miroase, si cu toate astea, e vazut drept combustibilul viitorului... plus ca ne-a dus si in spatiu, nu doar pe sosele... Vointa si motivatie economica sa fie, ca solutii tehnice apar. smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sote
post Oct 23 2004, 09:22 AM
Post #87


novice
**

Group: Membri
Posts: 40
Joined: 22-October 04
From: Cluj-Napoca (Cluj)
Member No.: 34.743



AM un Peugeot 406, 16V, cu instalatie de gaz Vialle olandeza, injectie directa, care nu functioneaza decat rareori si pe scurta durata. Daca cineva a mai avut de a face cu astfel de instalatii , as dori sa schimb cateva opinii
Go to the top of the page
 
+Quote Post
malin34426
post Oct 24 2004, 12:08 AM
Post #88


specialist
******

Group: Membri
Posts: 521
Joined: 16-October 04
From: Bucuresti
Member No.: 34.419



Vai de c... tau. !!!! Ma-m chinuit mult cu o instalatie vialle (Italiana!!!) montata numai de olandezi pe peug. vandute in olanda si in Italia .
Am ceva documentatie despre trei modele de instalatie dar trebui sa-mi dai mai multe relatii despre masina . Ceea ce am gasit la aceea instalatie
este un releu dublu , nedemontabil ce nu mai vrea salucreze. din investigatii releu este electronic si greu de inlocuit intrucat comiunica cu calculatorul . calculatorul, montat de obicei sub scaun pasager este o gestiune de motor ce foloseste senzorii injectiei si modifica si avansul dupa cel stabilit de calc de injectie (renix la605, bosch cred la al tau).
sper sa te pot ajuta , dar incearca si la un concesionar peugeot mai vechi ,care dispune de cartile de service tip vechi ale peugeot (vezi Oradea) .Malin
Go to the top of the page
 
+Quote Post
malin34426
post Oct 30 2004, 04:29 PM
Post #89


specialist
******

Group: Membri
Posts: 521
Joined: 16-October 04
From: Bucuresti
Member No.: 34.419



Calin ! vad ca stai la cluj. Eu locuiesc in Satu Mare. Trimite-mi pe mail malin@zappmobile.ro sau malin@datec.ro o poza sau mai multe ce sa-mi dea niste indicii despre instalatia ta de gaz si cu careva am sa-ti trimit cartea de service a instalatiilor de gaz de pe peugeot. Malin
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Iulian HondaFan
post Nov 14 2004, 07:26 PM
Post #90


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.583
Joined: 30-May 04
From: Honda World
Member No.: 26.577



Honda vinde in USA de vreo 3 ani un Civic GX cu un motor de 1.7l VTEC de 100CP si care merge pe GPL. de remarcat ca acest motor pe gaz are un raport de compresie de 12,5:1, fata de 9,5-9.9 cat au Civicurile pe benzina. motorul nu are nevoie de benzina ca sa porneasca, merge numai cu gaz.

transmisia e CVT ( continous variable transmission) care are plaja de rapoarte intre 2,266 si 0,449. final drive ratio (raportul de transmisie in diferential) este mai mare decat la Civicurile pe benzina fiind de 6,359 ceea ce implica ca motorul va merge putin mai turat la aceeasi viteza fata de unul pe benzina.

consum: 8l% in oras si 7l% in afara ( desigur acestia sunt l de gaz lichefiat care este caloric mai sarac decat benzina).

masina este cel mai putin poluant vehicul dotat cu motor cu ardere interna din America de Nord.

http://automobiles.honda.com/models/civic_...erDetected=True

cum in USA sunt numai vreo 1500 de statii cu GPL ( din care vreo 250 numai in California) masina nu este populara decat pentru companii medii sau mari care isi pot permite sa aiba o statie de compresie a gazului.

NU MIROASE deloc laugh.gif ... si e cat se poate de sigur ( americanii sunt fanatici cand e vorba de siguranta= Safety First!).

