GPL |
This topic is about GPL, the author, TheCube, wrote about: QUOTE(MihaiRazvan26296) Cam cat o fi o instalatie GPL pt Tico? Adica un fel de Tico-cisterna? :shock: /laugh.gif" style="vertical-align:middle" emoid= ... To read more just scroll down
GPL |
May 26 2004, 04:49 PM
Post
#61
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 191 Joined: 2-April 04 From: Bucuresti Member No.: 23.312 |
QUOTE(Mihai-Razvan26296) Cam cat o fi o instalatie GPL pt Tico?
Adica un fel de Tico-cisterna? :shock: |
|
|
May 26 2004, 07:23 PM
Post
#62
|
|
sofer Group: Membri Posts: 72 Joined: 14-April 04 From: Bucuresti Member No.: 23.808 |
eu am avut o masina pe gaz, instalatia fiind montata in olanda si am fost multumit de ea si de consum. trebuie sa ai grija insa ce ulei folosesti pt. ca arderea e mai uscata. trebuie folosit un ulei mai gros care sa stea pe pistoane sa nu le usuce. consider ca la Tico nu merita instalatie de GPL pt. ca oricum consuma putin iar spatiul din portbagaj e f. mic.
|
|
|
May 27 2004, 04:13 AM
Post
#63
|
|
pilot Group: Membri Posts: 283 Joined: 3-May 04 From: Romania Member No.: 24.584 |
QUOTE(Mihai-Razvan26296) Cam cat o fi o instalatie GPL pt Tico?
:error: Nu iti recomand sa pui pe Tico instalatie GPL. Datorita pozitionarii masina devine usor o bomba pe roti in cazul unei loviri din spate. Daca nu pune un sticker imens galben din acela cu If you want to experience death... |
|
|
May 28 2004, 01:18 PM
Post
#64
|
|
sofer Group: Membri Posts: 64 Joined: 25-May 04 From: Bucuresti Member No.: 26.289 |
Iar in ceea ce priveste lovitura din spate, in Tico oricum nu scapi (parerea mea!), macar nu te mai chinui! Ca nu ne gandim doar la socul din spate, ci unde zburam dupa! |
|
|
May 28 2004, 01:56 PM
Post
#65
|
|
pilot Group: Membri Posts: 283 Joined: 3-May 04 From: Romania Member No.: 24.584 |
La viteze superioare,e adevarat, cu Tico , e o problema in caz de nefericit accident! |
|
|
May 28 2004, 03:51 PM
Post
#66
|
|
specialist Group: Membri Posts: 518 Joined: 8-July 02 From: Bucuresti Member No.: 5.114 |
Vad ca majoritatea de aici isi dau cu presupusul ca nu au astfel de instalatie.
Eu am o dacie din '89 cu carburatie, i-am pus GPL de peste un an si sunt foarte multumit. Pretul combustibilului e la jumatate si consumul este cam acelasi (desi mi se spunea inainte ca o sa creasca putin). Cat despre cat trage, sa fim seriosi, e dacie. Nici inainte nu aveam pretentii. Plus ca poate fi reglat sa fie mai nervoasa si creste putin consumul, atata tot. Taximetristii sunt nemultumiti de orice. Multi sunt zgarciti si isi pun unde e mai ieftin. Din cauza asta apar probleme. Eu pot sa-ti spun ca de cand am pus instalatia nu am avut niciodata probleme cu ea. Si mai stiu 2 prieteni care iti pot spune acelasi lucru. Concluzie : daca ai dacie, sau o masina veche, parerea mea ca nu ai ce sa strici mai mult punand o instalatie GPL. Evident ca daca ai masina de import noua, nu se merita, dar atunci nici nu se mai pune problema de pretul combustibilului. |
|
|
May 28 2004, 07:35 PM
Post
#67
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 191 Joined: 2-April 04 From: Bucuresti Member No.: 23.312 |
QUOTE(Stefan1) Evident ca daca ai masina de import noua, nu se merita, dar atunci nici nu se mai pune problema de pretul combustibilului.
