No SSO cookie

Nissan Qashqai+2

voteaza
(0/ 0)
Nissan Qashqai+2
Nota redactor
3.4
Nota cititor
0.0

Nissan Qashqai+2

Nissan a inteles ca prima generatie a modelului Qashqai a imbatrnit dupa trei ani de la lansarea sa si a venit cu o versiune facelift atractiva si la un pret mai mic. Qashqai+2, fratele mai mare al modelului Qashqai, a urmat cursul firesc al lucrilor si s-a prezentat in fata noastra cu acelasi pedigree interesant, atragator si dinamic. Facelift-ul lui Qashqai este o reusita si a venit ca o o operatie reparatorie pentru tot ceea ce nu era la locul lui pentru modelul japonez. Qashqai+2 reprezinta o completare pe segment a unui model crossover care a cucerit inimile publicului european. Masini.ro a testat versiunea restilizata a modelului Qashqai+2 echipat cu motorul pe benzina de 2.0 litri si 140 de cai putere.

Motor

Qashqai+2 echipat cu propulsorul pe benzina de 2.0 litri si 140 de cai putere nu este tocmai cea mai fericita alegere. Avem la dispozitie un motor natural aspirat cu 140 de cai putere, disponibili la 6.000 rpm si un cuplu maxim de 196 Nm, realizabil la 4.800 rpm. Masivitatea vehiculului de sub noi, disponibil cu tractiune 4x4, este greu urnita din loc de motorul care parca refuza sa urce rapid in turatie. Qashqai+2 nu este un model de off-road, ci unul de sosea, loc unde se simte si se descurca cel mai bine. Daca in modulul 4x4, motorul trebuie obosit pe o plaja de turatii foarte inalte, pentru a da satisfactie, in modulul 4x2, unitatea natural aspirata se simte mult mai bine si reactioneaza mult mai eficient. Chiar daca am criticat serios motorizarea de 2.0 litri pe benzina, trebuie spus, ca deja la peste 3.000 rpm lucruile incep sa se miste si avem la dispozitie un model care pe masura ce utilizeaza mai multi cai, cu atat devine mai zvelt. Problemele esentiale apar cand trebuie sa rulam cu primele doua trepte ale cutiei de viteze sau cand facem manevre pe un teren accidentat. Un plus evident este cutia cu sase trepte, care da dovada de precizie si o manevrabilitate impecabila. Daca a sasea treapta ajuta mult motorul pe benzina cu cei 140 de cai disponibili abia la 6.000 rpm, cursa lunga a schimbatorului nu mai este atat de incantatoare. Consumul urban al modelului nipon se apropie mult de cifra anuntata de producator. Am inregistrat un niveld e 11,5 litri la 100 km in mediul urban. In afara orasului cifrele coboara si mai mult pana la un nivel de circa 8 litri la 100 km.

Comportament

Performantele lui Qasqai+2 pe benzina sunt acceptabila. Nu discutam despre un sprinter, insa modelul familist isi respecta perfect clientela. Timpul de acceleratie de la 0 la 100 km/h se inscrie in limitele decentului cu cele 10,9 secunde, in timp ce viteza maxima de constructie este de 191 km/h. Nissan Qashqai+2 este un crossover ce trebuie analizat din doua perspective in ceea ce priveste comportamentul pe sosea. Avem la dispotie modulul 4x2 care ofera o agilitate ridicata, insa o usoara instabilitate in viraje, si modulul 4x4 unde stabilitatea si tinuta de drum nu cunosc repros. La nivelul soselei se simte un usor ruliu daca rulati cu modulul 4x2, insa pe tractiune integrala nu veti avea probleme, chiar daca Qashqai+2 sufera la capitolul agilitate. Nissan a facut o treaba extraordinara cu directia, care se evidentiaza rin fermitatea si precizia sa. Un crossover ca Nissan Qashqai nu prezinta probleme de stabilitate, asa cum ne obisnuiesc in general SUV-urile. Mai mult, trenul de rulare cu suspensii anterioare McPherson si posterioare Multilink a fost adaptat pentru un compromis mai bun intre confort si tinuta de drum. In general, Qashqai se aseaza corect pe viraje si se dovedeste a fi mai agil la acest capitol decat orice alt SUV. In off-road, chiar daca avem la dispozitie modulul 4x4 Lock, Qashqai isi arata limitele de masina compacta si nu impresioneaza prin unghiul de atac.

Design

Qashqai+2 a preluat acelasi tratament ca si Qashqai facelift. Designul usor inexpresiv al primului Qashqai aparut pe piata a fost dat uitarii odata cu facelif-ul reusit al japonezilor. Designul a fost restilizat, cele mai evidente modificari fiind aduse partii frontale, acum mai agresiva. Noile grupuri optice posterioare in forma de bumerang utilizeaza tehnologia LED iar eleronul spate a fost reprofilat. Vorbim totusi de un facelift, lucru care ne confirma clar ca stilul a ramas acelasi, insa detaliile sau schimbat. Partea frontala este marturia clara a cestui lucru. Mult mai agresiva si mai impunatoare noua parte frontala descrie un model ajuns la maturitatea sa in procesul de dezvoltare, un model care de acum se poate adresa si clientilor care doresc si design spectaculos de la o masina. Intr-o varianta de echipare cu jan te speciale, asa cum a fost exemplarul testat de noi, Qashqai se impune ca o masina atragatoare care atrage nenumarate priviri.