Honda vine acum cu o miniinstalatie de conversie a gazului metan casnic ( prezent si aici in zeci de milioane de gospodarii) in GPL care este cat un telefon public ( aparatul nu toata cabina) costa in jur de 1500$ si care poate fi racordata la reteaua cu gaz din casa si de acolo la masina. dezavantajul e ca incarcarea dureaza vreo 4-6 ore.

desigur in Ro daca stai la bloc nu e fezabil, dar daca ai casa atunci o poti lasa peste noapte sa isi faca plinul :bounce: .


--------------------
Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC
Go to the top of the page
 
+Quote Post
malin34426
post Nov 21 2004, 12:36 PM
Post #91


specialist
******

Group: Membri
Posts: 521
Joined: 16-October 04
From: Bucuresti
Member No.: 34.419



[ regimul termic mai radicat al motorului(atentie care a fost proiectat pe benzina) atunci cand functioneaza cu gaz,duce la grave anomalii in functionare (nu discutam aici despre motoarele concepute pt GPL, din motiv ca majoritatea au adaptari derivate din motoare pe benzina).]


Adrian , regimul termic e mai ridicat doar daca lasi avansul la valoarea pentru benzina . La gpl avansul la aprindere se mareste cu 1,5-2 grade
si este bine stiut ca un avans mai mic decat cel necesar duce la supraincalzirea motorului. Dealtfel la instalatiile gpl destinate motoarelor cu aprindere gestionata de calculator ( gen motronic) primest un mic calculator ce produce o marire de avans pe baza pozitiei axei cu came.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Laur007
post Dec 16 2004, 07:17 PM
Post #92


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 239
Joined: 15-September 04
From: Bucuresti
Member No.: 32.567



Daca tot veni vorba dati-mi si mie un sfat. Am un Fiat Marea 1.8 16V merita sa-i "bag" un GPL ? Masina are 45.000 km si mai are multe de spus.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
malin34426
post Dec 17 2004, 09:57 PM
Post #93


specialist
******

Group: Membri
Posts: 521
Joined: 16-October 04
From: Bucuresti
Member No.: 34.419



DA! se preteaza bine , daca se instaleaza o generatie mai noua ( cu control de debit gaz functie de valorile sondei lambda, sau cel mai indicat chiar daca este mai scump, injectie de gaz. in primul caz trebuie montat un bun amestecator pe blocul clapetei de accel. (aprox 30mm diam inter.)
si obligatoriu scos rezervorul de vacuum de pe tubul de aer dintre filtru si corpul clapetei de accel.(acea cutie de plastic care este legata printr-un tub de 25mm diam de tubul de mai sus). fiat brava al prietenului meu scoate 8% la 110km/h.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sote
post Dec 21 2004, 12:00 PM
Post #94


novice
**

Group: Membri
Posts: 40
Joined: 22-October 04
From: Cluj-Napoca (Cluj)
Member No.: 34.743



Malin, multumesc pentru raspuns. Ti-am scris un mail cu mai multe detalii.Daca rezolv problema o sa postez solutia.
Calin
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Laur007
post Dec 22 2004, 03:58 PM
Post #95


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 239
Joined: 15-September 04
From: Bucuresti
Member No.: 32.567



Merci Malin, spune-mi stii un service care s-ar pricepe foarte bine la treaba asta cu montat GPL pentru sonda Lambda sau varianta injectie gaz.
...
Intre timp am fost la un service Fiat in Bucuresti si mi-au spus ca Fiat Marea a fost produs si pe gaz dar numai la motoare de 1.6 si ca ei nu monteaza si nici nu aduc instalatii GPL. Exista vreo diferenta la motoarele de 1.8 sau trebuie facuta vreo modificare la motor ?
Attached File(s)
Attached File  26993.jpg ( 49.45K ) Number of downloads: 3
 
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tiliu37385
post Jan 5 2005, 07:53 AM
Post #96


novice
**

Group: Membri
Posts: 25
Joined: 19-December 04
From: Focsani (Vrancea)
Member No.: 37.378