Nu e adevarat. Poate pentru unele categorii de soferi. Insa eu, de exemplu, vreau sa-mi cumpar o masina "de import noua" pentru simplul motiv ca Dacia nu merita banii; pentru o amarata de masina de 12-14000 EUR o sa fac un imprumut la banca si o sa-mi permit foarte putine extravagante timp de 4-5 ani. Si daca tot or sa ma coste mult ratele, asigurarea CASCO si reviziile, macar sa nu-mi consume mult. Intr-adevar, nu mi-as pune GPL, insa nu poti afirma ca daca ai o masina straina noua nu te intereseaza pretul combustibilului. |
|
|
May 28 2004, 11:51 PM
Post
#68
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 187 Joined: 12-April 03 From: Bucuresti Member No.: 11.459 |
GPL-ul este mai sanatos pentru motor decat benzina,lungeste viata motorului si este si mai bun pentru buzunar. Eu mi-am montat pe un Mercedes 190 cu motor 2.0 din 1985, am fost foarte multumit de instalatie,de masina si de modul profesional de montare.
Astea cu "gazul care arde uscat" si "motorul se uzeaza mai repede"- sunt GOGOMANII,de ce ?! pentru simplul motiv ca in cilindrii in timpul si dupa procesul de admisie a benzinei, aceasta (benzina) intra in contact cu pelicula de ulei de pe interiorul cilindrilor,de pe segmentii pistoanelor,pe care o spala, apoi vine arderea care lasa in urma CALAMINA, rezultatul arderii amestecului de benzina+ulei si care bineinteles se depune si ea pe unde apuca. In cazul GPL acesta NU intra in reactie cu pelicula de ulei din interiorul motorului rezultand o ardere mai curata, o ungere a motorului mai buna si o emisie a noxelor redusa :roll: . |
|
|
May 29 2004, 06:18 PM
Post
#69
|
|
sofer Group: Membri Posts: 72 Joined: 14-April 04 From: Bucuresti Member No.: 23.808 |
se cunoaste faptul ca GPL curata motorul. eu vreau sa ma refer acum la periculozitate. tico de exemplu cu GPL poate deveni f. usor o bomba pe 4 roti ,cunoscandu-se ca oricum nu confera nici un fel de securitate.
in Franta exista parcari, mai ales subterane, in care este strict intezisa parcarea masinilor cu GPL cu toate ca sistemul este f. raspandit acolo. recunosc ca si eu am stat cu inima stransa timp de 2 ani cat am avut un Audi 80 cu GPL. acum am o masina diesel care e mai buna din toate p.d.v. , mai putin poluare. :oops: |
|
|
May 31 2004, 08:14 PM
Post
#70
|
|
specialist Group: Membri Posts: 518 Joined: 8-July 02 From: Bucuresti Member No.: 5.114 |
TheCube, sa stii ca si eu sunt in aceiasi situatie ca si tine. Ma gandesc la o masina noua de maxim 12.000 pe care sa o iau in rate, sau o masina sh pe la vreo 9000. Deci inteleg de ce pui tu asa problema. Parerea mea insa este ca nu as pune la o masina noua (alta decat dacia) instalatie GPL. Pur si simplu nu se merita. Ideea e ca iti pierzi garantia la masina si daca ai probleme (ceea ce la o masina de banii astia nu e chiar asa de improbabil) o sa te coste reparatia de o sa te sparga. Si atunci, unde e economia?
De ce spuneam eu ca nu mai conteaza banii: parerea mea e ca daca iti iei o masina noua si pentru asta "iti mananci de sub unghii" 4 ani ca sa platesti ratele (asta e doar parerea mea - masina e un mijloc de trasport care te ajuta sa te deplasezi, cu un confort mai mare sau mai mic) si nu iti mai permiti sa dai 5-600.000 in plus pe luna la combustibil, atunci nu se merita sa iti iei masina asta. Sunt de acord ca uneori masina e mai mult decat atat, dar din posturile tale nu pareai un impatimit. Iar pentru impatimiti, cu atat mai mult nu o sa vezi la unul o instalatie GPL. |
|
|
May 31 2004, 08:24 PM
Post
#71
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 191 Joined: 2-April 04 From: Bucuresti Member No.: 23.312 |
Intr-adevar, nu sunt un impatimit, adica masina pentru mine este un mijloc, nu un scop. Un mijloc comod de a veni la serviciu, un mijloc de a merge cu prietenii prin tara, fara a depinde de diverse mijloace de transport. Bineinteles ca imi plac masinile(unele dintre ele mai mult decat altele), dar nu-mi permit sa-mi iau ce-mi place, asa ca o sa gasesc un compromis intre utilitate in sensul strict al cuvantului si placerea de a conduce.