 

Interior

Rolul principal al unui facelift este cel de a repara ceea ce nu era la locul sau. Interiorul este un exemplu in acest sens. Chiar daca a ramas la fel, in general, noul habitaclu al lui Qashqai aduce cu el o schimbare a designului ceasurilor de bord si comenzilor. Insonorizarea habitaclului a facut de asemenea obiectul perfectionarii crossover-ului, iar rezultatul este perceptibil nu doar din punctul de vedere al zgomotului motorului, acum si mai bine filtrat ci si la trecerea prin zone cu apa si pietris, pasajele rotilor fiind acum mai izolate de sunetele caracteristice rularii pe suprafete neregulate. Pentru plansa de bord s-a folosit un material izolant nou, tot noi sunt chederele si garniturile portierelor si geamurilor. In plus, confortul este superior, datorita solutiilor de top pentru segmentul C, ca pragurile si partile inferioare ale habitaclului iluminate. Calitatea finisajelor a crescut iar tapiseriile si culorile sunt noi. Instrumentele au fost complet inlocuite, acum fiind mai lizibile si mai elegante. Spatiile de depozitare mai numeroase accentueaza acum latura practica a habitaclului. Noul sistem de climatizare HVAC este mai puternic si mai usor de utilizat. Un plus considerabil al interiorului il reprezinta plafonul panoramic, care ofera o vizibilitate extraordinara si un confort sporit. Qashqai+2 este mai mare decat fratele sau, insa nu mai comfortabil, daca vorbim despre sapte pasageri. Cu alte cuvinte, Qashqai+2 este ideal pentru cinci pasageri, prezinta si un portbagaj de 450 litri in aceste conditii, si se evidentiaza prin nivelul ridicat al confortului si spatiului pe care le ofera. Insa, daca intentionati sa folositi si cele doua locuri suplimentare, nu va aventurati decat daca parcurgeti drumuri scurte sau daca nu aveti nicio alta optiune. Cele doua locuri suplimentare par a fi destinate copiilor mici, un pasager adult nefiind parca o optiune reala. Locul pentru picioare nu exista, iar acest lucru pare a fi cea mai mare nereusita pentru Nissan Qashqai+2.

 

 

Tehnologie

Nissan Qashqai nu prezinta un grad tehnologic deosebit la nivel mecanic. Desigur, motorul cu filtru de particule si suspensia McPherson si Multilink reprezinta plusuri evidente. Chiar daca nu aduce noi tehnologii revolutionare, Nissan Qashqai prezinta un nivel tehnologic considerabil. Sistemul de navigatie, ecranul cu touch care se transforma in monitor pentru camera video amplasata in spate, atunci cand masina ruleaza in marsarier si multitudinea de aplicatgii pentru gadget-uri diverse fac din Qashqai un model mai mult decat contemporan. Este notabila si existenta dotarii Bluetooth in varianta standard. In plus, nu trebuie trecute cu vederea functiile ajutatoare soferului, cum ar fi asistenta la parcare, pilotul automat sau sistemul audio Bose prevazut cu 7 boxe. 

 

Siguranta

Nissan Qashqai, versiunea cu 5 locuri, a fost testat de Euro NCAP si a primit cinci stele. Transferul de cunoastere si tehnologie de la Renault pare sa se fi realizat impecabil, iar crossover-ul nipon se dovedeste a fi excelenrt din acest punct de vedere. Qashqai ofera din versiunea standard sase airbag-uri si ESP, un argument primordial pentru linistea soferului. De asemenea, nu lipsesc celelalte sisteme de siguranta active, cum ar fi ABS sau EBD.

Calitate-Pret

Nissan a incercat sa redea segmentului crossover-elor un model cu sapte locuri, asemenea monovolumelor. Daca a resuit sau nu acest lucru ramane de discutat. Versiunea cu 7 locuri are un pret de plecare de 18.990 de euro cu TVA, pentru varianta standard, cea echipata cu motorul 1.6 litri si 115 cai putere. Pretul versiunii testate de noi, cea cu nivel de echipare Accenta si motorul 2.0 litri si 140 de cai putere, 4x4 si 7 locuri, are un pret mai mult decat piperat: 24.400 euro cu TVA.

Robert Gherghe

 

 

Comentarii (0)

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

  • Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Întregul comportament dinamic este bazat pe agilitate, stabilitate și precizie, oferind senzația plăcută de confort

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.2885 :: 21.09MB