GPL Vine f .mult utilizat in europa la noi inca este la inceput . din experienta pot sa spun ca prelungeste durata motorului pt.ca arderea este aproape completa.consumul este un pic mai ridicat pt .ca este un carburant sub presiune dar costa mult mai putin decat benz.renteaza bine . dar fiti atenti la falsuri- putin costa inseamna ca arunci banii si itzi pui viata in pericol .Eu am avut implant BRC italia este super ca si Landi dai un ban dar stii ca face Mergeti la sigur cu cele italiene acolo se utilizeaza enorm de mult si din cate stiu nimeni nu are probleme...
Nu este convenabil pe masini cu motoare mici tip 1.000 cmc 1.200cmc
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tiliu37385
post Jan 5 2005, 07:59 AM
Post #97


novice
**

Group: Membri
Posts: 25
Joined: 19-December 04
From: Focsani (Vrancea)
Member No.: 37.378



Sonda Lambda controleaza doar daca arderea este completa . Eu am avut Gpl pe un Alfa 146 twin spark 2000cmc nu am mai avut probleme niciodata .Gpl este mai bine sa il montezi pe un motor mare decat pe unul mic pt 1.8cmc e ok in italia costa cam 1.200 euro implantul si se poate monta pe orice masina pe benzina..Sunt f sigur de asta... :roll:MOTORUL NU SE MODIFICA PT.IMPLANT GPL INDIFERENT DE CMC AL MOT.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sote
post Jan 5 2005, 11:06 PM
Post #98


novice
**

Group: Membri
Posts: 40
Joined: 22-October 04
From: Cluj-Napoca (Cluj)
Member No.: 34.743



Am facut-o!!!
Am desfacut bomba. Inauntru surpriza!!!!!!
Exista o pompa de gaz inauntru rezervorului care mareste presiunea gazului spre regulator.
Firul de masa de pe carcasa rezervorului spre pompa era rupt.(probabil de la vreo frecare cu carcasa)
DEci, este o pompa bazata pe un motor se pare de curent alternativ.
Ei bine statorul si rotorul sun OK. Dar exista o placute cu diverse integrate si tranzistoare etc care face aceasta comanda. Si asta e defecta.
Acuma sa vad eu daca gasesc schema asta pe undeva.
Am scris si in Olanda la Vialle si astept raspuns.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Laur007
post Jan 6 2005, 03:57 PM
Post #99


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 239
Joined: 15-September 04
From: Bucuresti
Member No.: 32.567



Astept sugestii ( locatii ) pentru montaj instalatie de gaz pe Fiat Marea 1.8 cu sonda Lambda.
Credeti ca un service din Bulgaria ar fi indicat, pentru ca astia sunt experti in instalat gaz, din cate stiu il folosesc cu mult dinaintea noastra si apropo credeti ca va fi apoi omologata la RAR.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lucian14
post Feb 12 2005, 09:00 PM
Post #100


specialist
******

Group: Membri
Posts: 837
Joined: 7-March 04
From: Bucuresti
Member No.: 22.113



Am facut super afacere cand am montat GPL pe CIELO meu.
L-am luat in rate (GPL-ul) si mi-am scos banii din primul an.
Toate chestiile cu GPL ca omoara motorul samd sunt prostii... Asta v-o spune un inginer.
De altfel fabricantul nu ar fi scos seria cu GPL (care este si cea mai scumpa) daca ar fi afectat motorul asa cum spun gurile rele tongue.gif
Sunt chiar trist ca trebuie sa dau masina (pustiul meu nu suporta drumurile in Cielo si nici cainele - li se face rau).
Vreau sa iau o masina cu directia mai rigida din aceasta cauza...pe care sigur o sa-mi montez GPL. Ce recomandati de banii care sper sa-i iau? (3600 euro)
Am anunt postat Cielo 1995 GPL astept mesaje private daca e nevoie !
:bounce:
Go to the top of the page
 
+Quote Post

16 Pages V  « < 3 4 5 6 7 > » 
Reply to this topicStart new topic
Tags
 GPL

8 User(s) are reading this topic (8 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 24th April 2024 - 04:04 PM