|
|
|
Jun 2 2004, 04:37 AM
Post
#72
|
|
sofer incepator Group: Membri Posts: 19 Joined: 11-May 04 From: Bucuresti Member No.: 25.155 |
De acord cu Emanoel-Adrian. Motorul tine mai mult cu o singura conditie: alimentarea sa fie hibrida: pornirea pe benzina, functionarea pe gaz (pentru a functiona normal pe gaz, motorul trebuie sa fie cald).
In afara de celalalte avantaje nimeni nu mentioneaza faptul ca poluarea este de 15-20 de ori mai mica la motoarele pe gaz |
|
|
Jun 2 2004, 04:26 PM
Post
#73
|
|
specialist Group: Membri Posts: 518 Joined: 8-July 02 From: Bucuresti Member No.: 5.114 |
De ce e indicat sa se pornesca pe benzina? Asta auzisem si eu. Dar care este explicatia tehnica si care sunt implicatiile in cazul in care nu se procedeaza asa?
|
|
|
Jun 3 2004, 12:44 AM
Post
#74
|
|
sofer incepator Group: Membri Posts: 19 Joined: 11-May 04 From: Bucuresti Member No.: 25.155 |
Explicatia fizica ar fi ca atunci cand iese din recipientul sub presiune gazul se raceste extrem de mult. Explicatia tehnica dece se strica motorul nu stiu sa o dau (probabil explozii intarziate?). De asemenea in aceeasi masura, accelerarea brusca pe timp de iarna duce la uzura motorului.
Trebuie sa mentionez ca motoarele hibride trec automat pe benzina cand sunt in sarcina (depasiri de exemplu). In manualul de fabrica de la Cielo Executive pe GPL este specificat clar ca pornirea direct pe gaz duce la distrugerea rapida a componentelor motorului. Banuiesc ca au avut un motiv clar cand au scris asta si ca deprecierea e rapida (adica mai putin de 100.000 de km cat dau ei garantie) ca altfel nu ar fi scris si ar fi lasat oamenii sa-si strice masinile pe la 150.000, nu? |
|
|
Jul 5 2004, 12:55 PM
Post
#75
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
A incercat cineva noul Cielo pe GPL? Dar Renault Clio, cel cu motor de 1.2 pe GPL? Dar Lada?
Aveti idee daca fiabilitatea unui motor pe GPL este aceeasi cu cea a motorului pe benzina? |
|
|
Jul 5 2004, 01:22 PM
Post
#76
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
QUOTE(calin...) se cunoaste faptul ca GPL curata motorul. eu vreau sa ma refer acum la periculozitate. tico de exemplu cu GPL poate deveni f. usor o bomba pe 4 roti ,cunoscandu-se ca oricum nu confera nici un fel de securitate.
in Franta exista parcari, mai ales subterane, in care este strict intezisa parcarea masinilor cu GPL cu toate ca sistemul este f. raspandit acolo. recunosc ca si eu am stat cu inima stransa timp de 2 ani cat am avut un Audi 80 cu GPL. acum am o masina diesel care e mai buna din toate p.d.v. , mai putin poluare. :oops: Nu e tocmai asa... in primul rand ca sunt putine masini pe GPL, pentru ca nu prea li se face publicitate. Intri la dealerul renault, si desi au motor pe GPL nu-ti spune nimeni nimic de el, nu apare in catalog.... in fine Si in al doilea rand, sunt interzise masinile pe GPL FARA SUPAPA DE SIGURANTA, nu toate... |
|
|
Jul 5 2004, 02:23 PM
Post
#77
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 223 Joined: 2-June 04 Member No.: 26.859 |
MR, calin cred ca se refera la posibilitatea ca intr-un accident (te loveste cineva din spate) sa sari in aer mult mai usor decat intr-o masina clasica.
