No SSO cookie

VW Golf VI 1.2 TSI

voteaza
(0/ 0)
VW Golf VI Edition 1.2 TSI
Nota redactor
3.7
Nota cititor
0.0

VW Golf VI 1.2 TSI

Cea de a sasea generatia a celui mai celebru hatchback din lume- Volkswagen Golf, n-a fost primita cu bratele deschise de catre presa de specialitate, si se pare, nici de clienti. Motivele ar putea fi multiple: intrarea in criza, iminenta la data lansarii Golfului VI, pretul ridicat al carburantilor, prea putinele diferente dintre editia V si VI (presa a punctat ca Golf VI este doar un facelift al Golfului V), in conditiile in care VW isi obisnuise fanii sa schimbe radical masinile, odata cu trecerea la o alta generatie, dar poate, si aparitia, la scurt timp, a noului Polo, considerat acum un an ca fiind adevarata revelatie a celor din Wolfsburg.
Dar cum brandul aduce fidelizarea, si totdata banii aferenti, VW Golf VI continua povestea de succes, si iata, se aliniaza trendului minimalizarii si reducerii costurilor, fara a face rabat la calitate si performanta.
Masini.ro a avut in drive test modelul cu echiparea 1.2 TSI M6 105 CP, adica imaginea contraatacului
german la ofertele de 1,4 litri cu puteri de peste 100 CP: noi va oferim 1,2 litri, si tot veti beneficia de peste 100 CP!
Masina ne-a fost pusa la dispozitie de dealerul autorizat VW, Porsche Bucuresti Vest 1, si o parte din galeria foto a fost realizata tot in incinta exclusivista a Domeniilor Stirbey, ocazie cu care le multumim amandurora.

Motor

Desi cilindreea mica ar duce cu gandul ca aveam de-a face cu un entry-level, nu este asa. Rolul acesta este detinut in continuare de motorul de 1,4 litri, aspirat. Observam insa, ca VW tinde sa faca sa dispara cea mai celebra motorizare a grupului, aceea de 1,6 litri.
Revenind la 1,2 TSI, acesta dezvola o putere egala cu cea oferita de un alt motor extrem de celebru, dar diesel, de aceasta data, vechiul 1,9 TDI, care a facut, si el, senzatie la vremea sa. Astfel, in numai 10 ani, producatorul german ofera puterea, consumul si senzatiile unui motor turbo-diesel, pe o motorizare pe benzina, cu un rabat semnificativ al cilindreei. O scadere de 700 cmc, cu un echivalent de putere (105 CP), si un consum egal, face ca incet-incet, mitul motoarelor diesel, pentru care cel putin in Romania si Germania, exista o deosebit de mare apetenta, sa dispara. Cine ar mai da banii pe un diesel pentru care va plati taxe considerabil mai mari, cand are posibilitatea unui motor pe benzina, cu taxe, asigurari si implicit costuri de achizitie si intretinere, mai mici?
Aceasta a fost ecuatia pusa pe masa de cei de la Wolfsburg, si pare-se, rezolvata cu succes, cel putin pana la aceasta ora. Mai ramane de stabilit fiabilitatea noilor generatii subdimensionate cilindreic, iar daca acestea isi vor dovedi sustenabilitatea, avem de-a face cu un nou mare succes german.
Cei 1197 cmc impartiti in patru pistoane ofera cum am mai preciza, 105 CP, la o turatie de 5000 rpm.
Cuplul motor este de 175 Nm si este disponibil pe o plaja vasta, incepand de la turatiile uni motor diesel, 1550 rpm, pana la 4100 rpm.
Acceleratia 0-100 km/h se realizeaza in 11,3 secunde, iar viteza maxima este de 190 km/h. Cifre impresionante pentru un motor care in alte vremuri era considerat mic pana si pentru o motocicleta!
Consumul, in cifrele enuntate de producator, este de 7,5 l/100 km in regim urban, 5,0 l urban, si 5,3 l in ciclu mixt.
Evident ca nu ne-am incadrat in cifrele date de producator. In ciclu urban, testand masina ca pe un vehicul cu care tocmai am spart o banca, si fugeam de la locul faptei, am obtinut un consum de 8,8 l/100 km, iar cand caldura ne-a napadit, in acelasi stil de condus, sportiv si uneori agresiv, perfect adaptat traficului salbatic din Bucuresi, computerul de bord a indicat, cu clima pornita, 9,0 l/100 km.
Ceea ce ma face sa afirm ca am condus o masina, pe care in maxim 3 zile de condus consecutiv, cu tot
traficul Capitalei, un sofer experimentat, ar putea sa o conduca incadrat fiind in cifrele de consum oferite de VW.
Transmisia modelului testat este manuala, cu sase trepte, care, surpinzator, sunt scurte, obligand motorul sa urce rapid in turatii, pentru o maxima eficienta. Daca masina nu ar fi avut motorizarea de 1,2 l, as fi fost convins ca am de-a face cu o cutie de viteze sport. Iata deci, 1,2 TSI este un motor cu caracteristici surprinzatoare, care fac fata cu brio trendului actual conditionat de criza, dar si apetentei romanilor pentru viteza, un compromis ideal pentru cei care doresc sa obtina multe, pentru un pret relativ mic.
Afirm toate acestea, cu rezerva, enuntata mai sus, ca motorizarea 1,2 TSI va trebui sa-si demonstreze in timp fiabilitatea.

Comportament

Efectul turbinei nu se face resimtit la o prima apasare brusca a pedalei. Exista un timp de raspuns
nesatisfacator pentru cei care vor sa plece "cu scart" de la intersectie. Pentru aceasta, va trebui sa tineti motorul turat, undeva peste cele 1500 rpm, iar la culoarea verde veti fi primii, gratie excelentului raport dintre greutatea masinii si puterea motorului. Asta datorita faptului ca Golf VI are o masa maxima de 1368 kg.
Peste turatia de 2000 rpm, dupa ce ati depasit treapta a doua de viteza, motorul se comporta dezinvolt, imbiind parca la o continua apasare a acceleratiei. Desi avem de-a face cu un motor mic, si de turatie, zgomotul acestuia nu este -conform asteptarilor- mare. Asta si pentru ca este, constructiv unul silentios, dar pe de alta parte, avem de-a face cu un Volkswagen, deci vorbim de insonorizari de calitate.
O alta caracteristica, care nu a surprins deloc, deoarece Golf este unul dintre liderii mondiali in domeniu, este manevrabilitatea. Golf VI 1,2 TSI se misca in traficul urban precum o gazela prin savana.
Impedimentul resimtit este generat strict de un stil de condus defectuos. Daca uiti ca te afli intr-o masina de 900 de kilograme, esti tentat sa apesi acceleratia si sa abordezi curbele cu hotarare. Si cum soselele patriei sunt pline de surprize, cateva denivelari asezate in calea expunerii veleitatilor pilotului din tine, ar putea duce la intalnirea cu neprevazutul. De ce? Golf VI este o masina usoara si datorita lipsei portbagajului permite abordarea curbelor cu viteza ridicata. Insa suspenisa este relativ rigida, tocmai pentru a contribui la exploatarea intr-un stil tineresc, catre sportiv, a masinii. Toate aceste date, coroborate cu masa redusa, pot transforma masina intr-un vas in deriva, daca intr-o curba, la viteze mari, soferul intalneste cateva gropi, pericolul pierderii controlului fiind ridicat. Este adevarat ca pentru astfel de experimente ar fi recomandat sa utilizati versiunea GTI, dar despre aceasta, intr-un alt episod.