Prin anii 70 Fordul Pinto exploda foarte usor intrucat avea plasat rezervorul foarte aproape de bara din spate care la un impact il perfora. Ce sa mai povestim de un Tico :cry: |
|
|
Jul 5 2004, 02:40 PM
Post
#78
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
este posibil, desi am dubii ca cei care au proiectat masinile sunt chiar atat de incepatori. La urma urmei rezervorul in sine poate fi facut mult mai rigid decat restul masinii, asftel incat la un impact sa ramana intreg, chiar daca restul masinii se dezintegreaza. Masinile moderne sunt concepute incat sa se distruga controlat tot ceea ce este in afara habitaclului, care sa fie protejat. Rezervorul ar putea fi protejat in acelasi fel... Poate fi facut sa rezista la un soc mai mare decat rezista ar pasagerii, cu tot cu centuri si airbag, si din materiale dubioase, ingnifuge, izolatoare termic, si foarte rigide.
|
|
|
Jul 20 2004, 07:50 PM
Post
#79
|
|
novice Group: Membri Posts: 20 Joined: 5-July 04 From: Pitesti (Arges) Member No.: 28.889 |
Bai nea Gheorghe, vad ca la contabiitate te pricepi,mai putin la mecanica. Cine ti-a spus nene ca GPL-ul face bine la motoare?Este o mare gogomanie,nu intru in detalii ca am vazut cat stii,dar te asigur ca pentru motoarele pt. care constructorul nu a facut omologare GPL(face parete din categoria asta si DACIA), regimul termic dat de gaz este fff nociv(distructiv),mai ales la cele dupa 2000!Nu ai bagat in calcul costul reparatiei dupa 1-2ani,nu de alta dar se distrug scaunele supapelor si ghici ce trebuie sa faci?...Sa inlocui chiulasa....Atentie baieti prima manifestare este mersul intrerupt si lipsa de putere,a doua culbutorii se strang in loc sa se slabeasca,necesitand reglaje din ce in ce mai dese,a treia?da chiulasa la gunoi!Asa ca nea Gheorghe daca nu te pricepi nu mai dezinforma si face reclama,SPUNE-I OMULUI CE IL ASTEAPTA!!
SIC!SIC!SIC! |
|
|
Jul 22 2004, 04:52 PM
Post
#80
|
|
sofer Group: Membri Posts: 70 Joined: 28-May 03 From: Caransebes (Caras Severin) Member No.: 12.874 |
Stau si citesc tot felul de opinii. Unii demonteaza orice initiativa in privinta GPL fara ca macar sa studieze problema in prealabil. Instalatii de astea se pun in vest de prin anii 70 (inclusiv in SUA). Am citit un studiu facut candva in privinta uleiului de motor care spunea ca, dupa 17000 km de functionare pe GPL, uleiul era mai putin degradat ca dupa 8000 km pe benzina.
Din proprie experienta, pot spune ca uleiul nu se mai innegreste ca pe benzina! SI ramana destul de vascos! Pornirea pe benzina sau GPL... eu o pornesc pe GPL, de cand s-a incalzit vremea. Chestia cu caldura este ca, pe conducte, pana la vaporizator, vine lichid, iar in cilindrii trebuie sa intre gaz. Transformarea se face la diferenta de temperatura (dintre rezervor si vaporizator). Ori, la vaporizator, avand temperatura mediului ambiant, GPL se vaporizeaza (temperatura e mai mare decat in rezervor). Iarna e alta problema, deoarece este posibil sa nu se vaporizeze, de aceea se porneste pe benzina. Si, intr-adevar, nu mai trage. Dar, tinand cont de drumurile noastre, nici nu prea ai nevoie, ca 80-90 tot scoti. Iar pe autostrada, si aia-i facuta praf. :evil: |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 19th April 2024 - 08:31 PM |