Design

Golf VI este poate cel mai putin spectaculos model oferit de VW. Doar generatia Golf III a fost mai lipsita de carisma si personalitate. Toate liniile sunt atat de simple si discrete incat intr-adevar este un adevarat exercitiu de competenta sa deosebesti Golf VI de Golf V, la o prima vedere, in trafic.
Daca designerii germani n-ar fi alcatuit botul masinii ca pe un tot unitar extrem de agresiv, unde farurile alungite incadreaza grila frontala deosebit de ingusta, am fi crezut ca Golful incepe sa-si piarda din caracteristicile personalitatii devenite legendare, si ca a fost conceput pentru persoanele pensionate la termen.
Masina este gandita, parca, pentru a o duce la un curs de cosmetizare aftermarket, unde la final sa arate ca un GTI. Probabil asta a si fost intentia celor de la VW, sa ofere o varianta cuminte pentru cei cuminti, cu rezerva surprizelor oferite de tehnica germana.
Cu toata dragostea pentru masinile germane, despre ultima generatie a Golfului  nu poti spune nici ca este urata, nici ca este frumoasa. Golf VI este doar OK!

Interior

In habitaclul Golfului VI te simti ca intr-o... masina germana. Imaginatia se opreste, lasand loc calculelor si preciziei. Materialele sunt deja plictisitor de bune si de bine alese, astfel ca uneori ti-ai dori sa le gasesti un cusur, doar ca sa ai ce cleveti si carcoti.
Desi senzatia ca te afli intr-o masina cunoscuta este omniprezenta in toate masinile concernului german, in Volkswagen te simti diferit. Te simti ca intr-un Volkswagen, pentru ca numai acesta este "Das Auto"!
Cu toate ca dimensiunile nu-l recomanda ca pe o masina confortabila, avand 4534 mm lungine si 1781
mm latime, toti cei cinci ocupanti ai locurilor din Golf pot calatori confortabil. E drept ca in spate nu ar fi recomandat sa-l aveti pasager pe Ghita Muresan, dar cinci adulti au loc suficient in masina.
Instrumentele de bord si controlerele aferente sunt ergonomic si intuitiv pozitionate. Efortul de a conduce Golf VI este redus la minim, iar pozitia la volan este excelenta.
Surprinzator din nou, spatiul din portbagaj este foarte mare. Nu mai putin de 1072 litri va stau la dispozitie in standard, spatiul putand fi extins, prin rabatarea banchetelor spate, la 1700 litri.
O multitudine de locuri de depozitare au fost create in interior, astfel ca in afara torpedoului masinii si a buzunarelor din portiere, ai la dispozitie un spatiu generos in interiorul cotierei reglabile pe inaltime, dar si langa schimbatorul de viteze, acolo unde a fost creat un compartiment prevazut cu usita retractabila, numai bun pentru maruntis si chei, sau deja clasicul locas cu usita de sub blocul de lumini.

Tehnologie

Modelul testat este cel entry-level, adica in limbajul Volkswagen, Trendline. Masina nu dispune de LCD, navigatie, Park-Assist, sau macar banalii senzori de parcare.
La acest capitol, punctul forte il reprezinta, evident, motorizarea VW Golf VI 1,2 TSI Trendline, are insa, in dotarea standard ESP, radio CD cu functie mp3 si 4 incinte acustice, faruri cu halogen, servodirectie electromecanica reglabila in functie de viteza.
Modelul testat de Masini.ro are ca dotari optionale sistemul de climatizare Climatronic, bizonal, computer de bord Plus si sistemul de faruri de ceata cu iluminare statica de virare inclusa.
Nu este un monument de tehnologie, dar nici nu poate fi denumita ca o "masina a saracului".

Siguranta

Volkswagen Golf VI a obtinut maxim de puncte la testele de siguranta Euro-NCAP. Alaturi de cele cinci stele, vehiculul s-a inscris pe locul 1 in categoria "Top 5 cele mai sigure masini din Europa", inaintea modelelor japoneze Honda Insight si Toyota Prius. Suplimentar, va oferim datele extrase din dotarea standard a masinii: airbag cortina fata/spate, cu airbag-uri laterale fata incluse, airbag frontal sofer si pasager, airbag genunchi pe partea soferului, si ESP - Sistem electronic pentru mentinerea stabilitatii masinii.

Calitate-Pret

Faptul ca VW Golf a fost cea mai bine vanduta masina din Europa, in anul 2009, adica in plina criza, spune multe.
Comparatia cu oferta concurentei este aproape imposibila, deoarece in afara de Grupul Volkswagen, nu exista oferta la aceasta cilindree, cu supraalimentare. Asa ca, va vom oferi o comparatie cu segmentul imediat urmator, acela al motorizarii de 1,3-1,4 litri, unde am comparat Golful 1,2 TSI cu
Opel Astra 5 usi 1.4 Twinport Ecotec, Kia Cee'd 1.4 GSL MT, Toyota Auris Facelift 1.33 L DOHC, si rezultatul a fost pe masura.
VW Golf VI, 1,2 TSI, cinci usi, este mai ieftin doar decat Toyota Auris, care pare-se ca e lider in segment. In rest, este in medie cu aproximativ 2-3000 Euro mai scump decat celelalte modele comparate. Comparatia de pret nu a luat in calcul eventualele oferte ale dealerilor niciunei dintre masini.
In plus, Golful are cea mai mare putere, 105 CP, in comparatie cu 90-99 CP oferiti de celelalte trei modele din comparatie.
Evident si la viteza maxima, depaseste concurenta, cei 190 km/h fiind fara echivoc in fata celor 175-180 km/h ai celorlalti.
La capitolul consum, Golf VI este lider absolut in aceasta comparatie, pe toate cele trei segmente de trafic, si de asemenea, este cel mai rapid, avand cea mai buna acceleratie 0-100 km/h, dintre toate cele patru masini comparate.
Ramane ca pretul de baza al Golfului VI 1,2 TSI, adica 12.105 Euro (Fara TVA), - 15010 cu TVA, la care se adauga optionalele, cifra finala devenind 15860 Euro, cu TVA inclus, sa vi se para, sau nu, atractiv.
Desi pare un pret mare, fata de concurenta, sa nu uitam ca avem de-a face cu o tehnologie noua, cu performante ridicate peste concurenta, si mai ales, cu un consum de invidiat.


Corvin (Cristian Szilvassy)
 

Comentarii (2)

scris de Anonim

E gresit ...ia suna in 10.5 sec nu 11.3

scris de Anonim

Eu nu am mai auzit de asa ceva...un hatcback cu portbagaj normal de peste 1000l, mai documentativa, sau reciti articolele inainte de a le publica.

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Dacia Sandero Stepway

    Dacia Sandero Stepway

    În puține cuvinte Sandero Stepway poate fi caracterizat ca o mașină perfectă pentru cei nepretențioși, relativ robustă și fiabilă, care beneficiază de un aspect veritabil de crossover, această transformare a modelului supermini Sandero fiind realizată cu succes.

  • Mazda MX-5 Revolution MT6

    Mazda MX-5 Revolution MT6

    MX-5 vă captivează încă din primele secunde de condus și vă face să treceți peste orice considerent logic sau practic legat de ce anume v-ați dori de la un automobil

  • Hyundai i40 1.7 CRDi 7-DCT

    Hyundai i40 1.7 CRDi 7-DCT

    Cu un aspect îndrăzneț, un interior spațios și o listă lungă și completă de dotări, i40 s-a făcut remarcat mai mult ca oricând, imediat după lansarea acestei generații.

  • Mitsubishi Outlander MY2016 2.2 DI-D 4WD AT

    Mitsubishi Outlander MY2016 2.2 DI-D 4WD AT

    Outlander MY2016 este mult mai bun în comparație cu generația anterioară, iar calitatea interiorului și dinamica la rulare sunt acum competitive în segmentul foarte aglomerat și mult-disputat al crossoverelor compacte

  • BMW X1 xDrive20d AT8

    BMW X1 xDrive20d AT8

    BMW X1 vrea să ne demonstreze cu tot dinadinsul că a trecut vremea în care un SUV era privit ca un model mare, greoi, fantastic în off-road dar foarte slab pe drumurile asfaltate

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.2663 :: 17.91MB